Peterselieman | woensdag 5 januari 2011 @ 12:16 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. ========================== >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. ========================== >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de StudentenOV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je StudentenOV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Rotterdam via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je StudentenOV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je StudentenOV-Chipkaart kun je het beste in dit topic terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid Sinds september 2009 rijdt NS Hispeed ieder uur op de HSL-Zuid een pendeldienst tussen Amsterdam en Rotterdam. De reistijd bedraagt 41 minuten, waarvan 26 minuten tussen Rotterdam en Schiphol en 15 minuten van Schiphol naar Amsterdam Centraal. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Tevens is het mogelijk om een voordeliger Superdiscount kaartje te kopen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Met ingang van de Dienstregeling 2010, is ook de Thalys over de HSL-Zuid gaan rijden. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk op NsHispeed of TGV-Europe. Station Breda is voorlopig nog niet op het HSL-netwerk aangesloten. >> Met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten naar het buitenland Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een StudentenOV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV/Voordeeluren etc. op feestdagen Er bestaat onduidelijkheid over de feestdagen welke anno 2010 gelden bij de Nederlandse Spoorwegen. Dit zijn: Goede Vrijdag (2 april), 2e paasdag (5 april), Koninginnedag (30 april), Bevrijdingsdag (5 mei), Hemelvaartsdag (13 mei), 14 mei (dag na Hemelvaart), 2e pinksterdag (24 mei) aldus NS.nl. >> NS Dienstregeling 2011 NS heeft besloten om het spoorboekje van Dienstregeling 2011 niet meer te drukken. Hiervoor kan je nu online PDF-jes downloaden. Omdat NS deze niet in een gezamelijk bestand beschikbaar stelt, is dit door een forumgebruiker gedaan, en Hier te downloaden. Dit is in een .rar ingepakt, en bevat alle documenten die op de NS website staan vermeld. ========================== >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. Ook over stations welke (tijdelijk) gesloten zijn door bijvoorbeeld werkzaamheden, mogen hier niet ontbreken. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Uithuizen - Socios Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen Haven - Socios Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon ========================== Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
Yreal | woensdag 5 januari 2011 @ 12:17 | |
eerste ![]() | ||
Yreal | woensdag 5 januari 2011 @ 12:27 | |
En enigste ! | ||
bork | woensdag 5 januari 2011 @ 12:30 | |
En terug naar school! Ik vond deze nog terug, februari vorig jaar, terugrit van weekendje London. ![]() | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 13:07 | |
Vanmiddag na school effe een rondje doen. Lombardijen-R'dam CS-Fyra Amsterdam-Enkhuizen(Met DDM-1)-Amsterdam-Fyra Rotterdam-Zwijndrecht. Heerlijk, dat DDM-1 weer terug is ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 13:27 | |
Heerlijk dat je dit jaar geen 1000 euro aan treinkaartjes kwijt gaat zijn ![]() | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 13:39 | |
Ik had vorig jaar echt niet zoveel uitgegeven. Hield volgens mij op bij een euro of 400--500. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 13:59 | |
ik heb geen zin om te gaan bijhouden hoeveel ik uitgeef aan treinreizen. Maar 300 in de maand zal het wel zijn. Gemiddeld. | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 14:02 | |
Ik reis alleen maar doordeweeks tenzij ik functioneel moet reizen naar familie of evenementen. Is voor jou een OV-kaart dan niet handig fles? Of is het voornamelijk internationaal? | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 14:07 | |
Veel internationaal wel eigenlijk. En verder behoorlijk wat woon-werkverkeer natuurlijk. Misschien moet ik het dit jaar toch eens wel gaan bijhouden ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 14:08 | |
Op hoeveel procent zit je met Duitsland? | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 14:19 | |
Hoezo hoeveel procent? Procent van wat? ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 14:26 | |
Bordjes. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 14:28 | |
oh 20 of zo ![]() | ||
KapiteinT | woensdag 5 januari 2011 @ 14:39 | |
Ook hier kom ik even mijn lijstje spammen. ![]() Wie 15 januari ook wilt komen moet zich even melden. | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 14:43 | |
Dan kom ik ook even met mijn reisje (voor 't goede doel) ![]() Klik hier maar | ||
KapiteinT | woensdag 5 januari 2011 @ 14:49 | |
Ik vind dit wel een briljante vinding:
Middenin de nacht bijna 300km afleggen, zonder over te stappen. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 14:51 | |
Moetie wel hopen dat hij op tijd in Mt is, anders zit je daar vast ![]() ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 15:03 | |
Ik hoop dat het door falende materiaalomlopen een SLT gaat zijn, maar dat zal wel niet ![]() | ||
Yreal | woensdag 5 januari 2011 @ 15:04 | |
Plan V is dan reëler? ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 15:05 | |
Ja, maar het zou toch geniaal zijn. Greavy 4 uur in de trein die ie het meeste haat, zonder toilet. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 15:06 | |
Volgende ochtend bloedchagrijnig, totaal niet geslapen, broek vol stront en dan moet ie nog de hele dag ![]() ![]() | ||
Yreal | woensdag 5 januari 2011 @ 15:10 | |
In dat geval sponser ik ook 20. 40 als het gefilmd word ![]() | ||
Stefanovic83 | woensdag 5 januari 2011 @ 15:13 | |
Ik moest hard lachen ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 15:26 | |
inderdaad GE-NI-AAL! Dat zal wel niet nee. Zit altijd IRM in. Soms ICM, maar ander materieel word er altijd geweerd. | ||
Temlin | woensdag 5 januari 2011 @ 15:55 | |
Vandaag voor de 2e keer een defecte trein tussen Arnhem en Winterswijk ![]() ![]() | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 15:56 | |
Dat is meer regel dan opvallend bij Syntus volgens mij ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 januari 2011 @ 15:59 | |
Daarom vind ik het ook niet gek dat Arriva-baas Hettinga gezegd heeft dat hij desnoods (een deel van) het vervoer eerder over wilde nemen. | ||
Temlin | woensdag 5 januari 2011 @ 16:05 | |
Mogen van mij zo snel mogelijk komen. Syntus maakt er echt een potje van, op zich is dat ook best te begrijpen want als je weet dat je over 2 jaar weg bent waarom zou je dan nog investeren. | ||
Crientj | woensdag 5 januari 2011 @ 16:46 | |
Wat een rot station is Driebergen-Zeist. ![]() * Crientj heeft van 10 tot 3 daar in de To Go gestaan. | ||
ziggyziggyziggy | woensdag 5 januari 2011 @ 16:50 | |
Dat heeft een collega van me ook wel eens gehad toen hij nog perronopzichter was. Diep sneu. | ||
bork | woensdag 5 januari 2011 @ 16:50 | |
Dat cafe is niet onaardig, de rest is niet veel soeps dat klopt ![]() | ||
Ireyon | woensdag 5 januari 2011 @ 16:51 | |
Was er hier laatst toevallig iemand die in België van de Go-Pass gebruik had gemaakt? Hoe gaat dat precies in z'n werk, want via internet kun je alleen zo'n ding kopen als je in België woont, of kun je 'm ook gewoon in Essen aan het loket halen (als Nederlander)? | ||
Peterselieman | woensdag 5 januari 2011 @ 16:52 | |
Uhuh. Enige probleem is dat Arriva nog niet genoeg materieel heeft om veel over te kunnen nemen. | ||
KapiteinT | woensdag 5 januari 2011 @ 18:06 | |
En vooral een oase van rust in de To Go (in vergelijking met Utrecht), lijkt mij. | ||
Crientj | woensdag 5 januari 2011 @ 18:12 | |
Ja idd. ![]() Die zeiden op een normaal rustig moment (met 3 kassa's dan wel los.) 'Hmm. Het is hier wel erg druk.' Magazijnman hoorde dat, die zei toen 'Wacht maar af tot de spits begint.' Reactie terug; 'Huh? Spits? Nog meer mensen?! ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | woensdag 5 januari 2011 @ 18:28 | |
@TT: SLT's kunnen al niet tegen sneeuw, dus zullen we vuur maar helemaal niet proberen bij al dat plastic? | ||
Socios | woensdag 5 januari 2011 @ 18:34 | |
Ik ben er bij die dag. | ||
#ANONIEM | woensdag 5 januari 2011 @ 18:35 | |
![]() | ||
KapiteinT | woensdag 5 januari 2011 @ 18:53 | |
Magazijnman? ![]() Met hoe veel mensen stond je in Driebergen-Zeist? | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 18:59 | |
Zo.. Denk je de Fyra van 18:26 uit Amsterdam naar Rotterdam te nemen. Vertrok pas 18:33... Valt ie stil bij de Zaanstraat, en haalt de 2100 ons in.. Nu toch opweg naar Schiphol. Mankement blijkt verholpen te zijn. Hebben nu een vertraging van 33 minuten al.... | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 19:09 | |
Je kunt hem gewoon in Essen aan het loket kopen. Ook al kom je van Saturnus. Die dingen zijn niet op naam gesteld namelijk ![]() | ||
KapiteinT | woensdag 5 januari 2011 @ 19:11 | |
Ja staat erbij. ![]() Wie nog meer? Met z'n 6e wordt het een beetje zielig. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 19:15 | |
Welnee, we hoeven heus niet met 20 man te zijn ![]() | ||
Crientj | woensdag 5 januari 2011 @ 19:20 | |
Ja, utrecht heeft een magazijnman. Mensen in Driebergen-Zeist, 2. | ||
bork | woensdag 5 januari 2011 @ 19:22 | |
Is Greavy al geevacueerd? -> http://www.coveritlive.co(...)cast_code=4fec7c2153 | ||
KapiteinT | woensdag 5 januari 2011 @ 19:25 | |
Ah, dan doen wij (Hoofddorp) in elk geval niet onder voor Driebergen-Zeist. ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 19:28 | |
En anders is er niet genoeg bier voor jou. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 19:32 | |
![]() Stel je gerust, zo'n bordbistro zuip je echt niet zomaar leeg ![]() ![]() | ||
citywok | woensdag 5 januari 2011 @ 20:11 | |
NS: "Zoutactie voor vaste klanten" Valt een SOV onder abonnementen? | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 20:11 | |
Natuurlijk niet. | ||
Ireyon | woensdag 5 januari 2011 @ 20:14 | |
Lees de voorwaarden. | ||
citywok | woensdag 5 januari 2011 @ 20:16 | |
Ah ja, excuus ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 20:18 | |
Of gewoon zelf betalen voor je abonnement, DAN kan het allemaal wel ![]() | ||
Temlin | woensdag 5 januari 2011 @ 20:20 | |
jammer geen brunch voor ons ![]() | ||
Ascendancy | woensdag 5 januari 2011 @ 20:22 | |
Ik ga een beetje een bom met geld neerleggen voor iets wat ik nu gratis krijg ![]() ![]() ![]() | ||
citywok | woensdag 5 januari 2011 @ 20:22 | |
Oh, die enorme OV-schuld die we opbouwen bedoel je? ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 20:23 | |
Nee, dat gratis gereis van jullie wat wij betalen ![]() | ||
Temlin | woensdag 5 januari 2011 @ 20:25 | |
als het niet gratis was, dan konden ze het OV wel opdoeken. | ||
citywok | woensdag 5 januari 2011 @ 20:34 | |
Niet meer dan strikt noodzakelijk hoor.. Vorige week was het materieelinzet weer à la sardien-in-blik, dus ben ik 1e klas gaan zitten. Er was toch nog een conductrice die zich er doorheen baande, en ze vond het in eerste instantie geen probleem dat mensen met 2e klas kaartjes daar zaten. Maar ik moest het met m'n SOV toch echt niet in mijn hoofd halen hoor! Ik kon me lekker op het balkon proppen, en dan had ze me nog "gematst" ook. Zet dan gewoon op die SOV's dat ze untermenschen-klasse zijn. Zo kweek je toekomstige klandizie zeg. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 20:37 | |
Dan dien je toch lekker een klacht in? ![]() | ||
citywok | woensdag 5 januari 2011 @ 20:41 | |
Moeite maken van zoiets zeker ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 20:43 | |
Luie kutstudent ![]() | ||
Crientj | woensdag 5 januari 2011 @ 20:44 | |
Hoe bedoel je? | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 20:45 | |
In hoofddorp staan ook 2 poppetjes waarschijnlijk he ![]() | ||
Ireyon | woensdag 5 januari 2011 @ 20:48 | |
Ze heeft je ook gematst, je had in eerste instantie al een boete moeten krijgen omdat je 1e Klas zat. Dan koop je maar een overgangskaartje, bij vertraging krijg je daar toch de helft van terug + het standaardtarief voor een SOV. | ||
V2 | woensdag 5 januari 2011 @ 20:48 | |
Toch vind ik dat wel raar, mensen met een 2e-klas kaartje mogen wel blijven zitten, en SOV-mensen worden zogenaamd gematst dat ze op 't balkon mogen gaan staan ipv dat ze een boete krijgen. Niet helemaal consequent. | ||
Ireyon | woensdag 5 januari 2011 @ 20:50 | |
Dat is ook zo.. Alle mensen met een 2e Klas kaartje hadden beboet moeten worden ![]() | ||
Crientj | woensdag 5 januari 2011 @ 20:52 | |
Oh ja. Ik kreeg vandaag nog een opmerking van een conductrice dat vanaf 10 januari de sovtjes in het weekend reizen op saldo aankunnen. Ofzo. Ik was niet echt aan het opletten ![]() | ||
citywok | woensdag 5 januari 2011 @ 20:56 | |
Tja, doe dan alles of niets inderdaad. Maar dat had fysiek niet meer op het balkon gepast ![]() Wordt in de praktijk vaak direct beboet of worden mensen weggestuurd? | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 21:01 | |
normaal gesproken word je eerst weggestuurd, in 99% van de gevallen. | ||
Hugo__Boss | woensdag 5 januari 2011 @ 21:08 | |
Dan zal het dus toch wel kloppen, die datum kwam hier al eerder voorbij. Zou het ook gewoon 10 euro borg worden net als voordeelurenkaart? | ||
Crientj | woensdag 5 januari 2011 @ 21:21 | |
Jep, dat heb ik nog wel onthouden. 10 euro inchecktegoed, verder zelfde zoals VDU. | ||
Hugo__Boss | woensdag 5 januari 2011 @ 21:27 | |
Mooi, daar ben ik wel blij mee ![]() Viel mij dus al op dat ik op de kaartautomaat van NS nu ook twee nieuwe producten erbij had genaamd "NS Product". Die zullen vast voor en gratis reizen en met korting reizen. Ik denk ook dat het dan niet heel lang meer zal duren voordat we zullen moeten gaan inchecken 24/7 | ||
Stefanovic83 | woensdag 5 januari 2011 @ 21:29 | |
Leuke actie van NOS voor abbo-houders, beetje kut alleen dat het niet in de spits geldt ![]() ![]() | ||
Ireyon | woensdag 5 januari 2011 @ 21:30 | |
Waarom zou je in moeten checken als je gratis reist? Gaat nooit werken met al het om- en recreatief reizen. | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 21:37 | |
In de Schipholtunnel stonden we WEER stil en viel de verlichting helemaal uit.. NACHT!! De loc was echt defect, het perron was gehaald nadat de beveiliging volledig was uitgeschakeld. Althans, dat hoorde ik in de porto gesprekken tussen HC en Machinist. Op Schiphol konden we op de Fyra van een half uur later vertrekken die door ons 12 minuten vertraging had ![]() Maar dat waren wel de betere stoelen, die van ICRm zelf (die gouden zegmaar). Die blauwen vind ik echt verkakt zitten. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 21:38 | |
Treinenplaatjes uit Hongarije: De Railjet bewijst dat het wel degelijk KAN, wat men met Fyra probeert ![]() ![]() Budapest Nyugati, 29 december 2010. Zo moet het er in de klimaatkamer ook ongeveer uitzien. Het vriest op dit moment een graad of 16 daar. ![]() Balassagyarmat, Bzmot Paradise, 30 december 2010. ![]() ![]() Szécsény, 30 december 2010. De laatste trein van het jaar op het laatste station van het jaar. ![]() Hatvan, 2 januari 2011. De eerste trein van het jaar op het eerste station van het jaar. Met de groeten van mijn kameraad Zsolt ![]() ![]() Budapest Keleti, 3 januari 2011. Ik was veel te vroeg voor de RailJet terug naar München, dus heb nog even wat staan schaken met een lokale sigarenroker. Deze pot verloor ik, de rematch met wit werd remise. 300 forint verloren en die man had weer een blik bier verdiend ![]() ![]() | ||
Fixers | woensdag 5 januari 2011 @ 21:48 | |
Gewoon aan het loket halen. Ze zijn, zoals Flash al zegt, niet op naam. Ze zijn ook overdraagbaar aan anderen enzo. Vergeet niet een balpen op zak te hebben. Al kan je nagenoeg iedere belg in de trein om 'ne bic vragen, dat doen ze onderling ook. Voor je instapt moet je datum, begin en eindstation hebben ingevuld. De meesten doen dat ook netjes (het zijn duidelijk geen nederlanders die het systeem op alle manieren proberen te tillen. Schrijven in de trein is ook goed, zolang de conducteur je maar niet betrapt met pas bij controle invullen. Ik vind het een handig systeem. | ||
Peterselieman | woensdag 5 januari 2011 @ 21:49 | |
Leuke foto's, Fles | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 21:49 | |
precies, een handig systeem. Alleen niet voor een overheid die van seconde tot seconde wil weten wie waar wanneer is. | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 21:50 | |
Inderdaad leuke foto's! | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 21:51 | |
En daarom ben ik tegen de OV-Chipkaart. | ||
Stefanovic83 | woensdag 5 januari 2011 @ 21:51 | |
Rook gaat richting Zwijndrecht! Greavy evacueren! En daarna trouwens naar Woerden. Ik blijf morgen thuis met de ramen en deuren dicht ![]() | ||
Fixers | woensdag 5 januari 2011 @ 21:57 | |
Zolang het maar boven 't Hollands Diep blijft! Viel mij daarstraks op dat het bij Nedtrain in Tilburg erg leeg is. Ik had verwacht dat die wel druk bezig zouden zijn met winterdefecten. | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 21:58 | |
NedTrain Tilburg doet zeer weinig aan NSR materieel tegenwoordig. Schijnt ook dicht te gaan. | ||
Peterselieman | woensdag 5 januari 2011 @ 21:59 | |
Tilburg gaat dicht. Terrein is verkocht en na sanering komt er geloof ik woningbouw Ze hebben de werkplaats in de Zaanstraat in Amsterdam weer geopend om bij te springen met dit winterweer | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 22:00 | |
Nee.. Ik ben wel thuis, maar toen de brand uitbrak zat ik al in de Fyra naar Amsterdam. Eventjes koukleumen op Amsterdam, want de 16:20 trein naar Enkhuizen was een solo DDAR ipv een DDM-1... De 16:50 was gelukkig wel DDM-1. Ik ging maar tot Hoorn. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 05-01-2011 22:07:41 ] | ||
bork | woensdag 5 januari 2011 @ 22:01 | |
Gaat dus wel dicht op de huidige locatie, maar gaat naar industrieterrein Loven volgens mijn bronnen. Die ik niet bij de hand heb en dus uit mijn blote koppie quote. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 22:01 | |
De trein eigenlijk ook hoor. Oh, het spoor eigenlijk ook. Wat zeg ik? Het land. | ||
Peterselieman | woensdag 5 januari 2011 @ 22:04 | |
Jammer dat de trein daar niet meer op de boot gaat en dan bij Stavoren weer het land op rijdt ... | ||
Temlin | woensdag 5 januari 2011 @ 22:04 | |
wat vreemd zeg. Hele avond brand dat vuur al en dan leggen ze nu ineens het treinverkeer plat. | ||
bork | woensdag 5 januari 2011 @ 22:06 | |
Ben afgelopen zomer (of de vorige ![]() o, ja Tilburg -> http://www.nedtrain.nl/nl(...)d-over-werkplaa.html stukje van de werkplaats op het NS-plein ![]() Geleend van: [NL] Street View Quiz [#10] | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 22:08 | |
Excuses, moest Hoorn zijn. | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 22:09 | |
Nu geeft het pas duidelijke hinder aan het treinverkeer omdat de regen is toegenomen. Toen het minder regende gaf het veel minder hinder. | ||
James1988 | woensdag 5 januari 2011 @ 22:11 | |
Thalys van Parijs naar Amsterdam is omgeleid en rijdt langs 's-Hertogenbosch. Als er nou een spoorlijn langs de A27 zou liggen, die gelijk 200 km/h / 25 kV zou zijn, zou de vertraging voor Thalys nog wel meevallen... dan ben je in 40 minuten wel van Breda in Utrecht. Maar helaas. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 22:12 | |
volgens de buienradar regent het daar helemaal niet | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 22:13 | |
Ik zie het hier zelf regenen, en toen ik naar huis ging regende het ook ![]() | ||
feeling_sinister | woensdag 5 januari 2011 @ 22:32 | |
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)te-klas-reizen.dhtml Iemand enig idee of dit ook voor studenten-ov geldt? | ||
greavy | woensdag 5 januari 2011 @ 22:33 | |
Staat al in dit topic. Staat ook in de voorwaarden. http://www.ns.nl/cs/Satel(...)nten?p=1160724828566 De Actievoorwaarden staat duidelijk dat het niet geld voor de Studenten-OV | ||
Brembo | woensdag 5 januari 2011 @ 22:42 | |
Lijkt me ook logisch, die zijn puur voor de treinvulling buiten de spitsuren ![]() | ||
James1988 | woensdag 5 januari 2011 @ 23:36 | |
Trein 9272 is een beetje vertraagd. Op dit moment staat de doorkomst van die trein in Breda gepland om 23:28 met 31 minuten vertraging. Pas rond middernacht gaat die trein dus in Breda zijn, daarna moet die nog verder naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel. De oorspronkelijke vertrektijd in Amsterdam was 20:53 (+10), geplande aankomsttijd in Brussel was 23:42, maar dat zal nu dus wel 01:30 worden ofzo. www.railtime.be snapt 't niet helemaal meer, na Den Haag geeft die geen informatie meer. Waarschijnlijk is die IC Brussel dus tot Den Haag gereden, en daarna om gaan rijden via Utrecht / Den Bosch / Breda. Dit natuurlijk ivm de brand te Moerdijk, het treinverkeer is daar stilgelegd. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 januari 2011 @ 23:43 | |
Nog steeds beter dan gewoon klatsboem opheffen ![]() | ||
Yreal | woensdag 5 januari 2011 @ 23:51 | |
Dat kan alleen niet omdat het de laatste int verbinding van de dag is. Anders had die echt niet zover omgereden hoor ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | donderdag 6 januari 2011 @ 00:32 | |
Af en toe laat op de avond met de trein is best leuk soms, heerlijk alle ruimte die je dan ineens in de trein hebt! ![]() Maandagavond met de laatste stopper Almelo-Deventer gereisd, linkerspoor Almelo tot Rijssen, over Deventer-opstel echt 6 sporen verderop dan de normale doorrij-sporen roestrijden! Vandaag Amersfoort-Deventer, even op een slakkegangetje bij Stroe langs het perron, ik gok ook roestrijden, anders komt daar nooit een trein langs ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 00:49 | |
"kan niet" ? 300 taxibonnen kosten meer bedoel je. "KAN" best hoor ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 00:49 | |
![]() ![]() | ||
Yreal | donderdag 6 januari 2011 @ 00:56 | |
Dat ja. | ||
James1988 | donderdag 6 januari 2011 @ 01:35 | |
De SNCF heeft een tijdje terug (in 2009) een raamwerkovereenkomst gesloten met Alstom, voor de levering van een berg nieuwe regionale treinen. Als alle opties gelicht worden zijn dat in totaal rondom de 1000 elektrische treinstellen, wat een mega-order is. De orders zijn afhankelijk van wat SNCF overeenkomt met de verschillende regio's waarvoor de treinen bedoeld zijn, de regio's hebben erg veel invloed op hoe de treinen eruit komen te zien qua interieur e.d.. Op dit moment zijn er 142 treinen besteld, het eerste stel gaat later dit jaar geleverd worden. Tussen 2013 en 2015 moeten alle stellen uit de huidige orders geleverd zijn, maar nieuwe orders komen natuurlijk later. Omdat er best wel veel regio's zijn in Frankrijk is het hartstikke duur om voor iedere regio een prototype of mock-up te bouwen, daarom doet Alstom iets nieuws: ze hebben samen met Autodesk (bekend van CAD-software) een simulator ontwikkeld waarin ze uitgebreide 3D-renders hebben van de treinstellen, zodat de afgevaardigden van de regio een goed beeld kunnen vormen van wat ze gaan krijgen. (Meer over 3D vanaf 4:00) De treinstellen waar het hier over gaat zijn Coradia Polyvalent-stellen, wat de tegenhanger is van de SLT van NS en de Desiro-familie van Siemens. Het Coradia-merk an sich is niet nieuw, in heel Europa rijden al Coradia's rond van allerlei soorten en maten. De LINTjes in de Achterhoek, in Scandivië, in Frankrijk, in Italië, in Duitsland, overal. De Coradia Polyvalent borduurt hierop door. ![]() Overigens, vinden jullie niet dat de Coradia wat wegheeft van de V250, maar een stuk sneller oogt? De V250 is in werkelijkheid sneller (duh...) maar persoonlijk vind ik dat de trein te lomp oogt en helemaal geen gevoel van snelheid geeft, eerder van lompheid en dufheid. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 01:59 | |
"De Coradia"? ![]() Mwoa. Neuh. | ||
Yreal | donderdag 6 januari 2011 @ 02:10 | |
ik vind die acties van de NS voor de abbo's wel wat hebben trouwens ![]() Vooral die van de 1e klas is wel echt nice ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 02:12 | |
Ach ja er zit voor iedereen wat in ![]() ![]() Ik zal morgenavond eens een slagje Tilburg Univ pakken voor een knaak ![]() | ||
dennistd | donderdag 6 januari 2011 @ 04:04 | |
Vind het wel jammer dat die 2,50-actie niet in het weekend geldt (en dan de hele dag ![]() | ||
TeringHenkie | donderdag 6 januari 2011 @ 04:11 | |
SLT en Desiro tegenhangers van elkaar? SLT en Desiro zijn juist broertjes van elkaar ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 6 januari 2011 @ 07:10 | |
Hm, leuk die voordeeltjes voor spoorpersoneel. Ik kan met vrouw en kind naar Berlijn en weer terug voor een slordige zestig euro. Binnenkort maar eens boeken. | ||
Temlin | donderdag 6 januari 2011 @ 07:44 | |
Bevat zeker ook geen toilet? | ||
James1988 | donderdag 6 januari 2011 @ 09:23 | |
@Fles: ik bedoelde natuurlijk de Coradia Polyvalent zoals in de plaatjes. Niet dat pre-Alstom-ding wat er bij Syntus rondrijdt (Alstom heeft de bouwer van die dingen, LHB, enkele jaren terug overgenomen). @Temlin: dat is aan de eisen van de klant. Trouwens, iemand deze al eens gezien? Beetje vage foto maar de boodschap is duidelijk. Ik zag 'm naast de deur van een ICRm: ![]() De tekst: "Beste klant, verspreid opstellen en instappen bevordert een Vlot Vertrek. Helpt u mee?" / "Tip: maak bij het in- en uitstappen gebruik van de deurgreep!". | ||
Ascendancy | donderdag 6 januari 2011 @ 10:11 | |
Er zit nu ook VIRM in de stopper Utrecht-Breda. | ||
V2 | donderdag 6 januari 2011 @ 10:19 | |
Het probleem met die V250 is dat hij enorm lijkt te gapen door dat grote ... gapende gat aan de voorkant ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 6 januari 2011 @ 10:45 | |
Daarom is het wel de ideale stofzuiger | ||
V2 | donderdag 6 januari 2011 @ 10:47 | |
Volgens mij verandert de eerste bak in een indoor skipiste in de winter, met zo'n sneeuwhapper aan de voorkant ![]() ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 6 januari 2011 @ 10:48 | |
Misschien kunnen ze zo'n arrangement verkopen en gaat de trein zo beter lopen. Met bak 2 als Apres ski hut ![]() | ||
RubenK | donderdag 6 januari 2011 @ 11:25 | |
http://twitter.com/#!/NS_online/status/22951380146724864 Lekker dan, maandtrajectabonnementhouders vallen ook buiten de boot ![]() | ||
RubenK | donderdag 6 januari 2011 @ 11:34 | |
Schandalig hoor, mensen die elke maand 700 euro kwijt zijn aan hun 1e klas maandtrajectabonnement met OV krijgen dus geen enkele vorm van compensatie | ||
Zug-Chef | donderdag 6 januari 2011 @ 11:35 | |
Je bedoeld dat de baas dat kwijt is. Je denkt toch zeker niet dat 1e klas reizigers dat zelf betalen. Misschien een deel maar ik schat zo in dat het overgrote deel gewoon een regeling heeft met de werkgever als het om reiskosten gaat. | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 11:37 | |
Zal best, maar dat maakt voor het idee niet uit natuurlijk. | ||
Yreal | donderdag 6 januari 2011 @ 11:38 | |
Ze krijgen toch compensatie ? ![]() | ||
RubenK | donderdag 6 januari 2011 @ 11:39 | |
Nee, alleen jaarabonnementhouders. Ik betaal zelf mijn ov-deel + 1e klasdeel (verschil tussen 2e en 1e klas) van mijn maandnetabonnement, overigens | ||
Yreal | donderdag 6 januari 2011 @ 11:41 | |
Dan mag je voor 2.50 's avonds treinen , me dunkt | ||
RubenK | donderdag 6 januari 2011 @ 11:47 | |
Heb ik veel aan, met mijn NETabonnement | ||
Fixers | donderdag 6 januari 2011 @ 11:50 | |
Als maandnetabbo word je er lekker bij genaaid inderdaad. Wel 370 euro neer moeten leggen, maar geen compensatie krijgen. Leuk die railrunneractie, maar daar hebben Ruben en ik niks aan natuurlijk. | ||
RubenK | donderdag 6 januari 2011 @ 11:52 | |
Plus het feit dat je met een maandtrajectabonnement ook niet die railrunner actie kunt gebruiken, omdat maand 'abonnementen' papieren kaartjes zijn en geen kortingskaarten. En niet alle maandtrajectabonnementhouders per definitie ook een VDU hebben | ||
Yreal | donderdag 6 januari 2011 @ 11:52 | |
net zoals dat mensen die elke dag van 9 tot 5 op kantoor zitten niks aan de compensaties voor jaar abbo's hebben ![]() | ||
RubenK | donderdag 6 januari 2011 @ 11:53 | |
Mijn uren zijn flexibel genoeg in te delen, half uurtje verschuiven en ik val 's ochtends en 's avonds buiten de spits | ||
Yreal | donderdag 6 januari 2011 @ 11:53 | |
Maand abbo is toch automatisch een vdu? | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 11:56 | |
Jonges, hou er maar over op: die compensatieregeleingen zijn uiteindelijk een sigaar uit eigen doos. Want uit de jaarrekening blijkt zometeen wel dat NS onverwacht 30 miljoen extra kosten heeft moeten maken voor de compensatieregelingen (ik noem maar een getal) en dat zal toch ergens vandaan weer terugverdiend moeten worden. Wie gaat dat betalen? Juist: Jullie en ik ![]() | ||
Geenechtidee | donderdag 6 januari 2011 @ 11:57 | |
Je kan deze maand toch met een SOV zonder toeslag met de ICE en Fyra reizen? Staat me zoiets bij maar kan niet meer vinden waar ik dit heb gelezen! | ||
Yreal | donderdag 6 januari 2011 @ 11:59 | |
pagina van het zoutkaartje Bovendien roepen ze het op de stations ook om | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 12:01 | |
Oh, al die mooie "regelingen" gaan morgen pas in. Dus niet vanavond naar Tilburg Univ ikke ![]() | ||
Geenechtidee | donderdag 6 januari 2011 @ 12:01 | |
Ja daar had ik inderdaad ook in eerste instantie gekeken. Maar die "compensatie" staat er niet meer bij! Ik heb wel zo'n mail gekregen dacht ik, moet voldoende zijn toch. Lijkt me wel leuk om is een ritje in de ICE/Fyra te maken! | ||
Watertornado | donderdag 6 januari 2011 @ 12:02 | |
In de kerstvakantie in ieder geval wel. | ||
Watertornado | donderdag 6 januari 2011 @ 12:02 | |
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)week?p=1160724828566 | ||
Geenechtidee | donderdag 6 januari 2011 @ 12:03 | |
Top! Thanks! | ||
KapiteinT | donderdag 6 januari 2011 @ 13:10 | |
Nee, alleen jaar abo's. | ||
Ireyon | donderdag 6 januari 2011 @ 15:25 | |
Weet iemand toevallig een e-mailadres van NSHispeed waar je klachten naartoe kunt sturen? Op de site staat dat het alleen schriftelijk ( ![]() | ||
Temlin | donderdag 6 januari 2011 @ 15:53 | |
hispeed@ns.nl | ||
RubenK | donderdag 6 januari 2011 @ 16:06 | |
Waarom zou je uberhaubt per email een klacht willen versturen? Wil je niet serieus genomen worden ofzo? | ||
greavy | donderdag 6 januari 2011 @ 16:08 | |
Klachten moeten gewoon schriftelijk. Simpel zat. | ||
Lemjur | donderdag 6 januari 2011 @ 16:14 | |
@KapiteinT/Roel: Ik ben er ook bij ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 16:18 | |
Lemjur ![]() ![]() | ||
Lemjur | donderdag 6 januari 2011 @ 16:23 | |
Fles ![]() Welk bier moet er mee? ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 16:31 | |
In de pimpel drinken we wat de tap schaft he, en voor de rest moet ik savonds ook nog aanspreekbaar zijn. Een beetje ![]() | ||
Ireyon | donderdag 6 januari 2011 @ 16:33 | |
Schriftelijk ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 16:35 | |
Het indienen van klachten moet niet te makkelijk worden he. Anders sneeuwen ( ![]() | ||
Ireyon | donderdag 6 januari 2011 @ 16:38 | |
Naja dan stuur 'k wel een brief hoor.. Ben dat gekloot met de Beneluxtrein echt helemaal zat ![]() | ||
dennistd | donderdag 6 januari 2011 @ 16:55 | |
Ik drink trouwens geen bier ![]() Om ontopic te blijven maar een foto: ![]() | ||
ziggyziggyziggy | donderdag 6 januari 2011 @ 17:39 | |
http://treintijden.nl/ Hoorde er net over op de radio. Pretentieuse site, maar gewoon een twitterfeed. | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 18:44 | |
En ook nog alleen maar blind gekanker ook ![]() | ||
Ascendancy | donderdag 6 januari 2011 @ 19:00 | |
Leuke trein die fyra, maar hoe durven ze er zoveel extra voor te vragen terwijl het gewoon een IC over een nieuwe spoorlijn is ![]() | ||
Zug-Chef | donderdag 6 januari 2011 @ 19:38 | |
Omdat 'ze' denken dat als dat in het buitenland werkt, dat in Nederland ook werkt. Faal ![]() Oja, eindelijk mijn stats van 2010 eens berekend: kom uit op 70254 spoorkilometers ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 20:22 | |
Sick ![]() Ik kwam tot 33.535 km. En dan heb ik het gewoon goed gedaan ![]() | ||
Ireyon | donderdag 6 januari 2011 @ 20:31 | |
Ik stond vorig jaar na m'n Interrail vakantie op zo'n 25.000 km.. heb het daarna niet meer bijgehouden ![]() | ||
greavy | donderdag 6 januari 2011 @ 21:11 | |
Ik stond op 2010 rond de 40.000 binnenlandse kilometers. Buitenland heb ik nog steeds niet berekend ![]() Dat zal ook een kilometer of 5-10.000 zijn. Ik zit vanaf 1 januari tot heden op 734,4 kilometer ![]() | ||
YoshiBignose | donderdag 6 januari 2011 @ 21:24 | |
Enkhuizen-Amsterdam C/Schiphol Donderdag 6 Januari 21:14 Oorzaak Tussen Overwhere en Zaandam rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:00 uur verholpen. Aanrijding met een persoon? Dat overleef je vast niet ![]() | ||
Ireyon | donderdag 6 januari 2011 @ 21:32 | |
952km hier, al speel ik wel vals door de tariefkilometers te rekenen ![]() Pas 2x gecontroleerd en al 1 uur en 45 minuten vertraging gehad overigens.. | ||
James1988 | donderdag 6 januari 2011 @ 21:49 | |
Voor de Fyra-reizigers onder ons, houden jullie het overzicht op www.fyrakomop.nl bij? Ben wel benieuwd naar de vertragingen en uitval van dat ding. | ||
spectrumanalyser | donderdag 6 januari 2011 @ 21:54 | |
goh, nooit gedacht dat ik op 29jarige leeftijd nog met een railrunner mee kon ![]() voor 2.50 euro in een Plan V van alkmaar naar zaandam gekomen. actie loop tot en met 31 januari. | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:01 | |
Dat is hetzelfde, behalve tussen woerden en breukelen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:01 | |
Actie begint morgen pas? ![]() | ||
Hugo__Boss | donderdag 6 januari 2011 @ 22:08 | |
Vanmiddag weer eens een aangereden spoorviaduct in Tilburg, het zal weer eens niet. In Oisterwijk stond een goederentrein op spoor 3 echt tot aan de spoorwegovergang stil. Spoorbomen open, maar het was al duidelijk dat er geen treinen reden. NS bussen kwamen niet en je kan weinig anders doen dan op de enige streekbus 140 stappen. Dat dachten dus wel meer mensen. Gelukkig ben ik erin gekomen, maar de chauffeur was nog zo vriendelijk om te gaan bellen met Veolia of er niet even een extra bus gestuurd kon worden. Vertraging slechts een half uurtje ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:10 | |
"Ehmm nee. Die staat net vast onder eoa spoorviaduct wat te laag was ![]() | ||
Ireyon | donderdag 6 januari 2011 @ 22:13 | |
't Is vooral de noordelijke HSL die blijkbaar net zo lang is als de route via Den Haag ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:14 | |
ja die is 19 km korter, maar dat weet je ![]() | ||
V2 | donderdag 6 januari 2011 @ 22:38 | |
Zeg, Dr_Flash, besef je eik wel dat je van 2006-2010 30 rondjes om de evenaar hebt getreind? Da's best een hoop ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:44 | |
Kan jij rekenen beste vriend? Het lijkt er niet op namelijk ![]() ![]() | ||
V2 | donderdag 6 januari 2011 @ 22:47 | |
Oh jeez. Rekenen kan ik wel. Kijken alleen niet ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:48 | |
Beetje warm daar he ![]() | ||
V2 | donderdag 6 januari 2011 @ 22:49 | |
Och. Neem een SLT, die heeft airco. En nu ga ik denk ik maar heel snel slapen ![]() | ||
Ascendancy | donderdag 6 januari 2011 @ 22:50 | |
Die SLT is alleen warm als je je jas met sjaal aanhoudt ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:50 | |
Ik heb net het punt gemist dat ik halverwege de maan was ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 januari 2011 @ 22:50 | |
Als je m in de fik steekt wordt het ook wel wat denk ik ![]() | ||
Hugo__Boss | donderdag 6 januari 2011 @ 22:51 | |
Zou het.. hij vond het nogal lullig dat de helft buiten moest blijven staan... | ||
Ascendancy | donderdag 6 januari 2011 @ 22:51 | |
Alleen om de nek van de persoon die de SLT heeft gekocht ![]() | ||
KapiteinT | donderdag 6 januari 2011 @ 22:57 | |
Je staat erbij. Wie komen er nog meer naar de treinmeet? ![]() | ||
bork | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:02 | |
Ik zit te kijken, misschien kunnen we even komen zwaaien op Utrecht CS, Fam. Bork gaat die dag naar Burgers Zoo kan met de ICE zie ik zonder toeslag ![]() Misschien kan ik 's avonds aanhaken maar dan met big if. In ieder geval veel trein plezier gewenst ![]() Ha om 10.59 ICE 123 vanaf spoor 14 laten die leiers van de NS niet zien op hun site ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door bork op 07-01-2011 00:15:05 ] | ||
KapiteinT | vrijdag 7 januari 2011 @ 00:30 | |
Ja, Fyra en ICE staan allebei op de planning. Wij zijn al voor 6 uur klaar, dus ik denk dat 's avonds aanhaken weinig zin heeft. | ||
Lemjur | vrijdag 7 januari 2011 @ 10:52 | |
Welk van de rondjes gaan we nu doen? Ik stem zelf voor die van KapiteinT, en dan optie 2 ![]() | ||
Socios | vrijdag 7 januari 2011 @ 10:55 | |
Die ja. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:24 | |
Ja, prima. Misschien haak ik iets eerder af al, maar moeten we maar even kijken hoe het gaat. In dat geval hoeft er geen extra bier mee denk ik ![]() | ||
RubenK | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:51 | |
Wou ik dus gratis koffie halen bij de kiosk met mijn maandabonnement, hield dat vrouwtje stug vol dat het niet kon, dat het alleen voor jaarabonnementen is. Heel leuk dat de NS iets op hun site zet, maar communiceer het dan ook in godsnaam door naar de uitvoerenden ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 11:55 | |
Een beetje gaan lopen soebatten om zoeen bak drab zeg ![]() | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:09 | |
Gratis bakje pleur is voor Maandabonnementhouders. | ||
Zug-Chef | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:38 | |
Kiosk koffie is smerig, Broodzaak ftw ![]() | ||
KapiteinT | vrijdag 7 januari 2011 @ 13:35 | |
De NS communiceert dat wel (heel oldschool met een fax, dat dan wel), maar waarschijnlijk is het binnen die Kiosk niet goed gecommuniceerd. | ||
Ascendancy | vrijdag 7 januari 2011 @ 13:41 | |
Broodzaak koffie is smerig. Goede koffiezaken FTW ![]() | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:47 | |
Hmm, soms komen die berichten binnen via Sjors.. waarschijnlijk zal het daar verkeerd staan oid. | ||
James1988 | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:49 | |
Sjors, je bent een eikel? Die Sjors? | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:49 | |
Wat een sukkel die Sjors. | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:52 | |
![]() En di ehebben ze Sjors genoemd. | ||
Geenechtidee | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:53 | |
Ik hoorde vandaag op Utrecht Centraal de mededeling dat de ICE vandaag tot Emmerich met "ander materieel" reed. Was benieuwd wat dat dan voor materiaal was, dus hield het vanuit de trein even in de gaten. Ik verwachtte ICM materiaal of in ieder geval een VIRM. Waren het V-plannetjes waar bij elke deur ICE in de viezigheid was geschreven. Denk je een luxe trein ICE te verwachtten, komt dit aanzetten ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Geenechtidee op 07-01-2011 14:59:11 ] | ||
ReisT | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:53 | |
Maar natuurlijk weer alleen buiten de spits... Verwachten ze nou serieus dat ik ineens buiten de spits ga reizen alleen maar voor een gratis bakkie pleur? Als het nou nog lekkere koffie was... | ||
TeringHenkie | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:54 | |
Mag je nou met een Zoutkaartje in de ICE reizen? | ||
KapiteinT | vrijdag 7 januari 2011 @ 14:58 | |
Oja dat kan natuurlijk ook nog. Ik zal straks even kijken of het er in staat. | ||
KapiteinT | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:00 | |
Lijkt mij wel, want je hoeft geen toeslag te betalen. Het zoutkaartje is daar geen uitzondering op, lijkt mij. Maar vandaag is het niet aan te raden met Plan V. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:01 | |
Heet Sjors in Hoofddorp ook Sjors? Of Beppie? | ||
KapiteinT | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:03 | |
Nee, maar m'n unitleider heet wel zo. ![]() Verder hebben wij gewoon Sjors, Suzy en al die andere rare namen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:07 | |
Suzy? Zo van "He Suzy de bui is over, kijk de lucht wordt alweer blauw"? ![]() | ||
ReisT | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:12 | |
Nou niet alleen vandaag ze rijden als wekenlang met Vervangend materieel (met uitzondering van de trein van/naar Basel) en dat blijft zo "tot nader order". En dat vervangend materieel is altijd Plan V omdat NS weinig anders meer heeft dat naar Emmerich mag. 't Zoutkaartje is gewoon een normaal treinkaartje dus is daar ook geldig (dat staat ook in de actievoorwaarden). | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:28 | |
Niet alle ICE's rijden met Plan V. Je moet wel geluk hebben om de ICE te treffen, want ongeveer een kwart van alle ICE's worden door een ICE gereden op dit moment, rest met de Vees tot Emmerich | ||
Ascendancy | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:39 | |
Prachtig, van luxe trein met bordbistro, relatief veel ruimte met een prachtige inrichting naar te krappe oude herriemakendetrein met defecte toiletten en overstap in Emmerich ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:40 | |
Loop toch niet zo te zeiken man. Anders rijden we gewoon helemaal niks meer over de grens, ook best ![]() | ||
Ascendancy | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:41 | |
Nou ja, de velaro is blijkbaar ook maar een kuttrein. Hoeveel defecten die ICE al niet heeft gehad. Best schokkend voor het flagship van DB. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:47 | |
Nou ja, we hadden dat gedonder met die assen in 2008 inderdaad, dat was een serieus debacle ja. En vorig jaar die airco's die massaal uitvielen. Niet best okee. Maar over het algemeen heb ik weinig problemen met Velaro's hoor ![]() ![]() | ||
Ascendancy | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:53 | |
Ze kunnen ook niet tegen sneeuw. Althans niet goed. Maar die assen waren wel een serieus probleem. Je moet zulke dingen niet testen met zulke treinen. | ||
FastFox91 | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:10 | |
Is het geldig om met een stoptrein te rijden als je een ticket hebt voor een intercity op hetzelfde traject? | ||
James1988 | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:16 | |
De ICE-3-treinen zijn geen Velaro's. Het is de voorloper ervan, ontwikkeld door ADtranz (nu Bombardier), Siemens, en nog wat andere bedrijven. De Velaro, de opvolger van de ICE-3, is wel helemaal Siemens en rijdt ook rond in bijvoorbeeld Rusland. | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:48 | |
Euhm. Als je treinreservering/zitplaatsreservering hebt niet. Als het een kaartje is wat alleen geldig is in een Intercity, mag je niet met een andere treinsoort mee. Wat van kaartje heb je? Als je een normaal kaartje uit de automaat haalt, mag je met alle treinen op dat stuk mee, die ook bij dat station stoppen. | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:49 | |
je koop een vervoersbewijs voor een traject hè, geen intercity kaartje ![]() | ||
FastFox91 | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:54 | |
Ik ga met de voetbal een weekend naar Londen, ik heb het vervoer niet geregeld en weet dus niet wat voor ticket ik heb. Enige wat ik weet is dat we in Brussel moeten overstappen op de Thalys en in Rotterdam op de IC, maar ik wil in R'dam het liefst overstappen op een stoptrein. Klinkt logisch en ik denk dat het dus ook mag, maar ik wilde het voor de zekerheid hier nog even vragen. | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:56 | |
Duidelijk. Als je een kaartje via bijvoorbeeld nshispeed.nl of wat dan ook gekocht hebt, en daarop staat dat je een bepaalde trein moet nemen, mag je niet met ander vervoer. Jij gaat met de Thalys, je mag dan niet met de IC-Brussel tenzij het loket je kaartje heeft aangepast. Vaak zit er bij zulke reserveringen ook gelijk je rit naar/van Rotterdam bij. Maar dat is in veel gevallen vrij te kiezen. Ik zou je ticket maar eens nakijken dan. | ||
FastFox91 | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:00 | |
Oke, zal ik doen. Bedankt. | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:00 | |
Op een binnelandse ns trein mag je gewoon kiezen greavy, dat weet jij ook | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:03 | |
Ja, maar er zijn wel eens reserveringen waarbij je je binnenlandse traject OOK treingebonden zit. Dat is regelmatig met acties en dergelijke ook zo. | ||
Brembo | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:09 | |
Wat mij nog onduidelijk is, is het raadzaam om het binnenlandse traject ook te nemen ten behoeve van vertraging? Ik heb bijvoorbeeld S-OV wil naar Marseille toe met de trein, dus hoef geen Arnhem - Rotterdam maar wil wel de zekerheid dat ik de aansluiting haal. Als ik die niet haal mag ik dan omboeken naar de volgende als dat een fout was van de NS? | ||
Ascendancy | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:09 | |
Hoezo? Er zijn helemaal geen producten op Nederlandse IC's die je kan reserveren. Hoe wilde je namelijk een plek claimen? En voor de rest is er geen relevantie aan verbonden en krijg je dus ook gewoon een standaard kaartje Anders zou je ook aansluitend vervoer kunnen missen en mag je de volgende trein niet pakken ![]() | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:13 | |
Ik zou dan sowieso een trein eerder nemen naar Rotterdam. Hoe dat zit met gemiste overstap weet ik zo niet, want het zijn twee verschillende vervoerders, met elk andere voorwaarden. | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:14 | |
Normaal is inderdaad met een standaard kaartje, maar zoals ik al zei, er zijn soms acties die anders verbieden met voorwaarden wanneer het weer wel mag enzo | ||
Ascendancy | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:15 | |
Je zal toch zeker wel om kunnen boeken? NShispeed is contactpersoon en verantwoordelijk voor het reisadvies. Dat doet hispeed al heel ruim. Volgens de planner kan ik bijvoorbeeld een overstap van 6 minuten in gdm niet halen. | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:24 | |
Heb even navraag gedaan. Als jij het Mid-flex tarief hebt mag je één keer omboeken. Heb je het Hi-flex tarief vaker. Heb je Low-Fixed (actietarieven) mag je niet omboeken. Ook niet als je trein naar Rotterdam vertraagd is en je de aansluiting mist. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 17:28 | |
In Ede-Wageningen kreeg ik met mijn verse maandtrajectkaart keurig een gratis kopje koffie ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:35 | |
![]() ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:38 | |
Ik snap de hele discussie omtrent waardeloze vergoedingen niet. Het ging erom dat minder mensen in de spits ging reizen en juist daarbuiten. Staan ineens de abbo houders te bleren dat ze geen kloot hebben aan de compensatie ![]() Dat had je met het normale zoutkaartje ook niet. Die voordelen moeten je toch juist motiveren om buiten de spits te reizen? Daar slagen ze behoorlijk in denk ik. Als ik van de baas in 1e klas jaar abbo had zou ik me helemaal lam vreten bij de broodzaak ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:41 | |
Precies. Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat het gepresenteerd wordt als "compensatie". En DAT is het dus niet ![]() | ||
Ireyon | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:41 | |
'k Denk dat dat 1e Klas jaarabbo snel klaar is als je elke dag te laat komt. | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:42 | |
Vanaf 10 januari stoppen de Intercity's niet meer extra op Houten en Weesp. Vanaf 10 januari behoren de Stoptreinen weer volgens normale planning en lengtes te rijden. | ||
ReisT | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:42 | |
Rover begon er mee, daar snappen ze het idee van het zoutkaartje dus niet (want NS heeft het helemaal niet over compensatie!) en dachten ze alleen "buiten de spits krijgen de mensen wel compensatie en da's nie eerlijk voor de vaste klanten".Dat terwijl de koffie alleen gratis is van 9 tot 16 uur (en na 19 uur)! Heb je geluk mee gehad dan. ![]() | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:47 | |
Dat is ook een achterlijke regel. Die forensen reizen in de spits, niet buiten de spits. Die hebben daar dus niks aan. Aan al die "compensatie"regelingen niet trouwens. | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:50 | |
Beetje goeie werkgever heeft tegenwoordig flexibele arbeidstijden. Ik heb er bij ons op school eentje langs zien komen waar je van 7 tot 21 kon werken ![]() En de meeste vinden tussen 7-8 en 10-11 beginnen wel best. Dat is tenminsten de indruk van wat ik gezien heb. En je hebt altijd nog de lunch ![]() Rover vind ik sowieso maar een naar clubje.. | ||
James1988 | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:00 | |
| ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:01 | |
BETER! Ik zal zeker profiteren van deze actie ![]() ![]() ![]() Op de NS website staat: Studenten OV-chipkaart: - Met een weekabonnement kun je in januari iedere zondag van 04.00 tot maandag 04.00 uur gratis in de 2e klas reizen. De actie is alleen geldig in NS treinen. Deze actie geldt alleen voor abonnementhouders en niet voor meereizende personen. - Met een weekendabonnement kun je voor ¤ 2,50 reizen in de 2e klas met NS op werkdagen na 19.00 uur. Om gebruik te maken van dit aanbod koop je een Railrunnerkaartje in onze webshop op NS.nl of bij de kaartautomaat op het station. Deze actie geldt alleen voor abonnementhouders en niet voor meereizende personen. De actie is alleen geldig in NS treinen. http://www.ns.nl/cs/Satel(...)nten?p=1160724828566 | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:03 | |
Zo. En DAT is dus een gruwelijke hoeren-actie ![]() NS wordt bedankt. Namens alle betalende reizigers op zondag, ook de Kruidvat, Hema, eBay, Blokker en al die andere actiekaarthouders. | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:07 | |
? | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:08 | |
![]() | ||
Ireyon | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:08 | |
Mja ook dit is weer een onzinactie natuurlijk.. Studenten die op kamers zitten, gaan sowieso al zondagavond of het nu geld kost of niet, studenten die niet op kamers zitten hebben geen keus en zullen toch wel maandagochtend moeten reizen. | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:09 | |
Ehrm. Ik zie maandag ochtend regelmatig studenten die op kamers zitten, maar eerst nog langs de kamer gaan.. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:10 | |
Nou, we gaan het zien. | ||
Fixers | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:11 | |
Net zo kansloos als naar de reizigers iets ander communiceren dan naar dan naar hun eigen servex personeel. Ik kon daarnet op mijn hoofd gaan staan voor een kopje thee maar mooi dat ik 'm niet gratis mee kreeg op mijn maandnetkaart. "Ga maar naar de NS infobalie". | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:12 | |
Hebben ze daar thee ja? ![]() | ||
James1988 | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:13 | |
Ik voel me als VDU-houder toch wel een beetje in de zeik gezet. De 'compensatie' die ik krijg bestaat uit een railrunnerkaartje na 19.00 op werkdagen. Precies de momenten waarop ik niet meer met de trein wil reizen, maar lekker thuis wil zitten aan het avondeten bij wijze van spreken. In het weekend zou het dan wel weer mooi zijn, een dagkaart voor 2,50. Net als die gratis koffie die je niet tijdens de spits krijgt. ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:13 | |
Wat is nou je punt flash? En ik ken niemand die zondag avond al terug naar huis gaat ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:15 | |
Zondag wordt het mooi weer Ik moet nog een (BETAALD) Kruidvatkaartje opmaken Ik ga dus een rondje maken En door deze KUT actie zit ik dus straks in een KUT volle trein vol met parasieterige jankende uitzuigerige en niet betalende KUTstudenten. Genoeg punt lijkt me. ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:16 | |
Waarom zouden er ineens heel veel studenten met de trein gaan in het weekend? ![]() | ||
Fixers | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:16 | |
Ik ga er geen moeite meer voor doen hier. Dien wel een klacht in bij stervex over hun onbeschofte personeel en waardeloze interne communicatie met hun personeel en moederebederijf. God, dat ik nog bijna stage heb gelopen bij dat bedrijf. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:17 | |
Omdat het graties is en ze anders geen nieuwe UGGs, iPad en Louis Vuitton tasjes kunnen kopen natuurlijk ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:18 | |
Ja maar er zijn niet veel mensen die voor hun plezier gaan treinen he. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:18 | |
Nu niet meer nee ![]() | ||
Ireyon | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:19 | |
Je beeld van studenten is een beetje.. raar ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:20 | |
het is echt niet zo dat mensen ineens in zulk grote getallen een beetje gaan treinen omdat het gratis is. Doordeweeks zitten toch ook niet alle treinen vol met studenten die een beetje doeloos rondreizen? ![]() NS formuleert het trouwens zo Komt geen compensatie aan te pas. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:22 | |
Oh, dus de "compensatie die compensatie genoemd wordt" moet nog komen? Fijn ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:23 | |
Boeiend ![]() ![]() ![]() | ||
Fixers | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:28 | |
Is er zoveel veranderd dan, in de afgelopen 5 jaar? Ik vind het nogal spot-on, behalve dat in 'mijn tijd' de eerste generatie ipod dé hit was. Of zat ik nu echt op een instelling met teveel rijkeluiskindjes? | ||
Ireyon | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:35 | |
'k Weet niet waar je zat, wellicht dat dat beeld prima klopt voor de pretstudenten in Amsterdam, Leiden, Utrecht, etc. In Eindhoven zitten normale hardwerkende studenten dus het beeld van de Uggs, iPad's en Louis Vuitton tasjes is mij onbekend. | ||
Alopex | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:38 | |
Complete onzin dat studenten, die toch al de hele week ofwel gratis ofwel met 40% korting mogen reizen een extra gratis reisdag krijgen, en mensen die betal voor hun Voordeelurenkaart fijn doordeweeks na 19.00 voor 2,50 mogen reizen. Compleet onzinnige actie want ik heb mijn VU kaart aangeschaft om in het weekend te kunnen reizen. | ||
Hugo__Boss | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:47 | |
Zo, mooi dat ik dat even lees! Moet zondag van Emmen naar Brabant, scheelt weer een euro of 14 ![]() Toch een vreemde actie moet ik zeggen, maarja mij hoor je niet klagen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:49 | |
Het personeel weet overigens nog van niks, las ik ergens ![]() | ||
Hugo__Boss | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:51 | |
Ach, ik heb een netbook met dongle bij me, dus ik kan het altijd laten zien op de site ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:53 | |
Netbook en Hugo Boss dan? ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:56 | |
Ouwe zuurpruim ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 19:57 | |
Ja, boeiend. Dat had ik hier ook al gezegd hoor ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:02 | |
Als ik van zutphen naar vorden wil kan ik gewoon in Zoetermeer al een kaartje uit de automaat halen he? We gaan die actie maar even goed gebruiken ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:03 | |
Welke actie heb je het nou over? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:03 | |
Dat kan gewoonlijk ook al ![]() De actie is wel alleen bij de NS geldig | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:04 | |
Dat kan inderdaad. Wanneer je eindpunt Vorden invult, en dan daarna op het Van-station klikt kan je die wijzigen. zie ook http://webdemo.ns.nl | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:07 | |
SOV week op zondag natuurlijk. ![]() 2x bedenk ik me eigenlijk, maar toen reisde ik op SOV | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:09 | |
Als je alleen maar Zutphen - Vorden buiten NSgebied reist zou ik het er gewoon op gokken. Laatste keer dat ik bij Syntus controle had moesten de vissen nog aan land kruipen zowat. | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:12 | |
Voor 2x3 euro de gok wagen vind ik ook weer zoiets als we net 2x19 euro korting krijgen ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:13 | |
Bij Arriva vandaag wel controle gehad. De conductrices bleven de hele reis actief en controleerden zelfs de trein nog even op Leeuwarden Camminghaburen - Leeuwarden. Dat is net een stukje waar weinig controles plaatsvinden ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:14 | |
Verschil is 2 x 16 = 32. Boete is 35. Vrijwel gegarandeerd succes dus ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:17 | |
ja, maar ik ga alleen maar omdat het gratis is ![]() | ||
greavy | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:25 | |
Bij de boete komt er ook nog de kosten van het traject bij die je aflegt. Dus je hebt wel meer korting. En bij Syntus moet de controle nog geboren worden, zelden is daar controle. | ||
Temlin | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:33 | |
Vanaf September tot nu ben ik in het totaal 2 maal gecontroleerd ![]() | ||
Yreal | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:47 | |
je maar ze komen altijd als je net een keer geen kaartje koopt he ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:50 | |
Nou prima ![]() 1. Jij koopt gewoon een kaartje uit eender welke automaat in Nederland op de manier zoals door Greavy beschreven 2. "Maar meneer de conducteur, u liegt. Van mijn forumvriendjes op FOK mocht het wel!" Goede reis ![]() | ||
Fixers | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:52 | |
Zeg is de NS-site offline? Ik wilde even heel stoer de tekst over de zoutacties kopiëren naar mijn servex klacht. Nu moeten ze maar op mijn woord geloven. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:53 | |
Inderdaad, is down. | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:57 | |
Ja, hoi. Ik ga iedere zondag terug.(maar ik zit niet op kamers enzo ![]() Nice dus. Anders zou ik idd in de maandagochtendspits zitten. | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:58 | |
.... Dat mag wel wat minder. Zal maandag eens kijken op sjors of het daar staat. | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 20:59 | |
Ja Crientj het is allemaal jouw stomme kloteschuld bij die klotestervex ![]() ![]() | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:01 | |
Tuuuuuuuurlijk. | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:01 | |
Ik heb koekjes gebakken, samen met Dennis. Als ik die schaal eens hier neerzet, ist dan weer goed? | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:02 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:03 | |
Naah wacht nog even op Gupps. Ook een tijd niet meer gezien trouwens ![]() | ||
Temlin | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:03 | |
Aldi to go. | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:04 | |
Chococookies roepen, dan komt ze vanzelf wel weer. | ||
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:05 | |
714 | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:08 | |
714, met een 701(gevulde koek), 715(kaassnack), 736(dat donkere brood) en een 142(sauszijsding, hoe se fuck schrijf je dat.) Ahoewel.. Die kaassnack hoef ik niet. ![]() | ||
TeringHenkie | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:08 | |
Dat zou grappig zijn als dat echt zou bestaan. ![]() | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:09 | |
Nog meer? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:09 | |
bier is gewoon een "bliep" zeker? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:09 | |
lijkt me wel | ||
Crientj | vrijdag 7 januari 2011 @ 21:09 | |
Bier heeft geen codes xD |