En terug naar school!quote:
Veel internationaal wel eigenlijk. En verder behoorlijk wat woon-werkverkeer natuurlijk. Misschien moet ik het dit jaar toch eens wel gaan bijhoudenquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:02 schreef Ascendancy het volgende:
Ik reis alleen maar doordeweeks tenzij ik functioneel moet reizen naar familie of evenementen.
Is voor jou een OV-kaart dan niet handig fles? Of is het voornamelijk internationaal?
Hoezo hoeveel procent? Procent van wat?quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:08 schreef Ascendancy het volgende:
Op hoeveel procent zit je met Duitsland?
Dan kom ik ook even met mijn reisje (voor 't goede doel)quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:39 schreef KapiteinT het volgende:
Ook hier kom ik even mijn lijstje spammen.
Wie 15 januari ook wilt komen moet zich even melden.
Ik vind dit wel een briljante vinding:quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Dan kom ik ook even met mijn reisje (voor 't goede doel)![]()
Klik hier maar
1 2 3 | 23:56 Maastricht 892 3 299,2 VIRM 3:59 Rotterdam CS 7 In Eindhoven gaat trein verder als 21406, te Utrecht als 1409 via Asd |
Moetie wel hopen dat hij op tijd in Mt is, anders zit je daar vastquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een briljante vinding:
[ code verwijderd ]
Middenin de nacht bijna 300km afleggen, zonder over te stappen.
Ik hoop dat het door falende materiaalomlopen een SLT gaat zijn, maar dat zal wel nietquote:Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een briljante vinding:
[ code verwijderd ]
Middenin de nacht bijna 300km afleggen, zonder over te stappen.
Plan V is dan reëler?quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik hoop dat het door falende materiaalomlopen een SLT gaat zijn, maar dat zal wel niet
Ja, maar het zou toch geniaal zijn.quote:
Volgende ochtend bloedchagrijnig, totaal niet geslapen, broek vol stront en dan moet ie nog de hele dagquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:05 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar het zou toch geniaal zijn.
Greavy 4 uur in de trein die ie het meeste haat, zonder toilet.
In dat geval sponser ik ook 20. 40 als het gefilmd wordquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Volgende ochtend bloedchagrijnig, totaal niet geslapen, broek vol stront en dan moet ie nog de hele dagVoor het goed doel
Ik moest hard lachenquote:Op woensdag 5 januari 2011 15:05 schreef Ascendancy het volgende:Greavy 4 uur in de trein die ie het meeste haat, zonder toilet.
inderdaad GE-NI-AAL!quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:49 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een briljante vinding:
[ code verwijderd ]
Middenin de nacht bijna 300km afleggen, zonder over te stappen.
Dat zal wel niet nee. Zit altijd IRM in. Soms ICM, maar ander materieel word er altijd geweerd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik hoop dat het door falende materiaalomlopen een SLT gaat zijn, maar dat zal wel niet
Mogen van mij zo snel mogelijk komen. Syntus maakt er echt een potje van, op zich is dat ook best te begrijpen want als je weet dat je over 2 jaar weg bent waarom zou je dan nog investeren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 15:59 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom vind ik het ook niet gek dat Arriva-baas Hettinga gezegd heeft dat hij desnoods (een deel van) het vervoer eerder over wilde nemen.
Dat heeft een collega van me ook wel eens gehad toen hij nog perronopzichter was. Diep sneu.quote:Op woensdag 5 januari 2011 12:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan die gozer op OHIH die de conducteur ging vertellen dat hij niet de juiste trein mee had![]()
![]()
Dat cafe is niet onaardig, de rest is niet veel soeps dat kloptquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:46 schreef Crientj het volgende:
Wat een rot station is Driebergen-Zeist.
* Crientj heeft van 10 tot 3 daar in de To Go gestaan.
Uhuh. Enige probleem is dat Arriva nog niet genoeg materieel heeft om veel over te kunnen nemen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:05 schreef Temlin het volgende:
[..]
Mogen van mij zo snel mogelijk komen. Syntus maakt er echt een potje van, op zich is dat ook best te begrijpen want als je weet dat je over 2 jaar weg bent waarom zou je dan nog investeren.
En vooral een oase van rust in de To Go (in vergelijking met Utrecht), lijkt mij.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:46 schreef Crientj het volgende:
Wat een rot station is Driebergen-Zeist.
* Crientj heeft van 10 tot 3 daar in de To Go gestaan.
Ja idd.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:06 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
En vooral een oase van rust in de To Go (in vergelijking met Utrecht), lijkt mij.
Ik ben er bij die dag.quote:Op woensdag 5 januari 2011 14:39 schreef KapiteinT het volgende:
Ook hier kom ik even mijn lijstje spammen.
Wie 15 januari ook wilt komen moet zich even melden.
Magazijnman?quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:12 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ja idd.We hebben in Utrecht wel eens mensen gehad vanuit Driebergen-Zeist.
Die zeiden op een normaal rustig moment (met 3 kassa's dan wel los.) 'Hmm. Het is hier wel erg druk.'
Magazijnman hoorde dat, die zei toen 'Wacht maar af tot de spits begint.'
Reactie terug; 'Huh? Spits? Nog meer mensen?!![]()
![]()
'
Je kunt hem gewoon in Essen aan het loket kopen. Ook al kom je van Saturnus. Die dingen zijn niet op naam gesteld namelijkquote:Op woensdag 5 januari 2011 16:51 schreef Ireyon het volgende:
Was er hier laatst toevallig iemand die in België van de Go-Pass gebruik had gemaakt? Hoe gaat dat precies in z'n werk, want via internet kun je alleen zo'n ding kopen als je in België woont, of kun je 'm ook gewoon in Essen aan het loket halen (als Nederlander)?
Welnee, we hoeven heus niet met 20 man te zijnquote:Op woensdag 5 januari 2011 19:11 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ja staat erbij.
Wie nog meer? Met z'n 6e wordt het een beetje zielig.
Ja, utrecht heeft een magazijnman.quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:53 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Magazijnman?
Met hoe veel mensen stond je in Driebergen-Zeist?
En anders is er niet genoeg bier voor jou.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welnee, we hoeven heus niet met 20 man te zijnZeker niet als we een beetje als groepje bij elkaar willen zitten. In de Pimpel is het met 6 man al goed druk.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:28 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En anders is er niet genoeg bier voor jou.
Valt een SOV onder abonnementen?quote:NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 1e klas: op vertoon van uw Jaarabonnement ontvangt u een gratis winterbrunch (broodje, warme drank en een stuk fruit naar keuze) bij de Broodzaak op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 15.00 uur. Bovendien kunt u dagelijks een gratis warme drank halen bij Kiosk op het station, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
NS/OV- en Jaar(traject)abonnementhouders 2e klas: op vertoon van uw 2e klas Jaarabonnement kunt u reizen in de 1e klas op het betreffende traject, geldig van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 16.00 uur en na 19.00 uur.
Voordeelurenabonnementhouders: op vertoon van uw Voordeelurenabonnement reist u van maandag tot en met vrijdag na 19.00 uur voor ¤ 2,50 in de 2e klas.Om gebruik te maken van dit aanbod koopt u een Railrunnerkaartje in onze webshop op ns.nl of bij de NS-kaartautomaat.
Lees de voorwaarden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:11 schreef citywok het volgende:
NS:
"Zoutactie voor vaste klanten"
[..]
Valt een SOV onder abonnementen?
Of gewoon zelf betalen voor je abonnement, DAN kan het allemaal welquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:16 schreef citywok het volgende:
[..]
Ah ja, excuus. Moet ik weer tussen al die kutstudenten gaan zitten
.
Ik ga een beetje een bom met geld neerleggen voor iets wat ik nu gratis krijgquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of gewoon zelf betalen voor je abonnement, DAN kan het allemaal wel
Oh, die enorme OV-schuld die we opbouwen bedoel je?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of gewoon zelf betalen voor je abonnement, DAN kan het allemaal wel
Nee, dat gratis gereis van jullie wat wij betalenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:22 schreef citywok het volgende:
[..]
Oh, die enorme OV-schuld die we opbouwen bedoel je?.
als het niet gratis was, dan konden ze het OV wel opdoeken.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat gratis gereis van jullie wat wij betalen
Niet meer dan strikt noodzakelijk hoor.. Vorige week was het materieelinzet weer à la sardien-in-blik, dus ben ik 1e klas gaan zitten. Er was toch nog een conductrice die zich er doorheen baande, en ze vond het in eerste instantie geen probleem dat mensen met 2e klas kaartjes daar zaten. Maar ik moest het met m'n SOV toch echt niet in mijn hoofd halen hoor! Ik kon me lekker op het balkon proppen, en dan had ze me nog "gematst" ook.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, dat gratis gereis van jullie wat wij betalen
Luie kutstudentquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:41 schreef citywok het volgende:
Moeite maken van zoiets zeker. Ik vul wel weer wat GtbV'tjes in.
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:25 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Ah, dan doen wij (Hoofddorp) in elk geval niet onder voor Driebergen-Zeist.
Ze heeft je ook gematst, je had in eerste instantie al een boete moeten krijgen omdat je 1e Klas zat. Dan koop je maar een overgangskaartje, bij vertraging krijg je daar toch de helft van terug + het standaardtarief voor een SOV.quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:34 schreef citywok het volgende:
[..]
Niet meer dan strikt noodzakelijk hoor.. Vorige week was het materieelinzet weer à la sardien-in-blik, dus ben ik 1e klas gaan zitten. Er was toch nog een conductrice die zich er doorheen baande, en ze vond het in eerste instantie geen probleem dat mensen met 2e klas kaartjes daar zaten. Maar ik moest het met m'n SOV toch echt niet in mijn hoofd halen hoor! Ik kon me lekker op het balkon proppen, en dan had ze me nog "gematst" ook.
Zet dan gewoon op die SOV's dat ze untermenschen-klasse zijn. Zo kweek je toekomstige klandizie zeg.
Dat is ook zo.. Alle mensen met een 2e Klas kaartje hadden beboet moeten wordenquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:48 schreef V2 het volgende:
Toch vind ik dat wel raar, mensen met een 2e-klas kaartje mogen wel blijven zitten, en SOV-mensen worden zogenaamd gematst dat ze op 't balkon mogen gaan staan ipv dat ze een boete krijgen. Niet helemaal consequent.
Tja, doe dan alles of niets inderdaad. Maar dat had fysiek niet meer op het balkon gepastquote:Op woensdag 5 januari 2011 20:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is ook zo.. Alle mensen met een 2e Klas kaartje hadden beboet moeten worden.
Dan zal het dus toch wel kloppen, die datum kwam hier al eerder voorbij. Zou het ook gewoon 10 euro borg worden net als voordeelurenkaart?quote:Op woensdag 5 januari 2011 20:52 schreef Crientj het volgende:
Oh ja. Ik kreeg vandaag nog een opmerking van een conductrice dat vanaf 10 januari de sovtjes in het weekend reizen op saldo aankunnen.
Ofzo. Ik was niet echt aan het opletten
Waarom zou je in moeten checken als je gratis reist? Gaat nooit werken met al het om- en recreatief reizen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:27 schreef Hugo__Boss het volgende:
Mooi, daar ben ik wel blij mee
Viel mij dus al op dat ik op de kaartautomaat van NS nu ook twee nieuwe producten erbij had genaamd "NS Product". Die zullen vast voor en gratis reizen en met korting reizen. Ik denk ook dat het dan niet heel lang meer zal duren voordat we zullen moeten gaan inchecken 24/7
In de Schipholtunnel stonden we WEER stil en viel de verlichting helemaal uit.. NACHT!!quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:59 schreef greavy het volgende:
Zo.. Denk je de Fyra van 18:26 uit Amsterdam naar Rotterdam te nemen. Vertrok pas 18:33... Valt ie stil bij de Zaanstraat, en haalt de 2100 ons in.. Nu toch opweg naar Schiphol. Mankement blijkt verholpen te zijn. Hebben nu een vertraging van 33 minuten al....
Gewoon aan het loket halen. Ze zijn, zoals Flash al zegt, niet op naam. Ze zijn ook overdraagbaar aan anderen enzo. Vergeet niet een balpen op zak te hebben. Al kan je nagenoeg iedere belg in de trein om 'ne bic vragen, dat doen ze onderling ook. Voor je instapt moet je datum, begin en eindstation hebben ingevuld. De meesten doen dat ook netjes (het zijn duidelijk geen nederlanders die het systeem op alle manieren proberen te tillen. Schrijven in de trein is ook goed, zolang de conducteur je maar niet betrapt met pas bij controle invullen.quote:Op woensdag 5 januari 2011 16:51 schreef Ireyon het volgende:
Was er hier laatst toevallig iemand die in België van de Go-Pass gebruik had gemaakt? Hoe gaat dat precies in z'n werk, want via internet kun je alleen zo'n ding kopen als je in België woont, of kun je 'm ook gewoon in Essen aan het loket halen (als Nederlander)?
En daarom ben ik tegen de OV-Chipkaart.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
precies, een handig systeem. Alleen niet voor een overheid die van seconde tot seconde wil weten wie waar wanneer is.
Nee.. Ik ben wel thuis, maar toen de brand uitbrak zat ik al in de Fyra naar Amsterdam. Eventjes koukleumen op Amsterdam, want de 16:20 trein naar Enkhuizen was een solo DDAR ipv een DDM-1... De 16:50 was gelukkig wel DDM-1. Ik ging maar tot Hoorn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:22 schreef bork het volgende:
Is Greavy al geevacueerd? -> http://www.coveritlive.co(...)cast_code=4fec7c2153
Gaat dus wel dicht op de huidige locatie, maar gaat naar industrieterrein Loven volgens mijn bronnen. Die ik niet bij de hand heb en dus uit mijn blote koppie quote.quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
Tilburg gaat dicht. Terrein is verkocht en na sanering komt er geloof ik woningbouw
De trein eigenlijk ook hoor.quote:
Ben afgelopen zomer (of de vorigequote:Op woensdag 5 januari 2011 22:04 schreef Peterselieman het volgende:
Jammer dat de trein daar niet meer op de boot gaat en dan bij Stavoren weer het land op rijdt ...
Excuses, moest Hoorn zijn.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De trein eigenlijk ook hoor.
Oh, het spoor eigenlijk ook.
Wat zeg ik? Het land.
Nu geeft het pas duidelijke hinder aan het treinverkeer omdat de regen is toegenomen. Toen het minder regende gaf het veel minder hinder.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:04 schreef Temlin het volgende:
wat vreemd zeg. Hele avond brand dat vuur al en dan leggen ze nu ineens het treinverkeer plat.
Ik zie het hier zelf regenen, en toen ik naar huis ging regende het ookquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:12 schreef Dr_Flash het volgende:
volgens de buienradar regent het daar helemaal niet
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)te-klas-reizen.dhtmlquote:AMSTERDAM - NS-klanten die een OV-jaarkaart of jaartrajectabonnement voor de tweede klasse hebben, mogen de rest van de maand eerste klas reizen. Dat heeft de NS woensdag bekendgemaakt. Het ov-bedrijf wil vaste klanten hiermee compenseren voor de overlast van vorige maand.
Staat al in dit topic. Staat ook in de voorwaarden.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:32 schreef feeling_sinister het volgende:
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)te-klas-reizen.dhtml
Iemand enig idee of dit ook voor studenten-ov geldt?
Lijkt me ook logisch, die zijn puur voor de treinvulling buiten de spitsurenquote:Op woensdag 5 januari 2011 22:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Staat al in dit topic. Staat ook in de voorwaarden.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)nten?p=1160724828566
De Actievoorwaarden staat duidelijk dat het niet geld voor de Studenten-OV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |