Die zijn vertrokken naar het buitenland...quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:37 schreef cherrycoke het volgende:
weet iemand toevallig wanneer die light rails weer gaan rijden op traject Gouda Alphen a/d Rijn?
als inderdaad ..quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef weps het volgende:
[..]
Die zijn vertrokken naar het buitenland...
Pas als de RijnGouwLijn rijdt komen ze terug als in de vorm van nieuwe materieel.
die tuinstoelen die erin zitten vond ik nou niet echt comfortabelquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
Die Light Rail gevallen waren zeer comfortabel iig
Nooit meer wat van gehoord.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:42 schreef Crientj het volgende:
Ja hoi. Werk je nou bij Servex? Of willen ze je niet hebben daar?
Er moet natuurlijk wel eens roest worden gereden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef Bitlord het volgende:
Zowaar net een sprinterdrie over het maliespoortje van maliebaan naar lunetten aansluiting. Het is maanden geleden dat ik daar voor het laatst een trein zag rijden.
De MCN was een NLerquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"
Daar hoeft het niet vlak voor te liggen, als de buffers ingedrukt zijn veren die wel terug als de mcn de remmen lost. Dan gaat 'ie rollen, en dat stopt pas als 'ie op maximale lengte is, denk ik.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar dan blijft de vraag: ligt het spoor bij Zevenaar Oost vlak of glooit het wat? Anybody?
Dat lijkt me nu niet zo handig, ik zou dan naar Duitsland/Tsjechie/Polen gaan, hoef je al dat bier niet mee te slepenquote:Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland met 50kg bier in een reistrolley per trein
1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL)
2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000)
3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT)
Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening?
* Reizigers uit Amersfoort en Hilversum kunnen hun woning uitwisselen.quote:* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Hilversum kunnen omreizen via Amersfoort.
Die overbuurman... hulpverlener of ramptoerist?quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:21 schreef Crientj het volgende:
Springer bij Den Dolder idd. Ik zag de overbuurman al rennen naar z'n wagen, dus die staat er heel boeiend bij geloof ik
Nou ja, ik ga rond half 7 treinen. Supah.
www.jizdenka.cz.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef RubenK het volgende:
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finlandmet 50kg bier in een reistrolley per trein
De route zal zijn:
1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL)
2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000)
3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT)
Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening?
Volgens mij is het zo dat je dan wel een (aankomst!) vertraging van >1 uur moet oplopen. Bovendien, vervalt dan niet het recht op een vergoeding?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:07 schreef James1988 het volgende:
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d.
Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde.
Volgens mij werken wij beide nog met een verouderde CIV.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:17 schreef James1988 het volgende:
Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben.
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrijquote:
quote:Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Reisadvies
Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer.
quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn-Amersfoort/Deventer
Jep, maar ik deed nog makkelijker. Met bus 77 naar huis gegaan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij
Misschien wel een wakkere internetuser die je erop attendeert dat "politici" een meervoud isquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt...
Knap. Dat was al eerder stilgelegd toch?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein.
Iemand heeft Murphy opgegraven ofzo?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein. Hoeveel maakt dat vandaag? Vijf? Zes?
Daar rijden toch dieseltreinen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:00 schreef greavy het volgende:
Stroomstoring Warffum-Usquert
Tussen Warffum en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van
15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Warffum en Roodeschool geen treinen maar bussen.
Prognose:
* onbekend
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ikquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:17 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag je natte droom op Gdm Fles.
Een goederentrein die met 20km/u de stoptrein inhaalde die al 5 minuten stond te wachten met de IC daar achter.
Goedkope verwarming voor je huisquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik
Groningen-Leer is toch ook nog open?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder. Er is nog precies één route begaanbaar tussen Duitsland en Amsterdam en dat is via Venlo en Nijmegen
Jammer dat Zwolle-Meppel er uit ligt/lag, he.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Groningen-Leer is toch ook nog open?
Als je in het Noorden woont lukt dat wel
Als er een probleem met de bovenleiding is, wordt dat niet als stroomstoring gemeld, maar als een probleem met de bovenleiding. In dit geval was de voeding van de onderpost defect, dus de onderpost (die zorgt voor de communicatie met de infra) deed het niet meer.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar rijden toch dieseltreinen?![]()
Ik snap het wel hoor, de beveiliging werkt natuurlijk op stroom, maar toch klinkt het zo stom!
Huis?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goedkope verwarming voor je huis
Fraai synchroonspringen @19:58.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En de hitcount van vandaag:
15.49u Utrecht-Amersfoort
19.58u Apeldoorn-Amersfoort
19.58u Zwolle-Meppel
20.59u Den Bosch-Eindhoven
Vier dus volgens mij.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fraai synchroonspringen @19:58.
Daar reageert PSM op. Stoom zorgt voor warmte.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik
"Hee, ik spring om 19:58." "Ja, leuk, zullen we tegelijk springen?", "Ja, goed idee."quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft mijn rss-reader toen de boel geüpdateteted. Al heb ik nu wel een beeld voor me van smsende springers.
Springer 2 naar springer 1: "Waaacht, de trein is te laatquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dan is het wel extra pech als je op het spoor staat en de trein heeft vertraging...
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.
Dat denk ik ook niet, ik reageerde meer in algemene zin.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
Er zijn een hoop factoren, de beveiliging tegen spoorlopers is er daar maar één van. Zo is in Nederland zo'n beetje overal het spoor niet meer dan 10 km ver weg.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:
[..]
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.quote:
Indeed.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
Gelijk heb je. Maar zo zou je het wel kunnen zien in Duitsland.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
In elk geval twee keer zo veel ten opzichte van het aantal inwoners van beide landen. Even een hypothese er uit gooien: wellicht dat mensen die zich van het leven wensen te beroven weten dat de trein in Nederland een betrouwbare mogelijkheid is. Je gaat langs het spoor staan en je weet dat er binnen een paar minuten een trein komt. In Duitsland, met z'n vele nevenlijnen zijn er genoeg kilometers spoor waar je wel een uur de tijd hebt voor er een trein komt -en dus tot inkeer kan komen-.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:13 schreef Bitlord het volgende:
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)
In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
En lekker dat 'ie was. <3quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:45 schreef Crientj het volgende:
Keeeeerel.mensen, duh. Ijzer ook wel, met die loopbrug.
Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief.
In ander optiek zou je misschien hulp en andere methodieken kunnen promoten. Het is maar uit welk perspectief je dit bekijkt. Probleem van een 'aanrijding met een persoon' zijn niet alleen het leed voor de machinist en familie en vrienden van hem of haar maar ook de maatschappelijke kosten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
quote:ICE vanaf vrijdag 14 januari
Door een tekort aan materieel is de dienstregeling voor ICE voorlopig aangepast. Reizigers voor ICE International Amsterdam Centraal-Köln-Frankfurt dienen voorlopig in Emmerich over te stappen.
Tussen Amsterdam en Arnhem wordt er gedeeltelijk met ICE-materieel gereden en gedeeltelijk met vervangend binnenlands materieel .
In Emmerich vervolgen de reizigers hun reis met een andere ICE-trein.
Uitzondering op deze maatregel zijn ICE's 104 + 105, respectievelijk van en naar Basel SBB. Deze rijden wel door waardoor u niet hoeft over te stappen in Emmerich.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Ja dat zegtie. Mogelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 06:50 schreef greavy het volgende:
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
Er is een lijk (dode) gevonden bij Duiven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:46 schreef Temlin het volgende:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Na 04:00 he, je kent de regelsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef greavy het volgende:
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte.
Joh doe geen moeitequote:
Dan heb ik der al 19uur op zittenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh doe geen moeiteVanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg
We proberen wakker te blijven. Ik ga zometeen nog ff een uurtje-anderhalf uur ofzo liggen. En we zien vanzelf wel wat het word.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha![]()
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
Nu.nl.quote:De botsing van dinsdag tussen een goederentrein en een internationale ICE is waarschijnlijk het gevolg van koperdiefstal.
Dat meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag na onderzoek. Op de plek van het ongeval is 300 meter koperdraad verdwenen.
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.quote:
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
Ik vind het zowel overdag als 's nachts absurd dat mensen koper van de spoorbaan stelen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!!
Lol. Ook als je zit te vissen in de spoorberm sturen we de politie op je af.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar![]()
Dat zulk soort mensen nog steeds koper stelenquote:
Ook de HTM kan nog geen abonnementen op de chipkaart zetten, dus de NS staat niet alleen..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Cornelis83 het volgende:
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.
Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.
Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
Bronquote:Honderd tot tweehonderd medewerkers van spoorbeheerder ProRail en NS bewaken sinds vrijdagmiddag op sommige plaatsen het spoor om koperdiefstal te voorkomen. Aanleiding is de treinbotsing in Zevenaar, meldde een woordvoerder van ProRail.
De spoorbeheerder houdt er ernstig rekening mee dat door de koperdiefstal bij Zevenaar het beveiligingssysteem van de seinen en wissels is uitgeschakeld en daardoor ook de alarmeringsystemen bij Prorail niet functioneerden. Normaal gebeurt dit wel als dieven aan de slag gaan.
De woordvoerder spreekt van ''een nieuwe fase'' in de koperdiefstal. ''De criminelen hadden verstand van zaken''. Prorail en NS waarschuwen dat ze de extra surveillance niet lang kunnen volhouden en doen een beroep op de politie voor snel extra inzet.
http://forum.jackdeknipper.nlquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:15 schreef Temlin het volgende:
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
Naja laat dan maar. Ik was een manier aan het bedenken om het te voorkomen.quote:
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken?
Ja, wel een automatische koppeling, maar geen scharfenberg zoals op een SLT toch?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
Anders tremmen we morgen wel een paar trainmanagers in elkaarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Van de NS-LowSpeed-site:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef Zyron het volgende:
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinenquote:Voor reizen met Fyra is de hele maand januari geen toeslag nodig.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Greavy trekt een spoor van vernieling door het landquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:02 schreef Zyron het volgende:
Problemen op de Kijfhoek:
Prio 1 OD891 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (FASE: grip 2) (ACTIECENTRUM BRW: ja) PRORAIL KIJFHOEK ZWIJNDRECHT
Inmiddels grip 3.
Een uur te vroeg vertrokken voor wat extra kapotganerij morgenquote:De reis is gestart. Om 19:50 ben ik vertrokken naar Dordrecht en daar met de Benelux naar Rotterdam. In Rotterdam heb ik gewacht op de 1977 naar Eindhoven.
De reis verloopt volgens schema, en inmiddels vertrokken uit Tilburg! En wij zitten in ICRm!
tuurlijk welquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hij heeft geen mobiel internet zeker om af en toe een update te geven?
Ah, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Greavy is net Weert voorbij op weg naar Sittard volgens de planning
Die laatste heb ik ook, ik zit achterin (laatste bak) ivm overstap in Hengelo (spoor 11 kom ik aan daar)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen.
Ik pak bus 12quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen.
hehe idd..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Greavy trekt een spoor van vernieling door het land
schema bekeken? Er zitten nogal wat tricky overstaps in. Met name vanavond en morgenochtend vroeg.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:41 schreef Stefanovic83 het volgende:
[..]
hehe idd..
Zou wat zijn zeg als ie niet eens had kunnen beginnen haha
Let ff op, dit zou gevolgen voor morgen kunnen hebbenquote:Zwolle-Emmen
Vrijdag 14 Januari 19:27
Oorzaak
Tussen Nieuw Amsterdam en Coevorden langere reistijd door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Mag gewoon hoorquote:
Ja, dat was nog steeds 1 rit dan, zonder overstap dus.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:38 schreef Stefanovic83 het volgende:
ohja ik niet haha.. langste reis was 3 uur ofzo
Nja in NL dan, Thailand was 15 uur. Ze hadden 4 uur vertraging ofzo(vetrokken gewoon op tijd en nergens lang stil gestaan)
Dan heb je dus geenidee waar die gasten nu mee bezig zijnquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
jup.. geen stress voor overstappen enzo haha
Maastricht 23:44 23:56quote:
Oh dat is vrij scherp ja. Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:41 schreef Socios het volgende:
Mijn langste treinreis in Nederland (zowel qua duur als afstand) was 1.334 kilometer in 24 uur zonder trajecten of stations meerdere keren te passeren. Toen hele dag niet geslapen. Slechts één keer bijna weggevallen op de motor van Plan U tussen Winterswijk en Zutphen.
Lachen reisje.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)
Dat HSL driehoekje dat is ook mooi jaquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Lachen reisje.
Ik ga in het voorjaar Leeuwarden - Paris Nord - Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf - Leeuwarden.
Net iets meer dan 2.000 kilometer op één dag en zonder nachttreinen.
haha tofquote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maastricht 23:44 23:56
Rotterdam Centraal 3:59 4:05
Utrecht Centraal 4:42 5:08
Weesp 5:46 5:54
Amsterdam Centraal 6:11 6:17
Alkmaar 7:01 7:16
Hoorn 7:40 7:59
Schiphol 8:46 8:49
Amersfoort 9:35 9:38
Groningen 11:14 11:53
Leeuwarden 12:29 12:45
Zwolle 13:40 13:49
Kampen 13:59 14:03
Zwolle 14:13 14:26
Hardenberg 14:57 15:02
Mariënberg 15:08 15:14
Almelo 15:37 15:48
Amersfoort 16:52 17:11
Ede-Wageningen 17:48 18:02
Arnhem 18:14 18:54
Roosendaal 20:41 20:47
Dordrecht 21:11 21:37
Zwijndrecht 21:40
Nou, ik ben laatst eens gaan zoeken op internet. Valt me tegen: 6 euro de kilo. Weet niet wat die prorail kabels wegen per meter, maar lijkt me een hoop werk voor een paar rotcenten. D'r zijn volgens mij voldoende makkelijker en veiliger manieren om wat geld op te halenquote:
Zo, ik zal eens even mn bed uit komenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:54 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij hadden we dat afgesproken ja. Ik zit nu in de 1728 ter hoogte van Rijssen en ben als het goed is om 10.09u in Utrecht.
Volgens OBIS komen we om 8.57u in Deventer en daarna om 7.57u in Apeldoorn..
Proost hoor Socios! Ben je al wakker?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Socios, waar ben je???
Wij zijn al onderweg naar Rotterdam.
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Socios, waar ben je???
Wij zijn al onderweg naar Rotterdam.
Haha, rustig aan, net wakker, ik sluit aan in de Pimpel te Deventer.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Proost hoor Socios! Ben je al wakker?
Zij zitten in ICE 125.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 12:40 schreef greavy het volgende:
ICE 226 reed met een gewoon ICE-stel. ICE 123 werd door 3x V gereden
het is al ff stil.. Misschien ligt ie te slapen in een inmiddels afgerandeerde treinquote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios schiet je op? We zijn er bijna![]()
Is greavy nog in leven?
quote:
Ik denk dat je de verstrekking van reisinformatie bedoelt? Ik vind het een slecht plan, omdat het NS een voordeel geeft t.o.v. mogelijke concurrenten zoals Arriva en Veolia.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het plan van de NS op de TRDL weer over te nemen?
Check m'n blog gewoon.. Nu uit Deventer vertrokken en volgens schema opweg naar Amersfoort.quote:
Ik vind dat NS, Arriva, Veolia, Syntus en Conexxion op hun eigen traject voor de reisinformatie moeten zorgen. Als er dan in de toekomst niets wordt omgeroepen op de stations kan niet meer gewezen worden naar ProRail.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de verstrekking van reisinformatie bedoelt? Ik vind het een slecht plan, omdat het NS een voordeel geeft t.o.v. mogelijke concurrenten zoals Arriva en Veolia.
Hou je lip man, wij zijn ook onderweg. Denk je dat ik die blog van je ga bookmarken op mn telefoon of zoquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Check m'n blog gewoon.. Nu uit Deventer vertrokken en volgens schema opweg naar Amersfoort.
Ah leuk. En wat dan als er op Geldermalsen voor een NS trein en een arriva trein tegelijkertijd moet worden omgeroepen? Ze vertrekken immers allemaal tegelijk.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:
[..]
Ik vind dat NS, Arriva, Veolia, Syntus en Conexxion op hun eigen traject voor de reisinformatie moeten zorgen. Als er dan in de toekomst niets wordt omgeroepen op de stations kan niet meer gewezen worden naar ProRail.
Daar wordt het inderdaad lastig, Maar op een station waar maar 1 vervoerder komt, Nijmegen Heyendaal bijvoorbeeld zou het door Veolia zelf verzorgt moeten worden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:39 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ah leuk. En wat dan als er op Geldermalsen voor een NS trein en een arriva trein tegelijkertijd moet worden omgeroepen? Ze vertrekken immers allemaal tegelijk.
En de treindienstleiding bij NS is natuurlijk helemaal treurig
Dan wordt synthus(/arriva) rond Arnhem natuurlijk keihard genaaid op het gedeelde baanvak![]()
Het huidige systeem vereist een aparte spoorbeheerder, omdat anders 1 partij de rest keihard naait of overal voor iedere vervoerder afzonderlijk spoor moet komen te liggen.
Toch opmerkelijk dat niemand iets gemerkt heeft.quote:Dode Duiven slachtoffer treinongeval
DUIVEN - De man die vrijdagmorgen dood werd aangetroffen langs het spoor bij Duiven is het slachtoffer van een treinongeval. Dat bevestigt een woordvoerder van de Spoorwegpolitie. Het betreft een 27-jarige inwoner van Arnhem die om het leven kwam nabij de spoorwegovergang in de Vergertlaan in Duiven.Onduidelijk blijft wanneer het ongeval zich heeft voorgedaan.
Zie ook:
"Het moet gebeurt zijn tussen donderdag middernacht en vrijdagochtend half elf, toen de vondst van het lichaam werd gemeld," zegt de woordvoerder.
Onderzoek heeft volgens de woordvoerder uitgewezen dat de man door de klap van een passerende trein om het leven is gekomen. Inmiddels zijn alle machinisten gehoord die tussen donderdag middernacht en vrijdagochtend 10.30 uur een trein bestuurden op het traject Arnhem-Zevenaar. Dat onderzoek heeft nog niets opgeleverd.
Een spoortunnel van 1,5 miljard omdat het veiliger isquote:Zwijndrecht bepleit opnieuw ondertunneling
Burgemeester Antoin Scholten van Zwijndrecht pleit opnieuw voor het ondertunnelen van ruim 10 kilometer spoorterrein in het bewoonde gebied van Zwijndrecht en Dordrecht. Dat zou 1,5 miljard euro kosten.
Dat stelde Scholten zaterdag nog eens opnieuw naar aanleiding van de brand vrijdag en zaterdag op rangeerterrein Kijfhoek. Hij zei al eerder te hebben gelobbyd in de Tweede Kamer voor ondertunneling van dat gebied, mede omdat daar veel treinen met gevaarlijke stoffen langskomen. Tot nu toe is die lobby niet gelukt.
Let ff op wil je, als t goed is kan je tussen Zl en Lw ACTS met containertrein ri Zwolle tegenkomenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk snel. zit nu zelf in het treindeel naar Leeuwarden. Dennis zal wel verderop in dezelfde trein zitten
Ik vrees dat je dan toch wat nieuws moet gaan bedenken. Anders is het niet bijzonder meer.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
Whaha. De volgende keer kom ik ook mee.
En wij hebben al besloten om nog een keer zo'n rit te maken voor het goede doel!
Boeie. Het is toch donkerquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Let ff op wil je, als t goed is kan je tussen Zl en Lw ACTS met containertrein ri Zwolle tegenkomen
Treinsurfen voor het goede doel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:34 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vrees dat je dan toch wat nieuws moet gaan bedenken. Anders is het niet bijzonder meer.
ja, ik zat in het 2e groningerstel, lekker onverbouwd. Zit nu in de 4036 naar huis (nouja, eigenlijk Enschede....)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk snel. zit nu zelf in het treindeel naar Leeuwarden. Dennis zal wel verderop in dezelfde trein zitten
Mag ook wel. Afsteken voor het goede doel kan nietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
Whaha. De volgende keer kom ik ook mee.
En wij hebben al besloten om nog een keer zo'n rit te maken voor het goede doel!
Ah, dat is wel leuk. zit zelf on de 4057, volgens de cijfers boven de deurquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
ja, ik zat in het 2e groningerstel, lekker onverbouwd. Zit nu in de 4036 naar huis (nouja, eigenlijk Enschede....)
Ja het moet duidelijk over.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mag ook wel. Afsteken voor het goede doel kan niet
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:35 schreef Lemjur het volgende:
trein met vriendin erin net aan gemist.
Zeker! En dubbel zo lang.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:46 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja het moet duidelijk over.
[..]
![]()
Yay, tis tof om gelijk te hebben. ;Dquote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele bochten in de HSL hebben meer dan twee keer zo veel verkanting als on Harderwijk, dus Crientj heeft gelijk
Ja hoor. Net Breda uit. Het einde begint in zicht te raken!quote:
Nu nog een digitaal linnen tasjequote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:54 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Nou Socios, je digitale blocnote!
Ooh, dat moet wel te maken zijn? Anders een iPhone hoesje in de vorm van... ?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nu nog een digitaal linnen tasje
1 ding, stom dat je moet registreren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:17 schreef iTrainSpotter het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf vandaag is er een Nederlandstalige treinspotters app voor de iPhone.
Het is een eerste versie en er moet nog wel wat gedaan worden, maar het begin is er en wij hopen dat jullie het een leuk initiatief vinden.
Je kan hem hier downloaden: http://www.itrainspotter.com
Ik hoop dat de mods dit bericht willen laten staan, het is een non-profit app exact voor deze doelgroep. alvast bedankt!
Sorry alvast voor eventuele vragen voor andere OS'enVoorlopig alleen een versie voor de iPhone.
Iedereen rende ineens een andere kant op.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:00 schreef KapiteinT het volgende:
Beetje jammer dat iemand 4 uur te laat kwam en vervolgens op Schiphol opeens weer verdween.
Yep. Daarna vanuit Rotterdam Centraal weer met de Intercity naar Leeuwarden gegaan.quote:Had je de Fyra nog wel gehaald eigenlijk?
Ik rende vooral heel snel de Pimpel weer in, omdat m'n tas daar nog stond.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:01 schreef Socios het volgende:
[..]
Iedereen rende ineens een andere kant op.
? ;oquote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:49 schreef KapiteinT het volgende:
M'n reactie op dat treinspotgebeuren is verwijderd en die can Crientj niet.
Je ziet er zwaar vermoeid uit! Let je een beetje op je eten de komende tijd?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef greavy het volgende:
Ik in de trein, de laatste (zwaarste!) uurtjes ga ik tegemoet. http://twitpic.com/3qbmxy
Edit: nu de goede foto
Dat trucje heb ik met mijn maandabonnement ook een week volgehouden tot iemand het zag. Ik heb zelfs een volle maand met een verkeerd stamkaartnummer gereisd, tikfoutje bij het invoeren. Zelfs de GTbV claims die ik daar me heb ingediend zijn zonder slag of stoot gehonoreerd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 23:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Conducteurs letten tegenwoordig echt niet meer op de datum op je ns-jaarkaart he!
Nu al drie keer een conducteur die meteen "ow, dat is prima!" roept terwijl ik toch echt een kaart toon die geldig is tot 12-01-2011![]()
(Ik heb de nieuwe ook wel bij me hoor, maar die oude staat nog saldo op voor de bus en metro enzo wat ik nog op wil maken)
Komt wel vaker voor.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:38 schreef Hugo__Boss het volgende:
Plan V voor de sneltrein Breda - Amsterdam. Nog nooit eerder gezien
Zo veel verhalen heb ik eigenlijk niet. Ik daag wel iedereen uit om de FOK!loc te zoeken. Hij rijdt nu waarschijnlijk ergens over de HSL.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Topic #288 gaat helemaal vol zitten met verhaaltjes over dit weekend zo te zien!
Wat hebben je gedaanquote:Op zondag 16 januari 2011 15:04 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zo veel verhalen heb ik eigenlijk niet. Ik daag wel iedereen uit om de FOK!loc te zoeken. Hij rijdt nu waarschijnlijk ergens over de HSL.
Actuele vertrektijden op NS.nl zegt bij mij .06 en .46 voor de intercity's en .31 voor de stoptrein richting Zwolle. Is dat de oude dienstregeling?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Eltonno het volgende:
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten...
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
Volgens mij rijden er 3 treinen per uur. Die van .06 en .46 rijden na Zwolle door richting Amersfoort. De .31 is de stopper naar Zwolle.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Eltonno het volgende:
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten...
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
Kan ik hieruit concluderen dat NS vergeten is de vertrektijdenborden op Groningen te verversen?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Eltonno het volgende:
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten...
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
Niet helemaal, die van .46 is oud en daar stap ik nu in, die van .31 is nieuw, en wilde ik pakken, maar die bestaat helemaal niet. Toen ik mijn reis plande kwam die van .46 helemaal niet meer voor in de mogelijkheden....quote:Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Actuele vertrektijden op NS.nl zegt bij mij .06 en .46 voor de intercity's en .31 voor de stoptrein richting Zwolle. Is dat de oude dienstregeling?
Hoezo bestaat die niet?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:35 schreef Eltonno het volgende:
[..]
Niet helemaal, die van .46 is oud en daar stap ik nu in, die van .31 is nieuw, en wilde ik pakken, maar die bestaat helemaal niet. Toen ik mijn reis plande kwam die van .46 helemaal niet meer voor in de mogelijkheden....
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31quote:
Hij is niet gekomen? Of hij stond niet op de borden?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef Eltonno het volgende:
[..]
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31
Als het goed is vertrekken die van perron 6b of 7b en niet van de normale 2b of 3bquote:Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef Eltonno het volgende:
[..]
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31
ik heb niks gezien, maar dan zal ik well iets gemist hebben... blijf ik het raar vinden dat de planner als ik mijn reis plan niet laat zien dat er ook een trein gaat om .46quote:Op zondag 16 januari 2011 15:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het goed is vertrekken die van perron 6b of 7b en niet van de normale 2b of 3b
reis nog door met de trein die richting roosendaal gaat, maar die gaat om het half uurquote:Op zondag 16 januari 2011 15:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat is het einddoel van je reis, Zwolle? Of reis je nog verder, en zit er dan b.v. ergens een traject met (op zondag) maar 1x per uur een trein?
Dan kijk je niet op de site van de NS, want ik zie ze daar wel.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:58 schreef Yreal het volgende:
Als ik op de AV van groningen kijk zie ik geen stopper naar zwolle idd..
ik ben gewoon scheefquote:Op zondag 16 januari 2011 15:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan kijk je niet op de site van de NS, want ik zie ze daar wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |