abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92863656
Ik zou voor de roze gaan, Whoopdidoo. En anders voor appeltjesgroen of mintgroen

Ik vind een deken van Saskia best meevallen qua prijs (als het niet in de aanbieding is dan). Een deken van Bravo of Catania is duurder :P

Bij ons was het barbieroze al op, dus ik ben benieuwd of ik het ga redden met de deken.
pi_92863667
Wees eens aardig en praat niet over mooie kleuren bij de wibra! :P

@herfstblad: voor de barbieroze zeg maar? Dat lichte vind ik niet zo mooi. En ik hou ze toch zelf, maar tis wel heel roze. Maar wel leuk.

Kan zelf ook wel gaan maar ze hebben hier waarschijnlijk toch geen nieuwe kleuren dusja, das pijnlijden voor niets :P
pi_92863845
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wees eens aardig en praat niet over mooie kleuren bij de wibra! :P

@herfstblad: voor de barbieroze zeg maar? Dat lichte vind ik niet zo mooi. En ik hou ze toch zelf, maar tis wel heel roze. Maar wel leuk.

Kan zelf ook wel gaan maar ze hebben hier waarschijnlijk toch geen nieuwe kleuren dusja, das pijnlijden voor niets :P
Ja, dat barbieroze of fuchsia (maar dat heb ik niet meer gezien)
Lichte kan mooi zijn, maar vind ik per ding verschillend. Bij wit en grijs (mijn moeder maakt daar granny's mee) vind ik het wel leuk :)
pi_92863903
@herfstblad, in Groningen is nog barbieroze *O*
haken is cool
pi_92863924
Mijn volgende grannystripe deken wordt ook met barbie roze en allemaal lekkere felle kleurtjes voor het voorjaar
haken is cool
pi_92863990
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 13:28 schreef antartica het volgende:
@herfstblad, in Groningen is nog barbieroze *O*
Die in de stad? :P Want verder kom ik nooit (en ik kom er ook pas zaterdag dan, dus of het er dan nog is... :') Oke, in Lewenborg wil ik ook nog weleens komen, verder niet)
Overigens heb ik nog 840 gram liggen, dus op zich zou het moeten lukken.
pi_92863996
Groningen is het buitenland! :P O-)
Barbieroze hebben we nog wel. Even kijken of we genoeg hebben en anders gaat mn moeder maar even heen :P
pi_92864189
Whoopdidoo, hoe groot is zo'n grote kat trouwens als je er zeker 200 gram voor nodig hebt? :o
pi_92864476
Best wel groot, zn hoofd is 96 dus das niet echt klein.
Volgens mij had ik bij de vorige ook al de tweede bol. Maar kan me eerlijk gezegd niet herinneren of daar de eerste een hele bol was. En die heeft geeneens benen en een staart. Krijgt ie ook niet meer denk ik volgens mij is die kleur er niet meer _O-

Patroon voor degene die de komende weken niets te doen hebben :P
http://66.196.80.202/babe(...)izu1_3.html&.intl=nl

Beetje verrotte vertaling :P maar als je het een beetje snapt moet je er wel uitkomen.
pi_92864662
Hij is wel gaaf zo groot! :D

* Herfstblad slaat het patroon op
pi_92865014
Ik ging kijken want ik zag net het patroon die ik had, en daar staat met sc gewoon op. Dus ik zoeken op mn comp, heb ik m niet meer. Wel gewoon met alleen het aantal steken per ronde :P
Heb m ook keer anderhalf(van de gewone) Dus nog een tussenmaatje. Misschien ga ik die ook wel maken, dan heb ik drie op een rij O+
pi_92866063
Heb vandaag een erg leuk boekje gekocht met allemaal gehaakte beestjes :D Ik kwam er zelfs Zoey de Zebra in tegen *O* :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92866531
@whoop die groene is kleur 0114 als je hier op ravelry kijkt zie je 'm van itsBri. Die vind ik wel heel leuk voor zo'n kat, ga ik zelf denk ik ook doen. Je ziet daar ook die nieuwe roze z068 geloof ik. Verder heb ik rood, mint licht en donkerblauw gezien, paars en lichtpaars en lichtbruin. En uiteraard wit en creme en zwart.
pi_92868042
weet niet meer wie t zei, maar rondbreien vind ik idd wel lichter. maar ik brei met t garen links, dus doe sowieso meer met mn handen dan met mn schouders.

over die sokken: dat worden vooral "slofsokken" of "bedsokken". In schoenen lijkt t me niet echt comfortabel...
Kwak
pi_92869587
@herfstblad, ben alleen in paddepoel geweest! weet niet hoe de voorraad in de binnenstad is
haken is cool
  woensdag 16 februari 2011 @ 15:55:36 #166
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92870076
Alle grannies die ik heb gemaakt op een rijtje *O* 2 bijna bankzitplaatsen lang, hopelijk zijn het er genoeg voor een mooie sjaal met de verbindingssteken en een mooie rand er omheen

Nog een voor de kleurtjes
Knoei
pi_92870485
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef Loqi het volgende:
Alle grannies die ik heb gemaakt op een rijtje *O* 2 bijna bankzitplaatsen lang, hopelijk zijn het er genoeg voor een mooie sjaal met de verbindingssteken en een mooie rand er omheen
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat ziet er echt lekker vrolijk uit! O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 16 februari 2011 @ 16:06:02 #168
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92870568
jaaa *O* ik doe het omlijnen allemaal met zwart zodat het wat meer een geheel wordt ipv een toverbal :D en dan past t ook beter bij wat ik normaal draag :)
Knoei
pi_92873829
Ziet er leuk uit voor een sjaal! :D
pi_92877790
Loqi wat zijn ze leuk!!

Heb een nieuwe missie, een kat maken van elke kleur supersoft O+
Oranje is al af, groene moet alleen nog poten, en net begonnen met de blauwe. Zo leuk.

Zit nog te twijfelen of ik morgen naar de wibra zal gaan, wil wat doen. En dan ook langs mn werk maar weet niet of dat raar is aangezien ik nog niet werk.
pi_92878771
wie van jullie was nou ook weer bezig met de japanse bloemensjaal? het patroon heb ik gedownload op mn thuiscomputer, ben nu bij mn vriend, en het is offline gehaald door degene die t gepost had ivm copyright. ik wil morgen wol gaan kopen, dus ik wil het yardage weten, hoeveel wol je nodig hebt, dat stond in t patroon. wie helpt me uit de brand?
Kwak
pi_92879777
Over wol Saskia te spreken....ja, ik heb nu alle kleurtjes sinds vanmiddag. :') Van de meesten maar 1 bol hoor ;) ....voorraad opbouwen zeg maar. O-)
Ook nog wol gescoord bij twee Kringloopwinkels, van 35 cent tot een hele grote bol (250 gram mohairachtig spul) voor 1 euro. Welke maat haaknaald ik moet hebben is dan wel weer even uitproberen. Ik heb hier bij een breiwinkel die mij onbekend was nog een ergonomische haaknaald gekocht...even afwachten of het prettig is.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92879928
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 15:55 schreef Loqi het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gaat als een speer. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_92879931
over de sjaal: er staat nog een pdf gelinkt op een ander blog, maar de blogpost van petit pimprenelle zelf is wel weg. ben er inmiddels wel uit hoeveel wol ik nodig heb.

http://storage.canalblog.com/96/52/420850/49800267.pdf
Kwak
pi_92880176
Ik zal vanavond eens even mijn pdf's doorspitten of ik er eentje heb van die sjaal. Maak regelmatig pdf's van webpagina's maar kan me zo even niet herinneren of ik het ook met deze heb gedaan.
Optimist tot in de kist
pi_92880309
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:29 schreef trovey het volgende:
Ik zal vanavond eens even mijn pdf's doorspitten of ik er eentje heb van die sjaal. Maak regelmatig pdf's van webpagina's maar kan me zo even niet herinneren of ik het ook met deze heb gedaan.
thanks, maar heb m al gevonden (zie link boven jouw post)
Kwak
pi_92880798
Maak je zelf pdf's? Das knap.

Ik ga morgen naar de wibra! Hoe dan ook!

Nouja...misschien dan.
pi_92881201
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:38 schreef Whoopdidoo het volgende:
Maak je zelf pdf's? Das knap.

Ik ga morgen naar de wibra! Hoe dan ook!

Nouja...misschien dan.
Gewoon online of met een gratis programma...hoef er zelf verder niets voor te doen. ;) Eerste zoektocht even gemaakt naar de bloemen maar het ziet er niet goed uit...ik ben bang dat ik nog geen pdf had gemaakt van dat patroon ;( ...ik ga nog even verder zoeken, als het alsnog opduikt dan geef ik wel even een gil.
Optimist tot in de kist
pi_92881352
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:31 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

thanks, maar heb m al gevonden (zie link boven jouw post)
Mijn Frans is behoorlijk roestig al die jaren na mijn eindexamen. :P Hoop dat jij er wat mee kunt maar ik kan er helaas weinig mee ;( ...en op Google vertaling zal ik maar niet hopen. :')
Optimist tot in de kist
pi_92881780
Hopelijk deze week de rondslingerende wipjes afmaken (behalve de deken ;)). *O* Dan is het hier weer opgeruimd
pi_92881943
Dat heet een kast. Met een deurtje. Deurtje dicht -> opgeruimd *O*
pi_92882858
Werkt voor mij niet. Dan blijft dat beest/deken/wat dan ook net zolang 'zeuren' in mijn hoofd tot ie af is. :P

Maar het valt mee. ;) Heb nog 4 dingen ofzo (waaronder de swap, maar dat moet dan nog in elkaar) liggen die af moeten. En tandjes bedenken voor een krokodil (van krokodil heb ik alleen het hoofd nog maar.
Maar eerst moet dit af voor ik aan een nieuw beest mag beginnen. :P
Gelukkig kan ik heel goed haken en tegelijkertijd tvkijken. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 16-02-2011 20:14:31 ]
pi_92883303
Ik vergeet ze gewoon _O- Maar dat komt ook omdat sommige niet goed in elkaar gaan of pootjes hebben die opnieuw moeten en dan is het :W
En ook omdat ik soms tijdens een filmpje of tv gewoon lekker dom wil haken.

Wat gaat iedereen snel met de swap!

Morgen wibra! Nu bijna zeker. Het moet gewoon, ken niet eeuwig binnenblijven.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:15:25 #184
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92887845
Ik heb trouwens een gekke droom gehad in het weekend.
Ik had iets gezien voor de swap om te maken en daar droomde ik over. Ik had het patroon laten zien aan m'n man en hij ging meedenken. En hij bedacht van alles wat heel goed bij de swap kon enzo. Ik was helemaal enthousiast en ik bedacht me dat ik droomde dus dacht ik 'ik moet goed onthouden wat ik allemaal droom, dit kan ik goed gebruiken!'. Ik was echt helemaal enthousiast.

Nou word ik dus wakker en denk ik eens na over de dingen die mijn man in mijn droom voorstelde, dat was een gehaakte stofzuiger en een strijkijzer met strijkplank ! :D En het zou allemaal heel goed in het thema van de swap passen volgens hem want het had te maken met de voorjaarsschoonmaak! :? :D _O-

Nou ja mijn swappartner hoeft niet bang te zijn, ik ga geen strijkijzers haken hoor :D .
klerkje
pi_92890303
haha geweldig spiegelei!
pi_92890327
Wat een super squares Loqi! Ben benieuwd hoe de sjaal gaat worden.

@trovey wat voor ergonomische haaknaald heb je gekocht? Heb zelf een paar van clover en twee van prym. Zag bij Lydialaine een hele aparte ergo haaknaald maar die was wel behoorlijk duur (7.70 geloof ik).

Overigens voor degenen die catania 179 nog zoeken, Lydialaine in Rotterdam heeft nog aardig wat, en ook de nog oudere 0108
pi_92890927
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn Frans is behoorlijk roestig al die jaren na mijn eindexamen. :P Hoop dat jij er wat mee kunt maar ik kan er helaas weinig mee ;( ...en op Google vertaling zal ik maar niet hopen. :')
ah ok, mijn frans is wel redelijk dus denk dat t wel zal gaan. plus ik kan japanse schema's lezen ;)

als ik ooit tijd over heb zal ik m wel vertalen.
Kwak
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:04:31 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92891421
Die sjaal is leuk! Goed idee zeg!!
pi_92896062
Haha, Spiegelei! :D Ik zie het al voor me.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:10:57 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92896270
ik ben weer een stukje verder met de mijne:

(inclusief weggewerkte draadjes! 8-) )

de kleuren op deze foto zijn wat raar. maar ik krijg 't nu even niet beter.
in de haak.
pi_92896744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind ze niet raar, ik vind ze leuk O+
pi_92904105
mooi trui!! ik mag vandaag niet zoveel haken van mezelf als gister. k had de hele nacht last van mn rechterarm + rechterschouder :'( ben wel flink opschoten met ........ (daar mag ik dus niets over zeggen)
haken is cool
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:11:03 #193
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92904338
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig!!
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:14:10 #194
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92904408
mooie GS shawl zag ik :D en nog meer mooie bloemen ^^

Gister fijn avonddienst gehad tot half 12, de tram gemist dus was pas half 1 thuis :( gelukkig hoef ik pas om 11 uur te beginnen vandaag.
Ga proberen om van te voren nog even langs de wibra te gaan :@ al durf ik niet zo goed in het ZH met een wibra tasje aan te komen, want het zijn allemaal kakkers daar ;) (zijn maatschappen)
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:16:47 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92904462
hoogste tijd om een mooie tas te haken dan, esseEi. om je wibra-aankopen in te stoppen. :)

ik werk vanochtend thuis, dus geen trein-haak-tijd. maar wel lekker wat langer in bed kunnen liggen en zelf de kinderen naar school gebracht. O+ vanavond nog even de laatste blommetjes vastzetten op de kransjes, morgen is 't elfenfeestje al...
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:43:12 #196
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92905230
Ik zag ergens van de Japanese flowers met verschillende lagen, dat is ook echt gaaf :o Dat brengt me overigens op de volgende vraag: ik zie ook wel eens squares met bloemetjes erop, zijn die er later op gemaakt of haak je dat in één keer. En zo ja (in één keer), is daar ergens een patroon van te vinden?
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:45:58 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92905302
dat kan in een keer. nou ja, het zijn natuurlijk wel verschillende ronden, maar je hoeft 't bloemetje er niet afzonderlijk op te naaien ofzo. vaak haak je dan wat rijtjes lossen achter het bloemetje waar de rest van de GS dan weer aan vastgehaakt wordt. er zijn wel patronen van, deze vind ik bijvoorbeeld erg leuk! O+
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:09:18 #198
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92905866
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:45 schreef trui het volgende:
dat kan in een keer. nou ja, het zijn natuurlijk wel verschillende ronden, maar je hoeft 't bloemetje er niet afzonderlijk op te naaien ofzo. vaak haak je dan wat rijtjes lossen achter het bloemetje waar de rest van de GS dan weer aan vastgehaakt wordt. er zijn wel patronen van, deze vind ik bijvoorbeeld erg leuk! O+
Ja, zoiets bedoel ik O+ Ziet er erg leuk uit, maar is in het Engels -O- Ik weet dat er vertalingen van de steken in de OP staan, maar ook daarmee vind ik het erg lastig en vooral ontmoedigend. Ik moet er gewoon even een keer voor gaan zitten denk ik. En het op papier vertalen, dan hoef ik niet zo na te denken :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:29:39 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92906351
ik wil 't wel een keer voor je in 't NL vertalen, 't valt mee hoor!
in de haak.
pi_92906665
Wat gaan jullie weer snel allemaal! Bij mij ligt het werk even stil door werk en studie.
Maar ik blijf mee lurken :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')