Ik zou dan sowieso een trein eerder nemen naar Rotterdam.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:09 schreef Brembo het volgende:
Wat mij nog onduidelijk is, is het raadzaam om het binnenlandse traject ook te nemen ten behoeve van vertraging? Ik heb bijvoorbeeld S-OV wil naar Marseille toe met de trein, dus hoef geen Arnhem - Rotterdam maar wil wel de zekerheid dat ik de aansluiting haal. Als ik die niet haal mag ik dan omboeken naar de volgende als dat een fout was van de NS?
Normaal is inderdaad met een standaard kaartje, maar zoals ik al zei, er zijn soms acties die anders verbieden met voorwaarden wanneer het weer wel mag enzoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Hoezo? Er zijn helemaal geen producten op Nederlandse IC's die je kan reserveren.
Hoe wilde je namelijk een plek claimen? En voor de rest is er geen relevantie aan verbonden en krijg je dus ook gewoon een standaard kaartje
Anders zou je ook aansluitend vervoer kunnen missen en mag je de volgende trein niet pakken
Je zal toch zeker wel om kunnen boeken? NShispeed is contactpersoon en verantwoordelijk voor het reisadvies.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik zou dan sowieso een trein eerder nemen naar Rotterdam.
Hoe dat zit met gemiste overstap weet ik zo niet, want het zijn twee verschillende vervoerders, met elk andere voorwaarden.
Heb even navraag gedaan. Als jij het Mid-flex tarief hebt mag je één keer omboeken. Heb je het Hi-flex tarief vaker. Heb je Low-Fixed (actietarieven) mag je niet omboeken. Ook niet als je trein naar Rotterdam vertraagd is en je de aansluiting mist.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:09 schreef Brembo het volgende:
Wat mij nog onduidelijk is, is het raadzaam om het binnenlandse traject ook te nemen ten behoeve van vertraging? Ik heb bijvoorbeeld S-OV wil naar Marseille toe met de trein, dus hoef geen Arnhem - Rotterdam maar wil wel de zekerheid dat ik de aansluiting haal. Als ik die niet haal mag ik dan omboeken naar de volgende als dat een fout was van de NS?
In Ede-Wageningen kreeg ik met mijn verse maandtrajectkaart keurig een gratis kopje koffiequote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:51 schreef RubenK het volgende:
Wou ik dus gratis koffie halen bij de kiosk met mijn maandabonnement, hield dat vrouwtje stug vol dat het niet kon, dat het alleen voor jaarabonnementen is.
Heel leuk dat de NS iets op hun site zet, maar communiceer het dan ook in godsnaam door naar de uitvoerenden
Precies. Dat is het probleem ook niet. Het probleem is dat het gepresenteerd wordt als "compensatie". En DAT is het dus nietquote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:38 schreef Yreal het volgende:
Het ging erom dat minder mensen in de spits ging reizen en juist daarbuiten.
'k Denk dat dat 1e Klas jaarabbo snel klaar is als je elke dag te laat komt.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 18:38 schreef Yreal het volgende:
Als ik van de baas in 1e klas jaar abbo had zou ik me helemaal lam vreten bij de broodzaak
Dat terwijl de koffie alleen gratis is van 9 tot 16 uur (en na 19 uur)! Heb je geluk mee gehad dan.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:28 schreef Dr_Flash het volgende:
ik was om 16:07 de vierde patiënt van de dag
quote:NS lokt studenten uit spits met zoute zondag
7 januari 2011
Studenten met een ov-studentenkaart die doordeweeks geldig is kunnen met ingang van komend weekend op zondag gratis reizen met de trein. Normaliter krijgen zij dan 40 procent korting. NS hoopt de studenten met dit 'zoutezondagaanbod' uit de maandagochtendspits te krijgen en ze op zondag al naar hun studiestad te laten reizen. Dat maakte NS vrijdag bekend.
Studenten met een weekendkaart, waarmee ze doordeweeks normaal gesproken met 40 procent korting kunnen reizen na 9 uur in de ochtend, kunnen vanaf komende week na zeven uur 's avonds een railrunnerkaartje kopen voor 2,50 euro. ,,Vooral voor de lange afstanden loont dat de moeite'', aldus NS.
31 januari
De actie loopt net als de andere 'zoutacties' van NS tot en met 31 januari.
NS heeft als gevolg van het winterweer te kampen met veel defecte treinen waardoor er minder zitplaatsen beschikbaar zijn in de spits. Door de verschillende zoutacties probeert NS de spits te ontlasten en meer mensen buiten de spits te laten reizen.
De extra maatregelen zijn genomen in overleg met en met steun van het ministerie van Onderwijs en studentenvakbond LSVb.
Zoutkaartje
Eerder werden al reizigers gecompenseerd door middel van het zogenoemde 'zoutkaartje'. Met dit kaartje kunnen reizigers nog tot 31 januari op maandag tot en met vrijdag buiten de spits (tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 uur en 4.00 uur de volgende dag me veertig procent korting reizen in NS-treinen.
Het Zoutkaartje is niet geldig in de treinen van Arriva, Syntus, Connexxion en Veolia.
Defecte Sprinters
Door defecte treinstellen zullen er de komende tijd minder zitplaatsen beschikbaar zijn in de normale dienstregeling die maandag weer van kracht wordt. Dat hebben de Nederlandse Spoorwegen donderdag gemeld. De nieuwste treinen vol elektronica laten het afweten met de sneeuw. Ze worden vervangen door de sneeuwbestendige oudjes. Twee derde van de 95 nieuwe sprinters van de NS is kapot. Een woordvoerder heeft een bericht daarover van de NOS donderdag bevestigd.
Bron: De Pers
?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. En DAT is dus een gruwelijke hoeren-actie
NS wordt bedankt. Namens alle betalende reizigers op zondag, ook de Kruidvat, Hema, eBay, Blokker en al die andere actiekaarthouders.
Hebben ze daar thee ja?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:11 schreef Fixers het volgende:
Net zo kansloos als naar de reizigers iets ander communiceren dan naar dan naar hun eigen servex personeel. Ik kon daarnet op mijn hoofd gaan staan voor een kopje thee maar mooi dat ik 'm niet gratis mee kreeg op mijn maandnetkaart. "Ga maar naar de NS infobalie".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |