YoshiBignose | dinsdag 18 januari 2011 @ 13:57 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i • Twista101, E36 316i • Mavi86, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • SingleCoil, E36 318i • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • Gokhan03, E36 323ti compact • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d • HFdude, E61 535d 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 18-01-2011 14:04:55 ] | |
HFdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:00 |
Wat nou?? gaan we discrimineren??? Bij deze wil ik me ff voorstellen. Ik ben HFdude, Lancia/Alfa fan en woonachtig in rotterdam en vind BMW's zo'n beetje de lelijkste auto's die er zijn. Toch ben ik vanwege de rijkwaliteiten fervent BMW rijder en zou niet ander meer willen. Mijn historie van BMW's in chronologische volgorde van bezit: - '99 E39 540i touring M-pakket - '02 E53 X5 4.4 High Executive (lpg G3 prins installatie laten inbouwen, NOOIT DOEN!) - '03 E60 530d High Executive (350k op de teller gezet zonder noemenswaardige problemen) - '05 E61 535d M-Pakket (momenteel in bezit) Mag mijn E61 ook in de Openingspost? | |
YoshiBignose | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:01 |
Afgezien van het feit dat je de eerste post in het BMW Fantopic begint met dat je BMW's de lelijkste auto's vindt die er zijn, is het redelijk vanzelf sprekend hier dat als je als laatste post dan ook een nieuw topic maakt. Nu ga ik je niet eens in de OP zetten, misschien als je een modje lief aankijkt ![]() edit: oh je hebt hier al vaker gepost. Nou ja, ik voeg je wel toe dan ![]() | |
HFdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:06 |
Hahahah, sorry hoor smaken verschillen... Vind het weliswaar geen mooie auto's om te zien, maar om te rijden hebben BMW's onbegrensde schoonheid! Elke rit is weer een waar genoegen om te sturen. Kwalitatief vind ik het ook de beste auto's (zeker ivm Lancia) dus het spijt me dat ik ze niet mooi vind (hoewel de nieuwe F10 en Z4 maken weer een hoop goed) ik ben hier alleen maar eerlijk over.... ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:07 |
Oke, maar niet mooi is al heel wat anders "lelijkste auto's die er zijn". Ik snap niet wat in je Lancia's ziet dan, maar goed smaken verschillen inderdaad ![]() | |
Tarado | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:18 |
Lancia heeft toch ook al tig jaar geen mooie auto meer gemaakt? | |
piekartz87 | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:18 |
Ik kan me lelijkere auto's voorstellen dan bmw's ![]() | |
rival | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:19 |
LOL @ TT en ik sta in de OP ![]() | |
HFdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:19 |
Daar heb je gelijk in, ik rectificeer: Ik vind BMW's niet de mooiste auto's :p Wat ik in Lancia's zie heeft zowel betrekking op pure schoonheid (Aurelia 2500 GT / B20, Fulvia coupe, Flavia Coupe, Hyena) alswel de VELE technische innovaties die lancia op zijn naam heeft gezet welke hedendaags nog door nagenoeg alle merken gebruikt worden. Ik noem kort: 1e V8 motor, 1e auto met zelfdragend! chassis, 1e auto met hydrolische remmen en schokbrekers, 1e auto met onafhankelijke wielophanging etc... Om nog maar te zwijgen over de vele rally-succesen die ze met 3 verschillende auto's gehaald hebben (integrale, stratos en 037). Als je niet onder de indruk van het merk Lancia bent komt dit alleen vanwege onbekendheid. Is niet voor niets door Top Gear uitgeroepen tot beste/mooiste automerk! Sorry, nu weer over BMW.... | |
HFdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:20 |
helaas maar al te waar, daarom nu ook BMW! | |
rival | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:21 |
Als je van M20 naar M20 gaat is het een avondje werk. volgens mij hoeven we dan echt alleen het blok te doen. en niks anders. Bij de E30 heb ik het nu 3 keer gedaan dus ik zeg ja, dat kan ik. (eerlijk = wel dat ik tot nu toe nog nooit een E21 in mijn handen heb gehad, maar zoveel anders kan het nooit zijn natuurlijk) BMW dealers. Bij mij. of Bij elke "tuner" | |
Tarado | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:22 |
Dit is wel een hele mooie maar helaas een prive initiatief [youtube[/youtube] | |
HFdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:22 |
| |
HFdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:24 |
Is idd een hele mooie! Kende ik nog niet... | |
piekartz87 | dinsdag 18 januari 2011 @ 14:29 |
Niemand heeft gezegd dat lancia of alfa lelijk is.. maar dit is een bmw topic ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 18 januari 2011 @ 15:28 |
De oude Lancia's zijn idd wel oke, voorkant doet me veel denken aan die oude Masserati's. Zoveel anders zal het inderdaad niet zijn, maar zo makkelijk als alleen het blok overzetten is het volgens mij ook weer niet. Volgens mij had de M20B25 (omdat die natuurlijk uit de E30 komen) wat andere bekabeling en ik weet niet hoe het met de versnellingsbak zit? Heb nu een 4-bak erin... Als je een mooie M20B25 tegenkomt meld het dan even ![]() | |
Maharbal | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:26 |
Kheb gehoord dat een M50 inbouwen in een E30 zo rond de 50 uur kost ofzo, om alles goed werkend te krijgen. | |
YoshiBignose | dinsdag 18 januari 2011 @ 16:30 |
Ja een M50 heeft weer heel veel andere elektronica en aansluitingen. Zijn er ook een aantal die dat in de E21 hebben gebouwd, maar is een hele klus. Mij lijkt voor de E21 een B20 naar B25 het beste als je kijkt naar tijd/geld en wat je ervoor terug krijgt ![]() | |
Mikkie | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:05 |
Mwoah, ik vind de huidige Delta niet heel lelijk ![]() | |
Anne | dinsdag 18 januari 2011 @ 17:08 |
![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 18 januari 2011 @ 18:35 |
Hallo BMW-rijders, ik meld me hier ook weer even. | |
Turquaz52 | dinsdag 18 januari 2011 @ 20:24 |
ik ook.. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 18 januari 2011 @ 20:25 |
Vertel.. ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 18 januari 2011 @ 22:25 |
Ik niet ![]() Lancia 300C ![]() Tering.... ![]() http://www.autokiosk.nl/2(...)cht-lancia-flaminia/ Integrale ![]() Tering.... ![]() | |
piekartz87 | woensdag 19 januari 2011 @ 02:18 |
zo'n e30 m3 dtm... dat is nog eens een bak waar ik een moord voor zou doen om een keer in te trappen ![]() in het filmpje is ook een lancia te zien trouwens ![]() EARGASM!!! | |
rival | woensdag 19 januari 2011 @ 10:07 |
Het is ons 1 keer gelukt zaterdagochtend beginnen, zondagavond rijden. Heb ik wel zaterdag tot half 1 en zondag weer vanaf een uur of 10 eraan gezeten. Toen ging alles ook in 1 keer goed. De eerste keer dat we het deden zijn we weken bezig geweest. maar toen zat ik ook nog niet op forums e.d. waar je veel info kan vinden. | |
rival | woensdag 19 januari 2011 @ 10:11 |
Dan gaat de versnellingsbak mee van het nieuwe blok. die zal dan op jouw cardan moeten komen. in de E30 ben ik daarmee geen problemen tegengekomen. maar zoals ik al eerder zei, ik heb geen E21 in mijn handen gehad. De bekabeling zou weleens wat werk kunnen kosten als daar echt veel verschil in zit... tenzij er weer ergens een duidelijke omschrijving te vinden is van welke draad op welke draad... De M50 in de E30 kan ik bv met 3 draden aan de praat krijgen. maar wil je een goede temp weergave, toerenteller, verbruiksmeter en dat soort dingen dan ben je weer langer bezig. sensoren vervangen e.d. | |
rival | woensdag 19 januari 2011 @ 10:13 |
E30 M3 is wel een droomwagen ja. ![]() maar die prijzen ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 19 januari 2011 @ 11:53 |
Van het e28-forum
| |
Mikkie | woensdag 19 januari 2011 @ 13:46 |
Sharknose... nooit van gehoord ![]() Hoe dan ook, 11 juni een BMW-meet? En dat terwijl er op de 13e, tweede pinksterdag, nog diverse meets zijn? Onder andere DAF 2011. | |
Oksel | woensdag 19 januari 2011 @ 13:50 |
Ik wil graag een 130, of een 1-coupe.. ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 19 januari 2011 @ 13:57 |
Ja, een meet met allemaal oude BMW's met een sharknose. | |
Mikkie | woensdag 19 januari 2011 @ 14:03 |
Tsja, wat is belangrijker? Een vlotte smijtbak, of een leukere, meer stijlvolle auto? Ik moet namelijk zeggen dat de power van een 130 me heerlijk lijkt, maar ik heb al eens het genot van een cabrio in de zomer mogen proeven, en da's ronduit geniaal! Het idee erachter had ik door ja, kende alleen de term niet ![]() | |
rival | woensdag 19 januari 2011 @ 15:23 |
daar staat als ik het goed zie een 507, mocht ik ooit de loterij winnen ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 19 januari 2011 @ 19:07 |
De E21 is ook een sharknose toch ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 19 januari 2011 @ 19:24 |
Nee, een Goldfishnose ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 19 januari 2011 @ 19:40 |
Grrrrr turkenneus | |
tha_rizzo | woensdag 19 januari 2011 @ 19:47 |
Finding Nemo-nose ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 19 januari 2011 @ 19:51 |
Dat is meer E36 ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 19 januari 2011 @ 19:56 |
Hehehehehehe ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 19 januari 2011 @ 20:14 |
Beide zeggen: I Kill You ![]() | |
HFdude | donderdag 20 januari 2011 @ 08:10 |
Ik heb na inbouw van de gasinstallatie last gekregen van veel electronische foutmeldingen, en veel pakkingen zijn motorolie gaan lekken/zweten. Ook een brief gehad van de ANWB dat ik niet meer mocht bellen omdat ik anders eruit gegooid zou worden ![]() Sinds ik diesel rij 1x wegenwacht moeten bellen ivm defecte accukabelsensor.... ANWB is nu weer blij met me! | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 11:33 |
wtf.. ANWB jou er uit gooien? | |
HFdude | donderdag 20 januari 2011 @ 11:36 |
Ja, blijkbaar word je geroyeerd als je vaker dan 5x per jaar de ANWB belt... | |
Gokhan03 | donderdag 20 januari 2011 @ 11:39 |
Ook met verzekeringen zo. Je bent klant tot je iets gaat claimen | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 13:40 |
Zo, APK doorgekomen 15 euro. Lang leve kwikfit ![]() ![]() Ik zag ook nog dat er een steekproef gedaan was. Hoe vaak gebeurt dat eigenlijk want dat heb ik nog nooit gezien. [ Bericht 11% gewijzigd door YoshiBignose op 20-01-2011 13:45:17 ] | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 13:58 |
Steekproef is onverwachts, de ene keer 3x in de week en de andere keer 1x in de 3 maanden.. ![]() | |
rival | donderdag 20 januari 2011 @ 14:53 |
Henkie (mijn apk man) ziet ze soms een jaar niet, en dan inderdaad ineens 3 x in een week.... scheef afslijten los je op met een nieuwe uitlijning he ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 15:05 |
Heb paar maanden terug al laten uitlijnen toen zeiden ze al dat ze echt behoorlijk waardes hadden veranderd ofzo weet ik veel. Maar was toen eigenlijk al stuk scheef gesleten. Is dus nog erger geworden, maar ja nu toch al zinloos. Ff nog een zomertje mee rijden dan nieuwe banden maar. Rival: ![]() Hmm toen ik de foto maakte leek het beter gelukt op m'n scherm ![]() ![]() | |
rival | donderdag 20 januari 2011 @ 15:20 |
Ik zie 3 lijnen ![]() ![]() | |
rival | donderdag 20 januari 2011 @ 15:20 |
en wie neemt er nou een foto als ie 100 gaat, levensgevaarlijk ![]() | |
Maharbal | donderdag 20 januari 2011 @ 16:04 |
Haha tering, ik word misselijk van die foto. | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 16:22 |
Volgens mij mag je na het uitlijnen je banden gelijk balanceren, of iig je hand ![]() | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 16:23 |
AUDI.... | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 16:23 |
AUDI... | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 16:30 |
De E21 gaat kaarsrecht als een trein op de rails ![]() Zal inderdaad m'n hand wel zijn geweest ![]() Je zit in het verkeerde topic. ![]() | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 16:34 |
![]() | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 16:37 |
Lees de TT nog eens ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 16:39 |
OWND ![]() Wa is da voor gedrocht ![]() Dan vind ik de Compact ineens een Beauty queen tegenover dat gesmolte kaas ![]() | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 16:41 |
Ik daag maar wat uit,, met die lancia ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Jimmie | donderdag 20 januari 2011 @ 16:46 |
Audi werd compleet vernederd door Lancia in de rallysport. | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 16:46 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 17:01 |
Maar ik heb me een Xantia gekocht ![]() ![]() Weg met mn Alfa 146 ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 17:06 |
Ik vind weinig Citroen's mooi, maar die achterlichten van die oude Xantia zijn wel cool. Lijkt een beetje op de E36, rode en witte streep vierkant. Deze bedoel ik dan:![]() | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 17:08 |
Heb altijd een Xsara gehad, helaas total loss gereden.. ![]() Toen uit nood een Alfa 146 ![]() en nu idd de bovenstaande Xantia maar dan een 1.8 16v van lach niet ![]() ![]() ![]() | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 17:12 |
mn 1e auto was een mitsubishi colt ![]() ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 20 januari 2011 @ 17:15 |
Kijk zo horen franse auto's eruit te zien ![]() Owja, Audi ![]() Zit zeker ook in het verkeerde topic? ![]() | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 17:15 |
voor mn werk rij ik Mondeo.. Platinum ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 17:16 |
Fijn, nu is het topic wel genoeg vervuild. | |
kevin87g | donderdag 20 januari 2011 @ 17:18 |
hehe sorry ![]() | |
Mikkie | donderdag 20 januari 2011 @ 17:40 |
Ik heb al twee keer een steekproef gehad, kennelijk trek ik het aan ![]() ![]() Mwoah, valt vaak mee. M'n laatste was bij 0 km/h (stond stil voor het verkeerslicht), maar heb ook al bij 160 en hoger foto's geschoten ![]() Sodeju. Het is dat ik weet dat ik net nuchter uit m'n werk kom, maar ik zou toch aan m'n promillage gaan twijfelen nu ![]() Wat heb je gedaan om die Xsara zo plat te rijden? ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 18:24 |
Een mondeo als taxi? | |
S2Madness | donderdag 20 januari 2011 @ 18:55 |
Hahahaha ![]() | |
Anne | donderdag 20 januari 2011 @ 18:58 |
Zeg eh kevin87g, wat kom je hier doen? | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 19:01 |
![]() | |
Moody | donderdag 20 januari 2011 @ 20:52 |
Mijn zoektocht naar een 6-serie nadert zijn einde. Ik heb proefritjes gemaakt in een 650i uit 2006 en 630i uit 2008. De 650i valt af. De motor is erg fijn, maar toen ik op een overvolle weg (90% van de tijd) met 75km per uur achter een Clio reed, ging er een belletje rinkelen. Waarom zou ik de helft meer aan benzine betalen + meer belasting + flink meer verzekering wanneer ik de motor alleen maar zou verwaarlozen in het Nederlandse verkeer. Daarbij, als rekeningrijden wordt ingevoerd, heb ik met verbruiksklasse G een probleem ![]() Toegegeven, het geluid van de V8 klinkt zoveel luxer dan een 6-cylinder. Aan de andere kant, ik rijd nu in een 4-cylinder met 120pk, dus de stap omhoog is hoe dan ook erg groot. Er gaat dus gekozen worden uit een 630i van voor de facelift en het model van na de facelift. (> sept 2007). Naast de optische veranderingen, is de motor ook "getweaked" van 258pk naar 272pk. Het verbruik tussen 630i '06 -> '08 is ook gezakt van 1:10,5 naar 1:13. Weet iemand of dit grote verschil in verbruik in de praktijk realistisch is? Daarnaast vroeg ik me af of mensen het verschil kunnen merken tussen een 3.0 258pk en 3.0 272pk? (zit ook in de 330i dacht ik) [ Bericht 5% gewijzigd door Moody op 20-01-2011 21:02:50 ] | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 21:00 |
Mijn achterwielen van de E21 staan zo:![]() Is dat erg? | |
Turquaz52 | donderdag 20 januari 2011 @ 21:23 |
Dat is negatieve camber.. Het is erg voor je banden, maar het heeft ook zo zijn voordelen.. Wat precies durf ik niet te zeggen ![]() | |
Anne | donderdag 20 januari 2011 @ 21:25 |
Meer grip (in bochten) natuurlijk. | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 21:34 |
Oooh. Zal wel, viel me nu opeens op. Meer grip hmmm nou die achterkant wil altijd behoorlijk graag... | |
Mikkie | donderdag 20 januari 2011 @ 21:54 |
Ik betwijfel of je die 14pk gaat merken. Op die hoeveelheid denk ik het niet, al zou in theorie de nieuwe versie iets sneller op 100 moeten zitten. Het verbruik zal vast ook wat schelen, maar die liter per 100km moet het je niet doen. Het is leuk als je daar voordeel haalt, maar ik zou vooral gaan kijken naar een model dat jouw voorkeur heeft. Vind je de uiterlijke wijzigingen van de facelift het extra geld waard? Welke opties wil je graag, wat wil je besteden etc? | |
Hyperdude | donderdag 20 januari 2011 @ 22:00 |
Neen ![]() Denk dat je in de praktijk niet veel beter haalt dan op zijn best 1 op 10. Je moet de massa toch in beweging brengen en houden, ![]() Alleen als je 's nachts over lege snelwegen 100 km heen en 100 km terug rijdt naar je werk met de cruisecontrol op 110 oid. haal je die cijfers misschien. Dan kan je beter zo'n 14% BPM bakkie halen. Of suicide plegen ![]() | |
Moody | donderdag 20 januari 2011 @ 22:00 |
Een 2008 model kost rond de 50-55k. Een nette 2006 heb je voor 30-35k. Ik heb geen 20k over voor de facelift, maar voor de 2008 krijg je bij verkoop natuurlijk meer terug over een paar jaar, zodat je een groot deel van de meerprijs weer "terugverdiend". Een bijkomende voordeel van een nieuwer model is...dat-ie nieuwer is. Minder gebruikssporen, wat je investering qua gevoel wat meer rechtvaardigt. Nadeel is dat je die extra 20k wel eerst moet inleggen, terwijl ik ook een nieuwe keuken wil ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 22:01 |
Ja pleeg maar suicide ![]() | |
Moody | donderdag 20 januari 2011 @ 22:03 |
Als je zo denkt, kun je beter een 650i kopen ![]() Qua aanschafprijs maakt het weinig uit, de 650i kost alleen flink meer in gebruik (benz, verz, belast.) Maar als ik nu de 630i al wat lekkerder vindt rijden (wat feller en voelt lichter), moet ik die 650i gewoon links laten liggen. | |
YoshiBignose | donderdag 20 januari 2011 @ 22:06 |
Feller dan de 650i? Hoe....... | |
Moody | donderdag 20 januari 2011 @ 22:11 |
Wat "puntiger" zeg maar. De 650i is onderin sterker, maar is op toeren wat minder "fel" dan de 630i. Uiteraard is de 650i sneller, dat voel je ook duidelijk. 80-120 gaat als de brandweer in zijn 6, bij de 630i heb je het gevoel dat je beter naar de 4 of 5 kunt schakelen. Maar bij gewone rijstijl (meerijden met het verkeer) lijkt het dat de 630i wat sneller reageert op het gaspedaal. Ik vraag me ook af of je een 650i niet net zo zuinig kan rijden dan een 630i. Je kan bij een V8 heel relaxt bijna alles in de 5 of 6 doen, terwijl een 6-cylinder toch wat meer toeren moet maken. | |
Hyperdude | donderdag 20 januari 2011 @ 22:28 |
Je kan je ook afvragen hoe je zo´n ding wilt/moet rijden. Waarom zou je zo bv. in de 6 willen optrekken van 80 naar 120? Dan kan je beter een diesel nemen. ![]() Met de huidige benzineprijzen en een relaxte rijstijl zou ik een 630 nemen en niets groters. 3 liter brandbaar gas maken kost nu éénmaal minder benzine dan 5 liter gas aanmaken. ![]() | |
tong_poh | vrijdag 21 januari 2011 @ 01:41 |
Is altijd heel moeilijk om te beoordelen hoe snel een auto daadwerkelijk accelereert. Auto's met veel koppel onderin lijken vaker op hoge toeren wat fut te missen, omdat ze een veel lineaire acceleratie hebben. Veel moderne auto's hebben er best wel "last"van en best veel autoliefhebbers vinden dat wel jammer. Je mist eigenlijk een beetje "kick". Als jij meer plezier uit het rijden haalt met de 630 kan dan zou ik zeggen: ga ervoor. Je bespaart geld in vergelijking met de 650. Ik heb zelf een 535d. Op lage toeren voelt hij heel snel aan en op hoge toeren wat minder. Maar als ik een inhaal manoeuvre maak, dan merk ik dat ik heel snel op rijbewijs vernietigende snelheden zit. Als ik iemand inhaal die 70 doet op een 80km weg, dan zit ik al gauw op 130 voordat ik de andere auto al heb ingehaald. Vaker laat ik het gas al los voordat ik klaar ben met de manoeuvre om mijn rijbewijs te beschermen ![]() | |
HFdude | vrijdag 21 januari 2011 @ 07:35 |
Als dat je overweging is zou ik gaan voor de 635d...... voor de rest beetje rare vergelijking 6-lijn vs. V8... | |
Hyperdude | vrijdag 21 januari 2011 @ 07:54 |
Lees nu dat de laatste 630 maar 5 kilo meer weegt dan mijn oude 330i (231PK)Touring. ![]() Dan is een 630(272PK) meer dan genoeg in NL. Ik zou de verstandige keuze maken en iets leuks doen met de rest van je geld ![]() | |
Moody | vrijdag 21 januari 2011 @ 09:37 |
Rare vergelijking, maar de enige die je kunt maken als je een benzine 6-serie zoekt ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Moody op 21-01-2011 10:05:45 ] | |
Tarado | vrijdag 21 januari 2011 @ 10:08 |
verder qua uitrusting hetzelfde? Het is niet zo omdat de 630 het "instapmodel" model is dat er ook concessies gedaan zijn aan de hoeveelheid extra's? | |
Moody | vrijdag 21 januari 2011 @ 10:15 |
De 630i heeft hele kleine verschillen zoals andere uitlaten, standaard 17" velgen (maar vrijwel elke 630 heeft 18/19"). Qua prijs (met dezelfde uitrusting) verschillen ze amper, terwijl de nieuwprijs van de 650i 10-15k hoger ligt. | |
Mikkie | vrijdag 21 januari 2011 @ 12:34 |
Als het verschil 20k is, wist ik het wel. Lekker een 2006'er kopen. Die schrijft relatief minder af dan een '08 model. Koop een leuke cabrio en ga toeren. Voor die 20k kun je voldoende andere leuke dingen doen ![]() En steek ook eens een lichtje op in Duitsland, daar kun je soms ook mooie exemplaren scoren met wat belastingvoordeel. | |
Gokhan03 | zaterdag 22 januari 2011 @ 02:04 |
Oeii slechte zaak. Thermostaat moet vervangen worden. Bij mijn e39 is ie al 2x vervangen toen. Gister reed ik met 2 collegas in mn auto naar huis. Ze waren natuurlijk benieuwd hoeveel vermogen zo n 323TI heeft. Ik kwam van de snelweg en stond voor de stoplichten. Ik trok hard op en deed hem in zn 2, opeens voelde ik geen schok bij het schakelen. Ik zie mijn toerental op 6000 blijven en de koppelling bleef maar slippen. Daarna deed ik hem in zijn 3 en had ik weer hetzelfde verhaal. Toen maar voorzichtig gereden. Koppellingsplaat is op -.- Ik dacht al waarom heeft dat ding zo weinig vermogen wanneer er meer dan 2 mensen in de auto zitten. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 22 januari 2011 @ 09:36 |
Why? Mooie bak: [ Bericht 20% gewijzigd door YoshiBignose op 22-01-2011 09:44:46 ] | |
Maharbal | zaterdag 22 januari 2011 @ 13:41 |
Mmm, misschien dat ik het probleem heb gevonden. Had vandaag de auto weer aan startkabels...en zag dat de voedingskabel van m'n versterker normaal gesproken in een soort doorzichtige diode hangt (ik neem aan dat dat of de condensator of de zekering is), en dat dat loskoppelbaar is. Nu was het gedeelte dat aan de + pool van de accu hangt...los van de doorzichtige diode.....en maakte het dus constant contact met het chassis van de auto. 3x raden wat er gebeurt met een + die constant in contact met een aarde staat....d'oh. Misschien was dat wel een monsterachtige lekstroom. Nadat ik de loshangende voedingskabel heb ingetaped met isolatietape (ik zet 'm binnenkort weer vast) heb ik ongeveer 25km gereden. Motor uitgedaan en een paar keer proberen te starten....startte zonder problemen. Ondertussen heb ik de accu ff losgekoppeld zodat ik de volgende keer sowieso kan starten en even een langere rit kan maken... Ik hoop dat dat m'n probleem heeft opgelost. | |
Gokhan03 | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:04 |
Omdat jij nu rijdt met een blok die rond de 60 graden zit ipv 90 en je motor blijft choken. Je zal niet blij worden van je verbruik. Je weet dat de bedrijfstemperatuur van een auto 90 is en dat heeft ook zijn redenen ![]() Ben blij dat je auto niet in brand is gegaan daardoor, of dergelijke schade aan je electronica ![]() Ik was vandaag bij de action en ik zag dat ze daar ook (vol)syntetische olie hebben. Dit stond erachter: Spec niveau: SAE: 5w40 API: SM/CF ACEA: A3 S4(D4) MB: 229.1 on 229.3 BMW: LL-98 VW 502 00 505 00 HM LL-B-025 PORSCHE Voordat ik het ga kopen wil ik weten of het er in kan. Voor de castrol moraalridders, olie maakt geen fuck uit tenzij je de verkeerde olie type hebt. In mijn E39 523i kocht ik destijds van de shell de 15w40 voor 55 euro maar om de 3~4 maanden at dat ding 5 liter. Tenzij je echt verstand er van heb, dan wil ik graag je mening horen ![]() | |
Maharbal | zaterdag 22 januari 2011 @ 18:12 |
Nuja, schade aan de electronica zou grotendeels gestopt worden door zekeringen natuurlijk. Maar die brand...is iets anders haha. Waarschijnlijk was de accu al zodanig leeggeraakt dat 't chassis niet lange tijd onder spanning stond, maar wel gewoon constant alle beetje stroom die de accu in ging meteen weer leegtrok. + Ik hoorde van een electrotechnicus vandaag dat 't met brandbaarheid minder snel gaat bij auto's in verband met de coatings etc die worden gebruikt. Had ik kaal staal gehad...dan was die draad gewoon vastgesmolten aan 't chassis ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 22 januari 2011 @ 19:31 |
Bovenstaande motoren moeten volgens BMW dus andere olie hebben. Welk blok heb je? Ook door BMW niet vrijgegeven olie kan prima zijn werk doen. ![]() Gebruik zelf Mobil1 5W-50: ook niet vrijgegeven door BMW. NB. Zou precies komt het nou ook weer niet met olie. Maar hoe weet je eigenlijk of niet één of andere Pool etiketten op zijn computertje heeft gemaakt en die op Wit-Russisch "kwaliteits olie"olie heeft geplakt? Lijkt mij sterk dat de Action naar meer kijkt dan de inkoopprijs. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 22-01-2011 19:49:50 ] | |
Gokhan03 | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:01 |
Ik heb een E36 323TI compact met een M52B25 blokje erin ![]() Op internet heb ik erover gezocht en het blijkt dat de merk niets uit maakt en uiteindelijk alles uit dezelfde fabriek komt net als hetzelfde verhaal met premium benzine. Zo' n 5w40 olie van de action wordt verkocht in flacons van 1 liter voor 3,15 per stuk. Destijds met mijn E39 523i heb meerdere soorten olie geprobeerd die zogenaamd je verbruik omlaag halen of olieverbruik minderen en dat soort bullshit en ik merkte er gewoon niets van. Het mooie is toen de koppakking eruit lag dat ik te horen kreeg dat alle oliekanalen verstopt waren en overal aangekoekte olie zat. Ik heb er zelf naar gekeken en het was echt niet normaal hoeveel troep er zat. De slang van de carterontluchting was keihard door brokken verhard olie die erin zat. Ik hoorde daardoor ook mijn kleppen ook steeds meer en meer wanneer mijn blok warm was. Maargoed wat denken jullie? Ik denk dat het geen fuck uit maakt welk merk je haalt zolang de specificaties maar kloppen. Ik las ergens op internet dat de olie van de hema ook goede kwaliteitsolie was. Topic op autoweek | |
Hyperdude | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:08 |
Als er in die fles zit wat er op staat, en dat zal wel, zie ik geen probleem. ![]() NB. Carterontluchting is een "slijtage onderdeel" ![]() Dikke rookwolken bij abrupt gas loslaten op de snelweg is een dead giveaway; dan moet ie weer. Of eigenlijk iets eerder. ![]() | |
Bowny | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:26 |
Ik bekijk het even vanuit luchtvaartperspectief. Wij gebruiken dure high-tech olie, deze zal initieel net zo goed werken als een goedkopere variant, mits de specificaties kloppen. Echter, de goedkopere olie zal sneller zijn (koel- en smeer) eigenschappen verliezen. Neem aan dat het in de auto-industrie net zo is. ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:32 |
Mijn neef heeft een autogarage en gaat kijken naar mijn auto wat er allemaal aan mankeerd. In mei verloopt mijn apk en ik begin alvast met sparen voor de nodige kosten die gemaakt moeten worden. Daar heb je een punt in. Tegen de tijd dat de werking van de olie weg gaat, moet ik er al weer olie ingieten ![]() Per jaar koop ik zo n 4x 5 liter van 55 euro en het gaat er alleen maar in ![]() Maargoed mijn ervaring baseer ik op wat ik met mijn oude bmw 523i had. Deze 323TI is wat nieuwer en de blok loopt beter dan mijn oude 523i. Ik hoor geen kleppen maar de motor loopt soepel en het olieverbruik is wat minder. Wat voor olie gooien jullie erin? Mobil is naar mijn weten heel erg duur. Een vriend van me koopt elke maand bij de pomp 1 liter 0w30 voor 20 euro ![]() | |
Maharbal | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:38 |
Normaal Castrol 10W40 of Brega (van de Brezan) 10W40. Volgende oliewissel probeer ik 15W40. | |
Bowny | zaterdag 22 januari 2011 @ 20:45 |
Ik gooide er altijd Castrol TXT LL04 5W30 erin (M43TU19). Eurootje of 16 per liter bij de specialist, maar Hyperdude heeft mooie olie-linkjes, waar het zowat de helft kost ![]() | |
Mikkie | zaterdag 22 januari 2011 @ 22:48 |
Ik ga olie in de toekomst ook online bestellen. Volsynthetische 5W30 van Castrol voor 62 euro per vijf liter. Daar haal ik gewoon twee of drie jerrycans van, en twee kleine flesjes van een liter om als reserve in de auto te leggen...da's nooit weg. Stuk goedkoper dan bij de dealer of een andere garage. Goede voornemen voor dit jaar is dan ook om zelf m'n beurtjes te gaan doen ![]() Overigens wel klote: het lijkt erop dat ik wat simpele elektronicaproblemen heb. PDC geeft regelmatig foutmeldingen (wellicht een kapotte sensor) en vandaag ging m'n airbaglampje branden vanuit het niets. De mat bij de passagier schijnt een kwetsbaar punt te zijn, moet ik dus maar even naar kijken (contactjes enzo). Een nieuwe mat kost 80 euro ex inbouw, dus da's ook weer zonde geld voor zo'n stom lampje. En wellicht is alleen een reset nodig, maar ja... ook daarvoor betaal je bij de dealer weer dik ![]() | |
Maharbal | zaterdag 22 januari 2011 @ 23:00 |
Kun je niet een simpele resettool halen voor de E46? Hell, ik kan bij mij m'n service intervall indicator etc. resetten door 2 pinnetjes met elkaar te verbinden ![]() | |
Mikkie | zaterdag 22 januari 2011 @ 23:09 |
Bij de e46 kan dat gewoon in het servicemenu van de boardcomputer ![]() Een reset dmv het loskoppelen van de accu is een optie. Alleen zo jammer dat ik dan m'n verbruiksdata van de afgelopen vijfduizend kilometers kwijt ben... Vooral als daarna blijkt dat het lampje weer aanspringt, dan was het voor niets ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 22 januari 2011 @ 23:12 |
OBD-II stekker zou ik niet direct in gaan zitten porren met een paperclip oid. ![]() edit: Wat boeien die verbruiksdata nou? ![]() Die veranderen nauwelijks meer na een paar duizend km. Als je ´m nu loshaalt staat ie 3x tanken later alweer op dezelfde waarde. | |
Gokhan03 | zondag 23 januari 2011 @ 02:24 |
Bij mijn e39 523i was het zo dat het gemiddeld verbruik op een gegeven moment vastliep en ik hem moest resetten. | |
D. | zondag 23 januari 2011 @ 11:09 |
Iemand een idee in welk model Freude Am Fahren het beste tot zijn recht komt? | |
Pisces29 | zondag 23 januari 2011 @ 11:09 |
Even denken ![]() | |
D. | zondag 23 januari 2011 @ 11:10 |
Ja, doe eens ![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 januari 2011 @ 11:10 |
E21 ![]() | |
D. | zondag 23 januari 2011 @ 11:11 |
*googled Liever niet ouder dan 15 jaar ![]() | |
Tarado | zondag 23 januari 2011 @ 11:15 |
Dat is persoonlijk natuurlijk, ik rij iedere dag met plezier in mijn E38, maar deze lijkt me ook wel leuk | |
D. | zondag 23 januari 2011 @ 11:19 |
Ik rijd nu sinds 2 maanden een E36 coupe, maar heb echt een 'is dit het nou?' gevoel. Een E38 staat op mijn lijstje voor als ik straks meer kilometers ga maken ![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 januari 2011 @ 11:23 |
Vind je een E36 niet ouder dan 15 jaar dan? | |
D. | zondag 23 januari 2011 @ 11:24 |
Mijn E36 is uit '98 ![]() | |
Gokhan03 | zondag 23 januari 2011 @ 12:40 |
Vroeger werden autos heel lang geproduceerd. De E36 bestond van 1991 tm 2000. Tegenwoordig is 5 jaar al oud ![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 januari 2011 @ 12:42 |
Maar de E36 rolde al van de fabriek in 1991... echt ingrijpend is die niet veranderd tot 1998. Wil je leuk door de bochten knallen dan zijn de eerdere 3-series leuke auto's (E21, E30). De E36 en E46 zijn al iets meer op comfort gericht maar rijden ook nog lekker, maar ik geef het toe het is wat "saaier". | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 12:46 |
Tenzij je weer een E46 M3 pakt ![]() | |
Mikkie | zondag 23 januari 2011 @ 12:50 |
Maar die is dan ook weer niet voor iedereen weggelegd. Zowel qua aanschafprijs als qua onderhoud. Ik zou er niet aan moeten denken om met 30k per jaar een M3 te moeten rijden. Veel rijplezier, dat wel, maar mên m'n portemonnee ![]() | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 12:53 |
Hehe, het kost wat ja. Ik geloof dat je wel rond de ¤1000/¤2000 per jaar mag reserveren voor onderhoud en zulks. Benzine....ach ik doe nu in de winter ook 1 op 8 / 1 op 9, die achteruitgang zal wel meevallen ![]() Ik wil nog steeds binnen 5 jaar zo'n ding. Gelukkig werk ik in een branche die dat toch wel mogelijk maakt ![]() Met gewoon modaal kan het denk ik ook wel, maar het is een redelijk grote aanslag op je maandelijkse budget haha. | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 12:59 |
Heeft iemand toevallig misschien wat statistieken/gegevens over het gemiddeld onderhoud van een E46 M3 of iets dergelijks? Lijkt me wel wat om dat 's in te zien ![]() | |
Mikkie | zondag 23 januari 2011 @ 13:04 |
Ik vind 2k per jaar voor onderhoud niet schokkend veel, eerlijk gezegd. Met een beurtje en nieuwe draagarmen zit ik al aan 650 euro, het afgelopen kwartaal. Nog een beurtje en een keer iets stuk en je zit makkelijk richting 2k. En dan hebben we het nog niet over banden e.d., want dat hakt er ook in. Ik rij nu op 15 en 16 inch, maar de 18 of 19 inch die onder een M3 ligt kost in aanschaf ook nog eens een berg geld... ![]() | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 13:09 |
Dat zeker. Maar draagarmen is iets dat je bijvoorbeeld normaliter niet elk jaar hoeft te doen, en dat kost je - als je het laat doen - toch al een euro of ¤500 inclusief montage. Eindconclusie is dat het duur is. Maar als je zo'n ding wilt rijden moet je er toch iets voor over hebben ![]() | |
YoshiBignose | zondag 23 januari 2011 @ 13:16 |
Mwah de vraag is of een E46 M3 veel duurder is dan een andere E46 coupe. Vooral met een 6-cilinder zijn de kosten volgens mij niet veel anders. Ja, je rijdt harder dus alles slijt wat sneller, maar de onderdelen zijn vaak ook beter (oke duurder). Als je iemand kent die monteur is of je repareert zelf dan valt het wel mee. Als je bij een garage binnenrijdt met een M3 zullen ze ook niet mild omgaan met de factuur. En zoals mikkie zegt, voor een gemiddelde E46 heb je ook jaren er tussen zitten met 2k hoor ![]() De aanschafprijs is rond de 20k, daar zit hem het probleem vooral ![]() | |
D. | zondag 23 januari 2011 @ 13:19 |
Maar wel doorontwikkeld mag ik aannemen, én 7 jaar nieuwer Ik heb liever comfort, ik heb al een 'scheurijzer' ![]() | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 13:20 |
Die E46 M3 heeft ook iets andere (en betere) techniek. Zo heeft dat ding mechanische klepstoters die handmatig moeten worden gesteld.....en dat grapje doen ze bij elke Insp II en kost je ongeveer ¤800 ![]() Ik ga nog maar 's op zoek naar een concreet lijstje van onderhoudskosten (gemiddeld). Overigens zit je voor een goede E46 M3 nog steeds eerder rond de ¤25.000 dan de ¤20.000 Een E36 is qua wegligging / bochtenwerk geen 'scheurijzer' ![]() | |
Hyperdude | zondag 23 januari 2011 @ 13:53 |
Ik heb destijds voor een 330i gekozen omdat je geen M3 in Touring kon krijgen. Maar eigenlijk vnl. qua kosten. ![]() Ik schat dat je uiteindelijk, afgezien van afschrijving, ongeveer op dubbele kosten uitkomt voor een M3 tov. een 330. En dat is dus (veel) meer dan de al genoemde 2000 per jaar. Als dagelijkse auto, hangt er natuurlijk vanaf hoeveel kms. je maakt en of je zakelijk iets met de kosten kunt, zou ik geen M3 aanschaffen. Ernaast is natuurlijk altijd goed. NB Klepstoters stellen blijft balen. Moet bij mijn oude 911 om de 20K kms. Dat is ¤1000 extra kosten per jaar als je iets van 20-25K kms per jaar maakt. | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 13:57 |
Uiteindelijk blijven we allemaal schatten ![]() Ik baseer mijn uitspraken gewoon op de bedragen die ik op E46 M3 fora voorbij zie komen. Het is dan inderdaad meer richting de ¤2000 dan ¤1000, maar niet een veelvoud daarvan. Bij de aankoop van een gebruikte M3 moet je dat ding gewoon van top tot teen nalopen, inclusief allemaal keuringen vooraf en de volledige historie opvragen bij BMW Nederland. | |
Hyperdude | zondag 23 januari 2011 @ 14:01 |
Natuurlijk. Maar als het fout gaat, gaat het echt fout.Qua kosten. Je moet pijn willen en kunnen lijden. ![]() NB. Probeer eerst een 911 voordat je een M3 koopt. bv. 996 Turbo, zoals DS4 heeft, is verrassend betaalbaar/praktisch. ![]() | |
Tarado | zondag 23 januari 2011 @ 14:04 |
Ik vind een M3 ook prachtig maar zou ook eerder voor dat geld een Porsche nemen | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 14:08 |
Een sportieve auto kopen is altijd pijn lijden. Je kunt het een vorm van SM noemen ![]() Ik weet niet of ik snel een Porsche of iets dergelijks zou willen. Don't get me wrong, ik vind die 911's fantastische auto's om te zien (nooit in gereden), maar een M3 zou ik meer vanuit emotie (altijd fout) kopen. Sinds ik een klein jongetje was vond ik dat ding altijd al fantastisch, en heb altijd al geroepen dat ik ooit zo'n ding zou willen ![]() Eerst volgend jaar maar een E46 coupé op de kop tikken als 't meezit ![]() | |
Hyperdude | zondag 23 januari 2011 @ 14:10 |
Niet helemaal voor hetzelffde geld, vrees ik. ![]() Mijn 24,5 ![]() edit: Je kan ook best een voorkeur voor de M3 hebben en daar uiteindelijk terecht weer op uitkomen; maar even verder kijken dan de neus lang is kan geen kwaad. ![]() | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 14:14 |
Daar kan ik me ook wel in herkennen. Gevoelsmatig krijg ik van m'n E30 een dikkere trap dan menig krachtigere auto die ik heb gereden. Komt uiteraard door de wendbaarheid, sportiviteit, gewicht en snelheidsbeleving (hoi isolatie). In dat laatste heb je helemaal gelijk. Het is altijd leuk om wat rond te kijken. Wie weet word je zo verliefd op een andere auto. | |
Mikkie | zondag 23 januari 2011 @ 14:22 |
Klopt, maar elke keer zoiets en het gaat hard. Als ik in een jaar m'n brandstofpomp of turbo in de soep draai, kan ik alleen daarvoor al ter waarde van minimaal 1.500 euro gebukt gaan staan. Er kan elk jaar wel iets fout gaan natuurlijk. Punt is dat in een M-model, ook nog eens duurdere onderdelen zitten. Zo zijn originele M-draagarmen nog eens 100 euro duurder dan de normale versies. Mja, dat telt ook nog eens lekker op natuurlijk. Anderzijds is een normale BMW ook niet goedkoop. Ik heb nu een aantal kleine kwaaltjes die stiekem ook best duur kunnen worden. | |
Tarado | zondag 23 januari 2011 @ 14:24 |
Ik heb zelf een 928S4 (1990), rijdt ook lekker, is wat meer een tourer maar toch ook lekker snel | |
Hyperdude | zondag 23 januari 2011 @ 14:30 |
Die zijn ook tof. Maar zo zijn we wel heel snel afgedwaald van Maharbal zijn E46M3 plannen. ![]() | |
Maharbal | zondag 23 januari 2011 @ 14:36 |
Er kan uiteraard heel vaak iets fout gaan. Als je SMG in de M3 kapot gaat ben je ook ¤6.000 tot ¤8.000 lichter ![]() | |
Mikkie | zondag 23 januari 2011 @ 16:54 |
Dat bedoel ik ![]() ![]() | |
Oksel | zondag 23 januari 2011 @ 21:53 |
Pas bij 100k m'n auto grote beurt gegeven.. viel erg mee, 350 euro voor nieuwe olie / filters en uitlijnen. Nu alweer bijna op 125k, ben benieuwd wanneer het servicelampje weer gaat branden. Wat gebeurt er dan trouwens? Weer nieuwe olie? Verder maak ik veel snelweg km's.. ben erg benieuwd hoe lang de schokbrekers / remmen het uithouden. | |
Oksel | zondag 23 januari 2011 @ 21:53 |
Over een tijdje zomer! Kunnen m'n nieuwe velgen met zomerbanden er weer onder.. | |
Mikkie | maandag 24 januari 2011 @ 00:19 |
350 euro bij de dealer voor een grote beurt? Da's erg weinig. Een Inspektion II kost volgens mij een stuk meer. Maar zou mooi zijn ![]() Krijg je geen overzicht van je aantal te rijden km's tot de volgende service als je de auto start? Bij een e46 is dat wel. Blijft een paar tellen in beeld en dan krijg je de 'normale' info weer te zien. Ik zit stiekem ook te kijken naar nieuwe velgen ![]() ![]() | |
FalleNk810i | maandag 24 januari 2011 @ 00:39 |
En dan nog de breedte van je band... | |
Mikkie | maandag 24 januari 2011 @ 00:44 |
Die had ik meegenomen ![]() ![]() | |
rival | maandag 24 januari 2011 @ 11:26 |
Misschien heeft iemand hier er interesse in. BMW 3.0 CSI. uit 1975. Auto staat al zeker 7 jaar stil. De motor is niet goed vanwege een probleem met het injectiesysteem. Er zit een andere motor bij, en niet zomaar 1. een 3.5 Alpina blok. (uit die tijd) dat blok is wel met het vernieuwde injectiesysteem. ![]() de auto staat op (immi?) alpina velgen. er zit een set standaard wielen bij. ik heb even binnen gekeken. er is leer voor en achter. voorstoelen zijn mooi. de achterbank laten de naden los. De auto ziet er goed uit, maar ik heb wel hier en daar een roestplekje gevonden. KMstand was ergens rond de 53.000. Vraagprijs van de eigenaar voor dit alles is 8000 euro. | |
Maharbal | maandag 24 januari 2011 @ 12:19 |
Als je het nog niet hebt gedaan: ik zou 'm ff op de fansite zetten. | |
rival | maandag 24 januari 2011 @ 14:33 |
ben ik ook van plan. maar zat hier toch al ![]() | |
YoshiBignose | maandag 24 januari 2011 @ 15:28 |
Dikke bak ![]() M'n E21 was nogal beslagen van binnen de laatste tijd. Niet een beetje vocht, maar echt nat. DUS ik ging op onderzoek uit... Ten eerste bleek m'n dashboardkastje nat te zijn. Behoorlijk nat eigenlijk, vooral achterin. Ook achterin bij de vloer was het nat. Waar kan het water vandaan gekomen zijn? [ Bericht 59% gewijzigd door YoshiBignose op 24-01-2011 15:37:31 ] | |
rival | maandag 24 januari 2011 @ 15:37 |
Koop dan. dan heb ik ruimte om lopende projecten en klussen sneller af te krijgen... hint hint hint ![]() | |
rival | maandag 24 januari 2011 @ 15:38 |
van je kachelradiator ![]() of is het echt gewoon water? dan op zoek naar een gaatje ![]() | |
YoshiBignose | maandag 24 januari 2011 @ 15:42 |
Het is gewoon water ![]() ![]() Wat moet ik dan nog met een 2.5 als ik een 3.5 alpina heb ![]() Heb je je al wat ingelezen? ![]() | |
rival | maandag 24 januari 2011 @ 15:45 |
nee. maar ik beloof je wel dat ik na aankomend weekend alles weet en jou iets concreets kan vertellen/aanbieden | |
YoshiBignose | maandag 24 januari 2011 @ 15:50 |
Ok | |
D. | maandag 24 januari 2011 @ 22:06 |
Ik had het dan ook over mijn echte auto ![]() | |
Maharbal | maandag 24 januari 2011 @ 22:34 |
Nu ben ik benieuwd ![]() | |
D. | maandag 24 januari 2011 @ 22:42 |
Deze dus ![]() | |
Maharbal | maandag 24 januari 2011 @ 23:03 |
![]() | |
D. | maandag 24 januari 2011 @ 23:11 |
Vandaar dat ik op zoek ben naar iets met comfort, voor dagelijks gebruik ![]() | |
YoshiBignose | maandag 24 januari 2011 @ 23:46 |
Dan zou ik inderdaad niet voor de 3-serie gaan ![]() ![]() | |
piekartz87 | maandag 24 januari 2011 @ 23:48 |
och of een e46 of E39? vast wel wat leuks te vinden op bmw gebied. | |
Gokhan03 | dinsdag 25 januari 2011 @ 08:23 |
Een 7 serie moet je rijden met minimaal een v8 | |
rival | dinsdag 25 januari 2011 @ 11:49 |
Das nou het mooie he, je moet helemaal niks ![]() | |
Dj_Day-V | dinsdag 25 januari 2011 @ 12:45 |
| |
D. | dinsdag 25 januari 2011 @ 14:10 |
Tja, da's nu te laat hè ![]() Maar ik kijk rustig verder ![]() | |
Mikkie | dinsdag 25 januari 2011 @ 14:14 |
Ligt er heel erg aan wat je wil hebben. Als je handig bent kun je heel veel er zelf al onder zetten, moet je het alleen laten spuiten van tevoren. En anders kun je bij de dealer vast wel terecht voor een M-pakket. | |
D. | dinsdag 25 januari 2011 @ 14:21 |
Dat overweeg ik dus ![]() Misschien maar eens een proefritje maken. Ik heb 'm nu nog niet 'nodig', maar Dan kan ik me vast oriënteren. | |
piekartz87 | dinsdag 25 januari 2011 @ 20:31 |
![]() wat voor een bodykit ben je van plan? toch niet te lomp ofwel? zou beetje zonde zijn van die 330 ci. maargoed moet je zelf weten natuurlijk. De waarde van de auto zou wel heel erg zakken als de bodykit/spoiler te lomp is en niet van bmw (m-tech). | |
YoshiBignose | woensdag 26 januari 2011 @ 16:38 |
Pff vandaag twee keer aangehouden in Amsterdam met de E21. Eerste keer gewoon op de weg ineens STOP POLITIE van busje achter me. ![]() ![]() ![]() Wel flauw, vooral die eerste, dat ze me gewoon aanhouden omdat ik in een oude BMW in Slotermeer rijdt. Agent keek al verbaast toen ie een blank iemand er in zag ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 26 januari 2011 @ 16:41 |
Waarom kan ik m'n bericht niet editten ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 26 januari 2011 @ 17:01 |
Misschien heb je gewoon een blanke boevenkop? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 26 januari 2011 @ 18:22 |
Neeeeee hele vriendelijke kop je ziet m'n plaatje toch ![]() | |
piekartz87 | donderdag 27 januari 2011 @ 00:02 |
wel lame dat het door de auto komt... bepaalde mensen hebben het imago van de bmw rijder flink verneukt. ik liet laatst een e46 zien aan mijn vriendin. ene hele nette originele nog wel. zegt ze: "vind ik niks voor jou, zo'n lompe asobak" ![]() liet ik een zilveren zien zegt ze: "oja zo ziet hij er wel netter uit" snap er niks van.. vind het wel een heel moderne en nette auto eigenlijk. maargoed het imago is nogal verneukt. | |
piekartz87 | donderdag 27 januari 2011 @ 00:04 |
oja ik had ook nog een discussie: het ging erom dat ik wel makkelijk een zuinigere auto kon rijden. ik rij dus in een e30 316i. ja het ding verbruikt wel wat voor een 1.6je maar vind van die leeftijd maar eens een auto met dezelfde prestaties en kwaliteit. En in dezelfde prijsklasse natuurlijk. Die vind je echt niet. Ik ga echt niet in een alto rijden ofzo ![]() | |
Mikkie | donderdag 27 januari 2011 @ 01:08 |
Het imago hebben 'we' niet echt mee nee. Ik zei laatst tegen een vriendin dat ik een BMW had, en toen werd ik meteen voor aso uitgemaakt ![]() | |
rival | donderdag 27 januari 2011 @ 09:28 |
ik rij dagelijks hier gozer, ze houden me alleen soms aan wanneer ik mij misdraag.... het zal toch echt aan je gevaarlijke kop liggen ![]() | |
lezzer | donderdag 27 januari 2011 @ 09:38 |
Mijn vrouw wilde eerst geen BMW, omdat het een pooierbak zou zijn. Tot ze er in ging zitten en een eindje ging rijden ![]() De keuze voor een 5-serie was heel snel gemaakt ![]() Ik had met mijn Alfa Romeo 155 TS wel last van het imago, ik ben ook ooit door de politie aan de kant gezet vanwege die auto denk ik. Ik kreeg een bekeuring voor een overtreding die ik echt niet begaan had, maar goed, daar doe je dan dus niks aan. Met m'n BMW gaat eigenlijk iedereen altijd voor me aan de kant, en ik zie daar wel de voordelen van. ![]() Ik vind het erg jammer dat het image van een oudere 7 serie zo slecht is. Ik vind het zo'n prachtige auto's ![]() ![]() Kijk nou toch naar die kont, godsamme, wat mooi ![]() ![]() | |
Dj_Day-V | donderdag 27 januari 2011 @ 09:44 |
Nee niet te lomp idd. Niet zoals in NFS ![]() ![]() ![]() Zoiets, spoiler weet ik niet zeker of ik dat wel wil. Maar lijkt me wel vet ![]() Maargoed, eerst nog wat maandjes sparen voor de auto zelf... | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 09:55 |
Je had het toch over een 3-serie?Ja is bij mijn E46 coupe ook zo. Misschien deels door de 18 inch velgen, maar voor de rest heb ik geen rare fratsen erop. Over de E21 met zwarte velgen en spoiler maar niet te spreken... Volgens mij is de enige BMW die je tegenwoordig nog mag rijden om als normaal persoon gerekend te worden de 1-serie. | |
rival | donderdag 27 januari 2011 @ 10:06 |
1M, 340 PK ![]() 80k ![]() | |
lezzer | donderdag 27 januari 2011 @ 10:07 |
Terwijl ik die altijd meteen onder de leasebaktrappers reken ![]() | |
piekartz87 | donderdag 27 januari 2011 @ 10:42 |
Als je hem zoals op het plaatje hebt zullen mensen nog niet zo heel snel denken "wat een aso bak" hoor. Nette kleur. luxe uitvoering. Ze denken eerder: goh die verdient ook genoeg. ![]() De pa van een maat van mij heeft ook zo'n 1 en die komt er toch wel netjes mee voor de dag. | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 10:55 |
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor persoon erin zit. Als je 70 bent in een 7-serie dan zal niemand het aso vinden, maar als ik een 7-serie zie rijden met geblindeerde ruiten en 19 inch velgen, dan zie ik er altijd een neger of een blanke die denkt dat ie een neger is in zitten. Blijft inderdaad 1 van de mooiste BMW's ![]() | |
Tarado | donderdag 27 januari 2011 @ 10:59 |
Is dat zo? Ik krijg over mijn auto alleen maar complimenten, ook van niet BMW rijders, hij is wel in geheel originele staat | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 11:04 |
Dat laatste scheelt een hoop en je leeftijd. Als 20 jarige kan je daar gewoon niet in rijden. | |
Mikkie | donderdag 27 januari 2011 @ 11:32 |
20-jarigen rijden dan ook vaker een afgetrapte e36 met een overdaad aan tupperware ![]() Dat heb ik ook wel een beetje. Het is echt niet m'n favoriete model en er zitten te veel van die jonge gasten in, die met de top van hun budget net een 1 konden betalen. Vooroordeel, I know ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 27 januari 2011 @ 11:34 |
Mijn koppeling heeft 't gister helemaal begeven, aangrijppunt is compleet weg en er komt een enorm lawaai onder de auto vandaan. Heb gisteren maar in drie versnellingen gereden om maar zo min mogelijke te moeten koppelen. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 11:35 |
Sloop? ![]() | |
Mikkie | donderdag 27 januari 2011 @ 11:41 |
Goed punt, daar moet ik ook nog langs. M'n PDC loopt al twee weken te ouwehoeren dus ga even een andere sensor scoren ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 11:47 |
Hoop voor je dat het daar aan ligt. Was bij mij in ieder geval niet de oplossing en heb nu nog steeds geen idee wat er stuk is. Geen zin om daar geld aan uit te geven eerlijk gezegd, alhoewel soms in A'dam ik weleens in parkeerplaatsen moet inparkeren waar ik blij zou zijn als ik de pdc wel werkend had ![]() | |
Mikkie | donderdag 27 januari 2011 @ 12:03 |
Als je de auto in de achteruit zet moet je heel zachte tikjes kunnen horen bij de sensoren. Dat hoor ik bij drie sensoren wel en bij eentje niet. Die ene ga ik dus vervangen. Als het dan nog niet werkt, geloof ik het allemaal wel en parkeer ik wel gewoon in op alleen m'n spiegels, zoals ik al jaren doe ![]() Wel klote is dat m'n airbaglampje is gaan branden, ligt waarschijnlijk aan het matje in de passagiersstoel. Bekend euvel. Tachtig euro voor een nieuwe mat, maar dan moet voor inbouw ook de complete stoel eruit etc. Dat loopt dus ook in de papieren; daar ga ik maar even een anderen oplossing voor zoeken ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 14:22 |
Inderdaad een standaard kwaaltje airbaglampje. Al mijn sensoren tikken, zelfs uitgelezen met computer en deden het toen ook. | |
Hyperdude | donderdag 27 januari 2011 @ 16:25 |
Hoe groot acht je op de sloop een goede sensor te vinden? Ik zou zo'n ding er ter plaatse in zetten en als het probleem niet verdwijnt omruilen voor een andere/geld terug. Wel eerst ff afspreken met meneer de sloper. ![]() Weet niet welke bumper/spioler je hebt. Ik heb onderstaand ding. Met de sensoren in zo'n lijst. Je kan beter de lijst loshalen dan van binnenuit proberen die sensor er in te vrotten. ![]() | |
Mikkie | donderdag 27 januari 2011 @ 16:53 |
Klote, net drie sloopbedrijven hier in de buurt langs geweest en nergens hebben ze een losse sensor liggen ![]() Vooral aangezien het probleem zich niet constant voordoet, ga ik voorlopig niets bij de dealer laten vervangen. Ik probeer het over een tijdje wel weer. En misschien trek ik, als het over een tijdje beter weer wordt, inderdaad eerst wel even de strip met sensoren los. Misschien is het enkel even een contactpuntje schoonmaken ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 17:52 |
Of marktplaats? http://link.marktplaats.nl/409485936 | |
Hyperdude | donderdag 27 januari 2011 @ 17:59 |
Probleem is dat die sensoren kuren kunnen hebben die je alleen maar ontdekt als de storing, ondanks "nieuwe" sensor, niet verdwijnt. Ik zou nog geen ¤20 betalen voor een sensor die niet in een origineel, gesloten BMW doosje zit. ![]() Bij BMW zijn ze iets van ¤60-70 dacht ik | |
Mikkie | donderdag 27 januari 2011 @ 18:01 |
Mja, enerzijds wel waar, anderzijds vind ik zeven tientjes voor een lullige sensor wel weer erg veel geld. | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 18:03 |
Precies ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 27-01-2011 18:57:47 ] | |
D. | donderdag 27 januari 2011 @ 20:00 |
Het is een combo van auto en rijder. Als de auto origineel is (dus geen foute velgen) en jij niet te sportief gekleed gaat is er niets aan de hand ![]() Nouja, 30+ is ook een pre ![]() | |
D. | donderdag 27 januari 2011 @ 20:02 |
Beetje spuit 11 ![]() | |
lezzer | donderdag 27 januari 2011 @ 20:11 |
Ik ben 37, dus dat kan wel ![]() Maar toch... Die nieuwe 5-serie ben ik ook niet vies van. Maar hij is zo duuhuuur.... ![]() | |
Oksel | donderdag 27 januari 2011 @ 20:13 |
Dankje. Ik ben ook blij dat ik geen 3 of 5 rij, en daarmee bij klanten aankom. Zit in de duurzame industrie zegmaar.. ![]() Misschien een 130, nog een keer. | |
D. | donderdag 27 januari 2011 @ 20:14 |
Ik zeg doen ![]() Ach.. ![]() | |
lezzer | donderdag 27 januari 2011 @ 20:15 |
Wij rijden onze BMW privé en zakelijk een "degelijke" auto (honda accord, meest onderschatte auto in dat segment als je het mij vraagt). | |
Oksel | donderdag 27 januari 2011 @ 20:15 |
Ik hou m'n 1 serie voorlopig, is een diesel, rij heel veel.. dus rij hem tot 300k denk ik. Wellicht een 2e auto erbij, een Z4. Voor in het weekend. Die zijn nu nog 14k, maar over 2 jaar niet meer.. ![]() | |
D. | donderdag 27 januari 2011 @ 20:19 |
Iemand die weet waar je de verschillende uitvoeringen/pakketten van de E38 kunt terugvinden? | |
Hyperdude | donderdag 27 januari 2011 @ 21:49 |
Heb je hier wat aan? http://www.7-forum.com/modelle/e38/preise_ausstattung.php | |
YoshiBignose | donderdag 27 januari 2011 @ 22:05 |
Het was geen compliment ![]() | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 03:10 |
Geniaal ding ja. 163pk, maar toch (zelfs als touring geloof ik) in de 20% bijtelling te rijden. Ik zou het wel weten als ik leaser was en het budget ervoor had. | |
HFdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 07:19 |
Heb er nog een paar liggen van een e39, weet alleen niet of het past, maar ga ervanuit dat ze hetzelfde zijn.... | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 09:55 |
Als het goed is zien ze er zo uit:![]() ![]() Maar dan gewoon zwart neem ik aan en niet grijs gespoten. | |
HFdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 11:43 |
Ja daar heb ik er volgens mij nog 2 a 3 (goeie) van liggen. Weet niet of je in de buurt van R'dam woont maar je mag ze wel ff proberen of het werkt... | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 12:43 |
Oeh da's een heel aardig aanbod ![]() ![]() | |
HFdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:23 |
Waar woon je? ben ook veel onderweg door NL..... | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:25 |
Nijmegen, weet niet of je daar wel eens in de buurt komt? | |
HFdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:30 |
Hmm, niet echt... wel maastricht of utrecht ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:32 |
Heb de knoop doorgehakt. De laatste tijd raak ik geirriteerd door de kuren van m'n E30 en tegen de zomer heb ik een auto nodig waar ik op kan bouwen. Vind het een fantastische auto, maar het is een auto die ik gewoon erbij moet hebben als ik een garage heb en het niet m'n primaire auto is. De auto gaat dit weekend in de verkoop denk ik. Eerst op fora om te peilen, marktplaats is laatste redmiddel. Ik ga een E46 coupé (minimaal 6cyl 320) kopen. Er zijn een aantal opties die ik wil, en de kleur moet dat mooie Titaanzilver zijn, vind dat fantastisch. Mikkie, jij hebt je onlangs verdiept in het wel en wee van de E46. Enige cruciale dingen waar ik volgens jou echt op moet letten? | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:52 |
Hij heeft een 320d, die hebben nog veel meer kwaaltjes ![]() ![]() - Draagarm (en rubbers, fuseekogels) slijten snel - Veren achter willen weleens breken - Sensors gaan vaak stuk (oliepijlsensor, nokkenassensor) maar op zich redelijk zelf te doen - Deurmechanisme en raammechanisme, vooral bij coupe's (en krakende ramen) - Subframe bij de 6-cilinders, maar alleen pre-facelift dacht ik - Airbaglampje branden meestal door sensor in mat Check dus onderhoudshistorie maar dat is logisch. Als het altijd slecht onderhouden is zou ik er niet eens aan beginnen want dan heb je om de haverklap wat. Ze willen ook nog weleens olie verbruiken, check of er niks lekt. Bij mij lekte er ook ooit wat, in 1x was alles nat, bleek een kering ofzo te zijn niks ernstigs, maar hij verbruikt nog steeds wel wat olie. Motorisch volgens mij weinig problemen en ook met de automaat weinig. Volgens mij hebben alle E46's een distr.ketting. | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 13:56 |
Wat is veel standaard onderhoud? Meeste van die punten wist ik inderdaad. Vanaf wanneer was de post-facelift ook alweer? Kzag dat die idd 170pk had t.o.v. 150, gaat m'n voorkeur naar uit. Kijk vooral naar modellen die bij een garage vandaan komen en onderhoudshistorie hebben. Thanks for the info btw. Keep em coming! ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:12 |
Wat schelen een vergelijkbare 320 en 330 coupé in aanschaf? Hoeveel kms. maak je? 330d is nl. ook niet gek. ![]() Bij de 330 scheelt het qua verbruik nogal of je handbak of automaat neemt. Qua verbruik en ondehoud ontlopen de 6 cylinders elkaar niet veel. Bij normaal gebruik! | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:14 |
Als dat zou kunnen ![]() Goed idee ![]() ![]() Verder zijn het vooral kleine dingen die je in je prijsonderhandelingen kan meenemen: slechte airbagsensormatten in de passagiersstoel (rood lampje op het dash brandt dan, vervangen kost rond de 250 euro denk ik (80 euro voor de mat + een berg arbeidsloon)), slechte olieniveausensoren die kapot gaan (maar als je zelf blijft peilen hoef je die niet te vervangen, kosten ongeveer 150 euro)) en raammechanismes die kwetsbaar zijn (genoeg Do It Yourself's te vinden en reparatiekitjes te koop overigens). Een raam dat tergend langzaam omhoog loopt kan wel eens aan z'n eind qua mechanisme zitten (vooral bij de coupé zie je dit regelmatig). Zet ook even de kachel aan en kijk of die gedurende langere tijd op constante snelheid en temperatuur blijft blazen. Zo niet, dan is je 'egel' kapot, een soort weerstand die ingebouwd zit. Die kun je zelf vervangen maar da's geen ideaal werk. Bij de krachtigere versies moet je eigenlijk even het subframe nakijken. Voor de 330d, 330i en M3 van voor de facelift (09/2001) zijn niet foolproof wat dat betreft: er zijn er nogal wat waarbij flinke scheuren in de carrosserie zijn getrokken. Die reparatie wil je niet voor je kiezen krijgen. Qua motorisering heb ik begrepen dat de verbruikscijfers tussen een 320, 323, 325, 328 en 330 in praktijk amper verschil maken, dus staar je niet blind op een 320 ![]() Uitrustingstechnisch is het inderdaad kijken wat je wil. Bedenk je dat een handmatige airco-unit niet zomaar te vervangen is voor een climate control-unit en dat wanneer je business CD of cassette hebt, je hier niet zomaar een groot 16:9-navi systeem in kan hangen. Ook ombouw van een standaardstuur naar een multifunctioneel stuur kost ook wat knutselwerk, dus liefst meteen MFL kopen, want dat is wel écht een pre. Ik had het hiervoor ook nooit, maar cruise control e.d. zijn toch wel erg prettig, vind ik. Dat was 't wel zo'n beetje in eerste instantie. Mocht je meer willen weten dan hoor ik 't wel ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:16 |
![]() Business cd naar 16:9 kan idd niet ZOMAAR, maar het kan wel, ik heb het ook ![]() | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:18 |
De facelift is in 09/2001 geweest voor de meeste modellen, alleen gaat dat voor de coupé niet helemaal op volgens mij. Qua exterieur heeft ie in elk geval als 'oud model' meegedraaid tot 2003. Hoe dan ook, zou ik kijken voor een 325 of meer. Je merk op het gebied van verbruik amper verschil. Volgens mij valt het standaard onderhoud wel mee. Het zijn de kleine kwaaltjes waar je mee om moet willen/kunnen gaan en waar je niet constant mee naar de dealer moet rennen, dan valt het mee. Als je dat wél doet, kan het een dure hobby worden. | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:20 |
Maar jij hebt alles in die 2DIN-unit zitten denk ik hè? Aftermarket spul. Als je origineel BMW wil, de BM54-module, dan wordt het een ander verhaal. Want die unit hoort in de kofferbak. Als die daar nu niet zit en er ligt geen kabelvoorbereiding, dan wordt het lastig en dan is een aftermarket radio al snel aantrekkelijk ja. Ligt er ook aan hoe graag je alles origineel BMW wil houden. | |
Hyperdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:22 |
Vanaf 03-2000 zijn er eigenlijk geen scheuren meer bij de bevestiging van de achteras Als ze wel voorkomen is dat eigenlijk alleen maar bij de 330D (met chippie ![]() En ik zou altijd sportzetels willen. Indien leer altijd met stoelverwarming nemen. [ Bericht 8% gewijzigd door Hyperdude op 28-01-2011 14:29:03 ] | |
HFdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:32 |
Volgens mij heb je dan alleen een andere (softwareupdate??) mk3 of mk4 computer nodig. De kabelboom is wel hetzelfde dus kan nooit ingewikkeld zijn... | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:33 |
Worden minder 330i's aangeboden. Aanschaf scheelt zo een kleine 3000/4000 geloof ik, das ongeveer de helft van een beetje goede 320. Ik ga me deze keer niet blindstaren op vermogen, 170pk is voorlopig ook best zat (eventueel). Ik ga vanaf de zomer 20.000 zakelijke km's maken en de rest prive (rond de 10.000/15.000). Diesel zou wel kunnen opzich, maar mijn persoonlijke voorkeur speelt mee. Dat geluid van een 6cyl benzine.. Ik zit nu te kijken richting de wat betere 320i's. Misschien even meer kijken naar de particuliere 32x. Mikkie, heb jij ook particulier gekocht? Ik denk dat ik rond een budget van 9.000 ga zitten, misschien 10.000 als ik iets zie dat ik niet kan laten gaan. | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:35 |
Klopt, is niet origineel meer. Who cares ![]() Het is geen origineel BMW he dus... dat hele dubbeldin ding is aftermarket. Maar ziet er toch wel mooi uit? Ja die 170 pk 320i is idd snel zat. | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:41 |
Ik heb particulier in Duitsland geshopt ![]() ![]() Of het voor benzineversies ook loont om in DL te shoppen weet ik niet. Diesel zijn daar met veel lagere tellerstanden te vinden (geen dieselboete bij aanschaf), dus daarom heb ik bewust daar gekeken. Benzine is een ander verhaal, maar je kunt altijd eens kijken. | |
Hyperdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:45 |
Zoiets? Of trek je dat rood niet? ![]() http://ecom.bmw.de/ecom32(...)Page&offerId=4766810 Ding staat wel een rot end weg, en lijkt mij ook niet echt goedkoop. Volgens de advertentie heeft ie Runflatjes; dacht ze daar pas bij de E90 mee zijn begonnen? Niet mijn voorkeur die stugge krengen. | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 14:47 |
Dat rood zou ik niks vinden, te schreeuwerig. Bovendien jammer dat de eigenaar wel de knipperlichten voor in smoke heeft, maar aan de zijkant niet. Maar het belangrijkste minpunt is nog wel het stuurwiel dat niet multifunctioneel is. Dat is zó fijn ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:00 |
Dat rood is wel erg schreeuwerig haha, maar zoiets zit inderdaad in m'n hoofd. Ben helemaal verliefd op die kleur in combinatie met de coupé. Nu nog ff op een rijtje welke opties ik per sé wil, en dan kijken. Aankoop heeft niet zoveel haast, kheb in beginsel tot de zomer. Gewoon m'n aankoopdrang in bedang houden en rustig kijken. | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:16 |
Klein probleempje met de E36. De deurkap binnen had mn broertje erop gezet, maar niet helemaal goed waardoor dat slotje niet uitstak. Toen heeft hij de deuren op slot gedaan, maar nu krijgt hij het dus niet meer open. Hoe kan ik op een andere manier nog in de auto komen? Het is een coupe, maar via de kofferbak kan je ook de achterbank niet openen. HELP ME | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:17 |
Beide sloten gaan niet open? | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:25 |
Klopt, het passagiersslot had nooit gewerkt dus dat is ook geen optie. | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:30 |
O, das best kak. Ik kan even niets bedenken... | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:36 |
Oeh, ik voorzie hier problemen ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:40 |
Opgelost! In de kofferbak gekropen en toen geschopt tegen de achterbank, bleek die nog half los te zitten, dus die vloog zo los hahahahhaha. Gelukkig ![]() ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:41 |
Hahaha man, wat heb jij een mazzel ![]() Nu je broertje slaan ![]() | |
HFdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:44 |
Als je je adres ff PM't..... | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 15:58 |
Het is zijn auto ![]() ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:01 |
Oo, dacht dat je een fout had gemaakt met "E36" ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:05 |
Neeee wij hebben alle 3-series hier in de familie he ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:11 |
Mwah, kvond de E36 318is niet zo heel bijzonder. Ding kreeg pas enigszins trekkracht rond de 4.500/5.000, en dat duurt gewoon te lang ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:21 |
Nog even terugkomend op die E46: Is het nou wel of niet aan te raden een pre-facelift model te nemen? M.a.w., moet ik die al bij voorbaat gewoon links laten liggen? | |
rival | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:23 |
PM mij eens even wat details e.d. of de advertentie als die er al is... De touring gaat hier de deur uit namelijk, dus ben op zoek. | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:30 |
Ik ga ff met mn broertje praten, hij vindt dat ding fantastisch en wil 'm misschien overnemen. Ik weet straks wel wat meer denk ik. Alvorens ik 'm adverteer zal ik jou wel een berichtje sturen. Ik verkoop m liever aan iemand die ik 'ken' en waar 'ie in goede handen is ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:33 |
Of die 'm oranje spuit ![]() | |
Maharbal | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:37 |
Dat kun je die auto niet aandoen. Sterlingsilber ist geil jo ![]() You've got PM rival | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 16:57 |
Hangt er vanaf. Bij de coupe kwam de facelift pas later (dwz andere voorkant etc.) maar werden de motoren wel al verbeterd begin 2002 of zelfs iets eerder. Je moet dus goed kijken of je de nieuwe motoren hebt (neem aan dat je een coupe wilt) want die zijn gewoon veel beter dan de oudere. | |
Hyperdude | vrijdag 28 januari 2011 @ 17:10 |
Ben het wel met je eens dat een later model wat meer zekerheid biedt, maar als iedereen het face-lift model wil betaal je daar ook voor. ![]() Ik zou niet gaan voor een model van voor 2000, maar daarna wordt het snel beter. Overigens vind ik de voor-face-lift mooier bij sedan en touring, maar de "gefacelifte" vind ik wat mooier bij de coupé. Kijk even wanneer er bij een specifiek model dingen veranderen. bv. 6 bak bij de 330i vanaf 03-2003; nutteloos volgens mij in NL. | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 17:13 |
Mwoah, ik mis die zesde gang nogal eens. Op de snelweg doe ik bij 125 op de CC toch ongeveer 7l/100km. Met een zesde verzet zou het toerental lager liggen en het verbruik daarmee ook. Moet je nagaan als je in het buitenland eens wat meer doorjakkert, dan gaat je gemiddelde verbruik door het dak. Dus als je veel snelweg rijdt een zesbak wel lekker. Voor provinciaal heb je 'm niet nodig inderdaad. | |
rival | vrijdag 28 januari 2011 @ 17:23 |
HEY ![]() ![]() Kijk wel een E36, dat is wat anders! ![]() ![]() | |
rival | vrijdag 28 januari 2011 @ 17:24 |
Zilver en zwart zijn imho de mooiste kleuren voor de E30 ja ![]() | |
Bowny | vrijdag 28 januari 2011 @ 18:44 |
Mijn zoektocht naar een nieuwe machine uit Beieren is ook weer gestart. Het gaat gewoon weer een E46 worden. Mocht ik een pre-facelift model pakken, dan pak ik er wel eentje waar alles aan is vervangen (de typische E46 dingen).....ken de auto nu door en door, scheelt een hoop ergernissen. Maar uiteindelijke target gaat wel een coupe worden ![]() ![]() Aangezien dit jaar de nieuwe 3 komt, heb ik nog wel een E90 overwogen, maar ik vind ze nog iets te duur (en eerlijk gezegd ook nog eens "lelijker" dan de tijdloze E46, maar dat is slechts een mening) | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 18:50 |
Klopt, maar ik dacht dat jij voor de 5-serie zou gaan? ![]() ![]() PIMP BOWNY HAS ARRIVED ![]() | |
Mikkie | vrijdag 28 januari 2011 @ 19:05 |
Dan zou ik voor een E93 gaan. Vind ze op zich wel mooi, maar de E46 is mooier inderdaad. Overigens ben ik het niet met je eens dat de prefacelift mooier is, ik vind de look van van de facelift wat strakker. Die lichtunits zijn vet. Alleen is de voorbumper van de PFL is wel mooier ![]() Wat voor iets ga je zoeken, Bowny? | |
Bowny | vrijdag 28 januari 2011 @ 19:34 |
GroteNeus, ja, 5 was initieel wel de bedoeling, maar toen ging ik uit van de middellange termijn. Maar het OV komt nu zo m'n strot uit, dat ik op korte termijn weer een auto wil hebben, dus is een E46 financieel wat makkelijker. Mikkie, ik vind een E90 al teveel geld, laat staan een 92 of 93 ![]() ![]() Oh en mijn motto is: Ik rijd liever helemaal geen auto dan een non-BMW kopen.....en dat meen ik echt heel serieus ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 28 januari 2011 @ 19:43 |
Zo is het maar net. Ik ga zo nu en dan nog wel met het OV, heb er niet zoveel problemen mee tenzij het regent of heel koud is. Het probleem is altijd naar het station toe komen en vanaf het station weer naar de plaats van bestemming. Toen ik nog op kantoor werkte lachen ze me altijd uit dat ik bijna dagelijks met de trein ging, terwijl ik 2 BMW's had. Maar er is 1 ding waar ik nog een gruwelijkere hekel aan heb dan vertragingen en dat zijn files ![]() | |
nelisb | vrijdag 28 januari 2011 @ 19:48 |
E46 mooier dan E90? Nee vind ik niet ;-) | |
Bowny | vrijdag 28 januari 2011 @ 19:51 |
Ik vind de E90 qua looks geen identiteit hebben en vooral de neus vind ik lelijk. Maar ik zou ook m'n eigen wagen verdedigen hoor ![]() ![]() Maar de E92.....das gewoon porno ![]() | |
D. | vrijdag 28 januari 2011 @ 22:44 |
Het is een beetje onduidelijk, maar zoiets bedoel ik ![]() Zie ik het juist dat er maar 1 pakket is, en dat is het Highline-pakket? | |
Mikkie | zaterdag 29 januari 2011 @ 02:42 |
Mja, ik vind de E9X verre van lelijk hoor, maar de E46 heeft meer schwung, vind ik. Als ik geld genoeg zou hebben zou echter ik eerder voor een E93 kiezen dan voor een E46 cabrio, moet ik zeggen ![]() ![]() Oh, dat heb ik dan weer totaal niet. Ik sta liever een half uur in de file dan dat ik een kwartier in het OV zit. Ik heb wel zo'n schurfthekel aan dat veevervoer ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 09:58 |
Ja ik ken meer mensen die absoluut niet met het OV willen. Beetje aanstellerij vind ik dat, maar goed. Misschien hangt het er ook vanaf waar je woont. In Amsterdam bijv. ben je bijna altijd sneller met het OV dan met de auto. Oh ja en het feit dat mijn vader bij de NS werkt, waardoor ik gratis mag reizen ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 29 januari 2011 @ 10:47 |
Haarlem - Amsterdam...met de auto ben je er in 10~15 minuten. Met de bus/trein in 1.5 uur. Ik heb het dan niet over centrum maar meer over zuidoost of oud-west. Haarlem beverwijk ben je ook langer dan 1 uur onderweg tenzij je dichtbij het station woont. Met de auto ook 15 mins. Rara waarom pak ik de auto dan | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 10:56 |
Jaaa ga maar eens in de spits met je auto door halfweg. En de A9 is ook geen pretje hoor. Trouwens, 1.5 uur slaat nergens op. Met de trein ben je in 10 minuten van Haarlem in Sloterdijk. Pak je daar bus 15 / 315 en je zit in 15 min. in oud-west. Maar je hebt gelijk dat de auto in veel gevallen sneller is dat zal ik ook niet ontkennen ![]() Wat ik een tijdje gedaan heb is de BMW in een woonwijk vlakbij het station en dan met de trein tot daar, ff lopen en dan rijden naar kantoor. Zo ontweek ik de coentunnel file in ieder geval elke ochtend ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 11:40 |
http://www.autonique.nl/occasions 323ci e-dak/sportleder ![]() ![]() Ik geloof dat ik daar eens achteraan moet! Alle opties die ik wil, in de kleur die ik wil, met het vermogen dat altijd leuk is ![]() Zitten ze alleen niet fout met het vermogen? edit: wat dat vermogen betreft. Anders kan ik natuurlijk opzoek naar een 320i met de TU motor met 170pk, maakt dan geen hol uit ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Maharbal op 29-01-2011 11:47:34 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 11:48 |
Yep, dat is het vermogen van de 325ci... 2500cc klopt wel. Ik had verwacht dat je na alle verhalen over de PFL je toch voor de nieuwere motoren zou gaan ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 11:49 |
Zoiets dacht ik inderdaad ook. Beetje raar alleen, want dan kijk ik liever naar een 320ci of een 325ci natuurlijk. Ja jong, maar ik weet niet precies wanneer de NFL kwamen. Voor de coupés kwamen de uiterlijke kenmerken pas na 2003 geloof ik, terwijl de motoren al vanaf 2000 aangepakt waren dacht ik. | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:00 |
Dat is correct ![]() 320ci 1999-2000 = 150 pk 2001-xxxx = 170 pk 323ci tm 2000 170 pk 328ci tm 2000 193 pk 325ci vanaf 2001 192 pk 330ci vanaf 2000 231 pk Natuurlijk zijn er randgevallen rond 2000/2001 dat weet ik ook niet precies. | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:02 |
Ja, zoiets had ik al door inderdaad. Dat maakt de keuze eigenlijk een beetje raar tussen een TU 320ci (met 170pk) dus of een 323ci die vaak duurder is maar precies hetzelfde vermogen heeft ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:03 |
Juist en minder zuinig, maar ook vaak goedkoper ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:04 |
Die 323ci's zijn niet echt goedkoper, althans niet die ik vind haha. + die TU upgrades zijn dus de betere versies van die motoren, kwaliteitsgewijs? | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:05 |
Nee juist niet toch? De nieuwe 320ci en 325ci waren toch M54 ipv M52 motoren? TU was een update van de oudere M52 motoren. | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:07 |
Ja, de 320ci was dus de M54. Maar das toch de opvolger van de M52? | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:08 |
Jaaa, sneller en zuiniger ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:10 |
Haha, ja dat bedoel ik. Dan weet ik dat ik in ieder geval niet naar een 323ci ga kijken boven een 320ci (M54). Hoogstens een 325ci, maar denk dat dat 'm ook niet wordt. Ik moet m'n pk-drang gewoon ff in toom houden ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:14 |
318ci met 2000cc en 143 pk? ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:15 |
Nop, dat 6cylinder geluid krijg ik nooit meer uit m'n hoofd. Kheb ook wel 's in een 6cyl E46 gereden en 't klonk alsof ik in een mini M3 zat ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:28 |
Cilinder is gewoon met een i hoor. Nou ja dan zou ik zoeken naar een 320ci dan heb je in ieder geval je 6-in-lijn. Voor 10k moet je toch wel wat kunnen vinden ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:31 |
Juh, ik doe al jaren de engelse spelling ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 29 januari 2011 @ 12:35 |
I beg to differ! Ik zat gisteren nog liever in een Deawoo Matiz dan dat ik met 't freaking OV moest. Heb verdomme 50 minuten in de kou gestaan omdat de NS het nodig vond om een trein niet te laten rijden. En gewoon niks omroepen! En vervolgens aangekomen in 't plaatsje waar ik moest zijn nog even een half uur lopen naar punt van bestemming. | |
Mikkie | zaterdag 29 januari 2011 @ 17:24 |
Juist. Het OV is leuk als je een traject reist dat regelmatig file en/of parkeerproblemen kent en waarbij zowel plaats van vertrek als plaats van bestemming dicht bij een station liggen. Anders is je deur tot deur reistijd gewoon ruk. | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 18:17 |
Maar het is een kwestie van wennen. Sowieso als je geen auto hebt dan weet je ook niet beter. Als je dag in dag uit de trein pakt dan raak je aan je reistijd gewend en gaat het ook veel sneller voorbij. Bovendien kan je lekker een krantje lezen en wat eten in de trein ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 29 januari 2011 @ 18:40 |
Ik heb ook weinig bezwaar tegen het OV. Hell, ik zat 4 jaar lang voor m'n bijbaantje toch wel een uur of 15 in het OV, daar kwam nog de OV tijd per week bij voor m'n studie. | |
tha_rizzo | zaterdag 29 januari 2011 @ 18:51 |
50 minuten in de ijzige kou staan zonder informatie te krijgen went niet. Ik moet regelmatig met OV en ik vind 't gewoon ronduit kut. Als er geen vertraging is, dan mag je weer de coupé delen met luidruchtig plebs. Auto ![]() BMW ![]() 5-serie ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 29 januari 2011 @ 19:04 |
50 minuten in de ijzige kou staan is een uitzondering, net als je koppeling die het begeeft bijvoorbeeld. | |
Gokhan03 | zondag 30 januari 2011 @ 15:04 |
Ben ik nou de enige die zegt dat BP kut benzine heeft met luchtbellen erin waardoor je auto veel minder kilometers rijdt vergeleken met gewone euro95 van de shell? Met mijn E39 en E36 viel het me heel erg op. Ik heb een aantal keer 40 liter van de BP getankt en daarmee reed ik 380 km ongeveer en bij de shell haal ik 500 km Met mijn E39 tankte ik iedere keer 25 liter zodat ik het verbruik in de gaten kon houden. Bij de shell reed ik 250 km mee en bij bp zo n 200 en hooguit 220. Dit test ik al sinds 1 jaar en onder verschillende weersomstandigheden merk ik gewoon dat er iets niet klopt aan de benzine van de BP. Zelfs hun ultimate98 is zo bagger. Een keer moest ik een jerrycan vullen met benzine bij de bp en het viel me op dat er veel luchtbellen in zaten. Bij de shell kwam er gewoon een mooie straal uit van benzine. Ik merk ook dat ze bij de shell meestal zo n glaasje hebben waarmee ze de benzine laten zien dat er geen luchtbellen in zitten vergeleken bij de bp waar ik dat nog nooit gezien heb. | |
Mikkie | zondag 30 januari 2011 @ 22:48 |
Nooit bij BP getankt dus ik zou het niet weten, maar ik vind het een vaag verhaal. 20% is nogal een verschil, daar zouden ze echt niet mee weg komen. | |
Gokhan03 | zondag 30 januari 2011 @ 22:54 |
Een vriend van me zei ooit dat de BP de beste benzine had. Ik ging dus daarna daar tanken en ik merkte echt dat ik vergeleken met de shell minder kilometers reed. Of er zitten anti-bp stoffen in de shell benzine ![]() | |
YoshiBignose | zondag 30 januari 2011 @ 23:37 |
Klinkt als gelul, als er luchtbellen in zouden zitten zouden die verdwijnen in je auto, als dat niet zo is zou je het merken met rijden. Maar dan zou je 50l tanken en er maar 40l je auto in komen, dat merk je snel genoeg. Klinkt als BS dit, maar als je denkt dat het zo is, tank dan gewoon ergens anders ![]() | |
Gokhan03 | maandag 31 januari 2011 @ 00:15 |
Ja maar denk eens na ![]() edit: er staat ook meestal wanneer er zo n kijkglas is: "Aflevering zonder luchtbellen" Wanneer je dat niet ziet dan kan je je afvragen of je werklijk de juiste liters krijgt edit#2: Hier tank ik vaak en vlak boven iedere vulpistool zie je zo n rechthoekig glaasje waarin je de benzine ziet die in je auto gaat: http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,61.53,,2,6.36 [ Bericht 12% gewijzigd door Gokhan03 op 31-01-2011 00:30:23 ] | |
YoshiBignose | maandag 31 januari 2011 @ 09:31 |
Is me eerlijk gezegd nooit opgevallen ![]() | |
Gokhan03 | maandag 31 januari 2011 @ 11:08 |
Let er maar een keer op wanneer je een jerrycan vult ![]() | |
Moody | dinsdag 1 februari 2011 @ 13:11 |
Vraagje voor de 6 kenner (m.a.w. is Femme er? ![]() ![]() Deze uitvoering is de facelift en bevat de optie "Professional Navigatie". (dit is officieel bevestigd via de optielijst). Echter, de iDrive knop is nog de oude, niet de knop die in alle folders staat alszijde iDrive van dit model: ![]() Mis ik iets? ![]() | |
HFdude | dinsdag 1 februari 2011 @ 13:21 |
proffesional i-drive heb je met zowel de oude als de nieuwe i-drive controller, op de 1e foto staat de oude (wel na facelift) op de 2e foto staat de nieuwe controller, welke volgens mij niet in de oude 6 terug te vinden is. | |
HFdude | dinsdag 1 februari 2011 @ 13:22 |
(enig wat professional wil zeggen is dat je een kaart op je monitor ziet ipv pijlen, je hebt dan ook een groter scherm. Ik heb zelf nog nooit een 6-serie gezien met business navi) |