abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92829643
Volgens mij hebben meer mensen die problemen, NijntjesUk. Ik zie ze in Firefox ook niet, in Safari wel. Stella is leuk geworden! :)

En de Cheshire cat van Loqi is ook leuk!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:12:01 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92831127
Oooh Loqi, die is gaaf zeg!! Waar heb je dat patroon vandaan?

Stripes in progress *O*

dinsdag 15 februari 2011 @ 19:30:53 #103
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92832111
Dank jullie wel! Ik ben er ook erg blij mee.
Het patroon heb ik bij deze seller gekocht
http://www.etsy.com/listi(...)df-amigurumi-crochet
Knoei
pi_92832454
Loqi, gaaf!!!!!!

trui, ik zag je op Utrecht CS. Volgende keer zal ik je roepen: truihui!! :D ;)
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:47:03 #105
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92833080
Loqi hij is gaaaaf :D je zei al geloof ik dat je die maakte maar wist even niet meer wie het was ;) maar nu wel, van Alice in Wonderland ^^

En Poef van Fairly Odd Parents, waar staat dat patroon??? :D:D

Verder zag ik een mooie deken, grappie oordopjes, een mooie tas in wording en een bloemen shawl in wording! :D:D en moooi allemaal ^^
en een lief hartje ook nog ja :D

NijntjesUK kan je fotos helaas nog niet zien :( ben wel heel nieuwsgierig.
Probeer anders via photobucket....

heb ook het probleem voor de swap: zie echt miljoen leuke dingen ;)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:49:34 #106
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92833239
Daar wil mn account niet zomaar openen (oftwel, wachtwoord vergeten ;) ). Zal het later nog ns proberen!
pi_92833390
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:30 schreef Loqi het volgende:
Dank jullie wel! Ik ben er ook erg blij mee.
Het patroon heb ik bij deze seller gekocht
http://www.etsy.com/listi(...)df-amigurumi-crochet
*O* Zij maakt leuke patronen! M'n nurse patroon is ook van haar! Hij is erg goed gelukt Loqi!
pi_92833496
Tan je strepen zijn mooi!

En die kat O+
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:05:54 #109
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92834177
Oh ja dat wou ik ook nog zeggen:
Lucy zet het er meestal bij als ze Amerikaanse termen gebruikt, dus zal wel engels zijn ^^

*gaat aan de haak*
pi_92834381
Oke domme vraag hoor, maar is katoen zwaar? Aangezien je 125m hebt, en bij supersoft van zeeman was dat volgens mij veel meer.
Maar nu ik dit type is bravo ook 133m dus dat scheelt niet zoveel.

Tot zover mijn nuttige bijdrage :P
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:45:14 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92836503
katoen is inderdaad veel zwaarder dan acryl. dus aangezien garen in gewicht verkocht wordt, heb je inderdaad een stuk meer draad als je acryl koopt.
in de haak.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:46:15 #112
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92836556
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:36 schreef Wampi het volgende:
Loqi, gaaf!!!!!!

trui, ik zag je op Utrecht CS. Volgende keer zal ik je roepen: truihui!! :D ;)
vandaag weer?! :o ik was vroeg he! ik luister wel naar 'trui' hoor! :D
in de haak.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:48:35 #113
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92836691
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:12 schreef Tan het volgende:
Oooh Loqi, die is gaaf zeg!! Waar heb je dat patroon vandaan?

Stripes in progress *O*

[ afbeelding ]
yeah!
in de haak.
pi_92837785
nee, niet vandaag weer, ik was gewoon laat met reageren, vorige week dus nog steeds ;). hoe vroeg was je? ik ben op mn vroegst om kwart voor 8 in utrecht :O
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:11:09 #115
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92838059
eigenlijk zou ik hier niet meer moeten komen en ravelry moeten weggooien (en alle patroontjes opslaan die ik daar heb staan) en dan gewoon alles op m'n to-hook lijst moeten maken....en daarna pas weer terug komen:P vrees alleen dat dat dus pas over 10 jaar is ;)

er komen steeds meer dingen bij :P af en toe kijk ik terug en denk ik: oh jaa di eis ook leuk...en dan komt er weer iets wat ik eerst ga haken :P schiet niet op haha verslaving enzo.

Oh en haken schiet ook niet op als je bij gaat praten met een oude vriendin die je al lang niet meer echt heb gesproken ;) (al is dat wel fijn natuurlijk)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:25:33 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92838882
komt me allebei bekend voor, esseEi! :D gisteravond belde een vriendin, hartstikke leuk, maar aangezien m'n avonden nu drastisch ingekort zijn wegens verplicht vroeg naar bed (want om half 6 gaat m'n wekker :O ) voelde ik ook wel een lichte spijt dat mijn haaktijd aan het wegsijpelen was... :o :@

wampi, o natuurlijk, ik was alweer vergeten dat ik je dat gevraagd had. :D 8)7 vandaag was ik er om ± kwart over vijf, maar doorgaans een uur later...

hier nog een wat betere foto van mijn bloemetjes-sjaal in wording:

inu, bij nader inzien is 't toch wel hetzelfde patroon als wat jij gebruikte. alleen deed ik 't eerst fout in de 3e/4e ronde; althans, ik deed eerst een hele ronde stokjes (net als lucy volgens mij), daarna voegde ik de lusjes van 5 lossen toe met slip stitches tussendoor ter overbrugging. maar nu doe ik de lossen gewoon tussen de stokjes in, waardoor je die rij stokjes ook niet meer zo afzonderlijk ziet. ik vind 't leuker om die buitenste twee rijen in dezelfde kleur te doen, zodat de bloemblaadjes wat groter lijken. lucy doet die in twee verschillende kleuren.

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 15-02-2011 21:37:03 ]
in de haak.
pi_92839900
Die kat *; ...Tja, ik zit niet voor niets ook bij de kattengekkengroep op Ravelry. :') Helaas doe ik niet aan creditcards en Paypal dus iets kopen via Internet in het buitenland is geen optie....soms moet je gewoon weten wat goed voor je is.. O-)

Iedereen aan de streepjes *O* ...alhoewel mijn streepjes dan wel een bocht hebben. :P

Inderdaad een betere foto Trui ^O^ . Ik heb net een tijdje zitten rommelen met mijn camera in de telefoon...hij bleef flitsen hoe vaak ik de flits ook bleef uitzetten. :X Even een reset gedaan van de hele telefoon en toen bleef mijn telefoon het internet (lees mail binnenhalen) maar opzoeken....en dat is geen goed idee als je met prepaid werkt en mobiel internet eigenlijk zelden of nooit gebruikt. :') Enfin opgelost nu en de flits doet ook weer wat hij moet doen...nu de rest van mijn telefoon weer goed zetten zoals het was. }:| NU even kijken wat er van mijn prepaidtegoed over is. :X

Mocht ik iemand nog vergeten zijn te vermelden: ik heb jullie mooie creaties wel gezien hoor. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92839997
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:53 schreef mmascha het volgende:
Ik kreeg afgelopen week weer mijn Crochet Today binnen. Daar stond deze in:
http://www.ravelry.com/patterns/library/sidewalk-shawl
Dat is best nog even puzzelen. Ik was geen fan van die patronen met tekentjes maar dat was nu best handig geweest.
die wil ik ook gaan maken binnenkort, maar wat een drama dat patroon!
Kwak
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:43:18 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92840084
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:54 schreef Herfstblad het volgende:
Heeft iemand hier toevallig al eens de ripple van Lucy gemaakt? Ik kom er niet uit of ze het over stokjes of dubbele stokjes heeft, aangezien ze het over TR heeft, maar niet of het de Amerikaanse of UK-termen zijn.
yep, en het zijn stokjes. doorgaans zet ze het er wel bij als ze US termen gebruikt. als 't er niet bij staat is 't UK.
in de haak.
pi_92840097
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:11 schreef EsseEi het volgende:
eigenlijk zou ik hier niet meer moeten komen en ravelry moeten weggooien (en alle patroontjes opslaan die ik daar heb staan) en dan gewoon alles op m'n to-hook lijst moeten maken....en daarna pas weer terug komen:P vrees alleen dat dat dus pas over 10 jaar is ;)

er komen steeds meer dingen bij :P af en toe kijk ik terug en denk ik: oh jaa di eis ook leuk...en dan komt er weer iets wat ik eerst ga haken :P schiet niet op haha verslaving enzo.

Oh en haken schiet ook niet op als je bij gaat praten met een oude vriendin die je al lang niet meer echt heb gesproken ;) (al is dat wel fijn natuurlijk)
Mijn favorietenlijst al gezien op Ravelry? :X :+
Optimist tot in de kist
pi_92840249
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:39 schreef trui het volgende:

[..]

niet zelf verzonnen nee... zie hier voor tig andere versies :) en ik kwam erop via lucy.
ennnn die staat ook op mn lijstje. maar eerst maar mn tweede sok breien en t kussen voor een vriendinnetje af-haken... ik wil teveel!!

ik brei tegenwoordig ook weer vrij veel, vind ik toch wat uitdagender dan haken, maar ik krijg sneller last van mn handen met breien, dus haken doe ik ook nog steeds.
Kwak
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:47:48 #122
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92840394
uitdagender? vanwege al die steken tegelijk op de naald? ;) ik vind haken nog steeds vele malen leuker om te doen. maar met breien kun je wel ook mooie dingen maken inderdaad. ik vind je sjaal met al die steken geweldig!
in de haak.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:48:54 #123
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92840478
ah nee Trovey ;) was nog geen vriendjes met je, nu wel :D flinke lijst ja
inderdaad betere foto Trui :) Vrolijk zootje ook weer :D

en inderdaad als ik jehaaksel niet heb genoemd (bedenk me nu opeens de bal enzo) ik vind alles echt mooi :D:D

gaat de meet 13 maart nog door? :D
pi_92840565
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:47 schreef trui het volgende:
uitdagender? vanwege al die steken tegelijk op de naald? ;) ik vind haken nog steeds vele malen leuker om te doen. maar met breien kun je wel ook mooie dingen maken inderdaad. ik vind je sjaal met al die steken geweldig!
die is echt best makkelijk! hm, t is uitdagender omdat ik er minder goed in ben :P vooral sokken zijn echt nog een hele klus voor me, en haken kan ik bijna slapend. vandaar.

ook tof trouwens, van die vriendinnen die ik een workshop heb gegeven, heeft eentje een hele deken al afgemaakt! een grote, net als ik, maar dan alleen gewone grannies!

en mijn to hook list is ook oneindig lang... heb pas wat dingen van mn favorieten en queue weggehaald...
Kwak
pi_92840805
dit is trouwens mn huidige WIP... wordt een kussen. beetje geimproviseerde squares. ze zijn niet zo mooi vierkant, maar dat zie je nauwelijks als t kussen af is. denk ik.

en dit is de sjaal die ik breide (kleuren zijn feller in t echt) en mn ene sok!

Kwak
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:55:13 #126
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92840921
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:48 schreef EsseEi het volgende:
gaat de meet 13 maart nog door? :D
da's wel een goede vraag. ik moet echt nog even kijken of ik het red, heb half maart een enorme deadline voor een rapport, dus ik ben een beetje bang dat ik dat weekend m'n tijd iets te hard nodig heb...
in de haak.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 21:57:06 #127
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92841033
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 21:53 schreef kwakz0r het volgende:
dit is trouwens mn huidige WIP... wordt een kussen. beetje geimproviseerde squares. ze zijn niet zo mooi vierkant, maar dat zie je nauwelijks als t kussen af is. denk ik.

[ afbeelding ]
leuke puff-squares! O+

en jaaa die sjaal! _O_

en de sok vind ik heel knap, maar ik heb vanuit vroeger zo'n hekel aan zelfgebreide sokken dat ik er zelf nooit zoveel energie in zou steken. ik vond ze nooit lekker zitten, ze zakten af, etc. etc.
in de haak.
pi_92841525
Middelste foto is de sok op een voet toch?
pi_92841588
ja, op mijn voetje. sokken maat 36,5 FTW
Kwak
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:05:16 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92841611
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:03 schreef Whoopdidoo het volgende:
Middelste foto is de sok op een voet toch?
ja, dat lijkt me wel! :D
in de haak.
pi_92841710
Ik zag het serieus niet, en toen opeens "He dat lijkt een voet"
Mn hersenen doen het niet meer dit is mn derde week thuis.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 22:06:57 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92841767
misschien verdring je alles wat met voeten te maken heeft, sinds je voet-blessure. :+
in de haak.
pi_92841860
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:29 schreef mijsje het volgende:
en bij de Lucy-methode haak je inderdaad niet alleen de gaatjes in de hoeken aan elkaar, maar ook de ruimtes tussen iedere cluster van 3 stokjes... zo krijg je dus niet meer gaten dan wat je eigenlijk al had door clusters van 3 stokjes en dan een ketting te haken... snap je? het dekentje dat ik voor Yppy had gemaakt, heb ik ook op die manier vastgemaakt, en daar heb je ook niet veel gaten tussen de blokken... :)
mhm dat snap ik, maar ik dacht dat dat zou gaan trekken e.d. :) Maar mooi dat het dat niet doet, want dan kan ik gewoon weer verder met m'n deken ;)
pi_92841909
Nee daar kan ik helaas niet omheen. Al is ie niet meer zo aanwezig als met gips. Maar toch :P

Wat maakt iedereen trouwens alles netjes af. Mijn WIPjes wil je echt niet tellen(al zitten daar stiekem ook afgedanktenooitmeerafkomende dingen bij).

En ooit....maak ik ook een deken.
pi_92841917
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leuk gemaakt hoor kwak :) En je kan je squares ook blocken en opspelden, dan worden ze vierkanter van!
pi_92845877
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 22:08 schreef Whoopdidoo het volgende:
Nee daar kan ik helaas niet omheen. Al is ie niet meer zo aanwezig als met gips. Maar toch :P

Wat maakt iedereen trouwens alles netjes af. Mijn WIPjes wil je echt niet tellen(al zitten daar stiekem ook afgedanktenooitmeerafkomende dingen bij).

En ooit....maak ik ook een deken.
Bij mij is er eentje. Een kikker die nooit af gaat komen, denk ik zo :P Verder slingeren hier een krokodil, de swap en een deken rond als wipjes.

Leuke kleurtjes, kwakz0r!
pi_92846740
pfff ik heb zoveel moeite met dat haken :{ Moet het echt nog even onder de knie krijgen :@
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92850594
Een gedeelte van mijn wol in Ravelry gezet, foto's gemaakt en beschrijving erbij (althans ik hoop dat ik niets vergeten ben :') ). Morgen weer verder met de volgende ronde, ben het nu zat. }:|
Optimist tot in de kist
pi_92850754
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. O+
Breien gaat gewoon niet meer lekker bij mij, is gewoon te zwaar aan de schouders. ;( Nu heb ik gelezen dat het met een rondbreinaald makkelijker zou zijn omdat dan het hele gewicht niet aan je schouders hangt maar op je schoot ligt...ervaring hiermee?

Sokken breien is dan weer helemaal niets voor mij...ik heb toch altijd zwarte of hooguit gebroken wit/beige sokken aan. en die koop ik wel bij de Action. :P
Optimist tot in de kist
pi_92850917
Die kat! Geweldig! En leuke granny's!

Pff ik ben vanmiddag nog 'even' de deur uit gegaan om 1 bolletje bij te kopen voor m'n tas en kwam terug met zakken vol Saskia. Ik had er al eerder naar gekeken maar had nog erg m'n twijfels maar met de tas kwam ik wel tot de realisatie dat het een erg dure grap zou worden om een deken te maken van dat soort spul. En nu met de 25% aanbieding werd het wel heel aantrekkelijk, kwam dus thuis met 25 bollen voor ¤18.75, wit, 2 kleuren roze en rood voor een deken, en nog een zooi andere kleuren, o.a. voor ameniko katten en weet ik wat nog meer. Ik kan in ieder geval 'even' verder. Nou hopen dat het wel een beetje bevalt, zo niet dan kan ik vast wel iemand hier blij maken met een goedkope voorraad.
pi_92850976
Morgen ga ik nog even bij de Wibra langs, de verst verwijderde...daar hadden ze nog kleurtjes die ik nog niet had. :') Saskia is echt heel fijn met haken (althans dat vind ik dan :P ). Mijn deken bestaat uit helemaal uit Saskia uit de 25% aanbieding. ;)
Optimist tot in de kist
  woensdag 16 februari 2011 @ 07:11:51 #142
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92854632
Tot wanneer duurt die aanbieding bij de Wibra???

Wou eigenlijk morgen middag compenseren (dna kan ik nog wat doen, naar de wibra bijvoorbeeld en de euroland) maar het is ook wel errug aantrekkelijk om morgen tot 9 uur te kunnen slapen als je pas om 12 uur thuis gaat zijn...dus dan vrijdag winkelen ofzo....
  woensdag 16 februari 2011 @ 07:37:24 #143
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92854767
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 23:12 schreef DjinN het volgende:
pfff ik heb zoveel moeite met dat haken :{ Moet het echt nog even onder de knie krijgen :@
Niet opgeven, ik vond het in het begin ook vreselijk lastig, maar op een gegeven moment heb ik toch de slag te pakken gekregen. :Y
pi_92854862
@EsseEi deze week stond er dacht ik in de folder, dus t/m zaterdag neem ik aan.
  woensdag 16 februari 2011 @ 08:33:19 #145
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_92855291
Tijdje niet gereageerd want ik kon het allemaal niet zo goed meer bijhouden en toen werd de drempel steeds hoger :@

Nu weer redelijk bijgelezen en erg leuk om te zien wat voor projecten er weer gemaakt zijn! Valt me op dat er steeds grotere projecten bijkomen en ga denk ik binnenkort ook maar eens beginnen aan een deken oid! :)

En ook al is het al een paar pagina's terug: Cheshire!! _O-

Hoe zit het eigenlijk met de meet? Was er al een plaats bekend?
pi_92855458
vindt het zo jammer dat ik niets kan zeggen over de swap hier, zou zo graag even een vraag willen stellen over het een of ander :X ben de heeeele week vrij, dus er zit best een kans in dat ik het ook nog afkrijg ook voor zaterdag *)
haken is cool
pi_92862198
Wat voor kleuren zijn er momenteel bij de wibra?
Wil namelijk nog een grote en kleine kat maken, maar voor de grote heb je denk ik zeker wel 2 bollen nodig, en nu met de aanbieding is het toch fijn. Maar aangezien ik moeilijk wel even naar de wibra kan gaan en niet naar mn werk, moet ik mn moeder sturen. Maar weet eigenlijk niet welke kleur... Niemand een fotootje toevallig :P

Misschien is de knalroze wel leuk...
  woensdag 16 februari 2011 @ 13:05:44 #148
112092 Mynerfius
Creapy crawlie
pi_92863115
Ben net terug van een bliksembezoekje Wibra! Ze hebben een heleboel verschillende (vooral) pastelkleuren en ook wat leuke gemengde bollen. Normaal vond ik de kleuren van Wibra altijd een beetje saai maar deze zijn echt leuk. De zuurstokroze is erg leuk en er zijn ook wat felle groen en blauwtinten die er goed bij passen :Y
pi_92863463
Pastel en Felgroen? waar komt dat opeens vandaan. Ik wil ook!
pi_92863612
ik vind het alleen jammer dat de gewone knalroze bij mijn wibra steeds op is, de zuurstofroze is er wel steeds.. Verder zijn alle kleuren er wel volgens mij! Er is nu ook een hele mooie pastel-paarse!
haken is cool
pi_92863656
Ik zou voor de roze gaan, Whoopdidoo. En anders voor appeltjesgroen of mintgroen

Ik vind een deken van Saskia best meevallen qua prijs (als het niet in de aanbieding is dan). Een deken van Bravo of Catania is duurder :P

Bij ons was het barbieroze al op, dus ik ben benieuwd of ik het ga redden met de deken.
pi_92863667
Wees eens aardig en praat niet over mooie kleuren bij de wibra! :P

@herfstblad: voor de barbieroze zeg maar? Dat lichte vind ik niet zo mooi. En ik hou ze toch zelf, maar tis wel heel roze. Maar wel leuk.

Kan zelf ook wel gaan maar ze hebben hier waarschijnlijk toch geen nieuwe kleuren dusja, das pijnlijden voor niets :P
pi_92863845
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wees eens aardig en praat niet over mooie kleuren bij de wibra! :P

@herfstblad: voor de barbieroze zeg maar? Dat lichte vind ik niet zo mooi. En ik hou ze toch zelf, maar tis wel heel roze. Maar wel leuk.

Kan zelf ook wel gaan maar ze hebben hier waarschijnlijk toch geen nieuwe kleuren dusja, das pijnlijden voor niets :P
Ja, dat barbieroze of fuchsia (maar dat heb ik niet meer gezien)
Lichte kan mooi zijn, maar vind ik per ding verschillend. Bij wit en grijs (mijn moeder maakt daar granny's mee) vind ik het wel leuk :)
pi_92863903
@herfstblad, in Groningen is nog barbieroze *O*
haken is cool
pi_92863924
Mijn volgende grannystripe deken wordt ook met barbie roze en allemaal lekkere felle kleurtjes voor het voorjaar
haken is cool
pi_92863990
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:28 schreef antartica het volgende:
@herfstblad, in Groningen is nog barbieroze *O*
Die in de stad? :P Want verder kom ik nooit (en ik kom er ook pas zaterdag dan, dus of het er dan nog is... :') Oke, in Lewenborg wil ik ook nog weleens komen, verder niet)
Overigens heb ik nog 840 gram liggen, dus op zich zou het moeten lukken.
pi_92863996
Groningen is het buitenland! :P O-)
Barbieroze hebben we nog wel. Even kijken of we genoeg hebben en anders gaat mn moeder maar even heen :P
pi_92864189
Whoopdidoo, hoe groot is zo'n grote kat trouwens als je er zeker 200 gram voor nodig hebt? :o
pi_92864476
Best wel groot, zn hoofd is 96 dus das niet echt klein.
Volgens mij had ik bij de vorige ook al de tweede bol. Maar kan me eerlijk gezegd niet herinneren of daar de eerste een hele bol was. En die heeft geeneens benen en een staart. Krijgt ie ook niet meer denk ik volgens mij is die kleur er niet meer _O-

Patroon voor degene die de komende weken niets te doen hebben :P
http://66.196.80.202/babe(...)izu1_3.html&.intl=nl

Beetje verrotte vertaling :P maar als je het een beetje snapt moet je er wel uitkomen.
pi_92864662
Hij is wel gaaf zo groot! :D

* Herfstblad slaat het patroon op
pi_92865014
Ik ging kijken want ik zag net het patroon die ik had, en daar staat met sc gewoon op. Dus ik zoeken op mn comp, heb ik m niet meer. Wel gewoon met alleen het aantal steken per ronde :P
Heb m ook keer anderhalf(van de gewone) Dus nog een tussenmaatje. Misschien ga ik die ook wel maken, dan heb ik drie op een rij O+
pi_92866063
Heb vandaag een erg leuk boekje gekocht met allemaal gehaakte beestjes :D Ik kwam er zelfs Zoey de Zebra in tegen *O* :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92866531
@whoop die groene is kleur 0114 als je hier op ravelry kijkt zie je 'm van itsBri. Die vind ik wel heel leuk voor zo'n kat, ga ik zelf denk ik ook doen. Je ziet daar ook die nieuwe roze z068 geloof ik. Verder heb ik rood, mint licht en donkerblauw gezien, paars en lichtpaars en lichtbruin. En uiteraard wit en creme en zwart.
pi_92868042
weet niet meer wie t zei, maar rondbreien vind ik idd wel lichter. maar ik brei met t garen links, dus doe sowieso meer met mn handen dan met mn schouders.

over die sokken: dat worden vooral "slofsokken" of "bedsokken". In schoenen lijkt t me niet echt comfortabel...
Kwak
pi_92869587
@herfstblad, ben alleen in paddepoel geweest! weet niet hoe de voorraad in de binnenstad is
haken is cool
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:55:36 #166
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92870076
Alle grannies die ik heb gemaakt op een rijtje *O* 2 bijna bankzitplaatsen lang, hopelijk zijn het er genoeg voor een mooie sjaal met de verbindingssteken en een mooie rand er omheen

Nog een voor de kleurtjes
Knoei
pi_92870485
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef Loqi het volgende:
Alle grannies die ik heb gemaakt op een rijtje *O* 2 bijna bankzitplaatsen lang, hopelijk zijn het er genoeg voor een mooie sjaal met de verbindingssteken en een mooie rand er omheen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt lekker vrolijk uit! O+
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:06:02 #168
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92870568
jaaa *O* ik doe het omlijnen allemaal met zwart zodat het wat meer een geheel wordt ipv een toverbal :D en dan past t ook beter bij wat ik normaal draag :)
Knoei
pi_92873829
Ziet er leuk uit voor een sjaal! :D
pi_92877790
Loqi wat zijn ze leuk!!

Heb een nieuwe missie, een kat maken van elke kleur supersoft O+
Oranje is al af, groene moet alleen nog poten, en net begonnen met de blauwe. Zo leuk.

Zit nog te twijfelen of ik morgen naar de wibra zal gaan, wil wat doen. En dan ook langs mn werk maar weet niet of dat raar is aangezien ik nog niet werk.
pi_92878771
wie van jullie was nou ook weer bezig met de japanse bloemensjaal? het patroon heb ik gedownload op mn thuiscomputer, ben nu bij mn vriend, en het is offline gehaald door degene die t gepost had ivm copyright. ik wil morgen wol gaan kopen, dus ik wil het yardage weten, hoeveel wol je nodig hebt, dat stond in t patroon. wie helpt me uit de brand?
Kwak
pi_92879777
Over wol Saskia te spreken....ja, ik heb nu alle kleurtjes sinds vanmiddag. :') Van de meesten maar 1 bol hoor ;) ....voorraad opbouwen zeg maar. O-)
Ook nog wol gescoord bij twee Kringloopwinkels, van 35 cent tot een hele grote bol (250 gram mohairachtig spul) voor 1 euro. Welke maat haaknaald ik moet hebben is dan wel weer even uitproberen. Ik heb hier bij een breiwinkel die mij onbekend was nog een ergonomische haaknaald gekocht...even afwachten of het prettig is.
Optimist tot in de kist
pi_92879928
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef Loqi het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaat als een speer. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_92879931
over de sjaal: er staat nog een pdf gelinkt op een ander blog, maar de blogpost van petit pimprenelle zelf is wel weg. ben er inmiddels wel uit hoeveel wol ik nodig heb.

http://storage.canalblog.com/96/52/420850/49800267.pdf
Kwak
pi_92880176
Ik zal vanavond eens even mijn pdf's doorspitten of ik er eentje heb van die sjaal. Maak regelmatig pdf's van webpagina's maar kan me zo even niet herinneren of ik het ook met deze heb gedaan.
Optimist tot in de kist
pi_92880309
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:29 schreef trovey het volgende:
Ik zal vanavond eens even mijn pdf's doorspitten of ik er eentje heb van die sjaal. Maak regelmatig pdf's van webpagina's maar kan me zo even niet herinneren of ik het ook met deze heb gedaan.
thanks, maar heb m al gevonden (zie link boven jouw post)
Kwak
pi_92880798
Maak je zelf pdf's? Das knap.

Ik ga morgen naar de wibra! Hoe dan ook!

Nouja...misschien dan.
pi_92881201
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Maak je zelf pdf's? Das knap.

Ik ga morgen naar de wibra! Hoe dan ook!

Nouja...misschien dan.
Gewoon online of met een gratis programma...hoef er zelf verder niets voor te doen. ;) Eerste zoektocht even gemaakt naar de bloemen maar het ziet er niet goed uit...ik ben bang dat ik nog geen pdf had gemaakt van dat patroon ;( ...ik ga nog even verder zoeken, als het alsnog opduikt dan geef ik wel even een gil.
Optimist tot in de kist
pi_92881352
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

thanks, maar heb m al gevonden (zie link boven jouw post)
Mijn Frans is behoorlijk roestig al die jaren na mijn eindexamen. :P Hoop dat jij er wat mee kunt maar ik kan er helaas weinig mee ;( ...en op Google vertaling zal ik maar niet hopen. :')
Optimist tot in de kist
pi_92881780
Hopelijk deze week de rondslingerende wipjes afmaken (behalve de deken ;)). *O* Dan is het hier weer opgeruimd
pi_92881943
Dat heet een kast. Met een deurtje. Deurtje dicht -> opgeruimd *O*
pi_92882858
Werkt voor mij niet. Dan blijft dat beest/deken/wat dan ook net zolang 'zeuren' in mijn hoofd tot ie af is. :P

Maar het valt mee. ;) Heb nog 4 dingen ofzo (waaronder de swap, maar dat moet dan nog in elkaar) liggen die af moeten. En tandjes bedenken voor een krokodil (van krokodil heb ik alleen het hoofd nog maar.
Maar eerst moet dit af voor ik aan een nieuw beest mag beginnen. :P
Gelukkig kan ik heel goed haken en tegelijkertijd tvkijken. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 16-02-2011 20:14:31 ]
pi_92883303
Ik vergeet ze gewoon _O- Maar dat komt ook omdat sommige niet goed in elkaar gaan of pootjes hebben die opnieuw moeten en dan is het :W
En ook omdat ik soms tijdens een filmpje of tv gewoon lekker dom wil haken.

Wat gaat iedereen snel met de swap!

Morgen wibra! Nu bijna zeker. Het moet gewoon, ken niet eeuwig binnenblijven.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:15:25 #184
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92887845
Ik heb trouwens een gekke droom gehad in het weekend.
Ik had iets gezien voor de swap om te maken en daar droomde ik over. Ik had het patroon laten zien aan m'n man en hij ging meedenken. En hij bedacht van alles wat heel goed bij de swap kon enzo. Ik was helemaal enthousiast en ik bedacht me dat ik droomde dus dacht ik 'ik moet goed onthouden wat ik allemaal droom, dit kan ik goed gebruiken!'. Ik was echt helemaal enthousiast.

Nou word ik dus wakker en denk ik eens na over de dingen die mijn man in mijn droom voorstelde, dat was een gehaakte stofzuiger en een strijkijzer met strijkplank ! :D En het zou allemaal heel goed in het thema van de swap passen volgens hem want het had te maken met de voorjaarsschoonmaak! :? :D _O-

Nou ja mijn swappartner hoeft niet bang te zijn, ik ga geen strijkijzers haken hoor :D .
klerkje
pi_92890303
haha geweldig spiegelei!
pi_92890327
Wat een super squares Loqi! Ben benieuwd hoe de sjaal gaat worden.

@trovey wat voor ergonomische haaknaald heb je gekocht? Heb zelf een paar van clover en twee van prym. Zag bij Lydialaine een hele aparte ergo haaknaald maar die was wel behoorlijk duur (7.70 geloof ik).

Overigens voor degenen die catania 179 nog zoeken, Lydialaine in Rotterdam heeft nog aardig wat, en ook de nog oudere 0108
pi_92890927
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn Frans is behoorlijk roestig al die jaren na mijn eindexamen. :P Hoop dat jij er wat mee kunt maar ik kan er helaas weinig mee ;( ...en op Google vertaling zal ik maar niet hopen. :')
ah ok, mijn frans is wel redelijk dus denk dat t wel zal gaan. plus ik kan japanse schema's lezen ;)

als ik ooit tijd over heb zal ik m wel vertalen.
Kwak
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:04:31 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92891421
Die sjaal is leuk! Goed idee zeg!!
pi_92896062
Haha, Spiegelei! :D Ik zie het al voor me.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:10:57 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92896270
ik ben weer een stukje verder met de mijne:

(inclusief weggewerkte draadjes! 8-) )

de kleuren op deze foto zijn wat raar. maar ik krijg 't nu even niet beter.
in de haak.
pi_92896744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind ze niet raar, ik vind ze leuk O+
pi_92904105
mooi trui!! ik mag vandaag niet zoveel haken van mezelf als gister. k had de hele nacht last van mn rechterarm + rechterschouder :'( ben wel flink opschoten met ........ (daar mag ik dus niets over zeggen)
haken is cool
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:11:03 #193
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92904338
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig!!
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:14:10 #194
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92904408
mooie GS shawl zag ik :D en nog meer mooie bloemen ^^

Gister fijn avonddienst gehad tot half 12, de tram gemist dus was pas half 1 thuis :( gelukkig hoef ik pas om 11 uur te beginnen vandaag.
Ga proberen om van te voren nog even langs de wibra te gaan :@ al durf ik niet zo goed in het ZH met een wibra tasje aan te komen, want het zijn allemaal kakkers daar ;) (zijn maatschappen)
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:16:47 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92904462
hoogste tijd om een mooie tas te haken dan, esseEi. om je wibra-aankopen in te stoppen. :)

ik werk vanochtend thuis, dus geen trein-haak-tijd. maar wel lekker wat langer in bed kunnen liggen en zelf de kinderen naar school gebracht. O+ vanavond nog even de laatste blommetjes vastzetten op de kransjes, morgen is 't elfenfeestje al...
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:43:12 #196
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92905230
Ik zag ergens van de Japanese flowers met verschillende lagen, dat is ook echt gaaf :o Dat brengt me overigens op de volgende vraag: ik zie ook wel eens squares met bloemetjes erop, zijn die er later op gemaakt of haak je dat in één keer. En zo ja (in één keer), is daar ergens een patroon van te vinden?
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:45:58 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92905302
dat kan in een keer. nou ja, het zijn natuurlijk wel verschillende ronden, maar je hoeft 't bloemetje er niet afzonderlijk op te naaien ofzo. vaak haak je dan wat rijtjes lossen achter het bloemetje waar de rest van de GS dan weer aan vastgehaakt wordt. er zijn wel patronen van, deze vind ik bijvoorbeeld erg leuk! O+
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:09:18 #198
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92905866
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:45 schreef trui het volgende:
dat kan in een keer. nou ja, het zijn natuurlijk wel verschillende ronden, maar je hoeft 't bloemetje er niet afzonderlijk op te naaien ofzo. vaak haak je dan wat rijtjes lossen achter het bloemetje waar de rest van de GS dan weer aan vastgehaakt wordt. er zijn wel patronen van, deze vind ik bijvoorbeeld erg leuk! O+
Ja, zoiets bedoel ik O+ Ziet er erg leuk uit, maar is in het Engels -O- Ik weet dat er vertalingen van de steken in de OP staan, maar ook daarmee vind ik het erg lastig en vooral ontmoedigend. Ik moet er gewoon even een keer voor gaan zitten denk ik. En het op papier vertalen, dan hoef ik niet zo na te denken :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:29:39 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92906351
ik wil 't wel een keer voor je in 't NL vertalen, 't valt mee hoor!
in de haak.
pi_92906665
Wat gaan jullie weer snel allemaal! Bij mij ligt het werk even stil door werk en studie.
Maar ik blijf mee lurken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')