abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91386520
mensen even een uber-noob-vraag: waarvoor staan de letters ''CD'' achter een 330 CD ? ?
pi_91386552
coupe diesel
Facts don't care about your feelings
pi_91386605
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:32 schreef YoshiBignose het volgende:
coupe diesel
Dankjewel :)

Ik ben een grote fan van BMW's maar mijn kennis er over staat nog in zijn babyschoentjes :@

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2011 22:34:19 ]
pi_91386680
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:33 schreef Weissman het volgende:

[..]

Dankjewel :)

Ik ben een grote fan van BMW's maar mijn kennis er over staat nog in zijn babyschoentjes :@
Geeft niet :P E46 3-series hadden veel soorten... volgens mij:

i = injectie (benzine)
ci = coupe benzine
ti = compact benzine
d = diesel
cd = coupe diesel
td = compact diesel
xi = awd
pi_91387143
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

i = injectie (benzine)
ci = coupe benzine
ti = compact benzine
d = diesel
cd = coupe diesel
td = compact diesel
xi = awd

td = turbodiesel(alleen de oude types voor 1990)
tds = turbodiesel kwam na de td maar is alsnog geen directe inspuiting
d = common rail turbodiesel kwam na de tds

edit:
ik heb t over alle types van bmw dan :)
  zondag 16 januari 2011 @ 00:27:39 #261
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91393035
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:56 schreef OEM het volgende:

[..]

Chromeline is alleen op 3-deurs beschikbaar. (wbt de 1-serie)
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik was idd een 3-deurs aan het configureren. Wel handig om te weten :).
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjes :P
Dat dus ;).
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:44 schreef Maharbal het volgende:
Ik begin steeds minder zin te hebben in deze onzin en ik heb er ook geen tijd voor. Dit duwt mij wel steeds meer richting een E46 :P
Dynamo zou zomaar kunnen, inderdaad. Ik had het van de zomer ook: ineens veel lampjes aan, beetje knipperen, vermogen weg... en ik was gezien ;(

Wel knake: ik dacht straks even iets uit m'n armsteun te pakken, gaat dat ding niet meer open! Ook een hefboomwerking en wat kracht met een schroevendraaier mocht niet baten. Uiteindelijk dus de armsteun maar los geschroefd, bleek de achterkant van een pen tussen het sluitingsmechanisme te zijn gekomen :X. Naja, gelukkig opgelost binnen een kwartier zonder een nieuwe armsteun te hoeven kopen :P.
Nadeeltje wel: er brak een klein plastic pinnetje af bij de demontage. Ik hoop maar dat dat geen nadelige gevolgen heeft voor de werking, en dat het niet gaat rammelen, want da's nog wel het meest irritant :X.

[ Bericht 17% gewijzigd door Mikkie op 16-01-2011 00:32:42 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91411861
@ turq:

die e46 ziet er strak uit van de voorkant. toen zag ik de achterkant.... :S ik weet niet wat ik erger vind.. die achterbumper met dat el cheepo gaas of die spoiler.

@haarbal:
dynamo's van andere auto's gaan nooit stuk? :P desnoods haal je een dynamo van de sloop.
ik moest een jaar terug ook elke keer drukken om ergens te komen :') ook accu vervangen en het probleem bleef. lag hem ook aan de dynamo dus.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_91411983

ik ben zo blij, als ik in de e21 rij

O+
pi_91416127
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Mag ik mee? :P

Back from Bangkok, waar de nieuwe 740Li als een idioot verkoopt :P
pi_91417236
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:

i = injectie (benzine)
ci = coupe benzine
ti = compact benzine
d = diesel
cd = coupe diesel
td = compact diesel
xi = awd
Ok, thanx voor de uitleg. alleen wat is de definite van ''compact'' ? dat is de enige die ik niet snap in het rijtje. en awd is toch 4 wiel aandrijving ?
pi_91418660
quote:
6s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:52 schreef Weissman het volgende:

[..]

Ok, thanx voor de uitleg. alleen wat is de definite van ''compact'' ? dat is de enige die ik niet snap in het rijtje. en awd is toch 4 wiel aandrijving ?
Als je een BMW ziet, waarvan je denkt `Eujs, die is lelijk`, dan heb je een compact. ;)

Sedan, waar ze een stuk van de kont hebben afgehakt en lelijke koplampen
  zondag 16 januari 2011 @ 17:53:22 #267
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_91420194
Cabrio's worden ook aangegeven met ci...
"The meaning of life is 'bucket'."
pi_91424881
quote:
10s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:22 schreef Bowny het volgende:

[..]

Als je een BMW ziet, waarvan je denkt `Eujs, die is lelijk`, dan heb je een compact. ;)

Sedan, waar ze een stuk van de kont hebben afgehakt en lelijke koplampen
de e46 dan. De E36 gaat nog net door de beugel :P
pi_91426378
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:53 schreef Poekel het volgende:
Cabrio's worden ook aangegeven met ci...
Klopt, want je vindt geen 4-deur cabrio's ;)

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 16:28 schreef Bowny het volgende:

[..]

Mag ik mee? :P

Ja hoor :P als je niet te dik bent. De auto staat nogal laag, bij teveel mensen dan schraapt er van alles bij drempels :P
pi_91427479
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 19:37 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

de e46 dan. De E36 gaat nog net door de beugel :P
Agree :)

quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:

Ja hoor :P als je niet te dik bent. De auto staat nogal laag, bij teveel mensen dan schraapt er van alles bij drempels :P
Ben geen dikke Duitser, dus dat gaat helemaal goed komen! ^O^ ;)
pi_91444341
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 20:23 schreef Bowny het volgende:

[..]

Ben geen dikke Duitser, dus dat gaat helemaal goed komen! ^O^ ;)
Eten we wel ff bij de Oriental ;)

Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen. :P Auto Molenaar in Heerhugowaard zijn toch wel kenners?

Deze week ff de E46 apk keuren. Kwikfit nu 15 euro :') je kan gewoon online inplannen en zelfs betalen. Ben benieuwd of ze opeens allemaal dingen vinden, lijkt me sterk want hij doet het nu prima. Wat een koopje :P

[ Bericht 15% gewijzigd door YoshiBignose op 17-01-2011 00:14:42 ]
pi_91445120
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen. :P Auto Molenaar in Heerhugowaard zijn toch wel kenners?

Deze week ff de E46 apk keuren. Kwikfit nu 15 euro :') je kan gewoon online inplannen en zelfs betalen. Ben benieuwd of ze opeens allemaal dingen vinden, lijkt me sterk want hij doet het nu prima. Wat een koopje :P
beetje backfire is toch cool? :P
brandstof weer 2 cent duurder dan vorige week.. dat is dan weer minder
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_91446464
Neeeeeeeee niet cool. Geef je gas en ineens BOEM plop, motor uit :') alleen een plopje en dan blijft ie rijden gebeurt soms ook, maar je schrikt je rot. Volgens mij komt het ook niet echt uit de uitlaat, als wat je bij motoren weleens ziet. Desalniettemin moet het gefixt worden :P
pi_91451372
quote:

[..]

Leuk dat je die tent ook kent, is mijn vaste eetplekkie in Amsterdam :)
  maandag 17 januari 2011 @ 09:27:17 #275
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91451478
Van 't weekend weer een aantal km in m'n 5je gereden.
Ondanks de problemen is 't een heerlijk bakje. O+
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_91451633
Blegh, je kan dus geen Chromeline kiezen op de 5 deurs editie van de 1 series.
pi_91452957
Weet iemand of een motorkap van een e36 sedan past op een e36 compact? Ze zeggen dat de neus van een e36 sedan identiek is aan die van een compact.

Grappen over de kont heb ik al zo vaak gehoord dus hou daarover op :p

Er zit een stuk roest op mn motorkap en dat is volgens een spuiter al een keer eerder gespoten door de beunhaas.

Ik heb ook een zwarte hemel maar dat stuk hemel wat langs de linkerkant van mijn voorruit looptm is de stof ervan los.
Kan ik zoiets eventueel maken?

Dit stukje maar dan aan de linkerkant

Enne turq ik had ooit aan jou iets over je uitlaat gevraagd. Je wagen maakt een mooi geluid en dat deed je door een rechte pijp te trekken als het goed is.
Komt dat door de apk?
Ik heb een standaard uitlaat met 2 pijpen aan de einddemper. De onderkant van de auto heb ik nog niet bekeken maar hoe krijg ik hier ee nzwaarder geluid uit wanneer ik gas geef?
Ik wil dat hij stationair stil is maar wanneer ik even terugschakel ik de 6 pitter hoor.
De vlinderklep in uitlaat heb ik opengelaten.
pi_91453541
Als je de 6pitter wilt horen bij terugschakelen moet je juist niet een dikke brompot eronder doen.

Het geluid van de motor komt.....van de motor :P
pi_91453594
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:47 schreef Maharbal het volgende:
Als je de 6pitter wilt horen bij terugschakelen moet je juist niet een dikke brompot eronder doen.

Het geluid van de motor komt.....van de motor :P
ja maar dat wordt gedempt door de uitlaat. :P
  maandag 17 januari 2011 @ 10:59:16 #280
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91453893
quote:

[..]

Da's een koopje inderdaad! Zo goedkoop ga ik het met m'n diesel vast nooit meer krijgen :P. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat je er dan goed doorheen komt. Ze moeten die keuring er wel doorheen jakkeren om het rendabel te houden (minimaal vier auto's per uur en als ze steekproeven krijgen nog meer); een kapot lampje kost je al meteen de hoofdprijs dan.

Maar misschien hebbie geluk :).
Zerg schreef:
pi_91457797
quote:

Auto molenaar is ^O^

Maar regelmatig als je met je "normale" bmw komt voor "normale" probleempjes lijkt het alsof je minder aandacht krijgt dan wanneer met je een M of iets zelf gemaakts langs komt :)
pi_91457889
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]

O+
Ik heb nog nooit in een E21 gereden :$

Maar deze maakt mij wel blij O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91460307
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:46 schreef rival het volgende:

[..]

Auto molenaar is ^O^

Maar regelmatig als je met je "normale" bmw komt voor "normale" probleempjes lijkt het alsof je minder aandacht krijgt dan wanneer met je een M of iets zelf gemaakts langs komt :)
Tja.. maar ik hoef ook niet veel aandacht, als ze het maar repareren :P

En waarom mist die E30 een oog ;(
pi_91460986
quote:
Op maandag 17 januari 2011 13:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja.. maar ik hoef ook niet veel aandacht, als ze het maar repareren :P

En waarom mist die E30 een oog ;(
Dan zit je daar goed, ze weten iig waar ze mee bezig zijn :)

Extra neusgat ipv oog :+
pi_91465246
Wat ligt er onder de motorkap dan?
pi_91465930
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Een motor!
pi_91471506
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
M52, maar hoe kouder de lucht hoe beter toch :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_91471653
Cool, een M52B25?

Bij mijn E21 staat de temperatuurmeter nooit in het midden, maar altijd wat kouder naar links. M'n monteur zei dat de thermostaat te vroeg open gaat ofzo, daardoor koelt ie altijd eerder. Alleen als ik hard ga rijden en dan tijdje stil sta gaat hij naar het midden, maar nooit over de helft. Handig natuurlijk, maar zit hier ook een nadeel aan? :P
pi_91471960
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool, een M52B25?

Bij mijn E21 staat de temperatuurmeter nooit in het midden, maar altijd wat kouder naar links. M'n monteur zei dat de thermostaat te vroeg open gaat ofzo, daardoor koelt ie altijd eerder. Alleen als ik hard ga rijden en dan tijdje stil sta gaat hij naar het midden, maar nooit over de helft. Handig natuurlijk, maar zit hier ook een nadeel aan? :P
Nee B28, wel met de (grotere) inlaat van een B25.

een klein stukje? of echt flink er vanaf? een klein stukje maakt niet uit. de meeste oudewre wagens zitten er net voor of net achter, iig niet precies op het midden. als je er echt een stuk vanaf zit rij je altijd rond met een motor die niet helemaal goed op bedrijfstemperatuur komt...

heel simpele oplossing tho, een stukje plastic/karton/plaat whatever voor een klein gedeelte van je radiateur stoppen :)

ik las (volgens mij in dit topic) dat er voor nieuwere bmw's zelfs inzetstukjes zijn voor achter je nieren oid...
pi_91472124
Hmmmm, best wel groot stuk. Hij staat zeg maar tussen de helft van het halve streepje en het kwart streepje. Maar zou het niet gewoon kunnen zijn dat die meter niet helemaal klopt? Als de motor koud is staat hij namelijk ook niet bij dat blauwe ding, maar nog een heel stuk eronder. Kan het niet zijn dan dat er een afwijking in zit ofzo of hoort dat zo?

Oh ja het is natuurlijk niet handig als de motor nooit op de goede temp. komt, dan rijdt ik hele tijd met een koude motor haha. Vandaar dat ik 1 op 6 rijdt misschien. :')

B28 komt (o.a.) uit de E36 328i toch? Dat moet wel hard gaan in een E30 >:)

Kan je ook niet wat in m'n E21 takelen? :)

[ Bericht 8% gewijzigd door YoshiBignose op 17-01-2011 17:53:39 ]
pi_91477888
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:23 schreef Gokhan03 het volgende:
Enne turq ik had ooit aan jou iets over je uitlaat gevraagd. Je wagen maakt een mooi geluid en dat deed je door een rechte pijp te trekken als het goed is.
Komt dat door de apk?
Ik heb een standaard uitlaat met 2 pijpen aan de einddemper. De onderkant van de auto heb ik nog niet bekeken maar hoe krijg ik hier ee nzwaarder geluid uit wanneer ik gas geef?
Ik wil dat hij stationair stil is maar wanneer ik even terugschakel ik de 6 pitter hoor.
De vlinderklep in uitlaat heb ik opengelaten.
Ten eerste: Onze uitlaten zijn niet het zelfde. Jij hebt een geknepen 2.5 met maar 1 pijp vanaf de X stuk na je spruitstuk.
Ten tweede heb ik geen vlinderklep :P Dus dat ik ook al een verschil
Ten derde heb ik een 325i einddemper en spruitstukken tot de X stuk, daar tussen in heb ik 2 rechte buizen lopen ipv. de 2 katalysatoren en middendempers.
Jou uitlaat is volgens mij precies het zelfde als mijn 323i Sedan M-Tech. Daar ga ik iig van uit.

Zo ziet mijn uitlaat uit:

[ Bericht 2% gewijzigd door Turquaz52 op 17-01-2011 19:33:47 ]
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_91493862
Pas geleden mezelf voorgesteld in dit forum. hierbij ook een fototje ( van de dame uiteraard)

bmw 26-6 048 by Mavi86, on Flickr

bmw 26-6 011 by Mavi86, on Flickr

bmw 26-6 068_6_7 by Mavi86, on Flickr

pi_91494169
Mooie 316i, die zie je niet vaak met bumpers en dorpel meegespoten. Waarom voor witte knippers en achter niet?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 00:32:09 #294
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91498002
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie 316i, die zie je niet vaak met bumpers en dorpel meegespoten. Waarom voor witte knippers en achter niet?
En om het af te maken zijn Silvervisions in de knipperlichten natuurlijk wel extra mooi, ben je van die oranje bolletjes af :).
Zerg schreef:
pi_91501989
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmm, best wel groot stuk. Hij staat zeg maar tussen de helft van het halve streepje en het kwart streepje. Maar zou het niet gewoon kunnen zijn dat die meter niet helemaal klopt? Als de motor koud is staat hij namelijk ook niet bij dat blauwe ding, maar nog een heel stuk eronder. Kan het niet zijn dan dat er een afwijking in zit ofzo of hoort dat zo?

Oh ja het is natuurlijk niet handig als de motor nooit op de goede temp. komt, dan rijdt ik hele tijd met een koude motor haha. Vandaar dat ik 1 op 6 rijdt misschien. :')

B28 komt (o.a.) uit de E36 328i toch? Dat moet wel hard gaan in een E30 >:)

Kan je ook niet wat in m'n E21 takelen? :)
Mijne staat ook nog voor het blauwe hoor als ie net aan gaat (net even gekeken) het zou kunnen dat ie een afwijking heeft maar ik denk eerder dat hij gewoon niet warmer wordt dan dat. aangezien hij er wel heen gaat wanneer je stil staat oid.

Ja blok wat erin hangt komt uit een 328i. en inderdaad, de E30 vliegt :+

Ik weet niet zo goed wat de ruimte is in een E21 maar ik ga er vanuit dat er wel mogelijkheden zijn.. in de E30 past zelfs een V12 uit een oude 7 serie ;)

google verteld mij net dat er veel M42's in gaan (318is) en ook M20B25...
ik zie zelfs een M50.
pi_91503774
Ey weet iemand goede plekken in NL waar je je auto kan tunen? Body kits enz...

Gaat om een mogelijke BMW 320-330c (of ci)...
pi_91504794
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 09:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ey weet iemand goede plekken in NL waar je je auto kan tunen? Body kits enz...

Gaat om een mogelijke BMW 320-330c (of ci)...
Originele Mtech pakketten zoeken. die bestaan voor elk type.
Anders kan je nog gaan zoeken naar Alpina of Hartge.
Even op google zoeken.
pi_91504878
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef rival het volgende:

[..]

Originele Mtech pakketten zoeken. die bestaan voor elk type.
Anders kan je nog gaan zoeken naar Alpina of Hartge.
Even op google zoeken.
Plekken, oftewel garage's...
pi_91507802
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:03 schreef rival het volgende:

[..]

Mijne staat ook nog voor het blauwe hoor als ie net aan gaat (net even gekeken) het zou kunnen dat ie een afwijking heeft maar ik denk eerder dat hij gewoon niet warmer wordt dan dat. aangezien hij er wel heen gaat wanneer je stil staat oid.

Ja blok wat erin hangt komt uit een 328i. en inderdaad, de E30 vliegt :+

Ik weet niet zo goed wat de ruimte is in een E21 maar ik ga er vanuit dat er wel mogelijkheden zijn.. in de E30 past zelfs een V12 uit een oude 7 serie ;)

google verteld mij net dat er veel M42's in gaan (318is) en ook M20B25...
ik zie zelfs een M50.
Klopt, M20B25 is in principe de makkelijkste swap, omdat er nu al in een M20(b20) in zit. Kan jij dat? Hoeveel werk is zo'n swap?
pi_91508368
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
thnx, wat betreft die witte knippers.. zo heb ik de auto destijds gekocht en vond het wel best :)

Ik heb inmiddels wel andere koplampen ( angle eyes). Deze foto's zijn al eventjes oud.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 13:30:10 #301
325757 HFdude
Lancia fan, BMW rijder...
pi_91511487
Bij deze wil ik me ff voorstellen. Ik ben HFdude, Lancia/Alfa fan en woonachtig in rotterdam en vind BMW's zo'n beetje de lelijkste auto's die er zijn. Toch ben ik vanwege de rijkwaliteiten fervent BMW rijder en zou niet ander meer willen. Mijn historie van BMW's in chronologische volgorde van bezit:

- '99 E39 540i touring M-pakket
- '02 E53 X5 4.4 High Executive (lpg G3 prins installatie laten inbouwen, NOOIT DOEN!)
- '03 E60 530d High Executive (350k op de teller gezet zonder noemenswaardige problemen)
- '05 E61 535d M-Pakket (momenteel in bezit)

Mag mijn E61 ook in de Openingspost?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')