abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2011 @ 11:51:00 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90970145
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Hey E30 was er niet in de jaren 70. ...
E30 is een E21 met een halve centimeter langere wielbasis en wat vierkanter geklopt blik. Later kwamen er idd. wat zwaardere/andere motoren, maar ik zie niet zoveel principiële verschillen tussen de E21 en de E30. E21 is leverbaar vanaf 1975 oid: ontwerp is dus begin seventies=40 jaar oud.

Ik loop iid. wat te miereneuken. :@ Maar de E30 is een ouderwetse auto, dat heeft voor- en nadelen; maar het is niet de snelste, comfortabelste, zuinigste of veiligste manier om van A naar B te komen.
Maar koop je alleen daarvoor een BMW? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 7 januari 2011 @ 12:26:02 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_90971532
Het lijkt me vrij normaal dat nieuwere modellen technisch beter zijn, helaas gaat die technische vooruitgang niet altijd gepaard met een esthetische vooruitgang, BMW heeft daarin toch enkele enorme missers gemaakt
pi_90976791
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Is ook ook zo nl. :)
Die oude bakken lijken hard te gaan; en tot 100 km/u komen ze ook wel aardig mee; maar 100 km over een stijgende en dalende Duitse autobaan heb je niets meer aan die oude bakken.
Al is het alleen maar omdat je ze voorbij tuft bij het eerstvolgende tankstation. ;)
Hmm, weinig van gemerkt op de autobahn. Al die nieuwe gebakjes, inclusief 1, 3 en 5 series moesten me toch netjes voorbij laten gaan, ook boven de 220 :Y

Hoe je overigens van 0 naar 100 in ongeveer 7,5seconden kwalificeert als "meekomen" is mij ietwat een raadsel. Dat is sneller dan 95% van de auto's op de openbare weg :P

Ik ben het wel eens met je laatste zin :D

Overigens is het maar wat je verstaat onder vierkant voorbij rijden. Misschien dat een 120i (en sowieso de snellere modellen) in een rechte lijn een sprint wint, maar de wegligging van een E30 is nog steeds subliem en beter dan 95% van de auto's tegenwoordig hebben. Die dingen worden ook niet voor niets nog veel op het circuit gebruikt. De wegligging, de gewichtsverdeling en de prijs dragen daaraan bij.

Ik geloof dat je put uit je ervaring met een iX touring. Die dingen zijn sowieso een stuk zwaarder, logger, slomer en minder wendbaar. Touring is al zwaarder, laat staan het iX systeem er nog bij.
pi_90978951
kan ik ook in de OP? :@
heb een E60 535d :)



en vandaag in een 7-serie gereden :D
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 7 januari 2011 @ 15:24:36 #80
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90979270
iX is idd zwaar. :( Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen. ^O^

NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld ;)

AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof :')) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.

NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 07-01-2011 15:31:23 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90980131
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.

elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn O+
pi_90980264
mooie bak die e36 op marktplaats.
zo is het ook de enige manier wanneer ik ze mooi vind. origineel en goed onderhouden.
de e36 is al heel snel een sjonniebak dus er is wat mij betreft weinig ruimte om er zelf wat aan te doen.
bij de e30 kan je nog een keer een andere uitlaat of wat grotere velgen en dan ziet het er nog niet echt sjonnie achtig uit. Natuurlijk rijden ook genoeg sjonnie e30's rond.

Een maat van mij heeft een 323i coupe e36 en die vind ik best wel erg mooi.
Enige punt waar de e36 wel zeker mooier is vind ik aan de binnenkant.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90980269
niet boos worden jongens....... :@

mooi he O+
http://www.autoweek.nl/au(...)-klasse-Coupe-gelekt
pi_90980585
oeh mooi idd :)
vind die facelift op de estate niet zo heel mooi maar die coupe is wel erg nice
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90980639
Ik vind de voorkant wel mooi, maar de hele schuine lijnen in de zijkant niet.
Facts don't care about your feelings
pi_90981050


ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe ;)
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_90981764
Ik vind elke 3-serie coupe erg mooi :P terwijl ik de sedans juist weer minder vind en kaal zelfs erg saai.
Facts don't care about your feelings
pi_90984198
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:24 schreef Hyperdude het volgende:
iX is idd zwaar. :( Maar toch echt wel "redelijk" wendbaar. Die kon mijn neef niet bijhouden met zijn oude E30 M3 in de stijlere haarspeldbochten omhoog; tractie=aanvangssnelheid. Probeer maar eens de Nufenen (CH) vanaf Ulrichen. ^O^

NB. die "ongeveer 7,5 sec" en "boven de 220" zijn waarschijnlijk afkomstig van de snelste 20 jaar oude E30 325i ter wereld ;)

AMS 1985: max 222; 0-100: 7,7 sec., en AMS waarden waren bijna niet te evenaren (vooral niet als het Duitse auto's betrof :')) door gewone stervelingen.
BMW zelf: max 218 0-100; 8,3 sec.

NB. Zodra de E36 wat zeldzamer wordt zal je vanzelf zien dat de wat beter gemotoriseerde versies ook redelijk stabiel zullen blijven. Mooie late E36 328 CP handbak in een goede kleur ^O^
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat de 0-100 tijd van 8,3sec niet klopt. BMW heeft die cijfers omhoog gedaan vanwege de verkoopbaarheid van de E30 M3, omdat die anders (te) marginaal sneller is dan de E30 325i. Dit is ook al ruim en breed bevestigd door vrijwel alle 325i eigenaren, inclusief mezelf. Auto's met cijfers die 7,5sec aangeven houd ik bij/kruip ik (erg) marginaal voor.

Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.

Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt :P, inclusief andere E30 325i rijders.

P.S. Bijna 22 jaar!

quote:
6s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 15:43 schreef rival het volgende:

[..]

elke bmwfan zou moeten weten waarom deze cijfers zo zijn O+
:Y

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:05 schreef piekartz87 het volgende:
[ afbeelding ]

ik vind dit toch wel een heeel mooie coupe ;)
Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maharbal op 07-01-2011 17:19:20 ]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:03:11 #89
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90986204
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:
...
Uiteraard had ik het ook over 220+ op de teller, desalniettemin doet dat weinig af aan het feit dat die auto's simpelweg aan de kant moesten.

Ik snap niet waarom je - op basis van hearsay en internet - tegen me ingaat terwijl ik het toch echt zelf heb meegemaakt :P, inclusief andere E30 325i rijders.

P.S. Bijna 22 jaar!

...
Het zijn maar cijfertjes... ;)
Jouw 222 op de teller is ook niet direct rocketscience natuurlijk.Maar for the sake of argument: een E30 325 is dus net zo snel als een E36 325i. Dan nog gaat dat op een totaal verschillende manier; waaraan je de voorkeur geeft moet iedereen zelf weten. Wel vind ik de E36 veel langere benen hebben; meer een GT dan een scheurbakkie. Sneller van A naar B op een veel comfortabelere manier. Zonder nadelen bij het bochtenwerk; maar wellicht wel bij de beleving.

Ik ben nog even wezen zoeken in het archief hiero naar een oud CAR oid. nummer uit 1990 oid. met een heel aardige vergelijkingstest tussen beide 325i's,niet te vinden helaas. Als ik 'm vind scan ik 'm even in. :)

NB1.

Over hearsay en internet:
Je weet toch wel dat een E36 325 net zo snel is als een E36 328i die dan weer net zo snel is als een E46 330i. :o

NB2.

Ook wel grappig is hoe de goedkopere 2-deurs versie tussen E30 en E36 werd opgewaardeerd naar een duurdere Coupé. Marketing is a bitch; kennelijk ook qua acceleratie cijfertjes. :@ Aan de andere kant is het wel aantrekkelijk om oude bakkies meer kwaliteiten toe te dichten voor minder geld. Een soortemet (is dat nog Nederlands?) SelfServingRobinHoodEffect ofzo? :P

Maar back on topic: ga maar vast sparen. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90986975
O, ik meng me sowieso niet in die E30 vs E36 discussie hoor :P.

Ik wilde gewoon aangeven dat je cijfers niet klopten :D

Deed overigens ~240 op de teller. Maar dat zal ongetwijfeld meer richting 220GPS gaan.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 18:25:04 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90987021
chk het geluid van dat ding nou maar op die filmpie
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90987068
Ja, net gedaan.

Mijn god :9~ O+

En die weg ook!
pi_90987747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 17:12 schreef Maharbal het volgende:

Opzich wel mooi inderdaad. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eerder voor een A5 coupé zou gaan dan voor een 3-serie coupé.
:{ :{ :{ :{ :{ :{ :N :{w
Facts don't care about your feelings
pi_90989432
Ik heb een E36 diesel automaat uit 1998 die stuk gegaan is. De cylinderkop is eraf gehaald om te kijken, en er er blijken scheuren in de kop te zitten.
Verder ziet hij er nog prima uit, amper roest enzo, alleen het blok is dus een probleem.
Wat kun je nu nog met zo'n ding doen?
pi_90989934
Nieuwe cilinderkop erop? :)
Facts don't care about your feelings
pi_90990146
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Nieuwe cilinderkop erop? :)
Ja, maar dat is echt ontzettend duur... En voor een auto van dik 10 jaar toch niet meer waard?
pi_90990535
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Facts don't care about your feelings
pi_90991141
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Hangt van de staat af en die km-stand etc. he. Nieuwe cilinderkop is idd duur, 2e hands kan maar dan weet je ook niet wat je krijgt. Is het de 325tds? Die staan wel bekend om gescheurden cilinderkoppen helaas.
Inderdaad, de 325tds (M51) met 330k op de klok.
Ik weet niet precies wat ik er mee aan moet. Kijk want als hij gerepareerd wordt - voor een flink bedrag - 't blijft natuurlijk een bejaard blok - wat zal het volgende euvel wel niet worden? Misschien zit ik na een maand dan ineens met krukaslagers die versleten zijn.... Weer honderden euro's verder.
pi_90991296
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig :P en het kost wel wat.

Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46? :)
Facts don't care about your feelings
pi_90991400
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja, je kan ook zoeken naar een nieuw blok, zijn er vast wel enkele te vinden met een betere km-stand. Dan nog zit je alleen met hetzelfde risico want die scheuren regelmatig :P

Lastig, maar 330k is wel erg veel, ik neem aan dat de rest van je auto dan ook niet in nieuwstaat meer is. Tijd voor een E46? :)
Ja, inderdaad, ik overweeg eentje uit 2001 of 2002 te nemen... 't is jammer want hij rijd reed echt fantastisch. Oh wat een wegligging, subliem... Geen enkele auto die ik hiervoor had kan eraan tippen.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 20:12:25 #101
18653 crew  D.
pi_90992350
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 09:18 schreef Hyperdude het volgende:

E36 vormgeving heb ik mijn twijfels over; maar de Coupé, in originele staat, is de meest Italiaans vormgegeven BMW na de E9, en zodoende qua vormgeving de meest geslaagde BMW na de M1. :)

^O^
  vrijdag 7 januari 2011 @ 20:30:20 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_90993230
Pcies.
Unterhaching-Bolzano doe je 's avonds in minder dan 2 uur; dus waarom je ontwerpers helemaal uit de NL of US polder halen, en niet uit Milaan? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_90993484
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

:{ :{ :{ :{ :{ :{ :N :{w
Ik vind dat ding nou eenmaal mooier.

En E46 coupé > E92
pi_90994622
Jammer dat je dat vindt :P ik vind die A5 maar niks. Ja E46 > E92 ben ik het wel mee eens. Vooral de E46 M3 blijft echt gewoon zo'n gruwelijke bak.

Facts don't care about your feelings
pi_90996534
Mij maak je wel blij met : . Vind het één van de mooiste auto's van de afgelopen jaren.

O en die E46 M3...ja god, tijdloos, fantastisch, bruut, mooi mooi mooi O+

Mijn doelstelling is nog steeds dat ik binnen 5 jaar zo'n ding wil hebben :9~
pi_90996721
Ik zat er ook aan te denken, maar weet niet of het het waard is vanuit een E46 coupe over te stappen. Tuurlijk, het is in elk opzicht gruwelijker dan m'n 318ci maar het blijft toch een beetje dezelfde auto :P en een beetje nette moet je toch minstens 20k voor neertellen. Pittig ;(

Wat betreft die A5 kan ik alleen maar kokhalzen. Die golvende lijn erin... nee ik snap niet het niet helemaal, maar ben dan ook nooit een Audi fan geweest.
Facts don't care about your feelings
pi_90997133
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zat er ook aan te denken, maar weet niet of het het waard is vanuit een E46 coupe over te stappen. Tuurlijk, het is in elk opzicht gruwelijker dan m'n 318ci maar het blijft toch een beetje dezelfde auto :P en een beetje nette moet je toch minstens 20k voor neertellen. Pittig ;(

Wat betreft die A5 kan ik alleen maar kokhalzen. Die golvende lijn erin... nee ik snap niet het niet helemaal, maar ben dan ook nooit een Audi fan geweest.
Juh, 20/25k.

Ik zou geen probleem hebben met zo'n overstap. Alleen je moet zo'n ding ook kunnen onderhouden, en reken maar dat je daar 1.000/2.000 voor per jaar apart zult moeten houden.

Ik denk dat ik ergens volgend jaar een E46 coupé 6cyl haal, en dat ik vanaf dan m'n geld opzij ga leggen voor zo'n M3 O+
pi_90997264
Als je toch naar zulke bedragen gaat; voor 20k heb je ook een hele dikke 7-serie met weinig kilometers. :)

Of een Z4 natuurlijk.
pi_90997856
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen. 7-serie is erg dik natuurlijk, maar toch geen auto voor een jonger iemand zeg maar :P alhoewel die 7-serie wel erg mooi is :9~
Facts don't care about your feelings
pi_90998754
Zo'n 7 doet mij niet heel veel. Een z4 vind ik wel mooi, maar de E46 vind ik al sinds ik 'm ken één van de mooiste auto's (en de mooiste 3) ooit gebouwd. De M is daar dan ook het summum van O+

Het is dus een droomauto voor mij. En het leuke is dat die droomauto ook nog echt zonder al te veel moeite bereikbaar is.
pi_90999131
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen.
Oh, ik dacht dat je zei dat je alle BMW coupés mooi vond, maar ik zie nu dat je het specifiek over de 3-serie had. :)
pi_90999730
Als ik een ooit een carrièreswitch naar kapper overweeg dan ga ik wel kijken naar een Z-je.
Facts don't care about your feelings
pi_91003112
Bleh na de E46, E39 en E38 is het alleen maar lelijker geworden.

ff serieus kijk dat verschil:
VW passat:


Mercedes:


Audi:


BMW:


Sorry maar ik vind het echt autos waar ik kotsmisselkijk van wordt. Het zijn alleen maar dezelfde kwa uiterlijk.
Waar is die stijl gebleven?

Kijk hoe mooi deze E46 is bijv:


Deze A6:


Passat(oke deze lijkt veel op de A6):


Vroeger had je nog een beetje onderscheiding en wat stijl kwa autos.
pi_91005553
Van die Audi word ik ook misselijk ja. :r
Facts don't care about your feelings
pi_91005801
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik een ooit een carrièreswitch naar kapper overweeg dan ga ik wel kijken naar een Z-je.
Ach, toch altijd nog liever kapper dan kamper. >:)

Je bent trouwens de eerste die ik de Z Coupé een kapperauto hoor noemen.
  vrijdag 7 januari 2011 @ 23:49:33 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91006501
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 20:30 schreef Hyperdude het volgende:
Pcies.
Unterhaching-Bolzano doe je 's avonds in minder dan 2 uur; dus waarom je ontwerpers helemaal uit de NL of US polder halen, en niet uit Milaan? :P
270km in minder dan twee uur? Dan heb je aardig doorgejakkerd ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:34:36 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91015022
Het is geen NL daaro
Grotendeels Freie Fahrt für freie Bürger (in D en I); dan schiet het (s'nachts) lekker op. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:52:40 #118
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91017755
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, maar dat is een heel andere soort auto. Een Z3/Z4 zou ik nooit van m'n leven kopen. 7-serie is erg dik natuurlijk, maar toch geen auto voor een jonger iemand zeg maar :P alhoewel die 7-serie wel erg mooi is :9~
Ik zou zelf geen Siebner willen hebben, veel te groot zo'n auto :P
Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSI O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_91018691
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik zou zelf geen Siebner willen hebben, veel te groot zo'n auto :P
Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSI O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, een werkende fünfer dus? :D
pi_91019184
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 11:52 schreef tha_rizzo het volgende:
Ik zou voor ¤20k gewoon gaan voor een 3.0 CSI O+

in mijn garage staat er zo een. ik denk dat je die voor veel minder over mag nemen :+
  zaterdag 8 januari 2011 @ 12:43:35 #121
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_91019189
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 23:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Ach, toch altijd nog liever kapper dan kamper. >:)

Je bent trouwens de eerste die ik de Z Coupé een kapperauto hoor noemen.
+1

Kampers zijn jaloers op knapgekapte mannen. :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:05:06 #122
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91024404
In het vertrouwen dat ik hier in het goede topic ben beland, post ik. :)

Zaterdag 29 januari ga ik trouwen met SingleCoil. :) Wij willen met onze eigen auto van de verschillende locaties naar andere locaties reizen, maar zoeken hiervoor nog een chauffeur. Onze auto is een BMW E34 518i (Zie OP). De chauffeur zou beschikbaar moeten zijn vanaf ongeveer 08.00 tot en met ergens 's nachts (precieze tijd onbekend, afhankelijk van hoe gezellig het is ;)).

Het gaat om de volgende ritten:

08:00 Schiedam - Rotterdam Centrum
+/- 11:00-12:00 Rotterdam Centrum - Vlaardingen
13:15 Vlaardingen - Stadhuis Rotterdam

Hierna kan de chauffeur kiezen wat hij/zij doet, maar ergens diep in de nacht (24:00+, kan net zo goed 3:00 o.i.d. worden) binnen redelijke tijd (zeg 30 a 40 minuten) oproepbaar zijn om de volgende ritten te maken:

Rotterdam Kralingen - Schiphol
Schiphol - Schiedam, aldaar de auto ergens parkeren waar het geen betaald parkeren is (Kan lastig zijn rond die tijd, maar we hebben wel tips), de sleutels door onze brievenbus gooien en een e-mail sturen waar we de auto terug kunnen vinden.

Dit allemaal tegen een redelijke vergoeding (onderhandelbaar).

De chauffeur heeft de keuze om aanwezig te zijn op de plechtigheid (parkeervergunning beschikbaar), de receptie en diner in Hotel New York (betaald parkeren) en het feest (In Kralingen, gratis parkeren) - mits de chauffeur uiteraard niet teveel drinkt. ;) Uiteraard kan de chauffeur ook na ons bij het Stadhuis afgeleverd te hebben er voor kiezen om de auto ergens te plaatsen waar hij/zij hem zelf terug vindt en pas 's nachts weer in de benen te komen.

Mocht iemand hier zin in hebben, PM me en vertel me hierbij wat voor vergoeding je hiervoor zou willen ontvangen. Als het een beetje aansluit bij wat wij zelf in gedachten hebben, komen wij er vast uit. :)
pi_91025168
Leuk plan/initiatief Alicey ^O^

Misschien is het ook wel een idee om het in het topic van hikers/privé-chauffeurs (Easyway) te plaatsen.

Ik heb zelf ook wel eens privé-chauffeur ritten gedaan, maar heb helaas geen tijd dat weekend!
  zaterdag 8 januari 2011 @ 15:58:46 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91026346
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 15:25 schreef Maharbal het volgende:
Leuk plan/initiatief Alicey ^O^

Misschien is het ook wel een idee om het in het topic van hikers/privé-chauffeurs (Easyway) te plaatsen.

Ik heb zelf ook wel eens privé-chauffeur ritten gedaan, maar heb helaas geen tijd dat weekend!
Jammer dat je zelf geen tijd hebt, Maharbal. :)

Ik heb even gezocht in de topics, maar ik kan het niet echt vinden.. Heb je misschien een linkje voor me?
pi_91026733
Zit in WGR. Grootste deel v/d hikers/chauffeurs daar werkt bij hetzelfde bedrijf als waar ik jaren heb gewerkt met m'n bijbaantje.

Student Chauffeur #20: Minder sneeuw en meer ritten
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:10:47 #126
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91026809
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:09 schreef Maharbal het volgende:
Zit in WGR. Grootste deel v/d hikers/chauffeurs daar werkt bij hetzelfde bedrijf als waar ik jaren heb gewerkt met m'n bijbaantje.

Student Chauffeur #20: Minder sneeuw en meer ritten
Ah, kijk.. Die heb ik zojuist gevonden.. Wij betalen gewoon contant uit, liever niet via een bedrijf. ;)
pi_91026902
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ah, kijk.. Die heb ik zojuist gevonden.. Wij betalen gewoon contant uit, liever niet via een bedrijf. ;)
Dat bedoel ik inderdaad ook niet. Alleen slechts om aan te geven dat het over het algemeen wel goede chauffeurs/hikers zijn :P.

Er zit ongetwijfeld iemand bij die wel geinteresseerd is, en anders moet je misschien Rizzo eens proberen. Die doet/deed het sowieso wel vaker en ik geloof dat hij ook nog eens ergens in de buurt van Breda oid woont.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 16:39:09 #128
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91028084
Inmiddels heb ik (via een overwachte weg) een reactie. Ik ga er vanuit dat het geregeld is, maar over 2 weken worden de details besproken. Mocht er alsnog iets nodig zijn, dan post ik opnieuw, maar voorlopig ga ik er vanuit dat het geregeld is. :)
  zaterdag 8 januari 2011 @ 17:40:24 #129
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91030944
Ik zou je best willen helpen, maar ik woon 150km verderop en moet bovendien werken, dus dan moet er wel heel veel geboden worden om dat te compenseren :+.

Ik hoop wel dat het voor jullie een mooie dag wordt! O+
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 18:09:03 #130
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91032312
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:12 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat bedoel ik inderdaad ook niet. Alleen slechts om aan te geven dat het over het algemeen wel goede chauffeurs/hikers zijn :P.

Er zit ongetwijfeld iemand bij die wel geinteresseerd is, en anders moet je misschien Rizzo eens proberen. Die doet/deed het sowieso wel vaker en ik geloof dat hij ook nog eens ergens in de buurt van Breda oid woont.
Dat klopt.
En ik ben al heel wat auto's gewend, van een Vulva 940, tot een BMW 750i (F01) en een Audi RS4 :D

Ik begin trouwens wel bang te worden dat m'n koppeling het binnenkort echt begeeft ;(
Woont er hier iemand in de buurt van Breda en heeft die persoon toevallig ook een brug en kennis van oude BMWtjes? O+
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  Moderator zaterdag 8 januari 2011 @ 19:31:14 #131
18653 crew  D.
pi_91035909
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:32 schreef k_man het volgende:
Als je toch naar zulke bedragen gaat; voor 20k heb je ook een hele dikke 7-serie met weinig kilometers. :)

De mooiste BMW imho, alleen die velgen zijn wat minder :P
  zaterdag 8 januari 2011 @ 19:36:43 #132
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91036138
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 12:43 schreef rival het volgende:

[..]

in mijn garage staat er zo een. ik denk dat je die voor veel minder over mag nemen :+
In wat voor staat is die auto? :P
En ik heb momenteel aan één project al teveel om handen ;(
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_91043159
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 16:39 schreef Alicey het volgende:
Inmiddels heb ik (via een overwachte weg) een reactie. Ik ga er vanuit dat het geregeld is, maar over 2 weken worden de details besproken. Mocht er alsnog iets nodig zijn, dan post ik opnieuw, maar voorlopig ga ik er vanuit dat het geregeld is. :)
Alicey ik weet niet of het je nog is opgevallen maar tijdens de PTA verkiezing heb ik (als enige overigens) op je E34 gestemd :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 9 januari 2011 @ 10:23:27 #134
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91057939
Heeft er iemand toevallig nog een ongebruikte parkeersensor voor een e46 sedan liggen? Linksachter is er eentje kapot, nu doet m'n PDC het niet -O-. Geen ramp, wel irritant.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91058346
Mijne heeft nooit gewerkt ;( ik heb alle sensor gechecked en ze tikken allemaal. Bij mij was er ook eentje stuk gegaan, had ik gewoon via marktplaats voor paar tientjes op de kop getikt. Maar het werkt nog steeds niet ;( is er misschien wat mis in de bekabeling of in de module ofzo? Uitlezen gaf gewoon aan dat ze allemaal werkten.
Facts don't care about your feelings
  zondag 9 januari 2011 @ 10:53:03 #136
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91058368
@ Mikkie

Ikke niet.
Leuk iedere keer die piep als je 'm in de achterruit zet.
Zekering er uit=binnenspiegel dimt niet meer. :P
Voorzichtig met de tuinslang en die sensoren helpt wel, maar geen 100%.

¤65,18 ex betaalde ik de laatste keer (2 keer zo'n ding kapot gehad)

@Yoshi
Kan diegene die het heeft uitgelezen je niet verder helpen?
Overigens zegt dat tikken niet 100% zeker dat ze goed zijn; maar uitlezen is dacht ik redelijk waterdicht.

Mijn garage heeft een goede sensor liggen om ze toch even 100% zeker te kunnen controleren. Op Marktplaats zou ik die dingen niet kopen; weet je nog niet zeker of ze goed zijn.
Maar wel een goed idee; ik ga die 2 oude sensoren van mij ff te koop zetten daaro. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 9 januari 2011 @ 12:15:27 #137
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91060153
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 21:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Alicey ik weet niet of het je nog is opgevallen maar tijdens de PTA verkiezing heb ik (als enige overigens) op je E34 gestemd :P
Dat is mij niet opgevallen idd.. Er was mij niet eens opgevallen dat er verkiezingen zijn gehouden! :o

Leuk dat je voor een stem hebt gezorgd. O+
pi_91060455
Ja verdomme Alicey, als jij had gestemd had ik gewonnen! :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 9 januari 2011 @ 12:35:18 #139
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91060757
Ik snap er geen hol van: ga ik straks op pad, hele foutmelding van de PDC weg en alles werkt gewoon weer :D :').

Hoe dan ook, weer een nieuw probleem: m'n schuifdak is kapot. Waarschijnlijk wat onderdelen afgebroken. Dadelijk maar even kijken en nieuwe bestellen; hopelijk kan ik zelf alles repareren, anders wordt het een duur ritje naar de dealer...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91060859
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn? :P
Facts don't care about your feelings
  zondag 9 januari 2011 @ 13:13:53 #141
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91062215
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn? :P
Hendel en bijbehorende schakelaar kapot? Als de hendel kraakt lijkt het me geen overbodige luxe om die te vervangen.
Anders moet je even naar de zekeringen kijken.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  zondag 9 januari 2011 @ 13:14:22 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91062232
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:35 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap er geen hol van: ga ik straks op pad, hele foutmelding van de PDC weg en alles werkt gewoon weer :D :').
Zeker een Italiaans stekkertje gebruikt?
Naar mijn ervaring gaat het uiteindelijk toch continu kapot/dood. Maar je kunt natuurlijk geluk hebben.

quote:
Hoe dan ook, weer een nieuw probleem: m'n schuifdak is kapot. Waarschijnlijk wat onderdelen afgebroken.
Binnenhemel die vast loopt/scheef loopt of het glazen schuifdak zelf?
Heb je eigenlijk alleen glazen schuifdaken of ook metalen schuifdaken bij de E46?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 9 januari 2011 @ 13:16:42 #143
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91062336
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Binnenhemel die vast loopt/scheef loopt of het glazen schuifdak zelf?
Heb je eigenlijk alleen glazen schuifdaken of ook metalen schuifdaken bij de E46?
Ik heb even het dak zelf eraf gehaald, blijkt dat de beide geleiders scheef staan ten opzichte van elkaar. Als de rechter helemaal bovenin zit, zit de linker halverwege. Hetzelfde bij het naar binnen trekken. Als het dak erop gemonteerd zit gaat het dus alle kanten scheef op en naar achteren kan het helemaal niet...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91062799
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 12:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Knipperlichten van m'n E21 doen raar. Als ik die hendel naar boven of beneden hoor je een hard kraakgeluid. Beetje alsof dat knippergeluid klem zit. Lampje op dashboard van knipperlicht gaat ook niet branden en volgens mij knipperen de lichten ook niet. Wat kan dit zijn? :P
Klinkt als een kortsluiting :P
pi_91062854
Ik haat kortsluitingen ;( . Snik...

Laatst het standaard E21 kwaaltje. De alarmknop (dus dat al je knipperlichten aan gaan) schoot los en die gaat dus standaard branden. Nu heb ik die knop met tape vastgeplakt maar blijft maar half zitten. Kan zo weer los schieten en dan knippert alles weer. Welke mongool bedacht heeft dat een knop bij indrukken UIT staat en bij losschieten AAN staat mag wat mij betreft gemarteld worden. :')
Facts don't care about your feelings
  zondag 9 januari 2011 @ 13:32:24 #146
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91062890
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik haat kortsluitingen ;( . Snik...

Laatst het standaard E21 kwaaltje. De alarmknop (dus dat al je knipperlichten aan gaan) schoot los en die gaat dus standaard branden. Nu heb ik die knop met tape vastgeplakt maar blijft maar half zitten. Kan zo weer los schieten en dan knippert alles weer. Welke mongool bedacht heeft dat een knop bij indrukken UIT staat en bij losschieten AAN staat mag wat mij betreft gemarteld worden. :')
Koop een nieuw knopje, zo'n ramp is dat niet hoor.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  zondag 9 januari 2011 @ 15:24:40 #147
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91067688
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:16 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik heb even het dak zelf eraf gehaald, blijkt dat de beide geleiders scheef staan ten opzichte van elkaar. Als de rechter helemaal bovenin zit, zit de linker halverwege. Hetzelfde bij het naar binnen trekken. Als het dak erop gemonteerd zit gaat het dus alle kanten scheef op en naar achteren kan het helemaal niet...
Hmmm, motortje e.d. eruit gehaald, beetje geklungeld en alles gaat weer als een tiet. Heeft wel wat tijd en het nodige vloekwerk gekost, maar ach 8-)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91067874
Nice, toch altijd het leukste als je het zelf kan oplossen :P

Nog een E30-master hier die achterbumper heeft liggen? Die oude chrome dingen. Die van m'n tante is helemaal verroest en verrot. Of kan er ook zo'n nieuwe bumper van type 2?

[ Bericht 37% gewijzigd door YoshiBignose op 09-01-2011 15:44:01 ]
Facts don't care about your feelings
pi_91070357
Type 1 en Type 2 is niet uitwisselbaar ivm pasvorm en aansluitingen.
  zondag 9 januari 2011 @ 16:30:35 #150
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91070595
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:24 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Hmmm, motortje e.d. eruit gehaald, beetje geklungeld en alles gaat weer als een tiet. Heeft wel wat tijd en het nodige vloekwerk gekost, maar ach 8-)
Dat zijn de beste zondagmiddagklusjes. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')