abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87269754

De dissidente Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan zijn door CDA-fractieleider Maxime Verhagen op het matje geroepen. Uitspraken van het duo in actualiteitenrubrieken waren hem in het verkeerde keelgat geschoten.

Zo had Koppejan in het radioprogramma Met het Oog op Morgen gezegd: "We moeten Wilders ontmaskeren" en "Hij wordt blij gemaakt met een dooie mus, want veel van zijn voorstellen zijn niet haalbaar."

"Als die inburgeringscursus wordt gebruikt om grote aantallen mensen het land uit te krijgen, zullen we dat blokkeren", voegde Ferrier daar in hetzelfde programma aan toe.

Bleker roept op tot rust

CDA-partijvoorzitter Henk Bleker wil dat iedereen binnen de partij zich neerlegt bij de keuze die gemaakt is om in een minderheidskabinet te stappen met de VVD dat gedoogd wordt door de PVV.

In het EO-tv-programma Moraalridders heeft Bleker zijn ergernis laten blijken dat CDA'ers nog steeds kritiek blijven leveren of "elkaar de maat nemen." De partijvoorzitter riep hij zijn partijgenoten op tot rust te komen. "Allemaal even in de ruststand, vrienden", aldus Bleker.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)en_op_het_matje.html

-------------------------------------

Gaat lekker daar. Wilders is enorm voor vrijheid van meningsuiting, maar blijkbaar geldt dat niet voor de twee 'dissidenten'. Zij mogen niet alles zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door bartvanleeuwen op 07-10-2010 00:13:19 ]
pi_87269806
De dissidenten zijn niet tegen de vrijheid van meningsuiting, maar tegen het kwetsen/discrimineren wat Wilders doet. Dat is iets heel anders. :)
pi_87269916
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:08 schreef gekkewiebel het volgende:
De dissidenten zijn niet tegen de vrijheid van meningsuiting, maar tegen het kwetsen/discrimineren wat Wilders doet. Dat is iets heel anders. :)
LOL.. je vat mijn post anders op dan ik het bedoelde. Ik bedoelde dat Wilders niet vindt dat de twee dissidenten ook alles mogen zeggen. Hij had ook heel kwaad gereageerd op de uitspraken.
pi_87269999
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:11 schreef bartvanleeuwen het volgende:

[..]

LOL.. je vat mijn post anders op dan ik het bedoelde. Ik bedoelde dat Wilders niet vindt dat de twee dissidenten ook alles mogen zeggen. Hij had ook heel kwaad gereageerd op de uitspraken.
Vette pech voor Geertje. Er zal vermoedelijk nog een derde tegenstemmer van het congres in de fractie komen. Dus het smaldeel van de fractie dat zware moeite heeft met Wilders groeit alleen maar :s)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87270032
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:14 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vette pech voor Geertje. Er zal vermoedelijk nog een derde tegenstemmer van het congres in de fractie komen. Dus het smaldeel van de fractie dat zware moeite heeft met Wilders groeit alleen maar :s)
Dat is goed nieuws. Maar helaas blijkt nu dat de CDA'ers die niet blij zijn met Wilders, dat vanaf nu niet meer mogen zeggen. Verhagen heeft ze laten weten dat ze hun mond moeten houden in het vervolg.
pi_87270083
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:15 schreef bartvanleeuwen het volgende:

[..]

Dat is goed nieuws. Maar helaas blijkt nu dat de CDA'ers die niet blij zijn met Wilders, dat vanaf nu niet meer mogen zeggen. Verhagen heeft ze laten weten dat ze hun mond moeten houden in het vervolg.
Dat hebben ze tot nu toe nooit gedaan dus die zullen zich ook nu niet de mond laten snoeren. Ze hebben immers flinke steun gekregen van het congres.
pi_87270283
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:17 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat hebben ze tot nu toe nooit gedaan dus die zullen zich ook nu niet de mond laten snoeren. Ze hebben immers flinke steun gekregen van het congres.
Ze hadden nooit in moeten stemmen met het akkoord. De druk van Verhagen is ze toen ook al teveel geworden denk ik. Het valt dus aan te nemen dat ze nu ook wel luisteren naar wat Maxime hen opdraagt.
Maar we zullen zien. Ik denk in ieder geval dat we de komende weken niets meer van die twee hoeven te verwachten.
pi_87270296
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:15 schreef bartvanleeuwen het volgende:

[..]

Het ligt allemaal aan de volgende fractievoorzitter. De namen die worden gefluisterd zijn Gerda Verburg, Marja van Bijsterveldt en Sybrand van Haersma Buma.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 00:26:05 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_87270309
Dit wordt in januari weer stemmen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87270402
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:25 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Het ligt allemaal aan de volgende fractievoorzitter. De namen die worden gefluisterd zijn Gerda Verburg, Marja van Bijsterveldt en Sybrand van Haersma Buma.
Lijken mij op het eerste gezicht minder sterke cq dominante figuren dan Verhagen. Benieuwd hoe goed zij de dissidenten onder de duim kunnen houden :)
pi_87270594
Ik kan de hoofden van die twee mensen echt niet meer zien. Zien zichzelf nu ook even lekker in de belangstelling staan hoor :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_87270701
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:38 schreef BlackLining het volgende:
Ik kan de hoofden van die twee mensen echt niet meer zien. Zien zichzelf nu ook even lekker in de belangstelling staan hoor :r
En dat alles met dank aan de doldwaze denkbeelden van gekke geertje :P
pi_87270720
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lijken mij op het eerste gezicht minder sterke cq dominante figuren dan Verhagen. Benieuwd hoe goed zij de dissidenten onder de duim kunnen houden :)
Maxime spant natuurlijk de kroon, maar Sybrand van Haersma Buma is een keiharde Verhagen-makker, dus die zou lijn-Verhagen doorzetten en wellicht in staat zijn de dissidenten een beetje in te perken. Gerda Verhagen, is wat gematigder maar zal imo loyaal zijn aan Verhagen. Maar heeft ze voldoende invloed om de dissidenten te onderdrukken? Marja van Bijsterveldt is een machtspoliticus, maar werd gedurende de nacht van Klink (door ik meen NRC en Volkskrant) enige tijd tot de groep Klink, Ferrier en Koppejan gerekend. Heeft wellicht dus haar twijfels. Kortom, ik denk dat Verhagen graag Van Haersma Buma als fractievoorzitter ziet, maar hij wordt ook genoemd als minister voor Immigratie en Integratie.
pi_87270739
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

En dat alles met dank aan de doldwaze denkbeelden van gekke geertje :P
Geert levert in ieder geval wel leuke televisie op ^O^ Met uitzondering van deze twee 'dissidenten' dan. :r
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_87270790
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Geert levert in ieder geval wel leuke televisie op ^O^ Met uitzondering van deze twee 'dissidenten' dan. :r
Geert mag zo zijn meningen hebben. Kathleen en Ad ook. Mooi hé, een democratie! w/
pi_87270861
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Geert mag zo zijn meningen hebben. Kathleen en Ad ook. Mooi hé, een democratie! w/
Alleen wordt Kathleen en Ad nu het zwijgen opgelegd. Vrijheid van meningsuiting geldt niet voor iedereen in iedere situatie blijkbaar. Geert was ook erg boos op de uitspraken van de twee en vond het niet kunnen.
pi_87270871
Ferrier en Koppejan spelen gewoon een dom spel. Als ze zo graag hun mening willen geven, moeten ze gewoon tegen stemmen. Maar als je besluit om voor te stemmen, dan is het zinloos om voortdurend provocerende opmerkingen te maken richting PVV, dat komt de toekomstige regering niet ten goede.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_87270891
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:50 schreef Shreyas het volgende:
Ferrier en Koppejan spelen gewoon een dom spel. Als ze zo graag hun mening willen geven, moeten ze gewoon tegen stemmen. Maar als je besluit om voor te stemmen, dan is het zinloos om voortdurend provocerende opmerkingen te maken richting PVV, dat komt de toekomstige regering niet ten goede.
En die toekomstige regering komt dit land weer niet ten goede, maar dat is een ander verhaal ;)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 01:19:38 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_87271518
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 00:50 schreef Shreyas het volgende:
Nee, ze moeten zich de mond laten snoeren door de blonde limburger die provoceren tot handelsmerk heeft gemaakt :')
pi_87271543
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, ze moeten zich de mond laten snoeren door de blonde limburger die provoceren tot handelsmerk heeft gemaakt :')
Ja, want met het draaien hebben zij dit afgesproken. Shreyas die snapt het wel.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 01:26:44 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_87271623
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, want met het draaien hebben zij dit afgesproken. Shreyas die snapt het wel.
Er was toch juist afgesproken dat de CDA-fractie gewoon kritiek mocht hebben op PVV plannen die niet in het regeerakkoord staan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2010 @ 01:30:26 #22
862 Arcee
Look closer
pi_87271682
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87271693
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 01:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Er was toch juist afgesproken dat de CDA-fractie gewoon kritiek mocht hebben op PVV plannen die niet in het regeerakkoord staan?
Bij de uitwerking van kabinetsbeleid (dus met name de uitwerking van kabinetsbeleid betreffende het gedoogakkoord), dus inhoudelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 01:32:05 #24
104871 remlof
Europees federalist
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2010 @ 01:33:49 #25
862 Arcee
Look closer
pi_87271723
quote:
En deze dan? O-)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')