abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2010 @ 07:10:11 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87235140
quote:
http://www.nu.nl/politiek/2349687/koppejan-haalt-wilders.html
Koppejan haalt uit naar Wilders

Uitgegeven: 6 oktober 2010 05:59
Laatst gewijzigd: 6 oktober 2010 05:56

DEN HAAG - Hoewel ook de twee dissidente CDA-Kamerleden Kathleen Ferrier en Ad Koppejan dinsdag hun steun toezegden aan het regeer- en gedoogakkoord, haalden zij dinsdagavond hard uit naar PVV-leider Geert Wilders.

''We moeten Wilders ontmaskeren'', zo stelde Koppejan in het radioprogramma Met het Oog op Morgen.

''Hij (Wilders, red.) wordt blij gemaakt met een dooie mus: veel van zijn voorstellen zijn niet eens haalbaar. Want we zijn een fatsoenlijk land dat zich houdt aan internationale verdragen'', aldus Koppejan.

''We zullen ons keurig houden aan alle zaken die horen bij een rechtsstaat.''

Antwoord

Ferrier voegde daaraan toe dat het aan christen-democratisch Nederland is om een passend antwoord te vinden op de problemen die Wilders signaleert. ''We zullen waken voor een fatsoenlijke uitvoering van de gemaakte afspraken.''

''Zo zullen we zorgen dat de inburgeringscursus gebruikt wordt om mensen een kans te geven, niet om mensen uit te sluiten. Als die inburgeringscursus wordt gebruikt om grote aantallen mensen het land uit te krijgen zullen we dat blokkeren'', aldus Ferrier.

© ANP
Mooi zo. Koppejan houdt voet bij stuk en blijft een dissidente stem. Ook van Ferrier mogen we dat verwachten. Ik ben benieuwd hoe onze blonde prins en zijn kwijlende kolonne daarop zullen reageren. En hoelang het duurt voordat ook zekere VVD'ers zure scheten gaan laten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_87235159
Geeft Koppejan hier nou niet gewoon toe dat een deel van dat akkoord bullshit/symboolpolitiek is? Begint lekker, dit.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 07:16:19 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87235169
Daar lijkt het wel op. Even laten zien wie er werkelijk aan de touwtjes trekt.
pi_87235176
Die kop heb je zelf verzonnen neem ik aan?
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  woensdag 6 oktober 2010 @ 07:18:56 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_87235183
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 07:17 schreef 9611Niels het volgende:
Die kop heb je zelf verzonnen neem ik aan?
Nee, mijn moeder.
pi_87235193
Pardon, ik dacht dat deze in NWS stond. Groetjes aan je moeder trouwens.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_87235237
Heeft links eindelijk wat ze willen bij een rechtse regering, krijg je dit geneuzel weer. Wat een zure mensen al die politiek volgers (links of rechts). En nee dan heb ik het niet over die Koppejan en Ferrer, maar over TS en kornuiten....

Wacht gewoon lekker af hoe het loopt. Dat merken we snel genoeg....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_87235321
Ben benieuwd hoe die twee gaan reageren de eerstvolgende keer dat Wilders weer eens verbaal uit de bocht vliegt in de Tweede Kamer.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87235665
Leuke tijden :9
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87236109
Dit kabinet is geen lang leven beschoren, zoveel is al wel duidelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 09:33:51 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_87236769
Twee omhooggetrapte CDA-kneuzen met grootheidswaanzin.
Carpe Libertatem
pi_87236849
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Het hebben van principes staat tegenwoordig gelijk aan grootheidswaanzin?
pi_87237070
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:33 schreef Boze_Appel het volgende:
Nee, Verhagen is een bescheiden man wil je zeggen.

Om over Wilders niet te spreken.
Roses are grey. Violets are grey. I am a dog.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:56:46 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_87237263
Klinkt als een samenwerjking op basis van vertrouwen!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:57:51 #15
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87237293
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als hun echt zo van de principes zijn hadden ze gisteren wel tegen gestemd.
Stelletje watjes.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 6 oktober 2010 @ 10:00:11 #16
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_87237350
Ze begrijpen echt niet dat ze het CDA alleen maar meer in diskrediet brengen op deze manier. :')
Niet dat ik dat erg vind, maar dan moeten ze straks ook niet gaan huilen als ze maar 4 zetels halen bij een volgende verkiezingsronde....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_87237410
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:57 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Als hun echt zo van de principes zijn hadden ze gisteren wel tegen gestemd.
Stelletje watjes.
Nee, dan had recht NL zich begripvol opgesteld :') Het valt mij ergens ook wel tegen dat het tweetal uiteindelijk overstag is gegaan. Aan de andere kant is het wel te begrijpen. Indien zij tegen hadden gestemd dan was hun positie onhoudbaar geworden. En vanaf de zijlijn kun je dit kabinet natuurlijk niet ondermijnen.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 10:04:21 #18
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_87237431
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ze zo erg principes hadden dan waren ze opgestapt en hadden ze hun CDA-lidmaatschap opgezegd.
Carpe Libertatem
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:05:58 #19
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_87237467
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dan had recht NL zich begripvol opgesteld :')
Principes zijn principes. :')
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_87237478
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als ze zo erg principes hadden dan waren ze opgestapt en hadden ze hun CDA-lidmaatschap opgezegd.
Natuurlijk niet. Dan laat je je medestanders binnen de partij in de steek. Als alle neuzen dezelfde kanten op stonden, dan had je een punt gehad. Maar die vlieger gaat niet op.
  † In Memoriam † woensdag 6 oktober 2010 @ 10:10:57 #21
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_87237592
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Dan laat je je medestanders binnen de partij in de steek. Als alle neuzen dezelfde kanten op stonden, dan had je een punt gehad. Maar die vlieger gaat niet op.
Maar ze hebben voorgestemd voor iets waar ze eigenlijk tegen zijn. Dan kan je wel blijven zitten voor die medestanders, maarja, dan gooi je wel je principes overboord heh.

Sowieso, politici en principes. :') Daar krijg ik toch een beetje een 'maar het was altijd zo'n lieve man, dat zou hij nooit doen'-gevoel bij.
Carpe Libertatem
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:14:20 #22
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_87237678
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 07:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

Mooi zo. Koppejan houdt voet bij stuk en blijft een dissidente stem. Ook van Ferrier mogen we dat verwachten. Ik ben benieuwd hoe onze blonde prins en zijn kwijlende kolonne daarop zullen reageren. En hoelang het duurt voordat ook zekere VVD'ers zure scheten gaan laten.
Lekkere betrouwbare partij dat CDA. Ook zo democratisch dat 2 fractieleden de hele partij kunnen gijzelen met hun wankele en vooral dubieuze overwegingen. NOT!
pi_87237706
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Maar ze hebben voorgestemd voor iets waar ze eigenlijk tegen zijn. Dan kan je wel blijven zitten voor die medestanders, maarja, dan gooi je wel je principes overboord heh.

Sowieso, politici en principes. :') Daar krijg ik toch een beetje een 'maar het was altijd zo'n lieve man, dat zou hij nooit doen'-gevoel bij.
Ook door te blijven zitten kun je vasthouden aan je principes. Politiek is immers beweeglijk. Het is niet alsof dit kabinet tot het eind der tijden ons land gaat regeren. Ferrier en Koppejan behouden hun bezwaren en proberen te fungeren als het geweten van het CDA. Daarnaast zullen zij op cruciale momenten er op aan blijven dringen dat het CDA de stekker eruit moet trekken (bijvoorbeeld wanneer Wilders te ver gaat).

Dus als je het zo bekijkt, dan is het juist prijzenswaardig wat ze doen. Weglopen is immers de makkelijkste uitweg.
pi_87237731
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:14 schreef voice-over het volgende:

[..]

Lekkere betrouwbare partij dat CDA. Ook zo democratisch dat 2 fractieleden de hele partij kunnen gijzelen met hun wankele en vooral dubieuze overwegingen. NOT!
Nog altijd 1000 keer democratischer dan de PVV
  woensdag 6 oktober 2010 @ 10:18:14 #25
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_87237775
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook door te blijven zitten kun je vasthouden aan je principes.
Principes zijn mooie dingen. Mensen bewonderen je ervoor, vinden je een goed mens. En dat streelt het ego behoorlijk. Maar zoals het altijd gaat in het leven, en dat beseffen de CDA-dissidenten als geen ander, je koopt er geen brood voor. En je verkrijgt er zeker niet zo'n riant pensioen mee als Koppejan en Ferrier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')