abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92881943
Dat heet een kast. Met een deurtje. Deurtje dicht -> opgeruimd *O*
pi_92882858
Werkt voor mij niet. Dan blijft dat beest/deken/wat dan ook net zolang 'zeuren' in mijn hoofd tot ie af is. :P

Maar het valt mee. ;) Heb nog 4 dingen ofzo (waaronder de swap, maar dat moet dan nog in elkaar) liggen die af moeten. En tandjes bedenken voor een krokodil (van krokodil heb ik alleen het hoofd nog maar.
Maar eerst moet dit af voor ik aan een nieuw beest mag beginnen. :P
Gelukkig kan ik heel goed haken en tegelijkertijd tvkijken. :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Herfstblad op 16-02-2011 20:14:31 ]
pi_92883303
Ik vergeet ze gewoon _O- Maar dat komt ook omdat sommige niet goed in elkaar gaan of pootjes hebben die opnieuw moeten en dan is het :W
En ook omdat ik soms tijdens een filmpje of tv gewoon lekker dom wil haken.

Wat gaat iedereen snel met de swap!

Morgen wibra! Nu bijna zeker. Het moet gewoon, ken niet eeuwig binnenblijven.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:15:25 #184
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92887845
Ik heb trouwens een gekke droom gehad in het weekend.
Ik had iets gezien voor de swap om te maken en daar droomde ik over. Ik had het patroon laten zien aan m'n man en hij ging meedenken. En hij bedacht van alles wat heel goed bij de swap kon enzo. Ik was helemaal enthousiast en ik bedacht me dat ik droomde dus dacht ik 'ik moet goed onthouden wat ik allemaal droom, dit kan ik goed gebruiken!'. Ik was echt helemaal enthousiast.

Nou word ik dus wakker en denk ik eens na over de dingen die mijn man in mijn droom voorstelde, dat was een gehaakte stofzuiger en een strijkijzer met strijkplank ! :D En het zou allemaal heel goed in het thema van de swap passen volgens hem want het had te maken met de voorjaarsschoonmaak! :? :D _O-

Nou ja mijn swappartner hoeft niet bang te zijn, ik ga geen strijkijzers haken hoor :D .
klerkje
pi_92890303
haha geweldig spiegelei!
pi_92890327
Wat een super squares Loqi! Ben benieuwd hoe de sjaal gaat worden.

@trovey wat voor ergonomische haaknaald heb je gekocht? Heb zelf een paar van clover en twee van prym. Zag bij Lydialaine een hele aparte ergo haaknaald maar die was wel behoorlijk duur (7.70 geloof ik).

Overigens voor degenen die catania 179 nog zoeken, Lydialaine in Rotterdam heeft nog aardig wat, en ook de nog oudere 0108
pi_92890927
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 19:47 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn Frans is behoorlijk roestig al die jaren na mijn eindexamen. :P Hoop dat jij er wat mee kunt maar ik kan er helaas weinig mee ;( ...en op Google vertaling zal ik maar niet hopen. :')
ah ok, mijn frans is wel redelijk dus denk dat t wel zal gaan. plus ik kan japanse schema's lezen ;)

als ik ooit tijd over heb zal ik m wel vertalen.
Kwak
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:04:31 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92891421
Die sjaal is leuk! Goed idee zeg!!
pi_92896062
Haha, Spiegelei! :D Ik zie het al voor me.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:10:57 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92896270
ik ben weer een stukje verder met de mijne:

(inclusief weggewerkte draadjes! 8-) )

de kleuren op deze foto zijn wat raar. maar ik krijg 't nu even niet beter.
in de haak.
pi_92896744
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind ze niet raar, ik vind ze leuk O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92904105
mooi trui!! ik mag vandaag niet zoveel haken van mezelf als gister. k had de hele nacht last van mn rechterarm + rechterschouder :'( ben wel flink opschoten met ........ (daar mag ik dus niets over zeggen)
haken is cool
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:11:03 #193
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92904338
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:10 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

Prachtig!!
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:14:10 #194
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92904408
mooie GS shawl zag ik :D en nog meer mooie bloemen ^^

Gister fijn avonddienst gehad tot half 12, de tram gemist dus was pas half 1 thuis :( gelukkig hoef ik pas om 11 uur te beginnen vandaag.
Ga proberen om van te voren nog even langs de wibra te gaan :@ al durf ik niet zo goed in het ZH met een wibra tasje aan te komen, want het zijn allemaal kakkers daar ;) (zijn maatschappen)
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:16:47 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92904462
hoogste tijd om een mooie tas te haken dan, esseEi. om je wibra-aankopen in te stoppen. :)

ik werk vanochtend thuis, dus geen trein-haak-tijd. maar wel lekker wat langer in bed kunnen liggen en zelf de kinderen naar school gebracht. O+ vanavond nog even de laatste blommetjes vastzetten op de kransjes, morgen is 't elfenfeestje al...
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:43:12 #196
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92905230
Ik zag ergens van de Japanese flowers met verschillende lagen, dat is ook echt gaaf :o Dat brengt me overigens op de volgende vraag: ik zie ook wel eens squares met bloemetjes erop, zijn die er later op gemaakt of haak je dat in één keer. En zo ja (in één keer), is daar ergens een patroon van te vinden?
  donderdag 17 februari 2011 @ 09:45:58 #197
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92905302
dat kan in een keer. nou ja, het zijn natuurlijk wel verschillende ronden, maar je hoeft 't bloemetje er niet afzonderlijk op te naaien ofzo. vaak haak je dan wat rijtjes lossen achter het bloemetje waar de rest van de GS dan weer aan vastgehaakt wordt. er zijn wel patronen van, deze vind ik bijvoorbeeld erg leuk! O+
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:09:18 #198
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92905866
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:45 schreef trui het volgende:
dat kan in een keer. nou ja, het zijn natuurlijk wel verschillende ronden, maar je hoeft 't bloemetje er niet afzonderlijk op te naaien ofzo. vaak haak je dan wat rijtjes lossen achter het bloemetje waar de rest van de GS dan weer aan vastgehaakt wordt. er zijn wel patronen van, deze vind ik bijvoorbeeld erg leuk! O+
Ja, zoiets bedoel ik O+ Ziet er erg leuk uit, maar is in het Engels -O- Ik weet dat er vertalingen van de steken in de OP staan, maar ook daarmee vind ik het erg lastig en vooral ontmoedigend. Ik moet er gewoon even een keer voor gaan zitten denk ik. En het op papier vertalen, dan hoef ik niet zo na te denken :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:29:39 #199
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92906351
ik wil 't wel een keer voor je in 't NL vertalen, 't valt mee hoor!
in de haak.
pi_92906665
Wat gaan jullie weer snel allemaal! Bij mij ligt het werk even stil door werk en studie.
Maar ik blijf mee lurken :)
  donderdag 17 februari 2011 @ 10:51:44 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92906983
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:29 schreef trui het volgende:
ik wil 't wel een keer voor je in 't NL vertalen, 't valt mee hoor!
al gedaan! :o 8-)

With the color of yarn you wish to use for the center of the flower, ch 4 and join with a sl st into the first ch to form a ring. Continue working in the round as follows:

Begin met de kleur garen die je wil gebruiken voor de binnenkant van de bloemen: 4 lossen (l), sluiten met een halve vaste (hv) in de eerste losse zodat je een ringetje hebt. Vanuit hier ín de ring werken, als volgt:

Round 1: Ch 4 (counts as 1 dc, ch 1), * 1 dc into ring, ch 1 **; repeat from * to ** 6 times. Join with a sl st into 3rd ch of the ch-4 made at the beginning of this round. (There should be 8 ch-1 spaces in the round.) Fasten off and break off the first color.

Ronde 1: 4 l (telt als 1 stokje(st) + 1 losse), *1 stokje in de ring, 1 losse** ; herhaal alles dat tussen * en ** staat nog 6 keer. in totaal heb je dan een rondje met 8 spaken van stokjes met telkens 1 losse ertussen.

Round 2: Join the color you wish to use for the petals into any of the ch-1 spaces, ch 1 and * 1 sc, 3 dc, 1 sc ** into the same ch-1 space; repeat from * to ** into the next 7 ch-1 spaces. Join with a sl st into the first sc of the first ch-1 space. (There should be 8 petals around the center.)

Ronde 2: Maak een nieuwe kleur vast (de kleur die je voor de bloemblaadjes gekozen hebt), in een van de ruimtes die door de lossen gevormd worden. dus niet IN de steek werken, maar eromheen., tussen de stokjes in. 1 losse, en dan: * 1 vaste, 3 stokjes, 1 vaste** in dezelfde ruimte. herhaal hetgeen tussen * en ** staat 7 keer.

Round 3: Ch 1, and working behind the petals now, sl st into the stem of the last sc made in round 2. Ch 4, sc into the stems of the next 2 adjoining scs (between the two petals) and then * ch 3, sc into the stems of the next 2 scs; repeat from * to ** 5 more times, ch 3, and then sl st into the first ch of the ch-4 done at the beginning of this round. You should now have a ch-3 space (or loop) behind each petal made in round 2.

Ronde 3: 1 losse. Nu ACHTER de bloemblaadjes werken: maak een halve vaste in de stam van de laatstgemaakte vaste uit ronde 2. daarna telkens 3 lossen, een vaste in de stam van volgende vaste tussen twee bloemblaadjes, (steeds aan de achterkant blijven werken !) en zo door tot je achter elk bloemblaadje een kettinkje van 3 lossen hebt.

Round 4: Ch 1 and work * 1 sc, 5 dc, 1 sc ** into the first ch-3 space and repeat from * to ** into all the next ch-3 spaces; sl st into the first sc of the first petal made in this round. You should now have another 8 petals behind the first 8 made. Fasten off and break off this color.

Ronde 4: je gaat nu telkens om de kettinkjes van 3 lossen heen haken, zodat je de tweede rij bloemblaadjes krijgt. beginnen met 1 losse. dan *1 vaste, 5 stokjes, 1 vaste** (8x). Aan het eind vastmaken met 1 halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde, draad afknippen en doortrekken, zodat t goed vast zit.

Round 5: Still working behind the petals, join the yarn you wish to use as the background for the flower to the stems of any 2 adjoining scs of round 4 (between two petals), and then ch 3 (counts as 1 dc), 2dc into the same sc stems, and ch 1. Into the stems of the next 2 scs of round 4, * 3 dc, ch 1, 3 dc to make a corner, ch 1, 3 dc, into the stems of the next 2 scs , ch 1 **; repeat from * to ** 2 more times, and then 3dc, ch 1, 3 dc into the stems of the next 2 scs, ch 1 and sl st into the 3rd ch of ch-3 done at the beginning of this round.

Ronde 5: Weer aan de achterkant werken: maak de kleur garen die je als achtergrond wil gebruiken vast aan de stammen van 2 naast elkaar liggende vasten uit de vorige ronde (dus weer tussen 2 bloemblaadjes in) en dan weer een rijtje van 3 lossen haken (dit geldt als t eerste stokje van de GS die je nu direct vastmaakt aan de bloem). vervolgens: 2 stokjes op dezelfde plaats als waar je dat rijtje lossen net aan bevestigd hebt, 1 losse. *in de stam van het volgende paar vasten tussen 2 bloemblaadjes maak je een cluster van 3 stokjes en weer een losse. dan naar het volgende tussen-twee-bloemblaadjes punt. daar maak je een hoek door 3 stokjes, 1 losse, en weer 3 stokjes te maken, 1 losse**. het gedeelte tussen * en ** nog 2x herhalen. dan weer 1 cluster van 3 stokjes + 1 losse bij het op-een-na-laatste tussentweebloemblaadjespunt, en kom je bij de hoek waar je begonnen bent. haak daar nog 3 stokjes en 1 losse en maak met een halve vaste vast aan de 3e losse van het eerste nepstokje uit deze ronde. als t goed is heb je dan een vierkantje achter je 8 bladige bloem.

Round 6: Ch 1, * 1 sc into each of the next three dcs done in round 5, 1sc into the ch-1 space that follows, 1sc into each of the next three dcs, 3 sc into the ch-1 corner space, 1sc into each of the next three dcs, and 1 sc into the ch-1 space that follows **; repeat from * to ** 3 more times, join with a sl st into the first sc made in this round. Fasten off and break off yarn.

Ronde 6: 1 losse, en dan een ronde van vasten om dit vierkantje heen maken, als volgt: in elk stokje uit de vorige ronde een vaste. in elke gewone 1-losse-ruimte tussen de stokjesclusters maak je ook 1 vaste. in de hoekruimtes: 3 vasten. tot slot vastmaken met een halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde. afkanten en klaar is klara!

ch = chain stitch; sc = single crochet stitch; dc = double crochet stitch; sl st = slip stitch.

Note: the stem of an sc refers to the actual part of the single crochet stitch which attaches the stitch to the ch loop or space made in a previous round. In both rounds 3 and 5, the stem refer to the back stem because the work is being done on the backside of the petals.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 17-02-2011 11:10:54 ]
in de haak.
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:11:26 #202
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92909635
@ trui, ben je ook in te huren voor vertaling van enorm grote patronen? ;)
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:14:03 #203
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92909717
als je me goed betaalt... :+
in de haak.
pi_92909768
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 10:51 schreef trui het volgende:

[..]

al gedaan! :o 8-)

With the color of yarn you wish to use for the center of the flower, ch 4 and join with a sl st into the first ch to form a ring. Continue working in the round as follows:

Begin met de kleur garen die je wil gebruiken voor de binnenkant van de bloemen: 4 lossen (l), sluiten met een halve vaste (hv) in de eerste losse zodat je een ringetje hebt. Vanuit hier ín de ring werken, als volgt:

Round 1: Ch 4 (counts as 1 dc, ch 1), * 1 dc into ring, ch 1 **; repeat from * to ** 6 times. Join with a sl st into 3rd ch of the ch-4 made at the beginning of this round. (There should be 8 ch-1 spaces in the round.) Fasten off and break off the first color.

Ronde 1: 4 l (telt als 1 stokje(st) + 1 losse), *1 stokje in de ring, 1 losse** ; herhaal alles dat tussen * en ** staat nog 6 keer. in totaal heb je dan een rondje met 8 spaken van stokjes met telkens 1 losse ertussen.

Round 2: Join the color you wish to use for the petals into any of the ch-1 spaces, ch 1 and * 1 sc, 3 dc, 1 sc ** into the same ch-1 space; repeat from * to ** into the next 7 ch-1 spaces. Join with a sl st into the first sc of the first ch-1 space. (There should be 8 petals around the center.)

Ronde 2: Maak een nieuwe kleur vast (de kleur die je voor de bloemblaadjes gekozen hebt), in een van de ruimtes die door de lossen gevormd worden. dus niet IN de steek werken, maar eromheen., tussen de stokjes in. 1 losse, en dan: * 1 vaste, 3 stokjes, 1 vaste** in dezelfde ruimte. herhaal hetgeen tussen * en ** staat 7 keer.

Round 3: Ch 1, and working behind the petals now, sl st into the stem of the last sc made in round 2. Ch 4, sc into the stems of the next 2 adjoining scs (between the two petals) and then * ch 3, sc into the stems of the next 2 scs; repeat from * to ** 5 more times, ch 3, and then sl st into the first ch of the ch-4 done at the beginning of this round. You should now have a ch-3 space (or loop) behind each petal made in round 2.

Ronde 3: 1 losse. Nu ACHTER de bloemblaadjes werken: maak een halve vaste in de stam van de laatstgemaakte vaste uit ronde 2. daarna telkens 3 lossen, een vaste in de stam van volgende vaste tussen twee bloemblaadjes, (steeds aan de achterkant blijven werken !) en zo door tot je achter elk bloemblaadje een kettinkje van 3 lossen hebt.

Round 4: Ch 1 and work * 1 sc, 5 dc, 1 sc ** into the first ch-3 space and repeat from * to ** into all the next ch-3 spaces; sl st into the first sc of the first petal made in this round. You should now have another 8 petals behind the first 8 made. Fasten off and break off this color.

Ronde 4: je gaat nu telkens om de kettinkjes van 3 lossen heen haken, zodat je de tweede rij bloemblaadjes krijgt. beginnen met 1 losse. dan *1 vaste, 5 stokjes, 1 vaste** (8x). Aan het eind vastmaken met 1 halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde, draad afknippen en doortrekken, zodat t goed vast zit.

Round 5: Still working behind the petals, join the yarn you wish to use as the background for the flower to the stems of any 2 adjoining scs of round 4 (between two petals), and then ch 3 (counts as 1 dc), 2dc into the same sc stems, and ch 1. Into the stems of the next 2 scs of round 4, * 3 dc, ch 1, 3 dc to make a corner, ch 1, 3 dc, into the stems of the next 2 scs , ch 1 **; repeat from * to ** 2 more times, and then 3dc, ch 1, 3 dc into the stems of the next 2 scs, ch 1 and sl st into the 3rd ch of ch-3 done at the beginning of this round.

Ronde 5: Weer aan de achterkant werken: maak de kleur garen die je als achtergrond wil gebruiken vast aan de stammen van 2 naast elkaar liggende vasten uit de vorige ronde (dus weer tussen 2 bloemblaadjes in) en dan weer een rijtje van 3 lossen haken (dit geldt als t eerste stokje van de GS die je nu direct vastmaakt aan de bloem). vervolgens: 2 stokjes op dezelfde plaats als waar je dat rijtje lossen net aan bevestigd hebt, 1 losse. *in de stam van het volgende paar vasten tussen 2 bloemblaadjes maak je een cluster van 3 stokjes en weer een losse. dan naar het volgende tussen-twee-bloemblaadjes punt. daar maak je een hoek door 3 stokjes, 1 losse, en weer 3 stokjes te maken, 1 losse**. het gedeelte tussen * en ** nog 2x herhalen. dan weer 1 cluster van 3 stokjes + 1 losse bij het op-een-na-laatste tussentweebloemblaadjespunt, en kom je bij de hoek waar je begonnen bent. haak daar nog 3 stokjes en 1 losse en maak met een halve vaste vast aan de 3e losse van het eerste nepstokje uit deze ronde. als t goed is heb je dan een vierkantje achter je 8 bladige bloem.

Round 6: Ch 1, * 1 sc into each of the next three dcs done in round 5, 1sc into the ch-1 space that follows, 1sc into each of the next three dcs, 3 sc into the ch-1 corner space, 1sc into each of the next three dcs, and 1 sc into the ch-1 space that follows **; repeat from * to ** 3 more times, join with a sl st into the first sc made in this round. Fasten off and break off yarn.

Ronde 6: 1 losse, en dan een ronde van vasten om dit vierkantje heen maken, als volgt: in elk stokje uit de vorige ronde een vaste. in elke gewone 1-losse-ruimte tussen de stokjesclusters maak je ook 1 vaste. in de hoekruimtes: 3 vasten. tot slot vastmaken met een halve vaste aan de eerste vaste van deze ronde. afkanten en klaar is klara!

ch = chain stitch; sc = single crochet stitch; dc = double crochet stitch; sl st = slip stitch.

Note: the stem of an sc refers to the actual part of the single crochet stitch which attaches the stitch to the ch loop or space made in a previous round. In both rounds 3 and 5, the stem refer to the back stem because the work is being done on the backside of the petals.
Wat ben ik blij met deze vertaling! Ik heb echt veel moeite met die engelse vertalingen van haken.
Mijn dank is groot! *O* *O* _O_
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  donderdag 17 februari 2011 @ 12:16:01 #205
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92909769
_O-
Nah, ik heb een patroon van Eeyore, maar daar kom ik echt niet uit. Heb het opgegeven en ben nu op zoek naar een gemakkelijker versie :)
pi_92911024
Ik wil ook best patronen vertalen hoor :P ik haak alles vanuit engels patronen, ik vertaal ze niet eens :o
haken is cool
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:02:02 #207
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92914474
Trui _O_ Wat ben jij liehief O+ Dank dank dank dank dank x 10000000 :D
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:04:53 #208
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92914623
Wat zijn jullie allemaal lief O+
Ik haak tot nu toe ook alleen uit Engelse (us) patronen, ik weet de Nederlandse termen niet eens :@ :D
Knoei
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:09:04 #209
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92914840
Het is ook wel fijn dat je het Engelse er bij hebt laten staan, dat maakt het makkelijker om gewend te raken aan de Engelse termen. Wie weet leer ik het nog eens in het Engels :D
pi_92915232
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 14:04 schreef Loqi het volgende:
Wat zijn jullie allemaal lief O+
Ik haak tot nu toe ook alleen uit Engelse (us) patronen, ik weet de Nederlandse termen niet eens :@ :D
haha hier idem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')