quote:Op maandag 13 september 2010 18:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
TNT heeft bezorgproblemen in de Randstad
Eindelijk geeft TNT toe dat er post blijft staan. Alleen een beetje jammer dat TNT het afdoet als "uitzonderingen" en bovendien de schuld legt bij de postbodes, ons dus. Wij zouden post teruggooien in de oranje brievenbus. Nu gooi ik (en velen met mij) heus wel eens wat terug in de oranje bus, maar dan gaat het bijv. om verkeerd gesorteerde en/of onbestelbare post. Maar ik betwijfel ernstig of er mensen zijn die complete bestellingen in de oranje bus teruggooien. Daar komen ze meteen achter, dus dan hang je gelijk.
Mijn ervaring is dat wijken vooral blijven staan doordat er niemand meer beschikbaar is om het te bezorgen, of omdat de teamcoach en/of planner niet goed heeft opgelet. Dan heeft 'ie niet gezien dat er iemand vrij had, bijv. Kortom door personeelgebrek of door chaos.
Maar nee, volgens de persvoorlichter der TNT is het dus allemaal onze schuld.
En wat is volgens de TNT een "uitzondering"? Het is hier juist een uitzondering als er een week verstrijkt zonder dat er post blijft staan! Vandaag waren er een aantal wijken waarvoor er geen hsm-post was. Een deel dook op in een ander dvg, een ander deel is nog niet terecht. Dat krijg je er nu van als je de ervaren mensen wegtreitert en vervangt door onervaren uitzendkrachten.
quote:Op maandag 13 september 2010 20:43 schreef TokenW het volgende:
[..]
2 weken terug bleven op mijn vbg ongeveer 30 wijken staan op 179 wijken in totaal, nou was dit wel extreem veel, maar wijken die blijven staan zijn geen uitzondering. Vandaag nog 3 wijken van zaterdag weggebracht zelfs. Vorige week bleef voor het eerst sinds lange tijd geen wijk staan, dat was de uitzondering.
Daar ben je zeker zo mee klaar dan?quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:15 schreef rub3n het volgende:
Vanmiddag voor 't eerst "route 5" rijden hier in Kampen.
De dorpen om Kampen heen. 8 stops en 50 km rijden! heerlijk!
http://maps.google.nl/map(...)84,0.119133&t=h&z=13
Ik download maar even TomTom voor mijn iPhone voor noodgevallen haha.
16:45 reed ik weg en 18:05 was ik weer op kantoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:15 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Daar ben je zeker zo mee klaar dan?
(als ik lees hoe sommigen hier rijden)
Als je deze reeks een beetje gevolgd had (en misschien wel eens een blik had geworden op Red De Postbode), dan had je wellicht begrepen dat de postbodes alles in het werk stellen om de post goed te bezorgen, maar dat dit door reorganisaties en mismanagement vaak gewoon niet lukt. De directie doet er alles aan om de traditionele bestellers met vakkennis de deur uit te trappen, en werft ondertussen op grote schaal goedkope krachten, die vaak na korte tijd er alweer mee uitscheiden. Wat wil je: hard werken voor het minimumloon, en dan maar hopen dat ze evt. overuren uitbetalen. Dus een hoog verloop. Laat de directie eens de hand in eigen boezem steken: uiteindelijk zijn zij direct of indirect schuldig aan het ontstaan van deze chaos.quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:41 schreef Maanvis het volgende:
GVD bezorg die post nou eens goed, ik lees allemaal negatieve dingen over jullie in het nieuws!
quote:Op dinsdag 14 september 2010 16:41 schreef Maanvis het volgende:
GVD bezorg die post nou eens goed, ik lees allemaal negatieve dingen over jullie in het nieuws!
Dat is heel typisch ja, TNT lijkt te doen alsof het een enorm voorrecht is om voor het bedrijf te werken en als je je extra inzet wordt dat beschouwd als 'normaal'. Vraag je er eens iets voor terug of ben je een keer niet beschikbaar om de zoveelste puinhoop op te ruimen dan ben je ineens 'moeilijk' of een 'zeikerd'...quote:Op woensdag 15 september 2010 00:11 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ik maak me ook niet druk meer als hier een wijk blijft staan hoor. Als dat twee jaar geleden dreigde te gebeuren (op een zaterdag) was ik vaak nog wel een van de gekken die dat om 16.00 's middags wel even op wilde lossen. Maar met de huidige gang van zaken voel ik me echt niet geroepen om dat soort dingen op te gaan lossen. Contracten niet verlengen e.d., terwijl je weet dat het werk niet minder wordt en dan verlangen dat degenen die daar het minst verantwoordelijk voor zijn het wel even gaan oplossen...gaat er bij mij niet meer inPlus dat TNT je soms laat denken dat je heel blij mag zijn met je bijbaantje, terwijl ik juist denk dat TNT blij mag zijn dat ze mij hebben
Ach, It wasn't me.quote:
Helaas is dat niet overal de trend.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:54 schreef rub3n het volgende:
Ik ben echt blij met mijn baantje bij de TNT. Heerlijk werk, goed salaris, goede collega's. Als jij je werkt doet, doen hun (de TC's) dat ook.
Dat is waarschijnlijk alleen bij jouw vestiging zo.quote:Op woensdag 15 september 2010 15:54 schreef rub3n het volgende:
Ik ben echt blij met mijn baantje bij de TNT. Heerlijk werk, goed salaris, goede collega's. Als jij je werkt doet, doen hun (de TC's) dat ook.
Reken maar dat je 3 uur doet over je wijk van 2 uur en 4 uur over je wijk van 3 uur, en nee, die uitloop krijg je niet betaaldquote:Op woensdag 15 september 2010 22:18 schreef thominho22 het volgende:
Morgen een sollicitatiegesprek voor postbezorger, die man zei dat het voor 11 uur was (dinsdag-vrijdag een wijk voor zo'n 2 uur per dag, en zaterdag een andere wijk voor 3 uur)
Hoe groot is de kans dat je langer moet werken (mocht ik aangenomen worden natuurlijk:p)
Verder nog tips?
quote:Op donderdag 16 september 2010 11:04 schreef Troeta het volgende:
[..]
Reken maar dat je 3 uur doet over je wijk van 2 uur en 4 uur over je wijk van 3 uur, en nee, die uitloop krijg je niet betaald
Groot, al kan het per wijk verschillen, als je veel geluk hebt krijg je een wijk die niet zo 'strak' staat. Wat overigens doorgaans wel hersteld wordt zodra ze er lucht van krijgenquote:Op woensdag 15 september 2010 22:18 schreef thominho22 het volgende:
Morgen een sollicitatiegesprek voor postbezorger, die man zei dat het voor 11 uur was (dinsdag-vrijdag een wijk voor zo'n 2 uur per dag, en zaterdag een andere wijk voor 3 uur)
Hoe groot is de kans dat je langer moet werken (mocht ik aangenomen worden natuurlijk:p)
Verder nog tips?
De regels zijn nog steeds zo dat je uitloop gewoon betaald hoort te krijgen. Dat het in de praktijk vaak niet gebeurt is een 2e.quote:Op donderdag 16 september 2010 11:04 schreef Troeta het volgende:
[..]
Reken maar dat je 3 uur doet over je wijk van 2 uur en 4 uur over je wijk van 3 uur, en nee, die uitloop krijg je niet betaald
Ik ook maar als het gewoon heel druk is met post en/of HAH zodat je veel nabrengzakken hebt is het zo goed als onmogelijk om hier de wijken binnen de tijd te lopen, dan zit je er zo 30 tot 60 minuten overheen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:59 schreef sbientje het volgende:
ik loop mijn wijken toch meestal wel binnen tijd hoor, kan zijn dat ik toevallig altijd wijken heb die ruim staan natuurlijk :d
oh ja maar jij zegt dat de kans groot is dat je langer moet werken... dat herkende ik niet echt vanuit hier, dus daar reageerde ik opquote:Op donderdag 16 september 2010 16:05 schreef lololo het volgende:
[..]
Ik ook maar als het gewoon heel druk is met post en/of HAH zodat je veel nabrengzakken hebt is het zo goed als onmogelijk om hier de wijken binnen de tijd te lopen, dan zit je er zo 30 tot 60 minuten overheen.
En dat willen ze dan als 'zoet en zuur' verrekenen maar dat is gewoon onzin, als het extra druk is moeten ze volgens de afspraken gewoon de uitloop betalen.
Nogmaals: ik weet dat het in de praktijk vaak anders gaat en dat TC's, PB+-en en vestigingsmanagers vaak dwarsliggen op dit gebied.
nee, de regel is dat er uitloop betaald word als er een uitzonderlijke situatie voordoet, zoals post die te laat is, of verkeerd gebundeld of zakken die verkeerd staan.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:12 schreef lololo het volgende:
[..]
De regels zijn nog steeds zo dat je uitloop gewoon betaald hoort te krijgen. Dat het in de praktijk vaak niet gebeurt is een 2e.
Als je na 2 maanden nog steeds een uur te lang over je wijk doet en iemand anders de wijk wel gemiddeld binnen de tijd loopt is het iets anders natuurlijk.
Een erg drukke dag met veel HAH/post is dan ook uitzonderlijk. Ik heb het niet over de fluctuaties van 5 a 10 minuten maar dat je ipv 2 nabrengtassen er 4 hebt bijvoorbeeld. Bij ons ben je dan alleen al met het een keer extra bijvullen in de meeste gevallen 5-15 minuten kwijt.quote:Op donderdag 16 september 2010 16:37 schreef Troeta het volgende:
[..]
nee, de regel is dat er uitloop betaald word als er een uitzonderlijke situatie voordoet, zoals post die te laat is, of verkeerd gebundeld of zakken die verkeerd staan.
Bij normale situaties krijg je uitloop niet betaald, er staat een tijd voor de wijk en volgens TNT klopt die tijd altijd
Voordat je dat bewezen hebt ben je alleen een maand verder en veel mensen gaan hier dus niet achteraan.
Goeie zaak!quote:Op donderdag 16 september 2010 23:57 schreef rub3n het volgende:
uitloop moet je gewoon betaald krijgen.
Ik klaagde bij mijn TC toen ze met Optivo mijn haalroute-dienst ingekort hadden met een kwartier dat ik dat niet redde. Hij vond dat belachelijk en onzin. En ik moest maar harder werken. Toen heb ik gevraagd of hij een keer mee wilde rijden en/of hem zelf een keer wilde doen. Dat wilde de beste meneer wel. Hij dacht namelijk dat ik aan het lanterfanten was.
Na afloop heeft tie de tijd van mijn route toch maar even verruimt met een kwartier.
Die van mij ook niet, die laat je gewoon je tijd schrijvenquote:Op vrijdag 17 september 2010 07:26 schreef Troeta het volgende:
zeker goeie zaak rub3en, zo zijn onze teamcoaches alleen niet
Dat mogen ze wel vrágen maar niet zonder jouw toestemming dóén. En je bent knettergek als je het accepteert.quote:Op vrijdag 17 september 2010 14:32 schreef Lastpost het volgende:
Dan begrijp ik wel dat ik minuren opbouw ja, nu wilde ze dus dat ik het 'opvul' met m'n verlofuren waar ik er ook nog 60 van heb, lijkt me geen best plan.
Zo denk ik er ook over, hij gaat in ieder geval even informeren bij een van de planners hoe en wat met deze wijk en komt er dan nog op terug.quote:Op vrijdag 17 september 2010 15:35 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat mogen ze wel vrágen maar niet zonder jouw toestemming dóén. En je bent knettergek als je het accepteert.
Ik heb er zo'n [X] Geschikt [ ] Ongeschikt shirt voor gekochtquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:01 schreef Cerbie het volgende:
Kwam net de 15¤ cadeaubon voor de TNT cadeauwinkel tegen, die we rond kerst kregen voor de HAH-spam. Zie er alleen niet echt iets bijzonders tussenstaan
Koop je voor mij een mooi cadeau..quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:01 schreef Cerbie het volgende:
Kwam net de 15¤ cadeaubon voor de TNT cadeauwinkel tegen, die we rond kerst kregen voor de HAH-spam. Zie er alleen niet echt iets bijzonders tussenstaan
Aardig dat meneer Koorstra het nu voor de bestellers opneemt, maar hij vergeet dat de aanleiding voor deze berichtgeving een brief was die de Area West naar alle postbodes stuurde, waarin zij wel degelijk de schuld kregen van de vertraagde post, o.m. omdat we post zouden teruggooien in de oranje TNT-brievenbussen. Een bewering die de persvoorlichtster van TNT nota bene in de media herhaald heeft.quote:17 september 2010 - Donderdag 16 september hield TNT Post een persconferentie in het sorteercentrum brieven in Amsterdam. Journalisten spraken er met directieleden over de berichten die de afgelopen weken in de kranten verschenen.
Tijdens de persconferentie, in het sorteercentrum brieven in Amsterdam, benadrukte Harry Koorstra dat de kwaliteit hoog is en blijft. Ook tijdens de reorganisatie die nu plaatsvindt.
"Onze mensen verdienen dit niet"
In de kranten waren negatieve berichten verschenen over de kwaliteit van de postbezorging. Harry Koorstra maakte duidelijk dat hij daarvan baalde: "Intern leeft nu het gevoel dat de buitenwereld denkt dat we er één grote pestbende van maken. Onze 40.000 mensen verdienen dit niet." In de presentatie ging de directie in op kwaliteit bij TNT Post. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt die kwaliteit constant op een hoog niveau te liggen. Ook de reorganisatie heeft daar geen invloed op. Volgens Harry Koorstra komt dat doordat het bedrijf al voorzorgsmaatregelen heeft genomen om ook tijdens het veranderproces goede kwaliteit te blijven leveren.
Niet te voorkomen
De aanwezige journalisten bleken erg geïnteresseerd in de ontwikkelingen bij TNT Post. Ze wilden tot in detail weten over de dingen die er misgaan bij TNT Post. En dat er wel dingen misgaan, dat werd ook bevestigd door commercieel directeur Ger Jacobs. "Bij 15.000.000 poststukken per dag zijn er altijd incidenten, dat is niet te voorkomen. Waar we wel goed op letten is of problemen zich ergens structureel gaan voordoen." Zo komt het in sommige stedelijke gebieden vaker voor dat uitzendkrachten van het ene op het andere moment stoppen met werken.
Houd het even in de gaten of het niet stiekem gebeurt.... Ook niet dat ze als je binnenkort een keer verlof hebt dat ze dan ineens méér uren afschrijven dan ze mogen ofzoquote:Op vrijdag 17 september 2010 16:40 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over, hij gaat in ieder geval even informeren bij een van de planners hoe en wat met deze wijk en komt er dan nog op terug.
Maar ik ga toch echt geen verlofuren inleveren om zo aan m'n uren te komen terwijl ik die fysiek sowieso al maak.
Mooie poging tot damage control van Koorstra idd. Het opnemen voor de medewerkers waarvan velen zich sowieso al onheus bejegend voelen door de media, terwijl diezelfde medewerkers eerst nog de wind van voren kregenquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ook weer een leuk stukje op het Intranet.
[..]
Aardig dat meneer Koorstra het nu voor de bestellers opneemt, maar hij vergeet dat de aanleiding voor deze berichtgeving een brief was die de Area West naar alle postbodes stuurde, waarin zij wel degelijk de schuld kregen van de vertraagde post, o.m. omdat we post zouden teruggooien in de oranje TNT-brievenbussen. Een bewering die de persvoorlichtster van TNT nota bene in de media herhaald heeft.
Nu beweert meneer Koorstra ineens dat het reuze meevalt met post die blijft staan, en dat als dit gebeurt het de schuld is van uitzendkrachten. Terwijl de eigenlijke oorzaak gewoon de onderbezetting is, waardoor er maar iets hoeft mis te gaan en het wordt een puinhoop. Dit wordt nog verergerd doordat onze vestiging de afspraak heeft om elke week 3 man uit te lenen aan andere kantoren, zogenaamd omdat hier de instroom van postbezorgers zo groot is dat we nu vaste bestellers over hebben!
En we hebben echt niemand over, hoor! Gisteren zijn de teamcoaches zelf maar bestellingen gaan lopen.Dus als er al ergens een overschot is, dan is het een teveel aan leidinggevenden.
Hier zijn er redelijk wat wijken waar je er met dikke dubbele HAH al bijna niet meer anders dan er flink overheen gaan kán. Weinig makkelijke loopwijken, heel vaak is het een combi van half fietsen en half lopen (dus stukje straat lopen, fiets meenemen aan de hand, dan weer een stukje fietsen, fiets weer neerzetten of meenemen aan de handquote:Op vrijdag 17 september 2010 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, hier waren we. Ik zal sowieso morgen mij uren van vorige week ff controleren, want ik wil de reclametijd er wel bij hebben. Ik blijf met reclame echt maar net binnen de tijd die voor mijn wijk staat als het een normale dag is, maar dat komt alleen doordat ik vrij stevig doorloop.
Heeft iemand deze aktiecode? Want ik heb 2 bonnen en ze hebben lekker veel Dikkie Dikspullen te koop daar voor mijn zoontje. Zat eigenlijk ook te wachten op zo'n actie van gratis verzenden, scheelt toch 5 euro!!quote:Op vrijdag 17 september 2010 18:32 schreef Cerbie het volgende:
http://www.tntkadowinkel.nl/online_bestellen_1135/Pin-Art.html
Deze lijkt me wel wat, nu nog deze terugvinden:
[ afbeelding ]
Volgens mij heb ik die ongelezen weggegooid
Ik heb net bij mijn ouders het foldertje opgezocht: TNTgratisbezorgdquote:Op zaterdag 18 september 2010 00:45 schreef Troeta het volgende:
[..]
Heeft iemand deze aktiecode? Want ik heb 2 bonnen en ze hebben lekker veel Dikkie Dikspullen te koop daar voor mijn zoontje. Zat eigenlijk ook te wachten op zo'n actie van gratis verzenden, scheelt toch 5 euro!!
En als iemand zijn kadobon niet gebruikt, wil ik hem wel voor de helft van de waarde overnemen!
Hehe, hoe ging het?quote:Op zaterdag 18 september 2010 15:22 schreef xxiessiexx het volgende:
Vandaag m'n ontgroening gehad: Voor het eerst post met de fiets rondbrengen
Het ging wel goed, omdat m'n fiets toch steviger bleek dan ik dachtquote:
Die kerel van buitenaf hadden wij hier ook. Twee zelfs. Eentje was nog wel aardig, maar die andere was echt een halve zool die om het minste of geringste enorm driftig werd. Gelukkig hoepelden beide heren na een aantal weken weer op, dus liet men de teugels weer vieren.quote:Op zaterdag 18 september 2010 14:05 schreef marcodej het volgende:
Sinds afgelopen week zijn ze bij ons op kantoor begonnen met werken volgens het nieuwe, meer 'efficiente', systeem (Optivo ofzo?): nieuwe strakkere diensten (lees: meer wijken voorbereiden voor hetzelfde aantal uren) en vooral op de zaal wordt er strakker op het proces gezeten door één of andere gozer van buitenaf.
Van de week hier ook, vanwege de goede zomerresultaten. Ze waren nog loeiheet, recht uit de ovenquote:Op zaterdag 18 september 2010 15:10 schreef Cerbie het volgende:
Er stond een doosappelflappen
in het depot, met nog eentje erin (ik kom altijd als laatste daar). Geen briefje of reden, maar smaakte goed
Zo ging het hier ookquote:Op zaterdag 18 september 2010 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die kerel van buitenaf hadden wij hier ook. Twee zelfs. Eentje was nog wel aardig, maar die andere was echt een halve zool die om het minste of geringste enorm driftig werd. Gelukkig hoepelden beide heren na een aantal weken weer op, dus liet men de teugels weer vieren.
Officieel moest bijv. de tc tot 11 uur constant op zaal aanwezig zijn, en mocht pas daarna achter z'n computer gaan zitten. Maar nu verschanst hij zich daar permanent en komt er vooral uit voor 10-minutenpraatjes en TC-overleg.
Die zoever heet bij ons postverdeler, maar degene die we daar eerst voor hadden is ermee gestopt. Dus nu hebben we geen postverdeler meer, en pakt iedereen weer alles zelf. En de andere postverdelerstaken (lege bakken opruimen, foutlopers uitwisselen) versloffen nu een beetje.
Niet dat die pvd zoveel nut had. Want om half 10 a 10 uur ging hij de straat op, dus dan was het sowieso weer ieder voor zich.
In het begin was het zo dat wanneer je een wijk nodig had je de postverdeler riep, en die kwam het brengen. En zodra je wijk klaar was haalde hij 'm op. Maar omdat de beste man zo niet meer aan z'n eigen voorbereidingen toekwam, is dat al snel veranderd. Hij zet nu gelijk 's ochtens al meerdere wijken bij de kasten neer, en maakt nog maar 3x een rondje om wijken en/of vuil op te halen. Met als gevolg dat je al snel verzuipt in de grijze tassen en lege blauwe bakken. De bakdrager is hier inmiddels vervangen door de Multikar, op zich een verbetering, ware het niet dat dat ding (gekoppeld aan je kast) enorm veel ruimte inneemt, zodat de postverdeler haast niet meer tussen het carre en de multikarren doorkomt met de depotcontainer.
ALs ik jou zo hoor (nou ja ,lees) lijkt het net alsof we op dezelfde vestiging werken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die kerel van buitenaf hadden wij hier ook. Twee zelfs. Eentje was nog wel aardig, maar die andere was echt een halve zool die om het minste of geringste enorm driftig werd. Gelukkig hoepelden beide heren na een aantal weken weer op, dus liet men de teugels weer vieren.
Officieel moest bijv. de tc tot 11 uur constant op zaal aanwezig zijn, en mocht pas daarna achter z'n computer gaan zitten. Maar nu verschanst hij zich daar permanent en komt er vooral uit voor 10-minutenpraatjes en TC-overleg.
Die zoever heet bij ons postverdeler, maar degene die we daar eerst voor hadden is ermee gestopt. Dus nu hebben we geen postverdeler meer, en pakt iedereen weer alles zelf. En de andere postverdelerstaken (lege bakken opruimen, foutlopers uitwisselen) versloffen nu een beetje.
Niet dat die pvd zoveel nut had. Want om half 10 a 10 uur ging hij de straat op, dus dan was het sowieso weer ieder voor zich.
In het begin was het zo dat wanneer je een wijk nodig had je de postverdeler riep, en die kwam het brengen. En zodra je wijk klaar was haalde hij 'm op. Maar omdat de beste man zo niet meer aan z'n eigen voorbereidingen toekwam, is dat al snel veranderd. Hij zet nu gelijk 's ochtens al meerdere wijken bij de kasten neer, en maakt nog maar 3x een rondje om wijken en/of vuil op te halen. Met als gevolg dat je al snel verzuipt in de grijze tassen en lege blauwe bakken. De bakdrager is hier inmiddels vervangen door de Multikar, op zich een verbetering, ware het niet dat dat ding (gekoppeld aan je kast) enorm veel ruimte inneemt, zodat de postverdeler haast niet meer tussen het carre en de multikarren doorkomt met de depotcontainer.
ah dat is ook wel te voorspellen met dat optivo. Zoiets werkt gewoon niet. Het is mooi in theorie, maar tis een ramp in de praktijk (om maar even met KvK te sprekenquote:Op zaterdag 18 september 2010 20:51 schreef TokenW het volgende:
[..]
ALs ik jou zo hoor (nou ja ,lees) lijkt het net alsof we op dezelfde vestiging werken.
Postverdelers zie je nog amper, iig niet op zaterdag. Nog geen halfjaar Optivo en alles gaat weer hard richting de oude situatie, alleen dan met minder mensen waarvan veel vroeg de straat op moeten. Het DVG is opgevuld met 60plus-ers die iedere dag zware buitenwijken in moeten, dus daarvan zijn er al 2 uitgeteld en de derde loopt inmiddels ook op zijn laatste benen. Dit jaar zijn er al 6 man out gegaan op de werkvloer omdat ze door de stress hartproblemen hebben gekregen. EN 2 goede zaterdagkrachten zijn weggetrokken, 1 mag bijna alleen nog maar lopen en de andere is achter de machine gedropt.
En de teamcoach maakt er al helemaal een bende van, als hij op zaterdag werkT(de rustige niet-Makro week) is alles goed geregeld, werkt hij niet dan is het de grootste bende die je ooit gezien hebt. Zelfs zijn collega-teamcoaches worden er helemaal gestoord van. Zeker aangezien ze in de week dat ze er zelf niet zijn alles wel goed geregeld hebben.
whuut?quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Nog niemand hier waarbij het nieuwe systeem van foute post is ingevoerd? Wij moeten nu alle foute post, post met vertraging en herstelpost uitgooien in lokaal/niet-lokaal, klein/gemiddeld/groot, onze fout/niet onze fout.
Post die naar een andere postcode in je eigen regio moet gaat weer terug naar het sorteercentrum, wordt daar in de wijk gegooid en komt uiteindelijk in blauwe bak weer terug.
En dat allemaal omdat de maandag nog rustiger moet worden en de dinsdag drukker. Bijna geen enkele zaterdagwerker weet hoe die normaal een brief moet afstickeren, laat staan nu er zes opties zijn.
Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat.
Nee hier is het gewoon nog stickeren en in het vak "passe" gooien.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Nog niemand hier waarbij het nieuwe systeem van foute post is ingevoerd? Wij moeten nu alle foute post, post met vertraging en herstelpost uitgooien in lokaal/niet-lokaal, klein/gemiddeld/groot, onze fout/niet onze fout.
Post die naar een andere postcode in je eigen regio moet gaat weer terug naar het sorteercentrum, wordt daar in de wijk gegooid en komt uiteindelijk in blauwe bak weer terug.
En dat allemaal omdat de maandag nog rustiger moet worden en de dinsdag drukker. Bijna geen enkele zaterdagwerker weet hoe die normaal een brief moet afstickeren, laat staan nu er zes opties zijn.
ik herken er wel iets in en dat is dat wij nu vier vakken hebben om de retourpost te scheiden. Zo kan een groter deel binnen ons eigen VBG blijven.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Oh ja dat hebben wij dan wel weer met vossen, die vier vakken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik herken er wel iets in en dat is dat wij nu vier vakken hebben om de retourpost te scheiden. Zo kan een groter deel binnen ons eigen VBG blijven.
Bij die 6 opties valt het ook wel mee. Vroeger waren het er nog meer zelfs.
Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:55 schreef sbientje het volgende:
[..]
whuut?wij doen nog steeds gewoon een sticker en in de 'overige', of anders in het goede vak
lijkt me ook handiger hahaha
Wordt het bij jullie dan niet gesplitst per DVG van het eigen VBG? Verderhebben we hier ook vakken voor antwoordnummers/postbussen/concurrentiepost ed.quote:Op zondag 19 september 2010 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).
Tja, dat is wel de bedoeling, maar omdat dit soort onzin in de praktijk niet werkt gaan veel mensen zodra de controle verslapt toch weer hun eigen manieren gebruiken. En dan heb ik het dus nadrukkelijk niet alleen over postbodes, maar ook over de leiding zelf. Die gaan vrolijk weer wijken opdelen als er iemand ziek is, terwijl bij Optivo het scenario zou moeten bepalen of je werk erbij krijgt of dat er werk afgaat, en zelfs welk werk dat dan is. Maar van sturen op verkeer is het management maar snel weer overgestapt op sturen op (onder)bezetting.quote:Op zondag 19 september 2010 11:34 schreef Troeta het volgende:
Vreemd zeg! Toekomst VBG of Optivo was er toch juist voor dat alle kantoren op precies dezelfde manier gingen werken? Ik zie hier zoveel verschillen voorbij komen met de postverdelers en de herstelpost.
En hebben jullie die domme grijze karretjes al die je vast moet klikken aan je tafel? Waar je de rode bak en 2 grijze tassen op moet zetten die je dan zo kan vullen?
Er is een centrale vuilkast in het midden van de zaal waar iemand de VBG-post per DVG uitsplitst. Naar die persoon moeten de postverdelers de post toe brengen, en dan krijgen ze weer een stapeltje voor het eigen DVG terug. Tegenwoordig wordt er 3x per dag "vuil uitwisselen" geroepen, om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk post vertraagt. Tegelijkertijd voeren ze wel in dat alle herstelpost van zaterdag niet maandag meegaat maar dinsdag. Kennelijk maakt het als post dan eenmaal vertraagd is, ook niet meer uit hoeveel dagen die vertraging is. Raar bedrijf.quote:Op zondag 19 september 2010 13:36 schreef TokenW het volgende:
[..]
Wordt het bij jullie dan niet gesplitst per DVG van het eigen VBG? Verderhebben we hier ook vakken voor antwoordnummers/postbussen/concurrentiepost ed.
ja idd, in de voskast, en daar buiten hebben we dan 3 vakken (nou ja, eigenlijk 4, overig is gesplitst in groot en klein); overig, en dvg 2 en 3quote:Op zondag 19 september 2010 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).
Sturen op verkeer!quote:Op zondag 19 september 2010 13:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, dat is wel de bedoeling, maar omdat dit soort onzin in de praktijk niet werkt gaan veel mensen zodra de controle verslapt toch weer hun eigen manieren gebruiken. En dan heb ik het dus nadrukkelijk niet alleen over postbodes, maar ook over de leiding zelf. Die gaan vrolijk weer wijken opdelen als er iemand ziek is, terwijl bij Optivo het scenario zou moeten bepalen of je werk erbij krijgt of dat er werk afgaat, en zelfs welk werk dat dan is. Maar van sturen op verkeer is het management maar snel weer overgestapt op sturen op (onder)bezetting.
quote:Op maandag 20 september 2010 14:37 schreef Dionysiou het volgende:
Even een TVP. Druk met school en stage.
Zin in de 22e. Al mijn overuren van de zomer
Dat mag bij ons allemaal ook niet meer.quote:Op maandag 20 september 2010 12:25 schreef Ohrpolster. het volgende:
Haha fietsen mee op de zaalDat mocht bij ons nooit, zou ook zwaar onpraktisch zijn trouwens. Maar lijkt me wel een leuk gezicht
Fietstassen mogen hier in ieder geval ook niet meer mee op de zaal, alles moet gelijk in grijze tassen, wat voor mijn eigen wijk echt zeer onhandig is aangezien ik 'm anders loop dan uit de machine komt, plus dat er door machinefouten geregeld nog post bijkomt voor bundels die ik anders al onderin m'n grijze tas zou hebben liggen, dus vooralsnog weiger ik dat te doen en leg ik m'n bundels lekker terug in de kast. Oja, een jas over een stoel hangen mag ook al niet meer. Als je straks toch de hele dag op dezelfde stoel moet blijven zitten, wat maakt 't dan uit
Huh, heb jij je loon NU al?quote:Op maandag 20 september 2010 21:31 schreef rub3n het volgende:
Oe, toch even 250 euro meer dan ik op had gerekend deze maand!
misschien zijn loonstrookjequote:
Nopequote:Op dinsdag 21 september 2010 13:43 schreef Sapphira het volgende:
Iemand zijn/haar loon al gekregen vandaag?
volgens mij gaat alles digitaalquote:Op dinsdag 21 september 2010 14:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Weet iemand als je je aanmeldt voor de notabox van rabobank of je dan ook nog je salarisstrookjes gewoon over de post krijgt? Of gaat dan echt alles digitaal?
Dat mag officieel idd niet, alleen moet je dan bij ons voor vrijwel elke wijk nabrengzakken maken en voor veel wijken ga je dan al snel richting de 4 nabrengzakken (dus 6 in totaal) dus daar wordt nogal mee geschipperd. Aangezien je bij ons al snel tussen de 5-15 minuten kwijt bent om nabrengtassen op te halen... Overigens worden veel postbezorgers er zelfs chagrijnig van als er nabrengtassen gemaakt zijn terwijl het met een beetje proppen makkelijk in 2 tassen had gekund. Dan gaan ze het zelf overladenquote:Op maandag 20 september 2010 17:51 schreef xxiessiexx het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je grijze tassen maar mag vullen tot de zwarte binnenrand? We moeten de tassen zelfs afsluiten met een oranje TNT aantrekbandje
Hier 2x, in combinatie met vooral de bijenkorf en de verschillende ziekmeldingen waardoor wijken opgedeeld moesten worden weer een fijne dag voor de bezorgers.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:55 schreef Lastpost het volgende:
Trouwens weer een heerlijke combinatie, 3x HAH, Bijenkorf boekjes en die H&M boekjes.
En terecht, heb soms 7 tassen staan en hoppa, ik ga er met 2+ de deur uit.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:23 schreef lololo het volgende:
[..]
Overigens worden veel postbezorgers er zelfs chagrijnig van als er nabrengtassen gemaakt zijn terwijl het met een beetje proppen makkelijk in 2 tassen had gekund. Dan gaan ze het zelf overladen
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Volgens mij heb ik er inmiddels al bijna 100. Zal het morgen eens aan mijn TC vragen en hier posten.quote:Op dinsdag 21 september 2010 14:19 schreef Lastpost het volgende:
Ik denk dat ik m'n 70 verlofuren ook eens laat uitbetalen, kun je dat trouwens gewoon zo doorgeven aan je TC of wat?
Nooit gedaan namelijk.
Ik heb nu zo'n 250 verlofuren.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:56 schreef Organiz3r het volgende:
[..]
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Volgens mij heb ik er inmiddels al bijna 100. Zal het morgen eens aan mijn TC vragen en hier posten.
zie de tabel in de OP, het wordt de 21e overgemaakt dus het kan best zijn dat je het pas morgen hebtquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:35 schreef BarneyStinsonn het volgende:
Ik hoorde van iemand dat je je loon krijgt op de 21e, alleen heb ik (nog) niets ontvangen. Heeft iemand anders daar ook last van?
Ah bedankt!quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:36 schreef sbientje het volgende:
[..]
zie de tabel in de OP, het wordt de 21e overgemaakt dus het kan best zijn dat je het pas morgen hebt
Kijk, en zó bespaart het bedrijf dus op zijn kosten: over jouw rug!quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:42 schreef Lastpost het volgende:
[..]
En terecht, heb soms 7 tassen staan en hoppa, ik ga er met 2+ de deur uit.![]()
Wat het mooiste is, is dat ze hier de extra tijd voor het halen van die tassen dus niet meerekenen, dus als ik hier 5 tassen post heb zonder HAH staat er evenveel tijd voor als wanneer er 2 tassen staan, logica ontgaat me.
Met HAH trouwens hetzelfde, krijg je 10 minuten extra voor je wijk maar kan je soms wel 3x heen en weer fietsen van je wijk naar depot en terug.
Zo, topic eindelijk weer gevonden?quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:19 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Ik heb nu zo'n 250 verlofuren.
M'n TC zei dat je die alleen kunt opmaken door vrij te nemen òf door ontslag te nemen. Bij dat laatste krijg je al die uren uitbetaald. Als je gewoon nog in dienst bent heb je dus volgens mij geen recht op uitbetaling van verlofuren.
Bij mij meestal de 22e rond 03.00quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:21 schreef MissSpooky het volgende:
Hoe laat wordt loon ong. gestort? Of verschilt dat iedere keer?
quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:53 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Zo, topic eindelijk weer gevonden?![]()
Hehe, merk hier ook wel dat ik bijna de helft minder doe.quote:Op woensdag 22 september 2010 09:05 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou het is met m'n salaris wel duidelijk dat ik weer vijf dagen in de week naar school ga
waaat?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:32 schreef Denzo het volgende:
Ben ik de enige bij wie het flink tegenvalt?Nog geen 130 euro over de hele maand augustus waarin ik 5 dagen per week hebt gewerkt..
Heb je die dagen extra gewerkt?quote:Op woensdag 22 september 2010 13:32 schreef Denzo het volgende:
Ben ik de enige bij wie het flink tegenvalt?Nog geen 130 euro over de hele maand augustus waarin ik 5 dagen per week hebt gewerkt..
Niet dat ik weet, maar het loon is maar 2,96 per uur, en ik zie 31 'Sal. extra uren', wat wel érg weinig is.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:11 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Heb je die dagen extra gewerkt?
Je moet eerst eens ff weten wat je contracturen zijn per week. 31 Salaris extra uren is wat je bovenop je contract werkt namelijk en dat krijg je in oktober pas uitgekeerd.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:17 schreef Denzo het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar het loon is maar 2,96 per uur, en ik zie 31 'Sal. extra uren', wat wel érg weinig is.
Ik heb dan wel maar 1 wijk gelopen maar dat komt neer op 1,5 uur per wijk, terwijl ik toch gemiddeld 2-2,5 uur over de wijk deed ( zónder HAH ).
Weet nog niet precies hoe dat loonstrookje nou precies werkt, maar werden wel gelijk uitbetaald, want dat was zo'n 96 euro oid van de 128.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:18 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je moet eerst eens ff weten wat je contracturen zijn per week. 31 Salaris extra uren is wat je bovenop je contract werkt namelijk en dat krijg je in oktober pas uitgekeerd.
Hoe bedoel je dat precies? Bij mij staat er gewoon 18,580 Sal. extra uren wat vervolgens bij mijn loon is opgeteld. Mijn vaste salaris voor het normale aantal uren staat daarboven.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:18 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Je moet eerst eens ff weten wat je contracturen zijn per week. 31 Salaris extra uren is wat je bovenop je contract werkt namelijk en dat krijg je in oktober pas uitgekeerd.
Ik weet je leeftijd natuurlijk niet, maar hier ontvang ik 340 euro voor 4 dagen in de week en dan +/- 2 uur op een dag.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:32 schreef Denzo het volgende:
Ben net 17 geworden, inmiddels ook over op zaterdagbezorger contract dus nu zou ik 5,55 per uur moeten krijgen, maar in de vakantie was ik 16 en op een vakantiebezorger contract en dan is het dus maar 2,96quote:Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik weet je leeftijd natuurlijk niet, maar hier ontvang ik 340 euro voor 4 dagen in de week en dan +/- 2 uur op een dag.
quote:Op woensdag 22 september 2010 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had eigenlijk meer geld verwacht, maar heb het ff nagerekend en bij mij klopt het wel, ongeveer. Dat wil zeggen, volgens mij heb ik 60 uur extra gewerkt in de periode 2-29 augustus, maar op mijn loonstrookje staat 59,99! Da's wel raar, omdat ze diensttijden altijd afronden op 5 minuten, en zelfs als je op de minuut nauwkeurig afrondt kun je nooit op 0,99 komen. Maar ik krijg ze wel: ik schrijf morgen gewoon 36 seconden langer!
Wtf! Hoeveel uur per week heb jij gemaakt? Ik ongeveer 30 a 35, wat resulteerde in 1600 bruto en 1200 netto.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:54 schreef TokenW het volgende:
Altijd lekker, een loonstrook van boven de 2000 euro, jammer dat de belasting er nog 500 vanaf pikt, maar daar is toch niks aan te doen.
Bijdrage ZVW (Zorg Verzekerings Wet) wordt altijd ingehouden, maar die wordt weer vergoed door je werkgever (zie post "compensatie ZVW").quote:Op woensdag 22 september 2010 19:58 schreef gekkewiebel het volgende:
Ook bij mij valt het wat tegen. Normaal gesproken was "totaal" en "netto" altijd hetzelfde (dit is m'n enige bijbaantje en ik haal die ene norm van 13000/jaar nooit). Maar nu is "totaal" 842,38 en "netto" 703,50...
Ze hebben 83,41 aan loonheffing ingehouden (terwijl dit m'n enige bijbaan is?) en 55,47 aan bijdrage zvw???
Ok dat verheldert de boel wel wat. ZVW is inderdaad gecompenseerd zie ik nu!quote:Op woensdag 22 september 2010 20:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bijdrage ZVW (Zorg Verzekerings Wet) wordt altijd ingehouden, maar die wordt weer vergoed door je werkgever (zie post "compensatie ZVW").
Als je in enige maand boven de pak 'em beet EUR 600 uitkomt gaan ze loonheffing inhouden. Jammer. Maar wanneer je volgend jaar aangifte doet krijg je het ws. weer terug.
Dit is iedere maand zo, 1800 is zo'n beetje het minimum, meestal zo'n 40 a 45 uur in de week, maar vanaf 37 uur krijg je die toeslag erbij, wat ook aardig aantikt. 2 of 3 maanden terug was het zelfs in de 2700 en daar zat geen vakantiegeld en winstuitkering bij.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wtf! Hoeveel uur per week heb jij gemaakt? Ik ongeveer 30 a 35, wat resulteerde in 1600 bruto en 1200 netto.
Als het goed is: Salaris September = meeruren augustus + contracturen september. Zie ook dit overzichtquote:Op woensdag 22 september 2010 21:33 schreef gamemuis het volgende:
Sorry dat ik zomaar even kom binnenvallen, maar ik heb een vraag.
Sinds juni werk ik bij tnt, eerst als hulpkracht en vanaf september als post bezorger.
Ik kreeg altijd elke maand netjes alle gewerkte uren uitbetaald, alleen dit keer niet.
Ik heb alleen een klein basis loontje gehad (130 euro en verdien 8 euro nog wat per uur)
Ik heb hierover gebeld en ze zeiden dat ik mijn meeruren (ik heb 42 uur gewerkt van 2 t/m 29 augustus)
in oktober krijg. Nu zag ik net iemand zeggen dat hij/zij de meeruren van augustus er nu bij had.
Hoe zit dat nou dan?? Had ik de meeruren nu moeten krijgen of pas volgende maand?
Die tabel is voor zaterdagbestellers..quote:Op woensdag 22 september 2010 23:25 schreef Miepiekiekuut het volgende:
Hallo!
Vraagje:
Is de salaristabel van 1 april 2008 nu nog steeds van toepassing?![]()
Ben sinds kort aangenomen als postbezorger na proefperiode als hulp, mijn uurloon is met 0 schaaljaren ¤ 8,57!Is het zo dat ik over een jaar meerdan ¤ 9,00 verdien?
Owjaaaa...haha, het verbaast me eigenlijk niks, dit soort figuren brengen bij ons ook de post rond.quote:Op donderdag 23 september 2010 10:18 schreef sbientje het volgende:
net toen je dacht dat het niet erger kon
http://www.nufoto.nl/foto(...)gt-de-post-rond.html
Het loopt vrijwel overal volkomen kut en afhankelijk van hoe je leidinggevenden er mee omgaan loop je uren in je vrije tijd te werken.quote:Op donderdag 23 september 2010 23:09 schreef goakiller900 het volgende:
Beste collega's kan ik denk ik het beste zeggen.
ik werk nog niet lang bij TNT en dagen van 6.00 tot 16.30 zijn niet abnormaal voor mij (officieel als zaterdag werker maar doe dus 6 dagen fulltime )
nu is er in een groot deel van het land de nieuwe optimaliseerde werkwijze ingevoerd (bij ons pas in week 47 2010 dus met kerst)
en we hebben de tijden als gezien en het is reten maar dan ook echt reten strak ja kan nog geen wind laten of je bent een minuut te laat
terwijl we het het nu niet halen I.V.M te weinig mensen
bij de mensen die met deze werkwijze werken al kunnen jullie vertellen hoe het loopt ??
en wat gebeurd er als je het niet haalt
want we krijgen wel een leuke filmpje te zien met alleen maar positieve beelden maar ja niet echt
eerlijk aangezien het een bedrijfs filmpje is.
dus wat is jullie mening hier over en hoe loop het ???
Je werkt maar wat harder!quote:Op vrijdag 24 september 2010 01:07 schreef sbientje het volgende:
wij gaan met de hele vestiging over naar een andere vestiging in november, waar we ook met de nieuwe voorbereiding (optivo) gaan werken. Ze proberen ons nu al een beetje 'bang' te maken, maar ja, wat als je het niet haalt? Als je het standaar niet haalt en je collega's wel, heb je misschien wel een probleem, maar als de tijd gewoon te krap staat kan je daar verder toch niks aan doen?
Toen ik 21 was, verdiende ik ook 8.51 nettoquote:Op vrijdag 24 september 2010 14:41 schreef rub3n het volgende:
Ik verdien 8,51 bij TNT. Weet iemand wat in de praktijk dat netto is?
Ik ben sinds 3 weken weer aan de studie en moet even mijn budget goed op papier hebben haha.
En wil dus even uitrekenen wat ik p/m zou verdienen als ik 12u p/w zou werken.
Ja. Precies durf ik het je niet te vertellen, maar ik dacht dat je verlofuren opbouwt over iets van 8% van je extra gewerkte uren.quote:Op vrijdag 24 september 2010 16:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Heuj,
Ik kijk al maanden in dit topic. Het werd wel eens tijd om me ook te registreren. Ik werd als zaterdagbesteller in de Emmeloord. Heb ook gelijk een vraag aan de meer ervaren personen hier. Ik heb een contract als zaterdagbesteller, maar heb tijdens de vakantie ook doordeweeks mijn wijk gelopen. Zijn er op deze manier ook extra verlofuren opgebouwd?
Hoe oud ben je en wat is je functie binnen de TNT?quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:16 schreef Datastreamx het volgende:
Is het weinig als je op zaterdag post bezorgt en je krijgt 3,50 per uur? Want dat verdien ik nu met op zaterdag een beetje post bezorgen. (Soms wel 8 tassen.)
Misschien ga ik wel stoppen want als ik mijn leeftijdgenoten zo hoor over hun baan... Die krijgen toch wel 1 of 2 euro meer per uur.
Ik weet dat het loon van een postbezorger echt heel erg laag is, maar precies weet ik het ook niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 17:48 schreef Datastreamx het volgende:
Oh vergeten te zeggen. Ik ben 17 en ik ben postbezorger.
Geloof dat de belastingvrijevoet iets van 5000-6000 euro is, dus na 1 Jan kun je via TJ formulier alle loonheffing terugkrijgen van belastingdienst, wat je moet betalen boven dat bedrag weet ik niet.quote:Op vrijdag 24 september 2010 14:41 schreef rub3n het volgende:
Ik verdien 8,51 bij TNT. Weet iemand wat in de praktijk dat netto is?
Ik ben sinds 3 weken weer aan de studie en moet even mijn budget goed op papier hebben haha.
En wil dus even uitrekenen wat ik p/m zou verdienen als ik 12u p/w zou werken.
Het is nog maar het topje van de ijsberg vermoed ik.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:53 schreef tntster het volgende:
erg hoor die rapporten, en als ik het zo bekijk staat er bij lange na niet alles gemeld.
Ik heb de lijsten met niet bestelde wijken eens doorgenomen, en zag de naam van mijn kantoor veelvuldig voorbijkomen. Maar ik zag ook dat lang niet alle incidenten erbij stonden! Ik word nml nog wel eens gebeld op maandagochtend of ik een wijk van zaterdag wil lopen, dus ik kon het eenvoudig controleren adhv mijn agenda.quote:Op zaterdag 25 september 2010 12:44 schreef lololo het volgende:
Zo, vernietigend stukje in het Brabants Dagblad vandaag, of meerdere stukken beter gezegd, 2 pagina's vol +nog enkele losse berichtjes over wat er allemaal mis gaat bij TNT![]()
Zoals deze: http://www.brabantsdagbla(...)lt-met-bezorging.ece en: http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/uitgelicht/
Precies. Ik heb ook staan klagen bij m'n TC dat alle foute post van de zaterdag wordt doorgeschoven naar de dinsdag. "Ja, de maandag kost ons mil-joe-nen! Dus moet daar zo min mogelijk post worden bezorgd door de foute zaterdagpost mee te geven aan de dinsdag".quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
..
En TNT heeft nog een "maas" in de Postwet gevonden. 95% van de post moet binnen 24 uur bezorgd worden, maar hoe lang die resterende 5% onderweg mag zijn staat nergens! Dus krijgen we straks "optimalisatie maandag", wat betekent dat alle foutlopers en verzuip van de zaterdag automatisch naar de dinsdag doorschuiven. Dus wat er nu precies geoptimaliseerd wordt? De kwaliteit niet, in elk geval!
Dat proberen ze te compenseren door ervoor te zorgen dat er zaterdag zoveel mogelijk wordt uitgewisseld. Zelfs al is de wijk al bijna af, dan nog moeten alle later binnengekomen foutlopers mee. Dus dan vindt zo'n postbezorger bij zijn boekje nog een stapel(tje) ongesorteerde post die los meemoet. Ik zie de toekomst al voor me (didoza): een pbz loopt met 4 bundels op straat, tw 24 uurs post, 48 uurs post, 5xhah en foutlopers.quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:24 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Precies. Ik heb ook staan klagen bij m'n TC dat alle foute post van de zaterdag wordt doorgeschoven naar de dinsdag. "Ja, de maandag kost ons mil-joe-nen! Dus moet daar zo min mogelijk post worden bezorgd door de foute zaterdagpost mee te geven aan de dinsdag".
Kom nou, dan kun je net zo goed 50% van de maandagpost apart houden en naar de dinsdag schuiven.
dat is idd lekker jaquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
Normaal wordt de HAH bij mij altijd in bundels van 20 tot 25 uitgeteld, maar nu vond een hapsnurk het een goed idee om bundels van 10 te maken. ik bleef maar pakken ...
zal best.quote:De wettelijke norm is dat 95 procent van de brievenbuspost binnen 24 uur wordt bezorgd. „De percentages bevestigen dat wij ruimschoots aan de wettelijke normen voldoen.”
Haha hier op de vestiging in Llstad zijn alle steunpunten op de depots na afgekeurd. Wij hadden altijd de luxe positie van 1 steunpunt in de wijk, maar dat was gewoon een tas in de tuin/oprit droppen bij iemand (als het regende werd het ook zeiknat). Typisch TNT jaren lang de eisen laten liggen en als je een keer slecht in de pers komt meteen de regels handhaven en steunpunten laten vallen na 1 dag.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:17 schreef rub3n het volgende:
Bij ons zijn in Dronten 5 postbezorgers opgestapt omdat hun gebruikelijke depot's dicht waren omdat de depots niet aan de eisen voldeden (geen afgesloten ruimtes). Ze vertikten het om in 1x (onbetaald) eerst 5km te moeten fietsen om hun post op te halen. En terecht!
Nu heeft onze teamcoach gezegd tegen de depothouders: "Koop maar een tuinhuis en stuur de rekening maar"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |