abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87230096
Ik denk dat het CDA vandaag de problemen vooruit heeft geschoven. Ferrier en Koppejan houden hun bezwaren en die komen dus later weer voorbij.

Ik vind het voornemen om meer het CDA-geluid te laten horen een aardig, maar ik vermoed dat hier niet veel van terecht komt. Ten eerste omdat het niet in de aard van de partij ligt om agendasettend te zijn. Het normen- en waardenverhaal van JP sloeg aan, maar dat is alweer van een hele tijd terug. De afgelopen acht jaar heb ik weinig van de fractie gehoord. En die fractie bestaat voornamelijk uit dezelfde leden. Ik wil daarmee niet een oordeel uitspreken over individuele fractieleden. Waarschijnlijk doen ze allemaal prima hun werk. Maar ik heb ze de afgelopen jaren dus nauwelijks gehoord.

Daarbij komt dat het ook wel lastig is om het typische CDA-geluid te laten horen. Ferrier en Koppejan denken volgens mij over een aantal belangrijke zaken toch een stukkie anders dan de overige negentien leden. Die laatste groep staat voor een meer rechtse, conservatieve koers, terwijl Ferrier en Koppejan het belangrijk vinden om een christelijk-sociaal geluid te laten horen. Het CDA heeft daarnaast ook een weinig uitgesproken partijprogram. Ik vond de brief van Ferrier en Koppejan op zich aardig, maar zoals gezegd: ik denk dat de andere fractieleden toch anders in het debat staan. Daarnaast is de belangrijkste partij-ideoloog uit de fractie gestapt. Als je een eigentijds CDA-geluid wil formuleren helpt dat ook niet mee.

Ik snap daarom ook niet dat Bleker het voorstel van Hirsch Ballin wegwuift om de opdracht van de commissie Frissen uit te breiden. Die commissie doet onderzoek naar het verlies van het CDA tijdens de afgelopen TK-verkiezingen. Hirsch Ballin wilde namelijk een onderzoek naar de meningsverschillen die zijn opgetreden de laatste tijd.

Overigens merk ik ook dat er chagrijn is tussen voor- en tegenstanders bij het CDA. Dat helpt ook niet mee. En ik heb ook het idee dat de partijtop denkt dat het probleem is dat de discussie tussen CDA-leden plaatsvindt in de media. Terwijl het probleem natuurlijk veel dieper ligt. Een goed voorbeeld hiervan was de brief van Ab Klink. Er werd niet over de inhoud gediscussieerd. Nee, het ging vooral over het tijdstip waarop de brief naar buiten kwam, of het wel of niet sjiek was, of je wel of niet een brief moet schrijven...

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 06-10-2010 00:45:55 ]
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:05:53 #152
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_87230210
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:02 schreef Toad het volgende:
De afgelopen acht jaar heb ik weinig van de fractie gehoord. En die fractie bestaat voornamelijk uit hetzelfde aantal leden. Ik wil daarmee niet een oordeel uitspreken over individuele fractieleden. Waarschijnlijk doen ze allemaal prima hun werk. Maar ik heb ze de afgelopen jaren dus nauwelijks gehoord.
Dat meisje, hoe heet ze ook al weer, o ja ... Mirjam Sterk. Die begon 2 weken geleden ineens met een haatcampagne tegen de Roma's. Waar kwam dat in godsnaam vandaan? Er is latent racisme aanwezig in die partij. Misschien dat Ferrier en Koppejan daar van streek raakten.
pi_87230275
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:05 schreef voice-over het volgende:

[..]

Dat meisje, hoe heet ze ook al weer, o ja ... Mirjam Sterk. Die begon 2 weken geleden ineens met een haatcampagne tegen de Roma's. Waar kwam dat in godsnaam vandaan? Er is latent racisme aanwezig in die partij. Misschien dat Ferrier en Koppejan daar van streek raakten.
Hang naar publiciteit.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:07:47 #154
104871 remlof
Europees federalist
pi_87230284
Hoe erg ik dit minderheidskabinet ook verafschuw, ik vind het toch prettig om in Ferrier en Koppejan een noodrem te hebben.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:09:57 #155
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_87230377
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:07 schreef remlof het volgende:
Hoe erg ik dit minderheidskabinet ook verafschuw, ik vind het toch prettig om in Ferrier en Koppejan een noodrem te hebben.
Schept duidelijkheid voor de kiezer. Zo weet je wat je hebt aan een partij.

NOT.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:11:13 #156
104871 remlof
Europees federalist
pi_87230426
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:09 schreef voice-over het volgende:

[..]

Schept duidelijkheid voor de kiezer. Zo weet je wat je hebt aan een partij.

NOT.
Nee, het CDA had er beter aan gedaan deze formatiepoging te stoppen. Maar nu ze dat niet doen kunnen F&K er altijd nog de stekker uit trekken als ze te ver gaan.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:12:45 #157
318081 RidgeF
DJ for Life!
pi_87230487
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, het CDA had er beter aan gedaan deze formatiepoging te stoppen. Maar nu ze dat niet doen kunnen F&K er altijd nog de stekker uit trekken als ze te ver gaan.
Reken daar toch maar niet teveel op vriend. Weet bijna wel zeker dat je na vandaag weinig tot niets meer hoort van het dynamische duo
Ondanks alle onzin blijft er niets mooiers dan radio maken..........
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:15:57 #158
104871 remlof
Europees federalist
pi_87230635
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:12 schreef RidgeF het volgende:

[..]

Reken daar toch maar niet teveel op vriend. Weet bijna wel zeker dat je na vandaag weinig tot niets meer hoort van het dynamische duo
Dat zou je nog wel eens kunnen verbazen makker. Ze vertegenwoordigen wel de mening van een derde van de CDA-leden.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:20:35 #159
318081 RidgeF
DJ for Life!
pi_87230822
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zou je nog wel eens kunnen verbazen makker. Ze vertegenwoordigen wel de mening van een derde van de CDA-leden.
Geloof lekker wat jij wil. Die 2 zijn gewoon monddood en hebben het opgegeven door in de toekomst mooie baantjes te krijgen. Let nou maar op daar hoor je straks niets meer van
Ondanks alle onzin blijft er niets mooiers dan radio maken..........
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:42:47 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_87231649
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:27 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

deed jij maar zoveel nuttigs in plaats van alleen maar op fok te zitten schelden (pun intended). ;(
Nou nou, er zijn er wel meer die alleen maar zitten te schelden hier.
Erg jammer, en zo doelloos bovendien.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:46:39 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_87231761
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:20 schreef RidgeF het volgende:

[..]

Geloof lekker wat jij wil. Die 2 zijn gewoon monddood en hebben het opgegeven door in de toekomst mooie baantjes te krijgen. Let nou maar op daar hoor je straks niets meer van
We shall see.
pi_87231949
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:33 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik had dit eigenlijk verwacht.

Het leuke is dat Maxime Verhagen de naïviteit zelve is. Hij moet nu niet alleen links kijken, maar ook rechts. Minimaal drie sluipschutters op de loer...
Naïviteit is wel het laatste waarvan ik een sluwe vos als Verhagen van zou betichten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_87232332
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:30 schreef Holograph het volgende:
In de USA zijn gevangenissen commercieel.
Ja, met als gevolg dat er bedrijven zijn die er commerciële belangen bij hebben dat er meer mensen gevangen gezet worden. En dan krijg je dus dit:

Meer cijfers hier.

Om dezelfde reden wil je de zorg dus niet verder liberaliseren. Het is al erg genoeg dat de medicijnen-industrie er belang bij heeft om mensen ziek te maken/houden, je wil niet dat ziekenhuizen e.d. ook dat soort belangen gaan krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jud1th op 06-10-2010 00:13:03 ]
pi_87235042
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 23:20 schreef RidgeF het volgende:

[..]

Voorlopig hebben ze alweer van zich laten horen en lijken ze ook niet van plan zich terughoudend op te stellen jegens Wilders: http://www.nu.nl/politiek/2349687/koppejan-haalt-wilders.html . Ik denk dus dat je er naast zit.
pi_87235070
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 00:06 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Ja, met als gevolg dat er bedrijven zijn die er commerciële belangen bij hebben dat er meer mensen gevangen gezet worden. En dan krijg je dus dit:

[ afbeelding ]

Meer cijfers hier.

Om dezelfde reden wil je de zorg dus niet verder liberaliseren. Het is al erg genoeg dat de medicijnen-industrie er belang bij heeft om mensen ziek te maken/houden, je wil niet dat ziekenhuizen e.d. ook dat soort belangen gaan krijgen.
+1
  woensdag 6 oktober 2010 @ 07:33:41 #166
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87235235
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Meer cijfers hier.

Maar maar als ziekenhuizen je ziek houden ga ej toch gewoon naar een ander ziekenhuis!11!
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87235338
Ik ben vóór dit kabinet, al was het maar omdat ik graag de traditie dat ik gelijk heb en krijg hoog houd. Ik vermoed dat dit PVV-kabinet wel een tijdje zal zitten, maar misschien is dat wat naïef, wel denk ik dat er weinig kans op een Rutte-II is, want het is allemaal niets tot net-niets, visieloos en vol symboolpolitiek. Rutte-I blijft Rutte-I.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:09:37 #168
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87235519
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 06:41 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Voorlopig hebben ze alweer van zich laten horen en lijken ze ook niet van plan zich terughoudend op te stellen jegens Wilders: http://www.nu.nl/politiek/2349687/koppejan-haalt-wilders.html . Ik denk dus dat je er naast zit.
Aan de ene kant, als je gedoogpartner partijprominenten wegzet als 'verschrikkelijke mastodonten' moet je zelf ook niet al te veel vallen over mensen die je willen 'ontmaskeren' of 'blij maken met een dode mus'. Aan de andere kant zegt Koppejan nu dat een groot deel van de dingen die Wilders wil niet uitgevoerd kunnen worden en het lijkt me sterk dat hij zich daar zomaar bij neer gaat leggen.

Verder is natuurlijk wederom duidelijk dat de eenheid ver te zoeken is en dat lijkt me toch erg vervelend als je met de krapst mogelijke meerderheid moet werken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 08:23:15 #169
230491 Zith
pls tip
pi_87235642
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 07:49 schreef Monidique het volgende:
Ik ben vóór dit kabinet, al was het maar omdat ik graag de traditie dat ik gelijk heb en krijg hoog houd. Ik vermoed dat dit PVV-kabinet wel een tijdje zal zitten, maar misschien is dat wat naïef, wel denk ik dat er weinig kans op een Rutte-II is, want het is allemaal niets tot net-niets, visieloos en vol symboolpolitiek. Rutte-I blijft Rutte-I.
Idd ik ook, gewoon om te kijken hoe rechts nederland z'n droom uiteen gaat spatten als ze door gaan hebben dat er niets veranderd aan de mocro's, dat de rechts-economische punten niet gebeuren. En erna kan men niet meer zeuren dat links altijd aan de macht is en rechts het beter doet :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87235720
Een dilemma voor dit kabinet van jachtsteuner en kattenknuffelaars :P

quote:
'Jagers schieten jaarlijks duizenden katten dood'
Uitgegeven: 6 oktober 2010 07:02
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2010 06:57
AMSTERDAM - Jagers schieten ieder jaar tussen de achtduizend en dertienduizend katten dood. Dat concludeert De Telegraaf woensdag uit cijfers van de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.

© NU.nl/Chris Heijmans
Jagen op verwilderde katten is legaal. De Dierenbescherming schat dat er in Nederland tienduizenden rondzwerven.
De Noord-Brabantse afdeling van de Partij voor de Dieren greep dierendag aan om de jacht op katten aan de kaak te stellen.

Het is volgens de partij onmogelijk altijd juist in te schatten of een kat is verwilderd of niet. Een woordvoerder van de jagersvereniging erkent in de krant dat het voorkomt dat per ongeluk een huiskat wordt afgeschoten, maar dat zou slechts incidenteel gebeuren.
Alternatieven
Van de ruim zestienhonderd katten die tussen april vorig jaar en april dit jaar in Noord-Brabant zijn afgeschoten, is er volgens de partij geen één gecontroleerd op een chip. Er zouden genoeg alternatieven zijn. Zo zou de Dierenbescherming de katten met een val kunnen vangen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:55:55 #171
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87236076
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 08:23 schreef Zith het volgende:

[..]

Idd ik ook, gewoon om te kijken hoe rechts nederland z'n droom uiteen gaat spatten als ze door gaan hebben dat er niets veranderd aan de mocro's, dat de rechts-economische punten niet gebeuren. En erna kan men niet meer zeuren dat links altijd aan de macht is en rechts het beter doet :)
Natuurlijk wel. Na dit kabinet holt rechts weer achter een nieuwe leider aan en zeggen ze dat dit eigenlijk een links kabinet was, omdat de PVV links was, net zoals Hitler links was.
pi_87236092
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 08:55 schreef Pool het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Na dit kabinet holt rechts weer achter een nieuwe leider aan en zeggen ze dat dit eigenlijk een links kabinet was, omdat de PVV links was, net zoals Hitler links was.
en het is sowieso altijd de schuld van de PVDA.... :Y
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:59:06 #173
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87236128
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 08:57 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

en het is sowieso altijd de schuld van de PVDA.... :Y
Precies. :P Er wordt ook altijd gedaan alsof de PvdA in alle kabinetten sinds het binnenhalen van de immigranten heeft gezeten, ook zo'n bullshit.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 09:01:04 #174
230491 Zith
pls tip
pi_87236168
:'(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87264825
Gaat lekker...

quote:
Ferrier en Koppejan nu al bij Verhagen op het matje

DEN HAAG - De dissidente Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan zijn door CDA-fractieleider Maxime Verhagen op het matje geroepen. Uitspraken van het duo in actualiteitenrubrieken waren hem in het verkeerde keelgat geschoten.

Zo had Koppejan in het radioprogramma Met het Oog op Morgen gezegd: ,,We moeten Wilders ontmaskeren'' en ,,Hij wordt blij gemaakt met een dooie mus, want veel van zijn voorstellen zijn niet haalbaar.'' Ferrier voegde daar in hetzelfde programma aan toe: ,, Als die inburgeringscursus wordt gebruikt om grote aantallen mensen het land uit te krijgen, zullen we dat blokkeren.'' (ANP/AK)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-op-het-matje.dhtml
  donderdag 7 oktober 2010 @ 01:07:50 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_87271295
quote:
Ik zeg het nog maar eens: ze gaan kerstmis niet eens halen. Als het er al komt, het eindverslag van Opstelten is er ook nog steeds niet :')

Edit: zie CDA dissidenten nu al op het matje geroepen!

[ Bericht 7% gewijzigd door remlof op 07-10-2010 01:20:57 ]
pi_87271371
quote:

[ afbeelding ]

Meer cijfers hier.
Wat een onzin. :|W Zelfs de VS (ja, ik weet dat het in de ogen van sommigen raar is) heeft een rechtssysteem waarbij alleen veroordeelden gevangen worden gezet. Er is dus een rechter aan te pas gekomen. Bovendien kent de VS een veel directere vorm van democratie, dat heeft er toe geleid dat politici de sier willen maken door criminelen hard aan te pakken, met als gevolg een langere straf waardoor er automatisch meer mensen gevangen zitten.
pi_87271410
quote:
Tja, en als grote schijnheil van het congres is er niets meer over van Verhagen en zijn opmerkingen dat ze hun mening mochten uiten...laf mannetje.
pi_87271516
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:14 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Tja, en als grote schijnheil van het congres is er niets meer over van Verhagen en zijn opmerkingen dat ze hun mening mochten uiten...laf mannetje.
Anderzijds is dit niet bepaald inhoudelijk, dus een kritische mening over de invulling van de kabinetsplannen.
En dat was wel de afspraak die zij met hun draai waren overeen gekomen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87271540
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Anderzijds is dit niet bepaald inhoudelijk, dus een kritische mening over de invulling van de kabinetsplannen.
En dat was wel de afspraak die zij met hun draai waren overeen gekomen.
Onder druk ja....echt, de schijnheiligheid druipt van het gezicht van Verhagen af... :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')