abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:51:44 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92906983
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef trui het volgende:
ik wil 't wel een keer voor je in 't NL vertalen, 't valt mee hoor!
al gedaan! :o 8-)

With the color of yarn you wish to use for the center of the flower, ch 4 and join with a sl st into the first ch to form a ring. Continue working in the round as follows:

Begin met de kleur garen die je wil gebruiken voor de binnenkant van de bloemen: 4 lossen (l), sluiten met een halve vaste (hv) in de eerste losse zodat je een ringetje hebt. Vanuit hier ín de ring werken, als volgt:

Round 1: Ch 4 (counts as 1 dc, ch 1), * 1 dc into ring, ch 1 **; repeat from * to ** 6 times. Join with a sl st into 3rd ch of the ch-4 made at the beginning of this round. (There should be 8 ch-1 spaces in the round.) Fasten off and break off the first color.

Ronde 1: 4 l (telt als 1 stokje(st) + 1 losse), *1 stokje in de ring, 1 losse** ; herhaal alles dat tussen * en ** staat nog 6 keer. in totaal heb je dan een rondje met 8 spaken van stokjes met telkens 1 losse ertussen.

Round 2: Join the color you wish to use for the petals into any of the ch-1 spaces, ch 1 and * 1 sc, 3 dc, 1 sc ** into the same ch-1 space; repeat from * to ** into the next 7 ch-1 spaces. Join with a sl st into the first sc of the first ch-1 space. (There should be 8 petals around the center.)

Ronde 2: Maak een nieuwe kleur vast (de kleur die je voor de bloemblaadjes gekozen hebt), in een van de ruimtes die door de lossen gevormd worden. dus niet IN de steek werken, maar eromheen., tussen de stokjes in. 1 losse, en dan: * 1 vaste, 3 stokjes, 1 vaste** in dezelfde ruimte. herhaal hetgeen tussen * en ** staat 7 keer.

Round 3: Ch 1, and working behind the petals now, sl st into the stem of the last sc made in round 2. Ch 4, sc into the stems of the next 2 adjoining scs (between the two petals) and then * ch 3, sc into the stems of the next 2 scs; repeat from * to ** 5 more times, ch 3, and then sl st into the first ch of the ch-4 done at the beginning of this round. You should now have a ch-3 space (or loop) behind each petal made in round 2.

Ronde 3: 1 losse. Nu ACHTER de bloemblaadjes werken: maak een halve vaste in de stam van de laatstgemaakte vaste uit ronde 2. daarna telkens 3 lossen, een vaste in de stam van volgende vaste tussen twee bloemblaadjes, (steeds aan de achterkant blijven werken !) en zo door tot je achter elk bloemblaadje een kettinkje van 3 lossen hebt.

Round 4: Ch 1 and work * 1 sc, 5 dc, 1 sc ** into the first ch-3 space and repeat from * to ** into all the next ch-3 spaces; sl st into the first sc of the first petal made in this round. You should now have another 8 petals behind the first 8 made. Fasten off and break off this color.

Ronde 4: je gaat nu telkens om de kettinkjes van 3 lossen heen haken, zodat je de tweede rij bloemblaadjes krijgt. beginnen met 1 losse. dan *1 vaste, 5 stokjes, 1 vaste** (8x). Aan het eind vastmaken met 1 halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde, draad afknippen en doortrekken, zodat t goed vast zit.

Round 5: Still working behind the petals, join the yarn you wish to use as the background for the flower to the stems of any 2 adjoining scs of round 4 (between two petals), and then ch 3 (counts as 1 dc), 2dc into the same sc stems, and ch 1. Into the stems of the next 2 scs of round 4, * 3 dc, ch 1, 3 dc to make a corner, ch 1, 3 dc, into the stems of the next 2 scs , ch 1 **; repeat from * to ** 2 more times, and then 3dc, ch 1, 3 dc into the stems of the next 2 scs, ch 1 and sl st into the 3rd ch of ch-3 done at the beginning of this round.

Ronde 5: Weer aan de achterkant werken: maak de kleur garen die je als achtergrond wil gebruiken vast aan de stammen van 2 naast elkaar liggende vasten uit de vorige ronde (dus weer tussen 2 bloemblaadjes in) en dan weer een rijtje van 3 lossen haken (dit geldt als t eerste stokje van de GS die je nu direct vastmaakt aan de bloem). vervolgens: 2 stokjes op dezelfde plaats als waar je dat rijtje lossen net aan bevestigd hebt, 1 losse. *in de stam van het volgende paar vasten tussen 2 bloemblaadjes maak je een cluster van 3 stokjes en weer een losse. dan naar het volgende tussen-twee-bloemblaadjes punt. daar maak je een hoek door 3 stokjes, 1 losse, en weer 3 stokjes te maken, 1 losse**. het gedeelte tussen * en ** nog 2x herhalen. dan weer 1 cluster van 3 stokjes + 1 losse bij het op-een-na-laatste tussentweebloemblaadjespunt, en kom je bij de hoek waar je begonnen bent. haak daar nog 3 stokjes en 1 losse en maak met een halve vaste vast aan de 3e losse van het eerste nepstokje uit deze ronde. als t goed is heb je dan een vierkantje achter je 8 bladige bloem.

Round 6: Ch 1, * 1 sc into each of the next three dcs done in round 5, 1sc into the ch-1 space that follows, 1sc into each of the next three dcs, 3 sc into the ch-1 corner space, 1sc into each of the next three dcs, and 1 sc into the ch-1 space that follows **; repeat from * to ** 3 more times, join with a sl st into the first sc made in this round. Fasten off and break off yarn.

Ronde 6: 1 losse, en dan een ronde van vasten om dit vierkantje heen maken, als volgt: in elk stokje uit de vorige ronde een vaste. in elke gewone 1-losse-ruimte tussen de stokjesclusters maak je ook 1 vaste. in de hoekruimtes: 3 vasten. tot slot vastmaken met een halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde. afkanten en klaar is klara!

ch = chain stitch; sc = single crochet stitch; dc = double crochet stitch; sl st = slip stitch.

Note: the stem of an sc refers to the actual part of the single crochet stitch which attaches the stitch to the ch loop or space made in a previous round. In both rounds 3 and 5, the stem refer to the back stem because the work is being done on the backside of the petals.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 17-02-2011 11:10:54 ]
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:11:26 #202
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92909635
@ trui, ben je ook in te huren voor vertaling van enorm grote patronen? ;)
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:14:03 #203
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92909717
als je me goed betaalt... :+
in de haak.
pi_92909768
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:51 schreef trui het volgende:

[..]

al gedaan! :o 8-)

With the color of yarn you wish to use for the center of the flower, ch 4 and join with a sl st into the first ch to form a ring. Continue working in the round as follows:

Begin met de kleur garen die je wil gebruiken voor de binnenkant van de bloemen: 4 lossen (l), sluiten met een halve vaste (hv) in de eerste losse zodat je een ringetje hebt. Vanuit hier ín de ring werken, als volgt:

Round 1: Ch 4 (counts as 1 dc, ch 1), * 1 dc into ring, ch 1 **; repeat from * to ** 6 times. Join with a sl st into 3rd ch of the ch-4 made at the beginning of this round. (There should be 8 ch-1 spaces in the round.) Fasten off and break off the first color.

Ronde 1: 4 l (telt als 1 stokje(st) + 1 losse), *1 stokje in de ring, 1 losse** ; herhaal alles dat tussen * en ** staat nog 6 keer. in totaal heb je dan een rondje met 8 spaken van stokjes met telkens 1 losse ertussen.

Round 2: Join the color you wish to use for the petals into any of the ch-1 spaces, ch 1 and * 1 sc, 3 dc, 1 sc ** into the same ch-1 space; repeat from * to ** into the next 7 ch-1 spaces. Join with a sl st into the first sc of the first ch-1 space. (There should be 8 petals around the center.)

Ronde 2: Maak een nieuwe kleur vast (de kleur die je voor de bloemblaadjes gekozen hebt), in een van de ruimtes die door de lossen gevormd worden. dus niet IN de steek werken, maar eromheen., tussen de stokjes in. 1 losse, en dan: * 1 vaste, 3 stokjes, 1 vaste** in dezelfde ruimte. herhaal hetgeen tussen * en ** staat 7 keer.

Round 3: Ch 1, and working behind the petals now, sl st into the stem of the last sc made in round 2. Ch 4, sc into the stems of the next 2 adjoining scs (between the two petals) and then * ch 3, sc into the stems of the next 2 scs; repeat from * to ** 5 more times, ch 3, and then sl st into the first ch of the ch-4 done at the beginning of this round. You should now have a ch-3 space (or loop) behind each petal made in round 2.

Ronde 3: 1 losse. Nu ACHTER de bloemblaadjes werken: maak een halve vaste in de stam van de laatstgemaakte vaste uit ronde 2. daarna telkens 3 lossen, een vaste in de stam van volgende vaste tussen twee bloemblaadjes, (steeds aan de achterkant blijven werken !) en zo door tot je achter elk bloemblaadje een kettinkje van 3 lossen hebt.

Round 4: Ch 1 and work * 1 sc, 5 dc, 1 sc ** into the first ch-3 space and repeat from * to ** into all the next ch-3 spaces; sl st into the first sc of the first petal made in this round. You should now have another 8 petals behind the first 8 made. Fasten off and break off this color.

Ronde 4: je gaat nu telkens om de kettinkjes van 3 lossen heen haken, zodat je de tweede rij bloemblaadjes krijgt. beginnen met 1 losse. dan *1 vaste, 5 stokjes, 1 vaste** (8x). Aan het eind vastmaken met 1 halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde, draad afknippen en doortrekken, zodat t goed vast zit.

Round 5: Still working behind the petals, join the yarn you wish to use as the background for the flower to the stems of any 2 adjoining scs of round 4 (between two petals), and then ch 3 (counts as 1 dc), 2dc into the same sc stems, and ch 1. Into the stems of the next 2 scs of round 4, * 3 dc, ch 1, 3 dc to make a corner, ch 1, 3 dc, into the stems of the next 2 scs , ch 1 **; repeat from * to ** 2 more times, and then 3dc, ch 1, 3 dc into the stems of the next 2 scs, ch 1 and sl st into the 3rd ch of ch-3 done at the beginning of this round.

Ronde 5: Weer aan de achterkant werken: maak de kleur garen die je als achtergrond wil gebruiken vast aan de stammen van 2 naast elkaar liggende vasten uit de vorige ronde (dus weer tussen 2 bloemblaadjes in) en dan weer een rijtje van 3 lossen haken (dit geldt als t eerste stokje van de GS die je nu direct vastmaakt aan de bloem). vervolgens: 2 stokjes op dezelfde plaats als waar je dat rijtje lossen net aan bevestigd hebt, 1 losse. *in de stam van het volgende paar vasten tussen 2 bloemblaadjes maak je een cluster van 3 stokjes en weer een losse. dan naar het volgende tussen-twee-bloemblaadjes punt. daar maak je een hoek door 3 stokjes, 1 losse, en weer 3 stokjes te maken, 1 losse**. het gedeelte tussen * en ** nog 2x herhalen. dan weer 1 cluster van 3 stokjes + 1 losse bij het op-een-na-laatste tussentweebloemblaadjespunt, en kom je bij de hoek waar je begonnen bent. haak daar nog 3 stokjes en 1 losse en maak met een halve vaste vast aan de 3e losse van het eerste nepstokje uit deze ronde. als t goed is heb je dan een vierkantje achter je 8 bladige bloem.

Round 6: Ch 1, * 1 sc into each of the next three dcs done in round 5, 1sc into the ch-1 space that follows, 1sc into each of the next three dcs, 3 sc into the ch-1 corner space, 1sc into each of the next three dcs, and 1 sc into the ch-1 space that follows **; repeat from * to ** 3 more times, join with a sl st into the first sc made in this round. Fasten off and break off yarn.

Ronde 6: 1 losse, en dan een ronde van vasten om dit vierkantje heen maken, als volgt: in elk stokje uit de vorige ronde een vaste. in elke gewone 1-losse-ruimte tussen de stokjesclusters maak je ook 1 vaste. in de hoekruimtes: 3 vasten. tot slot vastmaken met een halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde. afkanten en klaar is klara!

ch = chain stitch; sc = single crochet stitch; dc = double crochet stitch; sl st = slip stitch.

Note: the stem of an sc refers to the actual part of the single crochet stitch which attaches the stitch to the ch loop or space made in a previous round. In both rounds 3 and 5, the stem refer to the back stem because the work is being done on the backside of the petals.
Wat ben ik blij met deze vertaling! Ik heb echt veel moeite met die engelse vertalingen van haken.
Mijn dank is groot! *O* *O* _O_
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:16:01 #205
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92909769
_O-
Nah, ik heb een patroon van Eeyore, maar daar kom ik echt niet uit. Heb het opgegeven en ben nu op zoek naar een gemakkelijker versie :)
pi_92911024
Ik wil ook best patronen vertalen hoor :P ik haak alles vanuit engels patronen, ik vertaal ze niet eens :o
haken is cool
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:02:02 #207
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92914474
Trui _O_ Wat ben jij liehief O+ Dank dank dank dank dank x 10000000 :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:04:53 #208
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92914623
Wat zijn jullie allemaal lief O+
Ik haak tot nu toe ook alleen uit Engelse (us) patronen, ik weet de Nederlandse termen niet eens :@ :D
Knoei
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:09:04 #209
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92914840
Het is ook wel fijn dat je het Engelse er bij hebt laten staan, dat maakt het makkelijker om gewend te raken aan de Engelse termen. Wie weet leer ik het nog eens in het Engels :D
pi_92915232
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:04 schreef Loqi het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief O+
Ik haak tot nu toe ook alleen uit Engelse (us) patronen, ik weet de Nederlandse termen niet eens :@ :D
haha hier idem
pi_92915384
http://haak-a-holics.hyves.nl/

staan leuke foto`s van gehaakte beestjes enzo en nog veel meer ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92915514
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
ik ben weer een stukje verder met de mijne:
[ afbeelding ]

(inclusief weggewerkte draadjes! 8-) )

de kleuren op deze foto zijn wat raar. maar ik krijg 't nu even niet beter.
deze ga ik zeker maken, leuk al die kleurtjes en ik heb nog zoveel wol liggen............
maar eerst moet ik een babydeken breien van kleine lapjes en dan dat ook aan elkaar naaien, gewoon verschillende lapjes met verschillende breisteken alles in de kleur wit.
dus ga maar gauw die deken *breien* en kan dan aan jou blommetjes beginnen ^O^
pi_92916294
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:21 schreef Toverheks het volgende:
http://haak-a-holics.hyves.nl/

staan leuke foto`s van gehaakte beestjes enzo en nog veel meer ^O^
oh super! ik ben meteen lid geworden :D
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92916374
ik heb net allemaal prachtige merino en cahsmerino gekocht :@ O+ voor een muts voor vriendje voor komende winter en voor een japanse bloemensjaal voor mezelf (ook al maken heeeel veel mensen die nu, ik wil m alsnog hebben!) ze hadden wel wat debbie blis andes liggen, wat Lucy gebruikt, en dat voelde heel lekker, maar t was maar 3 kleurtjes... dus dat vond ik te weinig. als ik weer in mn eigen huis ben maak ik wel wat fotootjes van mn nieuwe stash!
Kwak
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:48:03 #215
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92916645
leeuk al die Hyves beestjes \^^
haha Kwakz0r je kan maar beter optijd zijn met een muts voor volgende winter ;)

Je (jullie ;)) moeten je echt eens verdiepen in engelse patronen, verrijking van je haak leven ;)
(ohh nu klink ik heel gemeen maar ik bedoel het meer als: het is echt de moeite waard! ik vind vertalen overigens ook geen probleem, doe het regelmatig voor m'n moeder :))

Ben niet meer naar de Wibra geweest, bedacht dat als k morgen gewoon zeg dat ik half 2 onderwijs heb ipv half 3, dan heb ik een uur om in de stad te lopen ipv nu een half uur vanochtend ;) (slecht maar sommige dingen moeten even)

Het is hier echt belachelijk rustig :P maar nu ik dit zeg weet ik dat het heel druk gaat worden zo ;)
maar het feit dat ik nu op fok zit zegt wel genoeg ;)
pi_92916909
k heb de franse versie van die bloemetjes ook even doorgenomen, k ga dr straks ook ff proberen 1 te maken, vindt ze echt schattig!
haken is cool
pi_92917046
Jeetje wat gaan jullie hard hier.

Wat een prachtige dingen staan er weer.

Ik ben dinsdag (en vanmorgen :@ ) ook even langs de wibra geweest. Ik wil een deken maken. Hoeveel bollen heb ik ongeveer nodig? Het wordt in ieder geval een heerlijke roze deken O+
pi_92917839
ik kom t/m de derde tour met het maken van een nederlands patroon voor die japanse bloemetjes, daarna snap ik het niet meer :?
haken is cool
pi_92918227
oeh jeej het is toch gelukt, ben eerst begonnen met de vijfde toer en toen snapte ik de vierde ook. Nu ga ik hem proberen te maken om te checken of mn patroon werkt..
haken is cool
pi_92918905
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:55 schreef HandigeHarriët het volgende:
Jeetje wat gaan jullie hard hier.

Wat een prachtige dingen staan er weer.

Ik ben dinsdag (en vanmorgen :@ ) ook even langs de wibra geweest. Ik wil een deken maken. Hoeveel bollen heb ik ongeveer nodig? Het wordt in ieder geval een heerlijke roze deken O+
ligt er helemaal aan hoe groot je deken moet worden en hoeveel meter er op een bol zit natuurlijk, en met welke naald je hem gaat haken.

Ik heb van de zeeman een deken gemaakt, ongeveer dezelfde grootte wol als de wibra. Afmetingen waren uiteindelijk 1.00 bij 1.50 ongeveer, maar gepland voor 1.20 bij 1.50 en ik heb 16 bollen gekocht (en uiteindelijk zouden die ook wel precies genoeg zijn geweest)
pi_92919182
Ik heb iets leuks gevonden voor mijn swap, maar ik snap het patroon niet helemaal, hahaha.
't komt wel goed hoor, maar ik dacht ik begin gewoon, maar in het begin loop ik al vast. Ik ga maar eens even kijken of vertalen helpt.
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92920320
Ik heb ook een beetje moeite :) Moet bij mijn werkje 1 chain en dan turn. Maar weet nu even niet in welke chain ik nu moet gaan haken :/
pi_92922518
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Patroontje staat bij mijn Ravelry account. ;) Even reclame maken. :+

Patroontje is heel simpel, zeker als je eerst hebt besloten om een moeilijker te haken bloem te doen. :')
Kheb je zojuist toegevoegd @ Ravelry :)
pi_92924116
hm, dames die japanse blommen maken, is de rand bij jullie ook zo golvend? alsof er vanaf ronde 4 veel te veel steken zijn?
Kwak
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:07:25 #225
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92924893
:W

Ik kom mijn laatste haaksel even spammen :@ mini allstars! O+

Het logo moet er nog op, maar dan ben ik er klaar mee.

Heeft iemand deze ook gemaakt (van loopysue)? en had die ook zoveel moeite met het zwarte randje? :o
pi_92925575

Wibra inkopen! 10 euro was ik kwijt _O-
pi_92925654
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:07 schreef LadyBlack het volgende:
:W

Ik kom mijn laatste haaksel even spammen :@ mini allstars! O+
[ afbeelding ]
Het logo moet er nog op, maar dan ben ik er klaar mee.

Heeft iemand deze ook gemaakt (van loopysue)? en had die ook zoveel moeite met het zwarte randje? :o
heb je heel misschien dit patroontje voor mij in het Nederlands??? mijn engels is niet zo goed..........als je hem hebt wil je het dan als pm sturen :*

Vind ze helemaal wauw top en zo lieffffffff
pi_92925712
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:27 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]

Wibra inkopen! 10 euro was ik kwijt _O-
Ella is toch katoen???? en ja 25% korting deze week heb 2 pakken wit en 1 pak roze even ingeslagen afgelopen dinsdag *O*

Ella zag ik niet liggen hier in Amsterdam :'(
pi_92925736
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:30 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Ella is toch katoen???? en ja 25% korting deze week heb 2 pakken wit en 1 pak roze even ingeslagen afgelopen dinsdag *O*
Ella is glanzend acryl! Nova was de katoen, daar heb ik niet van meegenomen, na mn phildar en catania verzameling zit dat wel goed ;)
pi_92925821
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:31 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Ella is glanzend acryl! Nova was de katoen, daar heb ik niet van meegenomen, na mn phildar en catania verzameling zit dat wel goed ;)
catania brei ik veel mee, phildar heb ik verleden week aangeschaft bij de euroknaller ( waren een euro per bol) maar die Ella lag niet bij onze wibra en dat geel zo mooie kleur geel :Y

brei de laatste tijd veel met turkse wol/akryl mannetje op de markt verkoopt het zulke mooie kleuren en lekker om te breien, haken nee daar is het weer te stug en ietsje te dik voor.
pi_92925867
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:34 schreef Toverheks het volgende:

[..]

catania brei ik veel mee, phildar heb ik verleden week aangeschaft bij de euroknaller ( waren een euro per bol) maar die Ella lag niet bij onze wibra en dat geel zo mooie kleur geel :Y
Catania heb ik een fantastische collectie van :@ Maar wel 1 bolletje per kleur. Phildar heb ik ook gekocht bij de euroknaller. Zijn er niet meerdere Wibra's in de buurt?
pi_92925928
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:35 schreef Lyssa het volgende:

[..]

Catania heb ik een fantastische collectie van :@ Maar wel 1 bolletje per kleur. Phildar heb ik ook gekocht bij de euroknaller. Zijn er niet meerdere Wibra's in de buurt?
ja fiets morgen wel even naar andere vestiging want dat ella vind ik mooi, je hebt ook van de wibra dat gemeleerde wol ook 1.49 daar heb ik nog veel van liggen maar vind het geen lekkere wol om te breien, en haken wel weer maar hou meer van allemaal kleurtjes haken.
  donderdag 17 februari 2011 @ 18:55:22 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92926711
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:29 schreef Toverheks het volgende:

[..]

heb je heel misschien dit patroontje voor mij in het Nederlands??? mijn engels is niet zo goed..........als je hem hebt wil je het dan als pm sturen :*

Vind ze helemaal wauw top en zo lieffffffff
Het patroon is in het Engels, ik wil best een keer proberen om daar Nederlandse aanwijzingen bij te geven, maar ik weet alleen niet hoe helder dat wordt :')
pi_92927586
Ladyblack die allstarsjes O+ Waar is het patroon te vinden?

Geen wibra geweest, mn moeder was smorgens al t winkelcentrum in geweest en ook snel de wibra in gegaan maar hier was niets nieuws. Dus mn uitje was de supermarkt om de hoek. Man wat een end.

Voor de dames die nog niet aan engelse patronen doen: echt je moet je eens een middagje in verdiepen, er gaat een wereld voor je open.
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:13:59 #235
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92927613
oeeeh lieve allstar slofjes ^^ en mooie wol collectie Lyssa! :D

Vind Ella ook mooi :D het splijt alleen zo, maar dat glimmende ^^ en die blauw vind ik echt geweldig!

Morgen...morgen...morgen :D (al heb ik echt niks nodig maar goed ;))
ik wil graag donker blauw garen, er zit op zuid ook een euroland dus kijk of ze daar nog de aanbieding hebben en anders hoop ik dat ze het hebben bij de wibra. En er zit een Pipoos in het centrum dus dat wordt echt haasten ;)
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:20:54 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92927963
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 17:43 schreef kwakz0r het volgende:
hm, dames die japanse blommen maken, is de rand bij jullie ook zo golvend? alsof er vanaf ronde 4 veel te veel steken zijn?
nee, dat heb ik niet. maar ik geloof dat eska er ook last van had.
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:22:53 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92928064
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:09 schreef Tan het volgende:
Het is ook wel fijn dat je het Engelse er bij hebt laten staan, dat maakt het makkelijker om gewend te raken aan de Engelse termen. Wie weet leer ik het nog eens in het Engels :D
haha ja dat was de juf in mij. 8-) het is inderdaad best te doorgronden. en graag gedaan! :)
in de haak.
pi_92928186
Kirsten: ik kwam deze tegen voor het aan elkaar maken van granny's. Misschien is dat nog een idee?
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  donderdag 17 februari 2011 @ 19:26:04 #239
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92928187
Oh ja dat wou ik nog zeggen inderdaad
Bij mij ging die bloem ook wel wat krukllen bij de 4e toer...maar ach, beetje forceren en nergens meer last van ;)
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:35:43 #240
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_92932327
Hoi :W
Ik lurk stiekem al een tijdje in dit topic en ik vind alles wat jullie maken zo onwijs lief O+ Maar ik heb dus echt geen flauw benul hoe het allemaal werkt. Iemand tips voor een enorme beginner? :)
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:41:50 #241
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92932707
BLOEMPJE! je plaatje!!!!!!!!!!! en dat stukje uit de film!!!!! O+ O+ O+

goed, welkom dus ;) in de OP staan geloof ik wat handige links en op youtube kun je filmpjes vinden om het te leren ^^ (crochet, in het engels). En men neme ten eerste een haaknaald en een bolletje garen: meningen zijn verdeeld over formaat haaknaald, grote (5 ofzo) zeggen de meeste. En garen: ik zou voor een 1 euro bol van de zeeman of de wibra gaan, in een lichte kleur zodat je de steken goed ziet.
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:44:59 #242
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_92932897
Hahahaha, hoi!
Oke, ik ga eens youtubefilmpjes kijken :Y
Dankjewel :)
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:48:10 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92933071
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ladyblack die allstarsjes O+ Waar is het patroon te vinden?
Op ravelry natuurlijk :D http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse

quote:
Voor de dames die nog niet aan engelse patronen doen: echt je moet je eens een middagje in verdiepen, er gaat een wereld voor je open.
Dat ja! En ik denk dat de vertaling die Trui voor Tan heeft gemaakt heel nuttig is daarvoor :Y
  donderdag 17 februari 2011 @ 20:50:04 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92933181
welkom bloempje! dit linkje uit de OP is ook handig vind ik (zie ook de volgende delen waarnaar onderaan die site gelinkt wordt).

en laatst zag ik deze, ook wel praktisch.

pas op dat je niet oefent met garen dat erg splijt, of juist heel pluizig is.

[ Bericht 11% gewijzigd door trui op 17-02-2011 21:12:10 ]
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:09:03 #245
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_92934470
Dankjulliewel :D
Daarmee moet het wel lukken lijkt me, helemaal zin om te gaan proberen nu :Y. Alleen even ergens haaknaalden vinden :P.
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:18:13 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92935049
Die moet je dan beter niet bij de Wibra kopen, die maten kloppen niet, en ik vind ze vervelend scherp.

Wol van de wibra is wel fijn, en van de zeeman ook :Y
  donderdag 17 februari 2011 @ 21:20:23 #247
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_92935192
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:18 schreef LadyBlack het volgende:
Die moet je dan beter niet bij de Wibra kopen, die maten kloppen niet, en ik vind ze vervelend scherp.

Wol van de wibra is wel fijn, en van de zeeman ook :Y
Ah, bedankt voor de tip :) Ik zal eens gaan rondkijken. En binnenkort hopelijk een eerste poging laten zien :P
pi_92938197
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:26 schreef Daste het volgende:
Kirsten: ik kwam deze tegen voor het aan elkaar maken van granny's. Misschien is dat nog een idee?
o die zijn ook wel mooi met zo'n stukje ertussen! Ik ben al begonnen met toch de Lucy-methode maar bedankt voor het meedenken :)
pi_92939965
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:26 schreef Daste het volgende:
Oh, dat ziet er mooi uit! O+ Ik maak dus ook zulke squares. Alleen niet met zo'n mooi randje er omheen. Dat maakt het echt helemaal àf. Zeker met van die neutrale squares vind ik dat echt heel mooi. Meteen opgeslagen voor m'n volgende deken. :D

Die japanse bloemen zijn echt verslavend! :P En ik heb idd ook dat het gaat golven, ja. Voor nu vind ik 't niet zo'n punt. Ik maak nu alleen een simpel sjaaltje er van. Gewoon alleen maar een slinger van bloemen zeg maar. Dan kan het best, vind ik.
Maar voor een volgend project ga ik wel even kijken hoe ik het wat minder golvend krijg. Misschien wat minder blaadjes, 10 ipv 12 of zo. Bij de vele voorbeelden die ik heb gezien hadden sommigen ook 10 gedaan, zag ik.

Bloempje, welkom! En succes! :)
pi_92940953
Ook welkom bloempje. :W
Ik heb gisteravond laat nog een nieuw project ontdekt wat perfect is voor de aanbieding van de Wibra. O-)

Deze tas. *O* Ik heb vanmiddag nog snel even de wol opgehaald (gewone Saskia en de "harige" Elvira) om nog optimaal van de aanbieding gebruik te maken.
Nog geen idee wanneer ik er aan ga beginnen maar ik ben helemaal *; van deze tas. :') Deze tas is gevilt, dat gaat dus niet gebeuren en de kleuren zullen ook anders worden maar het type wol en het model tas blijven wel hetzelfde.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92941062
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 21:09 schreef Bloempje. het volgende:
Dankjulliewel :D
Daarmee moet het wel lukken lijkt me, helemaal zin om te gaan proberen nu :Y. Alleen even ergens haaknaalden vinden :P.
Het beste kun je iets meer geld uitgeven aan een goede haaknaald, hou je het haken langer vol. :P
Optimist tot in de kist
pi_92942983
Mijn teacozy is op de helft *O* ...nu nog rozen en hartjes haken als decoratie. :D
Optimist tot in de kist
pi_92943093
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 08:59 schreef antartica het volgende:
mooi trui!! ik mag vandaag niet zoveel haken van mezelf als gister. k had de hele nacht last van mn rechterarm + rechterschouder :'( ben wel flink opschoten met ........ (daar mag ik dus niets over zeggen)
Wees alsjeblieft voorzichtig...ik heb chronische RSI en geloof me dat wil je niet hebben de rest van je leven. ;) Iets minder fanantiek haken dan maar. :P
Optimist tot in de kist
pi_92943171
Zou iemand van deze lieve meisje dat all star gehaakte gymschoentje patroontje kunnen vertalen in het nederlands, hoeft niet uitgebreid want wat ik ook doe ik kom niet op die ravelysite steeds...........bij voorbaat bedankt :*

zie mijn post hier onder :@
pi_92943319
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 18:55 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Het patroon is in het Engels, ik wil best een keer proberen om daar Nederlandse aanwijzingen bij te geven, maar ik weet alleen niet hoe helder dat wordt :')
oh moest gewoon terug lezen maar als je het wilt doen gewoon hoeveel opzetten stokjes enzo weet ik allemaal gaat het niet wil je dan de engelse versie in me pm gooien, kom niet op ravely steeds dan blijft hij draaien hier........... je bent een schatje als je dat wilt doen :*
:@ :@ :@ :@
pi_92943465
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Wees alsjeblieft voorzichtig...ik heb chronische RSI en geloof me dat wil je niet hebben de rest van je leven. ;) Iets minder fanantiek haken dan maar. :P
Dat lijkt me heel akelig, ja. :{ Ik las af en toe ook een verplichte haakloze dag in, idd als ik m'n schouder & elleboog ga voelen.

Ik ben wel heel benieuwd naar je theedinges! Is 'ie net zo nostalgisch al 'ie klinkt? ;)
pi_92943660
Foutje....quote ipv edit gedaan.
pi_92944832
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:07 schreef Eska het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel akelig, ja. :{ Ik las af en toe ook een verplichte haakloze dag in, idd als ik m'n schouder & elleboog ga voelen.

Ik ben wel heel benieuwd naar je theedinges! Is 'ie net zo nostalgisch al 'ie klinkt? ;)
Romantisch is een beter woord :P want ik ben zo romantisch aangelegd. _O- Is eigenlijk meer bedoeld als een oefening om te meerderen en te minderen en om bloemen en hartjes te haken maar dat ga ik hier natuurlijk niet vertellen....oh wacht }:| .... :+
Maar serieus: ik heb zo'n dun glazen theepot van de Action, ding schenkt erg fijn maar de boel koelt wel erg snel af...krijgt de pot gewoon een jasje om...ik heb al veel meer ideeen dus "het" kan af en toe ook nog eens wisselen. :')

RSI wens je je ergste vijand niet toe...zeker als hij/zij er pas na 4 jaar achterkomt dat er toch echt niets iets goed is met die arm/schouder...tja Nederlander hè...als je met de ene arm niets kan dan gebruik je toch de andere. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door trovey op 17-02-2011 23:37:57 ]
Optimist tot in de kist
pi_92944872
ik heb vanmiddag wol ingeslagen bij de wibra :')
waaronder heel fel roze, love it *;
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92945026
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef Mirjam het volgende:
ik heb vanmiddag wol ingeslagen bij de wibra :')
waaronder heel fel roze, love it *;
Tas vol wol? :P
Optimist tot in de kist
pi_92945118
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Tas vol wol? :P
10 bollen gelof ik :')
pi_92945553
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

10 bollen gelof ik :')
Ooooh, valt nog mee dus. :+ Ik moet mijn voorraad nog even ergens weg zien te werken hier in huis...de wolbak zit nokvol. :@
Optimist tot in de kist
pi_92945828
Ah, heerlijk hè. O+ Ik heb vandaag weer een katoenbestelling gedaan. Er zijn 14 kleurtjes onderweg naar mij (van iedere kleur 2 stuks). :9
pi_92945972
O+ . Ik heb nu ook wat katoen gekocht bij de Wibra, van die kleine bolletjes. Ik ben niet echt een katoenfan maar voor sommige dingen die ik wil maken (met name keukendingen) heb ik wel katoen nodig dus een mooi excuus om het weer eens te proberen. ;)

Na lang wegen en wikken nu ook maar eens een blog geopend in Blogger....ik zie regelmatig leuke dingen op haakblogs dus laat ik mijn steentje dan ook maar eens bijdragen want dingen als Twitter(Ïk drink nu een kopje thee" :+ ) zijn niets voor mij.
Optimist tot in de kist
pi_92946370
Katoen van de Wibra ken ik (nog) niet. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat ze daar katoen verkopen. Nou heb ik ook geen Wibra om de hoek zitten, dus ik kom er maar zo heel af en toe. Zeeman zit hier wel om de hoek, maar daar heb ik iig nog nooit katoen gezien.

Ha, en ga je je blog nog wel even in je sig zetten? ;)
pi_92946779
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:54 schreef Eska het volgende:
Katoen van de Wibra ken ik (nog) niet. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat ze daar katoen verkopen. Nou heb ik ook geen Wibra om de hoek zitten, dus ik kom er maar zo heel af en toe. Zeeman zit hier wel om de hoek, maar daar heb ik iig nog nooit katoen gezien.

Ha, en ga je je blog nog wel even in je sig zetten? ;)
Bij Zeeman heb ik het ook nog nooit zien liggen. Hier Zeeman/Wibra/Action allemaal op fiets/loopafstand...ok twee winkels liggen wel ver weg als er een sneeuwstorm is en je wilt er even naartoe fietsen :X maar op een mooie zomerdag is het wel af te fietsen en anders hebben we de auto/brommer nog. :').
Ik heb net koud mijn eerste berichtje op de blog gezet ;) (met een paar patronen om de interesse van mensen te verhogen :s) ) maar ik zal eens kijken hoe ik het hier neer kan plempen. :P
Optimist tot in de kist
pi_92953666
@ trovey, ja ik had tijdens mn studie ook al vaak last van mn rechterarm, zeker met mn scriptie schrijven. Heb nu nog steeds last terwijl ik nog niet eens weer gehaakt heb :'(
haken is cool
pi_92954191
Mijn deken schiet al aardig op! (ahum, 16 van de 120 squares zijn gedaan) Maar de eerste 10 zitten al met hun randje aan elkaar :)
Dit wordt een langetermijnproject denk ik, aangezien ik ook niet zeker weet of ik genoeg special dk ervoor heb... of die witte ertussen. Die heb ik in Zweden gekocht in de uitverkoop, had uitgerekend hoeveel ik nodig had maar ik hoop dat ik me niet verrekend heb!

Ik denk dat ik nog maar eens een bestelling bij Masons ga plaatsen voor de combi pack + Citron erbij, dan weet ik zeker dat ik genoeg wol heb. Nog wel even sparen O-)

Trouwens dames en heren hakers, hoe staat het met de meet inmiddels? Gaat die nog door of heeft de swap even prioriteit gekregen?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:41:24 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92954587
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

oh moest gewoon terug lezen maar als je het wilt doen gewoon hoeveel opzetten stokjes enzo weet ik allemaal gaat het niet wil je dan de engelse versie in me pm gooien, kom niet op ravely steeds dan blijft hij draaien hier........... je bent een schatje als je dat wilt doen :*
:@ :@ :@ :@
Kun je toevallig getekende patronen lezen? Want in het engelse patroon heeft ze ook een pagina opgenomen waar ze het patroon uitgetekend heeft.

Ik ga even kijken hoe ik je dat patroon kan sturen, ik probeer iig even de directe link naar ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse
pi_92955408
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:41 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Kun je toevallig getekende patronen lezen? Want in het engelse patroon heeft ze ook een pagina opgenomen waar ze het patroon uitgetekend heeft.

Ik ga even kijken hoe ik je dat patroon kan sturen, ik probeer iig even de directe link naar ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse
*O* ja ik zit op die site en zie allemaal gympjes, maar hoe kom ik er nou achter waar de beschrijving staat hahaha oh ik ben zo een muts in die dingen............
en heb je katoen gebruikt of gewoon wol......

en gelukt *O* heb dat bestand gedownlood staan foto`s bij helemaal top, dank je wel......
hoop dat ik eruit kom anders gil ik even O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Toverheks op 18-02-2011 10:19:07 ]
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:18:27 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92955557
Zie je dit zinnetje? "This pattern is available as a free Ravelry download"

Je kunt op het woord 'download' klikken en dan krijg je een pop-up venster waarin je kunt aanklikken dat je het patroon wilt downloaden. Je krijgt dan een pdf bestand dat opent in Adobe Reader, en de laatste pagina is de getekende beschrijving :Y

Ik heb supersoft van de zeeman gebruikt (dat is acryl), maar ze zijn wel heel klein geworden, dus misschien liever iets dikker garen gebruiken.
pi_92955808
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
Zie je dit zinnetje? "This pattern is available as a free Ravelry download"

Je kunt op het woord 'download' klikken en dan krijg je een pop-up venster waarin je kunt aanklikken dat je het patroon wilt downloaden. Je krijgt dan een pdf bestand dat opent in Adobe Reader, en de laatste pagina is de getekende beschrijving :Y

Ik heb supersoft van de zeeman gebruikt (dat is acryl), maar ze zijn wel heel klein geworden, dus misschien liever iets dikker garen gebruiken.
ja ik had dacht had het opgeslagen, maar zoon heeft het even opnieuw gedaan staat nu in een map, ohhhhhhhh je zal ze toch allemaal maken he hahaa, ja en ook dat getekende staat onder de pagina, dank je wel voor je hulp en je raad, heb nog genoeg katoen en wol hier liggen ga eens proberen, als het af is plaats ik een foto. dank je wel O+
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:32:58 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92955967
Ik ben benieuwd! Succes :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:38:39 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92956128
Splijt dat Ella acryl echt erg? Ik vind het wel heel mooi namelijk O+
pi_92958347
Ik houd 13 maart nog vrij voor een meet. :D
W. Somerset Maugham
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:01:45 #276
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92958869
Heb net katoen van de Wibra gekocht, de vorige keer overheen gekeken, zag toen alleen maar acryl. Ze hadden alleen nog maar zachtgeel, zwart, wit en een bolletje roze. Heb alleen maar zwart gekocht, dan ga ik een keer een sjaal haken voor mijzelf (ik draag bijna alleen maar zwart, vandaar :P)

Mijn dochter heeft zes bollen acryl ingeslagen, ze heeft een Holland-thema op haar kamer en wil nu rood-wit-blauwe kussentjes gaan haken, ben erg benieuwd hoe dat wordt, ze heeft het haken inmiddels goed onder de knie en het werkt heel therapeutisch voor haar ^O^

Maar moet nu even stoppen met bollen inslaan van mijzelf, eerst alles maar eens haken wat ik nog wil haken :Y
pi_92959128
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:01 schreef Tan het volgende:
Heb net katoen van de Wibra gekocht, de vorige keer overheen gekeken, zag toen alleen maar acryl. Ze hadden alleen nog maar zachtgeel, zwart, wit en een bolletje roze. Heb alleen maar zwart gekocht, dan ga ik een keer een sjaal haken voor mijzelf (ik draag bijna alleen maar zwart, vandaar :P)

Mijn dochter heeft zes bollen acryl ingeslagen, ze heeft een Holland-thema op haar kamer en wil nu rood-wit-blauwe kussentjes gaan haken, ben erg benieuwd hoe dat wordt, ze heeft het haken inmiddels goed onder de knie en het werkt heel therapeutisch voor haar ^O^

Maar moet nu even stoppen met bollen inslaan van mijzelf, eerst alles maar eens haken wat ik nog wil haken :Y
Haha, hier moet ik dat ook echt eens doen. Ik moet 4 bakken leegmaken voor ik weer mag kopen :@ Maar als ik echt zoveel nodig heb als ik denk voor de deken dan heb ik in elk geval alweer 16 bollen van 100 gram minder. :)
pi_92959632
M'n sjaaltje-in-progress

Ik vind die blommen gewoon net zo verslavend als de squares. :D
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:37:25 #279
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92959995
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:26 schreef Eska het volgende:
M'n sjaaltje-in-progress

[ afbeelding ]

:o wat leuk! dat ga ik ook maken als mn grannie sjaal af is :D
Knoei
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:43:45 #280
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92960244
quote:
M'n sjaaltje-in-progress

[ afbeelding ]

Oooh wat leuk zeg!!! Zoiets wil ik dus ook maken met mijn zwart als basis straks. :Y
pi_92961046
quote:
M'n sjaaltje-in-progress

[ afbeelding ]

*; maar ik snap de Franse uitleg echt niet. :')
Optimist tot in de kist
pi_92961271
Leuke bloemen! :)
pi_92961314
Ontmoet mijn eerste wezentje: Rudy the Rectangle....hij gaat hier een speldenkussen worden. :P

Optimist tot in de kist
pi_92961383
Ja, grappig zijn ze hè. Ik ben nog steeds aan het uitvinden welke combi ik het mooiste vind. Maar zo bij elkaar staat het al gauw leuk eigenlijk.

Waar gaat 't mis, Trovey? Of snap je 'm in z'n geheel niet?
Haha, Voodoo-Rudy. :+
pi_92961799
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:14 schreef Eska het volgende:
Ja, grappig zijn ze hè. Ik ben nog steeds aan het uitvinden welke combi ik het mooiste vind. Maar zo bij elkaar staat het al gauw leuk eigenlijk.

Waar gaat 't mis, Trovey? Of snap je 'm in z'n geheel niet?
Haha, Voodoo-Rudy. :+
IK snap het geheel niet. :') In de jaren 80 eindexamen gedaan en niet in Frans want dat was de enige taal die ik maar niet kon begrijpen (vervoegingen werkwoorden) dus nu snap je het probleem. :P Verder dan hele korte zinnen en woorden kom ik niet. _O-

Tja, Rudy moet praktisch zijn ;) ....goede naam trouwens ^O^ ....even hernoemen in Ravelry.
Optimist tot in de kist
pi_92962270
@ trovey ik heb die franse beschrijving voor mezelf vertaald, zodat ik het zelf wel snap. Als je die wilt kan ik hem pm-en? of kan ik dat hier gwn posten? (ivm copyright)
haken is cool
pi_92962376
Vertaling Japanese Flower in de spoiler :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haken is cool
pi_92962561
_O_ , mijn eeuwige dank. :*

Om nog even de personen verder te helpen die graag PDF's zouden willen maken van een patroon wat niet printable is:

www.web2pdfconvert.com.
Je kunt deze in je browser zetten zodat het programma zelf de URL gaat ophalen of je kunt met de hand de URL erin zetten. Werkt ^O^
Optimist tot in de kist
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:38:01 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92967086
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:39 schreef antartica het volgende:
Vertaling Japanese Flower in de spoiler :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super!!

Overigens baal ik ;( Na tien Granny-streep-rijen kom ik er achter dat ik ergens drie stokjes heb overgeslagen :'( Valt niet op, maar toch. Het is 'maar' de achterkant van een kussentje dus ik doe het niet over, maar ik baal wel.
pi_92967795
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:38 schreef LadyBlack het volgende:
Splijt dat Ella acryl echt erg? Ik vind het wel heel mooi namelijk O+
Was hier al antwoord op gegeven?
Het splijt wel erg, maar niet te erg, vind ik. Het is even opletten tijdens het haken. Dus minder geschikt voor filmhaken, maar wel voor serie ofzo. Licht er ook aan hoe goed je engels is.
pi_92968017
Nou voel ik me toch weer een newb... filmhaken??
pi_92968131
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:58 schreef KarinvdB het volgende:
Nou voel ik me toch weer een newb... filmhaken??
Haken tijdens een film ;)

hier gaat weer eens veel te veel garen mee voor 1 weekend. :') Alles voor de swap is af in elk geval. Ik moet het alleen nog inpakken enzo :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:02:34 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92968219
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:53 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Was hier al antwoord op gegeven?
Het splijt wel erg, maar niet te erg, vind ik. Het is even opletten tijdens het haken. Dus minder geschikt voor filmhaken, maar wel voor serie ofzo. Licht er ook aan hoe goed je engels is.
Engels is prima, daar zit ik net over op te scheppen in een sollicitatiebrief :+

Maar ik was vanmiddag al even bij de Wibra, en ik vond de kleurtjes niet zo fantastisch.... dus misschien dat ik er nog eens een leuk projectje bij weet, maar voorlopig laat ik het maar zo :)
pi_92968324
He craftster is opgesplitst in gewoon haken en amigurumi, op zich wel handig.
Al vind ik deze een beetje creepig
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=372847.0
pi_92968369
kun je bij craftster ook patronen krijgen?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:06:13 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92968398
Oh my god, die ingewanden! :o :')
pi_92968529
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:05 schreef Mirjam het volgende:
kun je bij craftster ook patronen krijgen?
Meestal niet. Soms zit er wel een link bij of staat het patroon er maar meestal niet.

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=284386.0 een patronen pagina! Nou ja een paar dan :P zoek je iets speciaals?
pi_92968549
Wanneer gaan we swapspul verzenden en open maken? Momenteel te druk met de draak om bezig te zijn met de swap!
pi_92968619
Rond 15 april toch?
pi_92969396
joehoe, ik kon t niet laten. twee blommekes af... die merino is echt zó heerlijk zacht O+

de tweede kleur is trouwens verschillend bij beide, dat zie je niet op de foto bijna.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')