abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 februari 2011 @ 20:58:39 #52
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92788943
leuke blommen, esseEi! die midden onder, is dat er zoeen van Lucy's sjaal-in-wording?

die witte sjaal vind ik ook mooi!

en geinige Perry zag ik voorbij komen! zou m'n zoon erg leuk vinden! :)
in de haak.
  maandag 14 februari 2011 @ 21:01:10 #53
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92789120
Die midden onder is er inderdaad 1 van die sjaal :) heb er een roze achterkantje op gedaan omdat ie anders te veel gaten had om op een magneet te kunnen plakken, geeft wel geinig effect.

Kachel wordt niet echt heet :) is een ding wat de verwarming opwarmt ofzo (beetje vaag, beetje ouderwets, beetje een sta-in-de-weg)
pi_92789161
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:58 schreef trui het volgende:
leuke blommen, esseEi! die midden onder, is dat er zoeen van Lucy's sjaal-in-wording?

die witte sjaal vind ik ook mooi!

en geinige Perry zag ik voorbij komen! zou m'n zoon erg leuk vinden! :)
Oh, die heb ik ook ooit gemaakt

Verveelde me alleen al na 4 bloemen :X :D
  maandag 14 februari 2011 @ 21:05:54 #55
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92789480
ghehe ik heb trouwens geloof ik iets fout gedaan bij die blaadjes, snapte daar het getekende patroon toch niet helemaal dus maar beetje eigen interpretatie.
Ik vind altijd iets het zelfde doen (dus hele shawl va die bloemen maken) gaan vervelen dus kan het me voorstellen Inu!
pi_92790115
Gave bloemen en perry is ook lief O+

Hoe joinen jullie GS voor een deken? Ik heb de attic 24 join-as-you-go geprobeerd (teminste, 1x3 steken) maar komen er dan niet gigantische gaten tussen de randen te zitten als het ware, omdat je ze alleen aan elkaar maakt in de ruimtes tussen de trebles? Of heeft iemand een betere tutorial?
pi_92791657
EsseEi ik vind je bloempjes geweldig! O+
Ik ben nu overal een beetje rond aan het zoeken naar een leuk ontwerpje voor bloemen :@ Is voor op mijn iPod cozy :Y
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  maandag 14 februari 2011 @ 21:38:07 #58
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92791844
ohh die van Attic24 zijn wel lekker klein deze en deze en ravelry is je beste vriend natuurlijk ^^

lekker gehaakt (nee ik zeg niet wat :P) :D maar nu is het bedtijd
  maandag 14 februari 2011 @ 21:46:44 #59
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92792375
Gisteren de bal afgemaakt.

Hij is wel groot geworden, haha. En ik heb soms best los gehaakt en dan weer wat strakker. Maar dat maakt niet uit, ik vind de bal wel heel leuk geworden!

En dat blokkendeken, met die diepte zeg maar, die vind ik echt heel gaaf. M'n moeder vond 'em ook super leuk, dus nu mag ik het patroon in het NL zetten voor haar. M'n moeder is trouwens een heel fijn tafelkleedje aan het haken. Veel te fijntjes voor mij, maar wel mooi. Als ik tijd heb en met niet vergeet zal ik er eens een foto van maken.
klerkje
pi_92792584
Leuke bloemen, sjaal, Perry en soccerbal! :)
pi_92792759
Hellup, heeft iemand deze babysokjes wel eens gemaakt? http://www.bernat.com/dat(...)cr_booties.en_US.pdf
Aan het eind van de Instep snap ik het niet. Er staat "sew back seam", wat moet ik aan elkaar naaien?
pi_92800804
Weer leuke dingen gezien. O+

Om nog even in de bloemen te blijven

Mijn eerste roos

En zo heb ik het verder verwerkt, schijnt heel goed te zijn tegen het in elkaar raken van de snoeren en zo kan ik het ding weer eens sneller terugvinden. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door trovey op 15-02-2011 03:58:16 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_92801577
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 23:47 schreef trovey het volgende:
Weer leuke dingen gezien. O+

Om nog even in de bloemen te blijven

Mijn eerste roos

[ afbeelding ]

En zo heb ik het verder verwerkt, schijnt heel goed te zijn tegen het in elkaar raken van de snoer en zo kan ik het ding weer eens sneller terugvinden. :')

[ afbeelding ]
Die roos van jou is exact wat ik ook wil maken O+ !!
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_92801610
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:38 schreef EsseEi het volgende:
ohh die van Attic24 zijn wel lekker klein deze en deze en ravelry is je beste vriend natuurlijk ^^

lekker gehaakt (nee ik zeg niet wat :P) :D maar nu is het bedtijd
Je bent geweldig, dankjewel! O+ Ravelry ben ik ook lid van :Y Ben daar ook altijd rond aant kijken voor leuke haak en breidingetjes :D
pi_92801921
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:02 schreef DjinN het volgende:

[..]

Die roos van jou is exact wat ik ook wil maken O+ !!
Patroontje staat bij mijn Ravelry account. ;) Even reclame maken. :+

Patroontje is heel simpel, zeker als je eerst hebt besloten om een moeilijker te haken bloem te doen. :')
Optimist tot in de kist
pi_92802069
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:09 schreef trovey het volgende:

[..]

Patroontje staat bij mijn Ravelry account. ;) Even reclame maken. :+

Patroontje is heel simpel, zeker als je eerst hebt besloten om een moeilijker te haken bloem te doen. :')
ik ben ravelry-noob pur sang, u haz linkje for me? O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92802302
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:12 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ik ben ravelry-noob pur sang, u haz linkje for me? O+
Link direct naar het patroon toe. :P

http://www.ravelry.com/patterns/library/basic-rose
Optimist tot in de kist
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:01:53 #68
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92806941
Wat leuk zeg, die oordopjes zo.

O+ Die bal heb ik ook, maar niet zelf gemaakt (heeft Trui gedaan voor mij O+) Deze is ook prachtig geworden trouwens, fijne kleuren :Y

Oooh ik begin zo verliefd te worden op mijn Grannystripes werkje O+ Had niet gedacht dat het zo mooi zo worden, ik vind het nog leuker dan de squares, omdat ik bij de squares de kleuren niet zo heel erg mooi vind, maar bij de stripes komen ze juist heel erg mooi uit. Ik plaats wel een foto vanmiddag, als ik iets verder ben.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:39:35 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92808549
mooi gelukt, spiegelei! en trovey, leuk idee zeg!

Tan, al aan de grannystripes ook! :D ze zijn leuk en gaan lekker snel he! ik ben begonnen met die japanse/lucy bloemen gisteravond, die vallen me ook alles mee. ze zijn wel een beetje anders dan die jij laat zien, Inu, want er zit nog een extra ronde stokjes tussen. En EsseEi, ik heb de boogjes waarop de bloemblaadjes gemaakt worden wat smaller gemaakt geloof ik. ik heb er vanmorgen in de trein 3 gemaakt, dus dat schiet redelijk op. mensen kijken je wel raar aan hoor, als je al om 7 uur 's ochtends aan 't haken bent. :o
in de haak.
pi_92808733
Ik ga na mn streepjes deken ook de grannystripe deken maken van atttic24 O+
ben erachter gekomen dat knuffeltjes enzo niets voor mij is, doe mij maar een flinke deken gewoon rechtoe rechtaan en gaaan...
Gister nog een valentijnshart voor mn vriend gemaakt...

Mijn deken still in progress (ben er echt verliefd op):

Mijn colsjaal waarmee ik niet verder kan omdat de kleur wol nergens meer te vinden is :(

haken is cool
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:01:48 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92809101
antarctica, ik heb nog wel een paar bollen van dat garen, die mag je wel overnemen? waar woon je?
je deken wordt echt heel mooi! O+
in de haak.
pi_92810920
Wat een mooie bal! En die oordopjes, dat is slim zeg, ik denk dat ik dat ook ga proberen.

M'n tas gaat al hard, voor het eerst een bol opgemaakt _O- en inmiddels zitten er al zo'n 2 bollen totaal in.

pi_92812563
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:16 schreef trovey het volgende:

[..]

thanks *;
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:06:35 #74
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92813185
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:39 schreef trui het volgende:

Tan, al aan de grannystripes ook! :D ze zijn leuk en gaan lekker snel he!
Ja, ik vind ze echt geweldig! Zo'n leuk effect.

Die Japanese flowers vind ik ook super, zou je daar geen deken mee kunnen maken? Denk dat het te los is daarvoor hè. Ik zoek nog leuke square patroontjes, met duidelijke uitleg, in plaats van die vage tekentjes. Kan nog niet echt wat vinden.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 12:19:58 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92813619
het zou best kunnen hoor, maar dat wordt dan meer een soort sprei. ik maak er nu een sjaal van, lekker lucy-na-aperig. ;) (wel een beetje anders dan zij overigens)

leuke tas, karin!
in de haak.
pi_92813812
ziet er mooi uit karin!!
ps: trui heb je ge-pm't!!

[ Bericht 39% gewijzigd door antartica op 15-02-2011 12:32:47 ]
haken is cool
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:24:37 #77
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92816039
even een (flutcamerakwaliteit)foto van m'n eerste blommen:
in de haak.
pi_92816131
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:24 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
die zijn mooi!
zelf verzonnen, of ook volgens een patroon?
pi_92816236
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 00:16 schreef trovey het volgende:

[..]

dankjedankjedankje! O+ :D *O*
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:39:38 #80
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92816639
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:27 schreef Mirjam het volgende:
die zijn mooi!
zelf verzonnen, of ook volgens een patroon?
niet zelf verzonnen nee... zie hier voor tig andere versies :) en ik kwam erop via lucy.
in de haak.
pi_92817403
erg mooi trui, lucy rules ^O^
haken is cool
pi_92817890
k ben alweer gewijzigd van swap-idee....zucht! 8)7
haken is cool
pi_92819937
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef DjinN het volgende:

[..]

dankjedankjedankje! O+ :D *O*
Graag gedaan. :* Je hebt deze roos zo onder de knie...fluitje van een cent.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:24 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
De perfecte bloemen om mijn omslagdoek te verfraaien. Ik heb nog een compleet zwarte omslagdoek liggen en het lijkt me wel een leuk idee om dat ding met gehaakte bloemen te bedekken. De bloemen als omslagdoek alleen is me te koud maar met die omslagdoek als ondergrond lijkt het me wel wat. :D
Optimist tot in de kist
pi_92820518
Antartica je deken is echt O+
pi_92820658
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:46 schreef antartica het volgende:
Ik ga na mn streepjes deken ook de grannystripe deken maken van atttic24 O+
ben erachter gekomen dat knuffeltjes enzo niets voor mij is, doe mij maar een flinke deken gewoon rechtoe rechtaan en gaaan...
Gister nog een valentijnshart voor mn vriend gemaakt...

[ afbeelding ]

Mijn deken still in progress (ben er echt verliefd op):

[ afbeelding ]

Mijn colsjaal waarmee ik niet verder kan omdat de kleur wol nergens meer te vinden is :(

[ afbeelding ]
De wol van de laatste is toch van de Zeeman (multicolor)...die hebben ze hier recent nog aangevuld (en daarna was het schap weer leeg :P ) dus grote kans dat dat bij jou ook nog gaat gebeuren. ;)
Ik ben ook niet zo van de knuffeltjes. Ik zit nou niet echt in de kinderrijke familie en de enige kinderen die er in mijn generatie(neven/nichten/broer en ik) geboren zijn zijn ook al weer tieners of alweer zelf ouders van kinderen die eigenlijk de knuffeltijd alweer ontgroeid zijn (aan mijn vaders kant). Geef mij maar de praktische dingen *O* alhoewel je erover kunt discussieren of mijn ingepakte "oortjes" superpraktisch zijn. :+

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 11:01 schreef KarinvdB het volgende:
Wat een mooie bal! En die oordopjes, dat is slim zeg, ik denk dat ik dat ook ga proberen.

M'n tas gaat al hard, voor het eerst een bol opgemaakt _O- en inmiddels zitten er al zo'n 2 bollen totaal in.

[ link | afbeelding ]
Oordopjes is heel makkelijk, gewoon vasten haken om het snoer heen en voor de dopjes zelf even prutsen om een soort kapje te maken. Het oorspronkelijke patroon was voor een ander model oortjes maar met een beetje pruts pruts haak haak :P kom je vanzelf tot een passend beschermdopje. Ik had het geheel binnen de korste keren klaar.....de bloem is een extra van mezelf. ;) Tot op heden is het snoer nog geen grote warboel geworden dus met een beetje geluk werkt het principe anti-warboel ook nog. :')
Tas. O+ Heb je daar een patroon van? Zoek nog een patroon van een niet te moeilijke tas.
Optimist tot in de kist
pi_92821703
Hee meiden, ik herhaal nog even mijn vraagje hoor want ik wil graag verder maar ik weet het zelf niet zo goed.

Hoe maken jullie je GS'jes aan elkaar? Ik heb join-as-you-go methode van Lucy geprobeerd, maar ik heb het idee dat er dan gaten tussen de randen van de GSjes komen waar je ze zegmaar niet joint (ik maak een deken)... Of niet? Normaliter zou ik de methode waarbij je de buitenste lusjes aan elkaar slipstitcht gebruiken maar dan krijg je zo'n hard raster aan de achterkant en dat wil ik nou net niet :(

iemand nog ideeën?
pi_92822258
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:33 schreef kirsten. het volgende:
Hee meiden, ik herhaal nog even mijn vraagje hoor want ik wil graag verder maar ik weet het zelf niet zo goed.

Hoe maken jullie je GS'jes aan elkaar? Ik heb join-as-you-go methode van Lucy geprobeerd, maar ik heb het idee dat er dan gaten tussen de randen van de GSjes komen waar je ze zegmaar niet joint (ik maak een deken)... Of niet? Normaliter zou ik de methode waarbij je de buitenste lusjes aan elkaar slipstitcht gebruiken maar dan krijg je zo'n hard raster aan de achterkant en dat wil ik nou net niet :(

iemand nog ideeën?
ik haak ze gewoon aan elkaar, twee lapjes op elkaar en de haaknaald door de lusjes halen, ik heb geen gaten en het ziet er netjes uit. Ik heb niet een speciale techniek.
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  dinsdag 15 februari 2011 @ 15:46:40 #88
326224 Blackheartless
And her hamster Nibbles <3
pi_92822330
Dankje =) ben nu Poef aan het haken het babyfeetje uit de fairly odd parents
She finally let go of her fake smile and the tears slowly rolled down her face as she whispers in the mirror: I don’t want to be me
pi_92823510
quote:

iemand nog ideeën?
Ik doe ook de methode van Lucy (wel met andere squares), maar ik weet niet zo goed wat je bedoelt 'gaten tussen de randen' . Ik heb nergens gaten iig.
pi_92823676
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:16 schreef Eska het volgende:

[..]

Ik doe ook de methode van Lucy (wel met andere squares), maar ik weet niet zo goed wat je bedoelt 'gaten tussen de randen' . Ik heb nergens gaten iig.
nou je joint ze toch alleen in de ruimtes tussen de squares, dus waar de je 3 trebles doet, zitten ze toch niet aan elkaar vast of heb ik het verkeerd begrepen?
pi_92824411
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:19 schreef kirsten. het volgende:

[..]

nou je joint ze toch alleen in de ruimtes tussen de squares, dus waar de je 3 trebles doet, zitten ze toch niet aan elkaar vast of heb ik het verkeerd begrepen?
Oh wacht, dan is 't feit dat ik andere quares maak wellicht toch wel relevanter dan ik dacht. Ik maak geen clustertjes, maar alleen gewone stokjes. En dan join ik gewoon iedere steek. :)
pi_92824933
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:10 schreef antartica het volgende:
k ben alweer gewijzigd van swap-idee....zucht! 8)7
Ik ook...Ben je op zoek naar het ene, zie je weer iets anders wat nóg leuker is. :)
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92824987
Wauw, gave bloemetjes allemaal zeg!!
En de rest van de creaties zijn ook super!
pi_92825296
Leuke bloemetjes! :)

Heeft iemand hier toevallig al eens de ripple van Lucy gemaakt? Ik kom er niet uit of ze het over stokjes of dubbele stokjes heeft, aangezien ze het over TR heeft, maar niet of het de Amerikaanse of UK-termen zijn.
pi_92825487
Ze woont in engeland dus neem aan dat ze uk termen gebruikt.
Het zijn stokjes....tenzij de granny stripe ook geen stokjes zijn... :P
pi_92825667
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ze woont in engeland dus neem aan dat ze uk termen gebruikt.
Het zijn stokjes....tenzij de granny stripe ook geen stokjes zijn... :P
Ze heeft ook weleens US-termen, geloof ik, dus vandaar dat ik twijfel ;) Maar aan de foto's te zien, lijken het inderdaad stokjes.

Ik heb van de Granny Stripe alleen een Nederlandse vertaling, omdat ik bij de Engelse van haar er ook niet uitkwam (maar dat is alweer een tijd geleden en merk dat het steeds gemakkelijk wordt om het in het Engels te lezen).
Ik heb nu een half Engelse, half Nederlandse vertaling :P

[ Bericht 7% gewijzigd door Herfstblad op 15-02-2011 17:30:24 ]
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:50:30 #97
161748 Loqi
Hoezo sarcastisch?
pi_92827683
Mijn Cheshire Cat net afgemaakt *O* *O* *O*
Hij is zo leuk geworden (al zeg ik het zelf :@ )
ik hoop dat de ontvanger er ook blij mee is *O*

Knoei
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:06:29 #98
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92828371
hartstikke leuk loqi! :D

quote:
ik gebruik wel de lucy-methode met dus alleen om de zoveel steken een verbinding, en dat is geen probleem. omdat ze goed verdeeld zijn komt overal ongeveer evenveel druk op en vallen die 'gaten' niet zo op, is mijn ervaring.
in de haak.
pi_92829242
en bij de Lucy-methode haak je inderdaad niet alleen de gaatjes in de hoeken aan elkaar, maar ook de ruimtes tussen iedere cluster van 3 stokjes... zo krijg je dus niet meer gaten dan wat je eigenlijk al had door clusters van 3 stokjes en dan een ketting te haken... snap je? het dekentje dat ik voor Yppy had gemaakt, heb ik ook op die manier vastgemaakt, en daar heb je ook niet veel gaten tussen de blokken... :)
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:32:38 #100
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_92829351
Ik heb via een ander forum het patroon van Stella de koe gekregen toen we voor Sinterklaas lootjes trokken. Het bleek een lastig patroon soms, maar het is gelukt! En hier zijn de foto's!

edit: Waarom zijn ze ineens niet meer zichtbaar? Ik upload altijd via Imageshack, maar dan zien jullie ze hier niet meer :'(

Edit2: misschien zo? (even klikken op de linkjes)

http://img689.imageshack.us/i/15022011282.jpg/

http://img341.imageshack.us/i/15022011286.jpg/

http://img267.imageshack.us/i/15022011284.jpg/
pi_92829643
Volgens mij hebben meer mensen die problemen, NijntjesUk. Ik zie ze in Firefox ook niet, in Safari wel. Stella is leuk geworden! :)

En de Cheshire cat van Loqi is ook leuk!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:12:01 #102
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92831127
Oooh Loqi, die is gaaf zeg!! Waar heb je dat patroon vandaan?

Stripes in progress *O*

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')