Ruikt zeker nog helemaal nieuw. Ik zag ooit een E34 met 13000kms. Was wel 30k euro dacht ikquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736
Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien
Ik heb ook een 316. Mijn eerste BMW, dus er ook mee 'begonnen'quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316iveel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736
Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien
klopt, het is bijna lange na geen E30quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Zou kunnen, maar ik denk eigenlijk van niet. Sommige ontwerpen zijn nou eenmaal beter bestand tegen de tand des tijds dan andere.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Dat heeft meer met imago te maken, er rijden gewoon veel sjonnies in E36's rond dat je er eigenlijk niet meer in gezien wil worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Dat denken er wel meerquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
E30 is geliefd want echt al een ouderwetse auto= "klassieker" waar je zelf nog veel aan kunt sleutelen en waar het rijden nog ouderwetsch snel en stoer lijkt. Een 325 met maar liefst 170 PK rij je echter wel vierkant voorbij met iedere nieuwe 1 serie.
E30 is een E21 met een halve centimeter langere wielbasis en wat vierkanter geklopt blik. Later kwamen er idd. wat zwaardere/andere motoren, maar ik zie niet zoveel principiële verschillen tussen de E21 en de E30. E21 is leverbaar vanaf 1975 oid: ontwerp is dus begin seventies=40 jaar oud.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey E30 was er niet in de jaren 70. ...
Hmm, weinig van gemerkt op de autobahn. Al die nieuwe gebakjes, inclusief 1, 3 en 5 series moesten me toch netjes voorbij laten gaan, ook boven de 220quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Is ook ook zo nl.![]()
Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken.
Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de 0-100 tijd van 8,3sec niet klopt. BMW heeft die cijfers omhoog gedaan vanwege de verkoopbaarheid van de E30 M3, omdat die anders (te) marginaal sneller is dan de E30 325i. Dit is ook al ruim en breed bevestigd door vrijwel alle 325i eigenaren, inclusief mezelf. Auto's met cijfers die 7,5sec aangeven houd ik bij/kruip ik (erg) marginaal voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
iX is idd zwaar.Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen.
![]()
NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld![]()
AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.
NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:43 schreef rival het volgende:
[..]
elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:05 schreef piekartz87 het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe
Het zijn maar cijfertjes...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
...
Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.
Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt, inclusief andere E30 325i rijders.
P.S. Bijna 22 jaar!
...
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.
Ja, maar dat is echt ontzettend duur... En voor een auto van dik 10 jaar toch niet meer waard?quote:
Inderdaad, de 325tds (M51) met 330k op de klok.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Ja, inderdaad, ik overweeg eentje uit 2001 of 2002 te nemen... 't is jammer want hij rijd reed echt fantastisch. Oh wat een wegligging, subliem... Geen enkele auto die ik hiervoor had kan eraan tippen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig![]()
Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |