Dankjewelquote:
Geeft nietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:33 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ik ben een grote fan van BMW's maar mijn kennis er over staat nog in zijn babyschoentjes
td = turbodiesel(alleen de oude types voor 1990)quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geeft nietE46 3-series hadden veel soorten... volgens mij:
i = injectie (benzine)
ci = coupe benzine
ti = compact benzine
d = diesel
cd = coupe diesel
td = compact diesel
xi = awd
Ah kijk, dat wist ik niet. Ik was idd een 3-deurs aan het configureren. Wel handig om te wetenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:56 schreef OEM het volgende:
[..]
Chromeline is alleen op 3-deurs beschikbaar. (wbt de 1-serie)
Dat dusquote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjes
Dynamo zou zomaar kunnen, inderdaad. Ik had het van de zomer ook: ineens veel lampjes aan, beetje knipperen, vermogen weg... en ik was gezienquote:Op zaterdag 15 januari 2011 16:44 schreef Maharbal het volgende:
Ik begin steeds minder zin te hebben in deze onzin en ik heb er ook geen tijd voor. Dit duwt mij wel steeds meer richting een E46
Mag ik mee?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben zo blij, als ik in de e21 rij
Ok, thanx voor de uitleg. alleen wat is de definite van ''compact'' ? dat is de enige die ik niet snap in het rijtje. en awd is toch 4 wiel aandrijving ?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 22:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Geeft nietE46 3-series hadden veel soorten... volgens mij:
i = injectie (benzine)
ci = coupe benzine
ti = compact benzine
d = diesel
cd = coupe diesel
td = compact diesel
xi = awd
Als je een BMW ziet, waarvan je denkt `Eujs, die is lelijk`, dan heb je een compact.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:52 schreef Weissman het volgende:
[..]
Ok, thanx voor de uitleg. alleen wat is de definite van ''compact'' ? dat is de enige die ik niet snap in het rijtje. en awd is toch 4 wiel aandrijving ?
de e46 dan. De E36 gaat nog net door de beugelquote:Op zondag 16 januari 2011 17:22 schreef Bowny het volgende:
[..]
Als je een BMW ziet, waarvan je denkt `Eujs, die is lelijk`, dan heb je een compact.
Sedan, waar ze een stuk van de kont hebben afgehakt en lelijke koplampen
Klopt, want je vindt geen 4-deur cabrio'squote:Op zondag 16 januari 2011 17:53 schreef Poekel het volgende:
Cabrio's worden ook aangegeven met ci...
Ja hoorquote:
Agreequote:Op zondag 16 januari 2011 19:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
de e46 dan. De E36 gaat nog net door de beugel
Ben geen dikke Duitser, dus dat gaat helemaal goed komen!quote:Op zondag 16 januari 2011 20:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja hoorals je niet te dik bent. De auto staat nogal laag, bij teveel mensen dan schraapt er van alles bij drempels
Eten we wel ff bij de Orientalquote:Op zondag 16 januari 2011 20:23 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ben geen dikke Duitser, dus dat gaat helemaal goed komen!![]()
beetje backfire is toch cool?quote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Eten we wel ff bij de Oriental![]()
Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen.Auto Molenaar in Heerhugowaard zijn toch wel kenners?
Deze week ff de E46 apk keuren. Kwikfit nu 15 euroje kan gewoon online inplannen en zelfs betalen. Ben benieuwd of ze opeens allemaal dingen vinden, lijkt me sterk want hij doet het nu prima. Wat een koopje
Leuk dat je die tent ook kent, is mijn vaste eetplekkie in Amsterdamquote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
ja maar dat wordt gedempt door de uitlaat.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:47 schreef Maharbal het volgende:
Als je de 6pitter wilt horen bij terugschakelen moet je juist niet een dikke brompot eronder doen.
Het geluid van de motor komt.....van de motor
Da's een koopje inderdaad! Zo goedkoop ga ik het met m'n diesel vast nooit meer krijgenquote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik laat de E21 toch maar even nakijken door een goede garage. Hij loopt niet lekker. Veel backfire en ik kan het gaspedaal gewoon niet te ver intrappen. Zonde, ik wil gassen.Auto Molenaar in Heerhugowaard zijn toch wel kenners?
Deze week ff de E46 apk keuren. Kwikfit nu 15 euroje kan gewoon online inplannen en zelfs betalen. Ben benieuwd of ze opeens allemaal dingen vinden, lijkt me sterk want hij doet het nu prima. Wat een koopje
Auto molenaar isquote:Op maandag 17 januari 2011 00:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nog nooit in een E21 gereden :$quote:Op zondag 16 januari 2011 15:05 schreef YoshiBignose het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben zo blij, als ik in de e21 rij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tja.. maar ik hoef ook niet veel aandacht, als ze het maar reparerenquote:Op maandag 17 januari 2011 12:46 schreef rival het volgende:
[..]
Auto molenaar is![]()
Maar regelmatig als je met je "normale" bmw komt voor "normale" probleempjes lijkt het alsof je minder aandacht krijgt dan wanneer met je een M of iets zelf gemaakts langs komt
Dan zit je daar goed, ze weten iig waar ze mee bezig zijnquote:Op maandag 17 januari 2011 13:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja.. maar ik hoef ook niet veel aandacht, als ze het maar repareren
En waarom mist die E30 een oog
Een motor!quote:Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat ligt er onder de motorkap dan?
M52, maar hoe kouder de lucht hoe beter tochquote:Op maandag 17 januari 2011 15:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat ligt er onder de motorkap dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee B28, wel met de (grotere) inlaat van een B25.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Cool, een M52B25?
Bij mijn E21 staat de temperatuurmeter nooit in het midden, maar altijd wat kouder naar links. M'n monteur zei dat de thermostaat te vroeg open gaat ofzo, daardoor koelt ie altijd eerder. Alleen als ik hard ga rijden en dan tijdje stil sta gaat hij naar het midden, maar nooit over de helft. Handig natuurlijk, maar zit hier ook een nadeel aan?
Ten eerste: Onze uitlaten zijn niet het zelfde. Jij hebt een geknepen 2.5 met maar 1 pijp vanaf de X stuk na je spruitstuk.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:23 schreef Gokhan03 het volgende:
Enne turq ik had ooit aan jou iets over je uitlaat gevraagd. Je wagen maakt een mooi geluid en dat deed je door een rechte pijp te trekken als het goed is.
Komt dat door de apk?
Ik heb een standaard uitlaat met 2 pijpen aan de einddemper. De onderkant van de auto heb ik nog niet bekeken maar hoe krijg ik hier ee nzwaarder geluid uit wanneer ik gas geef?
Ik wil dat hij stationair stil is maar wanneer ik even terugschakel ik de 6 pitter hoor.
De vlinderklep in uitlaat heb ik opengelaten.
En om het af te maken zijn Silvervisions in de knipperlichten natuurlijk wel extra mooi, ben je van die oranje bolletjes afquote:Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie 316i, die zie je niet vaak met bumpers en dorpel meegespoten. Waarom voor witte knippers en achter niet?
Mijne staat ook nog voor het blauwe hoor als ie net aan gaat (net even gekeken) het zou kunnen dat ie een afwijking heeft maar ik denk eerder dat hij gewoon niet warmer wordt dan dat. aangezien hij er wel heen gaat wanneer je stil staat oid.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmmm, best wel groot stuk. Hij staat zeg maar tussen de helft van het halve streepje en het kwart streepje. Maar zou het niet gewoon kunnen zijn dat die meter niet helemaal klopt? Als de motor koud is staat hij namelijk ook niet bij dat blauwe ding, maar nog een heel stuk eronder. Kan het niet zijn dan dat er een afwijking in zit ofzo of hoort dat zo?
Oh ja het is natuurlijk niet handig als de motor nooit op de goede temp. komt, dan rijdt ik hele tijd met een koude motor haha. Vandaar dat ik 1 op 6 rijdt misschien.
B28 komt (o.a.) uit de E36 328i toch? Dat moet wel hard gaan in een E30![]()
Kan je ook niet wat in m'n E21 takelen?
Originele Mtech pakketten zoeken. die bestaan voor elk type.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ey weet iemand goede plekken in NL waar je je auto kan tunen? Body kits enz...
Gaat om een mogelijke BMW 320-330c (of ci)...
Plekken, oftewel garage's...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 10:31 schreef rival het volgende:
[..]
Originele Mtech pakketten zoeken. die bestaan voor elk type.
Anders kan je nog gaan zoeken naar Alpina of Hartge.
Even op google zoeken.
Klopt, M20B25 is in principe de makkelijkste swap, omdat er nu al in een M20(b20) in zit. Kan jij dat? Hoeveel werk is zo'n swap?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:03 schreef rival het volgende:
[..]
Mijne staat ook nog voor het blauwe hoor als ie net aan gaat (net even gekeken) het zou kunnen dat ie een afwijking heeft maar ik denk eerder dat hij gewoon niet warmer wordt dan dat. aangezien hij er wel heen gaat wanneer je stil staat oid.
Ja blok wat erin hangt komt uit een 328i. en inderdaad, de E30 vliegt
Ik weet niet zo goed wat de ruimte is in een E21 maar ik ga er vanuit dat er wel mogelijkheden zijn.. in de E30 past zelfs een V12 uit een oude 7 serie
google verteld mij net dat er veel M42's in gaan (318is) en ook M20B25...
ik zie zelfs een M50.
thnx, wat betreft die witte knippers.. zo heb ik de auto destijds gekocht en vond het wel bestquote:Op maandag 17 januari 2011 23:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Mooie 316i, die zie je niet vaak met bumpers en dorpel meegespoten. Waarom voor witte knippers en achter niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |