Hij kan net zo goed kinderen dood rijden terwijl hij de auto wel op z'n eigen naam heeft verzekerd hoor, dus dit is een beetje overdrijven. We hebben hem verteld over de voordelen en de nadelen en daar kan hij mee doen wat hij wil.quote:Op maandag 3 januari 2011 21:40 schreef k_man het volgende:
[..]
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo.
We hadden het eigenlijk over ijsmeis.rar maar dat vond ik ook zo wat dus toen heb ik het onderwerp maar veranderd naar verzekeringen.quote:
Leuk. Bel je moeder, misschien dat die het iets interesseert.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:11 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
We hadden het eigenlijk over ijsmeis.rar maar dat vond ik ook zo wat dus toen heb ik het onderwerp maar veranderd naar verzekeringen.
Ik denk dat k_man bedoelt dat hij als onervaren bestuurder veel vermogen wilt, en dat gaat snel fout. Onervaren bestuurders overschatten vaak de situatie, de auto en zichzelf.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hij kan net zo goed kinderen dood rijden terwijl hij de auto wel op z'n eigen naam heeft verzekerd hoor, dus dit is een beetje overdrijven. We hebben hem verteld over de voordelen en de nadelen en daar kan hij mee doen wat hij wil.
Hij heeft er twee he.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW?
Sorry, niet grappig. Ik weet het.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Leuk. Bel je moeder, misschien dat die het iets interesseert.
Done.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:12 schreef YoshiBignose het volgende:
Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW?
Voor de TS, er waren wat mensen die bij de OP toegevoegd wilden worden. Onder andere Gokhan03 met z'n E36 323ti compact.
Precies en als je daar nog onverzekerd rijden bij optelt, heb je een aardig recept voor ellende.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik denk dat k_man bedoelt dat hij als onervaren bestuurder veel vermogen wilt, en dat gaat snel fout. Onervaren bestuurders overschatten vaak de situatie, de auto en zichzelf.
Structureel rijden in een auto die op iemand anders naam verzekerd is, is fraude. Frauduleus handelen maakt de verzekeringsovereenkomst hoogstwaarschijnlijk nietig. Ergo: onverzekerd rijden.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens, immers een paar post terug zei ik dat ookOnverzekerd rijden, of rijden in een auto die op iemand anders z'n naam staat zijn echter twee hele andere dingen.
Zo'n driepitter klinkt natuurlijk sneu, maar de prestaties en het bijbehorende verbruik zijn absoluut niet verkeerd! Al vraag ik me af hoe de praktijk uitpaktquote:Op maandag 3 januari 2011 22:51 schreef Tarado het volgende:
BMW Blog sources say the i8 will be the flagship of the company's new "i" sub-brand, which will focus on alternative tech. Reports have indicated the i8 will be revealed in Detroit or Geneva, and go on sale in October 2013 for around $200,000.
The concept, revealed in Frankfurt in 2009, was powered by a 1.5-liter, turbodiesel three-cylinder engine producing 163 hp, combined with a plug-in hybrid-electric system of two electric motors, for a total of 356 hp. Together, the hybrid-drive kit could get the Vision EfficientDynamics concept from 0-62 in 4.8 seconds, with a 155 mph top speed, according to BMW. The company also said it would also get 62 mpg, not a bad feat, though no M version is expected.
Voor mij is het de mooiste omdat ik al 5 jaar probleemloos in een 20 jaar oude bmw rij die mij 550 euro heeft gekocht ^^quote:Piekartz heeft een E30 316i, waarom is dat de mooiste BMW?
quote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Structureel rijden in een auto die op iemand anders naam verzekerd is, is fraude. Frauduleus handelen maakt de verzekeringsovereenkomst hoogstwaarschijnlijk nietig. Ergo: onverzekerd rijden.
Psychologisch aspect. Als man zijnde (laten we wel wezen) wil je vaak 'beter zijn dan' door een overvloed aan testosteron, en dat blijf je gedurende je leven (zij het in mindere mate / het zwakt af) houden, en pubers hebben dat nou eenmaal veel meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:06 schreef oYo het volgende:
Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?
M'n moeder had ooit een E36 318i (geloof ik) gekocht, en ik was de enige die daar in reed. Dus feitelijk begon ik ook in een 318i.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316iveel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:22 schreef rival het volgende:
[..]
Kan jij zo lief zijn om de OP aan te passen? ik heb geen 316i meer. nu wel een 318i
Mijn dank is grootquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.
Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast.
Mijn eerste auto was een E34 525iA. En dat was toen ik net 19 werd en mijn rijbewijs 4 maandjes had.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 08:06 schreef oYo het volgende:
Mee eens.
Vaak zijn dat ook die jongens die de stoel helemaal naar achteren hebben hangen en me dan proberen uit te dagen om te racen. Vast ergens een kortsluiting tussen beide oren.
Racen doe je op een circuit, snelheid maken in Duitsland.
Ben best wel benieuwd wat de beweegredenen zijn waarom iemand die zijn rijbewijs net haalt om een PK-monster te kopen? Is dat net iets om te bewijzen dat ie bij een bepaald groepje hoort wat stoer wil doen?
[..]
Ik ben de TS niet eensquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik roep altijd dat ik de OP niet aan pas, vraag maar aan Yoshi.
Maarja, ik ben ook slecht in nee zeggen, dus vooruit, aangepast.
Alle turken beginnen in een E34 toch?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:35 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Mijn eerste auto was een E34 525iA. En dat was toen ik net 19 werd en mijn rijbewijs 4 maandjes had.
En over het uitdagen van racen. Dat doe je niet zo snel met een bmw. Die worden eerder zelf uitgedaagdUit mijn eigen ervaring weet ik dat ze dan ook heel snel hun mond houden daarna (a)
Dat zegt nietsquote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316iveel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad
Zinedine Zidane a(l)utoquote:Op dinsdag 4 januari 2011 11:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zegt niets. Ik heb het eerste jaar rond gereden in de Suzuki Alto van m'n moeder met ongeveer 3pk, maar die besloot toen het spekglad was en we bergaf gingen, toch echt om een boom te koppen
.
even zoeken in google en je weet hoe het moetquote:Het is maar dat ik het niet kan
Welke browser gebruik je?quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:34 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
even zoeken in google en je weet hoe het moet
@drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag
Zet je adblocker uit.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:34 schreef piekartz87 het volgende:
@drumstick. die dingen verschijnen niet.. vaag
quote:Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.
Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).
In gebruik genomen voor 1 januari 1998:
Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.
In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.
Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat er aanvullende testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.
Afhandeling
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt
Kosten:
De kosten kunnen variëren van ¤ 26,00 tot ¤ 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.
Voorbeeld kosten testen: De kosten voor een geluidstest bedragen ¤ 386,00.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geīnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Nu ik dit zie. Waar vind ik de motorcode van een M52 blok en hoe weet ik of het een 2.5 of een 2.0 is? Ik wil dit even controleren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:58 schreef k_man het volgende:
Wellicht een interessant stukje voor bepaalde users hier...
[..]
Je kunt ook de originele uitvoering waarmee 'ie is verkocht nog bij BMW opvragen.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:16 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nu ik dit zie. Waar vind ik de motorcode van een M52 blok en hoe weet ik of het een 2.5 of een 2.0 is? Ik wil dit even controleren.
Ik wil het controleren omdat ik vroeger met een 523i automaat 100 ging met 2000 toeren en nu met dezelfde motorblok maar dan in een E36 compct 323ti schakel 100 ga met 2500 toeren.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 20:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je kunt ook de originele uitvoering waarmee 'ie is verkocht nog bij BMW opvragen.
Een 5 serie (en automaat) hoeft helemaal niet dezelfde gearratio's te hebben als een E36, dus ik vind 't helemaal niet raar. Overigens vind ik 2500 toeren bij 100 km/u niet zo raar. Ik heb zelf een M20B25 en ik zit rond 3000 toeren met 120 km/u.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 22:19 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ik wil het controleren omdat ik vroeger met een 523i automaat 100 ging met 2000 toeren en nu met dezelfde motorblok maar dan in een E36 compct 323ti schakel 100 ga met 2500 toeren.
Ik wil weten of er gekloten is met de bak of blok of differenteel.
Ik merk ook dat er een trilling is als ik in zijn 1 optrek. HIj trekt wel op als een beest, niet daarvan maar het aantal toeren wanneer ik in zijn 5 met 100 ga geven mij een verdacht gevoel.
Het zou zomaar een m52b20 zijn of dat er een diff van een 320 op zit.
Mijn neef kocht ooit een 320 waarvan de diff niet klopte en die auto ook rond de 3500 toeren liep op de 100.
Misschien dat het blok ooit vervangen is daarom. De verkoper gedroeg zich een beetje vreemd vanne jaa het is mijn zoons auto en ik weet er niets van
Ook stonden er bmw facturen in de advertentie die ik nooit gezien heb
Tijdens het typen van deze post herinnerde ik deze filmpje :p
Ruikt zeker nog helemaal nieuw. Ik zag ooit een E34 met 13000kms. Was wel 30k euro dacht ikquote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736
Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien
Ik heb ook een 316. Mijn eerste BMW, dus er ook mee 'begonnen'quote:Op dinsdag 4 januari 2011 10:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik begon zoals het hoort in een E36 316iveel trager kan het niet, maar daardoor ook nooit een ongeluk in gehad
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:15 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/408550736
Ik denk de origineelste en compleetste E36 die ik ooit heb gezien
klopt, het is bijna lange na geen E30quote:Op donderdag 6 januari 2011 21:48 schreef k_man het volgende:
[..]
Blijft toch een gedateerde auto. Bepaald geen tijdloos ontwerp.
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Zou kunnen, maar ik denk eigenlijk van niet. Sommige ontwerpen zijn nou eenmaal beter bestand tegen de tand des tijds dan andere.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar zo denk je over tien jaar ook over de E36, dan is de E46 een kneutauto.
quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Dat heeft meer met imago te maken, er rijden gewoon veel sjonnies in E36's rond dat je er eigenlijk niet meer in gezien wil worden.quote:Op donderdag 6 januari 2011 22:46 schreef k_man het volgende:
Nee hoor, de E30 is over 25 jaar nog steeds mooi. De E36 ziet er nu al achterhaald uit. Als iemand in een E30 rijdt, dan denk je aan een liefhebber. Als iemand in een E36 rijdt denk je aan iemand die ook zo nodig BMW wil rijden.
Dat denken er wel meerquote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
E30 is geliefd want echt al een ouderwetse auto= "klassieker" waar je zelf nog veel aan kunt sleutelen en waar het rijden nog ouderwetsch snel en stoer lijkt. Een 325 met maar liefst 170 PK rij je echter wel vierkant voorbij met iedere nieuwe 1 serie.
E30 is een E21 met een halve centimeter langere wielbasis en wat vierkanter geklopt blik. Later kwamen er idd. wat zwaardere/andere motoren, maar ik zie niet zoveel principiële verschillen tussen de E21 en de E30. E21 is leverbaar vanaf 1975 oid: ontwerp is dus begin seventies=40 jaar oud.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey E30 was er niet in de jaren 70. ...
Hmm, weinig van gemerkt op de autobahn. Al die nieuwe gebakjes, inclusief 1, 3 en 5 series moesten me toch netjes voorbij laten gaan, ook boven de 220quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Is ook ook zo nl.![]()
Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken.
Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de 0-100 tijd van 8,3sec niet klopt. BMW heeft die cijfers omhoog gedaan vanwege de verkoopbaarheid van de E30 M3, omdat die anders (te) marginaal sneller is dan de E30 325i. Dit is ook al ruim en breed bevestigd door vrijwel alle 325i eigenaren, inclusief mezelf. Auto's met cijfers die 7,5sec aangeven houd ik bij/kruip ik (erg) marginaal voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
iX is idd zwaar.Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen.
![]()
NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld![]()
AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.
NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:43 schreef rival het volgende:
[..]
elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:05 schreef piekartz87 het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe
Het zijn maar cijfertjes...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
...
Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.
Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt, inclusief andere E30 325i rijders.
P.S. Bijna 22 jaar!
...
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.
Ja, maar dat is echt ontzettend duur... En voor een auto van dik 10 jaar toch niet meer waard?quote:
Inderdaad, de 325tds (M51) met 330k op de klok.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Ja, inderdaad, ik overweeg eentje uit 2001 of 2002 te nemen... 't is jammer want hij rijd reed echt fantastisch. Oh wat een wegligging, subliem... Geen enkele auto die ik hiervoor had kan eraan tippen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig![]()
Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
E36 vormgeving heb ik mijn twijfels over; maar de Coupé, in originele staat, is de meest Italiaans vormgegeven BMW na de E9, en zodoende qua vormgeving de meest geslaagde BMW na de M1.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |