abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87220464
Het plaatje klopt toch gewoon?

6 bij de VVD en 6 bij het CDA .... of zijn jullie niet zo geweldig in tellen? ;(
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:49:15 #102
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87220473
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:46 schreef bloodysunday het volgende:
Er zit sowieso een fout in want zoals ik nu tel heeft VVD 5 ministers en het CDA 7.

edit

Wat remlof zegt dus. ;)
Op dit moment is het 6/6 hoor :)
pi_87220498
Ik denk trouwens ook dat Kamp terugkomt voor de VVD.
pi_87220549
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:49 schreef horned_reaper het volgende:
Het plaatje klopt toch gewoon?

6 bij de VVD en 6 bij het CDA .... of zijn jullie niet zo geweldig in tellen? ;(
Dick Berlijn is VVDer en staat bij het CDA. Dat is meer het probleem. Dus zit er een fout in.
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:51:50 #105
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87220608
Ik snap sowieso niet waarom je Berlijn op BuZa zou zetten... Zet hem op defensie of laat hem erbuiten.
pi_87220789
Ach, het maakt verder ook allemaal niet zoveel uit. Kan me niet voorstellen dat dit kabinet lang gaat zitten. Wilders zal niet inbinden en dat komt de stabiliteit van het kabinet natuurlijk niet ten goede. Een keer mal doen in het buitenland kan nog, twee keer is ook nog acceptabel. Maar wat als het vier of vijf keer gebeurt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87220827
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:51 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik snap sowieso niet waarom je Berlijn op BuZa zou zetten... Zet hem op defensie of laat hem erbuiten.
Volgens mij wil Van Baalen juist graag...
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:56:16 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87220833
Ik hoorde toch ook geruchten over Van Baalen op Buza, en (brr) Teeven op Veiligheid..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_87220873
Wilders heeft de afgelopen dagen ik weet niet hoe vaak aangegeven helemaal achter de VVD en het CDA te staan en erg blij te zijn met de steun van het CDA etcetc..... hoe kunnen de mensen hier dan nog steeds blijven roepen dat Wilders niet zal inbinden?
pi_87220893
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik hoorde toch ook geruchten over Van Baalen op Buza, en (brr) Teeven op Veiligheid..
Ik hoop wel op Dick Berlijn en op Opstelten :7
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:57:10 #111
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87220896
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Volgens mij wil Van Baalen juist graag...
Brrrr :X :{

quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, het maakt verder ook allemaal niet zoveel uit. Kan me niet voorstellen dat dit kabinet lang gaat zitten. Wilders zal niet inbinden en dat komt de stabiliteit van het kabinet natuurlijk niet ten goede. Een keer mal doen in het buitenland kan nog, twee keer is ook nog acceptabel. Maar wat als het vier of vijf keer gebeurt?
Jij blijft je telkens maar vastklampen aan de volgende strohalm he? :D
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:59:16 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87221006
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:55 schreef KoosVogels het volgende:
Kan iemand een inschatting maken van de reactie van het buitenland mocht Wilders veoordeeld worden voor "haatzaaien" (groepsbelediging gaat niet lukken na een arrest vd Hoge Raad van maart 2009)?

De kans zit wél er in voor haatzaaien (zie bijv. Daniel Féret EHRM juni/juli 2009)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:00:19 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87221063
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:57 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Ik hoop wel op Dick Berlijn en op Opstelten :7
Ik ook... Iig alles liever dan de door mij genoemden ;)
pi_87221183
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:49 schreef Toad het volgende:
Ik denk trouwens ook dat Kamp terugkomt voor de VVD.
Hoop het.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_87221403
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:57 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Brrrr :X :{
[..]

Jij blijft je telkens maar vastklampen aan de volgende strohalm he? :D
Ja ;( Wens is natuurlijk wel een beetje de vader van de gedachte. Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik mij er inmiddels wel bij neer heb gelegd. Ik kan er mee leven, maar stoor mij wel aan het ambitieloze regeerakkoord. Had van de VVD toch wel wat meer verwacht.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:16:36 #116
104871 remlof
Europees federalist
pi_87221803
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:07 schreef KoosVogels het volgende:
Had van de VVD toch wel wat meer verwacht.
Ja bijvoorbeeld dat ze niet koste wat kost wilde regeren met gedoogsteun van extreemrechts terwijl er andere (en zelfs ook niet onderzochte) alternatieven waren.
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:17:31 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87221855
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kan iemand een inschatting maken van de reactie van het buitenland mocht Wilders veoordeeld worden voor "haatzaaien" (groepsbelediging gaat niet lukken na een arrest vd Hoge Raad van maart 2009)?

De kans zit wél er in voor haatzaaien (zie bijv. Daniel Féret EHRM juni/juli 2009)
Poging 2 (serieuze vraag!)
pi_87222044
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld dat ze niet koste wat kost wilde regeren met gedoogsteun van extreemrechts terwijl er andere (en zelfs ook niet onderzochte) alternatieven waren.
Ook dat. Maar dat nog zijn te verklaren wanneer er uiteindelijk een echt VVD-akkoord had gelegen. Echter, het akkoord dat nu is opgesteld ademt PVV. En dan doel ik niet zozeer op de punten die heeft Wilders heeft binnengehaald, maar degene die zijn tegengehouden. Rutte wilde graag hervormen, maar daar komt helemaal niets van terecht. Dan was PaarsPlus vele malen progressiever geweest.

Ik vermoed dat Rutte doodsbang is om het op te moeten nemen tegen Wilders (coalitie vs oppositie).
pi_87222089
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Poging 2 (serieuze vraag!)
Moeilijk te zeggen. Ik denk dat een aantal buitenlandse regeringsleiders Nederland met een schuin oog zullen bekijken, maar ons uiteindelijk toch afrekenen op onze prestaties en niet op onze reputatie.
pi_87222241
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Als het PvdA nou gelijk een middenkabinet had zien zitten, maar Job was zo eigenwijs dat niet te willen.
Overigens denk ik dat er bij het CDA nu meer van hun standpunten terecht komt dan als ze met het PvdA in zee waren gegaan.
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:26:32 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87222380
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:23 schreef bloodysunday het volgende:

[..]

Als het PvdA nou gelijk een middenkabinet had zien zitten, maar Job was zo eigenwijs dat niet te willen.
Overigens denk ik dat er bij het CDA nu meer van hun standpunten terecht komt dan als ze met het PvdA in zee waren gegaan.
Dat kun je hem écht niet kwalijk nemen.. Paars+ was net gestokt op de piketpaaltjes van Rutte..
En dan 5 minuten later weer met dezelfde partij over hetzelfde overleggen?? Is niet logisch..
Bovendien bleef "rechts" boven de markt hangen. Wel logisch dat Cogen toen (net als iedereen ongeveer) aanraadde tóch eerst nog eens rechts te onderzoeken..
pi_87222594
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kun je hem écht niet kwalijk nemen.. Paars+ was net gestokt op de piketpaaltjes van Rutte..
En dan 5 minuten later weer met dezelfde partij over hetzelfde overleggen?? Is niet logisch..
Bovendien bleef "rechts" boven de markt hangen. Wel logisch dat Cogen toen (net als iedereen ongeveer) aanraadde tóch eerst nog eens rechts te onderzoeken..
Dat snap ik, maar hij heeft al in het begin aangegeven dat hij de kans op een middenkabinet niet groot achte omdat het PvdA zo progressief mogelijk wilde. Pas toen duidelijk bleek dat VVD-CDA-PVV echt in de maak was, kon er opeens gepraat worden over het midden.
AJAX AMSTERDAM!
pi_87225108
Trouwens, ik wil alle rechtse stemmers effe bedanken voor de politiestaat waarin wij straks lijken te belanden. Tover deze opsomming net van een website:

•Meer cameratoezicht
•Verruiming mogelijkheid preventief fouilleren
•Het toepassen van snelrecht
•Oprichten van een nationale politiemacht (dus onder de verantwoordelijkheid van de minister i.p.v. de burgemeesters)
•Verlagen duur opleiding van de politie
•3000 extra agenten
•Het kraakverbod wordt met prioriteit gehandhaafd
•Bredere inzet systemen nummerplaatherkenning
•Het privatiseren (!) van het gevangeniswezen

Zorgwekkend.
pi_87225246
En hoeveel van die punten zouden er niet zijn gekomen als er een ander kabinet was gevormd? ;)

De meeste punten waren ze al langer mee bezig!
  Moderator dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:28:35 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_87225331
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens, ik wil alle rechtse stemmers effe bedanken voor de politiestaat waarin wij straks lijken te belanden. Tover deze opsomming net van een website:

•Meer cameratoezicht
•Verruiming mogelijkheid preventief fouilleren
•Het toepassen van snelrecht
•Oprichten van een nationale politiemacht (dus onder de verantwoordelijkheid van de minister i.p.v. de burgemeesters)
•Verlagen duur opleiding van de politie
•3000 extra agenten
•Het kraakverbod wordt met prioriteit gehandhaafd
•Bredere inzet systemen nummerplaatherkenning
•Het privatiseren (!) van het gevangeniswezen

Zorgwekkend.
Denk je dat alle rechtse stemmers dit lezen Koos?

Btw, dat er prioriteit komt voor het handhaven van het kraakverbod juich ik toe.
Privatiseren van het gevangeniswezen niet. We weten zo langzamerhand wel dat privatiseren vaak falikant uitwerkt. Zie zorg, ziekenhuizen, postbezorging etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')