abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 13:46:42 #1
862 Arcee
Look closer
pi_85947416

Vorige topics:

Deel 1: CDA gaat praten met VVD en PVV
Deel 2: CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
Deel 3: CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
Deel 4: VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
Deel 5: VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
Deel 6: VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries

De onderhandelingen liggen op dit moment stil, omdat er bij het CDA onenigheid is over de te volgen koers. Verhagen wil doorgaan, maar Klink wil ermee stoppen. Er wordt al sinds gistermiddag druk overleg gevoerd binnen de CDA-fractie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Arcee op 01-09-2010 13:53:32 ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85947449
De spanning stijgt.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85947459
Wat een soap :9~
pi_85948438
Stel dat de onderhandelingen doorgaan....in hoeverre heeft het voor VVD/PVV nog zin om te onderhandelen met een partij waarvan je weet dat er vroeg of laat toch weer gelazer komt? Met slechts 76 zetels is het dan sowieso gedoemd te mislukken.

De PVV heeft het CDA hard nodig, anders kunnen ze niet regeren, maar de VVD kan alle kanten nog op en om met een zeer instabiele partij aan een regering te beginnen moet toch ook voor hun niet erg aanlokkelijk zijn.
pi_85948526
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:11 schreef Kingstown het volgende:
Stel dat de onderhandelingen doorgaan....in hoeverre heeft het voor VVD/PVV nog zin om te onderhandelen met een partij waarvan je weet dat er vroeg of laat toch weer gelazer komt? Met slechts 76 zetels is het dan sowieso gedoemd te mislukken.

De PVV heeft het CDA hard nodig, anders kunnen ze niet regeren, maar de VVD kan alle kanten nog op en om met een zeer instabiele partij aan een regering te beginnen moet toch ook voor hun niet erg aanlokkelijk zijn.
Het is helemaal geen aantrekkelijk uitzicht. En je kunt je idd afvragen hoeveel zin het nog heeft wanneer de meerderheid in de Tweede Kamer onder druk staat, en deze sowieso al niet in de Eerste Kamer aanwezig is.
pi_85948685
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:11 schreef Kingstown het volgende:

Het wachten is tot die enge Van der Staaij weer aanbiedt om gedoogsteun te verlenen. Als de VVD, PVV en het CDA daarmee instemmen is de hilariteit compleet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85948806
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het wachten is tot die enge Van der Staaij weer aanbiedt om gedoogsteun te verlenen. Als de VVD, PVV en het CDA daarmee instemmen is de hilariteit compleet.
Ik denk niet dat men gedoogsteun van de SGP serieus mee zal laten wegen.
Punt is dat de PVV afhankelijk is van het CDA en dat de VVD dat niet is om te kunnen regeren....de alternatieven zullen de VVD ook niet bevallen, maar ook al zou er een zuivering komen in het CDA, dan nog weet je op voorhand dat dit de hele regeringsperiode voort zal blijven etteren.
pi_85948825
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Hoewel ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat de SGP grondwets beknibbelende regeringen zal gedogen.
pi_85948962
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:20 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja. Hoewel ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat de SGP grondwets beknibbelende regeringen zal gedogen.
Dan ken jij de SGP niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_85950273
Wel typisch dat Gekke Geertje ineens muisstil is geworden :D

Hij kán dus wel zijn grote bakkes houden als het moet. Dat is goed om te weten, aangezien Wilders gemuilkorfd zal moeten worden om een minderheidskabinet ook maar enige kans van slagen te kunnen geven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 1 september 2010 @ 15:15:02 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85950727
Nou, ik ben benieuwd.. zit nu op mijn werk en wil graag up to date gehouden worden :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85950941
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:15 schreef Maanvis het volgende:
Nou, ik ben benieuwd.. zit nu op mijn werk en wil graag up to date gehouden worden :D
Het CDA wordt gezuiverd, zoals we dat kennen in dictatoriale regimes.
pi_85953454
quote:
Op woensdag 1 september 2010 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan ken jij de SGP niet.
Dat klopt, en dat wil ik graag zo houden :)
Nou ja, bij van der Vlies had ik het me iig moeilijk kunnen voorstellen. vd Staaij is inderdaad wel weer wat enger.
pi_85953934
Nog even de druk een beetje opvoeren bij Klink en co. Alle CDA gedeputeerden willen dat de onderhandelingen doorgaan.
  woensdag 1 september 2010 @ 17:20:36 #15
225540 Pugg
Friends forever
pi_85955084
quote:
Op woensdag 1 september 2010 16:48 schreef Jojoke het volgende:
Nog even de druk een beetje opvoeren bij Klink en co. Alle CDA gedeputeerden willen dat de onderhandelingen doorgaan.
Bang voor hun baantje :r
Kappen en snel.
pi_85956238
quote:
Op woensdag 1 september 2010 15:21 schreef Kingstown het volgende:
Het CDA wordt gezuiverd, zoals we dat kennen in dictatoriale regimes.
Ja, het lijkt er inderdaad op, het gaat beginnen :P

quote:
CDA-Kamerlid Kathleen Ferrier zojuist in bewindslieden-auto opgehaald en naar onbekende plek gebracht.
(Bron: Twitter: XandervdWulp)
pi_85956466
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:00 schreef Jud1th het volgende:

[..]

[..]

De arme vrouw. Eerst onbekend kamerlid en nu wordt ze afgevoerd naar een cel waar ze door Verhagen apart wordt genomen. Bibber...
pi_85956612
quote:

[..]

[..]

Afgevoerd, Verhagen kan niets met mensen die het niet met hem eens zijn??? Ja, ja ik weet dat ik hier nu een overtrokken reactie geef maar Verhagen is werkelijk iemand die ik nog niet zou vertrouwen met een dubbeltje!!
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_85956817
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:15 schreef xandra47 het volgende:
Afgevoerd, Verhagen kan niets met mensen die het niet met hem eens zijn???
Nou, zo erg zal het wel niet zijn. Maar mocht ik er naast zitten, dan wordt het tijd om in het emigratie-draadje te gaan lopen posten :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 september 2010 @ 18:26:07 #20
862 Arcee
Look closer
pi_85956889
Die analist bij Een Vandaag ziet het allemaal erg somber en stelt dat het CDA helemaal aan diggelen ligt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85956914
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:26 schreef Arcee het volgende:
Die analist bij Een Vandaag ziet het allemaal erg somber en stelt dat het CDA helemaal aan diggelen ligt.
Er zijn ergere dingen :)
  woensdag 1 september 2010 @ 18:28:52 #22
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_85956978
Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat er überhaupt nog mensen met principes in het CDA zittten.
pi_85957036
quote:

[..]

[..]

_O-

Het CDA had lekker vakantie moeten gaan vieren, een tijdje fris de oppositiebankjes in en het kabinet wat er zou komen rustig laten vallen....die regeringsgeilheid breekt ze erg hard op. Je eigen (ex-)leden/ministers/premiers afzeiken is leuk als het er 1 is, maar nu heb je voor een hele lange tijd grote interne vertrouwensproblemen en vele verbroken vriendschappen.
pi_85957293
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:28 schreef Vandaag... het volgende:
Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat er überhaupt nog mensen met principes in het CDA zittten.
Principes die wel rijkelijk laat en pas na het regelen van een nieuw baantje ineens te voorschijn komen, zie Schinkelshoek :+
pi_85957430
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Principes die wel rijkelijk laat en pas na het regelen van een nieuw baantje ineens te voorschijn komen, zie Schinkelshoek :+
Schinkelshoek had vanaf het begin al aangegeven dat hij niets zag in samenwerking met de PVV.
Gezien de liquidatiecultuur bij het CDA is het erg verstandig van de beste man om een nieuwe baan te gaan zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')