abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 januari 2011 @ 21:53:42 #76
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_91286819
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Huis? :? :o Wacht even, ik mis wat :')
Met het stoom zorg je zelf voor de verwarming :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_91286941
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.

Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:56:59 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91287081
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:55 schreef Bitlord het volgende:
Die springers blijven een lastig probleem voor de spoorwegen. Hekken langs het spoor en onderdoorgangen zullen wel iets helpen, maar iemand die per sé wil springen lukt het toch wel, op perrons bij stoptreinstations bijvoorbeeld.

Er is wel een voordeel aan "geslaagde" zelfmoordpogingen - buiten alle trieste gevolgen, maar het is wellicht wat onethisch deze hier te verkondigen.
WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:57:22 #79
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_91287112
quote:

Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.

Er zijn een boel methodes die minder troep en ophef veroorzaken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_91287208
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Eventuele voordelen ten spijt, vind ik dit toch wel een van de minder sociale manieren. Je zadelt een hele hoop mensen op met de directe en indirecte gevolgen van jouw actie, van gestrande reizigers tot gehakt-rapers. Maar goed, misschien is het ze daar juist om te doen.
Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:58:51 #81
45532 ziggyziggyziggy
pi_91287256
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:58 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dat ben ik uiteraard geheel met je eens, je moet ook niet denken dat ik het fijn vind.
Dat denk ik ook niet, ik reageerde meer in algemene zin. :)
  donderdag 13 januari 2011 @ 21:59:38 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91287323
Ik denk dat de beste oplossing is om gewoon je aan een touw op te hangen. Minder mensen hebben er last van. Alhoewel het bij de nabestaanden altijd rot blijft.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:00:12 #83
45532 ziggyziggyziggy
pi_91287356
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:

[..]

WAAROM kan het in Duitsland wel? WAAROM hebben ze geen hekken in Duitsland? WAAROM kan je zomaar het spoor oplopen?
In Duitsland zijn er dan misschien minder zelfmoorden op het spoor, maar hoe de "beveiliging" is om spoorlopen te mijden is daar zo nihil. Je zou met het juiste hesje daar zo 5 uur rond kunnen lopen en niemand die je een vlieg kwaad doet.
Er zijn een hoop factoren, de beveiliging tegen spoorlopers is er daar maar één van. Zo is in Nederland zo'n beetje overal het spoor niet meer dan 10 km ver weg.

En de meeste mensen die onder de trein komen, zijn niet de mensen die een stukje afsnijden via het spoor of hun hondje uitlaten in de berm.
pi_91287407
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:56 schreef greavy het volgende:

met het juiste hesje
Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:02:03 #85
45532 ziggyziggyziggy
pi_91287507
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een bepaald soort mensen moet eens af van het idee dat "hesjes" alle deuren openen.
Indeed.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:02:44 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91287572
quote:
15s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gelijk heb je. Maar zo zou je het wel kunnen zien in Duitsland.
Toen ik vorige zomer op de lijn Linnich-Heimbach zat zag je meerdere mensen langs het spoor lopen. Een lokale bewoner vertelde dat het normaal was daar. De trein even op de claxon, mensen even aan de kant, en doorkarren.
pi_91288482
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)

In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
  donderdag 13 januari 2011 @ 22:17:29 #88
45532 ziggyziggyziggy
pi_91288769
In Nederland zijn er ook twee keer zoveel zelfdodingen op het spoor per treinkilometer als in Duitsland, afgaande op de cijfers van Bitlord en dit document. Cijfers van Japan heb ik zo niet bij de hand.
  donderdag 13 januari 2011 @ 23:55:20 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_91295097
Ik ben daarmee doodgegooid (excuse le mot) tijdens mijn opleiding, volgens de theorieen van Durkheim is het logisch dat in Japan relatief veel zelfmoorden voorkomen als je meer wil weten -> http://nl.wikipedia.org/wiki/%C3%89mile_Durkheim
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_91298230
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 22:13 schreef Bitlord het volgende:
Enkele zelfmoordstatistieken (meest recente data):
Duitsland: 7% tov totaal zelfdodingen (700 abs.)
Nederland: 12% (180 abs.)
Japan: 6% (2000 abs.)

In Japan ligt het aantal zelfmoorden overigens het hoogst van de wereld. 0,02% van de mensen brengt zichzelf daar elk jaar om het leven.
In elk geval twee keer zo veel ten opzichte van het aantal inwoners van beide landen. Even een hypothese er uit gooien: wellicht dat mensen die zich van het leven wensen te beroven weten dat de trein in Nederland een betrouwbare mogelijkheid is. Je gaat langs het spoor staan en je weet dat er binnen een paar minuten een trein komt. In Duitsland, met z'n vele nevenlijnen zijn er genoeg kilometers spoor waar je wel een uur de tijd hebt voor er een trein komt -en dus tot inkeer kan komen-.

Wellicht is het eens interessant te onderzoeken of er een verband is tussen het percentage zelfmoorden op het spoor (tov het totaal) ten opzichte van de intensiteit van het spoorverkeer.
pi_91298881
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 20:45 schreef Crientj het volgende:
Keeeeerel. :') mensen, duh. Ijzer ook wel, met die loopbrug.

Trouwens, swirls daar is nu een unoxshop. Broodje unox voor 1.10. Servexpas, ik vind je lief.
En lekker dat 'ie was. <3
Hooray for beer.
pi_91300043
quote:

In ander optiek zou je misschien hulp en andere methodieken kunnen promoten. Het is maar uit welk perspectief je dit bekijkt. Probleem van een 'aanrijding met een persoon' zijn niet alleen het leed voor de machinist en familie en vrienden van hem of haar maar ook de maatschappelijke kosten.
  Redactie Sport vrijdag 14 januari 2011 @ 04:18:08 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_91300803
Dat worden dus mogelijk V'tjes morgen:
quote:
ICE vanaf vrijdag 14 januari
Door een tekort aan materieel is de dienstregeling voor ICE voorlopig aangepast. Reizigers voor ICE International Amsterdam Centraal-Köln-Frankfurt dienen voorlopig in Emmerich over te stappen.
Tussen Amsterdam en Arnhem wordt er gedeeltelijk met ICE-materieel gereden en gedeeltelijk met vervangend binnenlands materieel .
In Emmerich vervolgen de reizigers hun reis met een andere ICE-trein.

Uitzondering op deze maatregel zijn ICE's 104 + 105, respectievelijk van en naar Basel SBB. Deze rijden wel door waardoor u niet hoeft over te stappen in Emmerich.

Voor ICE is in de maand januari geen toeslag nodig binnen Nederland.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 14 januari 2011 @ 06:50:09 #94
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91301432
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
ICM zal het niet meer worden omdat ICMm nieuwe statische omzetters e.d. heeft. ICM mag wel komen, maar daar zijn er niet veel meer van.
pi_91303027
Succes vannacht en morgen Durk ^O^
pi_91303063
Succes durkje *O*
  vrijdag 14 januari 2011 @ 09:21:11 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91303433
Danku. Ik voorzie geen problemen. Zijn de hele rit met 3 man onderweg (1 persoon komt er in Roermond bij). Het enige nadeel is dat stuk met SLeT in Noord Holland :P
pi_91304481
Ja, succes :Y Maak maar wat foto's en filmpjes, vooral van het serieus kapot gaan vannacht _O_
pi_91305110
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 06:50 schreef greavy het volgende:
Niet mogelijk, het worden sowieso V'tjes. De kans is er dat het zaterdag ook V'tjes zijn.
Ja dat zegtie. Mogelijk.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 10:35:34 #100
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_91305749
Owh. Ik dacht ff dat ie het gister postte. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')