abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2010 @ 17:56:22 #1
862 Arcee
Look closer
pi_87176577

Vorige topics:

CDA gaat praten met VVD en PVV
CDA, VVD en PVV praten informeel - deel 2.
CDA en VVD onderhandelen met Wilders, die gedoogt - deel 3.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #4: Met Geert op de buitenboordmotor.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #5: Met Geert op de 1e plek
VVD, CDA en PVV onderhandelen #6: Over minder ministeries
VVD, CDA en PVV onderhandelen #7: De deur staat nog op een kier.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #8: Met dank aan Ab Klink.
VVD, CDA en PVV onderhandelen verder #9: Rutte bij de koningin.
VVD, CDA en PVV onderhandelen #10: Tjeenk Willink adviseert
VVD, CDA en PVV onderhandelen #11: Volgens het juiste protocol.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #12
VVD, PVV en CDA onderhandelen #13: Akkoord over veiligheid.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #14: Hirsch aan de bal.
VVD, PVV en CDA onderhandelen #15: Naderen climax.
VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16
VVD, PVV en CDA hebben een akkoord #17 Lik je vingers maar vast af.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #18 - Çörüz 3e dissident?
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #19
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #20: Met 130 kilometer per uur.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #21: Met een knipoog van Maxime.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #22 CDA aan zet
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #23 Wilders als schaduwpremier.
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #24 500 animal cops!
VVD, PVV, CDA hebben een akkoord #25 Dissidente inbinding?

Gerelateerd en historie:

2010-09-01 CDA kritiek op PVV neemt toe #6 De brief van Klink ( Bedank hier Ab Klink )
2010-09-03 Informatiepoging VVD/PVV/CDA mislukt
2010-09-06 Ab Klink stapt uit de Tweede Kamer
2010-09-07 Wilders wil toch de onderhandelingen hervatten
2010-09-07 LIVE: TK-Debat met Opstelten over de mislukte formatie (7-09 14:05)
2010-09-08 Informatieronde Tjeenk Willink
2010-09-11 [Poll] 9/11 toespraak: Wat gaat Wilders doen?
2010-09-23 'Ferrier geeft geen steun aan minderheidskabinet met PVV'
2010-09-28 VVD, PVV en CDA hebben een akkoord! #16
2010-08-30 Regeer- en gedoogakkoord 2010
2010-10-02 CDA Zegt JA! (CDA-congres, deel #17 )

Laatste nieuws:

quote:
Koppejan: ik blijf in de fractie

Binnen de CDA-gelederen in de Tweede Kamer wordt druk overlegd met de Kamerleden Ferrier en Koppejan, die tegen de samenwerking met de PVV zijn. Er wordt koortsachtig gezocht naar een oplossing voor de verdeeldheid binnen de fractie.

Ad Koppejan wil niet veel over de gesprekken zeggen. "Ik blijf sowieso in de fractie, dat is nooit een punt van discussie geweest", zei hij in de wandelgangen. "Daar zijn geen voorwaarden aan gesteld". Kathleen Ferrier onthield zich van commentaar.

De CDA-fractie komt morgenochtend bijeen om te vergaderen over het conceptregeer- en gedoogakkoord en de samenwerking met de PVV. Zonder de steun van Ferrier en Koppejan komt de beoogde coalitie van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV twee zetels tekort om tot een meerderheid van 76 zetels te komen.

Afgelopen zaterdag stemde 32 procent van de CDA-leden in Arnhem tegen de samenwerking met de PVV. Ferrier en Koppejan zeiden eerder dat zij hun steun lieten afhangen van de stemverhouding.

"Dat is toch een substantiële minderheid die onze positie deelt", zei Ferrier toen. Haar collega Koppejan noemde de uitslag "bemoedigend", omdat toch eenderde van de partij zijn standpunt deelt.
Bron: http://nos.nl/artikel/189144-koppejan-ik-blijf-in-de-fractie.html

[ Bericht 7% gewijzigd door remlof op 04-10-2010 19:28:26 (bron toegevoegd) ]
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87176674
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:51 schreef Toad het volgende:

[..]

Hoe zou jij het liefst de kunst- en cultuurwereld in NL zien? En wat moet de overheid daaraan doen?
Stoppen met directe subsidies aan kunst en cultuur (m.u.v. musea e.d. natuurlijk), dus aan "kunstenaars, filmmakers, orkesten, etc, etc. De overheid dient zich te beperken tot het mogelijk maken van kunst. Dus dat alleen het podium wordt gesubsidieerd.
pi_87176680
Op dit moment dus overleg met Koppejan en Ferrier over een compromis.
pi_87176686
Ik las in de financiele bijsluiter ook iets over het terugdraaien van de bezuinigingen op de kinderopvangtoeslag voor 2011. Gek dat je daar niets meer van hoort.
PWBF
pi_87176732
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Stoppen met directe subsidies aan kunst en cultuur (m.u.v. musea e.d. natuurlijk), dus aan "kunstenaars, filmmakers, orkesten, etc, etc. De overheid dient zich te beperken tot het mogelijk maken van kunst. Dus dat alleen het podium wordt gesubsidieerd.
Waarom zouden musea wel en concerten niet gesubsidieerd moeten worden?
PWBF
  maandag 4 oktober 2010 @ 18:02:30 #6
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87176767
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat het erg selectief is. Als ik naar een 'concert' van Metallica wil moet ik de volle mep betalen, maar Roderick en Claire die naar een opera willen krijgen een zwaar gesubsidieerd kaartje.
pi_87176829
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat een museum niet hetzelfde is als een concert. Overigens mag een concertgebouw best gesubsidieerd worden. Alleen het orkest niet. Zoals ik al zei, de podia mogen best in stand worden gehouden door de overheid. Alleen de gebruikers daarvan moeten kunnen aantonen dat ze cultureel daadwerkelijk iets bijdragen. Dat betekent dat ze óf zichzelf moeten kunnen bedruipen, óf puur uit liefde voor hun vak "kunst en cultuur" creëren.
pi_87176849
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat het erg selectief is. Als ik naar een 'concert' van Metallica wil moet ik de volle mep betalen, maar Roderick en Claire die naar een opera willen krijgen een zwaar gesubsidieerd kaartje.
Maar waarom dan wel subsidie voor een museum? Die vanzelfsprekendheid snap ik niet zo.
PWBF
pi_87177034
Ron Fresen (NOS) zegt dat dit de mogelijke oplossing wordt:
Koppejan en Ferrier blijven in de fractie, blokkeren de komst van het kabinet niet en krijgen de vrijheid om bij bepaalde voorstellen voor of tegen te stemmen. De fractie zal als geheel zich scherper afzetten tegen de PVV.
pi_87177052
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar waarom dan wel subsidie voor een museum? Die vanzelfsprekendheid snap ik niet zo.
Omdat een museum een plaats is voor het bewaren van erfgoed en/of een plaats is waar (in mijn visie niet-gesubsieerde) kunstenaars hun werk kunnen laten zien en natuurlijk een plaats waar mensen kennis kunnen maken met kunst vanuit de hele wereld. Dat mag van mij best gesubsidieerd worden omdat het daadwerkelijk een culturele bijdrage levert aan de samenleving.
pi_87177092
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef Toad het volgende:
Koppejan en Ferrier blijven in de fractie, blokkeren de komst van het kabinet niet en krijgen de vrijheid om bij bepaalde voorstellen voor of tegen te stemmen. De fractie zal als geheel zich scherper afzetten tegen de PVV.
SGP to the rescue. :')
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 oktober 2010 @ 18:15:27 #12
862 Arcee
Look closer
pi_87177163
quote:
Kan me nauwelijks voorstellen dat na uren en dagen en weken overleggen dit erg voor de handliggende compromis de uitkomst is.

Ik denk eerder dat het morgen weer erg laat gaat worden en dat er nog weer een nachtje over geslapen moet worden.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87177260
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

Kan me nauwelijks voorstellen dat na uren en dagen en weken overleggen dit erg voor de handliggende compromis de uitkomst is.

Ik denk eerder dat het morgen weer erg laat gaat worden en dat er nog weer een nachtje over geslapen moet worden.:')
Ik denk dat Verhagen heeft geprobeerd om de fractie tot een unaniem besluit te krijgen. Ik denk dat Rutte en Wilders hier ook op hebben aangedrongen. Het feit dat ze nu pas met dit compromis komen, heeft ook te maken met het congres.
pi_87177603
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat een museum een plaats is voor het bewaren van erfgoed en/of een plaats is waar (in mijn visie niet-gesubsieerde) kunstenaars hun werk kunnen laten zien en natuurlijk een plaats waar mensen kennis kunnen maken met kunst vanuit de hele wereld. Dat mag van mij best gesubsidieerd worden omdat het daadwerkelijk een culturele bijdrage levert aan de samenleving.
Hoezo levert kunst van honderden jaren oud, een grotere culturele bijdrage dan nu? Is het wel eens bij je op gekomen, dat je misschien niet de juiste persoon bent om te oordelen over kunst?
pi_87177611
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:15 schreef Arcee het volgende:

[..]

haha ja denk dat je gelijk hebt. Dit is wel erg nietszeggend :P
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87177848
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:29 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Hoezo levert kunst van honderden jaren oud, een grotere culturele bijdrage dan nu? Is het wel eens bij je op gekomen, dat je misschien niet de juiste persoon bent om te oordelen over kunst?
Dit is nu juist waarom het Nederlands beleid faalt. Kunst wordt overgelaten aan een incestieus clubje subsidievreters. En dat heeft vrijwel niets opgeleverd.

Naar mijn idee mag iedereen kunst beoordelen. Kunst en cultuur is er voor de mensen en samenleving. Dat geldt natuurlijk in extreme mate voor cultuur. Cultuur dat ís de samenleving. Dat wordt wel eens vergeten.
pi_87178010
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Dit is nu juist waarom het Nederlands beleid faalt. Kunst wordt overgelaten aan een incestieus clubje subsidievreters. En dat heeft vrijwel niets opgeleverd.

Naar mijn idee mag iedereen kunst beoordelen. Kunst en cultuur is er voor de mensen en samenleving. Dat wordt wel eens vergeten.
Dat is een beetje makkelijk, je laat boer Henk uit schubbekutteveen ook niet de opstelling van het Nederlands elftal bepalen. Wie niks van kunst weet, kan er ook geen evenwichtig oordeel over vormen. Iemand die geen noot kan lezen kan ook geen evenwichtig oordeel over een muziekstuk vellen. Dan liever een incestieus clubje subsidievreters ( whatever dat dan zijn... ), die ten minste weten waarover ze praten. Dan al die debiele shownieuws kijkers, als het hun betrof was van Gogh al gelyncht voordat ie z'n eerste schilderij gemaakt had.
pi_87178184
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:02 schreef Holograph het volgende:

[..]

Maar mag de overheid dan wel geld steken in voetbalclubs? Een profclub ontvangt vaak miljoenen euro's van de gemeente.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87178306
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:41 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Dat is een beetje makkelijk, je laat boer Henk uit schubbekutteveen ook niet de opstelling van het Nederlands elftal bepalen. Wie niks van kunst weet, kan er ook geen evenwichtig oordeel over vormen. Iemand die geen noot kan lezen kan ook geen evenwichtig oordeel over een muziekstuk vellen. Dan liever een incestieus clubje subsidievreters ( whatever dat dan zijn... ), die ten minste weten waarover ze praten. Dan al die debiele shownieuws kijkers, als het hun betrof was van Gogh al gelyncht voordat ie z'n eerste schilderij gemaakt had.
Wat is volgens jou de maatstaf voor kunst en cultuur?

Wat is de culturele waarde van een film als Joy als deze door niemand gezien wil worden en over een jaar vergeten is?
pi_87178481
Ik ken die film niet. Maar zo'n film zal zeker kwaliteit bevatten als deze door filmkenners als een uitstekende film beoordeelt wordt. Wat wellicht andere filmmakers weer inspireert, of mensen op individuele basis. Er zullen vast een hoop mensen zijn die die film niet gelijk vergeten zullen zijn. :)
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:09:39 #21
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_87179060
quote:
En waarom zouden Rutte en Wilders daarmee akkoord gaan? Zo'n additionele, interne gedoogconstructie betekent dat het regeerakkoord niet volledig gesteund wordt door de gehele CDA-fractie. Dat lijkt me toch vrij problematisch.
Never explain, never apologize.
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:14:04 #22
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87179217
www.bbc.co.uk : Wilders is voorpagina nieuws!
  maandag 4 oktober 2010 @ 19:14:49 #23
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87179249
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:09 schreef Lurf het volgende:

[..]

En waarom zouden Rutte en Wilders daarmee akkoord gaan? Zo'n additionele, interne gedoogconstructie betekent dat het regeerakkoord niet volledig gesteund wordt door de gehele CDA-fractie. Dat lijkt me toch vrij problematisch.
Omdat de SGP ook meedoet?
pi_87179515
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:14 schreef Holograph het volgende:
www.bbc.co.uk : Wilders is voorpagina nieuws!
Driewerf hoera. We staan gelukkig nog niet genoeg voor lul door die joker.
pi_87179541
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 19:14 schreef Holograph het volgende:

[..]

Omdat de SGP ook meedoet?
Ja, tegen welke prijs? Heb je enig idee wat voor partij de SGP is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')