quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik voorstander van enkele hervormingen. AOW, HRA, WW, ontslagrecht. Allemaal zaken die van mij mogen worden aangepakt. Twee laatstgenoemde zijn normaliter heilige huisjes van links, maar ik ben wel tot het besef gekomen dat dergelijke ingrepen waarschijnlijk nodg zijn.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)pejan_en_ferrier.xmlquote:CDA-Tweede Kamerfractie
Kathleen Ferrier
Ad Koppejan
Den Haag, 5 oktober 2010
Beste collega’s,
Dit is een handreiking om de verschillen binnen partij en fractie te overbruggen. Zoals een meerderheid voor een kabinet-met-gedoogsteun-van-de-PVV is, is een substantiële minderheid minstens zo gemotiveerd tegen, zoals op het partijcongres in Arnhem is gebleken.
Wij behouden onze bezwaren tegen politieke samenwerking met de PVV van Geert Wilders. Maar we hebben ook diverse malen aangegeven dat wij bij onze definitieve standpuntbepaling rekening zullen houden met de uitspraken van het congres. En dat congres heeft met tweederde meerderheid groen licht gegeven voor een VVD/CDA-coalitie, gedoogd door de PVV.
Wij hebben besloten om, conform de meerderheidsopvatting van het congres, de totstandkoming van een kabinet van VVD en CDA, gedoogd door de PVV, in de Kamer niet te blokkeren. Wij zullen samen met jullie dit kabinet op haar daden beoordelen. Dit vraagt wel dat ook aan de opvattingen en bezwaren van de duidelijke en herkenbare minderheid binnen onze partij recht wordt gedaan, ook binnen onze fractie.
Dat vergt inkleuring van het beleid, in christen-democratische zin.
Dat vergt politieke ruimte.
Dat vergt eenheid in verscheidenheid.
Wij willen daar graag gezamenlijk met jullie vorm aan geven.
In lijn met de christen-democratische visie zal de politieke inkleuring zich vooral toespitsen op het kleurrijke, duurzame en sociale gehalte van het regeringsbeleid. Dat vergt een eigen, herkenbare speelruimte voor het opereren van de fractie binnen coalitie en Kamer.
Kleurrijk, duurzaam en sociaal is het profiel waaraan wij als christen-democratische volksvertegenwoordigers binnen en buiten de Kamer gestalte willen geven.
# Kleurrijk - om te beklemtonen dat iedereen in ons land gelijkwaardig wordt behandeld, dat diegenen die van elders naar Nederland zijn gekomen, alsmede hun kinderen en kindskinderen, een positieve bijdrage kunnen leveren aan onze samenleving, mits zij zich daarvoor inzetten en daartoe ook ruimhartig de kans krijgen.
# Duurzaam - om te beklemtonen dat wij ook verantwoordelijkheid dragen voor toekomstige generaties en dat wij daarom in harmonie met de natuur moeten leven. Juist dan komt het aan op concrete daden. Daarom vinden wij een goede, brede en internationale invulling van de in de duurzaamheidsparagraaf genoemde Green Deal van groot belang en verdient genoemde - transitie naar duurzame energie prioriteit.
# Sociaal - om te beklemtonen dat iedere mens telt, ver weg en dichtbij. Wij kunnen het ons niet permitteren mensen aan de kant te laten staan. Iedereen moet meedoen: participatie. Waarbij ook de innovatie van onze economie van belang is.
Tegen deze achtergrond willen wij samen de in het regeer- en met name gedoogakkoord vastgelegde beleidsvoornemens kritisch beoordelen op hun uitwerking. In het bijzonder die maatregelen die asiel, immigratie, gezinsmigratie, inburgering en diversiteitbeleid betreffen en betrekking hebben op bescherming van huwelijk en gezin, ook in internationaal verband. Wij gaan er van uit dat maatregelen, gericht op het uitbannen van misbruik en misstanden, er niet toe zullen leiden dat mensen ongelijkwaardig behandeld worden. Mocht bij de concrete uitwerking het tegendeel blijken, dan zullen wij daartegen gerichte Kameruitspraken ondersteunen.
Het gaat er nu om als fractie in eenheid elkaar enige ruimte te geven. Zoals wij besloten hebben ruimte te geven aan de totstandkoming en het functioneren van deze regeringscombinatie conform de wens van de congresmeerderheid, zo verwachten wij ook ruimte te krijgen om politiek gestalte te geven aan de bezwaren van een substantiële congresminderheid.
Laat de ruimhartigheid waarmee de fractie recht doet aan tweederde meerderheid én eenderde minderheid in het congres, landelijk doorwerken in ons CDA: eenheid in verscheidenheid.
Zo zijn onze voorstellen bedoeld: als een handreiking.
Met vriendelijke groeten,
Kathleen Ferrier
Ad Koppejan
Stilstand is achteruitgang.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Stilstand? We gaan er dus niet op achteruit in deze bittere tijden
Iedereen gaat erop achteruit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:47 schreef Citizen.Erased het volgende:
Stilstand? We gaan er dus niet op achteruit in deze bittere tijden
wel in een tijd waar we eigenlijk keihard moeten hervormen om nederland klaar voor de toekomst te maken. er moet hervormt worden in de huur&woonmarkt, de arbeidsmarkt, de AOW, er moet meer geinvesteerd worden in onderwijs om nederland te laten concureren met andere landen, er is een integratie probleem, en wat gebeurt er? we mogen 130 op de snelweg.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:38 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dus zo erg is rechts helemaal niet?
TT mocht ook niet lang te worden.quote:
Ik vind het geen slechte brief. Ik vraag me wel af of de ruimte gegund zal worden wanneer het moment daar is. Er zullen in de kamer weinig mensen te vinden zijn die in zullen stemmen wanneer het bijvoorbeeld gaat om vrijheidsinperkende maatregelen voor allochtonen. Wat dan weer betekent dat geen enkel van die voorstellen het in de kamer zullen halen (en dan heb ik het nog niet eens over de Eerste Kamer).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:47 schreef Toad het volgende:
Brief Kathleen Ferrier en Ad Koppejan aan CDA-fractie
[..]
http://www.rtl.nl/%28/act(...)pejan_en_ferrier.xml
Waar ben je zo verbaasd over? Volgens mij was dit wat bijna iedereen al verwachtte: toestemming maar met bepaalde voorwaarden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:55 schreef Lamon. het volgende:
Och, ik lees net dat die 2 om zijn, verbazend...
Nu is het aan de rechters om deze malloot een halt toe te roepen.
Sarcasme...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:58 schreef Spektor het volgende:
[..]
Waar ben je zo verbaasd over? Volgens mij was dit wat bijna iedereen al verwachtte: toestemming maar met bepaalde voorwaarden.
QFTquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:02 schreef Pool het volgende:
In principe is het niet aan rechters of andere partijen om Wilders aan te pakken. Wilders zal uiteindelijk vallen door de electorale dolk van Henk & Ingrid in de rug. Die worden namelijk het hardst genaaid met dit akkoord, maar dat moeten ze de komende jaren nog even beseffen.
De meeste PVV-ers hebben niet op de PVV gestemd vanuit economisch oogpunt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:02 schreef Pool het volgende:
In principe is het niet aan rechters of andere partijen om Wilders aan te pakken. Wilders zal uiteindelijk vallen door de electorale dolk van Henk & Ingrid in de rug. Die worden namelijk het hardst genaaid met dit akkoord, maar dat moeten ze de komende jaren nog even beseffen.
Nee, daar heb je helemaal gelijk in. Wordt het dualisme natuurlijk wel door bevorderdquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:04 schreef Toad het volgende:
Het klinkt misschien gek, maar zou het CDA er niet verstandig aan doen om Ab Klink terug te vragen als fractievoorzitter? Dan zijn er meer mensen in de fractie die de tegenstem van het congres vertegenwoordigen en Ab Klink is natuurlijk een prima politiek leider/lijsttrekker voor bij de volgende verkiezingen.
(en ja, er zijn mitsen en maren, maar dat heeft misschien vooral met de situatie te maken waarin het CDA nu zit)
Ik heb liever dat het door de rechter gebeurt, zodat er ergens in ons systeem nog iets betrouwbaars zit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:02 schreef Pool het volgende:
Wat dan? Vanwege het burqaverbod of de 2500 agenten die er niet gaan komen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:07 schreef Monco10 het volgende:
[..]
De meeste PVV-ers hebben niet op de PVV gestemd vanuit economisch oogpunt.
Aan de koopkrachtplaatjes blijkt dat niet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:02 schreef Pool het volgende:
Waarom zou de TT worden veranderd?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:58 schreef Holograph het volgende:
[..]
Niet per se. Overigens moet je niet gek opkijken als de TT wordt veranderd..
Klinkt (quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:04 schreef Toad het volgende:
Het klinkt misschien gek, maar zou het CDA er niet verstandig aan doen om Ab Klink terug te vragen als fractievoorzitter? Dan zijn er meer mensen in de fractie die de tegenstem van het congres vertegenwoordigen en Ab Klink is natuurlijk een prima politiek leider/lijsttrekker voor bij de volgende verkiezingen.
(en ja, er zijn mitsen en maren, maar dat heeft misschien vooral met de situatie te maken waarin het CDA nu zit)
Het blijkt helemaal nergens uit. Sterker nog, voor Henk en Ingrid is dit een superakkoord.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
Aan de koopkracht plaatjes blijkt dat niet.
Dus waar haal je dit vandaan? Of zijn het onderbuikgevoelens?
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat dan? Vanwege het burqaverbod of de 2500 agenten die er niet gaan komen?
Ik denk vanwege de anti-allochtonen punten van de PVV. Maar die zijn ook nauwelijks terug te vinden in het regeerakkoord. Ja, een burqaverbod, maar daar worden de straten niet veiliger van.quote:
Heel goed.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk vanwege de anti-allochtonen punten van de PVV. Maar die zijn ook nauwelijks terug te vinden in het regeerakkoord. Ja, een burqaverbod, maar daar worden de straten niet veiliger van.
Een goede regering? Leg uit. Het is een instabiel zooitje met een ambitieloos regeerakkoord. Iets wat we nou juist niet kunnen gebruiken in deze roerige tijden. Snap ook niet waarom rechts FOK! blij is met de gemaakte afspraken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:13 schreef L3IPO het volgende:
Uiteindelijk hebben we dus gewoon een goeie regeringJammer alleen dat de PVV er macht op kan uitoefenen, maar is helaas noodzakelijk met deze verkiezingsuitslag.
Dat was Pool.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:14 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Heel goed.
Als je erop doelt dat ze er op die manier ook op achteruit gaan dan klopt dat, maar jouw opmerking ging m.i. vooral over de economische punten.
De regering zal bestaan uit twee degelijke partijen met goede standpunten die redelijk bekwame ministers zullen leveren. Dat maakt het dus een goede regering.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:15 schreef KoosVogels het volgende:
Een goede regering? Leg uit. Het is een instabiel zooitje met een ambitieloos regeerakkoord. Iets wat we nou juist niet kunnen gebruiken in deze roerige tijden. Snap ook niet waarom rechts FOK! blij is met de gemaakte afspraken.
Het gaat mij niet eens meer zozeer om de PVV of de andere partijen. Die samenwerking was onvermijdelijk. Er is echter een laf regeerakkoord gepresenteerd. Daar geef ik commentaar op.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:18 schreef L3IPO het volgende:
[..]
De regering zal bestaan uit twee degelijke partijen met goede standpunten die redelijk bekwame ministers zullen leveren. Dat maakt het dus een goede regering.
Uiteraard ben ik ook niet blij met de PVV erachter, maar zoals gezegd, met deze verkiezingsuitslag was er geen andere realistische mogelijkheid.
Die mening mag jij hebbenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
Het gaat mij niet eens meer zozeer om de PVV of de andere partijen. Die samenwerking was onvermijdelijk. Er is echter een laf regeerakkoord gepresenteerd. Daar geef ik commentaar op.
Wel onder voorbehoud dat de PVV aan het begin alle punten al moest binnenslepen. Dit terwijl cda en vvd de hele kabinetsperiode de tijd hebben om hun verkiezingsprogramma te verwezenlijken (zolang het niet strijdig is met het gedoogakkoord).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij niet eens meer zozeer om de PVV of de andere partijen. Die samenwerking was onvermijdelijk. Er is echter een laf regeerakkoord gepresenteerd. Daar geef ik commentaar op.
Oke, daar heb jij dan weer gelijk in.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:20 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Die mening mag jij hebbenOverigens, regeren is imo meer dan alleen het uitvoeren van een regeerakkoord...
Een realistische mogelijkheid is dat Wilders gewoon een jaar achter tralies gaat en ze zonder die vent maar lekker even opnieuw gaan kijken...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:18 schreef L3IPO het volgende:
[..]
De regering zal bestaan uit twee degelijke partijen met goede standpunten die redelijk bekwame ministers zullen leveren. Dat maakt het dus een goede regering.
Uiteraard ben ik ook niet blij met de PVV erachter, maar zoals gezegd, met deze verkiezingsuitslag was er geen andere realistische mogelijkheid.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:21 schreef Lamon. het volgende:
Een realistische mogelijkheid is dat Wilders gewoon een jaar achter tralies gaat en ze zonder die vent maar lekker even opnieuw gaan kijken...
Tenzij die voorstellen, die dus niet zijn opgenomen in het regeer- of gedoogakkoord, de PVV tegen de haren instrijken. Dat zal de samenwerking enorm bemoeilijken, lijkt mij.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wel onder voorbehoud dat de PVV aan het begin alle punten al moest binnenslepen. Dit terwijl cda en vvd de hele kabinetsperiode de tijd hebben om hun verkiezingsprogramma te verwezenlijken (zolang het niet strijdig is met het gedoogakkoord).
Uh-huh! Erg realistische mogelijkheid...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:21 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Een realistische mogelijkheid is dat Wilders gewoon een jaar achter tralies gaat en ze zonder die vent maar lekker even opnieuw gaan kijken...
Regeerakkoorden zijn voor "den andere kant" altijd kut...het resultaat van het Nederlandse poldermodel, waardoor het altijd vlees noch vis is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:22 schreef remlof het volgende:
Dat regeerakkoord is ook zo zoals het nu is omdat de PVV een dikke vinger in de pap heeft.
Daar ben ik juist niet voor.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:55 schreef Lamon. het volgende:
Och, ik lees net dat die 2 om zijn, verbazend...
Nu is het aan de rechters om deze malloot een halt toe te roepen.
Rechters staan nog altijd boven welke politicus dan ook.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Uh-huh! Erg realistische mogelijkheid...
Mja, en dat is nu precies het punt waar ik zo benieuwd naar ben. Heeft de PVV alleen invloed via het gedoogakkoord of zijn er nog allerlei onzichtbare lijntjes waarmee ze het kabinet kunnen sturen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tenzij die voorstellen, die dus niet zijn opgenomen in het regeer- of gedoogakkoord, de PVV tegen de haren instrijken. Dat zal de samenwerking enorm bemoeilijken, lijkt mij.
Dat betekent nog niet dat ze beslissingen in het luchtledige nemen. Als Wilders al schuldig wordt bevonden, wordt ie echt niet harder gestraft dan met een geldboete of voorwaardelijke straf hoor. Een jaar cel is volkomen onrealistisch.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:24 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Rechters staan nog altijd boven welke politicus dan ook.
Dat is de hoogste straf die hij zou kunnen krijgen voor zijn daden, als hij schuldig bevonden wordt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:26 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat ze beslissingen in het luchtledige nemen. Als Wilders al schuldig wordt bevonden, wordt ie echt niet harder gestraft dan met een geldboete of voorwaardelijke straf hoor. Een jaar cel is volkomen onrealistisch.
PVV heeft inderdaad flink meegeschreven aan het regeerakkoord (o.a. de opkomst van de dierenpolitie)...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:25 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, en dat is nu precies het punt waar ik zo benieuwd naar ben. Heeft de PVV alleen invloed via het gedoogakkoord of zijn er nog allerlei onzichtbare lijntjes waarmee ze het kabinet kunnen sturen?
Heb ik nog niemand een duidelijk antwoord op horen geven.
En dit ondanks het feit dat Wilders aanvankelijk niet vervolgd zou worden...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:29 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dat is de hoogste straf die hij zou kunnen krijgen voor zijn daden, als hij schuldig bevonden wordt.
(Oprecht) hulde voor deze post. Exact hoe ik er over denk.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:50 schreef Asphias het volgende:
[..]
wel in een tijd waar we eigenlijk keihard moeten hervormen om nederland klaar voor de toekomst te maken. er moet hervormt worden in de huur&woonmarkt, de arbeidsmarkt, de AOW, er moet meer geinvesteerd worden in onderwijs om nederland te laten concureren met andere landen, er is een integratie probleem, en wat gebeurt er? we mogen 130 op de snelweg.![]()
nee, zelfs dat punt van de integratie wordt niet opgelost, het grootste probleem zijn namelijk marokkaanse hangjongeren van de 3e generatie oid. die worden met geen enkel nieuw beleid(ohja, 2500 politieagenten die er eigenlijk niet kunnen komen) aangepakt. daarintegen, juist de dingen die zouden kunnen helpen worden aangepakt, aangezien subsidie voor alles en hun hond ingeperkt word.
dus nee, er wordt helemaal niets opgelost. zou links het beter doen? misschien, zij hebben weer andere dogma's, maar hier gebeurt helemaal niets. de enige echte hervormingen zouden echter plaats vinden bij een samenwerking tussen links en rechts, waarbij positief uitgeruild wordt(als links de HRA mag aanpakken mag rechts de huurmarkt, als links onderwijs dan rechts de arbeidsmarkt, etc.). met paars zouden we klaar gestoomd kunnen worden voor de toekomst. met dit beleid? er gebeurd helemaal niets.
Maar dat punt van de dierenpolitie staat bijvoorbeeld gewoon in het gedoogakkoord. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat de PVV het kabinet daaraan houdt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
PVV heeft inderdaad flink meegeschreven aan het regeerakkoord (o.a. de opkomst van de dierenpolitie)...
Daarom ben ik ook juist voor de zwaarste straf, als hij schuldig bevonden wordt. Dat demotiveert gevaarlijke populisten om hetzelfde te doen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En dit ondanks het feit dat Wilders aanvankelijk niet vervolgd zou worden...
Dit is geen rechtszaak tegen de vrijheid van meningsuiting, dit is slechts een proces waarbij de rechters op zoek zijn naar middelen Wilders monddood te maken.
Wat dezelfde rechters vergeten is dat er een nieuwe 'prediker' opstaat om Geerts werk voort te zetten...
Ik denk dat de wens de vader van de gedachte isquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik acht de kans dat Wilders alsnog de stekker eruit trekt overigens nog best groot. De verklaringen van Koppejan en Ferrier maken het kabinet er nou niet bepaald stabieler op. Ze mogen hun bedenkingen houden en kunnen per kwestie de balans opmaken. Hetzelfde geldt voor het overige deel van de CDA-fractie. Zoals Rouvoet al schreef: Wilders krijgt nu mogelijk te maken met 21, in plaats van drie dissidenten.
Ik ben dus reuzebenieuwd wat Wilders gaat doen.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik acht de kans dat Wilders alsnog de stekker eruit trekt overigens nog best groot. De verklaringen van Koppejan en Ferrier maken het kabinet er nou niet bepaald stabieler op. Ze mogen hun bedenkingen houden en kunnen per kwestie de balans opmaken. Hetzelfde geldt voor het overige deel van de CDA-fractie. Zoals Rouvoet al schreef: Wilders krijgt nu mogelijk te maken met 21, in plaats van drie dissidenten.
Ik ben dus reuzebenieuwd wat Wilders gaat doen.
Oh ja?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:58 schreef Spektor het volgende:
[..]
Waar ben je zo verbaasd over? Volgens mij was dit wat bijna iedereen al verwachtte: toestemming maar met bepaalde voorwaarden.
quote:Koppejan en Ferrier, die eerder een nieuw rechts kabinet nog wilden blokkeren, hebben alsnog ingestemd met deelname van de partij aan de coalitie van VVD en CDA, met gedoogsteun van de PVV. Beide Kamerleden hebben geen voorbehoud gemaakt, zo deelde fractievoorzitter Maxime Verhagen mee na afloop van het fractieberaad. "Er zijn geen uitzonderingsposities, voor niemand.”
Zielig hoor , Nou je zal zien dat het om straks gewoon vrijspraak eist. Een politicus is gewoon vrij om te zeggen wat hij/zij wil . En je gaat even voorbij aan het feit dat wilders zegt wat miljoenen mensen in nederland alleen maar denken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:40 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook juist voor de zwaarste straf, als hij schuldig bevonden wordt. Dat demotiveert gevaarlijke populisten om hetzelfde te doen.
Helaas voor jou is dat geen grond voor de rechtspraak om alles goed te keuren wat mensen roepen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:48 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Zielig hoor , Nou je zal zien dat het om straks gewoon vrijspraak eist. Een politicus is gewoon vrij om te zeggen wat hij/zij wil . En je gaat even voorbij aan het feit dat wilders zegt wat miljoenen mensen in nederland alleen maar denken.
Je zin rammelt en je logica ook.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:48 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Zielig hoor , Nou je zal zien dat het om straks gewoon vrijspraak eist. Een politicus is gewoon vrij om te zeggen wat hij/zij wil . En je gaat even voorbij aan het feit dat wilders zegt wat miljoenen mensen in nederland alleen maar denken.
[PVVmode]quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:51 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Je zin rammelt en je logica ook.
Hij wordt verdacht van haat zaaierij, laat onafhankelijke rechters maar eens beslissen of dat terecht is.
Roepen is niet erg het is al wat bram gisteren zei op tv het zet niet aan tot daadwerkelijk geweld en daar ligt toch wel de grensquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Helaas voor jou is dat geen grond voor de rechtspraak om alles goed te keuren wat mensen roepen.
Toch denk ik dat er wel een punt inzit . Vond die hele wrakingskamer gewoon een farce en dan als hoofd nog een rechter die in 2002 onwijs heeft geblunderd door Volkert niet voor de rest van zn leven achter slot en grendel te zetten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[PVVmode]
Ja, maar de rechters zijn niet onafhankelijk
[/PVVmode]
Meneer heeft geroepen dat de Islam een fascistische beweging is en heeft zelfs, al wil hij het nu niet meer weten, opgeroepen de Koran te verbranden, ik denk dat het goed is dat rechters zich eens flink buigen over dergelijke uitspraken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:54 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Roepen is niet erg het is al wat bram gisteren zei op tv het zet niet aan tot daadwerkelijk geweld en daar ligt toch wel de grens
Maar goed zal jullie dromen niet verstoren hoor maar Geert zal gewoon terecht vrijuit gaan
Kom op zeg als dat je argumentatie is dan kan je die dominee uit the usa ook wel vervolgen en die ging daarin nog net iets verder.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:56 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Meneer heeft geroepen dat de Islam een fascistische beweging is en heeft zelfs, al wil hij het nu niet meer weten, opgeroepen de Koran te verbranden, ik denk dat het goed is dat rechters zich eens flink buigen over dergelijke uitspraken.
Inderdaad. Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:58 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Kom op zeg als dat je argumentatie is dan kan je die dominee uit the usa ook wel vervolgen en die ging daarin nog net iets verder.
Aha dan zullen er nog vele berechtingen volgen van personen die over Wilders hetzelfde en soms nog erger roepen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:56 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Meneer heeft geroepen dat de Islam een fascistische beweging is en heeft zelfs, al wil hij het nu niet meer weten, opgeroepen de Koran te verbranden, ik denk dat het goed is dat rechters zich eens flink buigen over dergelijke uitspraken.
Haatzaaien onder de bevolking, in een publieke en verantwoordelijke machtspositie, en iemand in zijn persoon krenken zijn beiden vervolgbaar inderdaad.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:12 schreef sunny16947 het volgende:
[..]
Aha dan zullen er nog vele berechtingen volgen van personen die over Wilders hetzelfde en soms nog erger roepen.
Zelfs in het NRC vonden ze dat het niet kon.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[PVVmode]
Ja, maar de rechters zijn niet onafhankelijk
[/PVVmode]
En dat is maatgevender dan als instanties die ervoor zijn en mensen die ervoor geleerd hebben het wel vinden?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:41 schreef Holograph het volgende:
[..]
Zelfs in het NRC vonden ze dat het niet kon.
Echt... Nou ja, laat ook maar. Mensen die 'je bedoeld' schrijven neem ik sowieso niet serieus.quote:Dus ik denk dat je eerder bedoeld:
[DDR-Mode]
De rechters zijn onafhankelijk
[/DDR-Mode]
Het tast de geloofwaardigheid van de rechtspraak natuurlijk wel aan als de wrakingskamer de rechters zou wegsturen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat is maatgevender dan als instanties die ervoor zijn en mensen die ervoor geleerd hebben het wel vinden?
Was jij niet degene die Romijn schreefquote:[..]
Echt... Nou ja, laat ook maar. Mensen die 'je bedoeld' schrijven neem ik sowieso niet serieus.
Nee, dat was SBS.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:48 schreef Holograph het volgende:
Was jij niet degene die Romijn schreef?
Volgende week Woensdag misschien een nieuw Kabinet? Nice!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:03 schreef remlof het volgende:
Zie ook volkskrant.nl:
Rutte: voldoende steun voor nieuw kabinet
DEN HAAG - Informateur Ivo Opstelten gaat zijn eindverslag schrijven. De fractieleiders van VVD, PVV en CDA hebben dinsdag vastgesteld dat er voldoende steun is in de Tweede Kamer voor de komst van een minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door de PVV.
VVD-leider Mark Rutte zei dat dinsdagavond na afloop van een overleg bij de informateur. Na de unanieme steun van de CDA-fractie stelde Rutte vast dat 76 zetels het nieuwe kabinet steunen. ‘Het proces kan verdergaan’, aldus Rutte. Naar verwachting wordt hij snel benoemd tot formateur zodat ministers en staatsscecretarissen kunnen worden aangezocht.
Aldus Geert,quote:Volgens PVV-leider Geert Wilders staan alle punten van het gedoogakkoord ''fier overeind''. Wilders zei dat dinsdag kort na het bezoek aan informateur Ivo Opstelten.
Over het gedoogakkoord zei Wilders verder: ''Daar wijken we geen millimeter vanaf. Daar ben ik heel erg blij mee.''
Dat CDA-Kamerleden Ad Koppejan en Kathleen Ferrier eerder aangaven kritisch te kijken naar punten in het gedoogakkoord begrijpt hij wel. ''Dat is ze geraden ook.'' Volgens Wilders is het logisch dat volksvertegenwoordigers dat doen.
Daar ben ik ook van overtuigd. VVD en CDA hebben veel moeten toegeven.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:22 schreef remlof het volgende:
Dat regeerakkoord is ook zo zoals het nu is omdat de PVV een dikke vinger in de pap heeft.
Niet want de VVD is geen regeringspartij.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:18 schreef horned_reaper het volgende:
Op welk termijn kunnen we nu verwachten dat de 3 partijen met Bea op het bordes staan ?
Wel een beetje selectief dan , bij sommige anderen die kapitale fouten maken hoor ik je nietquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat is maatgevender dan als instanties die ervoor zijn en mensen die ervoor geleerd hebben het wel vinden?
[..]
Echt... Nou ja, laat ook maar. Mensen die 'je bedoeld' schrijven neem ik sowieso niet serieus.
De PVV bedoel jequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:21 schreef xandra47 het volgende:
[..]
Niet want de VVD is geen regeringspartij.
Dus alleen de VVD en het CDA staan naast Trix.
Ik weet het niet hoor, maar het zou zomaar niet door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:31 schreef Toad het volgende:
RTL zegt dat het nog pakweg een week duurt voordat Rutte I op het bordes staat.
Vind het veel erger dat Rosenthal minister word ben wel weer blij datquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:39 schreef Toad het volgende:
Foutje van RTL. Ze zeggen dat Berlijn op Buitenlandse Zaken komt namens het CDA. Dat laatste lijkt me erg sterk.
Ja.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:43 schreef bloodysunday het volgende:
Is Dick Berlijn een VVDer? Lijkt me stug dat hij dan minister bij het CDA word dan
Op dit moment is het 6/6 hoorquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:46 schreef bloodysunday het volgende:
Er zit sowieso een fout in want zoals ik nu tel heeft VVD 5 ministers en het CDA 7.
edit
Wat remlof zegt dus.![]()
Dick Berlijn is VVDer en staat bij het CDA. Dat is meer het probleem. Dus zit er een fout in.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:49 schreef horned_reaper het volgende:
Het plaatje klopt toch gewoon?
6 bij de VVD en 6 bij het CDA .... of zijn jullie niet zo geweldig in tellen?
Volgens mij wil Van Baalen juist graag...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:51 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je Berlijn op BuZa zou zetten... Zet hem op defensie of laat hem erbuiten.
Ik hoop wel op Dick Berlijn en op Opsteltenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik hoorde toch ook geruchten over Van Baalen op Buza, en (brr) Teeven op Veiligheid..
Brrrrquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef Toad het volgende:
[..]
Volgens mij wil Van Baalen juist graag...
Jij blijft je telkens maar vastklampen aan de volgende strohalm he?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, het maakt verder ook allemaal niet zoveel uit. Kan me niet voorstellen dat dit kabinet lang gaat zitten. Wilders zal niet inbinden en dat komt de stabiliteit van het kabinet natuurlijk niet ten goede. Een keer mal doen in het buitenland kan nog, twee keer is ook nog acceptabel. Maar wat als het vier of vijf keer gebeurt?
Kan iemand een inschatting maken van de reactie van het buitenland mocht Wilders veoordeeld worden voor "haatzaaien" (groepsbelediging gaat niet lukken na een arrest vd Hoge Raad van maart 2009)?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, het maakt verder ook allemaal niet zoveel uit. Kan me niet voorstellen dat dit kabinet lang gaat zitten. Wilders zal niet inbinden en dat komt de stabiliteit van het kabinet natuurlijk niet ten goede. Een keer mal doen in het buitenland kan nog, twee keer is ook nog acceptabel. Maar wat als het vier of vijf keer gebeurt?
Ik ook... Iig alles liever dan de door mij genoemdenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:57 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik hoop wel op Dick Berlijn en op Opstelten
Hoop het.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:49 schreef Toad het volgende:
Ik denk trouwens ook dat Kamp terugkomt voor de VVD.
Jaquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Brrrr![]()
[..]
Jij blijft je telkens maar vastklampen aan de volgende strohalm he?![]()
Ja bijvoorbeeld dat ze niet koste wat kost wilde regeren met gedoogsteun van extreemrechts terwijl er andere (en zelfs ook niet onderzochte) alternatieven waren.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
Had van de VVD toch wel wat meer verwacht.
Poging 2 (serieuze vraag!)quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan iemand een inschatting maken van de reactie van het buitenland mocht Wilders veoordeeld worden voor "haatzaaien" (groepsbelediging gaat niet lukken na een arrest vd Hoge Raad van maart 2009)?
De kans zit wél er in voor haatzaaien (zie bijv. Daniel Féret EHRM juni/juli 2009)
Ook dat. Maar dat nog zijn te verklaren wanneer er uiteindelijk een echt VVD-akkoord had gelegen. Echter, het akkoord dat nu is opgesteld ademt PVV. En dan doel ik niet zozeer op de punten die heeft Wilders heeft binnengehaald, maar degene die zijn tegengehouden. Rutte wilde graag hervormen, maar daar komt helemaal niets van terecht. Dan was PaarsPlus vele malen progressiever geweest.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld dat ze niet koste wat kost wilde regeren met gedoogsteun van extreemrechts terwijl er andere (en zelfs ook niet onderzochte) alternatieven waren.
Moeilijk te zeggen. Ik denk dat een aantal buitenlandse regeringsleiders Nederland met een schuin oog zullen bekijken, maar ons uiteindelijk toch afrekenen op onze prestaties en niet op onze reputatie.quote:
Als het PvdA nou gelijk een middenkabinet had zien zitten, maar Job was zo eigenwijs dat niet te willen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja bijvoorbeeld dat ze niet koste wat kost wilde regeren met gedoogsteun van extreemrechts terwijl er andere (en zelfs ook niet onderzochte) alternatieven waren.
Dat kun je hem écht niet kwalijk nemen.. Paars+ was net gestokt op de piketpaaltjes van Rutte..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:23 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Als het PvdA nou gelijk een middenkabinet had zien zitten, maar Job was zo eigenwijs dat niet te willen.
Overigens denk ik dat er bij het CDA nu meer van hun standpunten terecht komt dan als ze met het PvdA in zee waren gegaan.
Dat snap ik, maar hij heeft al in het begin aangegeven dat hij de kans op een middenkabinet niet groot achte omdat het PvdA zo progressief mogelijk wilde. Pas toen duidelijk bleek dat VVD-CDA-PVV echt in de maak was, kon er opeens gepraat worden over het midden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kun je hem écht niet kwalijk nemen.. Paars+ was net gestokt op de piketpaaltjes van Rutte..
En dan 5 minuten later weer met dezelfde partij over hetzelfde overleggen?? Is niet logisch..
Bovendien bleef "rechts" boven de markt hangen. Wel logisch dat Cogen toen (net als iedereen ongeveer) aanraadde tóch eerst nog eens rechts te onderzoeken..
Denk je dat alle rechtse stemmers dit lezen Koos?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, ik wil alle rechtse stemmers effe bedanken voor de politiestaat waarin wij straks lijken te belanden. Tover deze opsomming net van een website:
•Meer cameratoezicht
•Verruiming mogelijkheid preventief fouilleren
•Het toepassen van snelrecht
•Oprichten van een nationale politiemacht (dus onder de verantwoordelijkheid van de minister i.p.v. de burgemeesters)
•Verlagen duur opleiding van de politie
•3000 extra agenten
•Het kraakverbod wordt met prioriteit gehandhaafd
•Bredere inzet systemen nummerplaatherkenning
•Het privatiseren (!) van het gevangeniswezen
Zorgwekkend.
Job kon natuurlijk ook niet vermoeden dat de VVD liever in zee zou gaan met de racistische PVV die economisch gezien veel linksere standpunten heeft dan de PvdA. En Rutte was al weggelopen van de tafel bij de onderhandelingen over Paars+ omdat ie het zo graag rechtser wou, dus ik snap prima dat Cohen vond dat die optie eerst onderzocht moest worden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:23 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Als het PvdA nou gelijk een middenkabinet had zien zitten, maar Job was zo eigenwijs dat niet te willen.
Overigens denk ik dat er bij het CDA nu meer van hun standpunten terecht komt dan als ze met het PvdA in zee waren gegaan.
In de USA zijn gevangenissen commercieel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je dat alle rechtse stemmers dit lezen Koos?
Btw, dat er prioriteit komt voor het handhaven van het kraakverbod juich ik toe.
Privatiseren van het gevangeniswezen niet. We weten zo langzamerhand wel dat privatiseren vaak falikant uitwerkt. Zie zorg, ziekenhuizen, postbezorging etc.
Ik tel er al snel zeven.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:26 schreef horned_reaper het volgende:
En hoeveel van die punten zouden er niet zijn gekomen als er een ander kabinet was gevormd?![]()
De meeste punten waren ze al langer mee bezig!
Driewerf hoera.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
In de USA zijn gevangenissen commercieel.
En werkt het daar wel? Dat wist ik niet, dacht dat de staat de baas was.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo'n succes: http://www.amnesty.org/en/library/info/AMR51/035/1998quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dus dan moeten wij dat ook maar doen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
In 1 land wel, in 99% van de landen niet, dus is dat ene land zaligmakend? Als de USA in de Maas springt, moeten wij dat dan ook maar doen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het gaat me er niet om wat eerder onderzocht had moeten worden, Job had vanaf dag 1 een middenkabinet niet moeten uitsluiten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Job kon natuurlijk ook niet vermoeden dat de VVD liever in zee zou gaan met de racistische PVV die economisch gezien veel linksere standpunten heeft dan de PvdA. En Rutte was al weggelopen van de tafel bij de onderhandelingen over Paars+ omdat ie het zo graag rechtser wou, dus ik snap prima dat Cohen vond dat die optie eerst onderzocht moest worden.
Ferrier en Koppejan. Tja, principes zijn mooie dingen. Mensen bewonderen je ervoor, vinden je een goed mens. En dat streelt het ego behoorlijk. Maar zoals het altijd gaat in het leven, en dat beseffen CDA-dissidenten als geen ander, je koopt er geen brood voor. En je verkrijgt er zeker niet zo'n riant pensioen mee als de hypocriete Koppejan en Ferrier.quote:
Ik begrijp inderdaad nog steeds niet waarom overheden zo ondersteboven zijn van het McKinsey-model...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je dat alle rechtse stemmers dit lezen Koos?
Btw, dat er prioriteit komt voor het handhaven van het kraakverbod juich ik toe.
Privatiseren van het gevangeniswezen niet. We weten zo langzamerhand wel dat privatiseren vaak falikant uitwerkt. Zie zorg, ziekenhuizen, postbezorging etc.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:15 schreef voice-over het volgende:
[..]
Ferrier en Koppejan. Tja, principes zijn mooie dingen. Mensen bewonderen je ervoor, vinden je een goed mens. En dat streelt het ego behoorlijk. Maar zoals het altijd gaat in het leven, en dat beseffen CDA-dissidenten als geen ander, je koopt er geen brood voor. En je verkrijgt er zeker niet zo'n riant pensioen mee als de hypocriete Koppejan en Ferrier.
Het lijkt me echt killing om zo verzuurd door het leven te moeten zeg!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:17 schreef voice-over het volgende:
Nieuwsuur
Mijn God, Ferrier houdt zich naast Wilders, mensenrechten en duurzaamheid ook bezig met borstkanker (pink ribbon). Wat is zij toch een geweldige vrouw.
deed jij maar zoveel nuttigs in plaats van alleen maar op fok te zitten schelden (pun intended).quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:17 schreef voice-over het volgende:
Nieuwsuur
Mijn God, Ferrier houdt zich naast Wilders, mensenrechten en duurzaamheid ook bezig met borstkanker (pink ribbon). Wat is zij toch een geweldige vrouw.
Als Melanie terugkomt, dan hoop ik dat ze zich ruimschoots herstelt van haar ongelukkig verlopen staatssecretarisschap onder Balkenende 2.quote:
Was dit jouw klacht?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:17 schreef voice-over het volgende:
Nieuwsuur
Ik had dit eigenlijk verwacht.quote:
De Amerikaanse burgers hebben ervoor gekozen dacht ik?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
[..]
Heel goed. Dank je. Bedankt dat je de moeite neemt mijn bijdragen te lezen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:27 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me echt killing om zo verzuurd door het leven te moeten zeg!. Gaat het verder wel met je?
En wat doe jij dan 24x7 op fok! ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
deed jij maar zoveel nuttigs in plaats van alleen maar op fok te zitten schelden (pun intended).
Andrew Dice Clay heeft er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:27 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me echt killing om zo verzuurd door het leven te moeten zeg!. Gaat het verder wel met je?
Dat meisje, hoe heet ze ook al weer, o ja ... Mirjam Sterk. Die begon 2 weken geleden ineens met een haatcampagne tegen de Roma's. Waar kwam dat in godsnaam vandaan? Er is latent racisme aanwezig in die partij. Misschien dat Ferrier en Koppejan daar van streek raakten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:02 schreef Toad het volgende:
De afgelopen acht jaar heb ik weinig van de fractie gehoord. En die fractie bestaat voornamelijk uit hetzelfde aantal leden. Ik wil daarmee niet een oordeel uitspreken over individuele fractieleden. Waarschijnlijk doen ze allemaal prima hun werk. Maar ik heb ze de afgelopen jaren dus nauwelijks gehoord.
Hang naar publiciteit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:05 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dat meisje, hoe heet ze ook al weer, o ja ... Mirjam Sterk. Die begon 2 weken geleden ineens met een haatcampagne tegen de Roma's. Waar kwam dat in godsnaam vandaan? Er is latent racisme aanwezig in die partij. Misschien dat Ferrier en Koppejan daar van streek raakten.
Schept duidelijkheid voor de kiezer. Zo weet je wat je hebt aan een partij.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:07 schreef remlof het volgende:
Hoe erg ik dit minderheidskabinet ook verafschuw, ik vind het toch prettig om in Ferrier en Koppejan een noodrem te hebben.
Nee, het CDA had er beter aan gedaan deze formatiepoging te stoppen. Maar nu ze dat niet doen kunnen F&K er altijd nog de stekker uit trekken als ze te ver gaan.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef voice-over het volgende:
[..]
Schept duidelijkheid voor de kiezer. Zo weet je wat je hebt aan een partij.
NOT.
Reken daar toch maar niet teveel op vriend. Weet bijna wel zeker dat je na vandaag weinig tot niets meer hoort van het dynamische duoquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, het CDA had er beter aan gedaan deze formatiepoging te stoppen. Maar nu ze dat niet doen kunnen F&K er altijd nog de stekker uit trekken als ze te ver gaan.
Dat zou je nog wel eens kunnen verbazen makker. Ze vertegenwoordigen wel de mening van een derde van de CDA-leden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:12 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Reken daar toch maar niet teveel op vriend. Weet bijna wel zeker dat je na vandaag weinig tot niets meer hoort van het dynamische duo
Geloof lekker wat jij wil. Die 2 zijn gewoon monddood en hebben het opgegeven door in de toekomst mooie baantjes te krijgen. Let nou maar op daar hoor je straks niets meer vanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou je nog wel eens kunnen verbazen makker. Ze vertegenwoordigen wel de mening van een derde van de CDA-leden.
Nou nou, er zijn er wel meer die alleen maar zitten te schelden hier.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
deed jij maar zoveel nuttigs in plaats van alleen maar op fok te zitten schelden (pun intended).
We shall see.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:20 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Geloof lekker wat jij wil. Die 2 zijn gewoon monddood en hebben het opgegeven door in de toekomst mooie baantjes te krijgen. Let nou maar op daar hoor je straks niets meer van
Naïviteit is wel het laatste waarvan ik een sluwe vos als Verhagen van zou betichten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had dit eigenlijk verwacht.
Het leuke is dat Maxime Verhagen de naïviteit zelve is. Hij moet nu niet alleen links kijken, maar ook rechts. Minimaal drie sluipschutters op de loer...
Ja, met als gevolg dat er bedrijven zijn die er commerciële belangen bij hebben dat er meer mensen gevangen gezet worden. En dan krijg je dus dit:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
Voorlopig hebben ze alweer van zich laten horen en lijken ze ook niet van plan zich terughoudend op te stellen jegens Wilders: http://www.nu.nl/politiek/2349687/koppejan-haalt-wilders.html . Ik denk dus dat je er naast zit.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:20 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Geloof lekker wat jij wil. Die 2 zijn gewoon monddood en hebben het opgegeven door in de toekomst mooie baantjes te krijgen. Let nou maar op daar hoor je straks niets meer van
+1quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, met als gevolg dat er bedrijven zijn die er commerciële belangen bij hebben dat er meer mensen gevangen gezet worden. En dan krijg je dus dit:
[ afbeelding ]
Meer cijfers hier.
Om dezelfde reden wil je de zorg dus niet verder liberaliseren. Het is al erg genoeg dat de medicijnen-industrie er belang bij heeft om mensen ziek te maken/houden, je wil niet dat ziekenhuizen e.d. ook dat soort belangen gaan krijgen.
Maar maar als ziekenhuizen je ziek houden ga ej toch gewoon naar een ander ziekenhuis!11!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Ja, met als gevolg dat er bedrijven zijn die er commerciële belangen bij hebben dat er meer mensen gevangen gezet worden. En dan krijg je dus dit:
[ afbeelding ]
Meer cijfers hier.
Om dezelfde reden wil je de zorg dus niet verder liberaliseren. Het is al erg genoeg dat de medicijnen-industrie er belang bij heeft om mensen ziek te maken/houden, je wil niet dat ziekenhuizen e.d. ook dat soort belangen gaan krijgen.
Aan de ene kant, als je gedoogpartner partijprominenten wegzet als 'verschrikkelijke mastodonten' moet je zelf ook niet al te veel vallen over mensen die je willen 'ontmaskeren' of 'blij maken met een dode mus'. Aan de andere kant zegt Koppejan nu dat een groot deel van de dingen die Wilders wil niet uitgevoerd kunnen worden en het lijkt me sterk dat hij zich daar zomaar bij neer gaat leggen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 06:41 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Voorlopig hebben ze alweer van zich laten horen en lijken ze ook niet van plan zich terughoudend op te stellen jegens Wilders: http://www.nu.nl/politiek/2349687/koppejan-haalt-wilders.html . Ik denk dus dat je er naast zit.
Idd ik ook, gewoon om te kijken hoe rechts nederland z'n droom uiteen gaat spatten als ze door gaan hebben dat er niets veranderd aan de mocro's, dat de rechts-economische punten niet gebeuren. En erna kan men niet meer zeuren dat links altijd aan de macht is en rechts het beter doetquote:Op woensdag 6 oktober 2010 07:49 schreef Monidique het volgende:
Ik ben vóór dit kabinet, al was het maar omdat ik graag de traditie dat ik gelijk heb en krijg hoog houd. Ik vermoed dat dit PVV-kabinet wel een tijdje zal zitten, maar misschien is dat wat naïef, wel denk ik dat er weinig kans op een Rutte-II is, want het is allemaal niets tot net-niets, visieloos en vol symboolpolitiek. Rutte-I blijft Rutte-I.
quote:'Jagers schieten jaarlijks duizenden katten dood'
Uitgegeven: 6 oktober 2010 07:02
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2010 06:57
AMSTERDAM - Jagers schieten ieder jaar tussen de achtduizend en dertienduizend katten dood. Dat concludeert De Telegraaf woensdag uit cijfers van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.
© NU.nl/Chris Heijmans
Jagen op verwilderde katten is legaal. De Dierenbescherming schat dat er in Nederland tienduizenden rondzwerven.
De Noord-Brabantse afdeling van de Partij voor de Dieren greep dierendag aan om de jacht op katten aan de kaak te stellen.
Het is volgens de partij onmogelijk altijd juist in te schatten of een kat is verwilderd of niet. Een woordvoerder van de jagersvereniging erkent in de krant dat het voorkomt dat per ongeluk een huiskat wordt afgeschoten, maar dat zou slechts incidenteel gebeuren.
Alternatieven
Van de ruim zestienhonderd katten die tussen april vorig jaar en april dit jaar in Noord-Brabant zijn afgeschoten, is er volgens de partij geen één gecontroleerd op een chip. Er zouden genoeg alternatieven zijn. Zo zou de Dierenbescherming de katten met een val kunnen vangen.
Natuurlijk wel. Na dit kabinet holt rechts weer achter een nieuwe leider aan en zeggen ze dat dit eigenlijk een links kabinet was, omdat de PVV links was, net zoals Hitler links was.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:23 schreef Zith het volgende:
[..]
Idd ik ook, gewoon om te kijken hoe rechts nederland z'n droom uiteen gaat spatten als ze door gaan hebben dat er niets veranderd aan de mocro's, dat de rechts-economische punten niet gebeuren. En erna kan men niet meer zeuren dat links altijd aan de macht is en rechts het beter doet
en het is sowieso altijd de schuld van de PVDA....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:55 schreef Pool het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Na dit kabinet holt rechts weer achter een nieuwe leider aan en zeggen ze dat dit eigenlijk een links kabinet was, omdat de PVV links was, net zoals Hitler links was.
Precies.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:57 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
en het is sowieso altijd de schuld van de PVDA....
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-op-het-matje.dhtmlquote:Ferrier en Koppejan nu al bij Verhagen op het matje
DEN HAAG - De dissidente Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan zijn door CDA-fractieleider Maxime Verhagen op het matje geroepen. Uitspraken van het duo in actualiteitenrubrieken waren hem in het verkeerde keelgat geschoten.
Zo had Koppejan in het radioprogramma Met het Oog op Morgen gezegd: ,,We moeten Wilders ontmaskeren'' en ,,Hij wordt blij gemaakt met een dooie mus, want veel van zijn voorstellen zijn niet haalbaar.'' Ferrier voegde daar in hetzelfde programma aan toe: ,, Als die inburgeringscursus wordt gebruikt om grote aantallen mensen het land uit te krijgen, zullen we dat blokkeren.'' (ANP/AK)
Ik zeg het nog maar eens: ze gaan kerstmis niet eens halen. Als het er al komt, het eindverslag van Opstelten is er ook nog steeds nietquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:02 schreef Toad het volgende:
Gaat lekker...
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-op-het-matje.dhtml
Wat een onzin.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Jud1th het volgende:
[ afbeelding ]
Meer cijfers hier.
Tja, en als grote schijnheil van het congres is er niets meer over van Verhagen en zijn opmerkingen dat ze hun mening mochten uiten...laf mannetje.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:02 schreef Toad het volgende:
Gaat lekker...
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-op-het-matje.dhtml
Anderzijds is dit niet bepaald inhoudelijk, dus een kritische mening over de invulling van de kabinetsplannen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:14 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Tja, en als grote schijnheil van het congres is er niets meer over van Verhagen en zijn opmerkingen dat ze hun mening mochten uiten...laf mannetje.
Onder druk ja....echt, de schijnheiligheid druipt van het gezicht van Verhagen af...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Anderzijds is dit niet bepaald inhoudelijk, dus een kritische mening over de invulling van de kabinetsplannen.
En dat was wel de afspraak die zij met hun draai waren overeen gekomen.
Koppejan had het niet over de kabinetsplannen, maar de plannen van de PVV. Daar mag hij als CDA-fractielid gewoon zijn mening over geven volgens mij.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Anderzijds is dit niet bepaald inhoudelijk, dus een kritische mening over de invulling van de kabinetsplannen.
En dat was wel de afspraak die zij met hun draai waren overeen gekomen.
Het is irrelevant dat zij een ruggengraat hebben van slagroom. Als er gecommitteerd wordt aan de invulling van het kabinetsbeleid op zijn merites beoordelen dan is zo'n provocatie weinig constructief.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:20 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Onder druk ja....echt, de schijnheiligheid druipt van het gezicht van Verhagen af...
Hij heeft met nadruk over de plannen uit het gedoogakkoord waar hij bijvoorbeeld zegt dat Wilders 'wordt blij gemaakt met een dooie mus'.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Koppejan had het niet over de kabinetsplannen, maar de plannen van de PVV. Daar mag hij als CDA-fractielid gewoon zijn mening over geven volgens mij.
Wilders is weinig constructief, en er zouden veel meer 'dissidenten' zijn, als ze niet allemaal uit zouden kijken voor hun eigen hachje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is irrelevant dat zij een ruggengraat hebben van slagroom. Als er gecommitteerd wordt aan de invulling van het kabinetsbeleid op zijn merites beoordelen dan is zo'n provocatie weinig constructief.
Jawel hoor. De dissidenten mogen toch kritiek houden op de punten waar zij (en een derde van de CDA-leden) het niet mee eens zijn?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hij heeft met nadruk over de plannen uit het gedoogakkoord waar hij bijvoorbeeld zegt dat Wilders 'wordt blij gemaakt met een dooie mus'.
Je hebt jouw eigen link niet eens gelezen, volgens mij.
Niet van onderwerp veranderen!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Jawel hoor. De dissidenten mogen toch kritiek houden op de punten waar zij (en een derde van de CDA-leden) het niet mee eens zijn?
Leuk, maar dit is een ander onderwerp dan over het op het matje roepen van dissidenten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:28 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Wilders is weinig constructief, en er zouden veel meer 'dissidenten' zijn, als ze niet allemaal uit zouden kijken voor hun eigen hachje.
Echt, laat in hemelsnaam de rechter die man gewoon schuldig verklaren en hem een jaartje achter tralies zetten...
Waar heeft ie het daar over gehad dan?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet van onderwerp veranderen!
Jij stelt dat Koppejan het niet zou hebben gehad over de kabinetsplannen. Dit is onwaar.
Het is evident dat jij het artikel niet hebt gelezen, zoals ik al eerder vermoedde.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Waar heeft ie het daar over gehad dan?
Wishful thinking, remlof. Dit kabinet gaat 4 jaar regeren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:30 schreef remlof het volgende:
Dit kabinet is echt een doodgeboren kindje
Nope..quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wishful thinking, remlof. Dit kabinet gaat 4 jaar regeren.
Is wat ik denk, trouwens. Niet wat ik hoop.quote:
Ik lust geen bier, Lamon. Dat hoor je na 10 jaar toch te weten.quote:Not going to happen, wedden om een kratje bier?
Geen risico, ik ga toch gelijk krijgen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:40 schreef Arcee het volgende:
Ik lust geen bier, Lamon. Dat hoor je na 10 jaar toch te weten.
Ik heb het nu al drie keer gelezen:quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het is evident dat jij het artikel niet hebt gelezen, zoals ik al eerder vermoedde.
Je bedoelt dat over die inburgering? Maar de "dissidenten" hadden toch juist afgedwongen dat ze daar hun eigen mening over mochten verkondigen?quote:CDA-dissidenten op het matje
De dissidente Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan zijn door CDA-fractieleider Maxime Verhagen op het matje geroepen. Uitspraken van het duo in actualiteitenrubrieken waren hem in het verkeerde keelgat geschoten.
Zo had Koppejan in het radioprogramma Met het Oog op Morgen gezegd: "We moeten Wilders ontmaskeren" en "Hij wordt blij gemaakt met een dooie mus, want veel van zijn voorstellen zijn niet haalbaar."
"Als die inburgeringscursus wordt gebruikt om grote aantallen mensen het land uit te krijgen, zullen we dat blokkeren", voegde Ferrier daar in hetzelfde programma aan toe.
Bleker roept op tot rust
CDA-partijvoorzitter Henk Bleker wil dat iedereen binnen de partij zich neerlegt bij de keuze die gemaakt is om in een minderheidskabinet te stappen met de VVD dat gedoogd wordt door de PVV.
In het EO-tv-programma Moraalridders heeft Bleker zijn ergernis laten blijken dat CDA'ers nog steeds kritiek blijven leveren of "elkaar de maat nemen." De partijvoorzitter riep hij zijn partijgenoten op tot rust te komen. "Allemaal even in de ruststand, vrienden", aldus Bleker.
Daar durf ik wel twee kratten bier op in te zettenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:38 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nope..
Not going to happen, wedden om een kratje bier?
Okee, ze gaan wellicht niet de hele rit uitzitten, maar ze gaan langer zitten dan menigeen denkt en hoopt. Veel langer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:41 schreef Lamon. het volgende:
Geen risico, ik ga toch gelijk krijgen.
• Ik constateer dat jij beaamt dat er over kabinetsbeleid is gesproken (in het andere artikel staat nog een zinsnede daarover).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb het nu al drie keer gelezen:
[..]
Je bedoelt dat over die inburgering? Maar de "dissidenten" hadden toch juist afgedwongen dat ze daar hun eigen mening over mochten verkondigen?
Tja.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:12 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Reken daar toch maar niet teveel op vriend. Weet bijna wel zeker dat je na vandaag weinig tot niets meer hoort van het dynamische duo
Dat idee heb ik ook. Er is alle partijen veel aan gelegen om er een succes van te maken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:46 schreef Arcee het volgende:
Okee, ze gaan wellicht niet de hele rit uitzitten, maar ze gaan langer zitten dan menigeen denkt en hoopt. Veel langer.
• Welk ander artikel?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
• Ik constateer dat jij beaamt dat er over kabinetsbeleid is gesproken (in het andere artikel staat nog een zinsnede daarover).
• Er is overeen gekomen, dat een kritische mening gericht zou zijn op invulling van kabinetsbeleid (hint; er is nog geen kabinet).
Het artikel van Nu.nl. Volgens mij staat dit in dat topic dat jij zojuist gesloten heb.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:50 schreef remlof het volgende:
[..]
• Welk ander artikel?
• En kritiek op de PVV (of PvdA, of SP, of noem maar een partij) mag niet?
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:50 schreef Lamon. het volgende:
En het wetsartikel waar hij voor aangeklaagd wordt is trouwens overduidelijk rechtsgeldig
Mail dat ook nog even aan Geert.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:56 schreef damian5700 het volgende:
Natuurlijk is het de taak en functie van volksvertegenwoordigers ander fracties te schofferen en te provoceren, maar kan jij zelf niet indenken, dat op de inhoud iets meer indruk maakt?
Je gaat voorbij aan de hyperbool die ik in de post had gegooid, want het schofferen en provoceren is niet handig als de intentie uitgesproken is te gaan samenwerken. Onvoorstelbaar dat jij dit niet kan doorgronden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het prima om de provocateur met z'n eigen wapens te bestrijden.
Dit is evident. Dit is het Nederlands rechtssysteem. Die zin van jou, die ik zojuist aan heb gehaald, slaat nergens op.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:03 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Wetsartikel 137
Haatzaaierij, geen ontkomen aan....het is gewoon zo.
Maak van rechtsgeldig dan 'van toepassing', is het dan wel okay?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is evident. Dit is het Nederlands rechtssysteem. Die zin van jou, die ik zojuist aan heb gehaald, slaat nergens op.
De klagers menen, middels hun aangiften, dat dit van toepassing is op bepaalde uitlatingen van Wilders, maar of dit als zodanig door de rechter wordt geduid valt nog te bezien.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:07 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Maak van rechtsgeldig dan 'van toepassing', is het dan wel okay?
Jij was diegene toch die het oproepen tot boekverbrandingen even vergeten was, om dat helder te hebben?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De klagers menen, middels hun aangiften, dat dit van toepassing is op bepaalde uitlatingen van Wilders, maar of dit als zodanig door de rechter wordt geduid valt nog te bezien.
Begin november doet de rechtbank uitspraak in deze zaak.
Ik heb vanmiddag die zitting gevolgd, en wat je daar kon horen aan teksten uit de koran was niet mals.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:14 schreef Lamon. het volgende:
[..]
En ja, het valt te bezien, maar mij lijkt de aanklacht duidelijk en volledig terecht...
Wat bedoel je precies? Wie heeft waar opgeroepen om welke boeken te verbranden? En welke relatie heeft dit met de huidige discussie?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:14 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Jij was diegene toch die het oproepen tot boekverbrandingen even vergeten was, om dat helder te hebben?
En ja, het valt te bezien, maar mij lijkt de aanklacht duidelijk en volledig terecht...
Dan ga ik de Bijbel met de nodige vooroordelen wel citeren binnenkort in een publieke plek, als dat toch mag...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:23 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag die zitting gevolgd, en wat je daar kon horen aan teksten uit de koran was niet mals.
Is het verboden de koran te citeren (wat Fitna deed) en daar een waardeoordeel over uit te spreken?
(Daarom was dat weglopen van die vrouw ook zo grappig. De waarheid is hard natuurlijk.)
Wie staat er terecht dat dit als zodanig aangevoerd moet worden ter verdediging?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:27 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dan ga ik de Bijbel met de nodige vooroordelen wel citeren binnenkort in een publieke plek, als dat toch mag...
Ik hou je niet tegen, mij heb je er niet mee.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:27 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Dan ga ik de Bijbel met de nodige vooroordelen wel citeren binnenkort in een publieke plek, als dat toch mag...
Wat zou er gebeuren als ik met hulp van de Bijbel laat zien dat homo's als minder volk beschouwd worden, christelijken tegengehouden moeten worden omdat ze vergelijkbaar zijn met Nazi's en klaag over het oproepen tot stenigingen?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wie staat er terecht dat dit als zodanig aangevoerd moet worden ter verdediging?
Vergelijking islam met christendom daar gelaten... Heeft Wilders een koran verbrand?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:35 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als ik met hulp van de Bijbel laat zien dat homo's als minder volk beschouwd worden, christelijken tegengehouden moeten worden omdat ze vergelijkbaar zijn met Nazi's en klaag over het oproepen tot stenigingen?
En vervolgens de Bijbel verbrandt...
Dat vraag ik me dan af...
Ik veronderstel dat jij dan kan rekenen op wat aangiften voor groepsbelediging ('homo's minder volk'), haatzaaien en discriminatie ('christelijken tegenhouden, omdat nazi's') en opzettelijke belediging/krenken (Bijbel verbranden).quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:35 schreef Lamon. het volgende:
Wat zou er gebeuren als ik met hulp van de Bijbel laat zien dat homo's als minder volk beschouwd worden, christelijken tegengehouden moeten worden omdat ze vergelijkbaar zijn met Nazi's en klaag over het oproepen tot stenigingen?
En vervolgens de Bijbel verbrandt...
Dat vraag ik me dan af...
Tsja, je moet het maar willen he, mensen die je partij jarenlang trouw en met inzet gediend hebben willen slachtofferen zodat je koste wat het kost met Geert Wilders in bed kan duiken....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:48 schreef remlof het volgende:
Het gaat nu al echt fantastisch.
[ afbeelding ]
Ja, als Madonna zichzelf aan een kruis hijst, is Gristelijk Nederland te klein.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:34 schreef Lekiamh het volgende:
[..]
Overigens is het christendom de afgelopen decennia, en tot op heden, hard aangepakt door velen. Zie je daar uit die hoek zulke verkrampte reacties komen?
Dat is niet helemaal zo. Veel islamitische gijzelaars zijn jarenlang opgesloten door de laatste twee Amerikaanse regimes in speciaal daarvoor ingerichte martelkampen waar ze niet werden aangeklaagd, niet werden veroordeeld en zich niet mochten verdedigen. In Amerika zouden ook zij gebruik mogen maken van dat rechtssysteem, maar dat is dus niet altijd zo.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een onzin.Zelfs de VS (ja, ik weet dat het in de ogen van sommigen raar is) heeft een rechtssysteem waarbij alleen veroordeelden gevangen worden gezet. Er is dus een rechter aan te pas gekomen.
Nog afgezien van de Homeland Security Act, die ervoor zorgde dat iedereen zomaar zonder reden kan worden opgepakt en vastgezet onder het mom van nationale veiligheid.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 07:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal zo. Veel islamitische gijzelaars zijn jarenlang opgesloten door de laatste twee Amerikaanse regimes in speciaal daarvoor ingerichte martelkampen waar ze niet werden aangeklaagd, niet werden veroordeeld en zich niet mochten verdedigen. In Amerika zouden ook zij gebruik mogen maken van dat rechtssysteem, maar dat is dus niet altijd zo.
Och, waarheidquote:Op donderdag 7 oktober 2010 02:23 schreef Lekiamh het volgende:
(Daarom was dat weglopen van die vrouw ook zo grappig. De waarheid is hard natuurlijk.)
quote:Onderhandelaars weer bij Opstelten
` De onderhandelaars van VVD,CDA en PVV
overleggen met informateur Opstelten
over zijn eindverslag.Dat overleg werd
gisteravond uitgesteld,vermoedelijk
naar aanleiding van uitspraken van de
kritische CDA'ers Koppejan en Ferrier.
Zij hadden gezegd dat ze Wilders willen
"ontmaskeren".Daarna moesten ze op het
matje komen bij fractieleider Verhagen.
Vanochtend volgde overleg met ook VVD-
leider Rutte en CDA-Kamerlid Bijleveld.
Wilders zegt dat hij genoegen neemt met
de uitkomst van dat gesprek.Koppejan en
Ferrier hebben volgens Wilders beloofd
dat ze het gedoogakkoord in zijn geheel
zullen steunen.
Dat Wilders niet valt over dat 'ontmaskeren' kan ik me voorstellen, maar hij heeft er dus geen problemen mee dat Koppejan en Ferrier stellen dat een groot deel van dat akkoord toch niet uitgevoerd kan worden?quote:
Je kan moeilijk problemen met de waarheid hebben hè.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat Wilders niet valt over dat 'ontmaskeren' kan ik me voorstellen, maar hij heeft er dus geen problemen mee dat Koppejan en Ferrier stellen dat een groot deel van dat akkoord toch niet uitgevoerd kan worden?
We hebben het hier wel over Wilders he.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je kan moeilijk problemen met de waarheid hebben hè.
Dat een flink deel van het gedoogakkoord onuitvoerbaar is weet Wilders als geen ander.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:56 schreef De_Hertog het volgende:
Dat Wilders niet valt over dat 'ontmaskeren' kan ik me voorstellen, maar hij heeft er dus geen problemen mee dat Koppejan en Ferrier stellen dat een groot deel van dat akkoord toch niet uitgevoerd kan worden?
Op FOK! genoeg mensen die zich er over opwinden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:03 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je kan moeilijk problemen met de waarheid hebben hè.
Hoi nieuwe trollquote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:16 schreef RidgeF het volgende:
Vanavond wel ff naar dat debat kijken al verwacht ik geen vuurwerk misschien dat Femke
'Fatima' Halsema en kijk mij eens wat ben ik een goed liberaal Pechtold hun zure verliezen niet kunnen verkroppen maar ik hoop weer op mooie oneliners van Premier Rutte
Zoals deze ...
Geen idee wat een troll isquote:
Jammer alleen dat je de kreet niet correct kan schrijven. Ik neem tenminste aan dat je bedoelt dat je DJ voor het leven bent en niet alleen DJ voor live-muziek.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:29 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Geen idee wat een troll is
Maar een echte radio dj ben ik wel in hart en nieren
Want ondanks alles is er niets mooiers dan radio maken
Verrek helemaal gelijk erg slordig van me thnx ,Tja voor het leven dat weet je nooit cker niemand weet hoe het leven loopt laten we zeggen iig tot ik het nog fysiek en mentaal kan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je de kreet niet correct kan schrijven. Ik neem tenminste aan dat je bedoelt dat je DJ voor het leven bent en niet alleen DJ voor live-muziek.
En die rechter moet zich gewoon houden aan wetten die door politici onder invloed van lobbyisten zijn aangenomen. Ik neem aan dat ik je toch niet meer hoef uit te leggen dat in de V.S. het grote geld bepaalt hoe de wetten er uit zien?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een onzin.Zelfs de VS (ja, ik weet dat het in de ogen van sommigen raar is) heeft een rechtssysteem waarbij alleen veroordeelden gevangen worden gezet. Er is dus een rechter aan te pas gekomen.
Hetzelfde geldt voor de war on drugs, reken maar niet dat daar een eind aan komt zolang bedrijven er een commercieel belang bij hebben om drugsgebruikers op te sluiten. Want het zijn vooral die gebruikers die de Amerikaanse gevangenissen bevolken.quote:An investigative report released this month by In These Times details how Arizona's anti-immigrant SB 1070 law not only promises dramatic financial benefits for the private prison industry, but that lobbyists and administrators working for private prison corporations such as Corrections Corporation of America (CCA) and Geo Group, played substantial parts in drafting and ensuring the passage of the bill.
Klink had eigenlijk fractievoorzitter moeten worden. Dat kwam het dualisme in ieder geval ten goedequote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:59 schreef RidgeF het volgende:
CDA-fractie kiest nieuwe voorzitter DEN HAAG -
De CDA-fractie komt donderdagmiddag bijeen om een opvolger te kiezen voor Maxime Verhagen als fractievoorzitter. Dat blijkt uit een tweet van CDA-Kamerlid Sabine Uitslag donderdagmiddag.
Kandidaten die de afgelopen dagen zijn genoemd zijn Gerda Verburg en Sybrand van Haersma Buma. De VVD-fractie koos woensdag Stef Blok tot opvolger van fractievoorzitter Mark Rutte.
Komt dat debat al vanavond?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:16 schreef RidgeF het volgende:
Vanavond wel ff naar dat debat kijken al verwacht ik geen vuurwerk misschien dat Femke
'Fatima' Halsema en kijk mij eens wat ben ik een goed liberaal Pechtold hun zure verliezen niet kunnen verkroppen maar ik hoop weer op mooie oneliners van Premier Rutte
Zoals deze ...
quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:22 schreef Toad het volgende:
Debat informateur waarschijnlijk pas dinsdag...
Volgens mij is iemand anders een zure verliezer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:16 schreef RidgeF het volgende:
kijk mij eens wat ben ik een goed liberaal Pechtold hun zure verliezen
Oh leuk. Misschien eindelijk eens een vrouw? Maar ik vrees dat Van Haersma Buma voor Verhagen gaat zorgen dat de kikkers in de kruiwagen blijven, desnoods met harde hand.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:59 schreef RidgeF het volgende:
CDA-fractie kiest nieuwe voorzitter DEN HAAG -
De CDA-fractie komt donderdagmiddag bijeen om een opvolger te kiezen voor Maxime Verhagen als fractievoorzitter. Dat blijkt uit een tweet van CDA-Kamerlid Sabine Uitslag donderdagmiddag.
Kandidaten die de afgelopen dagen zijn genoemd zijn Gerda Verburg en Sybrand van Haersma Buma. De VVD-fractie koos woensdag Stef Blok tot opvolger van fractievoorzitter Mark Rutte.
Een vrouw de fractieleider van het CDA? Kom kom, het is nog geen 2049 hè.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh leuk. Misschien eindelijk eens een vrouw? Maar ik vrees dat Van Haersma Buma voor Verhagen gaat zorgen dat de kikkers in de kruiwagen blijven, desnoods met harde hand.
Van mij hoeft het niet perse een vrouw te zijn. Laat ze iemand nemen die voor deze taak berekend is, en als dat een vrouw is, prima. Zoniet, ook goed.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh leuk. Misschien eindelijk eens een vrouw? Maar ik vrees dat Van Haersma Buma voor Verhagen gaat zorgen dat de kikkers in de kruiwagen blijven, desnoods met harde hand.
En nog lesbisch ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een vrouw de fractieleider van het CDA? Kom kom, het is nog geen 2049 hè.
Uiteraard, maar het zou leuk zijn als de beste kandidaat toevallig een vrouw is. Ik kan me niet herinneren dat de grote Drie (CDA, PvdA en VVD) ooit een dame als fractievoorzitter hadden. Van Bijsterveldt werd ook genoemd trouwens, maar die schijnt liever minister van Onderwijs te worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet perse een vrouw te zijn. Laat ze iemand nemen die voor deze taak berekend is, en als dat een vrouw is, prima. Zoniet, ook goed.
Hamer?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou leuk zijn als de beste kandidaat toevallig een vrouw is. Ik kan me niet herinneren dat de grote Drie (CDA, PvdA en VVD) ooit een dame als fractievoorzitter hadden. Van Bijsterveldt werd ook genoemd trouwens, maar die schijnt liever minister van Onderwijs te worden.
Um, weleens van Mariette Hamer gehoord, lieverd?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou leuk zijn als de beste kandidaat toevallig een vrouw is. Ik kan me niet herinneren dat de grote Drie (CDA, PvdA en VVD) ooit een dame als fractievoorzitter hadden. Van Bijsterveldt werd ook genoemd trouwens, maar die schijnt liever minister van Onderwijs te worden.
Ja, ik zit net te denkenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, weleens van Mariette Hamer gehoord, lieverd?
Ter volledigheid, ik had het over de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij is Haya van Someren fractievoorzitter van de VVD in de 1e Kamer geweest...
Het dubbele zit er ook in dat er waarschijnlijk geen liberale premier zou zijn geweest als ze niet zo conservatief geworden waren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:36 schreef remlof het volgende:
Toch lullig dat nu er de eerste liberale premier in bijna een eeuw kon komen de VVD conservatief is geworden
Ja, ironisch wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Het dubbele zit er ook in dat er waarschijnlijk geen liberale premier zou zijn geweest als ze niet zo conservatief geworden waren.
Ja geweldigquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:44 schreef Toad het volgende:
Hebben jullie trouwens het 'eindverslag' van informateur Opstelten in De Pers gelezen? Best aardig.
Bron: De Pers donderdag 7 oktober 2010quote:Immigratie: Onhaalbare plannen
Zijn ze nou dom, sluw of geslepen?
Camil Driessen
AMSTERDAM
Deskundigen noemen het immigra-
tiebeleid van het kabinet Rutte on-
haalbaar. Waarom dan toch onrea-
listische plannen maken?
Een toets invoeren waaruit blijkt of
de band met Nederland groter is dan
met andere landen. Zorgen dat EU-
lidstaten niet meer mogen besluiten
tot een generaal pardon. Het hoofd-
stuk ‘immigratie’ in het regeer- en
gedoogakkoord (ze zijn hetzelfde)
staat vol ambitieuze plannen. Maar
volgens verschillende deskundigen
zal daar niks van terecht komen.
‘Door EU-wetten en het nieuwe
Lissabon Verdrag uit december 2009
is heel veel binnenslands geklets al
lang irrelevant’, constateert hoogle-
raar politicologie Rinus van Schende-
len van de Erasmus Universiteit. ‘Ik
schat dat globaal de helft van het ge-
doogakkoord aldus irrelevant is, of
binnenkort wordt als je kijkt naar
nieuwe EU-wetsvoorstellen. In theo-
rie kan Nederland EU-wetten wijzi-
gen of aankomende beïnvloeden; in
de praktijk valt dat stevig tegen.’
Verlanglijstje
Emeritus hoogleraar migratierecht
Kees Groenendijk van de Radboud
Universiteit Nijmegen noemt het re-
geerakkoord dan ook ‘een verlang-
lijstje waarvan de kans dat de ouders
(de EU, red.) daar gevolg aan geven
betrekkelijk klein is.’
In theorie kan een lidstaat een EU-
richtlijn proberen te veranderen. Het
initiatief voor wijziging moet door de
Europese Commissie worden geno-
men. Als die niet doet wat Nederland
wil, houdt het snel op. En stel dat de
Commissie dat wel doet, dan is daar-
na instemming van een meerderheid
van de Raad van ministers en het Eu-
ropees Parlement vereist.
Europa weet dat de PVV achter de
immigratiemaatregelen van het VVD-
CDA kabinet zit, dus acht Groenen-
dijk de kans op instemming klein.
‘Het zal de neiging om Nederlandse
voorstellen op dit punt te steunen
niet vergroten.’ Waarom zou je über-
haupt onhaalbare plannen in je re-
geerakkoord zetten? Van Schendelen
ziet twee mogelijkheden. ‘Ofwel wist
men aan Opsteltens tafel niet dat
onze rechtsstaat stevige is verankerd
in de EU, ofwel men wist het duvels
goed. In het eerste geval tekent dat de
domheid van politiek Den Haag. In
het tweede zijn sluwheid want dat de
EU het gedoogakkoord voor globaal
de helft zal stoppen is dan gratis mee-
genomen voor CDA en VVD en geeft
intussen alle gelegenheid tot verdere
campagnevoering door de PVV.’
Wilders hield zich vorige week bij
de presentatie van het gedoogak-
koord nog van de domme en deed
alsof het nieuwe migratiebeleid in-
voeren zo gepiept is. ‘We zijn ervan
overtuigd dat het allemaal moet luk-
ken, ook de premier zal zich daarvoor
inzetten, het hele kabinet overigens’,
zei hij over het aanpassen van EU-
richtlijnen met betrekking tot asiel.
Een boodschap die bij het CDA
toch anders leeft, gezien Koppejans
reactie eergisteren bij In het Oog op
Morgen. ‘Hij wordt blij gemaakt met
een dooie mus: veel van zijn voorstel-
len zijn niet eens haalbaar. Wij zijn
een fatsoenlijk land dat zich aan de
internationale verdragen houdt.’
Sluw, dom: of juist geslepen? Mo-
gelijk wil het kabinet Rutte echt pro-
beren richtlijnen te veranderen, ook
in de wetenschap dat het niet lukt.
‘Succes’ hoeft namelijk niet af te han-
gen van het daadwerkelijk wijzigen
van de richtlijnen.
Ook als dat niet lukt is het signaal
aan de ontevreden Nederlander dat
het ze menens is.
Yes we can
Greep uit de EU- richtlijnen die
het kabinet wil aanpassen.
• EU terugkeerrichtlijn (’08/115)
• EU-richtlijn inzake gezinsher-
eniging (’03/86)
• EU-richtlijn langdurig ingezete-
nen (’03/109)
• EU-richtlijn vrij verkeer (’04/38)
Volgende week kunnen we beginnen met aftellenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het kabinet Rutte-Verhagen (ik snap met de dag beter waarom het niet Rutte-I heet) is nu al legendarisch. Het is het eerste kabinet dat voor zijn vorming al wankelt.
Yep, zeker te weten. Jammer voor ons land maar daarna kunnen we eindelijk proberen om tot iets te komen dat een kans van slagen heeft en waar we als land echt wat aan hebben . Tenminste dat hoop ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgende week kunnen we beginnen met aftellen
Aftellen is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Totaal nietszeggend. Mag toch hopen dat Hare Majesteit wel enige scherpe vragen heeft geponeerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:49 schreef Mike het volgende:
Het eindverslag van Opstelten: http://www.kabinetsformat(...)elten_7_oktober_2010
Dan zul je lang moeten tellenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, het is wat opstelten al zei . Dit kabinet gaat gewoon de volle periode regeren . De geschiedenis wijst uit dat kabinetten die storm en ladingen stront over zich heen krijgen het langst blijven zittenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:21 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dan zul je lang moeten tellen![]()
Succes alvast
Dat was voor Internet, Twitter, facebook en dergelijke... Ik zou er maar niet op rekenen, dus.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:26 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Precies, het is wat opstelten al zei . Dit kabinet gaat gewoon de volle periode regeren . De geschiedenis wijst uit dat kabinetten die storm en ladingen stront over zich heen krijgen het langst blijven zitten
Heeft er niets mee te makenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was voor Internet, Twitter, facebook en dergelijke... Ik zou er maar niet op rekenen, dus.
We zullen zien. De start is in elk geval niet bepaald veelbelovend wat dat betreftquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:29 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Heeft er niets mee te maken
Wens je heel veel sterkte met het doemdenken
En we spreken elkaar wel weer over 4 jaar dat dit kabinet gewoon gaat halen.
Inderdaad, sinds de meerderheid van de bevolking over een aansluiting op internet thuis beschikt heeft geen enkel kabinet de rit meer uitgezetenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat was voor Internet, Twitter, facebook en dergelijke... Ik zou er maar niet op rekenen, dus.
De eerste rondjes op vers natuurijs gaan bij mij ook altijd slecht. Gelukkig verbetert het snel na een half uurtje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:31 schreef du_ke het volgende:
De start is in elk geval niet bepaald veelbelovend wat dat betreft
Nogmaals, we zullen zienquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De eerste rondjes op vers natuurijs gaan bij mij ook altijd slecht. Gelukkig verbetert het snel na een half uurtje.
Leuke vergelijking, maar ik heb een kabinet nog nooit zo slecht beslagen ten ijs zien gaanquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De eerste rondjes op vers natuurijs gaan bij mij ook altijd slecht. Gelukkig verbetert het snel na een half uurtje.
... terwijl de dooi al aan het inzetten is, de ijsmachines wegens gebrek aan subsidie stilliggen en het dak van Thialf wegens gestopte steun instort.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Leuke vergelijking, maar ik heb een kabinet nog nooit zo slecht beslagen ten ijs zien gaan
Nope...gaat niet gebeuren, al moet ik hemel en aarde verzetten.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:26 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Precies, het is wat opstelten al zei . Dit kabinet gaat gewoon de volle periode regeren . De geschiedenis wijst uit dat kabinetten die storm en ladingen stront over zich heen krijgen het langst blijven zitten
Dus zet m Premier Rutte en co
Hmmm.. Leuk onderzoeksonderwerp voor een politicoloogquote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:32 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad, sinds de meerderheid van de bevolking over een aansluiting op internet thuis beschikt heeft geen enkel kabinet de rit meer uitgezeten
Haha ha lachwekkend figuur ben je gewoon kom je weer aanzetten met je stakingen zeker miss moeilijk te begrijpen voor je maar gezien de stemmingen wil een groot deel van het land dit gewoon dus maw leg je erbij neer of boek een enkeltje verweggistan.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:38 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Nope...gaat niet gebeuren, al moet ik hemel en aarde verzetten.
Interpunctie is geen zonde hoor....nee, ik zal net als vele anderen gebruik gaan maken van internet om dit kabinet omver te krijgen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:42 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Haha ha lachwekkend figuur ben je gewoon kom je weer aanzetten met je stakingen zeker miss moeilijk te begrijpen voor je maar gezien de stemmingen wil een groot deel van het land dit gewoon dus maw leg je erbij neer of boek een enkeltje verweggistan.
Nee, een groot deel van hun achterban wil het. Maar als ik de stemmen op alle ander epartijen optel, kom ik toch uit op meer mensen die dit Kabinet niet gekozen hebben dan wel. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de partij die de op één na meeste stemmen haalde, niet eens mag meedoen. Dus om nou te zeggen,. dat dit Kabinet de wil van het volk is... nee, niet echt. (De drie partijen hebben samen maar 49,5 % van de stemmen.)quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:42 schreef RidgeF het volgende:
[..]
Haha ha lachwekkend figuur ben je gewoon kom je weer aanzetten met je stakingen zeker miss moeilijk te begrijpen voor je maar gezien de stemmingen wil een groot deel van het land dit gewoon dus maw leg je erbij neer of boek een enkeltje verweggistan.
Het is gewoon de wil van het volk de grootse partij doet mee de grootste winnaar doet mee, en de partij die nederland tot nu toe prima heeft bestuurd doet mee wat wil je nog meer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, een groot deel van hun achterban wil het. Maar als ik de stemmen op alle ander epartijen optel, kom ik toch uit op meer mensen die dit Kabinet niet gekozen hebben dan wel. Om nog maar te zwijgen van het feit dat de partij die de op één na meeste stemmen haalde, niet eens mag meedoen. Dus om nou te zeggen,. dat dit Kabinet de wil van het volk is... nee, niet echt. (De drie partijen hebben samen maar 49,5 % van de stemmen.)
Precies, dit kabinet gaat veel langer zitten dan menigeen hoopt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:26 schreef RidgeF het volgende:
Dus zet m Premier Rutte en co
Okee, dan zal het vier maanden zijn in plaats van twee.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, dit kabinet gaat veel langer zitten dan menigeen hoopt.
Wat is ie toch fijn gewoon gebleven, he?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 21:55 schreef StephanL het volgende:
Mark Rutte is in zijn eigen Saab naar de koningin gegaanHij zat ook nog zelf achter het stuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |