WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.
Dat denk ik ook niet, ik reageerde meer in algemene zin.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:58 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
Er zijn een hoop factoren, de beveiliging tegen spoorlopers is er daar maar één van. Zo is in Nederland zo'n beetje overal het spoor niet meer dan 10 km ver weg.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:
[..]
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.quote:
Indeed.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
Gelijk heb je. Maar zo zou je het wel kunnen zien in Duitsland.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
In elk geval twee keer zo veel ten opzichte van het aantal inwoners van beide landen. Even een hypothese er uit gooien: wellicht dat mensen die zich van het leven wensen te beroven weten dat de trein in Nederland een betrouwbare mogelijkheid is. Je gaat langs het spoor staan en je weet dat er binnen een paar minuten een trein komt. In Duitsland, met z'n vele nevenlijnen zijn er genoeg kilometers spoor waar je wel een uur de tijd hebt voor er een trein komt -en dus tot inkeer kan komen-.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:13 schreef Bitlord het volgende:
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)
In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
En lekker dat 'ie was. <3quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:45 schreef Crientj het volgende:
Keeeeerel.mensen, duh. Ijzer ook wel, met die loopbrug.
Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief.
In ander optiek zou je misschien hulp en andere methodieken kunnen promoten. Het is maar uit welk perspectief je dit bekijkt. Probleem van een 'aanrijding met een persoon' zijn niet alleen het leed voor de machinist en familie en vrienden van hem of haar maar ook de maatschappelijke kosten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.
Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
quote:ICE vanaf vrijdag 14 januari
Door een tekort aan materieel is de dienstregeling voor ICE voorlopig aangepast. Reizigers voor ICE International Amsterdam Centraal-Köln-Frankfurt dienen voorlopig in Emmerich over te stappen.
Tussen Amsterdam en Arnhem wordt er gedeeltelijk met ICE-materieel gereden en gedeeltelijk met vervangend binnenlands materieel .
In Emmerich vervolgen de reizigers hun reis met een andere ICE-trein.
Uitzondering op deze maatregel zijn ICE's 104 + 105, respectievelijk van en naar Basel SBB. Deze rijden wel door waardoor u niet hoeft over te stappen in Emmerich.
Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
Ja dat zegtie. Mogelijk.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 06:50 schreef greavy het volgende:
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |