abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91259029
Ja maar dat vermaakt je niet _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_91260338
Gelukkig bleek het toch een zekering te zijn bij de E21. Had ik ook moeten weten, de knipperlichten en ruitenwissers zitten namelijk op de zelfde zekering :P Moest nog wel helemaal naar een Brezan ervoor want Halfords had die oude buisjes niet eens.
Facts don't care about your feelings
pi_91261462
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 23:47 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

ik heb het over die afbeeldingen met houten strips in het interieur. dat hout wat om de versnellingspook zit zie je vaak bij mensen as op liggen enz. vind ik persoonlijk altijd zo ranzig.
ik bedoel dus dat het hout alleen mooi is als het mooi schoon gehouden wordt.
Roken in een auto is not done ! :{w
pi_91265292
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:34 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Roken in een auto is not done ! :{w
mee eensch!!!
de waarde van je auto daalt ook gewoon omdat alles geel wordt en stinkt.
niet dat de waarde van mijn auto nog veel verder kan dalen :')
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_91270208
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:45 schreef oYo het volgende:
Mijn interieur met 'prive-chauffeur' :D (ivorywhite en elsenbein)
[ afbeelding ]
wow, dat is een mooi interieur! ^O^
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:05:41 #210
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91274172
quote:
2s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:35 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja maar dat vermaakt je niet _O-
Dat vermaakt mij wel hoor :D
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  donderdag 13 januari 2011 @ 18:41:50 #211
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_91275641
Hellooow.. Ik ga vd week mn koppaking van mn 318 e46 vervangen. Hier zit een m43 motor in.

Volgens het werkplaatshandboek moet ik met dit : http://www.b2b-trade.net/(...)gnment-Tools-BM.html

Stukje gereedeschap de nokkenassen vastzetten .. Maar heb je dit nu echt nodig .. Je kan toch ook alles markeren .. ??

Dat stukje staal kost hier in nl dus 130 euro .. En ik zou niet weten waar ik hem kan lenen
pi_91279628
Turq, heeft de E36 standaard centrale deurvergrendeling? Of zijn er ook sloten die dus los open gaan....
pi_91300025
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Turq, heeft de E36 standaard centrale deurvergrendeling? Of zijn er ook sloten die dus los open gaan....
Mijn beide E36jes hebben Centrale Deurvergrendeling fabrieks & elec. ramen (de 323i zelfs slot verwarming en de 318i de voorziening), een vriend met zijn M40 318i (bj.1991) met raamslingers heeft zelfs fabrieks CV, met 100% zekerheid ga ik niet zeggen, maar ik ga er van uit van wel ja.
Als je Electrische ramen hebt dan heb je zowiezoo 100% CV.. Dan kun je zelfs je ramen bedienen met je sleutel :P
Hou de sleutel eens een seconde of 5 op de slot stand (dus naar rechts toe) vast, gaan je ramen automatisch dicht tot dat je los laat.. :P
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_91300034
quote:
10s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:05 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Dat vermaakt mij wel hoor :D
ohw? Wat krijg je er voor terug als je geld sponsort aan de WNF? :? (Niet dat ik het niet goedkeur ofzo :P )
Quote van Tjabbo:
pi_91300060
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hellooow.. Ik ga vd week mn koppaking van mn 318 e46 vervangen. Hier zit een m43 motor in.

Volgens het werkplaatshandboek moet ik met dit : http://www.b2b-trade.net/(...)gnment-Tools-BM.html

Stukje gereedeschap de nokkenassen vastzetten .. Maar heb je dit nu echt nodig .. Je kan toch ook alles markeren .. ??

Dat stukje staal kost hier in nl dus 130 euro .. En ik zou niet weten waar ik hem kan lenen
Een beetje beun kan daar wel wat op improviseren, gewoon een lange schroevendraaier er tussen stoppen, of waarom zo moeilijk? 5 tiewraps om de ketting en nokkenastandwiel vastzetten en dan de nokkenastandwiel losschroeven, er zit (als het goed is dan) toch een sleuf in dus hij kan er maar op precies 1 manier weer terug er op..

x ;)

ALS het klopt wat ik zeg, de ene nokkenas kun je van de tandwiel scheiden en de ander weer niet.. ;)
Quote van Tjabbo:
pi_91302369
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:04 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een beetje beun kan daar wel wat op improviseren, gewoon een lange schroevendraaier er tussen stoppen, of waarom zo moeilijk? 5 tiewraps om de ketting en nokkenastandwiel vastzetten en dan de nokkenastandwiel losschroeven, er zit (als het goed is dan) toch een sleuf in dus hij kan er maar op precies 1 manier weer terug er op..

x ;)

ALS het klopt wat ik zeg, de ene nokkenas kun je van de tandwiel scheiden en de ander weer niet.. ;)
+1

Ik was laatst bij de heining hobbyhal en ken daar een spuiter. Ik vroeg voor hoeveel hij mijn motorkap kon spuiten. De motorkap roest van de linkerkant. Hij vroeger 450 euro voor omdat het 2x in primer moet :o
pi_91302853
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 08:29 schreef Gokhan03 het volgende:
+1

Ik was laatst bij de heining hobbyhal en ken daar een spuiter. Ik vroeg voor hoeveel hij mijn motorkap kon spuiten. De motorkap roest van de linkerkant. Hij vroeger 450 euro voor omdat het 2x in primer moet :o
Duur als je het mij vraagt.
pi_91302978
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:01 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn beide E36jes hebben Centrale Deurvergrendeling fabrieks & elec. ramen (de 323i zelfs slot verwarming en de 318i de voorziening), een vriend met zijn M40 318i (bj.1991) met raamslingers heeft zelfs fabrieks CV, met 100% zekerheid ga ik niet zeggen, maar ik ga er van uit van wel ja.
Als je Electrische ramen hebt dan heb je zowiezoo 100% CV.. Dan kun je zelfs je ramen bedienen met je sleutel :P
Hou de sleutel eens een seconde of 5 op de slot stand (dus naar rechts toe) vast, gaan je ramen automatisch dicht tot dat je los laat.. :P
Ja dat dacht ik dus ook al. Nou was een slot van de E36 coupe van m'n broertje kapot en kocht ie via internet ook eentje van een coupe en nu zegt die monteur dat het geen centrale deurvergrendelingsslot is. Ik kan het bijna niet geloven :P
pi_91304828
Heren BMW liefhebbers, een vraagje.

Ik mag straks als lease auto een BMW 1 gaan rijden, en nu zie ik sommige uitvoeren die een zilveren rand hebben bij de omlijsting van de ramen. Is dat een optie, zo ja, welke optie is het dan precies? Ik kom er maar niet achter :')
pi_91305198
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:06 schreef Scorpie het volgende:
Heren BMW liefhebbers, een vraagje.

Ik mag straks als lease auto een BMW 1 gaan rijden, en nu zie ik sommige uitvoeren die een zilveren rand hebben bij de omlijsting van de ramen. Is dat een optie, zo ja, welke optie is het dan precies? Ik kom er maar niet achter :')
bij de e30 heet het chromeline en als die randen zwart zijn dan heet dat shadowline maar bij een nieuwere weet ik het niet. ik zal eens kijken op de bmw site voor de grap.
as well as infernal
pi_91305343
Gevonden. Als je de optie shadowline aanklikt dan krijg je zwarte sierlijsten.
Die moet je dan dus niet hebben.
succes!
as well as infernal
pi_91305524
Dus niet shadowline kiezen en dan krijg je de chromen variant? Ik zal het wel gewoon aangeven en dan moet de dealer het maar fixen :') thx !
pi_91306404
uit interesse: wat voor een 1er ga je kiezen?
as well as infernal
pi_91306540
Bij de E46 was het standaard op 6-cilinders en optie op 4-cil (de chrome strips). Zal bij de 1-serie wel niet meer zo werken :P ik vind chrome een luxere uitstraling geven, maar zwart staat stoerder, maar dan moet het wel bij de rest van de kleur van de auto passen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:06:30 #225
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91306851
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Bij de E46 was het standaard op 6-cilinders en optie op 4-cil (de chrome strips). Zal bij de 1-serie wel niet meer zo werken :P ik vind chrome een luxere uitstraling geven, maar zwart staat stoerder, maar dan moet het wel bij de rest van de kleur van de auto passen.
Ik ben sowieso weg van die chromen sierlijsten. Zeker bij een zwarte auto geeft dat een mooi contrast.
pi_91306854
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn beide E36jes
Heb je 'm al terug?
pi_91306891
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 10:53 schreef piekartz87 het volgende:
uit interesse: wat voor een 1er ga je kiezen?
Ehm nog niet echt besloten. Heb als voorloopauto een relatief 'kale' 118D 2.0 gekregen, vind hem wel lekker rijden maar weet niet wat ik precies kan krijgen voor mijn budget.

Tips zijn welkom :P
pi_91306922
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:06 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

Ik ben sowieso weg van die chromen sierlijsten. Zeker bij een zwarte auto geeft dat een mooi contrast.
Maar juist bij een zwarte auto staat het ook wel mooi als "alles" zwart is :P

De E28 die een vriend van me had was ook shadowline uitgevoerd. Erg mooi.

pi_91307029
Edit:

Deze rijd ik nu en wil ik wel in de lease gaan rijden.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:13:51 #230
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_91307129
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:11 schreef Scorpie het volgende:
Edit:

[ afbeelding ]

Deze rijd ik nu en wil ik wel in de lease gaan rijden.
Heerlijk karretje. Heb 'm één keer mogen rijden en 't is toch een soort high-end kart.
Lekker sportief ding. :)

@ Yoshi, dit bedoel ik dus, een super-contrast. O+
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:14:24 #231
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91307148
Je hebt drie versies:
Standaard heb je matzwarte lijsten:

Shadownline is een zwarte, glanzende rand:

Chromeline is de zilveren rand, dat lijkt me duidelijk :).

Persoonlijke vind ik shadownline het mooist, maar helaas heb ik zelf ook de standaard lijsten :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91307175
Die chromeline optie staat niet bij de BMW configurator iig :')
pi_91307186
Oh heb je ook nog zwart glanzend, i did not know that. Ik heb ook gewoon de standaard zwarte, maar ik vind het wel mooi staan.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 11:26:12 #234
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91307512
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:15 schreef Scorpie het volgende:
Die chromeline optie staat niet bij de BMW configurator iig :')
Ik heb net even gekeken en ik kom 'm wel tegen :). Licht misschien ook weer aan de combinatie van pakketten die je kiest, maar hij is wel beschikbaar.

Het geheel ligt ook aan de kleur van de auto, vind ik. Maar over het algemeen is shadowline toch wel het mooist. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die houten sierlijsten niet ga laten zitten, en zwarte pianolakfolie ga kopen om m'n eigen lijsten mooier te knutselen.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91308531
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik heb net even gekeken en ik kom 'm wel tegen :). Licht misschien ook weer aan de combinatie van pakketten die je kiest, maar hij is wel beschikbaar.

Het geheel ligt ook aan de kleur van de auto, vind ik. Maar over het algemeen is shadowline toch wel het mooist. Ik begin nu zelfs te twijfelen of ik die houten sierlijsten niet ga laten zitten, en zwarte pianolakfolie ga kopen om m'n eigen lijsten mooier te knutselen.
Zilveren bmw moet sowiso chromeline anders mag je de weg niet eens op !
pi_91315050
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 08:57 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik dus ook al. Nou was een slot van de E36 coupe van m'n broertje kapot en kocht ie via internet ook eentje van een coupe en nu zegt die monteur dat het geen centrale deurvergrendelingsslot is. Ik kan het bijna niet geloven :P
Ik zou een ander monteur nemen, er bestaat niets zoals centraledeurvergrendelingsslot oid..
Zet alles van je oude hendel over na de nieuwe dan..? ;)

EN oh ja, post dan ook gelijk hoe je die klote sleutelgat/cilinder overzet }:| Dat moet ik nog doen @ mijn BMW :') (Heb nieuwe slotenset)
Quote van Tjabbo:
pi_91317056
http://www.e36-tech.com/f(...)urbo-build-4968.html

Wehehehhe kwam ik dit tegen tijdens een research:
quote:
SOoOOoo I decided to take that hunk of shit(I don't mean it baby) for a test drive with everything hooked up in a temporary fashion. Took it easy but still the hose popped off the maf twice. I decided to go home after only a 30 kilometers or so and it popped off again... Got home and hmm its still on... look under the car and uhhh oh pipes came apart and I sucked up every rock on the road. FML

quote:
Turns out my intercooler stopped all the big stuff. BMW's run well on sand right?
_O-
Quote van Tjabbo:
  vrijdag 14 januari 2011 @ 16:32:59 #238
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_91321956
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 03:04 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

x ;)

Ja de ketting vast zetten op het tandwiel is wel een goed id ja ...

Dan moet ik natuurlijk alleen de spanning op ketting laten staan dattie onder niet verschiet..

ik wil de kop gelijk laten vlakken, ik neem aan dat de nokkenassen er vanaf moetten ??

enne weet iemand een adresje voor te vlakken ( rotterdam )
pi_91324165
spanning ofzo hoeft er niet op te staan, maar qua verschieten: Zolang ie onder niet verschiet mag de krukas 20.000 rondjes draaien zonder dat de timing niet meer overeenkomt.. ;)
Quote van Tjabbo:
  zaterdag 15 januari 2011 @ 03:03:34 #240
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_91356375
Nee dat snap ik haha maar als ik de nokkenas tandwielen loshaal dan zakt de ketting in neem ik aan .. En dan kan die onder bij de krukas verlopen
pi_91371415
Gvd, maandag auto met startkabels gestart en 20km gereden...en vandaag was de accu helemaal HELEMAAL dood, niet eens lampjes op dash. Hell, als ik aan de minpool ging zitten kwamen er niet eens vonkjes vanaf, dus dan was de accu echt helemaaaaal leeg.

Begin me gvd te irriteren. Als ik zou moeten gokken dan zou ik zeggen dat de dynamo kapot is omdat ie niet bijlaadt en ik dus in essentie op de accu heb gereden. Maar dat kan ik nu niet eens doormeten want ik heb geen voltmeter-geval...en ik kan de auto niet starten. V/d week maar een voltmeter lenen ofzo en weer iemand op laten draven die mij kan helpen met starten.

Accu is gvd 1 jaar oud, want vorig jaar was m'n oude ook overleden. 72aH ding, dus die is niet zomaar leeg.

Ik begin steeds minder zin te hebben in deze onzin en ik heb er ook geen tijd voor. Dit duwt mij wel steeds meer richting een E46 :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 16:56:59 #242
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_91371793
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 11:26 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Chromeline is alleen op 3-deurs beschikbaar. (wbt de 1-serie)
pi_91372647
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:44 schreef Maharbal het volgende:

Ik begin steeds minder zin te hebben in deze onzin en ik heb er ook geen tijd voor. Dit duwt mij wel steeds meer richting een E46 :P
Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjes :P
  zaterdag 15 januari 2011 @ 18:04:46 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91374293
Laatste 100K kms., buiten normaal onderhoud/slijtage, alleen maar CD-wisselaar kaduuk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_91374447
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 17:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja, maar een waarschuwing van mijn kant. E46 hebben ook de nodige kwaaltjes :P
Dat is niet wat ik bedoel, ik weet dat de E46 kwaaltjes heeft. Je hebt alleen meer kwaaltjes met oudere auto's :P
pi_91377736
Ik heb mijn E36 compact nu ongeveer een maand ofzo enne ik vroeg die man om de beloofde facturen en apk papieren.
Toen ik bij hem was zei hij dat het zijn zoons auto was en daarom niets ervan wist.
Ik heb nu eindelijk het apk papier en ik zie 4 minpunten.
-Er klopte iets niet met de verlichting(kleurverschil ofzo)
-Tussenaslager moet vervangen worden anders mol ik de cardan
-Iets met de vering wat niet klopte
-Hij remt niet recht

Maargoed ik heb apk tot mei. Ik begin alvast met sparen |:(
pi_91380426
Maar dat had je zelf toch ook wel kunnen merken. Tussenaslager oke, maar als je verlichting verschilt en dat ding remt voor geen meter dan merk je dat toch bij de aankoop? En wat zou er niet kunnen kloppen aan de vering? Stuk gebroken? 2 verschillende veren per as? :')
pi_91381039
Depo Koplampen
Schroefset
M3 remmerij rondom.

Heb je alles niet alleen gefixt maar direct geüpgraded.. :)
Quote van Tjabbo:
pi_91382743
Heb je je auto al terug Turq? :)
pi_91383026
Nee, nog 25 dagen...

Maargoed, zal ik misschien deze auto kopen?:
http://link.marktplaats.nl/409324579

:')
Quote van Tjabbo:
pi_91383856
Is die niet een beetje te stijlvol voor je? :P
pi_91384210
MOH!!!!!!!!!!!!! _O-

En dan die dakspoilert!!!!!! :D _O- _O-
Quote van Tjabbo:
pi_91385354
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 20:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Maar dat had je zelf toch ook wel kunnen merken. Tussenaslager oke, maar als je verlichting verschilt en dat ding remt voor geen meter dan merk je dat toch bij de aankoop? En wat zou er niet kunnen kloppen aan de vering? Stuk gebroken? 2 verschillende veren per as? :')
Nou die dag toen ik de auto ging bekijken lag er een pak sneeuw en was het onder de 0. De tussenaslager kon ik niet weten want hij trilt pas wanneer je over de 3000 toeren bent tm ongeveer 3500 toeren.
Ik merkte dat ook pas toen ik naar huis reed op de snelweg.
Remmen kon ik niet testen omdat het te glad was. Wanneer je dat wilt doen dan moet je flink op de rem gaan.
De vering kan wel gebroken zijn. Zo n gevoel heb ik maargoed dat kost niet veel. 60 euro per veer ofzo?

ik was van de week bij heining hobbyhal om de auto van ee nvriend op te halen. Daar is zo n engelse gast die schade repareert en spuit en doet het ook nog eens heel goed.
Hij zei dat mijn motorkap 450 euro gaat kosten doordat hij 2x in primer moet. Bleh i hate spending moneyy :P
pi_91385825
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 21:21 schreef Turquaz52 het volgende:
Nee, nog 25 dagen...

Maargoed, zal ik misschien deze auto kopen?:
http://link.marktplaats.nl/409324579

:')
Please, nee.... :r
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:21:55 #255
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_91385927
quote:
...auto staat ook meer stil dan nog rijdt komt gemiddeld 1x per maand garage uit om 200 km mee te rijden ivm de accu...
Of je koopt een druppellader van 3 tientjes :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')