quote:
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:22 schreef Toad het volgende:
Debat informateur waarschijnlijk pas dinsdag...
Volgens mij is iemand anders een zure verliezer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:16 schreef RidgeF het volgende:
kijk mij eens wat ben ik een goed liberaal Pechtold hun zure verliezen
Oh leuk. Misschien eindelijk eens een vrouw? Maar ik vrees dat Van Haersma Buma voor Verhagen gaat zorgen dat de kikkers in de kruiwagen blijven, desnoods met harde hand.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:59 schreef RidgeF het volgende:
CDA-fractie kiest nieuwe voorzitter DEN HAAG -
De CDA-fractie komt donderdagmiddag bijeen om een opvolger te kiezen voor Maxime Verhagen als fractievoorzitter. Dat blijkt uit een tweet van CDA-Kamerlid Sabine Uitslag donderdagmiddag.
Kandidaten die de afgelopen dagen zijn genoemd zijn Gerda Verburg en Sybrand van Haersma Buma. De VVD-fractie koos woensdag Stef Blok tot opvolger van fractievoorzitter Mark Rutte.
Een vrouw de fractieleider van het CDA? Kom kom, het is nog geen 2049 hè.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh leuk. Misschien eindelijk eens een vrouw? Maar ik vrees dat Van Haersma Buma voor Verhagen gaat zorgen dat de kikkers in de kruiwagen blijven, desnoods met harde hand.
Van mij hoeft het niet perse een vrouw te zijn. Laat ze iemand nemen die voor deze taak berekend is, en als dat een vrouw is, prima. Zoniet, ook goed.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:37 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh leuk. Misschien eindelijk eens een vrouw? Maar ik vrees dat Van Haersma Buma voor Verhagen gaat zorgen dat de kikkers in de kruiwagen blijven, desnoods met harde hand.
En nog lesbisch ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een vrouw de fractieleider van het CDA? Kom kom, het is nog geen 2049 hè.
Uiteraard, maar het zou leuk zijn als de beste kandidaat toevallig een vrouw is. Ik kan me niet herinneren dat de grote Drie (CDA, PvdA en VVD) ooit een dame als fractievoorzitter hadden. Van Bijsterveldt werd ook genoemd trouwens, maar die schijnt liever minister van Onderwijs te worden.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van mij hoeft het niet perse een vrouw te zijn. Laat ze iemand nemen die voor deze taak berekend is, en als dat een vrouw is, prima. Zoniet, ook goed.
Hamer?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou leuk zijn als de beste kandidaat toevallig een vrouw is. Ik kan me niet herinneren dat de grote Drie (CDA, PvdA en VVD) ooit een dame als fractievoorzitter hadden. Van Bijsterveldt werd ook genoemd trouwens, maar die schijnt liever minister van Onderwijs te worden.
Um, weleens van Mariette Hamer gehoord, lieverd?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou leuk zijn als de beste kandidaat toevallig een vrouw is. Ik kan me niet herinneren dat de grote Drie (CDA, PvdA en VVD) ooit een dame als fractievoorzitter hadden. Van Bijsterveldt werd ook genoemd trouwens, maar die schijnt liever minister van Onderwijs te worden.
Ja, ik zit net te denkenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, weleens van Mariette Hamer gehoord, lieverd?
Ter volledigheid, ik had het over de Tweede Kamer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij is Haya van Someren fractievoorzitter van de VVD in de 1e Kamer geweest...
Het dubbele zit er ook in dat er waarschijnlijk geen liberale premier zou zijn geweest als ze niet zo conservatief geworden waren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:36 schreef remlof het volgende:
Toch lullig dat nu er de eerste liberale premier in bijna een eeuw kon komen de VVD conservatief is geworden
Ja, ironisch wel.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:41 schreef Mike het volgende:
[..]
Het dubbele zit er ook in dat er waarschijnlijk geen liberale premier zou zijn geweest als ze niet zo conservatief geworden waren.
Ja geweldigquote:Op donderdag 7 oktober 2010 18:44 schreef Toad het volgende:
Hebben jullie trouwens het 'eindverslag' van informateur Opstelten in De Pers gelezen? Best aardig.
Bron: De Pers donderdag 7 oktober 2010quote:Immigratie: Onhaalbare plannen
Zijn ze nou dom, sluw of geslepen?
Camil Driessen
AMSTERDAM
Deskundigen noemen het immigra-
tiebeleid van het kabinet Rutte on-
haalbaar. Waarom dan toch onrea-
listische plannen maken?
Een toets invoeren waaruit blijkt of
de band met Nederland groter is dan
met andere landen. Zorgen dat EU-
lidstaten niet meer mogen besluiten
tot een generaal pardon. Het hoofd-
stuk ‘immigratie’ in het regeer- en
gedoogakkoord (ze zijn hetzelfde)
staat vol ambitieuze plannen. Maar
volgens verschillende deskundigen
zal daar niks van terecht komen.
‘Door EU-wetten en het nieuwe
Lissabon Verdrag uit december 2009
is heel veel binnenslands geklets al
lang irrelevant’, constateert hoogle-
raar politicologie Rinus van Schende-
len van de Erasmus Universiteit. ‘Ik
schat dat globaal de helft van het ge-
doogakkoord aldus irrelevant is, of
binnenkort wordt als je kijkt naar
nieuwe EU-wetsvoorstellen. In theo-
rie kan Nederland EU-wetten wijzi-
gen of aankomende beïnvloeden; in
de praktijk valt dat stevig tegen.’
Verlanglijstje
Emeritus hoogleraar migratierecht
Kees Groenendijk van de Radboud
Universiteit Nijmegen noemt het re-
geerakkoord dan ook ‘een verlang-
lijstje waarvan de kans dat de ouders
(de EU, red.) daar gevolg aan geven
betrekkelijk klein is.’
In theorie kan een lidstaat een EU-
richtlijn proberen te veranderen. Het
initiatief voor wijziging moet door de
Europese Commissie worden geno-
men. Als die niet doet wat Nederland
wil, houdt het snel op. En stel dat de
Commissie dat wel doet, dan is daar-
na instemming van een meerderheid
van de Raad van ministers en het Eu-
ropees Parlement vereist.
Europa weet dat de PVV achter de
immigratiemaatregelen van het VVD-
CDA kabinet zit, dus acht Groenen-
dijk de kans op instemming klein.
‘Het zal de neiging om Nederlandse
voorstellen op dit punt te steunen
niet vergroten.’ Waarom zou je über-
haupt onhaalbare plannen in je re-
geerakkoord zetten? Van Schendelen
ziet twee mogelijkheden. ‘Ofwel wist
men aan Opsteltens tafel niet dat
onze rechtsstaat stevige is verankerd
in de EU, ofwel men wist het duvels
goed. In het eerste geval tekent dat de
domheid van politiek Den Haag. In
het tweede zijn sluwheid want dat de
EU het gedoogakkoord voor globaal
de helft zal stoppen is dan gratis mee-
genomen voor CDA en VVD en geeft
intussen alle gelegenheid tot verdere
campagnevoering door de PVV.’
Wilders hield zich vorige week bij
de presentatie van het gedoogak-
koord nog van de domme en deed
alsof het nieuwe migratiebeleid in-
voeren zo gepiept is. ‘We zijn ervan
overtuigd dat het allemaal moet luk-
ken, ook de premier zal zich daarvoor
inzetten, het hele kabinet overigens’,
zei hij over het aanpassen van EU-
richtlijnen met betrekking tot asiel.
Een boodschap die bij het CDA
toch anders leeft, gezien Koppejans
reactie eergisteren bij In het Oog op
Morgen. ‘Hij wordt blij gemaakt met
een dooie mus: veel van zijn voorstel-
len zijn niet eens haalbaar. Wij zijn
een fatsoenlijk land dat zich aan de
internationale verdragen houdt.’
Sluw, dom: of juist geslepen? Mo-
gelijk wil het kabinet Rutte echt pro-
beren richtlijnen te veranderen, ook
in de wetenschap dat het niet lukt.
‘Succes’ hoeft namelijk niet af te han-
gen van het daadwerkelijk wijzigen
van de richtlijnen.
Ook als dat niet lukt is het signaal
aan de ontevreden Nederlander dat
het ze menens is.
Yes we can
Greep uit de EU- richtlijnen die
het kabinet wil aanpassen.
• EU terugkeerrichtlijn (’08/115)
• EU-richtlijn inzake gezinsher-
eniging (’03/86)
• EU-richtlijn langdurig ingezete-
nen (’03/109)
• EU-richtlijn vrij verkeer (’04/38)
Volgende week kunnen we beginnen met aftellenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het kabinet Rutte-Verhagen (ik snap met de dag beter waarom het niet Rutte-I heet) is nu al legendarisch. Het is het eerste kabinet dat voor zijn vorming al wankelt.
Yep, zeker te weten. Jammer voor ons land maar daarna kunnen we eindelijk proberen om tot iets te komen dat een kans van slagen heeft en waar we als land echt wat aan hebben . Tenminste dat hoop ik.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgende week kunnen we beginnen met aftellen
Aftellen is nergens voor nodig.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Volgende week kunnen we beginnen met aftellen
Totaal nietszeggend. Mag toch hopen dat Hare Majesteit wel enige scherpe vragen heeft geponeerd.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 20:49 schreef Mike het volgende:
Het eindverslag van Opstelten: http://www.kabinetsformat(...)elten_7_oktober_2010
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |