abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90909767
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:33 schreef greavy het volgende:

[..]

Staat al in dit topic. Staat ook in de voorwaarden.
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)nten?p=1160724828566

De Actievoorwaarden staat duidelijk dat het niet geld voor de Studenten-OV
Lijkt me ook logisch, die zijn puur voor de treinvulling buiten de spitsuren :). Ten tweede hebben de acties weinig nut, buiten de spits zijn er weinig jaartrajecthouders die de trein pakken. Als tweede iedereen opeens eerste klas gaat zitten, zit ik liever in de tweede klas.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:36:04 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90912800
Trein 9272 is een beetje vertraagd. Op dit moment staat de doorkomst van die trein in Breda gepland om 23:28 met 31 minuten vertraging. Pas rond middernacht gaat die trein dus in Breda zijn, daarna moet die nog verder naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel.

De oorspronkelijke vertrektijd in Amsterdam was 20:53 (+10), geplande aankomsttijd in Brussel was 23:42, maar dat zal nu dus wel 01:30 worden ofzo. www.railtime.be snapt 't niet helemaal meer, na Den Haag geeft die geen informatie meer. Waarschijnlijk is die IC Brussel dus tot Den Haag gereden, en daarna om gaan rijden via Utrecht / Den Bosch / Breda.

Dit natuurlijk ivm de brand te Moerdijk, het treinverkeer is daar stilgelegd.
  woensdag 5 januari 2011 @ 23:43:47 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_90913217
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:36 schreef James1988 het volgende:
Trein 9272 is een beetje vertraagd. Op dit moment staat de doorkomst van die trein in Breda gepland om 23:28 met 31 minuten vertraging. Pas rond middernacht gaat die trein dus in Breda zijn, daarna moet die nog verder naar Roosendaal, Antwerpen en Brussel.

De oorspronkelijke vertrektijd in Amsterdam was 20:53 (+10), geplande aankomsttijd in Brussel was 23:42, maar dat zal nu dus wel 01:30 worden ofzo. www.railtime.be snapt 't niet helemaal meer, na Den Haag geeft die geen informatie meer. Waarschijnlijk is die IC Brussel dus tot Den Haag gereden, en daarna om gaan rijden via Utrecht / Den Bosch / Breda.

Dit natuurlijk ivm de brand te Moerdijk, het treinverkeer is daar stilgelegd.
Nog steeds beter dan gewoon klatsboem opheffen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90913632
quote:
14s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nog steeds beter dan gewoon klatsboem opheffen ^O^
Dat kan alleen niet omdat het de laatste int verbinding van de dag is. Anders had die echt niet zover omgereden hoor :')
pi_90915780
Af en toe laat op de avond met de trein is best leuk soms, heerlijk alle ruimte die je dan ineens in de trein hebt! :)

Maandagavond met de laatste stopper Almelo-Deventer gereisd, linkerspoor Almelo tot Rijssen, over Deventer-opstel echt 6 sporen verderop dan de normale doorrij-sporen roestrijden!

Vandaag Amersfoort-Deventer, even op een slakkegangetje bij Stroe langs het perron, ik gok ook roestrijden, anders komt daar nooit een trein langs :D
pi_90916412
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat kan alleen niet omdat het de laatste int verbinding van de dag is.
"kan niet" ?

300 taxibonnen kosten meer bedoel je. "KAN" best hoor :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90916442
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:32 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Af en toe laat op de avond met de trein is best leuk soms, heerlijk alle ruimte die je dan ineens in de trein hebt! :)

Maandagavond met de laatste stopper Almelo-Deventer gereisd, linkerspoor Almelo tot Rijssen, over Deventer-opstel echt 6 sporen verderop dan de normale doorrij-sporen roestrijden!

Vandaag Amersfoort-Deventer, even op een slakkegangetje bij Stroe langs het perron, ik gok ook roestrijden, anders komt daar nooit een trein langs :D
O+ Deventer O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90916682
quote:
12s.gif Op donderdag 6 januari 2011 00:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"kan niet" ?

300 taxibonnen kosten meer bedoel je. "KAN" best hoor :Y
Dat ja.
  donderdag 6 januari 2011 @ 01:35:34 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90917568
De SNCF heeft een tijdje terug (in 2009) een raamwerkovereenkomst gesloten met Alstom, voor de levering van een berg nieuwe regionale treinen. Als alle opties gelicht worden zijn dat in totaal rondom de 1000 elektrische treinstellen, wat een mega-order is. De orders zijn afhankelijk van wat SNCF overeenkomt met de verschillende regio's waarvoor de treinen bedoeld zijn, de regio's hebben erg veel invloed op hoe de treinen eruit komen te zien qua interieur e.d..

Op dit moment zijn er 142 treinen besteld, het eerste stel gaat later dit jaar geleverd worden. Tussen 2013 en 2015 moeten alle stellen uit de huidige orders geleverd zijn, maar nieuwe orders komen natuurlijk later.

Omdat er best wel veel regio's zijn in Frankrijk is het hartstikke duur om voor iedere regio een prototype of mock-up te bouwen, daarom doet Alstom iets nieuws: ze hebben samen met Autodesk (bekend van CAD-software) een simulator ontwikkeld waarin ze uitgebreide 3D-renders hebben van de treinstellen, zodat de afgevaardigden van de regio een goed beeld kunnen vormen van wat ze gaan krijgen. (Meer over 3D vanaf 4:00)

De treinstellen waar het hier over gaat zijn Coradia Polyvalent-stellen, wat de tegenhanger is van de SLT van NS en de Desiro-familie van Siemens. Het Coradia-merk an sich is niet nieuw, in heel Europa rijden al Coradia's rond van allerlei soorten en maten. De LINTjes in de Achterhoek, in Scandivië, in Frankrijk, in Italië, in Duitsland, overal. De Coradia Polyvalent borduurt hierop door.







Overigens, vinden jullie niet dat de Coradia wat wegheeft van de V250, maar een stuk sneller oogt? De V250 is in werkelijkheid sneller (duh...) maar persoonlijk vind ik dat de trein te lomp oogt en helemaal geen gevoel van snelheid geeft, eerder van lompheid en dufheid.

pi_90917873
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:35 schreef James1988 het volgende:
Overigens, vinden jullie niet dat de Coradia wat wegheeft van de V250, maar een stuk sneller oogt?
"De Coradia"?



Mwoa. Neuh.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_90917948
ik vind die acties van de NS voor de abbo's wel wat hebben trouwens :)

Vooral die van de 1e klas is wel echt nice :)
pi_90917959
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 02:10 schreef Yreal het volgende:
ik vind die acties van de NS voor de abbo's wel wat hebben trouwens :)

Vooral die van de 1e klas is wel echt nice :)
Ach ja er zit voor iedereen wat in *O* en het is inderdaad echt niet slecht of zo :)

Ik zal morgenavond eens een slagje Tilburg Univ pakken voor een knaak O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 6 januari 2011 @ 04:04:57 #113
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_90918321
Vind het wel jammer dat die 2,50-actie niet in het weekend geldt (en dan de hele dag :P)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_90918338
SLT en Desiro tegenhangers van elkaar? SLT en Desiro zijn juist broertjes van elkaar :P
  donderdag 6 januari 2011 @ 07:10:22 #115
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_90918698
Hm, leuk die voordeeltjes voor spoorpersoneel. Ik kan met vrouw en kind naar Berlijn en weer terug voor een slordige zestig euro. Binnenkort maar eens boeken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_90918876
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:35 schreef James1988 het volgende:
De SNCF heeft een tijdje terug (in 2009) een raamwerkovereenkomst gesloten met Alstom, voor de levering van een berg nieuwe regionale treinen. Als alle opties gelicht worden zijn dat in totaal rondom de 1000 elektrische treinstellen, wat een mega-order is. De orders zijn afhankelijk van wat SNCF overeenkomt met de verschillende regio's waarvoor de treinen bedoeld zijn, de regio's hebben erg veel invloed op hoe de treinen eruit komen te zien qua interieur e.d..

Op dit moment zijn er 142 treinen besteld, het eerste stel gaat later dit jaar geleverd worden. Tussen 2013 en 2015 moeten alle stellen uit de huidige orders geleverd zijn, maar nieuwe orders komen natuurlijk later.

Omdat er best wel veel regio's zijn in Frankrijk is het hartstikke duur om voor iedere regio een prototype of mock-up te bouwen, daarom doet Alstom iets nieuws: ze hebben samen met Autodesk (bekend van CAD-software) een simulator ontwikkeld waarin ze uitgebreide 3D-renders hebben van de treinstellen, zodat de afgevaardigden van de regio een goed beeld kunnen vormen van wat ze gaan krijgen. (Meer over 3D vanaf 4:00)

De treinstellen waar het hier over gaat zijn Coradia Polyvalent-stellen, wat de tegenhanger is van de SLT van NS en de Desiro-familie van Siemens. Het Coradia-merk an sich is niet nieuw, in heel Europa rijden al Coradia's rond van allerlei soorten en maten. De LINTjes in de Achterhoek, in Scandivië, in Frankrijk, in Italië, in Duitsland, overal. De Coradia Polyvalent borduurt hierop door.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Overigens, vinden jullie niet dat de Coradia wat wegheeft van de V250, maar een stuk sneller oogt? De V250 is in werkelijkheid sneller (duh...) maar persoonlijk vind ik dat de trein te lomp oogt en helemaal geen gevoel van snelheid geeft, eerder van lompheid en dufheid.

[ afbeelding ]
Bevat zeker ook geen toilet?
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:23:15 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_90920234
@Fles: ik bedoelde natuurlijk de Coradia Polyvalent zoals in de plaatjes. Niet dat pre-Alstom-ding wat er bij Syntus rondrijdt (Alstom heeft de bouwer van die dingen, LHB, enkele jaren terug overgenomen).

@Temlin: dat is aan de eisen van de klant.

Trouwens, iemand deze al eens gezien? Beetje vage foto maar de boodschap is duidelijk. Ik zag 'm naast de deur van een ICRm:



De tekst: "Beste klant, verspreid opstellen en instappen bevordert een Vlot Vertrek. Helpt u mee?" / "Tip: maak bij het in- en uitstappen gebruik van de deurgreep!".
pi_90921347
Er zit nu ook VIRM in de stopper Utrecht-Breda.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:19:09 #119
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90921510
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 01:35 schreef James1988 het volgende:
[...]
Overigens, vinden jullie niet dat de Coradia wat wegheeft van de V250, maar een stuk sneller oogt? De V250 is in werkelijkheid sneller (duh...) maar persoonlijk vind ik dat de trein te lomp oogt en helemaal geen gevoel van snelheid geeft, eerder van lompheid en dufheid.

[ afbeelding ]
Het probleem met die V250 is dat hij enorm lijkt te gapen door dat grote ... gapende gat aan de voorkant :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 januari 2011 @ 10:45:51 #120
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90922270
Daarom is het wel de ideale stofzuiger
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:47:24 #121
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_90922324
quote:
14s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
Daarom is het wel de ideale stofzuiger
Volgens mij verandert de eerste bak in een indoor skipiste in de winter, met zo'n sneeuwhapper aan de voorkant :P Heeft ms wel wat :D
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 januari 2011 @ 10:48:31 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_90922359
Misschien kunnen ze zo'n arrangement verkopen en gaat de trein zo beter lopen.

Met bak 2 als Apres ski hut :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_90923553
http://twitter.com/#!/NS_online/status/22951380146724864
Lekker dan, maandtrajectabonnementhouders vallen ook buiten de boot :)
pi_90923829
Schandalig hoor, mensen die elke maand 700 euro kwijt zijn aan hun 1e klas maandtrajectabonnement met OV krijgen dus geen enkele vorm van compensatie
pi_90923861
Je bedoeld dat de baas dat kwijt is. Je denkt toch zeker niet dat 1e klas reizigers dat zelf betalen. Misschien een deel maar ik schat zo in dat het overgrote deel gewoon een regeling heeft met de werkgever als het om reiskosten gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')