YoshiBignose | zaterdag 18 december 2010 @ 21:32 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Gkhn, E30 320i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 316i • Twista101, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • SingleCoil, E36 318i • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci, E21 320/6 • Xtr3mE, E46 318ci • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • xaban06, E46 320td • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E92 320d, E30 320i, E30 323i baur • Nelisb, E90 320d 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d • tong_poh, E60 535d 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i • Tarado, E38 740i 8-serie: - X: • von_Preussen, E70 X5 3.0d Z: • minispilie, E36/7 Z3 1.9 • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door YoshiBignose op 18-12-2010 21:51:21 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 18 december 2010 @ 21:33 |
Maak dan een nieuw topic teringturk! | |
Turquaz52 | zaterdag 18 december 2010 @ 21:34 |
Kanker kampert hollander, dat heb ik toch al gedaan!! | |
Turquaz52 | zaterdag 18 december 2010 @ 21:35 |
Duss kssjjt ksjjjt op slot jou topic! | |
Turquaz52 | zaterdag 18 december 2010 @ 21:35 |
![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 18 december 2010 @ 21:37 |
1.5 minuut na mij ![]() ![]()
![]() | |
Sounddragon | zaterdag 18 december 2010 @ 21:41 |
Lief nu, die andere is dicht, deze was eerder ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 18 december 2010 @ 21:49 |
![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 18 december 2010 @ 21:50 |
Hihihihihihihi ![]() Oke, ik heb jouw plaatjes erin gezet nou tevreden? | |
Bowny | zaterdag 18 december 2010 @ 21:52 |
Bitch, Moan and Whine! | |
Turquaz52 | zaterdag 18 december 2010 @ 21:54 |
![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 18 december 2010 @ 22:27 |
Weinig gedrift, geen tijd voor. Zit ondertussen met het idee te spelen om de E30 te verkopen en een E46 coupé te kopen (veiliger, relaxter en wss zuiniger) als ik in de zomer permanent met m'n auto (ipv het OV nu) elke dag 80km rijd van en naar m'n werk. Het is maar een idee... wat is wijsheid ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 18 december 2010 @ 22:32 |
![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 18 december 2010 @ 23:42 |
Tja, wat is wijsheid. Kan je het betalen? Zo ja, dan zou ik het doen. Ik heb er zelf natuurlijk 1, maar het blijft gewoon een hele mooie bak. Bij de E30 en E36 kijken mensen je aan van, heb je zo'n patser in een goedkope ouwe bmw. Bij een E46 coupe denken ze misschien ook wat een aso, maar ze kunnen verder niks over de auto zelf zeggen, want die is gewoon mooi en ziet er ook nog best "duur" uit. Tenminste, dat is mijn ervaring. Vaak mensen van "ooooh hoe kan je dat in godsnaam betalen man". Of toen ik afstudeeropdracht deed, "kijk daar heb je de stagiair, in een BMW" ![]() Oh en als je eentje koopt het liefst een FL coupe natuurlijk, die is nog net wat mooier ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 18 december 2010 @ 23:56 |
Het was slechts een idee dat bij me opkwam. Als er iets anders komt dan is dat sowieso pas vanaf de zomer of iets dergelijks ![]() | |
piekartz87 | zondag 19 december 2010 @ 02:57 |
laat ik het zo zeggen: ik vermaak me wel met dit weer op de weg | |
Turquaz52 | zondag 19 december 2010 @ 12:16 |
Nu is het weer net een beetje te veel van het goede.. Ik heb zelfs onderstuur ![]() | |
tha_rizzo | zondag 19 december 2010 @ 12:33 |
Hoi, ik meld me hier ook weer even. @Haarbal, zo'n oude E30 is stiekem toch wel wat toffer dan een E46? ![]() @Turq, bij onderstuur gewoon gas bijgeven ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 19 december 2010 @ 12:57 |
Ik heb schroefset, dus kan best met vaart driften zonder onderstuur. En ALS ik onderstuur heb kan ik beter geen gas meer geven want dan gaat het ook mis.. ![]() | |
Maharbal | zondag 19 december 2010 @ 13:18 |
Ik vind ze beide tof ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 20 december 2010 @ 10:04 |
![]() Hoe dom ben je dan ![]() | |
Bowny | maandag 20 december 2010 @ 10:32 |
Je vergeet erbij te zeggen dat het merendeel van de 1-serie lease-kneuzen (80%) niet weet dat ze een RWD rijden ![]() Van die gasten die puur BMW rijden om het merkje en verder geen fuck om de techniek geven ![]() | |
Maharbal | maandag 20 december 2010 @ 10:33 |
HAHAHAHA. Mijn god, het was me zelfs niet opgevallen dat het alleen op de voorwielen zat ![]() | |
Maharbal | maandag 20 december 2010 @ 10:36 |
Net aan m'n baas laten zien (ook v/d BMW's). Die ging ook hard neer haha. | |
Turquaz52 | maandag 20 december 2010 @ 11:04 |
Mijn broertje van 13 trok zelfs zo'n gezicht toen ik hem dat liet zien: ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 20 december 2010 @ 13:09 |
Dat is ook zo. Ik zie ook verdacht vaak vrouwen in een 1-serie rijden dus dan is het ook wel logisch dat ze niet weten of het een RWD of FWD is. | |
Maharbal | maandag 20 december 2010 @ 20:57 |
Gouden Pet, Vet en Red Verkiezing 2010 Hup, stemmen mensen ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 21 december 2010 @ 08:42 |
Vrouwen doen geen kettingen op hun banden. Die geven alleen maar gas tot het rubber verbrand is. Dit zijn meestal van die handige harry's die volgens de sticker op de verpakking deze kettingen zo monteren | |
YoshiBignose | dinsdag 21 december 2010 @ 10:45 |
Ja oke die wel, maar ik had het over het feit dat 80% van de 1-serie rijders niet weet dat het een RWD is. Maar goed, ik ga er dan ook vanuit dat die niet weten wat FWD is. | |
tha_rizzo | dinsdag 21 december 2010 @ 10:50 |
Klopt wel, kende een aantal mensen die dachten dat een Einzer een FWD was. Eén van die personen had vorige winter dan ook schade gereden. Toevallig vrouw en 1-serie | |
Turquaz52 | dinsdag 21 december 2010 @ 17:32 |
Wat is het verbruik van een E36 325i/E34 525i Automaat met dit weer? GOdver ik kom uit op 1 op 3 ![]() EN rij ook nog eens rustig.. Wel dwars op zn tijd en zit regelmatig in de 4 te cruisen.. 25 euro benzine is 80km max. | |
Hyperdude | dinsdag 21 december 2010 @ 17:48 |
330i of 330d is wijsheid. ![]() | |
oYo | dinsdag 21 december 2010 @ 18:35 |
1 op 10.5 met mijn e89 s35i dct | |
rival | woensdag 22 december 2010 @ 08:33 |
Weet ik niet ik ga tanken als ie leeg is ik kijk nooit naar kilometers oid ![]() | |
rival | woensdag 22 december 2010 @ 08:33 |
Deze hoort wel in dit topic, ik vermaak me wel ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 22 december 2010 @ 09:44 |
Komt ook wel door het spelen in de sneeuw enzo, maar het verbruik van de oude bmw's daalt nogal met dit weer. Ik zag bij de E21 de benzinemeter ook gewoon dalen terwijl ik aan het driften was dat is echt niet leuk meer. Maar als je gewoon normaal rijdt turq dan kan je nooit 1 op 3 halen. Maar ja wat normaal is voor een normaal mens, is voor turq natuurlijk wat anders ![]() Haha met z'n touring. Hoe zit het nou een beetje met de gewichtsverdeling bij die dingen? Drift toch wel wat anders dan de normale E30? | |
tha_rizzo | woensdag 22 december 2010 @ 10:37 |
1 op 3? Zit je soms continu in de red-zone of zo? Dat haal ik niet eens met mijn 2,5 liter-blok. En bij mij moeten m'n kleppen worden gesteld. | |
Gokhan03 | woensdag 22 december 2010 @ 10:39 |
Laat m uitlezen. Ik denk dat je nokkenaspositiesensor naar zn moer is of lmm Ik haalde makkelijk met mijn E34/E39 1 op 10 met dit weer. Je moet hem ook goed warm laten lopen. Dus als je snel weg moet dan moet je maar even wachten met het aandoen van je verwarming omdat je thermostaat open gaat en de motor blijft koelen. Als je met een koud blok wegrijd dan zit je hele tijd op de choke en dat zuipt 1 op 3 ja | |
rival | woensdag 22 december 2010 @ 11:58 |
hij glijdt iets langer door en voelt wat lomper aan.... verder gaat het gewoon als normaal ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 22 december 2010 @ 13:06 |
Geld te veel..? ![]() Ik rij normaal, ik gooi hem meteen in de 4 en probeer mijn verbruiksmeter steeds op 9L/100km te houden.. Dwars gaan doe ik wel vaak, maar op 1500-2000toeren.. ![]() Nee, ik kom amper boven de 3000RPM.. alleen soms.. En mijn timing moet ook ff afgesteld worden.. ![]() Kan niet mijn nokkenaspositiesensor zijn want hij rijdt en draait perfect.. Lmm lijkt me ook sterk want vermogen heeft hij nogsteeds.. Daarnaast wordt mijn blok al na een km 90 graden (op temp. meter), maar verwarming is dan nog koud.. totdat ik fftjes +/- 3000RPM gas geef waardoor hij beetje warm lucht begint te blazen.. Ik geloof dat het gewoon te maken heeft dat ik CAI heb en het buiten ook ijskoud is.. ![]() | |
rival | woensdag 22 december 2010 @ 14:51 |
Nee zeker niet. maar zodra het lampje gaat branden flikker ik er weer 50 euro in tot het lampje weer gaat branden! ik denk niet dat ik er vrolijk van word om bij te houden wat ik precies verbruik ![]() | |
Hyperdude | donderdag 23 december 2010 @ 09:47 |
BMW fangirl. ![]() Er moet zo langzamerhand maar een ballotage komen, om te bepalen wie een nieuwe BMW mag kopen. ![]() oja; filmpie ff gejat uit een ander topic: [Filmpjes topic] Voertuigen glijden in de sneeuw | |
YoshiBignose | donderdag 23 december 2010 @ 11:03 |
IS AL GEPOST HIER [Centraal] BMW Fantopic, deel 44: D R I F T E N! | |
rival | donderdag 23 december 2010 @ 11:16 |
Ik heb trouwens nog geen stoepje geraakt oid! ![]() Hoe gaan jullie? | |
YoshiBignose | donderdag 23 december 2010 @ 11:19 |
E46 ingesneeuwd op de oprit. E21 maakt de wegen onveilig ![]() | |
Hyperdude | donderdag 23 december 2010 @ 11:34 |
OK ![]() Ik lees die topics niet zo goed meer sinds jij en TurQ elkaar constant lopen op te geilen. ![]() | |
Hyperdude | donderdag 23 december 2010 @ 12:30 |
Gebruikt iemand deze dingen?![]() Voor de eerste serie E46: li.: 51 71 8 199 699 re.: 51 71 8 199 700 Nutteloos als je al zo'n automatische luxaflex hebt zoals bij de E60 (of hebben sommige E46 dat ook al?) Ik gebruik zelf een stuk van 40x60 cm radiatornoppenfolie. Motor en kachel sneller op temperatuur; motorblok ed. zitten niet meer in de koude luchtstroom=geen mayo op de olievuldop en veel minder zoute zooi in je motorruimte. Ik rij zelf meestal 2x 25 km per dag; net genoeg om op temperatuur te komen, maar niet met dit weer. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2010 12:48:04 ] | |
YoshiBignose | donderdag 23 december 2010 @ 12:30 |
Huh, wat doet dat nou precies? | |
Hyperdude | donderdag 23 december 2010 @ 12:39 |
Koude lucht tegenhouden bij het bovenste deel van je radiator. Komt trouwens nog genoeg koeling bij je radiator via de openingen onder de bumper. Maar als je vanavond in de file gaat staan richting Brenner heeft het weinig nut. Vooral nuttig bij veel korte stukkies. [ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 23-12-2010 12:48:53 ] | |
piekartz87 | donderdag 23 december 2010 @ 21:33 |
Ik ook nog niks geraakt terwijl ik zeker wel 60% van alle bochten drift. vind het erg leuk zo. beetje vervelend op de snelweg alleen die gladheid. je moet geen haast hebben in ieder geval. | |
YoshiBignose | zaterdag 25 december 2010 @ 11:35 |
Fijne kerstdagen allemaal he... BMW vrienden ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 25 december 2010 @ 13:13 |
Geweldige fipo ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 25 december 2010 @ 13:13 |
Dich auk trouwens ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 25 december 2010 @ 14:40 |
Nou ja ook... jullie vieren toch geen kerst? ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 25 december 2010 @ 15:28 |
Ik heb mn E36 323TI binnen. Eerst een proefritje gemaakt. Heel netjes gereden natuurlijk. Vervolgens besloot ik de auto te kopen. Ik mocht lekker terugrijden van Gouda naar Beverwijk dus kon ik kijken hoe de auto reed.. Mijn oude E39 had ook een M52B25 blok en deze E36 Compact ook. Ik vond het toen nogal sloom ivm automaat. In deze compact is hij SUPERRR. Je verwacht echt niet dat er zo n kracht uit zo n auto kan komen. Je wordt helemaal in je stoel gedrukt(Lees: Van zijn 3 naar 4 terwijl de achterbanden slippen) | |
Gokhan03 | zaterdag 25 december 2010 @ 15:30 |
Edit: per ongeluk quote | |
YoshiBignose | zaterdag 25 december 2010 @ 15:44 |
Oh ja, de E36 compact gaat nog wel. De achterkant is wat raar, maar de 323ti gaat inderdaad supersnel. Is natuurlijk ook gewoon een 170pk 2.5 liter. De cijfers zeggen 7.8 sec naar de 100. Nice ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 25 december 2010 @ 15:49 |
Nou ik weet niet of die cijfers kloppen of mijn auto die niet klopt maar hijs ziekelijk snel | |
YoshiBignose | zaterdag 25 december 2010 @ 16:59 |
Pics? ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 25 december 2010 @ 17:38 |
Ga ik morgen posten. Volgens mij klopt er iets niet aan mijn ASC/ABS. Van de E39 weet ik dat als ASC of ABS actief gaat, dat je dan een dof geluidje hoort zoals een bijenkorf. Bij mijn E36 compact hoor ik alsof de tandwielen gaan tandenpoetsen. Hij werkt overigens goed maar is dit wel de bedoeling dat hij dit geluid maakt? | |
#ANONIEM | zaterdag 25 december 2010 @ 17:42 |
Een dof geluidje als een bijenkorf? ![]() | |
Gokhan03 | zaterdag 25 december 2010 @ 18:10 |
Ik had het even opgefilmd. Rond de 6 seconden trap ik op de rem en hoor je de ABS. Is dit normaal? Bij mijn E39 klonk het in ieder geval niet zo | |
YoshiBignose | zaterdag 25 december 2010 @ 20:26 |
Hmm bij de E36 van m'n broertje heb ik de ABS weleens gehoord. Die klinkt gewoon normaal, dat geratel aan de onderkant. Ik hoor ook een soort zoemend geluid bij jouw filmpje, dat hoor ik niet. Geen idee wat het is... als ie maar werkt he ![]() | |
Maharbal | zaterdag 25 december 2010 @ 22:20 |
Mooie illustratie van de marketing van BMW ten tijde van de E30 325i. Die hadden ze met een kleine 100kg minder en hetzelfde vermogen toentertijd op 8,3s (nog steeds op autoweek) gezet. Nu zie je extra goed dat dat komt doordat de echte cijfers te dicht bij die van de M3 kwamen. Sluwe jongens ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 25 december 2010 @ 23:01 |
Oh jaaaaa, maar 2 of 4 kleppen per cilinder zou toch wel uitmaken? En wel iets meer koppel. Vreemd, kan me ook bijna niet voorstellen dat het zoveel zou moeten schelen dan. 100 kg zwaarder is de compact en volgens de cijfers 0,5 sec. sneller. Dan zou het de 325i dus richting de 7,3 naar de 100 te gaan? Lijkt me toch sterk. Of is ie echt zo snel? | |
Maharbal | zaterdag 25 december 2010 @ 23:06 |
Ik bedoel gewoon om aan te geven dat BMW toentertijd foutieve cijfers aangaf omdat de 325i gewoon te dicht bij de M3 kwam, en het prijsverschil dus niet echt werd gerechtvaardigd. Wat veel 325i eigenaren in de praktijk berichten is dat het rond de 7,3 - 7,5sec ligt. Dat zijn mijn bevindingen ook eigenlijk. Qua sprintjes tegen auto's met soortgelijke cijfers (7,5sec) gaat het aardig gelijk op/ ik trek marginaal voor, terwijl ik een E46 320i (8,3sec) ruim achter me laat. Naar de 100 was ik sneller dan een VR6, bij 140 tot 210 (toen gaven we op) trok de VR6 weer marginaal bij me weg. Geen concreet idee waarom, zal wel ook omdat ik minder aerodynamisch / ouder ben ofzo. [ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 25-12-2010 23:11:40 ] | |
Gokhan03 | zondag 26 december 2010 @ 00:17 |
Mijn neef zegt ook dat het klopt dat er zo n geluid uit komt. Maargoed ik ben supertevreden met mn auto. Het is geen afgeragde bak maar een goed onderhouden auto. Ik had even volgetankt voor 85 euro en de indicator stond op 520km. Ik heb vandaag 100km gereden en alsnog boven de 500km. Echt vet vond ik dat want met de E39 haalde ik met 75 liter(rond 120 euro) zo n 500 km. | |
YoshiBignose | zondag 26 december 2010 @ 00:42 |
Cool, toch bijna een sec. sneller dan de cijfers aangeven. Het leek me ook al zo traag 8.3 ![]() | |
Turquaz52 | zondag 26 december 2010 @ 03:56 |
Jullie? of ik? ![]() Ik vier het niet, ik drink er op.. ![]() Zojuist net me bumpert er af gereden in dat kut sneeuw.. pff maargoed, heb hem er weer op zitten ![]() | |
YoshiBignose | zondag 26 december 2010 @ 10:40 |
Ik bedoelde eigenlijk "jullie soort" ![]() Vind je het vreemd dat je bumper eraf gaat als je dat ding zo laag hebt staan... Bij m'n E21 zit er ook iets in het midden heel laag. Er zijn een paar drempels (vooral in park.garage) die ik gewoon standaard raak, hoe langzaam ik ook ga. En dat is zo'n schrapend geluid precies in het midden. ![]() Met 4 mensen in de auto is het helemaal erg ![]() | |
Gokhan03 | zondag 26 december 2010 @ 10:45 |
Gister ook een golf 4 die met een diffuser in zijn hand liep omdat die er ook af lag :p | |
Turquaz52 | zondag 26 december 2010 @ 11:58 |
Soort? Ben ik een dier ofzo? En mijn auto is zo laag dat ik standaard elke drempel raak, OF met mijn uitlaat OF net onder de spatbord hier: ![]() (zie dat barst in me lak) Maar hij raakt 9 .v. 10 niet echt de spatbord maar wat meer na binnen.. en schrapende geluiden wat ik heb gehoord.. pff... | |
Gokhan03 | zondag 26 december 2010 @ 12:41 |
Heb je het over je wielkasten of precies dat stukje bij je dorpel daar?(dat wat geluid maakt als je over een drempel gaat) | |
Turquaz52 | zondag 26 december 2010 @ 13:34 |
dorpel / krikpunt..:P wielkasten raak ik alleen achter met de 18ers onder, ik rij nu op steelies & 5 spaaks lelijke velgen achter omdat mijn 18ers nu onder mijn gele zitten ![]() Intresse in M6 velgen? 350 euro met 225/40/18 bandjes!! | |
Hyperdude | zondag 26 december 2010 @ 13:36 |
Zitten daar nieuwe 225/40/18 banden onder? Setje van 4 xPS2 is nl. al 900+ Passen er eigenlijk 225 banden op M6 velgen; is toch veel te smal voor een M6? ![]() | |
piekartz87 | zondag 26 december 2010 @ 14:32 |
leuk rijden als je elke drempel de grond raakt ![]() ik hou er wel van om wat vlotter over de drempels te kunnen. ik haat stapvoets rijden namelijk. en @ Gokhan: sterft er bij jou ook altijd een klein deeltje van jezelf als je tankt? brandstof is belachelijk duurder geworden de laatste tijd. 10 cent of meer in nog geen maand. hopelijk zakt dat nog een beetje want het is echt niet grappig meer. en dan klaag ik al met een 316i | |
Gokhan03 | zondag 26 december 2010 @ 14:35 |
Nou de E36 zuipt niets vergeleken met mijn oude E39. Allebei dezelfde motorblok maar de E36 vind ik echt zuinig. Je moet ook eigenlijk geen 316i of 318i rijden. Zuipt evenveel als een 325/323. Veel mensen schrikken als ik zeg dat ik 2500 cctjes in mijn auto heb maar zij tanken vaker(meer) met hun 1.4 of 1.6 liter auto ![]() | |
Turquaz52 | zondag 26 december 2010 @ 15:48 |
Nope, niet nieuw.. kom op man, 350 en ook nog es nieuwe banden..? ![]() Soo True.. ik maakte 550KM met een volle tank (2.5 M50 automaat) en een vriend van me 480 met zijn 316i M43 handgeschakeld ![]() | |
Gokhan03 | maandag 27 december 2010 @ 14:01 |
Kijk dit eens: http://auto-onderdelen.ma(...)2-vanos-24v-e36.html Hoe the fuck past een koppakking van een 328i op een 323i? | |
Turquaz52 | maandag 27 december 2010 @ 14:49 |
Ik weet niet hoe het noemt (breedte van de cilinder) maare ik denk dat de slag volume anders is van een 2.8 tov. een 2.5.. Verschil in krukas, drijfstangen en zuigers? ![]() Ik raad maar wat, correct me if im wrong want ben nu wel nieuwschierig geworden.. ![]() | |
piekartz87 | maandag 27 december 2010 @ 15:55 |
ben ik niet mee eens. ik betaal lang geen 85 euro als ik 520 km gereden heb. ik betaal dan rond de 70 euro. en aangezien ik elke week 500 km rij ongeveer vind ik dat nogal een verschil. en dan heb ik ook nog een een rijstijl die niet echt zuinig te noemen is. ik weet dat een 325 wellicht zelf iets zuiniger is op de snelweg. maar ik weet dat als ik een krachtiger auto ga rijden dat ik daar ook gebruik van maak. kan ik tijdens mijn studietijd beter dit blijven rijden. | |
YoshiBignose | maandag 27 december 2010 @ 17:40 |
Niks mis met de E30 316. Heb nooit het gevoel dat ik in een trage auto rijd eigenlijk ![]() ![]() | |
piekartz87 | maandag 27 december 2010 @ 18:16 |
Inderdaad. hij voelt wel vlot gewoon. Hij komt ook gewoon meer dan voldoende mee met het huidige verkeer. Inhalen lukt ook nog wel prima. erg snel is hij natuurlijk niet. mooie van die bmw's. vind maar eens een auto van de zelfde leeftijd en dezelfde prijs waar je zo lang veel plezier kan hebben. en hou dan in het achterhoofd dat ik mijn auto 4/5 jaar geleden voor 550 euro heb gekocht ^^ dan kom je toch op brakke golfjes uit e.d. | |
oYo | maandag 27 december 2010 @ 18:40 |
Vind je het gek dat jullie veel onkosten aan jullie auto's hebben en continu onderdelen moet zoeken? ![]()
| |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 03:07 |
Ik haal om de week mijn uitlaat open.. ![]() Ik durfde net amper te parkeren omdat anders de hele straat nu wakker wordt van mijn 6 cilinder geroffel ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 28 december 2010 @ 10:07 |
Turq, wat is dan de lol van verlagen? | |
Gokhan03 | dinsdag 28 december 2010 @ 10:23 |
Een wegligging waar je van kan dromen. Ik heb zelf de M onderstel onder mijn E36 compact en dat gaat goed de bochten in. Het kost je wel comfort. | |
YoshiBignose | dinsdag 28 december 2010 @ 10:32 |
Maak de berekening eens. Hoeveel verbetert je wegligging, als je auto 40mm lager ligt? Ik heb ook een m-onderstel (of tenminste een sportonderstel ofzo) onder de E46 en ook nog eens verlaagd en voor je gevoel ga je idd lekkerder door de bochten (en is je comfort minder), maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit hoor. Als je wielen verdwijnen onder de wielkast dan staat je auto te laag, vind ik ![]() | |
Gokhan03 | dinsdag 28 december 2010 @ 10:52 |
Mijn oude E39 523i was niet verlaagd maar met 15 inch velgen schommelde hij als een gek in de bochten. Het is dat de 19 inch velgen dat weer goedmaakten ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 28 december 2010 @ 10:55 |
Hoeveel kms. hebben de schokdempers van de BMW-fanboys hier gemiddeld eigenlijk al afgelegd? Dan kan je verlagen; maar blijft het k*t met peren. Ikke: nog geen 5000 km geleden vervangen ![]() | |
Alicey | dinsdag 28 december 2010 @ 11:29 |
De schokdempers zelf zitten sinds de aanschaf (plm. 25k km geleden) er onder. Rubbers zijn wel vervangen n.a.v. de vorige APK. | |
tha_rizzo | dinsdag 28 december 2010 @ 11:48 |
Maar wat is het nut van verlagen als je niet normaal over drempels kan of gewoon heel je onderkant aan 't schrapen bent. Sowieso, ik ben wel een sportieve rijder en houd van goede wegligging, maar ik heb ook graag comfort in m'n dagelijks vervoer. | |
Gokhan03 | dinsdag 28 december 2010 @ 11:48 |
Nou als je je auto verlaagd dan zorg je echt dat je schokdempers nog vers zijn, anders kan je een abonnement nemen bij de carterpanboer | |
Alicey | dinsdag 28 december 2010 @ 11:49 |
De E36 van SingleCoil kan overigens verwijderd worden uit het overzicht. | |
Maharbal | dinsdag 28 december 2010 @ 11:53 |
No way dat een 316i zuiniger is dan mijn 325i op de snelweg. Vriend van mij heeft er ook 1 (M10), en die zit meer rond tussen de 1 op 11 en 1 op 12 op de snelweg (meer richting de 1 op 11), terwijl ik meer richting de 1 op 10 (max 1 op 11) zit op de snelweg met een rustige rijstijl (in de zomer). ![]() Alleen als je het goed doet. Dingen lukraak 60mm verlagen heeft weinig zin. Wegligging is meer dan alleen veren. Shockbrekers, stabi's, veren, rubbers, banden, veerpoten en ga zo maar door. Ik geloof dat bij mij de originele af-fabriek bilsteins er nog onder zitten, dus een hoop. Ze zijn nog steeds in prima staat, en als ze kaputt zijn komen er nieuwe bilsteins onder. Voordeel is dat er standaard bilsteins bij m-tech zaten die berekend waren op een verlaging (standaard m-tech is 20mm) Ik ben overigens 35mm verlaagd en ik hoef niet veel lager. 35mm hoefde van mij niet eens, maar dat was het minimum van H&R en ik wilde er t.o.v. het standaard m-tech setje toch wel op vooruit gaan (eibach was ook minimaal 30mm maar de levering duurde mij te lang). Een hoop als je het goed doet. Harry's denken alleen vaak dat veren (en dan ook nog eens goedkoop) vervangen voldoende is ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Maharbal op 28-12-2010 12:01:58 ] | |
Hyperdude | dinsdag 28 december 2010 @ 12:12 |
Weet niet hoeveel km. je E30 heeft gelopen, maar in principe kan je na 100K kms., max. 150K kms. je schokdempers wel weg kieperen. Nu moet ik zelf zeggen dat ik ze ook pas heb vervangen toen de olie eruit liep bij iets van 230K ![]() ![]() | |
Maharbal | dinsdag 28 december 2010 @ 12:41 |
Een km of 175.000. Ik zal ongetwijfeld het verschil wel merken met nieuwe shockdempers, maar tot nu toe doen ze het nog aardig. De demping is nog redelijk. Ik ga ze waarschijnlijk ook vervangen als de olie eruit komt lopen ![]() Tenzij ze in de tussentijd door iemand anders zijn vervangen, maar dat kan ik niet goed zien. Ik ga er dan ook maar vanuit dat het nog de standaard bilsteins zijn. | |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 14:46 |
Ik heb gloednieuwe schroefset van net geen 5000km oud.. Die gaat langer mee dan mijn auto zelf.. (Al hoop ik natuurlijk dat mijn auto het langer uit houdt op een positieve manier ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 15:01 |
En oh ja, wat er leuk is aan extreem verlagen? Nou ja, ieder zo zijn tuning smaak.. De een houdt van altezalooks de ander van monsterbumperts etc.. ik haat dat allemaal maar ben helemaal weg van Slammed auto's & HellaFlush..: ![]() ![]() ![]() ![]() http://speedhunters.com/a(...)-hellaflush-iii.aspx | |
piekartz87 | dinsdag 28 december 2010 @ 15:40 |
Ik heb ook nergens gezegd dat mijn 316i op de snelweg zuiniger is ![]() Maar toch zet er ergens wel een groot verschil aangezien ik een heel stuk minder betaal voor 500 km rijden. | |
Maharbal | dinsdag 28 december 2010 @ 15:45 |
Ja, ik had precies omgekeerd gereageerd. Ik bedoelde dus dat mijn 325i nooit zuiniger is dan een 316i ![]() Ik ben ongeveer ¤15/¤17,50 kwijt voor 120km, dus rond de ¤60/70 voor 500 (maargoed, ik houd van doortrekken om dat motorgeluid te horen ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 28 december 2010 @ 16:21 |
Ik denk als je constant 160 rijdt of 180 de 325i wel zuiniger is dan de 316i ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 28 december 2010 @ 16:27 |
Daar ben ik wel zeker van.. mijn 318i met 2.5 blok doet 1 op 9/10 met 160, daarvoor deed ik met de 1.8 blok 1 op 7, topsnelheid 205 deed ie 1 op 6,6 en nu doet ie 1 op 7/7.5. Ik zal es ff me video's onderzoeken, heb gisteren nog 220 gereden en gefilmd.. | |
YoshiBignose | dinsdag 28 december 2010 @ 16:34 |
Ik durf niet eens meer zo hard, heb het gevoel dat iedereen politie is. ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 28 december 2010 @ 16:41 |
haha foutje moet kunnen :p maar op de snelweg maakt mijn 316 veel meer toeren dan een 6 cil. en ik zit ook op de 60 tot 70 euro (met huidige prijzen dikke 70 euro) en ik hou ook van stevig doortrappen. Ben benieuwd hoe dat is als ik een andere nokkenstok erin leg over een jaartje of wat (tikkende nokkenas) Het zou wel wat uit moeten maken voor verbruik als het goed is. | |
Maharbal | dinsdag 28 december 2010 @ 16:43 |
Weet niet of het aantal toeren veel verschil maakt. Met 120km per uur zit ik op 3.000 | |
piekartz87 | dinsdag 28 december 2010 @ 16:46 |
Ik wel een stuk hoger maar exact zou ik het niet weten. maargoed maakt ook allemaal niet uit. gelukkig is mn 316i over het algemeen gewoon ietswat zuiniger. ik vind het zo al duur zat. brandstofprijzen zijn belachelijk hoog nu. | |
YoshiBignose | dinsdag 28 december 2010 @ 16:53 |
Ja ik rijd vaker in m'n E21 laatste tijd lekker op LPG, alhoewel ik 75 cent de liter ook al best prijzig vind. Vanwege m'n 4bak en vage diff.verhoudingen moet ik altijd 100 rijden op de snelweg. Dan zit ik op 4200 rpm en haal ik nog 1 op 9 ![]() ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 28 december 2010 @ 17:16 |
Ik ben gek op oude auto's enz maar voor het gemak op de snelweg e.d. zijn 5 versnellingen toch wel erg fijn ^^ | |
Maharbal | dinsdag 28 december 2010 @ 17:22 |
Gelukkig heb ik dat nog net wel. Maar damn, dat ding zuipt nu nog meer in de winter. Ik was vorige winter alweer bijna vergeten... Ik weet nog dat toen 1 op 7,5 met normaal rijden en af en toe doortrekken (in de stad) meer regel was dan uitzondering ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 28 december 2010 @ 18:10 |
Koop een E28 met een zwaardere motor, dan heb je bijna standaard een 5-bak. Bij de normale 5-bak is de vijfde versnelling eigenlijk gewoon een overdrive, de sportbak heeft wel een volwaardige vijfde versnelling. De mijne zuipt nu ook wie une alcoholistische otter, maar bij mij speelt het ook mee dat m'n kleppen gesteld moeten worden en dat ik wellicht te brede banden (225 of 215) onder m'n 5er heb ![]() | |
Bowny | woensdag 29 december 2010 @ 10:25 |
Mijn vorige E46 318i ging tijdens de opkomst van de kou ook van 1:11.5 naar 1:9.......en dan reed ik nog zeer kalm! ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 29 december 2010 @ 14:26 |
Dat lijkt me best dorstig voor een 1.8je..... | |
YoshiBignose | woensdag 29 december 2010 @ 15:06 |
Met de kou doet mijn 318 ook 1 op 10 maar rij er nu vrij weinig. De E21 moet nu werken voor z'n geld. Het verbruik in de binnenstad met deze kou is om van te janken. Probeer nu zoveel mogelijk op LPG te rijden dat dekt de kosten nog lekker. Op zich start ie ook wel op LPG, soms zelfs beter, alleen als je dan wegrijdt en bij eerste de beste stoplicht komt en je toeren zakken dan valt ie meteen weer uit. Constant m'n voet op het gaspedaal houden ben ik al een beetje gewend ![]() Op benzine wil m'n E21 trouwens de laatste tijd de toeren nogal hoog houden. Dan geef je gas en schakel je verder maar blijven de toeren hangen. Heb ik al eens eerder gehad en ook wel eens met de E36 maar het ging vaak na een tijdje weer weg. Stationair benzine op 2000 rpm lijkt me iets te gortig... ![]() | |
bascross | woensdag 29 december 2010 @ 15:36 |
Morgen ga ik kijken bij een e30 316i. Iemand nog wat belangrijke tips waar ik op moet letten? | |
Turquaz52 | woensdag 29 december 2010 @ 15:43 |
e46 318i is toch geen 1.8? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 december 2010 @ 15:44 |
Ja, of je er eentje kunt kopen met een 6pitter.. wtf moet je met een 316i e30? ![]() Koop op zn aller minst dan een 320i of een 318IS als je cheap wilt blijven.. Maar een 316i..? ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 29 december 2010 @ 15:44 |
Yup, is ook een 1.9 of een 2.0 als die na 2002. Hou je grafsmoel toch eens. Als iemand een 4 cilinder wil laat hem dan. Dus: ROEST vooral op letten. Verder is de 316i volgens mij de M40 dus helaas geen ketting meer als de M10. Ff onderhoud checken dus. | |
Sounddragon | woensdag 29 december 2010 @ 15:47 |
Tsssk, dat hóeft niet zo he ![]() | |
piekartz87 | woensdag 29 december 2010 @ 16:11 |
Roestpunten: Wielkassen Dorpels Accubak Zijbakjes in de kofferbak Rand bij de voorruit onder de motorkap Motor: Check wanneer de distributieriem voor het laatst vervangen is. rond de 40.000 km gaan die mee dacht ik. Let erop hoe die klinkt. Als de motor te hard tikt dan is de nokkenas ingesleten. De e30 316i van die leeftijd is een uitstekende auto als die goed is onderhouden. Geld vooral voor de motor. Als je een adresje voor een distributiewissel hebt dan hoeft dat niet duur te zijn. Als dat allemaal een beetje meevalt dan zeg ik doen! en @ turq: Jouw auto heeft een leuk blok maar alles er omheen is ral en ziet er niet uit. Hou je commentaar toch voor je als iemand een leuke wagen gaat kijken. | |
tha_rizzo | woensdag 29 december 2010 @ 16:13 |
Assumption is the mother of all f*ck ups... Ik nam aan dat 't gewoon een 1.8 was, maar alsnog vind ik 't verbruik absurd Ik vind 't vreemd dat jij een klassieker rijdt wanneer het weer niet zo goed is en je E46 alleen met lekker weer. Ik zou het juist andersom doen, een oude auto is ook gevoeliger voor roestvorming, en drie keer raden wat pekel doet. | |
bascross | woensdag 29 december 2010 @ 16:40 |
Bedankt voor de tips! Er gaat uiteraard ook iemand mee die er wat meer verstand van heeft en zelf ook een e30 heeft, maar het is nooit verkeerd om van te voren wat research te doen. | |
Hyperdude | woensdag 29 december 2010 @ 17:08 |
http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm Porno plaatjes van alle roestplekken. ![]() | |
bascross | woensdag 29 december 2010 @ 17:14 |
Handige site, jammer dat het Duits is. ![]() Ten eerste hangt het af van het aanbod. Ik kwam deze tegen en hij staat relatief dichtbij. Verder heb ik het idee dat die 6 cilinders toch iets meer te verduren krijgen en dat is ook logisch. | |
Hyperdude | woensdag 29 december 2010 @ 17:31 |
Rost=roest ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 29 december 2010 @ 19:36 |
Ja misschien niet heel slim. Reed laatst nog achter zo'n zout strooier ![]() ![]() Maar de E21 heeft winterbanden en de E46 komt vast te zitten, vandaar dat ik hem deze winter gebruik. Ach ja, de E21 is laatst van onder gelast en getectyleerd dus hij houdt het nog wel ff vol. Verder weinig kosten aan gehad en met aankoopprijs totaal zo'n 1500 kwijt. Ik rijd hem wel op ![]() http://translate.google.n(...)2Ff00509.htm&act=url ![]() | |
Quantor | woensdag 29 december 2010 @ 21:44 |
Betreffende de goedkope 316i en 318i met M40 zijn ze niet erg geruststellend, "fast durch die Bank" is vertaald zo goed als allemaal.
| |
YoshiBignose | woensdag 29 december 2010 @ 21:51 |
Daarom, zoek een M10 ![]() | |
bascross | donderdag 30 december 2010 @ 00:05 |
Schijnt inderdaad een slecht punt te zijn van die M40 motors, morgen goed opletten dus. | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 11:43 |
Dat is Carburateur (316 - 1.8) ![]() Kun je net zo goed een 316i/318i M40 (B16 1.6/B18 1.8) nemen en een nokkenstok van de sloop. Tegenwoordig vind je ze zelfs nieuw voor een appel en ei.. Ook kun je de nokkenstokken gebruiken van de e34 518i, de e30 316i/318i en de e36 316i/318i M40.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 11:44 |
Misschien qua onderhoud (distr. riem en nokkeas) duurder, maar qua verbruik een heeeel stuk minder ![]() | |
julieplusluna | donderdag 30 december 2010 @ 11:46 |
-thanks Turq ![]() [ Bericht 78% gewijzigd door Sounddragon op 30-12-2010 14:34:11 ] | |
#ANONIEM | donderdag 30 december 2010 @ 12:14 |
-lekker quoten, dat helpt, minder werk ook voor ons ![]() [ Bericht 78% gewijzigd door Sounddragon op 30-12-2010 14:35:24 ] | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 14:19 |
-nóg zo'n briljantje ![]() [ Bericht 75% gewijzigd door Sounddragon op 30-12-2010 14:36:10 ] | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 14:19 |
dont click, spam.. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 december 2010 @ 14:22 |
Te laat en ik heb em nog ingevuld ook.. | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 14:33 |
![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 december 2010 @ 14:36 |
Shit net te laat met quoten ![]() | |
Sounddragon | donderdag 30 december 2010 @ 14:38 |
Jonguuhs, een TR werkt beter als een paar keer quoten, dat is allemaal extra werruuuukkkk ![]() ![]() Thanks voor de TR Turq ![]() | |
Sounddragon | donderdag 30 december 2010 @ 14:38 |
Jij zit al aan je notes tax voor deze week, wees dus maar blij ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 14:39 |
Wehehhehee sorry ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 december 2010 @ 14:45 |
Nietes, ik heb pas 82 notes staat er ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 december 2010 @ 14:56 |
Btw...sidenote..Turquaz..je bent 1 van de weinige redenen waarom ik lurk hier op bmw fantopic..rebelse wiekser,ik blijf me verbazen/lol hebben..volgende reden is omdat ik twijfel om weer een Volvo aan te schaffen of een E39 Touring. | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 15:19 |
Haal dan maar een volvo en scheer je weg hier zou ik zeggen, er zijn meer users die ik moet voeden omdat iedereen na me hapt ![]() Maar ff serieus, haal een E39 Touring natuurlijk, het liefst een 540i.. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 15:21 |
Of als je een dieseltje wilt een 525TDS.. ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 30 december 2010 @ 15:24 |
Doe het meteen goed met een 530D common railtje(A) Dat mag natuurlijk niet want anders kan turq je niet bijhouden ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 december 2010 @ 15:28 |
Moet een goede vervanging zijn voor een 2.5 20v die lekker loopt op LPG | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 15:29 |
Klopt, 530D bestaat ook nog altijd.. En niet kunnen bijhouden..? ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 15:30 |
528i/530i op LPG.. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 30 december 2010 @ 15:35 |
528i zat ik ook al aan te denken..maar een 530d is ook een optie..twijfels,twijfels..op lpg rijden of dieselen..BMW of Volvo..een V70 D5 of een nieuwere 2.5 20v op G3.. | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 15:37 |
Ik waarschuw je wel alvast, eens BMW.. Altijd BMW ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 30 december 2010 @ 15:44 |
Hahah die 530D neukt je in je kont :p | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 15:51 |
Snelweg..? Laat ik hem wel deze mooie kontje zien:![]() ![]() Van 0 tot 100 geloof ik best, maar snelweg is een benzine auto 9 v.d. 10x sneller.. ![]() | |
Mikkie | donderdag 30 december 2010 @ 16:02 |
Je mag dat ding wel eens wassen Turq ![]() | |
rycemasta | donderdag 30 december 2010 @ 16:02 |
Een 5-serie sleept nog altijd 300 kg meer mee. | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 16:02 |
i Know ![]() | |
ShaoKing | donderdag 30 december 2010 @ 16:09 |
Hey Turquaz, Ik zie dat je een BMW 318i 2.5 liter motor heb? Misschien een n00b vraagje, maar hoe krijg je dat dan voor elkaar? Ik heb sinds kort een E36 323Ti gekocht, ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 december 2010 @ 16:21 |
Hij heeft z'n 1.8 vervangen door een 2.5 motor. Hey toevallig nog iemand met een E36 323ti? Die andere turk hier had toch ook z'n ding gekocht ![]() | |
rycemasta | donderdag 30 december 2010 @ 16:24 |
Hij heeft een blok die origineel geleverd is in de 325i en deze gelepeld in een 318i. Jouw auto heeft een modernere en afgeknepen 2.5 liter blok. | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 16:27 |
Klopt, hij zit op 170PK en ik op 200. ![]() Zelfde als mijn 323i M-Tech Sedan. | |
ShaoKing | donderdag 30 december 2010 @ 16:29 |
Ah ok, verdikkeme 200pk?! wow. Die van mij zou ook een M-Tech moeten zijn, en inderdaad met 170pk, heb M-tech velgen, M op de achterklep, etc etc. Het is wel een ingevoerde maar wel een bijzonder mooie wagen. Zeer complete uitrusting, maarja daar weten die duitsers wel raad mee natuurlijk ![]() | |
Tarado | donderdag 30 december 2010 @ 16:34 |
wat is je topsnelheid dan? ik had laastst een 530D (E60) achter me rijden op de autobahn met 230 en die wilde er nog voorbij, aangezien ik mijn winterbanden al gemonteerd had en het te warm was heb ik hem maar lekker laten gaan | |
YoshiBignose | donderdag 30 december 2010 @ 16:35 |
Nou hier met die foto's dan ![]() | |
ShaoKing | donderdag 30 december 2010 @ 16:38 |
Ja die kan ik wel even posten binnenkort, ben nu alleen op mijn werk ![]() Nu moet die binnenkort voor de 'grote beurt', jaiks! Wat een geld ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 december 2010 @ 16:39 |
Niks moet, alleen als ie niet meer rijdt ![]() Wat kost het vervangen van een koppakking bij een E36 ongeveer aan materiaal en tijd? | |
ShaoKing | donderdag 30 december 2010 @ 16:41 |
Ja dat is dan ook wel weer zo. Alleen als ik in het onderhoudsboekje kijk zie ik dat die voor de laatste 2x alleen een 'oil service' heeft gehad. En de computer zegt nu weer 'oil service' Maar volgens de dealer was het beter om dan nu een inspection II te laten doen .. logisch natuurlijk, levert hun meer geld op En wat die koppeling betreft, collega van mij laatst heeft het laten vervangen bij een BMW specialist dus geen dealer en moest ¤350 betalen .. --- Och man zie nu pas dat je de koppakking bedoelt, tjonge ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 30 december 2010 @ 16:42 |
Weet iemand de originele maten van BMW e30 325i 15" BBS velgen? Ik zie een mooie deal maar ik moet wel de maten hebben (ET en J, verkoper weet het niet). Banden zijn 195 en 205 dus ik schat 7j, maar de ET?![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 december 2010 @ 16:45 |
Ik zou niet met een E36 naar de dealer gaan voor een grote beurt. En ik had het over een koppakking, geen koppeling ![]() | |
ShaoKing | donderdag 30 december 2010 @ 16:47 |
Haha jah sorry, had net m'n post aangepast ![]() Niet met een E36 naar de dealer? Waarom niet? Is het dan ook niet gunstiger verkopen? Of maakt dat tegenwoordig geen drol meer uit? Ik zou dan overigens ¤ 450 moeten betalen voor een Inspection II Volgens mij is dat toch niet bijzonder veel geld om het bij een BMW dealer te laten doen? | |
Mikkie | donderdag 30 december 2010 @ 20:11 |
Ik vind het een hoop geld om alles bij de dealer te doen. Ik heb een tijdje terug uit gemakzucht m'n auto naar de universele garage gebracht en was 300 euro kwijt voor een grote beurt. De insp. II doe ik de volgende keer ook wel grotendeels zelf. Ik koop m'n onderdelen in, vervang filters, vloeistoffen e.d. zelf wel. Dat scheelt je een hoop geld en kost je enkel wat vrije uurtjes op zaterdag. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 30 december 2010 @ 20:45 |
Niemand? ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 30 december 2010 @ 20:47 |
Ik denk dat Rival of Marhabal het weten | |
ZwartmetSuiker | donderdag 30 december 2010 @ 20:50 |
Ja ik had al gehoopt (verwacht) dat hier e30-kenners zaten. | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 21:05 |
Mijn M-Tech 170PK: ![]() ![]() Mijn Witte BMW zie je wel @ projecten staan.. ![]() ik heb 245 gereden en toen vlogen mijn knipperlichten er van af.. Vond ik wel goed genoeg geweest want mijn zijscherm klapperde ook als een gek.. Dit allemaal nadat de auto de garage uit rolde na de swap.. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 30 december 2010 @ 21:20 |
SJonge jonge die man van die BMW-velgen heeft de foto van internet af getrokken. Nu maar hopen dat de echte er ook zo uitzien. | |
Gokhan03 | donderdag 30 december 2010 @ 21:21 |
Heyy ik heb ook sinds kort(morgen wordt het 1 week) een 323 TI. Dit is de mijne: ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 21:39 |
My Eyes ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 30 december 2010 @ 22:11 |
Jij zal ook nooit de voorkant zien op de weg maar alleen de achterkant (A) | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 22:13 |
Hoe kut het ook klinkt, ik kan je alleen maar gelijk geven en zeggen dat al heb ik 30PK meer, dat jou auto sneller is.. ![]() Ow boy... ![]() | |
Gokhan03 | donderdag 30 december 2010 @ 22:26 |
Gel vurim da tur attt ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 december 2010 @ 23:08 |
Leg er dan op z'n minst 18 inch onder dan lijkt het nog wat ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 december 2010 @ 23:15 |
![]() | |
Gokhan03 | donderdag 30 december 2010 @ 23:20 |
Hahah misschien 17 inch velgen eronder. Deze zou ik eigenlijk eerst halen: ![]() maar de verkoper is een handelaar dus ook een teringlijer. Hij vroeg 500 euro bovenop mijn 523i ![]() Hij heeft wel stoelverwarming en elec dak maar hij is uit 1997 en 240k km zonder NAP. Ik vind deze velgen er wel goed onder staan. | |
bascross | donderdag 30 december 2010 @ 23:55 |
Vanavond bij de bmw gekeken, zag er prima uit. Alleen jammer dat ie vanmiddag al verkocht was. ![]() Hij stond al twee maanden op internet en net nu ik kom kijken is ie verkocht, jammer maar helaas. | |
YoshiBignose | vrijdag 31 december 2010 @ 00:33 |
http://link.marktplaats.nl/390233239 Hier een nette duitse 318i, wegenbelastingvrij bijna ![]() | |
bascross | vrijdag 31 december 2010 @ 00:35 |
Ziet er inderdaad wel oke uit, maar staat precies aan de andere kant van het land. Iets te ver dus. Ik heb overigens alweer een andere bmw op het oog, die wat dichterbij staat. Ook een 318. | |
YoshiBignose | vrijdag 31 december 2010 @ 00:47 |
Oke good luck ![]() | |
tong_poh | vrijdag 31 december 2010 @ 01:54 |
Ik had een hele tijd geleden beloofd om een foto te plaatsen van mijn auto, toen ik hem kocht. helaas heb ik nooit de moeite genomen om foto's te maken. Maar ik bedacht me even, dat ik wel foto's had downgeload van de advertentie. Ik geef een foto dus van de advertentie waarbij mijn auto op zomerbanden en velgen staat.![]() | |
rival | vrijdag 31 december 2010 @ 08:18 |
Nee sorry. E30fansite.nl/Forum weet het wel ![]() | |
rival | vrijdag 31 december 2010 @ 08:23 |
Jij hebt in principe dezelfde motor maar een kleinere inlaat. Je kan de inlaat/gasklephuis e.d. vervangen met die van een 2.5 en dan zit je ook op hetzelfde vermogen. Ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat gaat lukken met je huidige ecu. | |
ShaoKing | vrijdag 31 december 2010 @ 08:54 |
Zo! Goeiemorgen ![]() @Turquaz52, een gele? Dat zie je toch niet vaak! Mooie wagen! | |
joeftw | vrijdag 31 december 2010 @ 16:01 |
D R I F T E N ? ? Man, deed ie dat maar. Hij is echt verdomme niet vooruit te krijgen in dit weer. ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 31 december 2010 @ 16:32 |
Ik weet niet waar je woont maar ik heb al een tijdje geen sneeuw gezien hier ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 31 december 2010 @ 17:07 |
En uitlaat.. ![]() | |
Mikkie | vrijdag 31 december 2010 @ 18:05 |
![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 31 december 2010 @ 19:19 |
Spreek voorjezelf.. Gisteren kwam ik geen cm van me plaats terwijl mijn achterwiellen beide slowmotion na voren en na achteren draaiden.. ![]() Soms kun je er echt niks aan doen, en ja ik rij op goede banden.. ![]() | |
tong_poh | vrijdag 31 december 2010 @ 19:41 |
Ik heb dat ook bij sommige besneeuwde parkeerplekken gehad. Zonder hulp kwam ik er niet uit. Maar op de weg zelf helemaal geen problemen. | |
bascross | vrijdag 31 december 2010 @ 19:45 |
Zondag bij een e30 318i kijken. | |
Der_Michael | vrijdag 31 december 2010 @ 20:29 |
Iemand die nog een MK4 setje heeft liggen of weet te vinden voor een leuk prijsje? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 1 januari 2011 @ 17:51 |
Stiekem een 6e gang of een Overdrive in mijn automaatbak??!! 318i M50 ff spammen, want ik sta echt voor een raadsel.. ![]() | |
Afketser | zaterdag 1 januari 2011 @ 19:04 |
Driften met de BMW X5: DRIFTEN | |
YoshiBignose | zaterdag 1 januari 2011 @ 21:45 |
Als je dat überhaupt filmt met zo'n dashboard camera en dan gaat natrekken heb je toch helemaal niks te doen ![]() Verder zie ik niet in wat het met driften te maken heeft en.... waarom fietsen die mensen op de weg terwijl er een fietspad naast staat? | |
Afketser | zaterdag 1 januari 2011 @ 22:25 |
Dit soort randdebielen worden wel opgepakt. Dit is toch gewoon een poging tot moord!! Dat fietspad is spiegel-glad. | |
YoshiBignose | zaterdag 1 januari 2011 @ 23:04 |
Ik kan vanaf hier niet zien of dat fietspad glad is, nog zou ik dan niet op de weg gaan fietsen maar ja. Dan is de weg blijkbaar niet glad anders kan je beter op het fietspad blijven. Ja, die inhaalactie is wat roekeloos, maar er was nog ruimte zat, je ziet de fietsers niet eens uitwijken. Poging tot moord slaat natuurlijk helemaal nergens op he ![]() | |
Yuri_Boyka | zondag 2 januari 2011 @ 02:11 |
Waar kan ik het beste kijken voor een BMW? Duitse autosite, marktplaats, autotrack of andere sites? | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 09:34 |
Deze man wordt op zeker gepakt en dan zal hij wel een fikse boete krijgen en hopelijk een paar jaartjes lik. Auto is ook niet APK gekeurd dus dat komt er ook nog bij. Wellicht zat z'n wagen vol drugs. Die X5 bestuurder zou alleen al zijn rijbewijs kwijt zijn vanwege het veels te hard rijden. Als hij de fietsers had geraakt dan waren ze dood. Als was dat niet zijn opzet dan nog had hij heel wat jaartjes gezeten. | |
Hyperdude | zondag 2 januari 2011 @ 09:37 |
Welk model/uitvoering zoek je? Wat wil je uitgeven? Voor zwaarder gemotoriseerde modellen zou ik alleen al vanwege de veel grotere keuze in Duitsland gaan kijken. Voor een E36 van ¤1000 loont die moeite volgens mij niet echt. | |
YoshiBignose | zondag 2 januari 2011 @ 10:38 |
Deze man wordt zeker niet gepakt want dat is geen geldig bewijsmateriaal. Te hard rijden is geen meting voor gedaan en dat z'n wagen vol met drugs zit slaat nergens op. Hij kan wel een boete krijgen voor z'n verlopen APK, maar dat gaat allemaal automatisch. Theoretisch mag je je APK 2 maanden laten verlopen, zo lang je er maar niet niet mee rijdt. Oh ja, als hij die fietsers had geraakt dan waren ze dood? Ik rij elke dag langs fietsers, niet altijd met die snelheid, maar wel met zulke afstanden. Soms nog wel dichterbij. Als ik die raak zijn ze wellicht ook dood... EN? Wat loop je hier nou eigenlijk te janken man. | |
motorbloempje | zondag 2 januari 2011 @ 11:27 |
![]() ![]() ![]() | |
leolinedance | zondag 2 januari 2011 @ 11:32 |
tvp voor het filmpje. | |
YoshiBignose | zondag 2 januari 2011 @ 11:39 |
Mooie bimmer ![]() | |
rival | zondag 2 januari 2011 @ 11:42 |
Bimmer was toch juist de auto? ![]() | |
rival | zondag 2 januari 2011 @ 11:43 |
http://www.google.nl/m/ur(...)eYLqw3K_PiVgtyVrjyOg | |
motorbloempje | zondag 2 januari 2011 @ 11:57 |
Bimmer is auto, Beamer is motor ![]() | |
#ANONIEM | zondag 2 januari 2011 @ 12:01 |
Nee, met een beamer kijk je films. Beemer is motor. | |
YoshiBignose | zondag 2 januari 2011 @ 12:03 |
Oh nee he krijgen we dit gezeik weer ![]() Bimmer - proper accepted slang for BMW cars. Most people don't know this. Beamer/Beemer - proper accepted slang for BMW motorcycles. You will hear this term used incorrectly by many people. Bummer - When you get a speeding ticket. ![]() | |
Mikkie | zondag 2 januari 2011 @ 12:04 |
![]() ![]() Man doe toch eens normaal. Idioot. Je fantasie gaat compleet met je op de loop. Het is geen nette actie van die X5, maar die fietsers kan ie van ruime afstand zien en gezien de groothoeklens die gebruikt is lijkt het waarschijnlijk allemaal wat krapper dan het in werkelijkheid was. Die fietsers rijden ook gewoon rustig door en flippen niet de pan uit. Je stellingen over de snelheid en drugs raken helemaal kant noch wal. Een beamer is zo'n ding: ![]() | |
motorbloempje | zondag 2 januari 2011 @ 12:05 |
nou ja, ik wilde het alleen even melden, haal 'm nu weer uit m'n AT's ![]() ![]() | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 12:28 |
Idioot? De enige idioot is die X5 rijder. En jij als aanhanger van die X5 rijder valt daar ook onder ![]() En als je het filmpje hebt gezien zie je dat hij in de bocht ging inhalen dus hij heeft die fietsers nooit gezien. En kijk eens naar dat snelheidsverschil. Ik denk dat hij ook wind mee had want een X5 kan volgens mij niet zo hard. | |
YoshiBignose | zondag 2 januari 2011 @ 12:34 |
Zucht ![]() | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 12:36 |
Ik ben blij dat je het met me eens bent. Gelukkig nieuwjaar overigens ![]() | |
Gokhan03 | zondag 2 januari 2011 @ 13:28 |
Nee een 4.4 is best traag ![]() | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 13:33 |
Nou zo met wind mee lijkt het aardig snel ja. | |
#ANONIEM | zondag 2 januari 2011 @ 13:41 |
Wat lief dat jullie de troll zoveel aandacht geven. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 2 januari 2011 @ 13:42 |
Ik ben er toch mee gestopt ![]() | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 13:58 |
Nee, asociaal rijgedrag goed praten is goed ![]() ![]() | |
tha_rizzo | zondag 2 januari 2011 @ 14:32 |
Dat komt omdat er, afgezien van jou, geen users komen met een BMW-fiets. Elke BMW-rijder is hier welkom hoor ![]() Ik stap zodadelijk weer in m'n 5je ![]() ![]() | |
tha_rizzo | zondag 2 januari 2011 @ 14:33 |
Ow, nog gelukkig nieuw jaar ![]() | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 15:09 |
Jij ook! Ik hoop dat je koppeling nog een jaartje mee gaat. | |
Hyperdude | zondag 2 januari 2011 @ 15:58 |
Ik heb, naast de luukse wagen, een F650GS ![]() | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 16:15 |
Rij je daarmee ook als het sneeuwt? | |
Hyperdude | zondag 2 januari 2011 @ 16:26 |
Tuurlijk niet. Geen winterbanden (meer)verkrijgbaar. ![]() | |
D. | zondag 2 januari 2011 @ 20:45 |
Zo. Na 2 lekke banden er rondom een nieuw setje opgegooid en de boel laten uitlijnen. Nu zou ie 'goed' moeten zijn ![]() | |
Afketser | zondag 2 januari 2011 @ 21:02 |
Ook geen spyke's? | |
Maharbal | zondag 2 januari 2011 @ 21:42 |
Was ff paar dagen weg, maar hier alsnog de info als je er iets aan hebt: Originele maten die werden geleverd op de E30: E30 (non M3 en iX) 14" Styling E30 (Kroonkurkvelg) 6J: 195/65R14 en ET 35 14" Styling 5 (BBS Honingraad) 6J: 195/65R14 en ET 30 15" Styling 5 (BBS Honingraad) 7J: 205/55R15 en ET 24 15" Styling 10 (Z1 style) 7J: 205/55R15 en ET 24 | |
Yuri_Boyka | zondag 2 januari 2011 @ 21:52 |
Het liefst een 3-serie en dan 1 type voor de nieuwe, de 318/316 vanaf 2001. Dat vind ik toch wel een mooie auto als je jong bent. En anders gewoon een 5-serie vanaf 2005 ofzo? Maar die zullen wel te duur zijn.. ![]() | |
Hyperdude | zondag 2 januari 2011 @ 23:01 |
Styling 5 ![]() ET waarde is iets van 25-30 Let op dat je niet de iX versies aangesmeerd krijgt; die hebben ET waarde van 40-45 Hier kan je een tabelletje vinden: http://felgenkatalog.auto-treff.com/ | |
Yuri_Boyka | zondag 2 januari 2011 @ 23:13 |
| |
Maharbal | zondag 2 januari 2011 @ 23:33 |
Dat is de E46. Prijzen varieren van ~5.000 voor een beetje redelijke 4deurs tot ~10.000 voor een coupé in (meer dan) prima staat. | |
YoshiBignose | zondag 2 januari 2011 @ 23:44 |
Waarom quote je je eigen post na een uur? Moeten we voortaan sneller antwoorden ofzo? Bovendien stelde je niet eens een vraag. | |
nelisb | maandag 3 januari 2011 @ 00:26 |
Het lampje check olie is afgelopen donderdag gaan branden bij m'n BMW 320 E90. heb na donderdag nog zo'n 500 km gereden. Welke olie kan erin? Of kan ik het beste bij de garage langsgaan? Garage was dicht vrijdag, zaterdag en zondag. Hoeveel km zou ik in principe kunnen rijden met dat lampje aan? Lampje = check oliepeil. | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 00:48 |
Ik haal de qoute en edit knop altijd door elkaar, zoals je ziet is de geqoute 2de met 2003 erin en die andere 2005. | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 00:50 |
En waar zou ik moeten zoeken, ik heb de site Gaspedaal.nl ook gevonden erg handig. | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 09:26 |
Heb je van de dealer niet zo'n mooi, leren tasje gekregen met een litertje olie? | |
nelisb | maandag 3 januari 2011 @ 09:29 |
Geen BMW dealer. Maar een garage die alleen Audi, BMW en Mercedes verkoopt. Helaas. | |
tha_rizzo | maandag 3 januari 2011 @ 09:46 |
Bel de BMW-dealer en leg de vraag daar even neer. | |
Mikkie | maandag 3 januari 2011 @ 10:57 |
Je kunt overwegen een auto uit Duitsland te halen, dan zijn mobile.de en autoscout24.de handige sites. | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 11:36 |
Dit. Het lijkt veel rompslomp, maar het valt mee. Je kunt daar voor hetzelfde geld als hier vaak een uitgebreider uitgevoerde auto krijgen. | |
Mikkie | maandag 3 januari 2011 @ 11:38 |
Jep. Meer opties e.d., wel goed zoeken en de auto's die enkel voor de export zijn lekker laten staan. De hele invoer duurt een week of twee à drie, maar dat komt voornamelijk door wachttijden. De invoer zelf is een uurtje naar de RDW/Douane en een paar formuliertjes invullen. | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 13:47 |
En waar moet ik berekenen wat ik voor een bepaalde auto moet betalen om hem uit Duitsland in Nederland te krijgen, totale kosten? | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 13:49 |
- kentekenpapieren/overschrijven (~¤100/¤150 met APK). - BPM uitrekenen - Kosten om auto op te halen (tijdelijke verzekering, tijdelijke platen dan wel autoambulance + benzine/diesel) | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 13:58 |
Je mag mijne kopen 318ci uit 2002 voor 10k ![]() ![]() | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 14:00 |
Specs? | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 14:07 |
10k voor een 318ci? Ben je helemaal van de pot gerukt? ![]() Voor 10k heb je een goede 325/328/330 ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 14:10 |
Hmm het is de nieuwe 318ci dus met 2.0 motor (143 pk, 9.3 sec. naar 100). Km stand 203.000. - Airco (climate control) (stuk) - 16:9 Navigatie - Parkeersensor (PDC) (stuk) - Regensensor - Lichtsensor - Cruise control - Airbags voor, zij, gordijn (6 stuks) - Alarm klasse 3 - Etc. 18 inch velgen met continental banden 225 voor, 255 achter. Ik ben de tweede eigenaar. BMW onderhouden (dealer / specialist) alle facturen en boekjes aanwezig. Ik noem maar even een prijs uit de losse pols, maar als je goed kijkt is de 318ci echt niet per se goedkoper dan de 6-cilinders. Veel mensen hoeven geen 6-cilinder, maar rijden liever wat zuiniger en betalen minder kosten aan verzekering etc. Voor het geld dat ik deze auto kocht kon ik ook makkelijk een 325ci kopen (sommige zelfs goedkoper) maar deze was van de eerste eigenaren en ik heb liever een goede 4-cilinder dan een afgetrapte 6 ![]() | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 14:15 |
Voor 10k heb je een goede 6-cylinder, niet een afgetrapte. Gezien de markt (en dan houd ik het nog bij de Nederlandse) zou je er rond de ¤6.000/¤6.500 voor kunnen krijgen, max. Althans, vergelijkend met andere modellen die ik heb bekeken. | |
Mikkie | maandag 3 januari 2011 @ 14:16 |
Als je een goede prijs geeft heb ik ook nog wel een 320d uit 2001 met 150k op de teller voor je in de aanbieding. ![]() | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 14:20 |
Ik dacht dat jij 'm net had! ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 14:22 |
6000 ben je niet lekker ofzo. Als je ff op marktplaats zoekt naar E46 coupe uit 2002 dan zie je dat de meeste rond de 9k tot 13k zitten. Een enkele is 6000. Ja de 318's zijn wat goedkoper, maar als ik bijv. een vergelijkende auto zoek dan vind ik bijv.: http://link.marktplaats.nl/389857336 Oke, hij heeft leer, maar ik mooiere velgen ![]() Maar ik zeg ook niet dat ik hem per se verkoop, maar alles heeft een prijs he ![]() | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 14:26 |
De hele eerste pagina die ik nu snel vind is gevuld met auto's rond de ¤ 6.500, en daar (oké, meer richting de 7 dan de 6 ) zaten ze ook op toen ik 3 weken geleden intensief aan het kijken was. De auto's van 9k zijn bijna zonder uitzondering allemaal (dikker uitgevoerde) 6cyls (vanaf 323/325). Ik wilde alleen aangeven dat 10k ambitieus is, en dat de vragensteller daar wel andere auto's voor kan gaan bekijken, geen persoonlijke aanval ofzo ![]() | |
Mikkie | maandag 3 januari 2011 @ 14:39 |
Klopt helemaal ![]() ![]() Maar als iemand daar dezelfde waarde in ziet als ik en er een goed bedrag voor neerlegt, dan ga ik zelf wel weer op zoek naar een nieuwe ![]() | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 15:03 |
Check dit dan: http://link.marktplaats.nl/401815258 ![]() Alleen zo weinig PK.. heb binnenkort mijn rijbewijs (3 weken). | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 15:07 |
Ja dat is de oude motor, trager en minder zuinig. Maar als je toch net je rijbewijs hebt is dat niet zo'n probleem ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 15:12 |
Ik moet wel een beetje power in de motor hebben. ![]() Deze is ook GRUWELIJK: http://link.marktplaats.nl/408801268 of http://link.marktplaats.nl/400109800 | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 15:15 |
Ongetwijfeld maar volgens mij klopt het niet dat is de oude 320 met 150 pk en op z'n advertentiepagina zet hij 170 pk. Deze is nog trager dan mijn 318 ![]() | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 15:17 |
En in principe is het toch niet erg als een auto de 200+ gepasseerd is? Mijn pa zegt dat ik beter een auto van rond de 150+ of minder kan kopen maar met 200+ kan die toch nog genoeg KM's rijden? | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 15:18 |
Mits goed onderhouden. Ik zou overigens niet meteen een auto met 'veel' vermogen nemen. Je bent beginnend bestuurder dus 't kost je sowieso klauwen vol met geld om zoiets te verzekeren (en rijdend te houden). Nog afgezien van het gebrek aan ervaring en/of het overschot aan (mannelijke) hormoontjes in combinatie met zo'n 'snellere' auto ![]() | |
Anne | maandag 3 januari 2011 @ 15:23 |
Zijn die verchroomde lijsten standaard bij die BMW 323ci Coupe? | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 15:25 |
Deze is ook wel mooi: http://link.marktplaats.nl/386877105 of http://link.marktplaats.nl/404886463 | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 15:35 |
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bselijfpphea | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 15:38 |
Volgens mij was chrome standaard bij 6-cil en niet bij 4-cil. 150.000 is een betere km-stand dan 200.000, maar het zegt niet altijd wat. Hangt er natuurlijk vanaf HOE er mee gereden is en of snelweg / binnenstad. Ik kocht mijn auto op 156.000 km ongeveer en van de eerste eigenaar, altijd dealer en specialist onderhouden. Dat is al heel wat anders dan zo'n 323ci die jij post met 6 eigenaren en meer dan 2 ton op de teller ![]() Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik mn rijbewijs net had kon ik geen snelle auto nemen want dan ben je idd een fortuin kwijt aan verzekering. Het is ook niet zo verstandig, geloof me. In BMW's ga je automatisch scheuren en als je nog niet zo goed kan rijden heb je hem zo tegen een paal ![]() | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 15:44 |
6cyl's was het standaard. Anders was het een optie (chromeline). | |
tha_rizzo | maandag 3 januari 2011 @ 16:43 |
Wil je svp eerst leren rijden voordat je een auto koopt met veel PK's en achterwielaandrijving? | |
Mikkie | maandag 3 januari 2011 @ 17:10 |
Nah, dat hoeft niet altijd. Ik ben met m'n Bimmer juist rustiger gaan rijden dan ik met m'n Almera deed. Die kreeg altijd vrij snel op z'n flikker en daar heb ik goed mee doorgereden. In m'n BMW doe ik over het algemeen veel rustiger. Meer cruisen, minder te hard rijden etc. De opmerking van Yoshi over verzekering en pk's deel ik wel. Ik betaal nu met een paar schadevrije jaren alsnog 60 euro in de maand voor WA+, maar zonder schadevrije jaren en als jong broekie ben je gewoon aan de beurt en trekken ze je het vel over de oren. Overschat jezelf ook niet en ga niet meteen voor 200+pk. Aan rond de 100pk heb je in je eerste auto meer dan genoeg. Dat heeft te maken met een gebrek aan rijvaardigheid, jeugdige zelfoverschatting en een kostenplaatje. Betreffende de auto zelf: bij meer dan 150k gaat het vooral om de staat van onderhoud en de algemene indruk. Die 50k meer of minder hoeft niets te betekenen. Zorg dat je een indruk krijgt van de auto en wanneer je van een particulier koopt, ook van de verkoper. Dat zegt meer over de auto dan wel onderhoudsboekje dan ook. Bedenk daarnaast wat je wil: wat voor uitrusting wil je graag hebben? Moet het exterieur al aangepast zijn? Wil je alles origineel BMW? Welke opties wil je in het interieur? Airco of Climate Control? Multifunctioneel stuurwiel? Welke bekleding (stof, leer, alcantara, welke kleur)? Schuifdak? Stel vast wat je minimale eisen zijn (zoals je bijvoorbeeld al laat merken dat je een coupé wil) en ga daar op zoeken. Nu komt er namelijk echt van alles voorbij, waardoor de keuze te groot is. In Duitsland zoeken kán lonen, maar vergelijk de prijzen goed. Het loont niet altijd. De kosten van enkel de invoer bedragen rond de 300 à 400 euro. Dat zijn o.a. kentekenplaten in DL en NL, en keuringen. Daar komt nog BPM bij, de hoogte daarvan is afhankelijk van welke auto je koopt, maar zal in jouw geval hooguit rond de 1.000 euro liggen waarschijnlijk. Zie de BPM Calculator. [ Bericht 3% gewijzigd door Mikkie op 03-01-2011 18:38:54 ] | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 17:24 |
Kun je een mooie BMW 3 serie halen voor 3/4000 euro? ![]() | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 17:33 |
Ja, een mooie E36 ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 3 januari 2011 @ 18:07 |
E36 Cabrio.. EN met een beetje geluk over de grens voor 5-6 een M3.. ![]() Haal dan een Sedan M3, is waarde vaster dan een Coupe.. En oogt een stuk beschaafder dan een Coupe en heeft betere wegligging.. | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 18:39 |
Dat lukt nooit voor 5-6k, ja misschien eentje met heel wat werk. | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 18:46 |
Ik hoef geen cabrio, en ik zei 3/4 niet 5/6. ![]() Dit is zo'n Sedan M3? ¤950,- boven budget. ![]() | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 18:54 |
Thnx voor je goede uitleg, daarbij ga ik zoieso als ik een auto koop het op me pa's naam zetten want die heeft de hoogste no-claim dus lekker goedkoop. | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 18:55 |
Dat is een E46 en M3 uitvoering, maar geen M3. 231.000 km is best pittig, maar wit is mooie kleur, zie je weinig bij de E46. | |
piekartz87 | maandag 3 januari 2011 @ 18:56 |
Nee @ drumstick dat is geen m3 dat is een 318i met een m pakket. enneh,, als dat jou budget is hou dan ook rekening met de overige kosten. een 318 is wat realistischer dan een snelle m3. en ook wat onverstandig aangezien je herstellende bent van een scooterongeluk ![]() | |
tha_rizzo | maandag 3 januari 2011 @ 18:58 |
Dat is misschien lekker goedkoop, maar vergeet niet dat je dan zelf niks opbouwt. En sowieso wat ik al eerder zei: koop een auto met niet teveel vermogen, je hebt nog geen ervaring en dus is de kans op een ongeluk best groot. Leer eerst eens rijden voordat je flink veel vermogen op de achterwielen wilt hebben. | |
piekartz87 | maandag 3 januari 2011 @ 18:59 |
great mijn quote knopje is verdwenen in fok ![]() | |
Mikkie | maandag 3 januari 2011 @ 19:01 |
Maar als je een ongeluk maakt en uit onderzoek blijkt dat jij de regelmatige bestuurder was en niet je vader, heb je een groot probleem... Het advies is dan ook: zorg dat je de auto volledig rijdend kan houden. Als bepaalde zaken je te duur zijn, neem dan een kleinere auto. | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 19:08 |
Scheelt zeker een hoop geld, maar er zitten ook een paar nadelen aan he: 1. Je bouwt zelf geen schadevrije jaren op 2. Je vaders no-claim is naar de klote als jij crasht 3. Als jij altijd in die auto rijdt ben je de regelmatige bestuurder en dan moet je dat aangeven (waardoor de kosten al stukken hoger uitkomen), doe je dit niet en je rijdt iemand dood, dan kan de verzekering nog wel eens niet uitkeren | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 19:13 |
![]() Was ook niet naar een M3 aan het kijken, ben aan het kijken naar een auto die enigzins mooi is. Aangezien ik nu wel vast mag gaan sparen, een bedrag van 3/4000 is zeker niet onrealistisch ofzo. Ik kan ernaast de benzine e.d. ook betalen met wat ik normaal in de maand verdien. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 19:14 |
Je bedoelt dat je gaat frauderen? Ja, da's altijd slim. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 19:21 |
Is het overigens verplicht om je oude BMW met te grote, te glimmende, te ordinaire velgen op MP te zetten? Of zoek je ze daarop uit? | |
piekartz87 | maandag 3 januari 2011 @ 19:50 |
Ja klopt wel maar ik zou als je een wat oudere wagen koopt als eerste auto niet hoger gaan dan een 318 / 320. als je kleine stukjes gaat rijden wil jij nog wel schrikken van de brandstofkosten die je ineens hebt als je voorheen geen vaste kosten had. Je kan trouwens voor dat geld wel een mooie e30 vinden. Ook nog wel een nette e36 (die vind ik lelijk maar is persoonlijk) een e46 word wat meer zoeken of langer door sparen. | |
Mikkie | maandag 3 januari 2011 @ 20:08 |
En vergeet het onderhoud niet. De draagarmen zijn een bekend kwaaltje van de e46 en als je zelf niet handig bent wil een dealer makkelijk zes à zevenhonderd euro van je zien. Een grote beurt of Inspektion II loopt ook in de vele honderden euro's, dat zijn geen grappen. De aanschaf is niet de hoofdmoot aan kosten, de running costs zijn dat wel. | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 20:10 |
Dat snap ik, ik weet ook dat het veel gaat kosten in de maand. Ik ga dan wel kijken of ik een mooie e30 kan vinden anders houd het toch al op kwa BMW's. ![]() | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 20:18 |
Tsja ik zie het niet op die manier, ik wil de 1ste 2 jaar wat meer ervaring opdoen en dan pas op me eigen naam zetten. | |
Maharbal | maandag 3 januari 2011 @ 20:19 |
Dat jij het niet ziet als frauderen betekent niet dat het geen frauderen is ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 21:29 |
Het is helemaal geen kwestie van 'het zo zien'. Je gaat onder valse voorwendselen een verzekering aan en dat is fraude. Punt. | |
YoshiBignose | maandag 3 januari 2011 @ 21:35 |
Zo zie je maar Yuri_Boyka, zelfs onder BMW rijders heb je moraalridders ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 21:40 |
Een jong gastje, net z'n rijbewijs, in een BMW met te veel vermogen, onverzekerd. Ik hoop dat ie aan de andere kant van Nederland woont... En dat het een boom wordt, in plaats van een gezin met jonge kinderen ofzo. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2011 21:40:58 ] | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 21:45 |
Fijn dat je het me toewenst, ik hou helemaal niet van stoer rijgedrag maar relaxt en genieten van de omgeving maar wel doorrijden.. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 3 januari 2011 @ 21:47 |
En je hele leven afbetalen, hoe denk je daarover? | |
Yuri_Boyka | maandag 3 januari 2011 @ 22:00 |
Ehm ik snap niet waar je dit vandaan haalt? | |
drumstickNL | maandag 3 januari 2011 @ 22:01 |
Dat blijkt. |