Hij kan net zo goed kinderen dood rijden terwijl hij de auto wel op z'n eigen naam heeft verzekerd hoor, dus dit is een beetje overdrijven. We hebben hem verteld over de voordelen en de nadelen en daar kan hij mee doen wat hij wil.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.
We hadden het eigenlijk over ijsmeis.rar maar dat vond ik ook zo wat dus toen heb ik het onderwerp maar veranderd naar verzekeringen.quote:
Leuk. Bel je moeder, misschien dat die het iets interesseert.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
We hadden het eigenlijk over ijsmeis.rar maar dat vond ik ook zo wat dus toen heb ik het onderwerp maar veranderd naar verzekeringen.
Ik denk dat k_man bedoelt dat hij als onervaren bestuurder veel vermogen wilt, en dat gaat snel fout. Onervaren bestuurders overschatten vaak de situatie, de auto en zichzelf.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij kan net zo goed kinderen dood rijden terwijl hij de auto wel op z'n eigen naam heeft verzekerd hoor, dus dit is een beetje overdrijven. We hebben hem verteld over de voordelen en de nadelen en daar kan hij mee doen wat hij wil.
Hij heeft er twee he.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW?
Sorry, niet grappig. Ik weet het.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Leuk. Bel je moeder, misschien dat die het iets interesseert.
Done.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW?
Voor de TS, er waren wat mensen die bij de OP toegevoegd wilden worden. Onder andere Gokhan03 met z'n E36 323ti compact.
Precies en als je daar nog onverzekerd rijden bij optelt, heb je een aardig recept voor ellende.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik denk dat k_man bedoelt dat hij als onervaren bestuurder veel vermogen wilt, en dat gaat snel fout. Onervaren bestuurders overschatten vaak de situatie, de auto en zichzelf.
Structureel rijden in een auto die op iemand anders naam verzekerd is, is fraude. Frauduleus handelen maakt de verzekeringsovereenkomst hoogstwaarschijnlijk nietig. Ergo: onverzekerd rijden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens, immers een paar post terug zei ik dat ook Onverzekerd rijden, of rijden in een auto die op iemand anders z'n naam staat zijn echter twee hele andere dingen.
Zo'n driepitter klinkt natuurlijk sneu, maar de prestaties en het bijbehorende verbruik zijn absoluut niet verkeerd! Al vraag ik me af hoe de praktijk uitpakt .quote:Op maandag 3 januari 2011 22:51 schreef Tarado het volgende:
BMW Blog sources say the i8 will be the flagship of the company's new "i" sub-brand, which will focus on alternative tech. Reports have indicated the i8 will be revealed in Detroit or Geneva, and go on sale in October 2013 for around $200,000.
The concept, revealed in Frankfurt in 2009, was powered by a 1.5-liter, turbodiesel three-cylinder engine producing 163 hp, combined with a plug-in hybrid-electric system of two electric motors, for a total of 356 hp. Together, the hybrid-drive kit could get the Vision EfficientDynamics concept from 0-62 in 4.8 seconds, with a 155 mph top speed, according to BMW. The company also said it would also get 62 mpg, not a bad feat, though no M version is expected.
Voor mij is het de mooiste omdat ik al 5 jaar probleemloos in een 20 jaar oude bmw rij die mij 550 euro heeft gekocht ^^quote:Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW?
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Structureel rijden in een auto die op iemand anders naam verzekerd is, is fraude. Frauduleus handelen maakt de verzekeringsovereenkomst hoogstwaarschijnlijk nietig. Ergo: onverzekerd rijden.
Psychologisch aspect. Als man zijnde (laten we wel wezen) wil je vaak 'beter zijn dan' door een overvloed aan testosteron, en dat blijf je gedurende je leven (zij het in mindere mate / het zwakt af) houden, en pubers hebben dat nou eenmaal veel meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:06 schreef oYo het volgende:
Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?
M'n moeder had ooit een E36 318i (geloof ik) gekocht, en ik was de enige die daar in reed. Dus feitelijk begon ik ook in een 318i.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i veel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:22 schreef rival het volgende:
[..]
Kan jij zo lief zijn om de OP aan te passen? ik heb geen 316i meer. nu wel een 318i
Mijn dank is grootquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.
Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast .
Mijn eerste auto was een E34 525iA. En dat was toen ik net 19 werd en mijn rijbewijs 4 maandjes had.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:06 schreef oYo het volgende:
Mee eens.
Vaak zijn dat ook die jongens die de stoel helemaal naar achteren hebben hangen en me dan proberen uit te dagen om te racen. Vast ergens een kortsluiting tussen beide oren.
Racen doe je op een circuit, snelheid maken in Duitsland.
Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?
[..]
Ik ben de TS niet eensquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.
Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast .
Alle turken beginnen in een E34 toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mijn eerste auto was een E34 525iA. En dat was toen ik net 19 werd en mijn rijbewijs 4 maandjes had.
En over het uitdagen van racen. Dat doe je niet zo snel met een bmw. Die worden eerder zelf uitgedaagd Uit mijn eigen ervaring weet ik dat ze dan ook heel snel hun mond houden daarna (a)
Dat zegt niets . Ik heb het eerste jaar rond gereden in de Suzuki Alto van m'n moeder met ongeveer 3pk, maar die besloot toen het spekglad was en we bergaf gingen, toch echt om een boom te koppen .quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i veel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad
Zinedine Zidane a(l)utoquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zegt niets . Ik heb het eerste jaar rond gereden in de Suzuki Alto van m'n moeder met ongeveer 3pk, maar die besloot toen het spekglad was en we bergaf gingen, toch echt om een boom te koppen .
even zoeken in google en je weet hoe het moetquote:Het is maar dat ik het niet kan
Welke browser gebruik je?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:34 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
even zoeken in google en je weet hoe het moet
@drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag
Zet je adblocker uit.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:34 schreef piekartz87 het volgende:
@drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag
quote:Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat er aanvullende testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.
Afhandeling
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten kunnen variëren van ¤ 26,00 tot ¤ 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Voorbeeld kosten testen: De kosten voor een geluidstest bedragen ¤ 386,00.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Nu ik dit zie. Waar vind ik de motorcode van een M52 blok en hoe weet ik of het een 2.5 of een 2.0 is? Ik wil dit even controleren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:58 schreef k_man het volgende:
Wellicht een interessant stukje voor bepaalde users hier...
[..]
Je kunt ook de originele uitvoering waarmee 'ie is verkocht nog bij BMW opvragen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:16 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nu ik dit zie. Waar vind ik de motorcode van een M52 blok en hoe weet ik of het een 2.5 of een 2.0 is? Ik wil dit even controleren.
Ik wil het controleren omdat ik vroeger met een 523i automaat 100 ging met 2000 toeren en nu met dezelfde motorblok maar dan in een E36 compct 323ti schakel 100 ga met 2500 toeren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt ook de originele uitvoering waarmee 'ie is verkocht nog bij BMW opvragen.
Een 5 serie (en automaat) hoeft helemaal niet dezelfde gearratio's te hebben als een E36, dus ik vind 't helemaal niet raar. Overigens vind ik 2500 toeren bij 100 km/u niet zo raar. Ik heb zelf een M20B25 en ik zit rond 3000 toeren met 120 km/u.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:19 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik wil het controleren omdat ik vroeger met een 523i automaat 100 ging met 2000 toeren en nu met dezelfde motorblok maar dan in een E36 compct 323ti schakel 100 ga met 2500 toeren.
Ik wil weten of er gekloten is met de bak of blok of differenteel.
Ik merk ook dat er een trilling is als ik in zijn 1 optrek. HIj trekt wel op als een beest, niet daarvan maar het aantal toeren wanneer ik in zijn 5 met 100 ga geven mij een verdacht gevoel.
Het zou zomaar een m52b20 zijn of dat er een diff van een 320 op zit.
Mijn neef kocht ooit een 320 waarvan de diff niet klopte en die auto ook rond de 3500 toeren liep op de 100.
Misschien dat het blok ooit vervangen is daarom. De verkoper gedroeg zich een beetje vreemd vanne jaa het is mijn zoons auto en ik weet er niets van
Ook stonden er bmw facturen in de advertentie die ik nooit gezien heb
Tijdens het typen van deze post herinnerde ik deze filmpje :p
Ruikt zeker nog helemaal nieuw. Ik zag ooit een E34 met 13000kms. Was wel 30k euro dacht ikquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736
Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien
Ik heb ook een 316. Mijn eerste BMW, dus er ook mee 'begonnen'quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i veel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736
Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien
klopt, het is bijna lange na geen E30quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Zou kunnen, maar ik denk eigenlijk van niet. Sommige ontwerpen zijn nou eenmaal beter bestand tegen de tand des tijds dan andere.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Dat heeft meer met imago te maken, er rijden gewoon veel sjonnies in E36's rond dat je er eigenlijk niet meer in gezien wil worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Dat denken er wel meerquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
E30 is geliefd want echt al een ouderwetse auto= "klassieker" waar je zelf nog veel aan kunt sleutelen en waar het rijden nog ouderwetsch snel en stoer lijkt. Een 325 met maar liefst 170 PK rij je echter wel vierkant voorbij met iedere nieuwe 1 serie.
E30 is een E21 met een halve centimeter langere wielbasis en wat vierkanter geklopt blik. Later kwamen er idd. wat zwaardere/andere motoren, maar ik zie niet zoveel principiële verschillen tussen de E21 en de E30. E21 is leverbaar vanaf 1975 oid: ontwerp is dus begin seventies=40 jaar oud.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey E30 was er niet in de jaren 70. ...
Hmm, weinig van gemerkt op de autobahn. Al die nieuwe gebakjes, inclusief 1, 3 en 5 series moesten me toch netjes voorbij laten gaan, ook boven de 220quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Is ook ook zo nl.
Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken.
Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de 0-100 tijd van 8,3sec niet klopt. BMW heeft die cijfers omhoog gedaan vanwege de verkoopbaarheid van de E30 M3, omdat die anders (te) marginaal sneller is dan de E30 325i. Dit is ook al ruim en breed bevestigd door vrijwel alle 325i eigenaren, inclusief mezelf. Auto's met cijfers die 7,5sec aangeven houd ik bij/kruip ik (erg) marginaal voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
iX is idd zwaar. Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen.
NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld
AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof ) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.
NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:43 schreef rival het volgende:
[..]
elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:05 schreef piekartz87 het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe
Het zijn maar cijfertjes...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
...
Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.
Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt , inclusief andere E30 325i rijders.
P.S. Bijna 22 jaar!
...
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.
Ja, maar dat is echt ontzettend duur... En voor een auto van dik 10 jaar toch niet meer waard?quote:
Inderdaad, de 325tds (M51) met 330k op de klok.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Ja, inderdaad, ik overweeg eentje uit 2001 of 2002 te nemen... 't is jammer want hij rijd reed echt fantastisch. Oh wat een wegligging, subliem... Geen enkele auto die ik hiervoor had kan eraan tippen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig
Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
E36 vormgeving heb ik mijn twijfels over; maar de Coupé, in originele staat, is de meest Italiaans vormgegeven BMW na de E9, en zodoende qua vormgeving de meest geslaagde BMW na de M1.
Ik vind dat ding nou eenmaal mooier.quote:
Juh, 20/25k.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zat er ook aan te denken, maar weet niet of het het waard is vanuit een E46 coupe over te stappen. Tuurlijk, het is in elk opzicht gruwelijker dan m'n 318ci maar het blijft toch een beetje dezelfde auto en een beetje nette moet je toch minstens 20k voor neertellen. Pittig
Wat betreft die A5 kan ik alleen maar kokhalzen. Die golvende lijn erin... nee ik snap niet het niet helemaal, maar ben dan ook nooit een Audi fan geweest.
Oh, ik dacht dat je zei dat je alle BMW coupés mooi vond, maar ik zie nu dat je het specifiek over de 3-serie had.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen.
Ach, toch altijd nog liever kapper dan kamper.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik een ooit een carrièreswitch naar kapper overweeg dan ga ik wel kijken naar een Z-je.
270km in minder dan twee uur? Dan heb je aardig doorgejakkerdquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
Pcies.
Unterhaching-Bolzano doe je 's avonds in minder dan 2 uur; dus waarom je ontwerpers helemaal uit de NL of US polder halen, en niet uit Milaan?
Ik zou zelf geen Siebner willen hebben, veel te groot zo'n autoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen. 7-serie is erg dik natuurlijk, maar toch geen auto voor een jonger iemand zeg maar alhoewel die 7-serie wel erg mooi is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik zou zelf geen Siebner willen hebben, veel te groot zo'n auto
Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSIAh, een werkende fünfer dus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
in mijn garage staat er zo een. ik denk dat je die voor veel minder over mag nemenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSI
+1quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, toch altijd nog liever kapper dan kamper.
Je bent trouwens de eerste die ik de Z Coupé een kapperauto hoor noemen.
Jammer dat je zelf geen tijd hebt, Maharbal.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:25 schreef Maharbal het volgende:
Leuk plan/initiatief Alicey
Misschien is het ook wel een idee om het in het topic van hikers/privé-chauffeurs (Easyway) te plaatsen.
Ik heb zelf ook wel eens privé-chauffeur ritten gedaan, maar heb helaas geen tijd dat weekend!
Ah, kijk.. Die heb ik zojuist gevonden.. Wij betalen gewoon contant uit, liever niet via een bedrijf.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:09 schreef Maharbal het volgende:
Zit in WGR. Grootste deel v/d hikers/chauffeurs daar werkt bij hetzelfde bedrijf als waar ik jaren heb gewerkt met m'n bijbaantje.
Student Chauffeur #20: Minder sneeuw en meer ritten
Dat bedoel ik inderdaad ook niet. Alleen slechts om aan te geven dat het over het algemeen wel goede chauffeurs/hikers zijn .quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, kijk.. Die heb ik zojuist gevonden.. Wij betalen gewoon contant uit, liever niet via een bedrijf.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad ook niet. Alleen slechts om aan te geven dat het over het algemeen wel goede chauffeurs/hikers zijn .
Er zit ongetwijfeld iemand bij die wel geinteresseerd is, en anders moet je misschien Rizzo eens proberen. Die doet/deed het sowieso wel vaker en ik geloof dat hij ook nog eens ergens in de buurt van Breda oid woont.
De mooiste BMW imho, alleen die velgen zijn wat minderquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:32 schreef k_man het volgende:
Als je toch naar zulke bedragen gaat; voor 20k heb je ook een hele dikke 7-serie met weinig kilometers.
In wat voor staat is die auto?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:43 schreef rival het volgende:
[..]
in mijn garage staat er zo een. ik denk dat je die voor veel minder over mag nemen
Alicey ik weet niet of het je nog is opgevallen maar tijdens de PTA verkiezing heb ik (als enige overigens) op je E34 gestemdquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:39 schreef Alicey het volgende:
Inmiddels heb ik (via een overwachte weg) een reactie. Ik ga er vanuit dat het geregeld is, maar over 2 weken worden de details besproken. Mocht er alsnog iets nodig zijn, dan post ik opnieuw, maar voorlopig ga ik er vanuit dat het geregeld is.
Dat is mij niet opgevallen idd.. Er was mij niet eens opgevallen dat er verkiezingen zijn gehouden!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alicey ik weet niet of het je nog is opgevallen maar tijdens de PTA verkiezing heb ik (als enige overigens) op je E34 gestemd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hendel en bijbehorende schakelaar kapot? Als de hendel kraakt lijkt het me geen overbodige luxe om die te vervangen.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn?
Zeker een Italiaans stekkertje gebruikt?quote:Op zondag 9 januari 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap er geen hol van: ga ik straks op pad, hele foutmelding van de PDC weg en alles werkt gewoon weer .
Binnenhemel die vast loopt/scheef loopt of het glazen schuifdak zelf?quote:Hoe dan ook, weer een nieuw probleem: m'n schuifdak is kapot. Waarschijnlijk wat onderdelen afgebroken.
Ik heb even het dak zelf eraf gehaald, blijkt dat de beide geleiders scheef staan ten opzichte van elkaar. Als de rechter helemaal bovenin zit, zit de linker halverwege. Hetzelfde bij het naar binnen trekken. Als het dak erop gemonteerd zit gaat het dus alle kanten scheef op en naar achteren kan het helemaal niet...quote:Op zondag 9 januari 2011 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Binnenhemel die vast loopt/scheef loopt of het glazen schuifdak zelf?
Heb je eigenlijk alleen glazen schuifdaken of ook metalen schuifdaken bij de E46?
Klinkt als een kortsluitingquote:Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn?
Koop een nieuw knopje, zo'n ramp is dat niet hoor.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik haat kortsluitingen . Snik...
Laatst het standaard E21 kwaaltje. De alarmknop (dus dat al je knipperlichten aan gaan) schoot los en die gaat dus standaard branden. Nu heb ik die knop met tape vastgeplakt maar blijft maar half zitten. Kan zo weer los schieten en dan knippert alles weer. Welke mongool bedacht heeft dat een knop bij indrukken UIT staat en bij losschieten AAN staat mag wat mij betreft gemarteld worden.
Hmmm, motortje e.d. eruit gehaald, beetje geklungeld en alles gaat weer als een tiet. Heeft wel wat tijd en het nodige vloekwerk gekost, maar achquote:Op zondag 9 januari 2011 13:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb even het dak zelf eraf gehaald, blijkt dat de beide geleiders scheef staan ten opzichte van elkaar. Als de rechter helemaal bovenin zit, zit de linker halverwege. Hetzelfde bij het naar binnen trekken. Als het dak erop gemonteerd zit gaat het dus alle kanten scheef op en naar achteren kan het helemaal niet...
Dat zijn de beste zondagmiddagklusjes.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm, motortje e.d. eruit gehaald, beetje geklungeld en alles gaat weer als een tiet. Heeft wel wat tijd en het nodige vloekwerk gekost, maar ach
op de vraag of ik die heb liggen kan ik ja antwoorden.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Nog een E30-master hier die achterbumper heeft liggen? Die oude chrome dingen. Die van m'n tante is helemaal verroest en verrot. Of kan er ook zo'n nieuwe bumper van type 2?
Jij kent iedereen daar goed kan je er niet eentje regelen met kortingquote:Op maandag 10 januari 2011 12:11 schreef rival het volgende:
[..]
op de vraag of ik die heb liggen kan ik ja antwoorden.
maar die gaat niet weg.
E30fansite.nl/Forum proberen, zou ik zeggen
Als daar iets wordt aangeboden is 't al standaard 'met korting', vanwege het feit dat 't uberhaupt daar wordt aangeboden.quote:Op maandag 10 januari 2011 19:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij kent iedereen daar goed kan je er niet eentje regelen met korting
Ik ken er ook maar een paar jongens...quote:Op maandag 10 januari 2011 19:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij kent iedereen daar goed kan je er niet eentje regelen met korting
wel mooi hoe die bij die Porsche wegrijdtquote:
Ik ga voor nummero 3.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:28 schreef Maharbal het volgende:
Mijn gok is boom/paaltje/politie.
Stiekem 3 gokjes in 1
en welke agent komt daar hoe achter?quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:00 schreef k_man het volgende:
Ah. Dus nu komen ze erachter dat je een motorswap hebt gedaan zonder de auto te laten herkeuren... Dat kan nog heel leuk uitpakken.
imho ook een vreemd verhaal.quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:46 schreef Mikkie het volgende:
Overigens is een invordering rijbewijs, maar dezelfde avond weer teruggave, niet helemaal de gebruikelijke gang van zaken (en dan druk ik me zacht uit)?
Als jij een schroefset hebt, een sedan en wat vermogen, dan is het niet nodig om uit te leggen hoe heerlijk het is om 2/3 uur snachts op terugweg van je dame naar huis met een vlot tempo te rijden en haaks alle bochten en rotondes neemt terwijl er geen kip op straat is..quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:46 schreef Mikkie het volgende:
Waarom reden de politie in eerste instantie achter je aan dan? Je had natuurlijk ook gewoon rustig aan kunnen doen...?
Overigens is een invordering rijbewijs, maar dezelfde avond weer teruggave, niet helemaal de gebruikelijke gang van zaken (en dan druk ik me zacht uit)?
Niet zo heel lastig om in te houden tochquote:Op woensdag 12 januari 2011 13:00 schreef Turquaz52 het volgende:
Als jij een schroefset hebt, een sedan en wat vermogen, dan is het niet nodig om uit te leggen hoe heerlijk het is om 2/3 uur snachts op terugweg van je dame naar huis met een vlot tempo te rijden en haaks alle bochten en rotondes neemt terwijl er geen kip op straat is..
Gozer 2 of 3 uur snachts, je hebt een fantastische avond gehad met je dame en je gaat lekker naar huis toe om te slapen, perfecte tempratuur, auto is op temperatuur, tank meter is positief, dus dat gas pedaal mag wel dieper in getrapt worden en 70-80 waar 50 is toegestaan is okee..quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet zo heel lastig om in te houden toch
Mja, dat zal vast heerlijk zijn, maar handig is anders . Een agent die je niet kan bijhouden is niet handig dan. Heb ik ook wel eens gehad terwijl ik niet eens heel hard reed. Gevolg was wel een aangenaaide piekmeting die totaal niet kloptequote:Op woensdag 12 januari 2011 13:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als jij een schroefset hebt, een sedan en wat vermogen, dan is het niet nodig om uit te leggen hoe heerlijk het is om 2/3 uur snachts op terugweg van je dame naar huis met een vlot tempo te rijden en haaks alle bochten en rotondes neemt terwijl er geen kip op straat is..
En dan moet er juist een agent zijn die je op afstand heeft voorbij zien flitsen, maar je niet kan bijhouden
Dat is op z'n minst bijzonder. Een OvJ is dat niet verplicht en kan jou in je sop laten gaarkoken, en zal in de regel echt niet langskomen voor een artikel 5.quote:En de reden dat ik mijn rijbewijs terug heb gekregen is omdat de officier van justitie helemaal van een ander stad kwam aanrijden omdat ik dat eiste.. TOen ie kwam heb ik gezegd hier pak mijn rijbewijs, stuur maar op doe maar wat je mee wilt doen maar geef me me auto terug aub, zei hij van nee, je auto blijft hier en je rijbewijs mag je meenemen.
Aangezien-ie zelf zo slim was te benadrukken dat het maar gewoon een 318 is en er een agent was die daaraan twijfelde... Het zou natuurlijk heel goed kunnwn dat ze dat 'ns even wat beter nakijken.quote:Op woensdag 12 januari 2011 12:52 schreef rival het volgende:
en welke agent komt daar hoe achter?
2 keer een auto met andere motor daar gehad, 2 keer gewoon teruggekregen... omdat ze simpelweg de kennis niet hebben.... er zit een blok in. dus het klopt.
als die de motorkap open doen zeggen ze echt niet.. hey dat is geen M42 dat is een M50, dit klopt niet
Bel jij of bel ik?quote:Op woensdag 12 januari 2011 16:17 schreef Maharbal het volgende:
Je bedoelt dat je het voor jezelf hebt verpest door 'm niet te herkeuren?
Zonde van m'n tegoed.quote:
Tegen wie heb je het?quote:Op woensdag 12 januari 2011 19:03 schreef piekartz87 het volgende:
vind het met houd wel mooi maar om de 1 of andere reden heb ik er een hekel aan als het smerig is bij de versnellingspook.
beetje goed schoonhouden ^^
quote:Op woensdag 12 januari 2011 11:34 schreef Turquaz52 het volgende:
Die agent reed me auto naar de woutekiet, rijdt ie zo scherp over de rotondes dat de politiewagen waar ik in zat niet kon bijhouden
Steeds snelheden richting de 80 waar 50 is toegestaan
Komen we aan @ de woutenkiet, spreek ik met de agent die er in heeft gereden, zegt ie van: Man wat is dat voor beest, AlleJezus zeg, geef ik een beetje gas kijk ik op de meter en er staat 80!
Zeg ik van tja meneer, 't is maar een 318itje he.. 115PK fabrieks en automaat! Dan ben je altijd snel..
Komt er zo'n kut nerd agent er aan: jaa weetje zeker dat het geen 220 was..?
zei ik van nee nee, hoe kom je er bij, tssss
maargoed samenvatting:
Politie reed achter me aan, kickdown switch ging aan, auto vloog errug hard vooruit, agent kon me nie tbij houden, na een minuutje of 2 te gespeeld hebben rondom een rotonde heb ik hem maar aan de kant gezet. Auto in beslag en rijbewijs, rijbewijs gelijk die avond alweer terug, maar auto alweer voor 28 dagen kwijt.
ik heb het over die afbeeldingen met houten strips in het interieur. dat hout wat om de versnellingspook zit zie je vaak bij mensen as op liggen enz. vind ik persoonlijk altijd zo ranzig.quote:
Nou beste fan, wil jij mij een BMW sponsoren voor de dagen dat ik mijn BMW kwijt ben? Dan beloof ik jou spannendere tekst en beeld materiaal. Inclusief SanAndreas look-a-like achtervolgingenquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:51 schreef Weissman het volgende:
[..]
JIJ BENT MIJN NIEUWE HELD
ik lurk al een tijdje mee in PTA dus ik volg je verhalen altijd
Krijgen we ook een get out of jail free card?quote:Op donderdag 13 januari 2011 02:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Nou beste fan, wil jij mij een BMW sponsoren voor de dagen dat ik mijn BMW kwijt ben? Dan beloof ik jou spannendere tekst en beeld materiaal. Inclusief SanAndreas look-a-like achtervolgingen
Voordat je het weet neemt ze hem echt mee , mooi interieurquote:Op woensdag 12 januari 2011 22:45 schreef oYo het volgende:
Mijn interieur met 'prive-chauffeur' (ivorywhite en elsenbein)
[ afbeelding ]
Is het nog geen tijd voor een chase cam op je hoedenplank ??quote:Op donderdag 13 januari 2011 02:03 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nou beste fan, wil jij mij een BMW sponsoren voor de dagen dat ik mijn BMW kwijt ben? Dan beloof ik jou spannendere tekst en beeld materiaal. Inclusief SanAndreas look-a-like achtervolgingen
Ik ken een beter doel om te sponsoren......quote:Op donderdag 13 januari 2011 11:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik zou zeggen sponsor mij alles, inclusief een E36 325i handgeschakeld en hierbij mijn woord.
200PK vs. 170PK TDI Touran
Roken in een auto is not done !quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:47 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ik heb het over die afbeeldingen met houten strips in het interieur. dat hout wat om de versnellingspook zit zie je vaak bij mensen as op liggen enz. vind ik persoonlijk altijd zo ranzig.
ik bedoel dus dat het hout alleen mooi is als het mooi schoon gehouden wordt.
mee eensch!!!quote:Op donderdag 13 januari 2011 13:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Roken in een auto is not done !
wow, dat is een mooi interieur!quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:45 schreef oYo het volgende:
Mijn interieur met 'prive-chauffeur' (ivorywhite en elsenbein)
[ afbeelding ]
Dat vermaakt mij wel hoorquote:
Mijn beide E36jes hebben Centrale Deurvergrendeling fabrieks & elec. ramen (de 323i zelfs slot verwarming en de 318i de voorziening), een vriend met zijn M40 318i (bj.1991) met raamslingers heeft zelfs fabrieks CV, met 100% zekerheid ga ik niet zeggen, maar ik ga er van uit van wel ja.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Turq, heeft de E36 standaard centrale deurvergrendeling? Of zijn er ook sloten die dus los open gaan....
ohw? Wat krijg je er voor terug als je geld sponsort aan de WNF? (Niet dat ik het niet goedkeur ofzo )quote:
Een beetje beun kan daar wel wat op improviseren, gewoon een lange schroevendraaier er tussen stoppen, of waarom zo moeilijk? 5 tiewraps om de ketting en nokkenastandwiel vastzetten en dan de nokkenastandwiel losschroeven, er zit (als het goed is dan) toch een sleuf in dus hij kan er maar op precies 1 manier weer terug er op..quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hellooow.. Ik ga vd week mn koppaking van mn 318 e46 vervangen. Hier zit een m43 motor in.
Volgens het werkplaatshandboek moet ik met dit : http://www.b2b-trade.net/(...)gnment-Tools-BM.html
Stukje gereedeschap de nokkenassen vastzetten .. Maar heb je dit nu echt nodig .. Je kan toch ook alles markeren .. ??
Dat stukje staal kost hier in nl dus 130 euro .. En ik zou niet weten waar ik hem kan lenen
+1quote:Op vrijdag 14 januari 2011 03:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een beetje beun kan daar wel wat op improviseren, gewoon een lange schroevendraaier er tussen stoppen, of waarom zo moeilijk? 5 tiewraps om de ketting en nokkenastandwiel vastzetten en dan de nokkenastandwiel losschroeven, er zit (als het goed is dan) toch een sleuf in dus hij kan er maar op precies 1 manier weer terug er op..
x
ALS het klopt wat ik zeg, de ene nokkenas kun je van de tandwiel scheiden en de ander weer niet..
Duur als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:29 schreef Gokhan03 het volgende:
+1
Ik was laatst bij de heining hobbyhal en ken daar een spuiter. Ik vroeg voor hoeveel hij mijn motorkap kon spuiten. De motorkap roest van de linkerkant. Hij vroeger 450 euro voor omdat het 2x in primer moet
Ja dat dacht ik dus ook al. Nou was een slot van de E36 coupe van m'n broertje kapot en kocht ie via internet ook eentje van een coupe en nu zegt die monteur dat het geen centrale deurvergrendelingsslot is. Ik kan het bijna niet gelovenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 03:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Mijn beide E36jes hebben Centrale Deurvergrendeling fabrieks & elec. ramen (de 323i zelfs slot verwarming en de 318i de voorziening), een vriend met zijn M40 318i (bj.1991) met raamslingers heeft zelfs fabrieks CV, met 100% zekerheid ga ik niet zeggen, maar ik ga er van uit van wel ja.
Als je Electrische ramen hebt dan heb je zowiezoo 100% CV.. Dan kun je zelfs je ramen bedienen met je sleutel
Hou de sleutel eens een seconde of 5 op de slot stand (dus naar rechts toe) vast, gaan je ramen automatisch dicht tot dat je los laat..
bij de e30 heet het chromeline en als die randen zwart zijn dan heet dat shadowline maar bij een nieuwere weet ik het niet. ik zal eens kijken op de bmw site voor de grap.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:06 schreef Scorpie het volgende:
Heren BMW liefhebbers, een vraagje.
Ik mag straks als lease auto een BMW 1 gaan rijden, en nu zie ik sommige uitvoeren die een zilveren rand hebben bij de omlijsting van de ramen. Is dat een optie, zo ja, welke optie is het dan precies? Ik kom er maar niet achter
Ik ben sowieso weg van die chromen sierlijsten. Zeker bij een zwarte auto geeft dat een mooi contrast.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij de E46 was het standaard op 6-cilinders en optie op 4-cil (de chrome strips). Zal bij de 1-serie wel niet meer zo werken ik vind chrome een luxere uitstraling geven, maar zwart staat stoerder, maar dan moet het wel bij de rest van de kleur van de auto passen.
Heb je 'm al terug?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 03:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn beide E36jes
Ehm nog niet echt besloten. Heb als voorloopauto een relatief 'kale' 118D 2.0 gekregen, vind hem wel lekker rijden maar weet niet wat ik precies kan krijgen voor mijn budget.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:53 schreef piekartz87 het volgende:
uit interesse: wat voor een 1er ga je kiezen?
Maar juist bij een zwarte auto staat het ook wel mooi als "alles" zwart isquote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:06 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik ben sowieso weg van die chromen sierlijsten. Zeker bij een zwarte auto geeft dat een mooi contrast.
Heerlijk karretje. Heb 'm één keer mogen rijden en 't is toch een soort high-end kart.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:11 schreef Scorpie het volgende:
Edit:
[ afbeelding ]
Deze rijd ik nu en wil ik wel in de lease gaan rijden.
Ik heb net even gekeken en ik kom 'm wel tegen . Licht misschien ook weer aan de combinatie van pakketten die je kiest, maar hij is wel beschikbaar.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:15 schreef Scorpie het volgende:
Die chromeline optie staat niet bij de BMW configurator iig
Zilveren bmw moet sowiso chromeline anders mag je de weg niet eens op !quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken en ik kom 'm wel tegen . Licht misschien ook weer aan de combinatie van pakketten die je kiest, maar hij is wel beschikbaar.
Het geheel ligt ook aan de kleur van de auto, vind ik. Maar over het algemeen is shadowline toch wel het mooist. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die houten sierlijsten niet ga laten zitten, en zwarte pianolakfolie ga kopen om m'n eigen lijsten mooier te knutselen.
Ik zou een ander monteur nemen, er bestaat niets zoals centraledeurvergrendelingsslot oid..quote:Op vrijdag 14 januari 2011 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik dus ook al. Nou was een slot van de E36 coupe van m'n broertje kapot en kocht ie via internet ook eentje van een coupe en nu zegt die monteur dat het geen centrale deurvergrendelingsslot is. Ik kan het bijna niet geloven
quote:SOoOOoo I decided to take that hunk of shit(I don't mean it baby) for a test drive with everything hooked up in a temporary fashion. Took it easy but still the hose popped off the maf twice. I decided to go home after only a 30 kilometers or so and it popped off again... Got home and hmm its still on... look under the car and uhhh oh pipes came apart and I sucked up every rock on the road. FML
quote:Turns out my intercooler stopped all the big stuff. BMW's run well on sand right?
Ja de ketting vast zetten op het tandwiel is wel een goed id ja ...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 03:04 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Een beetje beun kan daar wel wat op improviseren, gewoon een lange schroevendraaier er tussen stoppen, of waarom zo moeilijk? 5 tiewraps om de ketting en nokkenastandwiel vastzetten en dan de nokkenastandwiel losschroeven, er zit (als het goed is dan) toch een sleuf in dus hij kan er maar op precies 1 manier weer terug er op..
x
ALS het klopt wat ik zeg, de ene nokkenas kun je van de tandwiel scheiden en de ander weer niet..
Chromeline is alleen op 3-deurs beschikbaar. (wbt de 1-serie)quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb net even gekeken en ik kom 'm wel tegen . Licht misschien ook weer aan de combinatie van pakketten die je kiest, maar hij is wel beschikbaar.
Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjesquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:44 schreef Maharbal het volgende:
Ik begin steeds minder zin te hebben in deze onzin en ik heb er ook geen tijd voor. Dit duwt mij wel steeds meer richting een E46
Dat is niet wat ik bedoel, ik weet dat de E46 kwaaltjes heeft. Je hebt alleen meer kwaaltjes met oudere auto'squote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjes
Nou die dag toen ik de auto ging bekijken lag er een pak sneeuw en was het onder de 0. De tussenaslager kon ik niet weten want hij trilt pas wanneer je over de 3000 toeren bent tm ongeveer 3500 toeren.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar dat had je zelf toch ook wel kunnen merken. Tussenaslager oke, maar als je verlichting verschilt en dat ding remt voor geen meter dan merk je dat toch bij de aankoop? En wat zou er niet kunnen kloppen aan de vering? Stuk gebroken? 2 verschillende veren per as?
Please, nee....quote:Op zaterdag 15 januari 2011 21:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee, nog 25 dagen...
Maargoed, zal ik misschien deze auto kopen?:
http://link.marktplaats.nl/409324579
Of je koopt een druppellader van 3 tientjesquote:...auto staat ook meer stil dan nog rijdt komt gemiddeld 1x per maand garage uit om 200 km mee te rijden ivm de accu...
Dankjewelquote:
Geeft niet E46 3-series hadden veel soorten... volgens mij:quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dankjewel
Ik ben een grote fan van BMW's maar mijn kennis er over staat nog in zijn babyschoentjes
td = turbodiesel(alleen de oude types voor 1990)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geeft niet E46 3-series hadden veel soorten... volgens mij:
i = injectie (benzine)
ci = coupe benzine
ti = compact benzine
d = diesel
cd = coupe diesel
td = compact diesel
xi = awd
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik was idd een 3-deurs aan het configureren. Wel handig om te weten .quote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Chromeline is alleen op 3-deurs beschikbaar. (wbt de 1-serie)
Dat dus .quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjes
Dynamo zou zomaar kunnen, inderdaad. Ik had het van de zomer ook: ineens veel lampjes aan, beetje knipperen, vermogen weg... en ik was gezienquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:44 schreef Maharbal het volgende:
Ik begin steeds minder zin te hebben in deze onzin en ik heb er ook geen tijd voor. Dit duwt mij wel steeds meer richting een E46
Mag ik mee?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben zo blij, als ik in de e21 rij
Ok, thanx voor de uitleg. alleen wat is de definite van ''compact'' ? dat is de enige die ik niet snap in het rijtje. en awd is toch 4 wiel aandrijving ?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Geeft niet E46 3-series hadden veel soorten... volgens mij:
i = injectie (benzine)
ci = coupe benzine
ti = compact benzine
d = diesel
cd = coupe diesel
td = compact diesel
xi = awd
Als je een BMW ziet, waarvan je denkt `Eujs, die is lelijk`, dan heb je een compact.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:52 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ok, thanx voor de uitleg. alleen wat is de definite van ''compact'' ? dat is de enige die ik niet snap in het rijtje. en awd is toch 4 wiel aandrijving ?
de e46 dan. De E36 gaat nog net door de beugelquote:Op zondag 16 januari 2011 17:22 schreef Bowny het volgende:
[..]
Als je een BMW ziet, waarvan je denkt `Eujs, die is lelijk`, dan heb je een compact.
Sedan, waar ze een stuk van de kont hebben afgehakt en lelijke koplampen
Klopt, want je vindt geen 4-deur cabrio'squote:Op zondag 16 januari 2011 17:53 schreef Poekel het volgende:
Cabrio's worden ook aangegeven met ci...
Ja hoor als je niet te dik bent. De auto staat nogal laag, bij teveel mensen dan schraapt er van alles bij drempelsquote:
Agreequote:Op zondag 16 januari 2011 19:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
de e46 dan. De E36 gaat nog net door de beugel
Ben geen dikke Duitser, dus dat gaat helemaal goed komen!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja hoor als je niet te dik bent. De auto staat nogal laag, bij teveel mensen dan schraapt er van alles bij drempels
Eten we wel ff bij de Orientalquote:Op zondag 16 januari 2011 20:23 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ben geen dikke Duitser, dus dat gaat helemaal goed komen!
beetje backfire is toch cool?quote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Eten we wel ff bij de Oriental
Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen. Auto Molenaar in Heerhugowaard zijn toch wel kenners?
Deze week ff de E46 apk keuren. Kwikfit nu 15 euro je kan gewoon online inplannen en zelfs betalen. Ben benieuwd of ze opeens allemaal dingen vinden, lijkt me sterk want hij doet het nu prima. Wat een koopje
Leuk dat je die tent ook kent, is mijn vaste eetplekkie in Amsterdamquote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Eten we wel ff bij de Oriental
ja maar dat wordt gedempt door de uitlaat.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:47 schreef Maharbal het volgende:
Als je de 6pitter wilt horen bij terugschakelen moet je juist niet een dikke brompot eronder doen.
Het geluid van de motor komt.....van de motor
Da's een koopje inderdaad! Zo goedkoop ga ik het met m'n diesel vast nooit meer krijgen . Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je er dan goed doorheen komt. Ze moeten die keuring er wel doorheen jakkeren om het rendabel te houden (minimaal vier auto's per uur en als ze steekproeven krijgen nog meer); een kapot lampje kost je al meteen de hoofdprijs dan.quote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Eten we wel ff bij de Oriental
Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen. Auto Molenaar in Heerhugowaard zijn toch wel kenners?
Deze week ff de E46 apk keuren. Kwikfit nu 15 euro je kan gewoon online inplannen en zelfs betalen. Ben benieuwd of ze opeens allemaal dingen vinden, lijkt me sterk want hij doet het nu prima. Wat een koopje
Auto molenaar isquote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen. Auto Molenaar in Heerhugowaard zijn toch wel kenners?
Ik heb nog nooit in een E21 gereden :$quote:Op zondag 16 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben zo blij, als ik in de e21 rij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tja.. maar ik hoef ook niet veel aandacht, als ze het maar reparerenquote:Op maandag 17 januari 2011 12:46 schreef rival het volgende:
[..]
Auto molenaar is
Maar regelmatig als je met je "normale" bmw komt voor "normale" probleempjes lijkt het alsof je minder aandacht krijgt dan wanneer met je een M of iets zelf gemaakts langs komt
Dan zit je daar goed, ze weten iig waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 17 januari 2011 13:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja.. maar ik hoef ook niet veel aandacht, als ze het maar repareren
En waarom mist die E30 een oog
Een motor!quote:Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat ligt er onder de motorkap dan?
M52, maar hoe kouder de lucht hoe beter tochquote:Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat ligt er onder de motorkap dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee B28, wel met de (grotere) inlaat van een B25.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool, een M52B25?
Bij mijn E21 staat de temperatuurmeter nooit in het midden, maar altijd wat kouder naar links. M'n monteur zei dat de thermostaat te vroeg open gaat ofzo, daardoor koelt ie altijd eerder. Alleen als ik hard ga rijden en dan tijdje stil sta gaat hij naar het midden, maar nooit over de helft. Handig natuurlijk, maar zit hier ook een nadeel aan?
Ten eerste: Onze uitlaten zijn niet het zelfde. Jij hebt een geknepen 2.5 met maar 1 pijp vanaf de X stuk na je spruitstuk.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:23 schreef Gokhan03 het volgende:
Enne turq ik had ooit aan jou iets over je uitlaat gevraagd. Je wagen maakt een mooi geluid en dat deed je door een rechte pijp te trekken als het goed is.
Komt dat door de apk?
Ik heb een standaard uitlaat met 2 pijpen aan de einddemper. De onderkant van de auto heb ik nog niet bekeken maar hoe krijg ik hier ee nzwaarder geluid uit wanneer ik gas geef?
Ik wil dat hij stationair stil is maar wanneer ik even terugschakel ik de 6 pitter hoor.
De vlinderklep in uitlaat heb ik opengelaten.
En om het af te maken zijn Silvervisions in de knipperlichten natuurlijk wel extra mooi, ben je van die oranje bolletjes af .quote:Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie 316i, die zie je niet vaak met bumpers en dorpel meegespoten. Waarom voor witte knippers en achter niet?
Mijne staat ook nog voor het blauwe hoor als ie net aan gaat (net even gekeken) het zou kunnen dat ie een afwijking heeft maar ik denk eerder dat hij gewoon niet warmer wordt dan dat. aangezien hij er wel heen gaat wanneer je stil staat oid.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmm, best wel groot stuk. Hij staat zeg maar tussen de helft van het halve streepje en het kwart streepje. Maar zou het niet gewoon kunnen zijn dat die meter niet helemaal klopt? Als de motor koud is staat hij namelijk ook niet bij dat blauwe ding, maar nog een heel stuk eronder. Kan het niet zijn dan dat er een afwijking in zit ofzo of hoort dat zo?
Oh ja het is natuurlijk niet handig als de motor nooit op de goede temp. komt, dan rijdt ik hele tijd met een koude motor haha. Vandaar dat ik 1 op 6 rijdt misschien.
B28 komt (o.a.) uit de E36 328i toch? Dat moet wel hard gaan in een E30
Kan je ook niet wat in m'n E21 takelen?
Originele Mtech pakketten zoeken. die bestaan voor elk type.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ey weet iemand goede plekken in NL waar je je auto kan tunen? Body kits enz...
Gaat om een mogelijke BMW 320-330c (of ci)...
Plekken, oftewel garage's...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef rival het volgende:
[..]
Originele Mtech pakketten zoeken. die bestaan voor elk type.
Anders kan je nog gaan zoeken naar Alpina of Hartge.
Even op google zoeken.
Klopt, M20B25 is in principe de makkelijkste swap, omdat er nu al in een M20(b20) in zit. Kan jij dat? Hoeveel werk is zo'n swap?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:03 schreef rival het volgende:
[..]
Mijne staat ook nog voor het blauwe hoor als ie net aan gaat (net even gekeken) het zou kunnen dat ie een afwijking heeft maar ik denk eerder dat hij gewoon niet warmer wordt dan dat. aangezien hij er wel heen gaat wanneer je stil staat oid.
Ja blok wat erin hangt komt uit een 328i. en inderdaad, de E30 vliegt
Ik weet niet zo goed wat de ruimte is in een E21 maar ik ga er vanuit dat er wel mogelijkheden zijn.. in de E30 past zelfs een V12 uit een oude 7 serie
google verteld mij net dat er veel M42's in gaan (318is) en ook M20B25...
ik zie zelfs een M50.
thnx, wat betreft die witte knippers.. zo heb ik de auto destijds gekocht en vond het wel bestquote:Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie 316i, die zie je niet vaak met bumpers en dorpel meegespoten. Waarom voor witte knippers en achter niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |