abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:51:00 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90970145
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey E30 was er niet in de jaren 70. ...
E30 is een E21 met een halve centimeter langere wielbasis en wat vierkanter geklopt blik. Later kwamen er idd. wat zwaardere/andere motoren, maar ik zie niet zoveel principiële verschillen tussen de E21 en de E30. E21 is leverbaar vanaf 1975 oid: ontwerp is dus begin seventies=40 jaar oud.

Ik loop iid. wat te miereneuken. :@ Maar de E30 is een ouderwetse auto, dat heeft voor- en nadelen; maar het is niet de snelste, comfortabelste, zuinigste of veiligste manier om van A naar B te komen.
Maar koop je alleen daarvoor een BMW? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:26:02 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90971532
Het lijkt me vrij normaal dat nieuwere modellen technisch beter zijn, helaas gaat die technische vooruitgang niet altijd gepaard met een esthetische vooruitgang, BMW heeft daarin toch enkele enorme missers gemaakt
pi_90976791
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Is ook ook zo nl. :)
Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken.
Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation. ;)
Hmm, weinig van gemerkt op de autobahn. Al die nieuwe gebakjes, inclusief 1, 3 en 5 series moesten me toch netjes voorbij laten gaan, ook boven de 220 :Y

Hoe je overigens van 0 naar 100 in ongeveer 7,5seconden kwalificeert als "meekomen" is mij ietwat een raadsel. Dat is sneller dan 95% van de auto's op de openbare weg :P

Ik ben het wel eens met je laatste zin :D

Overigens is het maar wat je verstaat onder vierkant voorbij rijden. Misschien dat een 120i (en sowieso de snellere modellen) in een rechte lijn een sprint wint, maar de wegligging van een E30 is nog steeds subliem en beter dan 95% van de auto's tegenwoordig hebben. Die dingen worden ook niet voor niets nog veel op het circuit gebruikt. De wegligging, de gewichtsverdeling en de prijs dragen daaraan bij.

Ik geloof dat je put uit je ervaring met een iX touring. Die dingen zijn sowieso een stuk zwaarder, logger, slomer en minder wendbaar. Touring is al zwaarder, laat staan het iX systeem er nog bij.
pi_90978951
kan ik ook in de OP? :@
heb een E60 535d :)



en vandaag in een 7-serie gereden :D
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:24:36 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90979270
iX is idd zwaar. :( Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen. ^O^

NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld ;)

AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof :')) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.

NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 07-01-2011 15:31:23 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90980131
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.

elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn O+
pi_90980264
mooie bak die e36 op marktplaats.
zo is het ook de enige manier wanneer ik ze mooi vind. origineel en goed onderhouden.
de e36 is al heel snel een sjonniebak dus er is wat mij betreft weinig ruimte om er zelf wat aan te doen.
bij de e30 kan je nog een keer een andere uitlaat of wat grotere velgen en dan ziet het er nog niet echt sjonnie achtig uit. Natuurlijk rijden ook genoeg sjonnie e30's rond.

Een maat van mij heeft een 323i coupe e36 en die vind ik best wel erg mooi.
Enige punt waar de e36 wel zeker mooier is vind ik aan de binnenkant.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90980269
niet boos worden jongens....... :@

mooi he O+
http://www.autoweek.nl/au(...)-klasse-Coupe-gelekt
pi_90980585
oeh mooi idd :)
vind die facelift op de estate niet zo heel mooi maar die coupe is wel erg nice
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90980639
Ik vind de voorkant wel mooi, maar de hele schuine lijnen in de zijkant niet.
Facts don't care about your feelings
pi_90981050


ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe ;)
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90981764
Ik vind elke 3-serie coupe erg mooi :P terwijl ik de sedans juist weer minder vind en kaal zelfs erg saai.
Facts don't care about your feelings
pi_90984198
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
iX is idd zwaar. :( Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen. ^O^

NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld ;)

AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof :')) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.

NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur ^O^
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de 0-100 tijd van 8,3sec niet klopt. BMW heeft die cijfers omhoog gedaan vanwege de verkoopbaarheid van de E30 M3, omdat die anders (te) marginaal sneller is dan de E30 325i. Dit is ook al ruim en breed bevestigd door vrijwel alle 325i eigenaren, inclusief mezelf. Auto's met cijfers die 7,5sec aangeven houd ik bij/kruip ik (erg) marginaal voor.

Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.

Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt :P, inclusief andere E30 325i rijders.

P.S. Bijna 22 jaar!

quote:
6s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:43 schreef rival het volgende:

[..]

elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn O+
:Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:05 schreef piekartz87 het volgende:
[ afbeelding ]

ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe ;)
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maharbal op 07-01-2011 17:19:20 ]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:03:11 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90986204
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
...
Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.

Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt :P, inclusief andere E30 325i rijders.

P.S. Bijna 22 jaar!

...
Het zijn maar cijfertjes... ;)
Jouw 222 op de teller is ook niet direct rocketscience natuurlijk.Maar for the sake of argument: een E30 325 is dus net zo snel als een E36 325i. Dan nog gaat dat op een totaal verschillende manier; waaraan je de voorkeur geeft moet iedereen zelf weten. Wel vind ik de E36 veel langere benen hebben; meer een GT dan een scheurbakkie. Sneller van A naar B op een veel comfortabelere manier. Zonder nadelen bij het bochtenwerk; maar wellicht wel bij de beleving.

Ik ben nog even wezen zoeken in het archief hiero naar een oud CAR oid. nummer uit 1990 oid. met een heel aardige vergelijkingstest tussen beide 325i's,niet te vinden helaas. Als ik 'm vind scan ik 'm even in. :)

NB1.

Over hearsay en internet:
Je weet toch wel dat een E36 325 net zo snel is als een E36 328i die dan weer net zo snel is als een E46 330i. :o

NB2.

Ook wel grappig is hoe de goedkopere 2-deurs versie tussen E30 en E36 werd opgewaardeerd naar een duurdere Coupé. Marketing is a bitch; kennelijk ook qua acceleratie cijfertjes. :@ Aan de andere kant is het wel aantrekkelijk om oude bakkies meer kwaliteiten toe te dichten voor minder geld. Een soortemet (is dat nog Nederlands?) SelfServingRobinHoodEffect ofzo? :P

Maar back on topic: ga maar vast sparen. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90986975
O, ik meng me sowieso niet in die E30 vs E36 discussie hoor :P.

Ik wilde gewoon aangeven dat je cijfers niet klopten :D

Deed overigens ~240 op de teller. Maar dat zal ongetwijfeld meer richting 220GPS gaan.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:25:04 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90987021
chk het geluid van dat ding nou maar op die filmpie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90987068
Ja, net gedaan.

Mijn god :9~ O+

En die weg ook!
pi_90987747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:

Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.
:{ :{ :{ :{ :{ :{ :N :{w
Facts don't care about your feelings
pi_90989432
Ik heb een E36 diesel automaat uit 1998 die stuk gegaan is. De cylinderkop is eraf gehaald om te kijken, en er er blijken scheuren in de kop te zitten.
Verder ziet hij er nog prima uit, amper roest enzo, alleen het blok is dus een probleem.
Wat kun je nu nog met zo'n ding doen?
pi_90989934
Nieuwe cilinderkop erop? :)
Facts don't care about your feelings
pi_90990146
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Nieuwe cilinderkop erop? :)
Ja, maar dat is echt ontzettend duur... En voor een auto van dik 10 jaar toch niet meer waard?
pi_90990535
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Facts don't care about your feelings
pi_90991141
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Inderdaad, de 325tds (M51) met 330k op de klok.
Ik weet niet precies wat ik er mee aan moet. Kijk want als hij gerepareerd wordt - voor een flink bedrag - 't blijft natuurlijk een bejaard blok - wat zal het volgende euvel wel niet worden? Misschien zit ik na een maand dan ineens met krukaslagers die versleten zijn.... Weer honderden euro's verder.
pi_90991296
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig :P en het kost wel wat.

Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46? :)
Facts don't care about your feelings
pi_90991400
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig :P

Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46? :)
Ja, inderdaad, ik overweeg eentje uit 2001 of 2002 te nemen... 't is jammer want hij rijd reed echt fantastisch. Oh wat een wegligging, subliem... Geen enkele auto die ik hiervoor had kan eraan tippen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')