quote:***********************************
Formatiegesprekken naderen climax
` De onderhandelaars van VVD,PVV en CDA
hebben kort voor middernacht een lange
dag van formatiebesprekingen afgerond.
Een akkoord is nog niet bereikt,maar
verwacht wordt dat dat niet lang meer
duurt.Morgen gaan de gesprekken verder.
Bronnen in Den Haag verwachten dat er
morgen of overmorgen waarschijnlijk een
akkoord wordt gepresenteerd.In dat
geval kan het CDA mogelijk zaterdag al
een congres houden over deelname aan
een minderheidskabinet met de VVD en
gedoogsteun van de PVV.
De onderhandelingen lagen vandaag korte
tijd stil zodat de drie partijen in
eigen kring konden overleggen.
O, werkelijk? Vertel me eens, dan: Welke fantastische punten heeft Wilders in de campagne allemaal nog naar buiten gebracht, behalve anti-moslim geluiden? Ik ben van mening, en die durf ik best uit te dragen, dat 90% van de PVV-stemmers op hem gestemd heeft vanwege de anti-islam brallerij van de laatste anderhalf jaar met name. De overige 10% heeft dat gedaan vanwege Wilders' adamante belofte dat 65 65 zou blijven. Dus ja, ik denk dat we een kleine 1,5 miljoen moslimhaters hebben in Nederland. En ik vind dat wel verontrustend, in tegenstelling tot jij, blijkbaar.quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is zeker het geval. Kijk alleen al naar hoe hier op Fok! door users als du_ke, Lord_Vetinari, ethiraseth wordt gereageerd. Zij lijken echt te denken dat er ineens 1,5 miljoen moslimhaters in Nederland zijn, bespottelijk natuurlijk.
Het is een verzameling van islamofoben en lieden die puur en alleen de Marokkaanse jongens in de buurt weg willen hebben. Met dat laatste heeft de Islam weinig te maken, ondanks de pogingen van Wilders om een relatie aan te tonen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 07:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
O, werkelijk? Vertel me eens, dan: Welke fantastische punten heeft Wilders in de campagne allemaal nog naar buiten gebracht, behalve anti-moslim geluiden? Ik ben van mening, en die durf ik best uit te dragen, dat 90% van de PVV-stemmers op hem gestemd heeft vanwege de anti-islam brallerij van de laatste anderhalf jaar met name. De overige 10% heeft dat gedaan vanwege Wilders' adamante belofte dat 65 65 zou blijven. Dus ja, ik denk dat we een kleine 1,5 miljoen moslimhaters hebben in Nederland. En ik vind dat wel verontrustend, in tegenstelling tot jij, blijkbaar.
Hoe durven ze te lachen, de duivels.quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:56 schreef Hassish het volgende:
2 studenten ballen bij elkaar. Ik ben benieuwd wat er zo te lachen valt voor Johnny en Anita straks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Veel waarschijnlijk, Rutten had het over een akkoord waarbij rechts de vingers gaat aflikken. En Verhagen met zijn centrum-rechts? Dat is ongetwijfeld gejoktquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:43 schreef rudolfb het volgende:
De vraag is dan ook wa heeft de VVD, als grootste partij, allemaal voor elkaar kunnen krijgen?
quote:Op dinsdag 28 september 2010 08:56 schreef Hassish het volgende:
2 studenten ballen bij elkaar. Ik ben benieuwd wat er zo te lachen valt voor Johnny en Anita straks.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vraag ik me dus ten zeerste af. Als ik zo de laatste weken analyseer heeft het CDA de sterkste onderhandelings positie omdat hun achterban zit te morellen. Daarna heb je de PVV die gedoogsteun gaat geven onder bepaalde voorwaarde uiteraard.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:22 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Veel waarschijnlijk, Rutten had het over een akkoord waarbij rechts de vingers gaat aflikken. En Verhagen met zijn centrum-rechts? Dat is ongetwijfeld gejokt
Poultje maken, dit jaar nog of toch begin volgend jaar?quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:20 schreef attila_de_hun het volgende:
Laat maar komen. Die gaan bij de volgende verkiezingen flinke klappen krijgen. En het lachen zal ze wel snel vergaan....
Het ligt veel genuanceerder dan jij het hier voorspiegelt. Lees anders dit stuk van Zwagerman uit de Volkskrant van gisteren; http://extra.volkskrant.n(...)kiezers_te_kleinerenquote:Op dinsdag 28 september 2010 07:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
O, werkelijk? Vertel me eens, dan: Welke fantastische punten heeft Wilders in de campagne allemaal nog naar buiten gebracht, behalve anti-moslim geluiden? Ik ben van mening, en die durf ik best uit te dragen, dat 90% van de PVV-stemmers op hem gestemd heeft vanwege de anti-islam brallerij van de laatste anderhalf jaar met name. De overige 10% heeft dat gedaan vanwege Wilders' adamante belofte dat 65 65 zou blijven. Dus ja, ik denk dat we een kleine 1,5 miljoen moslimhaters hebben in Nederland. En ik vind dat wel verontrustend, in tegenstelling tot jij, blijkbaar.
Het is echt grappig om te zien hoe alle PVV'ertjes plots dwepen met een opiniestuk van linkse grachtengordel-columnistquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:51 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Het ligt veel genuanceerder dan jij het hier voorspiegelt. Lees anders dit stuk van Zwagerman uit de Volkskrant van gisteren; http://extra.volkskrant.n(...)kiezers_te_kleineren
ik gok op 1.5-2 jaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Poultje maken, dit jaar nog of toch begin volgend jaar?
Ik lees vooral veel "allochtonen krijgen meer dan wij" en "ik heb een extreem-rechtse mening en word nu niet meer serieus genomen en dat is gemeen".quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:51 schreef Boomlaars het volgende:
[..]
Het ligt veel genuanceerder dan jij het hier voorspiegelt. Lees anders dit stuk van Zwagerman uit de Volkskrant van gisteren; http://extra.volkskrant.n(...)kiezers_te_kleineren
Kabinet-Rutte in aantochtquote:Verschillende media melden vandaag dat CDA, VVD en PVV vandaag nog een regeerakkoord kunnen overleggen. Gisteravond onderbraken de drie fractieleiders, respectievelijk Verhagen, Rutte en Wilders, rond half twaalf de gesprekken.
Vandaag zullen de gesprekken worden voortgezet, waarna de fracties zich morgen over het akkoord kunnen buigen. De inhoud van het akkoord wordt waarschijnlijk pas donderdag bekendgemaakt. Het CDA-congres zou zich dan zaterdag kunnen uitspreken over het regeerakkoord met gedoogsteun van Wilders.
Verhagen beantwoordde de vraag of hij bezig was met de laatste loodjes gister met 'dat weet je nooit'. Struikelblokken lijken te liggen bij de sociale zekerheid en de zorg. De Volkskrant meldt dat de partijen het over onder andere de Wajong nog oneens zijn. De VVD wil die uitkering beperken tot gehandicapten die helemaal niet meer kunnen werken, een maatregel die een miljard euro op zou leveren. Bij PVV en CDA ligt dat echter gevoelig. Ook over de verkorting van de maximale looptijd van de WW zijn de partijen het nog oneens.
Trouw weet dat in ieder geval de overheid grondig wordt gereorganiseerd. Er komen minder ministeries, met maximaal elf ministers en acht staatssecretarissen. Ingewijden zeggen dat Wonen, Wijken en Integratie naar het sterk ingeperkte Ministerie van Binnenlandse Zaken gaat, dat zelf veel veiligheidstaken in zal leveren aan het nieuwe Ministerie van Veiligheid. Ook Justitie zal daar ondergebracht worden.
Na een mogelijk 'ja' van het CDA-congres zaterdag, zal Rutte maandag benoemd kunnen worden tot formateur. Half oktober zou het kabinet dan door het staatshoofd beëdigd kunnen worden.
Ik zie hier wel weer een Koefnoen-imitatie van komenquote:Op dinsdag 28 september 2010 08:56 schreef Hassish het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgend jaarquote:Op dinsdag 28 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ze het kerstreces niet eens halen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Altijd fijn hè, als je gedroomde extreem-rechtse kabinet er komt?quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:30 schreef MrBadGuy het volgende:
De zon begint bijna te stralen(figuurlijk dan hè)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |