abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92943465
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Wees alsjeblieft voorzichtig...ik heb chronische RSI en geloof me dat wil je niet hebben de rest van je leven. ;) Iets minder fanantiek haken dan maar. :P
Dat lijkt me heel akelig, ja. :{ Ik las af en toe ook een verplichte haakloze dag in, idd als ik m'n schouder & elleboog ga voelen.

Ik ben wel heel benieuwd naar je theedinges! Is 'ie net zo nostalgisch al 'ie klinkt? ;)
pi_92943660
Foutje....quote ipv edit gedaan.
pi_92944832
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:07 schreef Eska het volgende:

[..]

Dat lijkt me heel akelig, ja. :{ Ik las af en toe ook een verplichte haakloze dag in, idd als ik m'n schouder & elleboog ga voelen.

Ik ben wel heel benieuwd naar je theedinges! Is 'ie net zo nostalgisch al 'ie klinkt? ;)
Romantisch is een beter woord :P want ik ben zo romantisch aangelegd. _O- Is eigenlijk meer bedoeld als een oefening om te meerderen en te minderen en om bloemen en hartjes te haken maar dat ga ik hier natuurlijk niet vertellen....oh wacht }:| .... :+
Maar serieus: ik heb zo'n dun glazen theepot van de Action, ding schenkt erg fijn maar de boel koelt wel erg snel af...krijgt de pot gewoon een jasje om...ik heb al veel meer ideeen dus "het" kan af en toe ook nog eens wisselen. :')

RSI wens je je ergste vijand niet toe...zeker als hij/zij er pas na 4 jaar achterkomt dat er toch echt niets iets goed is met die arm/schouder...tja Nederlander hè...als je met de ene arm niets kan dan gebruik je toch de andere. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door trovey op 17-02-2011 23:37:57 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92944872
ik heb vanmiddag wol ingeslagen bij de wibra :')
waaronder heel fel roze, love it *;
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92945026
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:28 schreef Mirjam het volgende:
ik heb vanmiddag wol ingeslagen bij de wibra :')
waaronder heel fel roze, love it *;
Tas vol wol? :P
Optimist tot in de kist
pi_92945118
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Tas vol wol? :P
10 bollen gelof ik :')
pi_92945553
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:32 schreef Mirjam het volgende:

[..]

10 bollen gelof ik :')
Ooooh, valt nog mee dus. :+ Ik moet mijn voorraad nog even ergens weg zien te werken hier in huis...de wolbak zit nokvol. :@
Optimist tot in de kist
pi_92945828
Ah, heerlijk hè. O+ Ik heb vandaag weer een katoenbestelling gedaan. Er zijn 14 kleurtjes onderweg naar mij (van iedere kleur 2 stuks). :9
pi_92945972
O+ . Ik heb nu ook wat katoen gekocht bij de Wibra, van die kleine bolletjes. Ik ben niet echt een katoenfan maar voor sommige dingen die ik wil maken (met name keukendingen) heb ik wel katoen nodig dus een mooi excuus om het weer eens te proberen. ;)

Na lang wegen en wikken nu ook maar eens een blog geopend in Blogger....ik zie regelmatig leuke dingen op haakblogs dus laat ik mijn steentje dan ook maar eens bijdragen want dingen als Twitter(Ïk drink nu een kopje thee" :+ ) zijn niets voor mij.
Optimist tot in de kist
pi_92946370
Katoen van de Wibra ken ik (nog) niet. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat ze daar katoen verkopen. Nou heb ik ook geen Wibra om de hoek zitten, dus ik kom er maar zo heel af en toe. Zeeman zit hier wel om de hoek, maar daar heb ik iig nog nooit katoen gezien.

Ha, en ga je je blog nog wel even in je sig zetten? ;)
pi_92946779
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:54 schreef Eska het volgende:
Katoen van de Wibra ken ik (nog) niet. Ik wist eerlijk gezegd ook niet dat ze daar katoen verkopen. Nou heb ik ook geen Wibra om de hoek zitten, dus ik kom er maar zo heel af en toe. Zeeman zit hier wel om de hoek, maar daar heb ik iig nog nooit katoen gezien.

Ha, en ga je je blog nog wel even in je sig zetten? ;)
Bij Zeeman heb ik het ook nog nooit zien liggen. Hier Zeeman/Wibra/Action allemaal op fiets/loopafstand...ok twee winkels liggen wel ver weg als er een sneeuwstorm is en je wilt er even naartoe fietsen :X maar op een mooie zomerdag is het wel af te fietsen en anders hebben we de auto/brommer nog. :').
Ik heb net koud mijn eerste berichtje op de blog gezet ;) (met een paar patronen om de interesse van mensen te verhogen :s) ) maar ik zal eens kijken hoe ik het hier neer kan plempen. :P
Optimist tot in de kist
pi_92953666
@ trovey, ja ik had tijdens mn studie ook al vaak last van mn rechterarm, zeker met mn scriptie schrijven. Heb nu nog steeds last terwijl ik nog niet eens weer gehaakt heb :'(
haken is cool
pi_92954191
Mijn deken schiet al aardig op! (ahum, 16 van de 120 squares zijn gedaan) Maar de eerste 10 zitten al met hun randje aan elkaar :)
Dit wordt een langetermijnproject denk ik, aangezien ik ook niet zeker weet of ik genoeg special dk ervoor heb... of die witte ertussen. Die heb ik in Zweden gekocht in de uitverkoop, had uitgerekend hoeveel ik nodig had maar ik hoop dat ik me niet verrekend heb!

Ik denk dat ik nog maar eens een bestelling bij Masons ga plaatsen voor de combi pack + Citron erbij, dan weet ik zeker dat ik genoeg wol heb. Nog wel even sparen O-)

Trouwens dames en heren hakers, hoe staat het met de meet inmiddels? Gaat die nog door of heeft de swap even prioriteit gekregen?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 09:41:24 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92954587
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 23:05 schreef Toverheks het volgende:

[..]

oh moest gewoon terug lezen maar als je het wilt doen gewoon hoeveel opzetten stokjes enzo weet ik allemaal gaat het niet wil je dan de engelse versie in me pm gooien, kom niet op ravely steeds dan blijft hij draaien hier........... je bent een schatje als je dat wilt doen :*
:@ :@ :@ :@
Kun je toevallig getekende patronen lezen? Want in het engelse patroon heeft ze ook een pagina opgenomen waar ze het patroon uitgetekend heeft.

Ik ga even kijken hoe ik je dat patroon kan sturen, ik probeer iig even de directe link naar ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse
pi_92955408
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:41 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Kun je toevallig getekende patronen lezen? Want in het engelse patroon heeft ze ook een pagina opgenomen waar ze het patroon uitgetekend heeft.

Ik ga even kijken hoe ik je dat patroon kan sturen, ik probeer iig even de directe link naar ravelry: http://www.ravelry.com/patterns/library/crochet-baby-converse
*O* ja ik zit op die site en zie allemaal gympjes, maar hoe kom ik er nou achter waar de beschrijving staat hahaha oh ik ben zo een muts in die dingen............
en heb je katoen gebruikt of gewoon wol......

en gelukt *O* heb dat bestand gedownlood staan foto`s bij helemaal top, dank je wel......
hoop dat ik eruit kom anders gil ik even O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Toverheks op 18-02-2011 10:19:07 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:18:27 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92955557
Zie je dit zinnetje? "This pattern is available as a free Ravelry download"

Je kunt op het woord 'download' klikken en dan krijg je een pop-up venster waarin je kunt aanklikken dat je het patroon wilt downloaden. Je krijgt dan een pdf bestand dat opent in Adobe Reader, en de laatste pagina is de getekende beschrijving :Y

Ik heb supersoft van de zeeman gebruikt (dat is acryl), maar ze zijn wel heel klein geworden, dus misschien liever iets dikker garen gebruiken.
pi_92955808
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:18 schreef LadyBlack het volgende:
Zie je dit zinnetje? "This pattern is available as a free Ravelry download"

Je kunt op het woord 'download' klikken en dan krijg je een pop-up venster waarin je kunt aanklikken dat je het patroon wilt downloaden. Je krijgt dan een pdf bestand dat opent in Adobe Reader, en de laatste pagina is de getekende beschrijving :Y

Ik heb supersoft van de zeeman gebruikt (dat is acryl), maar ze zijn wel heel klein geworden, dus misschien liever iets dikker garen gebruiken.
ja ik had dacht had het opgeslagen, maar zoon heeft het even opnieuw gedaan staat nu in een map, ohhhhhhhh je zal ze toch allemaal maken he hahaa, ja en ook dat getekende staat onder de pagina, dank je wel voor je hulp en je raad, heb nog genoeg katoen en wol hier liggen ga eens proberen, als het af is plaats ik een foto. dank je wel O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:32:58 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92955967
Ik ben benieuwd! Succes :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 10:38:39 #274
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92956128
Splijt dat Ella acryl echt erg? Ik vind het wel heel mooi namelijk O+
pi_92958347
Ik houd 13 maart nog vrij voor een meet. :D
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:01:45 #276
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92958869
Heb net katoen van de Wibra gekocht, de vorige keer overheen gekeken, zag toen alleen maar acryl. Ze hadden alleen nog maar zachtgeel, zwart, wit en een bolletje roze. Heb alleen maar zwart gekocht, dan ga ik een keer een sjaal haken voor mijzelf (ik draag bijna alleen maar zwart, vandaar :P)

Mijn dochter heeft zes bollen acryl ingeslagen, ze heeft een Holland-thema op haar kamer en wil nu rood-wit-blauwe kussentjes gaan haken, ben erg benieuwd hoe dat wordt, ze heeft het haken inmiddels goed onder de knie en het werkt heel therapeutisch voor haar ^O^

Maar moet nu even stoppen met bollen inslaan van mijzelf, eerst alles maar eens haken wat ik nog wil haken :Y
pi_92959128
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:01 schreef Tan het volgende:
Heb net katoen van de Wibra gekocht, de vorige keer overheen gekeken, zag toen alleen maar acryl. Ze hadden alleen nog maar zachtgeel, zwart, wit en een bolletje roze. Heb alleen maar zwart gekocht, dan ga ik een keer een sjaal haken voor mijzelf (ik draag bijna alleen maar zwart, vandaar :P)

Mijn dochter heeft zes bollen acryl ingeslagen, ze heeft een Holland-thema op haar kamer en wil nu rood-wit-blauwe kussentjes gaan haken, ben erg benieuwd hoe dat wordt, ze heeft het haken inmiddels goed onder de knie en het werkt heel therapeutisch voor haar ^O^

Maar moet nu even stoppen met bollen inslaan van mijzelf, eerst alles maar eens haken wat ik nog wil haken :Y
Haha, hier moet ik dat ook echt eens doen. Ik moet 4 bakken leegmaken voor ik weer mag kopen :@ Maar als ik echt zoveel nodig heb als ik denk voor de deken dan heb ik in elk geval alweer 16 bollen van 100 gram minder. :)
pi_92959632
M'n sjaaltje-in-progress

Ik vind die blommen gewoon net zo verslavend als de squares. :D
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:37:25 #279
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92959995
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 12:26 schreef Eska het volgende:
M'n sjaaltje-in-progress

[ afbeelding ]

:o wat leuk! dat ga ik ook maken als mn grannie sjaal af is :D
Knoei
  vrijdag 18 februari 2011 @ 12:43:45 #280
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92960244
quote:
M'n sjaaltje-in-progress

[ afbeelding ]

Oooh wat leuk zeg!!! Zoiets wil ik dus ook maken met mijn zwart als basis straks. :Y
pi_92961046
quote:
M'n sjaaltje-in-progress

[ afbeelding ]

*; maar ik snap de Franse uitleg echt niet. :')
Optimist tot in de kist
pi_92961271
Leuke bloemen! :)
pi_92961314
Ontmoet mijn eerste wezentje: Rudy the Rectangle....hij gaat hier een speldenkussen worden. :P

Optimist tot in de kist
pi_92961383
Ja, grappig zijn ze hè. Ik ben nog steeds aan het uitvinden welke combi ik het mooiste vind. Maar zo bij elkaar staat het al gauw leuk eigenlijk.

Waar gaat 't mis, Trovey? Of snap je 'm in z'n geheel niet?
Haha, Voodoo-Rudy. :+
pi_92961799
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:14 schreef Eska het volgende:
Ja, grappig zijn ze hè. Ik ben nog steeds aan het uitvinden welke combi ik het mooiste vind. Maar zo bij elkaar staat het al gauw leuk eigenlijk.

Waar gaat 't mis, Trovey? Of snap je 'm in z'n geheel niet?
Haha, Voodoo-Rudy. :+
IK snap het geheel niet. :') In de jaren 80 eindexamen gedaan en niet in Frans want dat was de enige taal die ik maar niet kon begrijpen (vervoegingen werkwoorden) dus nu snap je het probleem. :P Verder dan hele korte zinnen en woorden kom ik niet. _O-

Tja, Rudy moet praktisch zijn ;) ....goede naam trouwens ^O^ ....even hernoemen in Ravelry.
Optimist tot in de kist
pi_92962270
@ trovey ik heb die franse beschrijving voor mezelf vertaald, zodat ik het zelf wel snap. Als je die wilt kan ik hem pm-en? of kan ik dat hier gwn posten? (ivm copyright)
haken is cool
pi_92962376
Vertaling Japanese Flower in de spoiler :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haken is cool
pi_92962561
_O_ , mijn eeuwige dank. :*

Om nog even de personen verder te helpen die graag PDF's zouden willen maken van een patroon wat niet printable is:

www.web2pdfconvert.com.
Je kunt deze in je browser zetten zodat het programma zelf de URL gaat ophalen of je kunt met de hand de URL erin zetten. Werkt ^O^
Optimist tot in de kist
  vrijdag 18 februari 2011 @ 15:38:01 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92967086
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 13:39 schreef antartica het volgende:
Vertaling Japanese Flower in de spoiler :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super!!

Overigens baal ik ;( Na tien Granny-streep-rijen kom ik er achter dat ik ergens drie stokjes heb overgeslagen :'( Valt niet op, maar toch. Het is 'maar' de achterkant van een kussentje dus ik doe het niet over, maar ik baal wel.
pi_92967795
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 10:38 schreef LadyBlack het volgende:
Splijt dat Ella acryl echt erg? Ik vind het wel heel mooi namelijk O+
Was hier al antwoord op gegeven?
Het splijt wel erg, maar niet te erg, vind ik. Het is even opletten tijdens het haken. Dus minder geschikt voor filmhaken, maar wel voor serie ofzo. Licht er ook aan hoe goed je engels is.
pi_92968017
Nou voel ik me toch weer een newb... filmhaken??
pi_92968131
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:58 schreef KarinvdB het volgende:
Nou voel ik me toch weer een newb... filmhaken??
Haken tijdens een film ;)

hier gaat weer eens veel te veel garen mee voor 1 weekend. :') Alles voor de swap is af in elk geval. Ik moet het alleen nog inpakken enzo :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:02:34 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92968219
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 15:53 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Was hier al antwoord op gegeven?
Het splijt wel erg, maar niet te erg, vind ik. Het is even opletten tijdens het haken. Dus minder geschikt voor filmhaken, maar wel voor serie ofzo. Licht er ook aan hoe goed je engels is.
Engels is prima, daar zit ik net over op te scheppen in een sollicitatiebrief :+

Maar ik was vanmiddag al even bij de Wibra, en ik vond de kleurtjes niet zo fantastisch.... dus misschien dat ik er nog eens een leuk projectje bij weet, maar voorlopig laat ik het maar zo :)
pi_92968324
He craftster is opgesplitst in gewoon haken en amigurumi, op zich wel handig.
Al vind ik deze een beetje creepig
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=372847.0
pi_92968369
kun je bij craftster ook patronen krijgen?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 16:06:13 #296
171422 LadyBlack
paint it black
pi_92968398
Oh my god, die ingewanden! :o :')
pi_92968529
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:05 schreef Mirjam het volgende:
kun je bij craftster ook patronen krijgen?
Meestal niet. Soms zit er wel een link bij of staat het patroon er maar meestal niet.

http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=284386.0 een patronen pagina! Nou ja een paar dan :P zoek je iets speciaals?
pi_92968549
Wanneer gaan we swapspul verzenden en open maken? Momenteel te druk met de draak om bezig te zijn met de swap!
pi_92968619
Rond 15 april toch?
pi_92969396
joehoe, ik kon t niet laten. twee blommekes af... die merino is echt zó heerlijk zacht O+

de tweede kleur is trouwens verschillend bij beide, dat zie je niet op de foto bijna.
Kwak
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:25:52 #301
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92972270
leuke bloempjes weer allemaal ^^ ook in shawl vorm enzo :D
en lief speldenkussenpoppetje ^^

Ik houdt 13 maart ook nog vrij hoor voor een meet.
Had een heel leuk idee voor de Swap maar wordt te duur dus doe ik toch maar niet :P dan maar andere hele leuke ideen doen ^^

en de stad in geweest, niet groots ingeslagen. Bij de Euroland was nog wat garen, maar niet mijn kleuren eigenlijk heb wel een bolletje blauw. en bij de Wibra had ik bijna alle kleuren al en die mint groen en barbie roze hou ik echt niet van :$ heb wel licht paars, wit (want altijd handig, had alleen nog Soft wit) en 2 Ella: baby geel en donkerder blauw :P

2e keer oprij dat k topic sluit, nieuwe komt eraan ;)

En de pipoos is duuuur zeg!~!!! wel veel Zpagetti hebben ze daar! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')