Die zijn vertrokken naar het buitenland...quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:37 schreef cherrycoke het volgende:
weet iemand toevallig wanneer die light rails weer gaan rijden op traject Gouda Alphen a/d Rijn?
als inderdaad ..quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef weps het volgende:
[..]
Die zijn vertrokken naar het buitenland...
Pas als de RijnGouwLijn rijdt komen ze terug als in de vorm van nieuwe materieel.
die tuinstoelen die erin zitten vond ik nou niet echt comfortabelquote:Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
Die Light Rail gevallen waren zeer comfortabel iig
Nooit meer wat van gehoord.quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:42 schreef Crientj het volgende:
Ja hoi. Werk je nou bij Servex? Of willen ze je niet hebben daar?
Er moet natuurlijk wel eens roest worden gereden.quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef Bitlord het volgende:
Zowaar net een sprinterdrie over het maliespoortje van maliebaan naar lunetten aansluiting. Het is maanden geleden dat ik daar voor het laatst een trein zag rijden.
De MCN was een NLerquote:Op woensdag 12 januari 2011 23:30 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"
Daar hoeft het niet vlak voor te liggen, als de buffers ingedrukt zijn veren die wel terug als de mcn de remmen lost. Dan gaat 'ie rollen, en dat stopt pas als 'ie op maximale lengte is, denk ik.quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar dan blijft de vraag: ligt het spoor bij Zevenaar Oost vlak of glooit het wat? Anybody?
Dat lijkt me nu niet zo handig, ik zou dan naar Duitsland/Tsjechie/Polen gaan, hoef je al dat bier niet mee te slepenquote:Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland met 50kg bier in een reistrolley per trein
1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL)
2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000)
3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT)
Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening?
* Reizigers uit Amersfoort en Hilversum kunnen hun woning uitwisselen.quote:* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Hilversum kunnen omreizen via Amersfoort.
Die overbuurman... hulpverlener of ramptoerist?quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:21 schreef Crientj het volgende:
Springer bij Den Dolder idd. Ik zag de overbuurman al rennen naar z'n wagen, dus die staat er heel boeiend bij geloof ik
Nou ja, ik ga rond half 7 treinen. Supah.
www.jizdenka.cz.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef RubenK het volgende:
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finlandmet 50kg bier in een reistrolley per trein
De route zal zijn:
1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL)
2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000)
3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT)
Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening?
Volgens mij is het zo dat je dan wel een (aankomst!) vertraging van >1 uur moet oplopen. Bovendien, vervalt dan niet het recht op een vergoeding?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:07 schreef James1988 het volgende:
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d.
Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde.
Volgens mij werken wij beide nog met een verouderde CIV.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:17 schreef James1988 het volgende:
Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben.
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrijquote:
quote:Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Reisadvies
Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer.
quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn-Amersfoort/Deventer
Jep, maar ik deed nog makkelijker. Met bus 77 naar huis gegaan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij
Misschien wel een wakkere internetuser die je erop attendeert dat "politici" een meervoud isquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt...
Knap. Dat was al eerder stilgelegd toch?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein.
Iemand heeft Murphy opgegraven ofzo?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein. Hoeveel maakt dat vandaag? Vijf? Zes?
Daar rijden toch dieseltreinen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:00 schreef greavy het volgende:
Stroomstoring Warffum-Usquert
Tussen Warffum en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van
15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Warffum en Roodeschool geen treinen maar bussen.
Prognose:
* onbekend
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ikquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:17 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag je natte droom op Gdm Fles.
Een goederentrein die met 20km/u de stoptrein inhaalde die al 5 minuten stond te wachten met de IC daar achter.
Goedkope verwarming voor je huisquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik
Groningen-Leer is toch ook nog open?quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder. Er is nog precies één route begaanbaar tussen Duitsland en Amsterdam en dat is via Venlo en Nijmegen
Jammer dat Zwolle-Meppel er uit ligt/lag, he.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Groningen-Leer is toch ook nog open?
Als je in het Noorden woont lukt dat wel
Als er een probleem met de bovenleiding is, wordt dat niet als stroomstoring gemeld, maar als een probleem met de bovenleiding. In dit geval was de voeding van de onderpost defect, dus de onderpost (die zorgt voor de communicatie met de infra) deed het niet meer.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Daar rijden toch dieseltreinen?![]()
Ik snap het wel hoor, de beveiliging werkt natuurlijk op stroom, maar toch klinkt het zo stom!
Huis?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goedkope verwarming voor je huis
Fraai synchroonspringen @19:58.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En de hitcount van vandaag:
15.49u Utrecht-Amersfoort
19.58u Apeldoorn-Amersfoort
19.58u Zwolle-Meppel
20.59u Den Bosch-Eindhoven
Vier dus volgens mij.
quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fraai synchroonspringen @19:58.
Daar reageert PSM op. Stoom zorgt voor warmte.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik
"Hee, ik spring om 19:58." "Ja, leuk, zullen we tegelijk springen?", "Ja, goed idee."quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft mijn rss-reader toen de boel geüpdateteted. Al heb ik nu wel een beeld voor me van smsende springers.
Springer 2 naar springer 1: "Waaacht, de trein is te laatquote:Op donderdag 13 januari 2011 21:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dan is het wel extra pech als je op het spoor staat en de trein heeft vertraging...
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.
Dat denk ik ook niet, ik reageerde meer in algemene zin.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
Er zijn een hoop factoren, de beveiliging tegen spoorlopers is er daar maar één van. Zo is in Nederland zo'n beetje overal het spoor niet meer dan 10 km ver weg.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:
[..]
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.quote:
Indeed.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
Gelijk heb je. Maar zo zou je het wel kunnen zien in Duitsland.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
In elk geval twee keer zo veel ten opzichte van het aantal inwoners van beide landen. Even een hypothese er uit gooien: wellicht dat mensen die zich van het leven wensen te beroven weten dat de trein in Nederland een betrouwbare mogelijkheid is. Je gaat langs het spoor staan en je weet dat er binnen een paar minuten een trein komt. In Duitsland, met z'n vele nevenlijnen zijn er genoeg kilometers spoor waar je wel een uur de tijd hebt voor er een trein komt -en dus tot inkeer kan komen-.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:13 schreef Bitlord het volgende:
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)
In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
En lekker dat 'ie was. <3quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:45 schreef Crientj het volgende:
Keeeeerel.mensen, duh. Ijzer ook wel, met die loopbrug.
Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief.
In ander optiek zou je misschien hulp en andere methodieken kunnen promoten. Het is maar uit welk perspectief je dit bekijkt. Probleem van een 'aanrijding met een persoon' zijn niet alleen het leed voor de machinist en familie en vrienden van hem of haar maar ook de maatschappelijke kosten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
quote:ICE vanaf vrijdag 14 januari
Door een tekort aan materieel is de dienstregeling voor ICE voorlopig aangepast. Reizigers voor ICE International Amsterdam Centraal-Köln-Frankfurt dienen voorlopig in Emmerich over te stappen.
Tussen Amsterdam en Arnhem wordt er gedeeltelijk met ICE-materieel gereden en gedeeltelijk met vervangend binnenlands materieel .
In Emmerich vervolgen de reizigers hun reis met een andere ICE-trein.
Uitzondering op deze maatregel zijn ICE's 104 + 105, respectievelijk van en naar Basel SBB. Deze rijden wel door waardoor u niet hoeft over te stappen in Emmerich.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Ja dat zegtie. Mogelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 06:50 schreef greavy het volgende:
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
Er is een lijk (dode) gevonden bij Duiven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:46 schreef Temlin het volgende:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.
Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Na 04:00 he, je kent de regelsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef greavy het volgende:
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte.
Joh doe geen moeitequote:
Dan heb ik der al 19uur op zittenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Joh doe geen moeiteVanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg
We proberen wakker te blijven. Ik ga zometeen nog ff een uurtje-anderhalf uur ofzo liggen. En we zien vanzelf wel wat het word.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 15:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha![]()
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
Nu.nl.quote:De botsing van dinsdag tussen een goederentrein en een internationale ICE is waarschijnlijk het gevolg van koperdiefstal.
Dat meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag na onderzoek. Op de plek van het ongeval is 300 meter koperdraad verdwenen.
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.quote:
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
Ik vind het zowel overdag als 's nachts absurd dat mensen koper van de spoorbaan stelen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!!
Lol. Ook als je zit te vissen in de spoorberm sturen we de politie op je af.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar![]()
Dat zulk soort mensen nog steeds koper stelenquote:
Ook de HTM kan nog geen abonnementen op de chipkaart zetten, dus de NS staat niet alleen..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Cornelis83 het volgende:
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.
Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.
Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
Bronquote:Honderd tot tweehonderd medewerkers van spoorbeheerder ProRail en NS bewaken sinds vrijdagmiddag op sommige plaatsen het spoor om koperdiefstal te voorkomen. Aanleiding is de treinbotsing in Zevenaar, meldde een woordvoerder van ProRail.
De spoorbeheerder houdt er ernstig rekening mee dat door de koperdiefstal bij Zevenaar het beveiligingssysteem van de seinen en wissels is uitgeschakeld en daardoor ook de alarmeringsystemen bij Prorail niet functioneerden. Normaal gebeurt dit wel als dieven aan de slag gaan.
De woordvoerder spreekt van ''een nieuwe fase'' in de koperdiefstal. ''De criminelen hadden verstand van zaken''. Prorail en NS waarschuwen dat ze de extra surveillance niet lang kunnen volhouden en doen een beroep op de politie voor snel extra inzet.
http://forum.jackdeknipper.nlquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:15 schreef Temlin het volgende:
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
Naja laat dan maar. Ik was een manier aan het bedenken om het te voorkomen.quote:
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken?
Ja, wel een automatische koppeling, maar geen scharfenberg zoals op een SLT toch?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
Anders tremmen we morgen wel een paar trainmanagers in elkaarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Van de NS-LowSpeed-site:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef Zyron het volgende:
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinenquote:Voor reizen met Fyra is de hele maand januari geen toeslag nodig.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |