quote:De fractieleiders van VVD,PVV en CDA,
Rutte,Wilders en Verhagen hebben aan de
informateur laten weten dat ze willen
onderhandelen over een kabinet van VVD
en CDA,met gedoogsteun van de PVV.
Rutte en Verhagen "zien perspectief" in
een gezamenlijk minderheidskabinet.
Rutte wil zelf graag premier worden.
Volgens Wilders zijn er met het CDA te
veel meningsverschillen,onder meer over
de islam,waardoor ze niet samen kunnen
regeren.Hij is blij dat hij in de Kamer
vrij blijft om te zeggen wat hij wil.
De drie spraken vandaag met hun eigen
fracties over de informele gesprekken,
die begin deze week begonnen.
Die studieschuld verdwijnt niet in het buitenland hoorquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waarheen? Ik loop niet weg. Dat doen alleen rechtse lafbekken, na eerst hier de ruif te hebben leeggegeten met Kinderbijslag, studiefinanciering en onderwijs.
Dit lijkt me niets meer dan op teveel emotie gestoelde speculatie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat niet hetzelfde is als automatisch ook een dergelijke post accepteren in een Bruin Kabinet, hoor.
Nee hoor. Jij gaat er automatisch van uit, dat het CDA wel bewindslieden zal kunnen leveren, omdat die al in de fractie zitten. Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend, dat die mensen weer een post willen of krijgen. Het kan wel, maar het is geen automatisme.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:32 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit lijkt me niets meer dan op teveel emotie gestoelde speculatie.
Nee, ik betwijfel of dit een zware klus gaat worden, zoals remlof stellig meende. Waaruit blijkt of is gebleken dat dit een zware klus wordt? Vertel het me dan!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Jij gaat er automatisch van uit, dat het CDA wel bewindslieden zal kunnen leveren, omdat die al in de fractie zitten. Ik vind het helemaal niet zo vanzelfsprekend, dat die mensen weer een post willen of krijgen. Het kan wel, maar het is geen automatisme.
Ik heb er geen oordeel over of het een zware klus wordt. Dat heb ik ook nergens beweerd. Ik geef alleen aan dat de aanwezigheid van ex-bewindslieden in de fractie niet automatisch betekent, dat het voor het CDA simpel is om bewindslieden te leveren. ookl die mensen hebben een geweten een een etisch besef (hoop ik). Fractielid zijn is 1 ding, maar daadwerkelijk in een regering gaan zitten die gesteund wordt door een stel xenofoben, en dus verantwoordelijkheid nemen voor bepaalde maatregelen... Ik weet niet of iedereen daar zo happig op is.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, ik betwijfel of dit een zware klus gaat worden, zoals remlof stellig meende. Waaruit blijkt of is gebleken dat dit een zware klus wordt? Vertel het me dan!
P.S. Niet jouw onderbuik, maar reële staving.
Ik zeg ook dat remlof dit stellig meende en dat ik dit betwijfel. Dat betekent niet dat ik stel of heb gesteld, zoals jij nu beweert, dat het een automatisme is dat de bewindslieden die thans deel uitmaken van de CDA-fractie bewindslieden van mogelijke de VVD/CDA-coalitie gaan worden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb er geen oordeel over of het een zware klus wordt. Dat heb ik ook nergens beweerd. Ik geef alleen aan dat de aanwezigheid van ex-bewindslieden in de fractie niet automatisch betekent, dat het voor het CDA simpel is om bewindslieden te leveren. ookl die mensen hebben een geweten een een etisch besef (hoop ik). Fractielid zijn is 1 ding, maar daadwerkelijk in een regering gaan zitten die gesteund wordt door een stel xenofoben, en dus verantwoordelijkheid nemen voor bepaalde maatregelen... Ik weet niet of iedereen daar zo happig op is.
Ik denk dat het slecht is voor hun carrière, zo'n post in een kabinet gesteund door extreemrechts op je CV. Velen zullen later toch ook nog graag een hoge internationale positie bekleden, bij de VN bijvoorbeeld, zoals Lubbers.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, ik betwijfel of dit een zware klus gaat worden, zoals remlof stellig meende. Waaruit blijkt of is gebleken dat dit een zware klus wordt? Vertel het me dan!
P.S. Niet jouw onderbuik, maar reële staving.
Zoals ik al vermoedde een meer op emotie gestoelde opmerking dan een werkelijk gegeven.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het slecht is voor hun carrière, zo'n post in een kabinet gesteund door extreemrechts op je CV. Velen zullen later toch ook nog graag een hoge internationale positie bekleden, bij de VN bijvoorbeeld, zoals Lubbers.
Ik weet wel zeker dat het hun verdere carrièremogelijkheden behoorlijk gaat beperken. Meer nog voor CDA'ers dan VVD'ers, die over het algemeen na hun politieke loopbaan het bedrijfsleven in gaan.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zoals ik al vermoedde een meer op emotie gestoelde opmerking dan een werkelijk gegeven.
Dat dacht ik ook.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:45 schreef Breekfast het volgende:
Er zou toch nog een gezamelijke (geschreven?) verklaring komen?
Ja, dus?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat het hun verdere carrièremogelijkheden behoorlijk gaat beperken. Meer nog voor CDA'ers dan VVD'ers, die over het algemeen na hun politieke loopbaan het bedrijfsleven in gaan.
en in het bedrijfsleven doet men minder moeilijk over "extreem rechts" op je cv?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:44 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat het hun verdere carrièremogelijkheden behoorlijk gaat beperken. Meer nog voor CDA'ers dan VVD'ers, die over het algemeen na hun politieke loopbaan het bedrijfsleven in gaan.
Dat zal dus pas blijken bij de eventuele formatie.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ja, dus?
Het blijft simpelweg speculatie die, mijn inziens, teveel gestoeld is op emotie.
Is er bijvoorbeeld al informatie bekend dat potentiële CDA-bewindslieden passen voor de eer met het oog op toekomstige baantjes bij de VN?
Minder dan mensenrechtenorganisaties of andere NGO's gok ikquote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:50 schreef bohgek het volgende:
[..]
en in het bedrijfsleven doet men minder moeilijk over "extreem rechts" op je cv?
Dus kan je helemaal niet stellen dat het een zware klus wordt voor het CDA om bewindslieden te vinden.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 22:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal dus pas blijken bij de eventuele formatie.
Dan kunnen we dit topic net zo goed een slotje geven.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:13 schreef Toad het volgende:
Waarom doet iedereen nou net of dit kabinet er al zit? Net als bij Paars+ is er een hele grote kans dat de onderhandelingen mislukken of dat Verhagen aan het eind van de rit door het congres wordt teruggefloten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |