abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90814585


Voorgaande delen:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28
29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41

Modellen:

1-serie:
• Oksel, E87 118d

3-serie:
• dnzl, E30 316
• piekartz87, 2x E30 316i
• Gkhn, E30 320i
• Catch22-, E30 320i
• Jaapie1993, E30 320i
• Youp, E30 320i
• metallicattim, E30 318iA, E30 325i
Maharbal, E30 325i
rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 318i
Twista101, E36 316i
• Fransbreda, E36 316i
justmattie, E36 316i
• Teamlead, E36 318tds
SingleCoil, E36 318i
Turquaz52, E36 318i, E36 323i
• Gokhan03, E36 323ti compact
• MrTorture, E36 325i
YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6
Xtr3mE, E46 318ci
• Mikkie, E46 320d
• Peewee, E46 320d
• xaban06, E46 320td
• Vuurmuis, E46 325ci
Hyperdude, E46 330i
• Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur
Nelisb, E90 320d

5-serie:
Rizzeau, E28 525i
Alicey, E34 518i
• mighty_myte, E34 520i
• disyn, E39 520i
• Lezzer, E39 525i
eevebe, E39 528i
• M.O.D, E39 540i
• Boegschroef, E60 525d
• B4llistic, E60 530d
• tong_poh, E60 535d

6-serie:
-

7-serie:
• Chooselife, E32 735i
Tarado, E38 740i

8-serie:
-

X:
von_Preussen, E70 X5 3.0d

Z:
• minispilie, E36/7 Z3 1.9
• lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio
k_man, E85 Z4
oYo, E89 Z4 35i

M
• Okeuj, E92 M3

Motorrad
-

Onderdelen

Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast.





[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 04-01-2011 10:28:06 ]
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90814851
Het ging over verzekeringen.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90814928
Maar het zou over BMW moeten gaan.
pi_90814994
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo. :{
Hij kan net zo goed kinderen dood rijden terwijl hij de auto wel op z'n eigen naam heeft verzekerd hoor, dus dit is een beetje overdrijven. We hebben hem verteld over de voordelen en de nadelen en daar kan hij mee doen wat hij wil.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 januari 2011 @ 22:11:17 #5
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90815029
Ik ben 't niet met de TT eens; Rizzeau heeft de mooiste :D
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90815049
quote:
6s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef Anne het volgende:
Maar het zou over BMW moeten gaan.
We hadden het eigenlijk over ijsmeis.rar maar dat vond ik ook zo wat dus toen heb ik het onderwerp maar veranderd naar verzekeringen. :@
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90815104
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW? :')

Voor de TS, er waren wat mensen die bij de OP toegevoegd wilden worden. Onder andere Gokhan03 met z'n E36 323ti compact.
Facts don't care about your feelings
pi_90815157
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

We hadden het eigenlijk over ijsmeis.rar maar dat vond ik ook zo wat dus toen heb ik het onderwerp maar veranderd naar verzekeringen. :@
Leuk. Bel je moeder, misschien dat die het iets interesseert.
  maandag 3 januari 2011 @ 22:13:28 #9
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90815159
quote:
Op maandag 3 januari 2011 22:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Hij kan net zo goed kinderen dood rijden terwijl hij de auto wel op z'n eigen naam heeft verzekerd hoor, dus dit is een beetje overdrijven. We hebben hem verteld over de voordelen en de nadelen en daar kan hij mee doen wat hij wil.
Ik denk dat k_man bedoelt dat hij als onervaren bestuurder veel vermogen wilt, en dat gaat snel fout. Onervaren bestuurders overschatten vaak de situatie, de auto en zichzelf.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90815163
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW? :')
Hij heeft er twee he. :{w
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90815211
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Leuk. Bel je moeder, misschien dat die het iets interesseert.
Sorry, niet grappig. Ik weet het. ;)
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90815247
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Hij heeft er twee he. :{w
Oh yeah 8-) check mn vorige post even footman.
Facts don't care about your feelings
pi_90815347
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW? :')

Voor de TS, er waren wat mensen die bij de OP toegevoegd wilden worden. Onder andere Gokhan03 met z'n E36 323ti compact.
Done.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_90816693
8-)
Facts don't care about your feelings
pi_90817157
Terugvindpost.

Mag niet...dus dan maar iets inhoudelijks toevoegen. Ik heb weer zin om de Azev's onder m'n E30 te gooien. Nog ff geduld hebben dunkt me...
  maandag 3 januari 2011 @ 22:51:15 #16
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90817410

Rumors say it'll be the BMW i8, but you know it as BMW's Vision EfficientDynamics concept. Caught in Abu Dhabi last week, it'll likely appear in production form at an upcoming auto show, along with the end-product of this shoot.

BMW Blog sources say the i8 will be the flagship of the company's new "i" sub-brand, which will focus on alternative tech. Reports have indicated the i8 will be revealed in Detroit or Geneva, and go on sale in October 2013 for around $200,000.

The concept, revealed in Frankfurt in 2009, was powered by a 1.5-liter, turbodiesel three-cylinder engine producing 163 hp, combined with a plug-in hybrid-electric system of two electric motors, for a total of 356 hp. Together, the hybrid-drive kit could get the Vision EfficientDynamics concept from 0-62 in 4.8 seconds, with a 155 mph top speed, according to BMW. The company also said it would also get 62 mpg, not a bad feat, though no M version is expected.

No word on what, exactly, a production model might have for motive force, but expect a close-to-concept powertrain.

bron: http://jalopnik.com/5723480/
pi_90819407
Een 3-cilinder turbodiesel ;( ik kan wel janken. Maar hij ziet er wel gruwelijk uit.

Naast m'n iphone en ipad nu dus ook een i8... yay...
Facts don't care about your feelings
pi_90819933
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik denk dat k_man bedoelt dat hij als onervaren bestuurder veel vermogen wilt, en dat gaat snel fout. Onervaren bestuurders overschatten vaak de situatie, de auto en zichzelf.
Precies en als je daar nog onverzekerd rijden bij optelt, heb je een aardig recept voor ellende.
pi_90822199
Daar ben ik het ook mee eens, immers een paar post terug zei ik dat ook :P Onverzekerd rijden, of rijden in een auto die op iemand anders z'n naam staat zijn echter twee hele andere dingen.
Facts don't care about your feelings
pi_90823184
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 00:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens, immers een paar post terug zei ik dat ook :P Onverzekerd rijden, of rijden in een auto die op iemand anders z'n naam staat zijn echter twee hele andere dingen.
Structureel rijden in een auto die op iemand anders naam verzekerd is, is fraude. Frauduleus handelen maakt de verzekeringsovereenkomst hoogstwaarschijnlijk nietig. Ergo: onverzekerd rijden.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 01:57:26 #21
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_90823743
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:51 schreef Tarado het volgende:
BMW Blog sources say the i8 will be the flagship of the company's new "i" sub-brand, which will focus on alternative tech. Reports have indicated the i8 will be revealed in Detroit or Geneva, and go on sale in October 2013 for around $200,000.

The concept, revealed in Frankfurt in 2009, was powered by a 1.5-liter, turbodiesel three-cylinder engine producing 163 hp, combined with a plug-in hybrid-electric system of two electric motors, for a total of 356 hp. Together, the hybrid-drive kit could get the Vision EfficientDynamics concept from 0-62 in 4.8 seconds, with a 155 mph top speed, according to BMW. The company also said it would also get 62 mpg, not a bad feat, though no M version is expected.
Zo'n driepitter klinkt natuurlijk sneu, maar de prestaties en het bijbehorende verbruik zijn absoluut niet verkeerd! Al vraag ik me af hoe de praktijk uitpakt :P.

Over die hele verzekeringstoestand: ik denk dat diverse aanwezigen het er over eens zijn dat het niet heel handig is. Bijna elke beginnende bestuurder denkt dat hij het wel kan, maar toch wijzen de statistieken anders uit. Dat hoéft niets te zeggen, maar dat kan wel. Ergo: het risico is verhoogd. Als Yuri en zijn vader dat risico willen nemen, is dat prima. Zo lang het goed gaat en je niet betrapt wordt, hoor je niemand mopperen. Wanneer het fout gaat: eigen keuze, eigen afweging, eigen verantwoordelijkheid. Enige dat mensen hier willen is Yuri behoeden voor (onverwachte) schade na een ongeval.

Het is hetzelfde als door rood rijden: je neemt het risico zelf, niemand verplicht je. Maar als de politie je pakt moet je niet zeiken, want het was je eigen keuze. En als je op iemand boemelt moet je ook niet zeiken, wederom de eigen keuze om het risico te nemen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_90823752
quote:
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW?
Voor mij is het de mooiste omdat ik al 5 jaar probleemloos in een 20 jaar oude bmw rij die mij 550 euro heeft gekocht ^^

Natuurlijk niet de mooiste maar het is wel een goed voorbeeld waarom iemand groot van kan zijn van de Duitse degelijkheid in een bmw.

Zo een beetje gerechtvaardigd? ;)
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90823759
@ drumstick komt het vaker voor dat iemand de quite knoppen niet meer kan zien bij een bericht?
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90824771
Als het goed is verschijnen de knoppen als je je muis op de plek hebt waar ze normaal horen te staan.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 4 januari 2011 @ 08:06:59 #25
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_90825198
Mee eens.
Vaak zijn dat ook die jongens die de stoel helemaal naar achteren hebben hangen en me dan proberen uit te dagen om te racen. Vast ergens een kortsluiting tussen beide oren.

Racen doe je op een circuit, snelheid maken in Duitsland.

Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Structureel rijden in een auto die op iemand anders naam verzekerd is, is fraude. Frauduleus handelen maakt de verzekeringsovereenkomst hoogstwaarschijnlijk nietig. Ergo: onverzekerd rijden.
pi_90825937
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:06 schreef oYo het volgende:

Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?
Psychologisch aspect. Als man zijnde (laten we wel wezen) wil je vaak 'beter zijn dan' door een overvloed aan testosteron, en dat blijf je gedurende je leven (zij het in mindere mate / het zwakt af) houden, en pubers hebben dat nou eenmaal veel meer.

Laten we wel wezen, zo zijn de meesten van ons begonnen :P
pi_90827588
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i :P veel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad :P
Facts don't care about your feelings
pi_90827617
quote:
6s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:09 schreef Anne het volgende:
Maar het zou over BMW moeten gaan.
Kan jij zo lief zijn om de OP aan te passen? ik heb geen 316i meer. nu wel een 318i :+
pi_90827626
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i :P veel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad :P
M'n moeder had ooit een E36 318i (geloof ik) gekocht, en ik was de enige die daar in reed. Dus feitelijk begon ik ook in een 318i.
pi_90827759
Grappig dat sommige mensen posten dat je vast veel vermogen wilt om stoer te doen, dat soort mensen posten vaak vanuit hun eigen referentiekader denk ik dan maar :P

Niemand hier die gewoon geniet van vermogen ofzo? O+
pi_90827774
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:22 schreef rival het volgende:

[..]

Kan jij zo lief zijn om de OP aan te passen? ik heb geen 316i meer. nu wel een 318i :+
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.
Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast }:|.
pi_90827790
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.
Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast }:|.
Mijn dank is groot O+
pi_90827953
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 08:06 schreef oYo het volgende:
Mee eens.
Vaak zijn dat ook die jongens die de stoel helemaal naar achteren hebben hangen en me dan proberen uit te dagen om te racen. Vast ergens een kortsluiting tussen beide oren.

Racen doe je op een circuit, snelheid maken in Duitsland.

Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?

[..]

Mijn eerste auto was een E34 525iA. En dat was toen ik net 19 werd en mijn rijbewijs 4 maandjes had.
En over het uitdagen van racen. Dat doe je niet zo snel met een bmw. Die worden eerder zelf uitgedaagd ;) Uit mijn eigen ervaring weet ik dat ze dan ook heel snel hun mond houden daarna (a)
pi_90828065
ik ben ook in het bezit van een boston gruhne E36 316i :)

Na 3 jaar in mijn moeders Suzuki Alto te hebben rondgereden vond ik het tijd voor een eigen auto. dit werd een BMW 316i. deze heb ik nu zo'n 2 jaar. Oorspronkelijk was ik op zoek naar een 318 of 320 maar ik vond het moeilijk om een mooi exemplaar te vinden in de prijsklasse waarin ik zocht. uiteindelijk een 316i tegengekomen en na een proefrit was ik eigenlijk meteen verkocht. Maar wat wil je als je een Alto bent gewend haha. Nu na 2 jaar zal ik wel graag iets snellers willen. Het liefs een mooie e39 540 automaat maar dat is nog even dromen haha.
pi_90828323
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.
Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast }:|.
Ik ben de TS niet eens :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:35 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Mijn eerste auto was een E34 525iA. En dat was toen ik net 19 werd en mijn rijbewijs 4 maandjes had.
En over het uitdagen van racen. Dat doe je niet zo snel met een bmw. Die worden eerder zelf uitgedaagd ;) Uit mijn eigen ervaring weet ik dat ze dan ook heel snel hun mond houden daarna (a)
Alle turken beginnen in een E34 toch? >:)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 4 januari 2011 @ 11:00:12 #36
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_90828670
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i :P veel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad :P
Dat zegt niets :D. Ik heb het eerste jaar rond gereden in de Suzuki Alto van m'n moeder met ongeveer 3pk, maar die besloot toen het spekglad was en we bergaf gingen, toch echt om een boom te koppen :').
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_90830934
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 11:00 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat zegt niets :D. Ik heb het eerste jaar rond gereden in de Suzuki Alto van m'n moeder met ongeveer 3pk, maar die besloot toen het spekglad was en we bergaf gingen, toch echt om een boom te koppen :').
Zinedine Zidane a(l)uto :D
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:06:14 #38
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90830941
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zinedine Zidane auto :D
Wie maakt 't gifje? :')
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90832582
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 12:06 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Wie maakt 't gifje? :')
Het is maar dat ik het niet kan :D
pi_90836005
quote:
Het is maar dat ik het niet kan
even zoeken in google en je weet hoe het moet :P

@drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  dinsdag 4 januari 2011 @ 14:36:23 #41
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90836066
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:34 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

even zoeken in google en je weet hoe het moet :P

@drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag
Welke browser gebruik je?
IE6?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_90836088
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:34 schreef piekartz87 het volgende:
@drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag
Zet je adblocker uit.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2011 14:37:34 ]
pi_90836620
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 14:37 schreef k_man het volgende:

[..]

Zet je adblocker uit.
ah thanks ^^

firefox
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90841614
Wellicht een interessant stukje voor bepaalde users hier...

quote:
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat er aanvullende testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.

Afhandeling
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt

Kosten:
De kosten kunnen variëren van ¤ 26,00 tot ¤ 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Voorbeeld kosten testen: De kosten voor een geluidstest bedragen ¤ 386,00.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
pi_90850952
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 16:58 schreef k_man het volgende:
Wellicht een interessant stukje voor bepaalde users hier...

[..]

Nu ik dit zie. Waar vind ik de motorcode van een M52 blok en hoe weet ik of het een 2.5 of een 2.0 is? Ik wil dit even controleren.
pi_90851064
Dat merk je wel qua snelheid hoor ;) maar als je het zeker wil weten staat het volgens mij in de buurt van de motorsteun aan de passagierskant.
Facts don't care about your feelings
pi_90851343
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:16 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Nu ik dit zie. Waar vind ik de motorcode van een M52 blok en hoe weet ik of het een 2.5 of een 2.0 is? Ik wil dit even controleren.
Je kunt ook de originele uitvoering waarmee 'ie is verkocht nog bij BMW opvragen.
  dinsdag 4 januari 2011 @ 20:28:05 #48
302323 joeftw
Helemaal naar de klote
pi_90851776
ik wil ook in de OP! :D E36 318is
Syndroom van Kraepelin
pi_90858833
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 20:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je kunt ook de originele uitvoering waarmee 'ie is verkocht nog bij BMW opvragen.
Ik wil het controleren omdat ik vroeger met een 523i automaat 100 ging met 2000 toeren en nu met dezelfde motorblok maar dan in een E36 compct 323ti schakel 100 ga met 2500 toeren.
Ik wil weten of er gekloten is met de bak of blok of differenteel.
Ik merk ook dat er een trilling is als ik in zijn 1 optrek. HIj trekt wel op als een beest, niet daarvan maar het aantal toeren wanneer ik in zijn 5 met 100 ga geven mij een verdacht gevoel.
Het zou zomaar een m52b20 zijn of dat er een diff van een 320 op zit.
Mijn neef kocht ooit een 320 waarvan de diff niet klopte en die auto ook rond de 3500 toeren liep op de 100.

Misschien dat het blok ooit vervangen is daarom. De verkoper gedroeg zich een beetje vreemd vanne jaa het is mijn zoons auto en ik weet er niets van
Ook stonden er bmw facturen in de advertentie die ik nooit gezien heb

Tijdens het typen van deze post herinnerde ik deze filmpje :p
pi_90862036
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 22:19 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Ik wil het controleren omdat ik vroeger met een 523i automaat 100 ging met 2000 toeren en nu met dezelfde motorblok maar dan in een E36 compct 323ti schakel 100 ga met 2500 toeren.
Ik wil weten of er gekloten is met de bak of blok of differenteel.
Ik merk ook dat er een trilling is als ik in zijn 1 optrek. HIj trekt wel op als een beest, niet daarvan maar het aantal toeren wanneer ik in zijn 5 met 100 ga geven mij een verdacht gevoel.
Het zou zomaar een m52b20 zijn of dat er een diff van een 320 op zit.
Mijn neef kocht ooit een 320 waarvan de diff niet klopte en die auto ook rond de 3500 toeren liep op de 100.

Misschien dat het blok ooit vervangen is daarom. De verkoper gedroeg zich een beetje vreemd vanne jaa het is mijn zoons auto en ik weet er niets van
Ook stonden er bmw facturen in de advertentie die ik nooit gezien heb

Tijdens het typen van deze post herinnerde ik deze filmpje :p
Een 5 serie (en automaat) hoeft helemaal niet dezelfde gearratio's te hebben als een E36, dus ik vind 't helemaal niet raar. Overigens vind ik 2500 toeren bij 100 km/u niet zo raar. Ik heb zelf een M20B25 en ik zit rond 3000 toeren met 120 km/u.

O, en het verschil tussen een 320 en een 325i (ook in een E36) is gigantisch, dus dat zou je wel merken.

En een trilling/bok bij het optrekken (in z'n 1 bijvoorbeeld) kan bij meerdere plekken vandaan komen. Hardyschijf, koppeling etc.
pi_90868496
Groeten uit Bangkok ;)

pi_90869138
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:47 schreef Bowny het volgende:
Groeten uit Bangkok ;)

[ afbeelding ]
Hey, dat uitzicht herken ik *O*
pi_90870718
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:47 schreef Bowny het volgende:
Groeten uit Bangkok ;)

[ afbeelding ]
>:)
Facts don't care about your feelings
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:02:49 #54
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_90871078
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:47 schreef Bowny het volgende:
Groeten uit Bangkok ;)

[ afbeelding ]
_O_
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:17:16 #55
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_90871464
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:47 schreef Bowny het volgende:
Groeten uit Bangkok ;)

[ afbeelding ]
Held :D
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 5 januari 2011 @ 10:17:49 #56
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90871489
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 06:47 schreef Bowny het volgende:
Groeten uit Bangkok ;)

[ afbeelding ]
^O^

Die advertentie hangt er al jaren, leuke foto :)
pi_90872620
Haha leuke foto inderdaad.

Woon jij in Bangkok? Ik zie wel vaker zulke foto's van je voorbij komen. Of zit je daar gewoon vaker voor je werk?
pi_90873126
Hihi, leuke foto :P !
pi_90951048
http://link.marktplaats.nl/408550736

Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien :P
Facts don't care about your feelings
pi_90951701
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736

Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien :P
Ruikt zeker nog helemaal nieuw. Ik zag ooit een E34 met 13000kms. Was wel 30k euro dacht ik
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 21:32:07 #61
18653 crew  D.
pi_90952061
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316i :P veel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad :P
Ik heb ook een 316. Mijn eerste BMW, dus er ook mee 'begonnen' :P
pi_90952998
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736

Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien :P
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.
pi_90954483
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:48 schreef k_man het volgende:

[..]

Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.
klopt, het is bijna lange na geen E30 O+
pi_90955007
Klopt, E30 is een veel geslaagder ontwerp. :)
pi_90955682
Nee de E30 ziet er absoluut tijdloos uit :') laat me niet lachen, dat is een blokkendoos man. In de E36 zie je tenminste de vormen tevoorschijn komen en is eigenlijk de transformatie tussen de E30 en de E46. Je kan zeggen wat je wilt over de E36, maar de lijnen zijn perfect.

Facts don't care about your feelings
pi_90956475
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2011 22:46:53 ]
pi_90956864
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_90956947
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.
Zou kunnen, maar ik denk eigenlijk van niet. Sommige ontwerpen zijn nou eenmaal beter bestand tegen de tand des tijds dan andere.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 22:59:17 #69
18653 crew  D.
pi_90957224
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
:')

En met de rest ben ik het ook niet eens :P
pi_90958562
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Dat heeft meer met imago te maken, er rijden gewoon veel sjonnies in E36's rond dat je er eigenlijk niet meer in gezien wil worden.

Natuurlijk is de E30 over 25 jaar nog steeds mooi, de E21 ook. Maar niet tijdloos. Ze zijn oud en je ziet ook dat ze oud zijn. Als je een nette E36 hebt dan zullen veel mensen nog verbaast kijken dat dat model al bijna 20 jaar oud is. Kijk de verandering van de E21 naar E30, ze lijken sterk op elkaar, zo ook de E36 en de E46. Maar van de E30 naar de E36 was een behoorlijke verandering naar hoe de 3-serie er nu uit ziet en dus ook een een klassieker en niet zoals jij zegt voor mensen "die zo nodig bmw willen rijden".

Maar goed, ik zie in jouw verhaal dat je geen fan bent van de E36, en dat kan, maar spreek dan namens jezelf en niet alsof je feiten aan het verkondigen bent.
Facts don't care about your feelings
pi_90959313
Het is niet alleen mijn mening. Het is niet voor niets dat een goede E30 M3 tegenwoordig meer oplevert dan een goede E36 M3.

De E21 haalt het qua ontwerp trouwens ook niet bij de E30.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 09:18:11 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90965561
Als oud-bestuurder/eigenaar van een E30 325iX Touring, E36 325i Coupé en nu een E46 330i Touring even mijn mening:
E30 is geliefd want echt al een ouderwetse auto= "klassieker" waar je zelf nog veel aan kunt sleutelen en waar het rijden nog ouderwetsch snel en stoer lijkt. Een 325 met maar liefst 170 PK rij je echter wel vierkant voorbij met iedere nieuwe 1 serie.
E30 M3 is geliefd omdat het nog een echt ouderwetsch stuurding is, met maar liefst 190PK :P
E30 iha. algemeen is voornamelijk geliefd omdat het eigenlijk weinig kost om te mogen oversturen.

E36 is een enorme stap richting moderne auto tov. de E30. Verschil in rijden E36 tov. E36 is minstens 5 keer zo groot als verschil E36 tov. E46. Hoe je "rijden" kan kwantificeren is mij ook een raadsel; maar de verschillen zijn wel erg groot. E46 is niets anders dan een E36 evo oid.

E36 vormgeving heb ik mijn twijfels over; maar de Coupé, in originele staat, is de meest Italiaans vormgegeven BMW na de E9, en zodoende qua vormgeving de meest geslaagde BMW na de M1. :)

BMW vormgeving na de E46 vind ik helemaal niets; de F10 begint mij weer wat hoop te geven, maar zou ik nog steeds alleen in zwart aan durven schaffen.

NB. zoals ik al schreef: mijn mening. Niets meer.


O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90968666
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
E30 is geliefd want echt al een ouderwetse auto= "klassieker" waar je zelf nog veel aan kunt sleutelen en waar het rijden nog ouderwetsch snel en stoer lijkt. Een 325 met maar liefst 170 PK rij je echter wel vierkant voorbij met iedere nieuwe 1 serie.
Dat denken er wel meer O+
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:30:09 #74
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90969250
Is ook ook zo nl. :)
Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken.
Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation. ;)

NB. In een E30 325 heb je natuurlijk wel meer lol; maar meer dan een bewijs dat ze in 1970 al best goede auto's konden ontwerpen is het niet; het is nu 40 jaar later.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90969497
Hey E30 was er niet in de jaren 70. Moet je de E21 eens rijden dan, snelste was de 323i met zo'n 140 pk, ongeveer even snel als m'n E46 318ci (als ie alle pk's nog had). Maar ja, is toch idd bijna 40 jaar later. Die 1-series tegenwoordig gaan erg hard, maar de E30 325i rijdt de 116 en 118 er nog zeker wel uit hoor, ook bij hobbels :P 120i wordt al lastiger, maar die heeft ook 170 pk en volgens mij is de E30 wat lichter dus het zou kunnen :P
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')