16:00 uur presentatie akkoordenquote:Belangrijke punten uit de akkoorden zijn:
* Toegelaten immigranten krijgen een tijdelijk Nederlanderschap voor vijf jaar. Wanneer er een wet overtreden wordt waarvoor een straf van meer dan 12 jaar staat, moet de immigrant het land uit.
* Er komt geen versoepeling van het ontslagrecht
* AOW gaat naar 66 jaar oud, conform het akkoord van de sociale partners
* Maximum snelheid op snelwegen gaat naar 130 kilometer per uur
* 2.500 agenten en 500 'dierenagenten' komen erbij
* Budget van Ontwikkelingssamenwerking gaat naar 0,7 procent van het nationaal inkomen (nu is dat 0,8 procent)
* Alternatief voor de ontpoldering van de Hedwigepolder.
* Rookverbod kleine cafés wordt aan banden gelegd.
* Aanleg nieuwe wegen.
* Voor de ouderenzorg komen honderden miljoenen euro's extra vrij.
* In Staphorst zal de zondagsrust behouden blijven.
* Consumenten krijgen een opslag op hun energierekening, die het kabinet wil gebruiken om subsidies aan windmolens en zonne-energie te betalen.
* De studiefinanciering wordt ingekort met één jaar, waardoor studenten nog maar drie jaar een studiefinanciering krijgen en het laatste jaar geld moeten lenen.
http://www.joop.nl/politi(...)d_koppejan_overstag/quote:CDA-Kamerlid Ad Koppejan blijft, ook als het CDA gaat samenwerken met PVV, in de Tweede Kamer
Eén van de twee overige CDA-dissidenten, Ad Koppejan, heeft aangekondigd geen afstand te doen van zijn partij. Ook niet wanneer een meerderheid van de CDA-leden voor het akkoord stemt tijdens het congres aanstaande zaterdag. Koppejan is van plan in de Tweede Kamer te blijven en zijn partij te steunen.
quote:
Koppejan zal zich, gelet deze bewoordingen, niet afsplitsen om zodoende de samenwerking van zijn partij en de PVV te dwarsbomen mocht het congres voor het akkoord stemmen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:23 schreef horned_reaper het volgende:
"Ik blijf absoluut in de Kamer. Alleen voor het CDA. Ik ben een christen-democraat in hart en nieren en voor mij is er geen andere partij"
Dat komt er nu plots wel heel overtuigend uit trouwens.....
In ruil voor een mooie bestuurlijke toekomst, lijkt me logisch. Ik ken Koppejan, die woont niet zo ver bij mij vandaan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:27 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Koppejan zal zich, gelet deze bewoordingen, niet afsplitsen om zodoende de samenwerking van zijn partij en de PVV te dwarsbomen mocht het congres voor het akkoord stemmen.
Ik vind dit vreemd. Ik denk dat ik het niet begrijp. Wie kan even uitleggen hoe en wat ik hiervan moet begrijpen?quote:
Dit filmpje is zo bewerkt op een dusdanige manier zijn de woorden van Wilders aan elkaar geplakt dat het lijkt alsof Wilders Verhagen bedankt voor alles waar de CDA het in eerste instantie niet mee eens was.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:33 schreef di0r1 het volgende:
[..]
Ik vind dit vreemd. Ik denk dat ik het niet begrijp. Wie kan even uitleggen hoe en wat ik hiervan moet begrijpen?
Ooit CvdK worden in Zeeland?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:31 schreef Klummie het volgende:
[..]
In ruil voor een mooie bestuurlijke toekomst, lijkt me logisch. Ik ken Koppejan, die woont niet zo ver bij mij vandaan.
Wie weet, maar Koppejan heeft de voorgenomen ontpoldering al tegen weten te houden, voor Zeeuwen heel belangrijk. Voor mij niet, voor mijn part zetten ze heel Zeeuws-Vlaanderen onder water. Ik ben dan ook maar een importzeeuw.quote:
Geen politiek inzicht? Kijk es een beetje verder dan de oppervlakte.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:03 schreef Shreyas het volgende:
Koppejan en Ferrier zijn sowieso triest bezig. Ik bedoel wat doe je in de politiek als je niet eens een eigen mening hebt. In feite nemen ze dus gewoon de mening over van het Congres. Als die voor stemmen doen ze het ook, als het Congres tegenstem doen ze het ook. Waar slaat het op dat je als Tweede Kamer lid je voor of tegenstem laat afhangen van wat een grote meerderheid in het Congres (die niet eens door het volk gekozen is), Koppejan en Ferrier hebben geen ruggengraat dus.
Deze 2 politici hebben juist wel een eigen mening door in eerste instantie hun eigen gewetensbezwaren kenbaar te maken. Ze staan onder verschikkelijke druk en hoop dat ze tegen stemmen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:03 schreef Shreyas het volgende:
Koppejan en Ferrier zijn sowieso triest bezig. Ik bedoel wat doe je in de politiek als je niet eens een eigen mening hebt. In feite nemen ze dus gewoon de mening over van het Congres. Als die voor stemmen doen ze het ook, als het Congres tegenstem doen ze het ook. Waar slaat het op dat je als Tweede Kamer lid je voor of tegenstem laat afhangen van wat een grote meerderheid in het Congres (die niet eens door het volk gekozen is), Koppejan en Ferrier hebben geen ruggengraat dus.
En dan komt het kabinet er niet?quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 01:19 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Deze 2 politici hebben juist wel een eigen mening door in eerste instantie hun eigen gewetensbezwaren kenbaar te maken. Ze staan onder verschikkelijke druk en hoop dat ze tegen stemmen.
Ik merkte dat er gerommeld was, maar ik merkte niet dat het zó erg bewerkt was. Nu met jouw uitleg, begrijp ik het wel/beter.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 00:42 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dit filmpje is zo bewerkt op een dusdanige manier zijn de woorden van Wilders aan elkaar geplakt dat het lijkt alsof Wilders Verhagen bedankt voor alles waar de CDA het in eerste instantie niet mee eens was.
Ondertussen zie je het benauwde hoofd van Verhagen, wat moet voorstellen hij onderdrukt hij zich door Wilders voelt. Het is een Filmpje vol ironie gebaseerd op de stelling dat Wilders misbruik heeft gemaakt van zijn machtspositie bij het formeren van dit nieuwe kabinet.
Maar ik hoop dat je toch wel snap dat dit filmpje helemaal bewerkt is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |