abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91256610

Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

==========================

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom.

Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe.

Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten.

>> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen
Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen.
Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl.

>> NS Dienstregeling 2011
NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken.
Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden.
Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
pi_91256640
Hoi Crientj. xD
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:37:39 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_91256671
weet iemand toevallig wanneer die light rails weer gaan rijden op traject Gouda Alphen a/d Rijn?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 11:38:24 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_91256697

:W
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91256724
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:37 schreef cherrycoke het volgende:
weet iemand toevallig wanneer die light rails weer gaan rijden op traject Gouda Alphen a/d Rijn?
Die zijn vertrokken naar het buitenland...

Pas als de RijnGouwLijn rijdt komen ze terug als in de vorm van nieuwe materieel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 11:39:55 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91256754
Die Light Rail gevallen waren zeer comfortabel iig
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:40:19 #7
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_91256765
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef weps het volgende:

[..]

Die zijn vertrokken naar het buitenland...

Pas als de RijnGouwLijn rijdt komen ze terug als in de vorm van nieuwe materieel.
als inderdaad ..
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:40:52 #8
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_91256795
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:39 schreef Peterselieman het volgende:
Die Light Rail gevallen waren zeer comfortabel iig
die tuinstoelen die erin zitten vond ik nou niet echt comfortabel
pi_91256849
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:36 schreef Socios het volgende:
Hoi Crientj. xD
Ja hoi. Werk je nou bij Servex? Of willen ze je niet hebben daar?
pi_91256914
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 11:42 schreef Crientj het volgende:
Ja hoi. Werk je nou bij Servex? Of willen ze je niet hebben daar?
Nooit meer wat van gehoord.
pi_91257029
Heb ik daarvoor dat ellendige lange verhaal getikt. :')

Nou vooruit. Kom dan maar bij Utrecht ofzo, we zoeken toch altijd wel lui. Harr.
  donderdag 13 januari 2011 @ 11:55:49 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91257464
Wel relaxed dat de stoptrein naar Leiden keert in Zwijndrecht. Zoals de HC het noemde: Een verwarmde wachtruimte
  donderdag 13 januari 2011 @ 12:11:36 #13
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91258127

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 10:58 schreef Bitlord het volgende:
Zowaar net een sprinterdrie over het maliespoortje van maliebaan naar lunetten aansluiting. Het is maanden geleden dat ik daar voor het laatst een trein zag rijden.
Er moet natuurlijk wel eens roest worden gereden. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91260029
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:30 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Gelukkig werken die niet bij het IVW. Ik zie de rapporten al voor me: "moffen zijn gewoon niet geschikt als MCN"
De MCN was een NLer :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:22:34 #15
45532 ziggyziggyziggy
pi_91261029
Maar dan blijft de vraag: ligt het spoor bij Zevenaar Oost vlak of glooit het wat? Anybody?
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:53:53 #16
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91262279
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Maar dan blijft de vraag: ligt het spoor bij Zevenaar Oost vlak of glooit het wat? Anybody?
Daar hoeft het niet vlak voor te liggen, als de buffers ingedrukt zijn veren die wel terug als de mcn de remmen lost. Dan gaat 'ie rollen, en dat stopt pas als 'ie op maximale lengte is, denk ik.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 14:00:22 #17
Maffe Fries
pi_91262552
mja, dan zou het niet meer dan 5 tot 10 meter moeten zijn denk ik. Om het ongeluk met de ICE te voorkomen had de trein denk ik minimaal 50 meter verder naar voren moeten staan.
pi_91264121
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland :D met 50kg bier in een reistrolley per trein

De route zal zijn:

1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL)
2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000)
3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT)

Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening? :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:17:22 #19
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91265967
quote:
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland met 50kg bier in een reistrolley per trein

Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening?
Dat lijkt me nu niet zo handig, ik zou dan naar Duitsland/Tsjechie/Polen gaan, hoef je al dat bier niet mee te slepen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:19:42 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91266085
Aanrijding-met-een-persoon Utrecht Overvecht-
Tussen Utrecht Overvecht en Amersfoort moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Bilthoven en Amersfoort geen treinen.
* Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Schiphol.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Zwolle kunnen omreizen via Arnhem.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Hilversum kunnen omreizen via Amersfoort.
Prognose:
* Treindienst normaal om 17:30 uur.
pi_91266193
Springer bij Den Dolder idd. Ik zag de overbuurman al rennen naar z'n wagen, dus die staat er heel boeiend bij geloof ik :')

Nou ja, ik ga rond half 7 treinen. Supah.
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:23:02 #22
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_91266239
quote:
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Hilversum.
* Reizigers tussen Utrecht Centraal en Hilversum kunnen omreizen via Amersfoort.
* Reizigers uit Amersfoort en Hilversum kunnen hun woning uitwisselen.

There, I fixed it.
  donderdag 13 januari 2011 @ 15:29:19 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91266525
Ja, dat klopt ook niet echt helemaal. Utrecht-Amersfoort via Hilversum, maar als je Utrecht-Hilversum zit moet je (weer) via Amersfoort..
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:10:30 #24
45532 ziggyziggyziggy
pi_91268477
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 15:21 schreef Crientj het volgende:
Springer bij Den Dolder idd. Ik zag de overbuurman al rennen naar z'n wagen, dus die staat er heel boeiend bij geloof ik :')

Nou ja, ik ga rond half 7 treinen. Supah.
Die overbuurman... hulpverlener of ramptoerist?
  donderdag 13 januari 2011 @ 16:11:00 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91268507
Morgen toch maar eens een Fyra meepakken.
pi_91268878
Ehh, zit bij de brandweer geloof ik. Gedeeltelijk ramptoerist, gedeeltelijk hulpverlener.
Weet niet precies, wel dat als er iets gebeurd hij keihard ernaartoe gaat. :')
pi_91269419
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef RubenK het volgende:
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finland :D met 50kg bier in een reistrolley per trein

De route zal zijn:

Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening? :)
www.jizdenka.cz.

Let er op dat de CNL een gigantische omweg maakt. De rit Asd - Kph met de CNL is 1280 km.olgens de werkelijke route.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:07:55 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91271280
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d.

Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde.
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:12:02 #29
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_91271510
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:07 schreef James1988 het volgende:
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d.

Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde.
Volgens mij is het zo dat je dan wel een (aankomst!) vertraging van >1 uur moet oplopen. Bovendien, vervalt dan niet het recht op een vergoeding?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:17:59 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91271855
Dat is niet hoe ik de CIV-regels begrijp.

In 13.2 staat dat de reiziger recht heeft op vergoeding bij een aankomstvertraging van minstens +1 uur. In 13.5 staat echter dat de reiziger in plaats van voor een vergoeding ook mag kiezen om met een andere trein verder te reizen om zo zijn vertraging te beperken.

Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben.
pi_91272132

Tijdens een kortstondig zonnig moment passeerden de ET 7.10 en 7.09 als Eurobahn trein 20221 uit Venlo bij Boisheim op weg naar Hamm(Westf).
pi_91272557
Netjes Zug *O* Geen zon gezien hier :N Het hele jaar nog niet :')
  donderdag 13 januari 2011 @ 17:40:49 #33
106942 Eix
pi_91273006
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 17:17 schreef James1988 het volgende:

Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben.
Volgens mij werken wij beide nog met een verouderde CIV.

http://www.nshispeed.nl/nl/algemeen/vervoersvoorwaarden
-> Dan doorklikken naar Algemene voorwaarden voor spoorwegvervoer van reizigers (GCC-CIV/PRR).

Belangrijk hierbij is punt 9.1.3"... of voortzetting van de reis is alleen mogelijk
via de vervoerders die betrokken zijn bij de uitvoering van de vervoerovereenkomst. Dit
dient te gebeuren onder voorwaarden die vergelijkbaar zijn met de oorspronkelijke
reis
.

Mijn mening/stelling: Thalys is een samenwerking van oa NS, en bovendien is Thalys ook aangesloten bij CIV. Daarom is ook Thalys indirect betrokken bij de uitvoering van de vervoerovereenkomst.

De vraag is of een Thalys valt onder voorwaarden die vergelijkbaar zijn met de oorspronkelijke reis. Die formulering is dermate vaag dat jurisprudentie zou moeten uitwijzen wat vergelijkbare voorwaarden zijn. Kun jij niet een keer bij uitval van de Benelux de Thalys nemen en een eventuele boete aanvechten? Dan weten we het. :7
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_91273318
Ik kwam niet verder dan deze kolentrein met G2000 in dubbeltractie door een zeiknat Utrecht Centraal :)

pi_91274330
Oh ja, van dinsdag;

donderdag 13 januari 2011 @ 18:19:04 #36
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_91274756
Ohja, als we toch bezig zijn, gisteren in wpl Maastricht, vet gezicht (sorry voor de kutkwaliteit, HTC telefoon...):
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_91275744
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:09 schreef Crientj het volgende:
Oh ja, van dinsdag;

[ afbeelding ]
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij :)
pi_91277780
Ook leuk :')

quote:
Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring.

Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.

Reisadvies
Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer.
quote:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn-Amersfoort/Deventer
:')
  donderdag 13 januari 2011 @ 19:40:41 #39
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_91278398
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt...
pi_91279109
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij :)
Jep, maar ik deed nog makkelijker. Met bus 77 naar huis gegaan.

Yay voor springers. Eentje tussen apeldoorn / deventer (geloof ik..)
Dus dan maar ic zwolle en via nijverdal-west. Nadeel: ik moet dan nog een stuk lopen.
pi_91279304
Jezus. Seinstoring. En een NOG een springer tussen iets en meppel. :') Is 13 januari de dag waarop lui besluiten om zichzelf voor een trein te gooien?
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:00:02 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91279361
Zoiets..
Word een lang lijstje nu:

Beperkingen-op-last-van-de-politie Tilburg-Oisterwijk
Tussen Tilburg en Oisterwijk moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door beperkingen op last van de politie rijden er tussen Tilburg en Oisterwijk geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 21:00 uur.

Aanrijding-met-een-persoon Dedemsvaart-Meppel
Tussen Meppel en Zwolle moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Meppel en Zwolle geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 22:00 uur.

Stroomstoring Warffum-Usquert
Tussen Warffum en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van
15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Warffum en Roodeschool geen treinen maar bussen.
Prognose:
* onbekend

Aanrijding Amersfoort-Apeldoorn
Tussen Amersfoort en Apeldoorn moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er tussen Amersfoort en Apeldoorn geen treinen.
* Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen omreizen via Zwolle.
Prognose:
* onbekend
Seinstoring Klarenbeek-Zutphen
Tussen Apeldoorn en Zutphen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een seinstoring.
Prognose:
* onbekend

Ontspoorde trein Arnhem - Emmerich
Tussen Arnhem en Emmerich moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door eerdere ontsporing rijden er tussen Arnhem en Emmerich geen treinen maar bussen.
Prognose:
* de rest van de dag

Edit: En net er weer 1 bij:
Seinstoring Klarenbeek-Zutphen
Tussen Apeldoorn en Zutphen moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Oorzaak: een seinstoring.
Prognose:
* onbekend

Edit2:
Aanrijding-met-een-persoon Den Bosch-Boxtel
Tussen Den Bosch en Boxtel moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding met een persoon rijden er tussen Den Bosch en Boxtel geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 22:30 uur.

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 13-01-2011 20:07:36 ]
pi_91279757
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt...
Misschien wel een wakkere internetuser die je erop attendeert dat "politici" een meervoud is :)
pi_91279801
Echt he.. alsk dr maar ben voor 11uur.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:19:41 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91280606
Wat een puinzooi:

Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg
Melding donderdag 13 januari 2011, 20:09 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon

Tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Eindhoven-'s-Hertogenbosch/Tilburg
Melding donderdag 13 januari 2011, 20:02 uur:
Oorzaak: beperkingen op last van de politie

Tussen Tilburg en Eindhoven rijden geen treinen door beperkingen op last van de politie.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Zwolle-Groningen/Leeuwarden
Melding donderdag 13 januari 2011, 19:48 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon

Tussen Zwolle en Meppel rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:00 uur verholpen.

Groningen-Delfzijl/Roodeschool
Melding donderdag 13 januari 2011, 19:33 uur:
Oorzaak: stroomstoring

Tussen Groningen en Roodeschool rijden geen treinen door een stroomstoring.
Er rijden stopbussen tussen Warffum en Roodeschool.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.

Apeldoorn-Amersfoort/Deventer
Melding donderdag 13 januari 2011, 19:19 uur:
Oorzaak: aanrijding

Tussen Apeldoorn en Amersfoort rijden geen treinen door een aanrijding.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min.
De verstoring is naar verwachting rond 21:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Enschede en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Hengelo en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Deventer en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Almelo en Amersfoort reizen via Zwolle.
Reizigers tussen Enschede en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Hengelo en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Deventer en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.
Reizigers tussen Almelo en Utrecht Centraal reizen via Arnhem.

Apeldoorn-Zutphen
Melding donderdag 13 januari 2011, 18:30 uur:
Oorzaak: seinstoring

Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer.

KHbf-Arnhem
Melding donderdag 13 januari 2011, 11:32 uur:
Oorzaak: eerdere verstoring

Tussen Arnhem en Emmerich rijden geen treinen door een eerdere verstoring.
Er rijden snelbussen tussen Arnhem en Emmerich.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting 14 januari rond 2:00 uur verholpen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:21:13 #46
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91280705
Dat is hetzelfde als ik postte, alleen een beetje andere tekst :')
Zeker van de NS-site? Prorail ofcourse :)
pi_91280761
De dubbele melding voor ehv (springer / op lastvan politie) is dan nog het tofste. Maar wat een faaldag.
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:25:10 #48
45532 ziggyziggyziggy
pi_91280951
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein. Hoeveel maakt dat vandaag? Vijf? Zes?
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:25:39 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91280974
De vijfde volgens mij. Kan ook wel eens de zesde zijn als ik er één gemist heb.
pi_91281091
Bijzonder. Er is nog precies één route begaanbaar tussen Duitsland en Amsterdam en dat is via Venlo en Nijmegen _O-
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:28:29 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91281127
Nu kun je alleen nog via de Maaslijn in Limburg komen. Of via België. 8)7

@Fles: en Bad Bentheim dan?
pi_91281207
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein.
Knap. Dat was al eerder stilgelegd toch? :?
  donderdag 13 januari 2011 @ 20:30:55 #53
111382 Ofyles2
pi_91281277
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En het is nog niet klaar, want nu ligt er tussen Den Bosch en Boxtel iemand onder de trein. Hoeveel maakt dat vandaag? Vijf? Zes?
Iemand heeft Murphy opgegraven ofzo?
pi_91281792
Zwolle staat goed vol. :o
pi_91282122
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:38 schreef Crientj het volgende:
Zwolle staat goed vol. :o
Met wat? Mensen? IJzer? Allebei? :')
pi_91282247
Keeeeerel. :') mensen, duh. Ijzer ook wel, met die loopbrug.

Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief.
pi_91282911
Kan me voorstellen dat er ook nogal wat ijzer ophoopt daar, wat niet weg kan richting het noorden :?
pi_91283125
Valt wel mee, die ic keerde op zwolle.. verder 2 koplopers ofzo. Niet echt opgelet :') ik wilde die van .34 halen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:12:06 #59
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91283948
En nog de nodigde T'tjes en V'tjes die daar aan de kant staan.
pi_91284127
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:00 schreef greavy het volgende:
Stroomstoring Warffum-Usquert
Tussen Warffum en Roodeschool moeten reizigers rekening houden met een vertraging van
15 tot 30 minuten.
Door een stroomstoring rijden er tussen Warffum en Roodeschool geen treinen maar bussen.
Prognose:
* onbekend
Daar rijden toch dieseltreinen? :o
Ik snap het wel hoor, de beveiliging werkt natuurlijk op stroom, maar toch klinkt het zo stom!
pi_91284294
Ik zag je natte droom op Gdm Fles.
Een goederentrein die met 20km/u de stoptrein inhaalde die al 5 minuten stond te wachten met de IC daar achter.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_91284596
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:17 schreef Ascendancy het volgende:
Ik zag je natte droom op Gdm Fles.
Een goederentrein die met 20km/u de stoptrein inhaalde die al 5 minuten stond te wachten met de IC daar achter.
De stoom uit mijn oren zou zo tegen half twee vannacht geluwd zijn denk ik :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 21:32:50 #63
Maffe Fries
pi_91285278
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goedkope verwarming voor je huis ;)
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:33:56 #64
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91285356
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Bijzonder. Er is nog precies één route begaanbaar tussen Duitsland en Amsterdam en dat is via Venlo en Nijmegen _O-
Groningen-Leer is toch ook nog open?
Als je in het Noorden woont lukt dat wel :P
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:36:27 #65
45532 ziggyziggyziggy
pi_91285538
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Groningen-Leer is toch ook nog open?
Als je in het Noorden woont lukt dat wel :P
Jammer dat Zwolle-Meppel er uit ligt/lag, he.

quote:
11s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Daar rijden toch dieseltreinen? :o
Ik snap het wel hoor, de beveiliging werkt natuurlijk op stroom, maar toch klinkt het zo stom!
Als er een probleem met de bovenleiding is, wordt dat niet als stroomstoring gemeld, maar als een probleem met de bovenleiding. In dit geval was de voeding van de onderpost defect, dus de onderpost (die zorgt voor de communicatie met de infra) deed het niet meer.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:38:19 #66
45532 ziggyziggyziggy
pi_91285687
En de hitcount van vandaag:

15.49u Utrecht-Amersfoort
19.58u Apeldoorn-Amersfoort
19.58u Zwolle-Meppel
20.59u Den Bosch-Eindhoven

Vier dus volgens mij.
pi_91285746
quote:
12s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goedkope verwarming voor je huis ;)
Huis? :? :o Wacht even, ik mis wat :')
pi_91285767
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En de hitcount van vandaag:

15.49u Utrecht-Amersfoort
19.58u Apeldoorn-Amersfoort
19.58u Zwolle-Meppel
20.59u Den Bosch-Eindhoven

Vier dus volgens mij.
Fraai synchroonspringen @19:58.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:43:55 #69
45532 ziggyziggyziggy
pi_91286105
quote:
14s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fraai synchroonspringen @19:58.
:') Waarschijnlijk heeft mijn rss-reader toen de boel geüpdateteted. Al heb ik nu wel een beeld voor me van smsende springers.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:44:37 #70
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91286156
quote:
6s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar reageert PSM op. Stoom zorgt voor warmte.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 13-01-2011 21:54:34 ]
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:45:12 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91286203
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

:') Waarschijnlijk heeft mijn rss-reader toen de boel geüpdateteted. Al heb ik nu wel een beeld voor me van smsende springers.
"Hee, ik spring om 19:58." "Ja, leuk, zullen we tegelijk springen?", "Ja, goed idee."
pi_91286316
aparte flashmob zo
pi_91286342
Dan is het wel extra pech als je op het spoor staat en de trein heeft vertraging...
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:48:36 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91286415
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Dan is het wel extra pech als je op het spoor staat en de trein heeft vertraging...
Springer 2 naar springer 1: "Waaacht, de trein is te laat :("
En toen was springer 1 al gesprongen :')
pi_91286718
Of dat je als springer op een trein staat te wachten die nooit komt omdat 10km eerder al iemand ervoor was gesprongen _O-

Maar goed, genoeg 'grapjes' gemaakt over vervelende gebeurtenissen voor treinpersoneel en familieleden...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 21:53:42 #76
Maffe Fries
pi_91286819
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huis? :? :o Wacht even, ik mis wat :')
Met het stoom zorg je zelf voor de verwarming :P
pi_91286941
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.

Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:56:59 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91287081
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.

Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:57:22 #79
45532 ziggyziggyziggy
pi_91287112
quote:

Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.

Er zijn een boel methodes die minder troep en ophef veroorzaken.
pi_91287208
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:58:51 #81
45532 ziggyziggyziggy
pi_91287256
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
Dat denk ik ook niet, ik reageerde meer in algemene zin. :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:59:38 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91287323
Ik denk dat de beste oplossing is om gewoon je aan een touw op te hangen. Minder mensen hebben er last van. Alhoewel het bij de nabestaanden altijd rot blijft.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:00:12 #83
45532 ziggyziggyziggy
pi_91287356
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:

[..]

WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
Er zijn een hoop factoren, de beveiliging tegen spoorlopers is er daar maar één van. Zo is in Nederland zo'n beetje overal het spoor niet meer dan 10 km ver weg.

En de meeste mensen die onder de trein komen, zijn niet de mensen die een stukje afsnijden via het spoor of hun hondje uitlaten in de berm.
pi_91287407
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:

met het juiste hesje
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:02:03 #85
45532 ziggyziggyziggy
pi_91287507
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
Indeed.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:02:44 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91287572
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Maar zo zou je het wel kunnen zien in Duitsland.
Toen ik vorige zomer op de lijn Linnich-Heimbach zat zag je meerdere mensen langs het spoor lopen. Een lokale bewoner vertelde dat het normaal was daar. De trein even op de claxon, mensen even aan de kant, en doorkarren.
pi_91288482
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)

In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:17:29 #88
45532 ziggyziggyziggy
pi_91288769
In Nederland zijn er ook twee keer zoveel zelfdodingen op het spoor per treinkilometer als in Duitsland, afgaande op de cijfers van Bitlord en dit document. Cijfers van Japan heb ik zo niet bij de hand.
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:55:20 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91295097
Ik ben daarmee doodgegooid (excuse le mot) tijdens mijn opleiding, volgens de theorieen van Durkheim is het logisch dat in Japan relatief veel zelfmoorden voorkomen als je meer wil weten -> http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Durkheim
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91298230
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:13 schreef Bitlord het volgende:
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)

In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
In elk geval twee keer zo veel ten opzichte van het aantal inwoners van beide landen. Even een hypothese er uit gooien: wellicht dat mensen die zich van het leven wensen te beroven weten dat de trein in Nederland een betrouwbare mogelijkheid is. Je gaat langs het spoor staan en je weet dat er binnen een paar minuten een trein komt. In Duitsland, met z'n vele nevenlijnen zijn er genoeg kilometers spoor waar je wel een uur de tijd hebt voor er een trein komt -en dus tot inkeer kan komen-.

Wellicht is het eens interessant te onderzoeken of er een verband is tussen het percentage zelfmoorden op het spoor (tov het totaal) ten opzichte van de intensiteit van het spoorverkeer.
pi_91298881
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 20:45 schreef Crientj het volgende:
Keeeeerel. :') mensen, duh. Ijzer ook wel, met die loopbrug.

Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief.
En lekker dat 'ie was. <3
Hooray for beer.
pi_91300043
quote:

In ander optiek zou je misschien hulp en andere methodieken kunnen promoten. Het is maar uit welk perspectief je dit bekijkt. Probleem van een 'aanrijding met een persoon' zijn niet alleen het leed voor de machinist en familie en vrienden van hem of haar maar ook de maatschappelijke kosten.
  Redactie Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 04:18:08 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91300803
Dat worden dus mogelijk V'tjes morgen:
quote:
ICE vanaf vrijdag 14 januari
Door een tekort aan materieel is de dienstregeling voor ICE voorlopig aangepast. Reizigers voor ICE International Amsterdam Centraal-Köln-Frankfurt dienen voorlopig in Emmerich over te stappen.
Tussen Amsterdam en Arnhem wordt er gedeeltelijk met ICE-materieel gereden en gedeeltelijk met vervangend binnenlands materieel .
In Emmerich vervolgen de reizigers hun reis met een andere ICE-trein.

Uitzondering op deze maatregel zijn ICE's 104 + 105, respectievelijk van en naar Basel SBB. Deze rijden wel door waardoor u niet hoeft over te stappen in Emmerich.

Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 januari 2011 @ 06:50:09 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91301432
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
ICM zal het niet meer worden omdat ICMm nieuwe statische omzetters e.d. heeft. ICM mag wel komen, maar daar zijn er niet veel meer van.
pi_91303027
Succes vannacht en morgen Durk ^O^
pi_91303063
Succes durkje *O*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:21:11 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91303433
Danku. Ik voorzie geen problemen. Zijn de hele rit met 3 man onderweg (1 persoon komt er in Roermond bij). Het enige nadeel is dat stuk met SLeT in Noord Holland :P
pi_91304481
Ja, succes :Y Maak maar wat foto's en filmpjes, vooral van het serieus kapot gaan vannacht _O_
pi_91305110
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 06:50 schreef greavy het volgende:
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
Ja dat zegtie. Mogelijk.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:35:34 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91305749
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte. :P
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 11:03:48 #101
Maffe Fries
pi_91306747
Veel succes greavy
pi_91307338
Succes Durk! Morgen gaan wij ook ons rondje maken, maar dan iets minder spectaculair. :P

Nu op de lijst:
1 KapiteinT (Roel)
2 Dr_Flash
3 Peterselieman
4 Peter
5 Dennistd
6 Socios
7 Lemjur + iemand met bier

Nog lastminute aan- of afmeldingen?

De route vind je hier.

Ik haak trouwens na Schiphol af. Het is voor mij niet echt handig om eerst nog naar Utrecht te reizen en dan weer terug naar Hoofddorp.
pi_91308304
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 11:48:40 #104
Maffe Fries
pi_91308396
Dit is een ander deel van het traject. Het ongeval gebeurde ten oosten van Zevenaar. Dit is ten westen van die plaats
pi_91308511
Ah ik zie het nu ook al :)

DUIVEN - Langs het spoor bij Duiven is vanochtend een stoffelijk overschot van een nog onbekende man aangetroffen. De politie onderzoekt waarom de man langs het spoor lag bij de overgang aan de Vergertlaan.
Politie, brandweer en ambulancepersoneel zijn tegen half elf uitgerukt naar Duiven, na de melding dat zich iemand langs het spoor zou bevinden.

Een reiziger in een Syntustrein richting Doetinchem meldde dat de trein stilstaat.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:29:14 #106
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91312956
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:46 schreef Temlin het volgende:
Arnhem-Winterswijk
Vrijdag 14 Januari 11:42
Oorzaak
Tussen Zevenaar en Arnhem rijden geen treinen door een versperring.
Er rijden stopbussen tussen Zevenaar en Arnhem.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:00 uur verholpen.

Is dat nou nog steeds van de aanrijding of is er een andere oorzaak.
Er is een lijk (dode) gevonden bij Duiven.
Edit: Temlin zag het zelf ook al
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:44:17 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91313714
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef greavy het volgende:
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte. :P
Na 04:00 he, je kent de regels :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:45:53 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91313791
Jaja, die ken ik. Ik had niet naar de posttijd gekeken.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:46:14 #109
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91313805
Gevaarlijke glijpartij met vrachtauto

14 januari 2011

NIJKERK - Vrijdagochtend vond er op de spoorwegovergang van de Barneveldseweg een bijzonder ongeval plaats.

Een vrachtwagen van kaashandel van Beek uit Veenendaal kwam ongelukkig tot stilstand net voor het spoor. Vermoedelijk zijn de overgangverlichting aan gegaan i.v.m. een naderende trein en heeft de chauffeur tevergeefs geprobeerd nog te stoppen hiervoor. De vrachtwagen is vervolgens gaan glijden en net voorbij de spoorbomen maar nog wel voor het spoor tot stilstand gekomen. Een levensgevaarlijke situatie ontstond aangezien de vrachtwagen niet meer van zijn plek kon komen. Het rechterwiel was in de berm gekomen en weggezakt in de modder.

==
De vrachtwagen stond net ver genoeg naar achteren om buiten het PVR te staan

[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 14-01-2011 14:38:43 ]
  vrijdag 14 januari 2011 @ 13:54:50 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91314262
Nou dan, dan was er toch niks "gevaarlijks" aan :{w

:P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:36:25 #111
45532 ziggyziggyziggy
pi_91316156
Stond de trein of de vrachtwagen buiten PVR?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:38:34 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91316266
Euh. Staat er volgens mij verkeerd. Moet de vrachtwagen zijn natuurlijk :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:40:00 #113
170734 Lemjur
Hjallrawr.
pi_91316316
Succes Greavy!! :D

Mensen van de meet: Tot morgen!

Roel/KT: dude met bier gaat niet meer mee. Nu neem ik zelf wel een sixpackje mee :)
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:42:15 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91316407
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:40 schreef Lemjur het volgende:
Nu neem ik zelf wel een sixpackje mee :)
Joh doe geen moeite :) Vanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg ;)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 14:53:15 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91316953
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Joh doe geen moeite :) Vanaf 15:06 zitten we n de bar van de pimpel en dat is vroeg genoeg ;)
Dan heb ik der al 19uur op zitten :P En moet ik er nog er nog 7 *)
Ik zal vannacht wel eens wat fotootjes toevoegen van ons in die IRM Maastricht-Rotterdam via Amsterdam..
pi_91318609
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha ;)
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:36:29 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91319027
Dat wordt echt zo hard kapot gaan :') Maar goed, we zijn benieuwd ^O^
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:37:30 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91319085
Ik zit nu in de Fyra van Rotterdam naar Amsterdam. Keurig op tijd vertrokken en er wordt goed doorgereden, maar er komt nog steeds een pleurisherrie van de wielen af. :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:40:08 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91319209
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik zie jullie al zitten met een slaapzak en koelbox enzo haha ;)
Ga je nog slapen of gewoon pogen 24 trein-uren + wat je vrijdag overdag al wakker bent in 1x door te trekken?
We proberen wakker te blijven. Ik ga zometeen nog ff een uurtje-anderhalf uur ofzo liggen. En we zien vanzelf wel wat het word.
pi_91319525
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 15:40 schreef greavy het volgende:

[..]

We proberen wakker te blijven.
ambitieus :D Dat lukt mij al niet eens meer als ik 20 minuten in de trein zit na een dag werken :O
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:46:18 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91319592
De nacht wakker blijven zal nog wel lukken. Morgen overdag ga je gewoon omvallen, net op het moment dat het het minst handig is: Daglicht, volle treinen etc. Veel plezier vast :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 15:48:16 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91319700
Grappig, de CTA's op Schiphol noemen de Fyra waar ik nu in zit (naar Amsterdam CS) een gewone intercity. Is het ook wel natuurlijk, maar ik kan me herinneren dat ze in het verleden als Fyra werden aangegeven.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:15:18 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91324154
quote:
De botsing van dinsdag tussen een goederentrein en een internationale ICE is waarschijnlijk het gevolg van koperdiefstal.
Dat meldde het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag na onderzoek. Op de plek van het ongeval is 300 meter koperdraad verdwenen.
Nu.nl.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:38:15 #124
45532 ziggyziggyziggy
pi_91325392
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu.nl.
Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 17:41:45 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91325585
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:38 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe het dan in elkaar steekt. In principe gaan de systemen in zo'n geval de veilige kant op en blijven de seinen rood.
Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
pi_91326958
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat vond ik dus ook raar. EN hoe is het dan met die eerdere treinen die dag afgelopen? Ze staan toch niet op klaarlichte dag even 300 meter koper los te trekken WTF??
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!! ^O^
  vrijdag 14 januari 2011 @ 18:42:18 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91328360
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar :9 _O-
pi_91328419
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Tuurlijk wel! 's Nachts is niet meer te doen joh, zoveel controle enzo...
Overdag koper jatten, dat verwacht niemand!! ^O^
Ik vind het zowel overdag als 's nachts absurd dat mensen koper van de spoorbaan stelen.
pi_91328692
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.

Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.

Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:03:35 #130
45532 ziggyziggyziggy
pi_91329378
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Kratje pils erbij, paraplu en hengel voor de afleiding, en knippen maar :9 _O-
Lol. Ook als je zit te vissen in de spoorberm sturen we de politie op je af. ;)
  Redactie Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 19:07:58 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91329614
Mag dat niet dan? O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_91329765
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu.nl.
Dat zulk soort mensen nog steeds koper stelen :N voor die paar centen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:12:28 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91329861
Koper is duur op dit moment..
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:13:16 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91329909
greavy waar staat je sschema??

Lamaar, hebbem al :)

[ Bericht 71% gewijzigd door Dr_Flash op 14-01-2011 19:28:39 ]
pi_91330991
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 18:50 schreef Cornelis83 het volgende:
Dus... Veel is mogelijk met de OV-chipkaart, maar niet de NS maandabonnement? Die moet ik nu nog steeds iedere maand ophalen bij het station. Niet zoveel moeite natuurlijk, maar wat is dan de kracht van de OV-chipkaart? En vooral eigenlijk: Waarom is het niet mogelijk om een product genaamd Maandabonnement op de OV-chipkaart te krijgen, terwijl een jaar abonnement wel mogelijk is? Ik kan eigenlijk maar 2 verschillen bedenken: De periode (Maand en Jaar) en Jaarkaart moet je van te voren aanvragen, enkel omdat je dan een fancy pasje krijgt volgens mij. Want als je dat niet kreeg, kon je de Jaarkaart ook wel gewoon bij een loket halen.

Ach ja... tis jammer dat in Delft (en omstreken) straks de strippenkaart niet meer bruikbaar wordt, anders was ik nooit aan de chipkaart begonnen.

Maar iemand die toevallig de echte reden weet waarom maand abonnementen nog niet op een OV chipkaart kunnen? En wanneer dat (ongeveer) wel mogelijk gaat worden?
Ook de HTM kan nog geen abonnementen op de chipkaart zetten, dus de NS staat niet alleen..
dag
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:57:55 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91332714
quote:
Honderd tot tweehonderd medewerkers van spoorbeheerder ProRail en NS bewaken sinds vrijdagmiddag op sommige plaatsen het spoor om koperdiefstal te voorkomen. Aanleiding is de treinbotsing in Zevenaar, meldde een woordvoerder van ProRail.

De spoorbeheerder houdt er ernstig rekening mee dat door de koperdiefstal bij Zevenaar het beveiligingssysteem van de seinen en wissels is uitgeschakeld en daardoor ook de alarmeringsystemen bij Prorail niet functioneerden. Normaal gebeurt dit wel als dieven aan de slag gaan.

De woordvoerder spreekt van ''een nieuwe fase'' in de koperdiefstal. ''De criminelen hadden verstand van zaken''. Prorail en NS waarschuwen dat ze de extra surveillance niet lang kunnen volhouden en doen een beroep op de politie voor snel extra inzet.
Bron

Okee nu is de lol er wel vanaf -O-
pi_91333826
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:16:15 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91333913
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:15 schreef Temlin het volgende:
Waar halen ze dat koper eigenlijk weg? Uit de relaiskasten of langs de sporen.
http://forum.jackdeknipper.nl :W
pi_91334101
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken? :?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91334122
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://forum.jackdeknipper.nl :W
Naja laat dan maar. Ik was een manier aan het bedenken om het te voorkomen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:21:20 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91334247
Oh ik twijfel niet aan je goede bedoelingen hoor ;)
pi_91334695
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:18 schreef Watertornado het volgende:
Ik zag een 1700 loc op Haarlem een SLT wegrijden. Hoe zitten deze op elkaar dan? De koppelingen van de 1700 series is toch geen Scharfenberg die op de SLT's zitten? Of kun je ze stiekem nog met een haak en buffers trekken? :?
Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
pi_91334988
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er een aantal 1700's die wel een automatische koppeling hebben!
Die reden vroeger in vaste stammen DDM materieel rond, maar zijn tegenwoordig vervangen door de bijpassende motorstellen met onder motor en boven passagiers.
Op die 1700's zat een automatische koppeling zodat de stammen die veelal uit 3 of 4 bakken + loc bestonden toch vlug gecombineerd konden worden tot langere treinen.
Ja, wel een automatische koppeling, maar geen scharfenberg zoals op een SLT toch?
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_91335194
Ow, oke, dat zou kunnen... Zover gaat mijn kennis helaas niet... Dacht dat alle koppelingen in Nederland hetzelfde waren, alleen niet allemaal op dezelfde hoogte zaten :@
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:42:40 #145
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_91335614
Bijna alle koppelingen in Nederland zijn inderdaad het zelfde maar juist die van DDAR/1700 is een afwijkend type.

Maar als het een losse 1700 was dan zit er niet zo'n koppeling op: alleen locs die met DDAR rijden hebben die.
SLT wordt wel vaker door een loc getrokken dan zullen ze wel een of ander tussenstuk hebben om die toch aan de schroefkoppeling van de loc vast te maken.
pi_91336808
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Hooray for beer.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:04:35 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91337168
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:59 schreef Zyron het volgende:
Hm, is FYRA nu ook in het weekend toeslagvrij?
Anders tremmen we morgen wel een paar trainmanagers in elkaar ^O^
pi_91337444
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
Hooray for beer.
pi_91338756
Gheh, veel plezier met treinen enzo. ;o
  Redactie Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 21:37:22 #150
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91339381
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:08 schreef Zyron het volgende:
Ja nouja, ik ga ook toeren met vrienden. Maar ik vertrouw er maar op dan.
Van de NS-LowSpeed-site:
quote:
Voor reizen met Fyra is de hele maand januari geen toeslag nodig.

Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
http://www.nshispeed.nl/n(...)n-ns-hispeed-treinen
PM mij!
pi_91341032
Problemen op de Kijfhoek:
Prio 1 OD891 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (FASE: grip 2) (ACTIECENTRUM BRW: ja) PRORAIL KIJFHOEK ZWIJNDRECHT

Inmiddels grip 3.
Hooray for beer.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:04:39 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91341227
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:02 schreef Zyron het volgende:
Problemen op de Kijfhoek:
Prio 1 OD891 GEV.STOFFEN (TIS 4: 4.4 zeer ernstig) (FASE: grip 2) (ACTIECENTRUM BRW: ja) PRORAIL KIJFHOEK ZWIJNDRECHT

Inmiddels grip 3.
Greavy trekt een spoor van vernieling door het land :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:17:44 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91342136
:{
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20:47 #155
111382 Ofyles2
pi_91342355
Ben benieuwd of Edith 'dood door schuld' verweten zal worden...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 22:20:55 #156
Maffe Fries
pi_91342363
Ziet er niet goed uit.

Is greavy al daar vandaan, of eindigt zijn reis al voordat deze begonnen is?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:23:01 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91342534
Greavy is net Weert voorbij op weg naar Sittard volgens de planning
pi_91342703
Hij heeft geen mobiel internet zeker om af en toe een update te geven?
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:25:22 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91342740
quote:
De reis is gestart. Om 19:50 ben ik vertrokken naar Dordrecht en daar met de Benelux naar Rotterdam. In Rotterdam heb ik gewacht op de 1977 naar Eindhoven.

De reis verloopt volgens schema, en inmiddels vertrokken uit Tilburg! En wij zitten in ICRm!
Een uur te vroeg vertrokken voor wat extra kapotganerij morgen :)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:25:41 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91342772
quote:
19s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:24 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hij heeft geen mobiel internet zeker om af en toe een update te geven?
tuurlijk wel
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 22:29:39 #161
Maffe Fries
pi_91343051
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Greavy is net Weert voorbij op weg naar Sittard volgens de planning
Ah, dat wist ik niet
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 22:30:20 #162
Maffe Fries
pi_91343109
Morgen ga ik voor 10728, 728 en 1728 om in Utrecht te komen.
pi_91343235
ik kom om 10:01 aan in Utrecht. Rara welke trein neem ik :+
dag
  Redactie Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 22:36:12 #164
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91343538
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatste heb ik ook, ik zit achterin (laatste bak) ivm overstap in Hengelo (spoor 11 kom ik aan daar)
PM mij!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:37:33 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91343647
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ik pak bus 12 *)
pi_91343908
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Greavy trekt een spoor van vernieling door het land :')
hehe idd..
Zou wat zijn zeg als ie niet eens had kunnen beginnen haha
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:42:21 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91343985
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:41 schreef Stefanovic83 het volgende:

[..]

hehe idd..
Zou wat zijn zeg als ie niet eens had kunnen beginnen haha
schema bekeken? Er zitten nogal wat tricky overstaps in. Met name vanavond en morgenochtend vroeg.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 22:59:59 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91345073
Ze gaan met +2 in Heerlen aankomen, maar dat brengt de overstap naar de Heuvellandlijn niet in gevaar lijkt me.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:01:06 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91345152
Ik zit ondertussen al voorbij Sittard. Reis verloopt goed. Gelukkig net op tijd voorbij de Kijfhoek!
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:05:37 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91345465
quote:
Zwolle-Emmen
Vrijdag 14 Januari 19:27
Oorzaak
Tussen Nieuw Amsterdam en Coevorden langere reistijd door een seinstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Let ff op, dit zou gevolgen voor morgen kunnen hebben
pi_91347144
Fles leeft helemaal mee *;
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:32:50 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91347216
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:31 schreef Stefanovic83 het volgende:
Fles leeft helemaal mee *;
Mag gewoon hoor :) Ik weet een beetje hoe het is, dit soort dingen ;)
pi_91347582
ohja ik niet haha.. langste reis was 3 uur ofzo
Nja in NL dan, Thailand was 15 uur. Ze hadden 4 uur vertraging ofzo :') (vetrokken gewoon op tijd en nergens lang stil gestaan)
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:44:18 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_91347990
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:38 schreef Stefanovic83 het volgende:
ohja ik niet haha.. langste reis was 3 uur ofzo
Nja in NL dan, Thailand was 15 uur. Ze hadden 4 uur vertraging ofzo :') (vetrokken gewoon op tijd en nergens lang stil gestaan)
Ja, dat was nog steeds 1 rit dan, zonder overstap dus.
pi_91349186
jup.. geen stress voor overstappen enzo haha
pi_91349674
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:58 schreef Stefanovic83 het volgende:
jup.. geen stress voor overstappen enzo haha
Dan heb je dus geenidee waar die gasten nu mee bezig zijn :D
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:09:25 #177
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91350082
Zit nu in de nachttrein ! Alles verloopt volgens schema.
pi_91350335
Goedzo. Probeer wat te slapen :W
pi_91350463
Waar ga je heen greavy
pi_91351034
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:13 schreef Temlin het volgende:
Waar ga je heen greavy
Maastricht 23:44 23:56
Rotterdam Centraal 3:59 4:05
Utrecht Centraal 4:42 5:08
Weesp 5:46 5:54
Amsterdam Centraal 6:11 6:17
Alkmaar 7:01 7:16
Hoorn 7:40 7:59
Schiphol 8:46 8:49
Amersfoort 9:35 9:38
Groningen 11:14 11:53
Leeuwarden 12:29 12:45
Zwolle 13:40 13:49
Kampen 13:59 14:03
Zwolle 14:13 14:26
Hardenberg 14:57 15:02
Mariënberg 15:08 15:14
Almelo 15:37 15:48
Amersfoort 16:52 17:11
Ede-Wageningen 17:48 18:02
Arnhem 18:14 18:54
Roosendaal 20:41 20:47
Dordrecht 21:11 21:37
Zwijndrecht 21:40
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:38:22 #181
45532 ziggyziggyziggy
pi_91352091
Had ik al gezegd dat ik dit weekend niet werk?
pi_91352111
Ik heb ook eens een keer een dag 1000+ km gereden zonder dubbeldeks mat. ICM, DM90, Pimpel, GTW, alles, maar geen dubbeldeks :)

uiteindelijk na 1094 km weer in Utrecht C aangekomen en taxi naar huis genomen, kon niet meer op mn benen staan gewoon :')
pi_91352329
Mijn langste treinreis in Nederland (zowel qua duur als afstand) was 1.334 kilometer in 24 uur zonder trajecten of stations meerdere keren te passeren. Toen hele dag niet geslapen. Slechts één keer bijna in slaap gevallen op de motor van Plan U tussen Winterswijk en Zutphen.
pi_91352470
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:41 schreef Socios het volgende:
Mijn langste treinreis in Nederland (zowel qua duur als afstand) was 1.334 kilometer in 24 uur zonder trajecten of stations meerdere keren te passeren. Toen hele dag niet geslapen. Slechts één keer bijna weggevallen op de motor van Plan U tussen Winterswijk en Zutphen.
Oh dat is vrij scherp ja. Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)
pi_91352572
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat is vrij scherp ja.
Understatement. :P
pi_91352631
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil nog weleens Utrecht - Kerkrade - Vlissingen - Den Helder - Nieuweschans - Utrecht proberen, dat schijnt NET in 1 (dienstregelings)dag te kunnen (1.452 km in 28 uur dus)
Lachen reisje.

Ik ga in het voorjaar Leeuwarden - Paris Nord - Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf - Leeuwarden.

Net iets meer dan 2.000 kilometer op één dag en zonder nachttreinen.
pi_91352693
die bepaling dat je nergens 2 keer langs komt maakt het erg moeilijk. Maar op zich is 1.300+ wel te doen op een dag. Je pakt er gewoon een nachttrein bij O-)
pi_91352751
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Lachen reisje.

Ik ga in het voorjaar Leeuwarden - Paris Nord - Paris Est - Frankfurt (Main) Hbf - Leeuwarden.

Net iets meer dan 2.000 kilometer op één dag en zonder nachttreinen.
Dat HSL driehoekje dat is ook mooi ja :D ik ga eerst maar eens een slagje parijs maken :) Heb nog nooit Thalys gereden
pi_91352834
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Heb nog nooit Thalys gereden
:o
pi_91353074
Vette faler ikke :{w :Y
pi_91353115
ik ga slapen vrienden :W tot morgen 10 uur weinig onder de blauwe borden :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 01:08:28 #192
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91353707
Hier is het nog gezellig en nog niet geslapen.
pi_91353779
Greavy, held _O_
Geen SLT in je trein vanuit Maastricht? :{
  zaterdag 15 januari 2011 @ 01:11:51 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91353850
NEE! VIRM 9401..
pi_91354111
Jammer ;( Daar gaat m'n lol.
Ook jammer dat ik morgen moet werken, anders had in je op Dordrecht opgewacht. -O-
pi_91354981
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maastricht 23:44 23:56
Rotterdam Centraal 3:59 4:05
Utrecht Centraal 4:42 5:08
Weesp 5:46 5:54
Amsterdam Centraal 6:11 6:17
Alkmaar 7:01 7:16
Hoorn 7:40 7:59
Schiphol 8:46 8:49
Amersfoort 9:35 9:38
Groningen 11:14 11:53
Leeuwarden 12:29 12:45
Zwolle 13:40 13:49
Kampen 13:59 14:03
Zwolle 14:13 14:26
Hardenberg 14:57 15:02
Mariënberg 15:08 15:14
Almelo 15:37 15:48
Amersfoort 16:52 17:11
Ede-Wageningen 17:48 18:02
Arnhem 18:14 18:54
Roosendaal 20:41 20:47
Dordrecht 21:11 21:37
Zwijndrecht 21:40
haha tof :D
  zaterdag 15 januari 2011 @ 02:15:55 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91355835
Lukt het nog een beetje, greavy?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 03:33:19 #198
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91356537
Ja hoor. Zie mijn recente blog (net geupload)
http://www.durkhoutsma.nl/?p=30
  zaterdag 15 januari 2011 @ 04:33:45 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91356767
Sebastiaan en Bart in de trein! Goede sfeer! http://twitpic.com/3q3pp8
pi_91356802
Ha, ik lig in bed en jij staat op 3km op een koud station. Succes met je reis!
pi_91357159
Moguh Greavy!

quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 19:12 schreef greavy het volgende:
Koper is duur op dit moment..
Nou, ik ben laatst eens gaan zoeken op internet. Valt me tegen: 6 euro de kilo. Weet niet wat die prorail kabels wegen per meter, maar lijkt me een hoop werk voor een paar rotcenten. D'r zijn volgens mij voldoende makkelijker en veiliger manieren om wat geld op te halen
pi_91357261
Zit nu in een omgeleide Fyra tussen Den Bosch en Utrecht. Op de énige noord-zuid verbinding die dit land per spoor momenteel heeft. Draadbreuk tussen Den Bosch en Oss

De Vlaamse treinbegeleider vroeg mij nog hoe lang het naar utrecht rijden is. :D Arme man, heeft geen flauw idee wat een puinzooi het is op het spoor hier. Reizigers die gaan vragen of ze mee mogen richting Arnhem De Belgische Hispeed collega's worden blijkbaar nog slechter geinformeered dan het nederlandse treinpersoneel.

Op de CTA werd deze trein overigens aangeven als
"Internationale trein"
"Niet instappen"
"Reserveren verplicht
pi_91357338
Goedemorgen! We hadden nog geen plek afgesproken op Utrecht. Ik neem aan gewoon onder het grote bord in de hal?
  Redactie Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 08:54:49 #204
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91357389
Volgens mij hadden we dat afgesproken ja. Ik zit nu in de 1728 ter hoogte van Rijssen en ben als het goed is om 10.09u in Utrecht.

Volgens OBIS komen we om 8.57u in Deventer en daarna om 7.57u in Apeldoorn..
PM mij!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 09:19:32 #205
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91357510
Nu in de Berlijntrein onderweg naar Amersfoort. Geen vertraging, relaxed eerste klas. Tot op heden verloopt het dus volgens schema.
pi_91357531
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 08:54 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij hadden we dat afgesproken ja. Ik zit nu in de 1728 ter hoogte van Rijssen en ben als het goed is om 10.09u in Utrecht.

Volgens OBIS komen we om 8.57u in Deventer en daarna om 7.57u in Apeldoorn..
Zo, ik zal eens even mn bed uit komen :O
pi_91357777
Ik zit nu in de trein van Schiphol naar Eindhoven. Ben er om 10.16.

Hoop dat ik vandaag nog een beetje wakker kan blijven. :O
  Redactie Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 10:34:14 #208
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91358387
Socios, waar ben je???

Wij zijn al onderweg naar Rotterdam.
PM mij!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:06:22 #209
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91360637
Muahaha. Nog steeds geen noemenswaardige problemen gehad. Alleen met +13 aan te Groningen en rijden nu volgens schema door.
Zijn al ver over de helft!
pi_91361490
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Socios, waar ben je???

Proost hoor Socios! Ben je al wakker? _O-
pi_91361551
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 10:34 schreef dennistd het volgende:
Socios, waar ben je???

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Proost hoor Socios! Ben je al wakker? _O-
Haha, rustig aan, net wakker, ik sluit aan in de Pimpel te Deventer. :P

Zitten jullie nu in ICE vanuit Amsterdam Centraal of is er Plan V ingezet?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:40:35 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91361780
ICE 226 reed met een gewoon ICE-stel. ICE 123 werd door 3x V gereden
pi_91361835
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:40 schreef greavy het volgende:
ICE 226 reed met een gewoon ICE-stel. ICE 123 werd door 3x V gereden
Zij zitten in ICE 125.
pi_91362002
Ice 125 is gewoon een Velaro.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:48:23 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91362038
Wij zaten in de Pimpel waar rijtuig 12 (1e klasse) miste. Bistro zat er wel in :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:43:46 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91366681
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Ice 125 is gewoon een Velaro.
Dat is geen Velaro!
pi_91367584
James hou je bek :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:04:02 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91367602
Ik ook van jou hoor <3
pi_91367740
Pimpel O+
pi_91367876
Socios schiet je op? We zijn er bijna :P

Is greavy nog in leven?
pi_91367952
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 15:07 schreef Lemjur het volgende:
Pimpel O+
Hoi Lemjur :W
pi_91368324
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Socios schiet je op? We zijn er bijna :P

Is greavy nog in leven?
het is al ff stil.. Misschien ligt ie te slapen in een inmiddels afgerandeerde trein _O-
pi_91368425
quote:
Pimpel O+
Wat hij zegt.
pi_91368615
Is het gezellig? Ik komen toch geen treintopickindjes hé? :{

Wat vinden jullie eigenlijk van het plan van de NS op de TRDL weer over te nemen?
  Redactie Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 15:35:02 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91368899
quote:
Pimpel O+
PM mij!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:03:02 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91370022
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:28 schreef Ascendancy het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van het plan van de NS op de TRDL weer over te nemen?
Ik denk dat je de verstrekking van reisinformatie bedoelt? Ik vind het een slecht plan, omdat het NS een voordeel geeft t.o.v. mogelijke concurrenten zoals Arriva en Veolia.

Edit: ik zie het nu staan, volgens Meerstadt wil NS zelf de treindienstleiding weer gaan doen. Evenzogoed een slecht idee, omdat dit NS een oneerlijke concurrentiepositie geeft ten opzichte van open access-operators en partijen zoals Veolia.

[ Bericht 17% gewijzigd door James1988 op 15-01-2011 16:18:46 ]
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:17:42 #227
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91370555
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Is greavy nog in leven?
Check m'n blog gewoon.. Nu uit Deventer vertrokken en volgens schema opweg naar Amersfoort.
Ik moet toegeven dat het nu wel een stuk zwaarder word dan dat het eerst was. Maar nog niet te zwaar, de rit word afgemaakt.

[ Bericht 12% gewijzigd door greavy op 15-01-2011 16:33:42 ]
pi_91370922
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:03 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat je de verstrekking van reisinformatie bedoelt? Ik vind het een slecht plan, omdat het NS een voordeel geeft t.o.v. mogelijke concurrenten zoals Arriva en Veolia.
Ik vind dat NS, Arriva, Veolia, Syntus en Conexxion op hun eigen traject voor de reisinformatie moeten zorgen. Als er dan in de toekomst niets wordt omgeroepen op de stations kan niet meer gewezen worden naar ProRail.
pi_91371163
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 16:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Check m'n blog gewoon.. Nu uit Deventer vertrokken en volgens schema opweg naar Amersfoort.
Hou je lip man, wij zijn ook onderweg. Denk je dat ik die blog van je ga bookmarken op mn telefoon of zo :{w
pi_91371268
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:28 schreef Temlin het volgende:

[..]

Ik vind dat NS, Arriva, Veolia, Syntus en Conexxion op hun eigen traject voor de reisinformatie moeten zorgen. Als er dan in de toekomst niets wordt omgeroepen op de stations kan niet meer gewezen worden naar ProRail.
Ah leuk. En wat dan als er op Geldermalsen voor een NS trein en een arriva trein tegelijkertijd moet worden omgeroepen? Ze vertrekken immers allemaal tegelijk.
En de treindienstleiding bij NS is natuurlijk helemaal treurig :')
Dan wordt synthus(/arriva) rond Arnhem natuurlijk keihard genaaid op het gedeelde baanvak :N
Het huidige systeem vereist een aparte spoorbeheerder, omdat anders 1 partij de rest keihard naait of overal voor iedere vervoerder afzonderlijk spoor moet komen te liggen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:41:31 #231
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_91371322
Eén partij die reisinformatie verzorgt voor alle vervoerders lijkt mij de gewenste situatie op een spoorwegnetwerk waar meerdere vervoerders rijden.
pi_91372129
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ah leuk. En wat dan als er op Geldermalsen voor een NS trein en een arriva trein tegelijkertijd moet worden omgeroepen? Ze vertrekken immers allemaal tegelijk.
En de treindienstleiding bij NS is natuurlijk helemaal treurig :')
Dan wordt synthus(/arriva) rond Arnhem natuurlijk keihard genaaid op het gedeelde baanvak :N
Het huidige systeem vereist een aparte spoorbeheerder, omdat anders 1 partij de rest keihard naait of overal voor iedere vervoerder afzonderlijk spoor moet komen te liggen.
Daar wordt het inderdaad lastig, Maar op een station waar maar 1 vervoerder komt, Nijmegen Heyendaal bijvoorbeeld zou het door Veolia zelf verzorgt moeten worden.

De Gelderlander:

quote:
Dode Duiven slachtoffer treinongeval

DUIVEN - De man die vrijdagmorgen dood werd aangetroffen langs het spoor bij Duiven is het slachtoffer van een treinongeval. Dat bevestigt een woordvoerder van de Spoorwegpolitie. Het betreft een 27-jarige inwoner van Arnhem die om het leven kwam nabij de spoorwegovergang in de Vergertlaan in Duiven.Onduidelijk blijft wanneer het ongeval zich heeft voorgedaan.
Zie ook:

"Het moet gebeurt zijn tussen donderdag middernacht en vrijdagochtend half elf, toen de vondst van het lichaam werd gemeld," zegt de woordvoerder.

Onderzoek heeft volgens de woordvoerder uitgewezen dat de man door de klap van een passerende trein om het leven is gekomen. Inmiddels zijn alle machinisten gehoord die tussen donderdag middernacht en vrijdagochtend 10.30 uur een trein bestuurden op het traject Arnhem-Zevenaar. Dat onderzoek heeft nog niets opgeleverd.
Toch opmerkelijk dat niemand iets gemerkt heeft.

quote:
Zwijndrecht bepleit opnieuw ondertunneling
Burgemeester Antoin Scholten van Zwijndrecht pleit opnieuw voor het ondertunnelen van ruim 10 kilometer spoorterrein in het bewoonde gebied van Zwijndrecht en Dordrecht. Dat zou 1,5 miljard euro kosten.

Dat stelde Scholten zaterdag nog eens opnieuw naar aanleiding van de brand vrijdag en zaterdag op rangeerterrein Kijfhoek. Hij zei al eerder te hebben gelobbyd in de Tweede Kamer voor ondertunneling van dat gebied, mede omdat daar veel treinen met gevaarlijke stoffen langskomen. Tot nu toe is die lobby niet gelukt.
Een spoortunnel van 1,5 miljard omdat het veiliger is 8)7, volgens mij is een tunnel juist onveiliger.
pi_91372507
@ Flash: wat hoorde ik nou over Man bijt Hond?
pi_91373702
Zo dat was de treinmeet voor mij! Was super gezellig, zeker het pimpelen. :P Wanneer de volgende?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 18:22:53 #235
Maffe Fries
pi_91374962
Hopelijk snel. zit nu zelf in het treindeel naar Leeuwarden. Dennis zal wel verderop in dezelfde trein zitten :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:23:45 #236
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91374991
Whaha. De volgende keer kom ik ook mee.
En wij hebben al besloten om nog een keer zo'n rit te maken voor het goede doel!
pi_91375196
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
Hopelijk snel. zit nu zelf in het treindeel naar Leeuwarden. Dennis zal wel verderop in dezelfde trein zitten :P
Let ff op wil je, als t goed is kan je tussen Zl en Lw ACTS met containertrein ri Zwolle tegenkomen ;)
pi_91375413
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
En wij hebben al besloten om nog een keer zo'n rit te maken voor het goede doel!
Ik vrees dat je dan toch wat nieuws moet gaan bedenken. Anders is het niet bijzonder meer.
pi_91375444
Treinmeet was geniaal. In slaap gevallen in de trein terug naar A'dam Centraal, trein met vriendin erin net aan gemist. Nu met een bak koffie op weg naar huis.

Volgende keer zeker weer. Pimpel is lief!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 18:37:33 #240
Maffe Fries
pi_91375528
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Let ff op wil je, als t goed is kan je tussen Zl en Lw ACTS met containertrein ri Zwolle tegenkomen ;)
Boeie. Het is toch donker
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:40:52 #241
106942 Eix
pi_91375659
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:34 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ik vrees dat je dan toch wat nieuws moet gaan bedenken. Anders is het niet bijzonder meer.
Treinsurfen voor het goede doel. :')
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 18:43:35 #242
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91375790
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:22 schreef Peterselieman het volgende:
ja, ik zat in het 2e groningerstel, lekker onverbouwd. Zit nu in de 4036 naar huis (nouja, eigenlijk Enschede....)
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 18:43:44 #243
Maffe Fries
pi_91375793
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:23 schreef greavy het volgende:
Mag ook wel. Afsteken voor het goede doel kan niet :P
pi_91375858
Bijna in Den Haag. Was een leuke dag jah!
dag
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 18:46:15 #245
Maffe Fries
pi_91375933
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

ja, ik zat in het 2e groningerstel, lekker onverbouwd. Zit nu in de 4036 naar huis (nouja, eigenlijk Enschede....)
Ah, dat is wel leuk. zit zelf on de 4057, volgens de cijfers boven de deur
pi_91375951
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mag ook wel. Afsteken voor het goede doel kan niet :P
Ja het moet duidelijk over. :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:35 schreef Lemjur het volgende:
trein met vriendin erin net aan gemist.
-O-
pi_91376215
Bangkok Opstel :')
;)

pi_91376359
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 18:46 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Ja het moet duidelijk over. :P

[..]

-O-
Zeker! En dubbel zo lang.

En het was balen ja, maar toch. Nu kan ik wel even slapen xD

[ Bericht 3% gewijzigd door Lemjur op 15-01-2011 19:06:15 (ik faal) ]
pi_91376458
Wat armoe weer in de IC Den Bosch > Breda: DDAR stammetje ipv de de TD die ere normaal is. Die laatste is volgens mij als Leeg-Mat vooruit gestuurd. Die kwam op den bosch mog langs.

Wel lekker geluidje zo boven in die motorwagen. Dr Strangelove verwijzing waardig.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 18:59:41 #250
Maffe Fries
pi_91376554
Enkele bochten in de HSL hebben meer dan twee keer zo veel verkanting als on Harderwijk, dus Crientj heeft gelijk
pi_91376668
[Edit] Ik faal keihard!

[ Bericht 97% gewijzigd door Lemjur op 15-01-2011 19:08:47 (2x hetzelfde bericht.) ]
pi_91377289
-spam-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sounddragon op 15-01-2011 22:00:14 ]
iTrainSpotter | De gratis app voor treinenfans.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 19:17:25 #253
Maffe Fries
pi_91377301
Slaap ze :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:36:24 #254
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91378018
Pfoe. Bijna Tilburg uit, ben op weg naar Roosendaal voor de Benelux. Ben ca. 21:30 thuis :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 19:39:43 #255
Maffe Fries
pi_91378147
Hou je het nog vol Durk?
pi_91378715
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
Enkele bochten in de HSL hebben meer dan twee keer zo veel verkanting als on Harderwijk, dus Crientj heeft gelijk
Yay, tis tof om gelijk te hebben. ;D
FIjn om te lezen dat het tof was, de volgende keer ga ik (met DenS) ook wel mee :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 19:55:30 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91378795
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Hou je het nog vol Durk?
Ja hoor. Net Breda uit. Het einde begint in zicht te raken!
En zodra ik thuis ben is het eerste wat ik doe SLAPEN.
Ik ben al focking 38 uur op, totaal zou het tegen de 40 uur gaan schat ik zo...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 januari 2011 @ 19:56:27 #258
Maffe Fries
pi_91378847
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 19:54 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Nou Socios, je digitale blocnote! :P
Nu nog een digitaal linnen tasje
pi_91378891
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nu nog een digitaal linnen tasje
Ooh, dat moet wel te maken zijn? Anders een iPhone hoesje in de vorm van... ? :')
pi_91378919
quote:
4s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:17 schreef iTrainSpotter het volgende:
[ afbeelding ]

Vanaf vandaag is er een Nederlandstalige treinspotters app voor de iPhone.

Het is een eerste versie en er moet nog wel wat gedaan worden, maar het begin is er en wij hopen dat jullie het een leuk initiatief vinden.

Je kan hem hier downloaden: http://www.itrainspotter.com

Ik hoop dat de mods dit bericht willen laten staan, het is een non-profit app exact voor deze doelgroep. alvast bedankt!

Sorry alvast voor eventuele vragen voor andere OS'en :) Voorlopig alleen een versie voor de iPhone.
1 ding, stom dat je moet registreren.
Rest vogelen we nog wel uit.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 20:02:08 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91379105
Ik in de trein, de laatste (zwaarste!) uurtjes ga ik tegemoet. http://twitpic.com/3qbmxy

Edit: nu de goede foto

[ Bericht 7% gewijzigd door greavy op 15-01-2011 20:42:55 ]
pi_91381527
Digitaal linnen tasje _O-
pi_91385253
Goed thuisgekomen neem ik aan? ;)
pi_91390478
Conducteurs letten tegenwoordig echt niet meer op de datum op je ns-jaarkaart he!
Nu al drie keer een conducteur die meteen "ow, dat is prima!" roept terwijl ik toch echt een kaart toon die geldig is tot 12-01-2011 :o

(Ik heb de nieuwe ook wel bij me hoor, maar die oude staat nog saldo op voor de bus en metro enzo wat ik nog op wil maken)
pi_91390811
M'n reactie op dat treinspotgebeuren is verwijderd en die can Crientj niet. :{w
pi_91391297
Drie jaar na opwerpen eerste balletje dan toch eindelijk een treintopicmeet in de Pimpel. Erg geslaagd. _O-
pi_91391384
Beetje jammer dat iemand 4 uur te laat kwam en vervolgens op Schiphol opeens weer verdween. :P

Had je de Fyra nog wel gehaald eigenlijk?
pi_91391450
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:00 schreef KapiteinT het volgende:
Beetje jammer dat iemand 4 uur te laat kwam en vervolgens op Schiphol opeens weer verdween. :P
Iedereen rende ineens een andere kant op. _O-
quote:
Had je de Fyra nog wel gehaald eigenlijk?
Yep. Daarna vanuit Rotterdam Centraal weer met de Intercity naar Leeuwarden gegaan.
pi_91391568
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:01 schreef Socios het volgende:

[..]

Iedereen rende ineens een andere kant op. _O-
Ik rende vooral heel snel de Pimpel weer in, omdat m'n tas daar nog stond. :+
pi_91391734
quote:
12s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:49 schreef KapiteinT het volgende:
M'n reactie op dat treinspotgebeuren is verwijderd en die can Crientj niet. :{w
? ;o
pi_91392011
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:06 schreef Crientj het volgende:
? ;o
Ik gebruik toch gewoon mijn Nokia 8210. Of ik koop een keer een nieuw blocenootje.
pi_91392167
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:06 schreef Crientj het volgende:

[..]

? ;o
Die c moet een v zijn. Snap je het dan? :P
pi_91392199
Ja tuurlijk wel. :') Maar ik wilde zijn reactie erop weten :H
pi_91399983
quote:
Op zaterdag 15 januari 2011 20:02 schreef greavy het volgende:
Ik in de trein, de laatste (zwaarste!) uurtjes ga ik tegemoet. http://twitpic.com/3qbmxy

Edit: nu de goede foto
Je ziet er zwaar vermoeid uit! Let je een beetje op je eten de komende tijd?

Slaap lekker allemaal, ben net terug van een gewoon goede avond dansen en "sjansen" in Utrecht
pi_91400708
quote:
11s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:43 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Conducteurs letten tegenwoordig echt niet meer op de datum op je ns-jaarkaart he!
Nu al drie keer een conducteur die meteen "ow, dat is prima!" roept terwijl ik toch echt een kaart toon die geldig is tot 12-01-2011 :o

(Ik heb de nieuwe ook wel bij me hoor, maar die oude staat nog saldo op voor de bus en metro enzo wat ik nog op wil maken)
Dat trucje heb ik met mijn maandabonnement ook een week volgehouden tot iemand het zag. Ik heb zelfs een volle maand met een verkeerd stamkaartnummer gereisd, tikfoutje bij het invoeren. Zelfs de GTbV claims die ik daar me heb ingediend zijn zonder slag of stoot gehonoreerd.
pi_91402492
@crientje, sorry maar daar hangen wat tooltjes aan en in de toekomst willen we nog wat uitbreiden rondom een website. We moeten de spots wel koppelen aan een gebruiker. Ooit zal er een website komen waar je gewoon kan kijken zonder "registratie".

Verder sorry voor de SPAM, hoopte dat het zo duidelijk deze doelgroep was en non-profit, maar goed :)
iTrainSpotter | De gratis app voor treinenfans.
pi_91403161
Plan V voor de sneltrein Breda - Amsterdam. Nog nooit eerder gezien ;)
  zondag 16 januari 2011 @ 11:43:24 #278
111382 Ofyles2
pi_91403297
quote:
19s.gif Op zondag 16 januari 2011 11:38 schreef Hugo__Boss het volgende:
Plan V voor de sneltrein Breda - Amsterdam. Nog nooit eerder gezien ;)
Komt wel vaker voor.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 12:00:41 #279
Maffe Fries
pi_91403817
Straks mijn CTA-oogst maar eens uitdraaien. Niet alles klopte namelijk :P
  zondag 16 januari 2011 @ 12:07:48 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91404038
Goeiemorgee !
Nu maar eens bezig met een uitgebreide reportage over de trip van (eer)gister!
pi_91411139
Topic #288 gaat helemaal vol zitten met verhaaltjes over dit weekend zo te zien! ^O^
pi_91411477
Prima toch, ik ben wel benieuwd!
pi_91411941
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Topic #288 gaat helemaal vol zitten met verhaaltjes over dit weekend zo te zien! ^O^
Zo veel verhalen heb ik eigenlijk niet. Ik daag wel iedereen uit om de FOK!loc te zoeken. Hij rijdt nu waarschijnlijk ergens over de HSL. :s)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 15:05:48 #284
Maffe Fries
pi_91412002
Wehehehe
pi_91412008
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:04 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Zo veel verhalen heb ik eigenlijk niet. Ik daag wel iedereen uit om de FOK!loc te zoeken. Hij rijdt nu waarschijnlijk ergens over de HSL. :s)
Wat hebben je gedaan :')
pi_91412082
Niet zo veel. Hij was alleen nogal vies en daar heeft Fles gebruik van gemaakt.

Hij heeft zeg maar gevingerverfd. Maar dan zonder verf. :P

[ Bericht 26% gewijzigd door KapiteinT op 16-01-2011 15:19:05 ]
  zondag 16 januari 2011 @ 15:28:11 #287
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_91413129
even een vraagje, aangezien ik nu toch op de trein sta te wachten...
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_91413292
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:28 schreef Eltonno het volgende:
Ik moet vanuit groningen richting zwolle, dus keek ik op ns.nl. Daar gaf hij aan dat er treinen gingen om 4 en 31 over heel. Op het station blijkt echter dat de treinen gewoon volgens oude dienstregeling rijden.
Mis ik iets of klopt het gewoon niet, uiteraard is er geen personeel te vinden op het station dus misschien weten jullie het??
Actuele vertrektijden op NS.nl zegt bij mij .06 en .46 voor de intercity's en .31 voor de stoptrein richting Zwolle. Is dat de oude dienstregeling?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 15:31:43 #289
Maffe Fries
pi_91413321
quote:
Volgens mij rijden er 3 treinen per uur. Die van .06 en .46 rijden na Zwolle door richting Amersfoort. De .31 is de stopper naar Zwolle.
  zondag 16 januari 2011 @ 15:35:18 #290
111382 Ofyles2
pi_91413515
quote:
Kan ik hieruit concluderen dat NS vergeten is de vertrektijdenborden op Groningen te verversen?
  zondag 16 januari 2011 @ 15:35:34 #291
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_91413529
quote:
Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Actuele vertrektijden op NS.nl zegt bij mij .06 en .46 voor de intercity's en .31 voor de stoptrein richting Zwolle. Is dat de oude dienstregeling?
Niet helemaal, die van .46 is oud en daar stap ik nu in, die van .31 is nieuw, en wilde ik pakken, maar die bestaat helemaal niet. Toen ik mijn reis plande kwam die van .46 helemaal niet meer voor in de mogelijkheden....
pi_91413647
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:35 schreef Eltonno het volgende:

[..]

Niet helemaal, die van .46 is oud en daar stap ik nu in, die van .31 is nieuw, en wilde ik pakken, maar die bestaat helemaal niet. Toen ik mijn reis plande kwam die van .46 helemaal niet meer voor in de mogelijkheden....
Hoezo bestaat die niet?
  zondag 16 januari 2011 @ 15:39:32 #293
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_91413727
quote:
Op zondag 16 januari 2011 15:37 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Hoezo bestaat die niet?
zoals ik het zeg, er vertrekt geen trein naar zwolle om .31
pi_91414039
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef Eltonno het volgende:

[..]

Hij is niet gekomen? Of hij stond niet op de borden?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 15:46:40 #295
Maffe Fries
pi_91414112
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef Eltonno het volgende:

[..]

Als het goed is vertrekken die van perron 6b of 7b en niet van de normale 2b of 3b
  zondag 16 januari 2011 @ 15:48:43 #296
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_91414222
quote:
Op zondag 16 januari 2011 15:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het goed is vertrekken die van perron 6b of 7b en niet van de normale 2b of 3b
ik heb niks gezien, maar dan zal ik well iets gemist hebben... blijf ik het raar vinden dat de planner als ik mijn reis plan niet laat zien dat er ook een trein gaat om .46
pi_91414292
Wat is het einddoel van je reis, Zwolle? Of reis je nog verder, en zit er dan b.v. ergens een traject met (op zondag) maar 1x per uur een trein?
  zondag 16 januari 2011 @ 15:53:17 #298
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_91414447
quote:
Op zondag 16 januari 2011 15:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat is het einddoel van je reis, Zwolle? Of reis je nog verder, en zit er dan b.v. ergens een traject met (op zondag) maar 1x per uur een trein?
reis nog door met de trein die richting roosendaal gaat, maar die gaat om het half uur
pi_91414696
Als ik op de AV van groningen kijk zie ik geen stopper naar zwolle idd..
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 januari 2011 @ 15:59:49 #300
Maffe Fries
pi_91414776
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:58 schreef Yreal het volgende:
Als ik op de AV van groningen kijk zie ik geen stopper naar zwolle idd..
Dan kijk je niet op de site van de NS, want ik zie ze daar wel.
pi_91414798
quote:
2s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan kijk je niet op de site van de NS, want ik zie ze daar wel.
ik ben gewoon scheef ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')