E30 is een E21 met een halve centimeter langere wielbasis en wat vierkanter geklopt blik. Later kwamen er idd. wat zwaardere/andere motoren, maar ik zie niet zoveel principiële verschillen tussen de E21 en de E30. E21 is leverbaar vanaf 1975 oid: ontwerp is dus begin seventies=40 jaar oud.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey E30 was er niet in de jaren 70. ...
Hmm, weinig van gemerkt op de autobahn. Al die nieuwe gebakjes, inclusief 1, 3 en 5 series moesten me toch netjes voorbij laten gaan, ook boven de 220quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Is ook ook zo nl.![]()
Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken.
Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de 0-100 tijd van 8,3sec niet klopt. BMW heeft die cijfers omhoog gedaan vanwege de verkoopbaarheid van de E30 M3, omdat die anders (te) marginaal sneller is dan de E30 325i. Dit is ook al ruim en breed bevestigd door vrijwel alle 325i eigenaren, inclusief mezelf. Auto's met cijfers die 7,5sec aangeven houd ik bij/kruip ik (erg) marginaal voor.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
iX is idd zwaar.Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen.
![]()
NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld![]()
AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.
NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:43 schreef rival het volgende:
[..]
elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:05 schreef piekartz87 het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe
Het zijn maar cijfertjes...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
...
Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.
Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt, inclusief andere E30 325i rijders.
P.S. Bijna 22 jaar!
...
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.
Ja, maar dat is echt ontzettend duur... En voor een auto van dik 10 jaar toch niet meer waard?quote:
Inderdaad, de 325tds (M51) met 330k op de klok.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Ja, inderdaad, ik overweeg eentje uit 2001 of 2002 te nemen... 't is jammer want hij rijd reed echt fantastisch. Oh wat een wegligging, subliem... Geen enkele auto die ik hiervoor had kan eraan tippen.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig![]()
Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46?
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:
E36 vormgeving heb ik mijn twijfels over; maar de Coupé, in originele staat, is de meest Italiaans vormgegeven BMW na de E9, en zodoende qua vormgeving de meest geslaagde BMW na de M1.![]()
Juh, 20/25k.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zat er ook aan te denken, maar weet niet of het het waard is vanuit een E46 coupe over te stappen. Tuurlijk, het is in elk opzicht gruwelijker dan m'n 318ci maar het blijft toch een beetje dezelfde autoen een beetje nette moet je toch minstens 20k voor neertellen. Pittig
Wat betreft die A5 kan ik alleen maar kokhalzen. Die golvende lijn erin... nee ik snap niet het niet helemaal, maar ben dan ook nooit een Audi fan geweest.
Oh, ik dacht dat je zei dat je alle BMW coupés mooi vond, maar ik zie nu dat je het specifiek over de 3-serie had.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen.
Ach, toch altijd nog liever kapper dan kamper.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik een ooit een carrièreswitch naar kapper overweeg dan ga ik wel kijken naar een Z-je.
270km in minder dan twee uur? Dan heb je aardig doorgejakkerdquote:Op vrijdag 7 januari 2011 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
Pcies.
Unterhaching-Bolzano doe je 's avonds in minder dan 2 uur; dus waarom je ontwerpers helemaal uit de NL of US polder halen, en niet uit Milaan?![]()
Ik zou zelf geen Siebner willen hebben, veel te groot zo'n autoquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen. 7-serie is erg dik natuurlijk, maar toch geen auto voor een jonger iemand zeg maaralhoewel die 7-serie wel erg mooi is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Ik zou zelf geen Siebner willen hebben, veel te groot zo'n auto
Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSIAh, een werkende fünfer dus?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
in mijn garage staat er zo een. ik denk dat je die voor veel minder over mag nemenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSI
+1quote:Op vrijdag 7 januari 2011 23:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, toch altijd nog liever kapper dan kamper.![]()
Je bent trouwens de eerste die ik de Z Coupé een kapperauto hoor noemen.
Jammer dat je zelf geen tijd hebt, Maharbal.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:25 schreef Maharbal het volgende:
Leuk plan/initiatief Alicey![]()
Misschien is het ook wel een idee om het in het topic van hikers/privé-chauffeurs (Easyway) te plaatsen.
Ik heb zelf ook wel eens privé-chauffeur ritten gedaan, maar heb helaas geen tijd dat weekend!
Ah, kijk.. Die heb ik zojuist gevonden.. Wij betalen gewoon contant uit, liever niet via een bedrijf.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:09 schreef Maharbal het volgende:
Zit in WGR. Grootste deel v/d hikers/chauffeurs daar werkt bij hetzelfde bedrijf als waar ik jaren heb gewerkt met m'n bijbaantje.
Student Chauffeur #20: Minder sneeuw en meer ritten
Dat bedoel ik inderdaad ook niet. Alleen slechts om aan te geven dat het over het algemeen wel goede chauffeurs/hikers zijnquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, kijk.. Die heb ik zojuist gevonden.. Wij betalen gewoon contant uit, liever niet via een bedrijf.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat bedoel ik inderdaad ook niet. Alleen slechts om aan te geven dat het over het algemeen wel goede chauffeurs/hikers zijn.
Er zit ongetwijfeld iemand bij die wel geinteresseerd is, en anders moet je misschien Rizzo eens proberen. Die doet/deed het sowieso wel vaker en ik geloof dat hij ook nog eens ergens in de buurt van Breda oid woont.
De mooiste BMW imho, alleen die velgen zijn wat minderquote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:32 schreef k_man het volgende:
Als je toch naar zulke bedragen gaat; voor 20k heb je ook een hele dikke 7-serie met weinig kilometers.
In wat voor staat is die auto?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:43 schreef rival het volgende:
[..]
in mijn garage staat er zo een. ik denk dat je die voor veel minder over mag nemen
Alicey ik weet niet of het je nog is opgevallen maar tijdens de PTA verkiezing heb ik (als enige overigens) op je E34 gestemdquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:39 schreef Alicey het volgende:
Inmiddels heb ik (via een overwachte weg) een reactie. Ik ga er vanuit dat het geregeld is, maar over 2 weken worden de details besproken. Mocht er alsnog iets nodig zijn, dan post ik opnieuw, maar voorlopig ga ik er vanuit dat het geregeld is.
Dat is mij niet opgevallen idd.. Er was mij niet eens opgevallen dat er verkiezingen zijn gehouden!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 21:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Alicey ik weet niet of het je nog is opgevallen maar tijdens de PTA verkiezing heb ik (als enige overigens) op je E34 gestemd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hendel en bijbehorende schakelaar kapot? Als de hendel kraakt lijkt het me geen overbodige luxe om die te vervangen.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn?
Zeker een Italiaans stekkertje gebruikt?quote:Op zondag 9 januari 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap er geen hol van: ga ik straks op pad, hele foutmelding van de PDC weg en alles werkt gewoon weer![]()
.
Binnenhemel die vast loopt/scheef loopt of het glazen schuifdak zelf?quote:Hoe dan ook, weer een nieuw probleem: m'n schuifdak is kapot. Waarschijnlijk wat onderdelen afgebroken.
Ik heb even het dak zelf eraf gehaald, blijkt dat de beide geleiders scheef staan ten opzichte van elkaar. Als de rechter helemaal bovenin zit, zit de linker halverwege. Hetzelfde bij het naar binnen trekken. Als het dak erop gemonteerd zit gaat het dus alle kanten scheef op en naar achteren kan het helemaal niet...quote:Op zondag 9 januari 2011 13:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Binnenhemel die vast loopt/scheef loopt of het glazen schuifdak zelf?
Heb je eigenlijk alleen glazen schuifdaken of ook metalen schuifdaken bij de E46?
Klinkt als een kortsluitingquote:Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn?
Koop een nieuw knopje, zo'n ramp is dat niet hoor.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik haat kortsluitingen. Snik...
Laatst het standaard E21 kwaaltje. De alarmknop (dus dat al je knipperlichten aan gaan) schoot los en die gaat dus standaard branden. Nu heb ik die knop met tape vastgeplakt maar blijft maar half zitten. Kan zo weer los schieten en dan knippert alles weer. Welke mongool bedacht heeft dat een knop bij indrukken UIT staat en bij losschieten AAN staat mag wat mij betreft gemarteld worden.
Hmmm, motortje e.d. eruit gehaald, beetje geklungeld en alles gaat weer als een tiet. Heeft wel wat tijd en het nodige vloekwerk gekost, maar achquote:Op zondag 9 januari 2011 13:16 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik heb even het dak zelf eraf gehaald, blijkt dat de beide geleiders scheef staan ten opzichte van elkaar. Als de rechter helemaal bovenin zit, zit de linker halverwege. Hetzelfde bij het naar binnen trekken. Als het dak erop gemonteerd zit gaat het dus alle kanten scheef op en naar achteren kan het helemaal niet...
Dat zijn de beste zondagmiddagklusjes.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:24 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm, motortje e.d. eruit gehaald, beetje geklungeld en alles gaat weer als een tiet. Heeft wel wat tijd en het nodige vloekwerk gekost, maar ach
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |