whuut?quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Nog niemand hier waarbij het nieuwe systeem van foute post is ingevoerd? Wij moeten nu alle foute post, post met vertraging en herstelpost uitgooien in lokaal/niet-lokaal, klein/gemiddeld/groot, onze fout/niet onze fout.
Post die naar een andere postcode in je eigen regio moet gaat weer terug naar het sorteercentrum, wordt daar in de wijk gegooid en komt uiteindelijk in blauwe bak weer terug.
En dat allemaal omdat de maandag nog rustiger moet worden en de dinsdag drukker. Bijna geen enkele zaterdagwerker weet hoe die normaal een brief moet afstickeren, laat staan nu er zes opties zijn.
Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat.
Nee hier is het gewoon nog stickeren en in het vak "passe" gooien.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Nog niemand hier waarbij het nieuwe systeem van foute post is ingevoerd? Wij moeten nu alle foute post, post met vertraging en herstelpost uitgooien in lokaal/niet-lokaal, klein/gemiddeld/groot, onze fout/niet onze fout.
Post die naar een andere postcode in je eigen regio moet gaat weer terug naar het sorteercentrum, wordt daar in de wijk gegooid en komt uiteindelijk in blauwe bak weer terug.
En dat allemaal omdat de maandag nog rustiger moet worden en de dinsdag drukker. Bijna geen enkele zaterdagwerker weet hoe die normaal een brief moet afstickeren, laat staan nu er zes opties zijn.
ik herken er wel iets in en dat is dat wij nu vier vakken hebben om de retourpost te scheiden. Zo kan een groter deel binnen ons eigen VBG blijven.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Oh ja dat hebben wij dan wel weer met vossen, die vier vakken.quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik herken er wel iets in en dat is dat wij nu vier vakken hebben om de retourpost te scheiden. Zo kan een groter deel binnen ons eigen VBG blijven.
Bij die 6 opties valt het ook wel mee. Vroeger waren het er nog meer zelfs.
Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).quote:Op zaterdag 18 september 2010 23:55 schreef sbientje het volgende:
[..]
whuut?wij doen nog steeds gewoon een sticker en in de 'overige', of anders in het goede vak
lijkt me ook handiger hahaha
Wordt het bij jullie dan niet gesplitst per DVG van het eigen VBG? Verderhebben we hier ook vakken voor antwoordnummers/postbussen/concurrentiepost ed.quote:Op zondag 19 september 2010 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).
Tja, dat is wel de bedoeling, maar omdat dit soort onzin in de praktijk niet werkt gaan veel mensen zodra de controle verslapt toch weer hun eigen manieren gebruiken. En dan heb ik het dus nadrukkelijk niet alleen over postbodes, maar ook over de leiding zelf. Die gaan vrolijk weer wijken opdelen als er iemand ziek is, terwijl bij Optivo het scenario zou moeten bepalen of je werk erbij krijgt of dat er werk afgaat, en zelfs welk werk dat dan is. Maar van sturen op verkeer is het management maar snel weer overgestapt op sturen op (onder)bezetting.quote:Op zondag 19 september 2010 11:34 schreef Troeta het volgende:
Vreemd zeg! Toekomst VBG of Optivo was er toch juist voor dat alle kantoren op precies dezelfde manier gingen werken? Ik zie hier zoveel verschillen voorbij komen met de postverdelers en de herstelpost.
En hebben jullie die domme grijze karretjes al die je vast moet klikken aan je tafel? Waar je de rode bak en 2 grijze tassen op moet zetten die je dan zo kan vullen?
Er is een centrale vuilkast in het midden van de zaal waar iemand de VBG-post per DVG uitsplitst. Naar die persoon moeten de postverdelers de post toe brengen, en dan krijgen ze weer een stapeltje voor het eigen DVG terug. Tegenwoordig wordt er 3x per dag "vuil uitwisselen" geroepen, om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk post vertraagt. Tegelijkertijd voeren ze wel in dat alle herstelpost van zaterdag niet maandag meegaat maar dinsdag. Kennelijk maakt het als post dan eenmaal vertraagd is, ook niet meer uit hoeveel dagen die vertraging is. Raar bedrijf.quote:Op zondag 19 september 2010 13:36 schreef TokenW het volgende:
[..]
Wordt het bij jullie dan niet gesplitst per DVG van het eigen VBG? Verderhebben we hier ook vakken voor antwoordnummers/postbussen/concurrentiepost ed.
ja idd, in de voskast, en daar buiten hebben we dan 3 vakken (nou ja, eigenlijk 4, overig is gesplitst in groot en klein); overig, en dvg 2 en 3quote:Op zondag 19 september 2010 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).
Sturen op verkeer!quote:Op zondag 19 september 2010 13:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, dat is wel de bedoeling, maar omdat dit soort onzin in de praktijk niet werkt gaan veel mensen zodra de controle verslapt toch weer hun eigen manieren gebruiken. En dan heb ik het dus nadrukkelijk niet alleen over postbodes, maar ook over de leiding zelf. Die gaan vrolijk weer wijken opdelen als er iemand ziek is, terwijl bij Optivo het scenario zou moeten bepalen of je werk erbij krijgt of dat er werk afgaat, en zelfs welk werk dat dan is. Maar van sturen op verkeer is het management maar snel weer overgestapt op sturen op (onder)bezetting.
quote:Op maandag 20 september 2010 14:37 schreef Dionysiou het volgende:
Even een TVP. Druk met school en stage.
Zin in de 22e. Al mijn overuren van de zomer
Dat mag bij ons allemaal ook niet meer.quote:Op maandag 20 september 2010 12:25 schreef Ohrpolster. het volgende:
Haha fietsen mee op de zaalDat mocht bij ons nooit, zou ook zwaar onpraktisch zijn trouwens. Maar lijkt me wel een leuk gezicht
Fietstassen mogen hier in ieder geval ook niet meer mee op de zaal, alles moet gelijk in grijze tassen, wat voor mijn eigen wijk echt zeer onhandig is aangezien ik 'm anders loop dan uit de machine komt, plus dat er door machinefouten geregeld nog post bijkomt voor bundels die ik anders al onderin m'n grijze tas zou hebben liggen, dus vooralsnog weiger ik dat te doen en leg ik m'n bundels lekker terug in de kast. Oja, een jas over een stoel hangen mag ook al niet meer. Als je straks toch de hele dag op dezelfde stoel moet blijven zitten, wat maakt 't dan uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |