http://nieuwsuit.com/2010/regeerakkoord-2010-gedoogakkoord-2010/quote:Hoofdpunten (concept) regeerakkoord / gedoog akkoord 2010
* Het afschaffen van het rookverbod in kleine cafe’s is de eerste maatregel die is uitgelekt uit het regeerakkoord 2010.
* Er komt een algeheel verbod op het dragen van een burka en andere gelaatsbedekkende kleding.
* Een hoofddoekverbod voor de rechterlijke macht, officieren van justitie en de politie.
* Terugdringen aantal immigranten en asielzoekers.
* Maximum snelheid op snelwegen wordt verhoogd naar 130 kilometer per uur.
* De AOW-leeftijd gaat omhoog naar 66.
* Het budget voor ontwikkelingssamenwerking gaat omlaag van 0,8 naar 0,7 procent van het bruto binnenlands product.
* De WW wordt niet versoberd en het ontslagrecht blijft ongemoeid.
* Zowel het CDA als de VVD leveren ieder 6 ministers.
* Consumenten krijgen een toeslag op hun energierekening. Hiermee zullen subsidies aan windmolens en zonne-energie projecten worden betaald.
* Het aantal politieagenten wordt met 2500 man uitgebreid.
* Er komt een speciale dierenpolitie van 500 agenten.
* Migranten krijgen voortaan een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Plegen ze binnen deze termijn een misdrijf plegen waarop een gevangenisstraf van meer dan twaalf jaar staat, dan worden ze het land uitgezet.
* Uitkeringen blijven de loonontwikkelingen volgen.
* Het minimumloon, waaraan de hoogte van de bijstand is gekoppeld zal in stapjes worden verlaagd.
* De regeling zoals bijstand, sociale werkplaatsen en de Wajong voor jonggehandicapten, zullen op termijn worden samengevoegd.
* Hypotheekrenteaftrek blijft bestaan.
* Geen kilometerheffing.
* Het aantal Tweede Kamerleden gaat terug van 150 naar 100.
* Het aantal senatoren / Eerste Kamerleden gaat terug van 75 naar 50.
* De ouderenzorg krijgt er 1 miljard bij / 12.000 extra verpleegkundigen.
* Bewoners van verpleeghuizen krijgen recht op een dagelijkse douche.
* Illegaal verblijf in Nederland wordt strafbaar.
* Er komt een nationale politie.
* Criminelen met een dubbele nationaliteit raken hun Nederlanderschap kwijt.
* Defensie moet de komende vier jaar ruim 600 miljoen euro bezuinigen.
* De publieke omroepen moeten enkele honderden miljoenen bezuinigen.
* Er komen bezuinigingen op de kinderopvang en zorgtoeslag (hoe exact wordt nog ingevuld).
* Een sociaal leenstelsel voor het hoger onderwijs (master opleidingen) wordt ingevoerd.
* Het aantal subsidies zal worden beperkt.
* Vandalen worden aansprakelijk voor de aangerichte schade.
* Het pakket voor de basisverzekering zal worden beperkt.
* Er komt een extra kerncentrale in Nederland.
* Goede leraren krijgen beter betaald.
* Tussenuren op school worden geschrapt.
* Huwelijken tussen neef en nicht worden verboden.
* De minimumleeftijd van importbruiden gaat omhoog van 21 naar 24.
* Een bruid importeren mag nog slechts eens per tien jaar.
* Vrij en open internet zal worden bevorderd.
* Er komt een alarmnummer voor dieren in nood: 114
* Topinkomens in de publieke sector krijgen een gouden handdruk van maximaal 75.000 euro in geval van ontslag.
Let op: bovenstaande zijn punten uit het regeerakkoord / gedoog akkoord 2010 zijn kort samengevat.
Het complete (concept) regeerakkoord 2010 is te lezen op: http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127446
Het complete (concept) gedoog akkoord 2010 is te lezen op: http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127447
Volgens de eerste berekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) daalt met de plannen uit het regeerakkoord / gedoog akkoord 2010 het overheidstekort tot 0,7% in 2015. Wel zal volgens het CPB de werkloosheid iets oplopen. Met de plannen uit dit regeerakkoord / gedoog akkoord 2010 zal de vermoedelijke werkloosheid in 2015 ruim 6,7% bedragen.
De woningmarkt moet mijns inziens echt anders, zoals D66 het wil eigenlijk. Maar goed, HRA blijft behouden, dus iedereen blij.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:54 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Het is echt diep en diep treurig dat het regeerakkoord zich wel bemoeit met de kledingkeuze van het OM maar de huizenmarkt maar gewoon laat voor wat het is.
Iedereen blij omdat de HRA blijft? Haha.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:55 schreef ChickenTonight het volgende:
[..]
De woningmarkt moet mijns inziens echt anders, zoals D66 het wil eigenlijk. Maar goed, HRA blijft behouden, dus iedereen blij.
Hij heeft toch ook 18 miljard op papier staanquote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
Verder vallen de bezuinigingen mij nogal tegen, Rutte liep heel hard te roepen dat hij flink zou gaan bezuinigen om aan de 18 miljard te komen, en dat de PVDA en consorten veel te zacht zouden ingrijpen. Nu maakt hij zich daar zelf schuldig aan.
Eigen bijdrage tweedelijns psychologische hulp. Fijn voor de schizofreen met wajong die het al niet breed heeft en niet kan werken.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
Verder wordt de zorg dadelijk onbetaalbaar als dit zo doorgaat, zeker voor de mensen met een klein inkomen (zorgtoeslag omlaag, premies omhoog).
/sarcasm.quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iedereen blij omdat de HRA blijft? Haha.
Inderdaad, zoveel kritiek en dan met dit komen. Ik vind het voor een rechts kabinet redelijk zwak, op het immigratie gedeelte na.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:03 schreef eleusis het volgende:
Ik vind het een visieloos compromis stuivertjewissel document dat me doet denken aan het vorige kabinet...
Oh god ja, had die smiley niet gezienquote:
In al die studiejaren, van middelbare school tot universiteit, ben ik nog nooit een competente roostermaker tegengekomen. Maar nu zijn al die problemen eindelijk voorbij voor de volgende generatie studenten:quote:Tussenuren op school worden geschrapt.
Het gaat om 1 importbruid per 10 jaar. Zo vaak importeer ik die niet eigenlijkquote:Op donderdag 30 september 2010 22:09 schreef BabeWatcher het volgende:
En dan ook nog maar maximaal 1 vrouw per 10 jaar. Zeg nou eerlijk: wie in Nederland haalt nog de tinnen bruiloft? Kijk eens op een gemiddelde zondag in een pretpark: allemaal gescheiden vaders die een 'dagje de kinderen hebben' .
Als je uit het Europese deel van Turkije komt hoef je je geen zorgen te maken. Alleen niet-westerse allochtonen (sorry, ik haat dat woord) moeten terug naar Marokkoquote:Op donderdag 30 september 2010 22:10 schreef RoW_0 het volgende:
Als ik een snoepje steel, moet ik terug naar Turkijeook met een HBO diploma. oh noesss.
dat dacht ik ook maar kan het nergens vinden. Is het misschien niet gewoon (ook) een manier om de kiesdrempel omhoog te krikken? Met maar 100 leden moet je als partij mee stemmen halen voordat je een zetel krijgt, exit dierenpartij en SGP?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:58 schreef Dennis101 het volgende:
Het inkrimpen van het aantal tweede kamer leden is niet eens mogelijk zonder een wijziging in de grondwet. Beetje nutteloos dus.
Beter is als ze de export van kinderbijslag naar het buitenland stoppen.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het gaat om 1 importbruid per 10 jaar. Zo vaak importeer ik die niet eigenlijk
Dat werd heel kort uitgelegd bij éénvandaag, het kwam er op neer dat het deze kabinetsperiode niet gerealiseerd kon worden en het pas de volgende geregeld zou kunnen worden, maar dat zou dan ook weer door dat kabinet goedgekeurd moeten worden.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat dacht ik ook maar kan het nergens vinden. Is het misschien niet gewoon (ook) een manier om de kiesdrempel omhoog te krikken? Met maar 100 leden moet je als partij mee stemmen halen voordat je een zetel krijgt, exit dierenpartij en SGP?
Nee hoor. Maar wel als je dat snoepje steelt van iemand door hem de hersens in te slaan.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:10 schreef RoW_0 het volgende:
Als ik een snoepje steel, moet ik terug naar Turkijeook met een HBO diploma. oh noesss.
Jammer dat het er maar 1 is. Liever 4 kerncentrales i.p.v. die 4 nieuwe kolencentrales.quote:Op donderdag 30 september 2010 22:17 schreef Picchia het volgende:
Wel opvallend dat ze niets hebben gezegd over die extra kerncentrale. Het lijkt me toch niet geheel onbelangrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |