abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86587498
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:51 schreef gekkewiebel het volgende:
Nog niemand hier waarbij het nieuwe systeem van foute post is ingevoerd? Wij moeten nu alle foute post, post met vertraging en herstelpost uitgooien in lokaal/niet-lokaal, klein/gemiddeld/groot, onze fout/niet onze fout.
Post die naar een andere postcode in je eigen regio moet gaat weer terug naar het sorteercentrum, wordt daar in de wijk gegooid en komt uiteindelijk in blauwe bak weer terug. :')
En dat allemaal omdat de maandag nog rustiger moet worden en de dinsdag drukker. Bijna geen enkele zaterdagwerker weet hoe die normaal een brief moet afstickeren, laat staan nu er zes opties zijn.
Ik ben benieuwd hoe het volgende week gaat. :)
whuut? :D wij doen nog steeds gewoon een sticker en in de 'overige', of anders in het goede vak :D lijkt me ook handiger hahaha
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86587539
quote:
Nog niemand hier waarbij het nieuwe systeem van foute post is ingevoerd? Wij moeten nu alle foute post, post met vertraging en herstelpost uitgooien in lokaal/niet-lokaal, klein/gemiddeld/groot, onze fout/niet onze fout.
Post die naar een andere postcode in je eigen regio moet gaat weer terug naar het sorteercentrum, wordt daar in de wijk gegooid en komt uiteindelijk in blauwe bak weer terug. :')
En dat allemaal omdat de maandag nog rustiger moet worden en de dinsdag drukker. Bijna geen enkele zaterdagwerker weet hoe die normaal een brief moet afstickeren, laat staan nu er zes opties zijn.
Nee hier is het gewoon nog stickeren en in het vak "passe" gooien.
Beetje vreemd dat ze het dinsdag drukker willen hebben, dan is het niet te doen met die HAH.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 september 2010 @ 23:58:50 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_86587602
quote:
ik herken er wel iets in en dat is dat wij nu vier vakken hebben om de retourpost te scheiden. Zo kan een groter deel binnen ons eigen VBG blijven.

Bij die 6 opties valt het ook wel mee. Vroeger waren het er nog meer zelfs.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_86587732
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik herken er wel iets in en dat is dat wij nu vier vakken hebben om de retourpost te scheiden. Zo kan een groter deel binnen ons eigen VBG blijven.

Bij die 6 opties valt het ook wel mee. Vroeger waren het er nog meer zelfs.
Oh ja dat hebben wij dan wel weer met vossen, die vier vakken.
pi_86593418
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 23:55 schreef sbientje het volgende:

[..]

whuut? :D wij doen nog steeds gewoon een sticker en in de 'overige', of anders in het goede vak :D lijkt me ook handiger hahaha
Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_86594971
Vreemd zeg! Toekomst VBG of Optivo was er toch juist voor dat alle kantoren op precies dezelfde manier gingen werken? Ik zie hier zoveel verschillen voorbij komen met de postverdelers en de herstelpost.

En hebben jullie die domme grijze karretjes al die je vast moet klikken aan je tafel? Waar je de rode bak en 2 grijze tassen op moet zetten die je dan zo kan vullen?
pi_86598459
quote:
Op zondag 19 september 2010 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij hebben maar 2 vakken. Post voor je eigen DVG gooi je in het juiste vakje in de voskast (als je dat kunt vinden), de rest is post voor het eigen bestelgebied (dus wel jouw VBG maar ander DVG) , of voor daarbuiten (ander VBG).
Wordt het bij jullie dan niet gesplitst per DVG van het eigen VBG? Verderhebben we hier ook vakken voor antwoordnummers/postbussen/concurrentiepost ed.
pi_86598908
quote:
Op zondag 19 september 2010 11:34 schreef Troeta het volgende:
Vreemd zeg! Toekomst VBG of Optivo was er toch juist voor dat alle kantoren op precies dezelfde manier gingen werken? Ik zie hier zoveel verschillen voorbij komen met de postverdelers en de herstelpost.

En hebben jullie die domme grijze karretjes al die je vast moet klikken aan je tafel? Waar je de rode bak en 2 grijze tassen op moet zetten die je dan zo kan vullen?
Tja, dat is wel de bedoeling, maar omdat dit soort onzin in de praktijk niet werkt gaan veel mensen zodra de controle verslapt toch weer hun eigen manieren gebruiken. En dan heb ik het dus nadrukkelijk niet alleen over postbodes, maar ook over de leiding zelf. Die gaan vrolijk weer wijken opdelen als er iemand ziek is, terwijl bij Optivo het scenario zou moeten bepalen of je werk erbij krijgt of dat er werk afgaat, en zelfs welk werk dat dan is. Maar van sturen op verkeer is het management maar snel weer overgestapt op sturen op (onder)bezetting.

Het is hier nog niet zo erg dat mensen letterlijk op de werkvloer in elkaar zakken, maar het ziekteverzuim wordt wel steeds hoger. Ik zelf merk ook dat ik steeds minder puf heb, en begin nu toch serieus tekenen van oververmoeidheid te vertonen. En dan ben ik nog jong, dus kun je nagaam hoe de oudere garde er aan toe is.

Maar dan staat er wel ineens een doos appels bij de deur met een briefje "je gezondheid staat voorop!". Denken ze nou echt serieus dat er nog mensen gemotiveerd raken hierdoor? Ze bereiken juist het tegenovergestelde effect: je wordt fysiek afgebeuld, laten ze daar eens wat aan doen!

Om nog even terug te komen op die post die blijft staan: In een artikel in de Volkskrant van vrijdag jl beweert dhr Koorstra dat het slechts om een paar incidentele gevallen in Den Haag ging, bijv. als een pbz niet was komen opdsgen. Tja, wel makkelijk om dan de schuld bij alleen de bezorger te leggen, maar ze vergeten dat 10 jaar geleden dit soort zaken niet of nauwelijks voorkwamen. Pas toen ze begonnen met het systeem van postbezorgers en depots ging het mis. Dus de hoofdschuldige is de bedenker hiervan. Betaal die mensen nu eens fatsoenlijk, zorg voor een goede selectie en opleiding, en verscherp de controle. Op die depots is nauwelijks toezicht, dus tegen de tijd dat een achtergebleven wijk bemerkt wordt is het al te laat. Ik heb al meermalen geopperd dat ze depotcontroles moesten gaan invoeren, maar daar zijn ze weer te gierig voor. Nee, ze willen dat postbodes en bezorgers zelf gaan bellen als er op een laat tijdstip nog post op het depot ligt. Nou, ik kijk wel mooi uit. Want als je belt, wie mag dan die extra wijk gaan lopen? Precies!

Volgens Koorstra was het probleem inmiddels opgelost door het instellen van zgn Vliegende Brigades. Nou, ik heb er nog geenen gezien, hoor! Of waren dat die tc's soms die vorige week zelf maar wijken gingen wegbrengen?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_86599078
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:36 schreef TokenW het volgende:

[..]

Wordt het bij jullie dan niet gesplitst per DVG van het eigen VBG? Verderhebben we hier ook vakken voor antwoordnummers/postbussen/concurrentiepost ed.
Er is een centrale vuilkast in het midden van de zaal waar iemand de VBG-post per DVG uitsplitst. Naar die persoon moeten de postverdelers de post toe brengen, en dan krijgen ze weer een stapeltje voor het eigen DVG terug. Tegenwoordig wordt er 3x per dag "vuil uitwisselen" geroepen, om ervoor te zorgen dat zo min mogelijk post vertraagt. Tegelijkertijd voeren ze wel in dat alle herstelpost van zaterdag niet maandag meegaat maar dinsdag. Kennelijk maakt het als post dan eenmaal vertraagd is, ook niet meer uit hoeveel dagen die vertraging is. Raar bedrijf.
pi_86599195
quote:
Op zondag 19 september 2010 10:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

ja idd, in de voskast, en daar buiten hebben we dan 3 vakken (nou ja, eigenlijk 4, overig is gesplitst in groot en klein); overig, en dvg 2 en 3
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_86603981
quote:
Op zondag 19 september 2010 13:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Tja, dat is wel de bedoeling, maar omdat dit soort onzin in de praktijk niet werkt gaan veel mensen zodra de controle verslapt toch weer hun eigen manieren gebruiken. En dan heb ik het dus nadrukkelijk niet alleen over postbodes, maar ook over de leiding zelf. Die gaan vrolijk weer wijken opdelen als er iemand ziek is, terwijl bij Optivo het scenario zou moeten bepalen of je werk erbij krijgt of dat er werk afgaat, en zelfs welk werk dat dan is. Maar van sturen op verkeer is het management maar snel weer overgestapt op sturen op (onder)bezetting.

Sturen op verkeer! :D _O- Raap me op :D :'( :D 8)7

Daar hebben ze het al jaaaaaaaaaaaaren over en ze doen het feitelijk nog steeds niet of nauwelijks :') .

Theorie: "Ja, we weten een week vantevoren al hoeveel post er komt en daar zetten we dan mensen op in."
Praktijk: alleen als er echt extreme drukte verwacht wordt worden er extra mensen geregeld (als dat lukt dan) en voor de rest zien we wel :')
pi_86626922
zooo weer terug van vakantie !!
Heb alles weer gelezen en ook nog wat mee te mauwen over die nieuwe multikarren...
De rode bakken kunnen er zo af vallen als er iemand tegenaan loopt en de bouten van die kar zitten bij mij precies op kniehoogte waardoor ik vaak me eigen stoot als ik post uit de rode bak wil pakken en terugdraai op mijn stoel.
Verder roep ik elke keer go go gadget arms!! *O* omdat ik er anders niet eens bij kan :X

Dat iedereen bij ons wel netjes zijn karretje terugzet aan de kast is een van de weinige voordelen :{
  maandag 20 september 2010 @ 09:09:24 #88
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86626956
Hier is alles nog steeds heerlijk ouderwets, de grootste verandering was het feit dat de blauwe bakken ergens binnen wat strepen moesten staan.
Niet dat er dan nog een fiets langs kan, maar dat zijn blijkbaar details.
pi_86631533
haha fietsen mogen dan ook niet meer op zaal. Was dat vroeger de gewoonste zaak, nu word je behandeld als een crimineel als je met je fiets de zaal oploopt.
  maandag 20 september 2010 @ 12:14:08 #90
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86631707
Ow dat mag hier dan weer wel, zometeen even 3 wijken wegbrengen hier om de hoek omdat er iemand ziek was en ik de puf/zin wel had.
pi_86632015
Haha fietsen mee op de zaal :D Dat mocht bij ons nooit, zou ook zwaar onpraktisch zijn trouwens. Maar lijkt me wel een leuk gezicht :P

Fietstassen mogen hier in ieder geval ook niet meer mee op de zaal, alles moet gelijk in grijze tassen, wat voor mijn eigen wijk echt zeer onhandig is aangezien ik 'm anders loop dan uit de machine komt, plus dat er door machinefouten geregeld nog post bijkomt voor bundels die ik anders al onderin m'n grijze tas zou hebben liggen, dus vooralsnog weiger ik dat te doen en leg ik m'n bundels lekker terug in de kast. Oja, een jas over een stoel hangen mag ook al niet meer. Als je straks toch de hele dag op dezelfde stoel moet blijven zitten, wat maakt 't dan uit :')
  maandag 20 september 2010 @ 14:37:12 #92
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_86636308
Even een TVP. Druk met school en stage.

Zin in de 22e. Al mijn overuren van de zomer :@
[b]Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_86637493
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:37 schreef Dionysiou het volgende:
Even een TVP. Druk met school en stage.

Zin in de 22e. Al mijn overuren van de zomer :@
*O* 22e *O*
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_86642318
quote:
Op maandag 20 september 2010 12:25 schreef Ohrpolster. het volgende:
Haha fietsen mee op de zaal :D Dat mocht bij ons nooit, zou ook zwaar onpraktisch zijn trouwens. Maar lijkt me wel een leuk gezicht :P

Fietstassen mogen hier in ieder geval ook niet meer mee op de zaal, alles moet gelijk in grijze tassen, wat voor mijn eigen wijk echt zeer onhandig is aangezien ik 'm anders loop dan uit de machine komt, plus dat er door machinefouten geregeld nog post bijkomt voor bundels die ik anders al onderin m'n grijze tas zou hebben liggen, dus vooralsnog weiger ik dat te doen en leg ik m'n bundels lekker terug in de kast. Oja, een jas over een stoel hangen mag ook al niet meer. Als je straks toch de hele dag op dezelfde stoel moet blijven zitten, wat maakt 't dan uit :')
Dat mag bij ons allemaal ook niet meer.
Laatst kwam er eentje zo via de vooringang door het sorteercentrum naar de achteringang fietsen, was wel een heel grappig gezicht _O- Oja en er was er een die altijd z'n brommer naar binnen reed maar dat heb ik al een hele tijd niet meer gezien :')
pi_86642647
fiets binnenrijden mag bij ons ook niet, maar fietstassen op de zaal gelukkig wel, want in zo'n grijze tas past altijd minder dan in mijn fietstassen haha...

vandaag was er trouwens heel weinig HAH om samen te voegen, en we waren ook nog met zijn 2en voor mijn team. dus om kwart voor 11 waren we klaar... Toen hebben we met 6 man h&m's in de kasten gelegd, erg effectief :') maar wel gezellig
pi_86643817
Hebben jullie trouwens ook dat je grijze tassen maar mag vullen tot de zwarte binnenrand? We moeten de tassen zelfs afsluiten met een oranje TNT aantrekbandje :')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 september 2010 @ 17:53:22 #97
Maffe Fries
pi_86643880
Ik ga altijd door totdat de rits nog maar net dicht kan.

En ja dat aantrekbandje is verplicht (niet dat ik die gebruik hoor)
pi_86644591
haha ik doe ze meestal niet al te vol, zorg wel dat de rits dichtkan, maar mijn collega's doen dat niet waardoor je soms ramvolle tassen hebt. Is niet echt handig als ze nog in de auto moeten, dus ik doe ze wel altijd netjes dicht :D
pi_86647911

Vandaag had ik pech. Geen reservewiel onder auto dus die moest nog gebracht worden.
lama
pi_86653703
Oe, toch even 250 euro meer dan ik op had gerekend deze maand! :)
  maandag 20 september 2010 @ 21:39:53 #101
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_86654084
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:31 schreef rub3n het volgende:
Oe, toch even 250 euro meer dan ik op had gerekend deze maand! :)
Huh, heb jij je loon NU al? :P
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_86654142
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:39 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Huh, heb jij je loon NU al? :P
misschien zijn loonstrookje :D
pi_86654151
Nee, maar ik zie net mijn loonstrookje verschijnen in "Digitale Nota" in Internet Bankieren (ABN)
  maandag 20 september 2010 @ 21:47:07 #104
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_86654463
Ook maar even kijken had eerst Fortis maar nu overgezet naar ABN (oude rekening waar TNT nog op stort)

* Dionysiou is benieuwd!
pi_86659288
Je moet er wel voor aangemeld zijn hé!
pi_86661904
ook ff gekeken, bij mij valt het een beetje tegen...
pi_86672534
Iemand zijn/haar loon al gekregen vandaag? :D
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:19:50 #108
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86673669
Ik denk dat ik m'n 70 verlofuren ook eens laat uitbetalen, kun je dat trouwens gewoon zo doorgeven aan je TC of wat?
Nooit gedaan namelijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 september 2010 @ 14:21:00 #109
Maffe Fries
pi_86673708
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:43 schreef Sapphira het volgende:
Iemand zijn/haar loon al gekregen vandaag? :D
Nope
pi_86674429
Weet iemand als je je aanmeldt voor de notabox van rabobank of je dan ook nog je salarisstrookjes gewoon over de post krijgt? Of gaat dan echt alles digitaal?
pi_86674704
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:45 schreef gekkewiebel het volgende:
Weet iemand als je je aanmeldt voor de notabox van rabobank of je dan ook nog je salarisstrookjes gewoon over de post krijgt? Of gaat dan echt alles digitaal?
volgens mij gaat alles digitaal
  dinsdag 21 september 2010 @ 14:55:34 #112
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86674773
Trouwens weer een heerlijke combinatie, 3x HAH, Bijenkorf boekjes en die H&M boekjes. :')
pi_86677841
Hoe laat wordt loon ong. gestort? Of verschilt dat iedere keer?
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_86677917
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:51 schreef xxiessiexx het volgende:
Hebben jullie trouwens ook dat je grijze tassen maar mag vullen tot de zwarte binnenrand? We moeten de tassen zelfs afsluiten met een oranje TNT aantrekbandje :')
Dat mag officieel idd niet, alleen moet je dan bij ons voor vrijwel elke wijk nabrengzakken maken en voor veel wijken ga je dan al snel richting de 4 nabrengzakken (dus 6 in totaal) dus daar wordt nogal mee geschipperd. Aangezien je bij ons al snel tussen de 5-15 minuten kwijt bent om nabrengtassen op te halen... Overigens worden veel postbezorgers er zelfs chagrijnig van als er nabrengtassen gemaakt zijn terwijl het met een beetje proppen makkelijk in 2 tassen had gekund. Dan gaan ze het zelf overladen :D

Die aantrekbandjes zijn bij ons al weer helemaal verdwenen, ik weet niet eens waar ze liggen :') .
pi_86677972
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:55 schreef Lastpost het volgende:
Trouwens weer een heerlijke combinatie, 3x HAH, Bijenkorf boekjes en die H&M boekjes. :')
Hier 2x, in combinatie met vooral de bijenkorf en de verschillende ziekmeldingen waardoor wijken opgedeeld moesten worden weer een fijne dag voor de bezorgers.

* lololo blij is dat hij zijn bestelling bij iemand anders in de schoenen heeft kunnen schuiven. Desondanks toch nog een volle werkdag van 8 uur.
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:42:09 #116
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86683139
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:23 schreef lololo het volgende:

[..]

Overigens worden veel postbezorgers er zelfs chagrijnig van als er nabrengtassen gemaakt zijn terwijl het met een beetje proppen makkelijk in 2 tassen had gekund. Dan gaan ze het zelf overladen :D
En terecht, heb soms 7 tassen staan en hoppa, ik ga er met 2+ de deur uit. :D
Wat het mooiste is, is dat ze hier de extra tijd voor het halen van die tassen dus niet meerekenen, dus als ik hier 5 tassen post heb zonder HAH staat er evenveel tijd voor als wanneer er 2 tassen staan, logica ontgaat me.
Met HAH trouwens hetzelfde, krijg je 10 minuten extra voor je wijk maar kan je soms wel 3x heen en weer fietsen van je wijk naar depot en terug.
pi_86683615
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:19 schreef Lastpost het volgende:
Ik denk dat ik m'n 70 verlofuren ook eens laat uitbetalen, kun je dat trouwens gewoon zo doorgeven aan je TC of wat?
Nooit gedaan namelijk.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Volgens mij heb ik er inmiddels al bijna 100. Zal het morgen eens aan mijn TC vragen en hier posten.
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:19:48 #118
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86684469
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:56 schreef Organiz3r het volgende:

[..]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Volgens mij heb ik er inmiddels al bijna 100. Zal het morgen eens aan mijn TC vragen en hier posten.
Ik heb nu zo'n 250 verlofuren. :)

M'n TC zei dat je die alleen kunt opmaken door vrij te nemen òf door ontslag te nemen. Bij dat laatste krijg je al die uren uitbetaald. Als je gewoon nog in dienst bent heb je dus volgens mij geen recht op uitbetaling van verlofuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viper86 op 21-09-2010 19:27:00 ]
Nothing is what it seems
pi_86685053
Nee, vakantie-uren betalen ze niet uit, wij hebben het afgelopen maand speciaal aangevraagd met handtekeningen enzo, maar het is afgewezen..
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:35:59 #120
266393 BarneyStinsonn
It's going to be legendar
pi_86685095
Ik hoorde van iemand dat je je loon krijgt op de 21e, alleen heb ik (nog) niets ontvangen. Heeft iemand anders daar ook last van?
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_86685120
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:35 schreef BarneyStinsonn het volgende:
Ik hoorde van iemand dat je je loon krijgt op de 21e, alleen heb ik (nog) niets ontvangen. Heeft iemand anders daar ook last van?
zie de tabel in de OP, het wordt de 21e overgemaakt dus het kan best zijn dat je het pas morgen hebt
  dinsdag 21 september 2010 @ 19:38:56 #122
266393 BarneyStinsonn
It's going to be legendar
pi_86685214
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:36 schreef sbientje het volgende:

[..]

zie de tabel in de OP, het wordt de 21e overgemaakt dus het kan best zijn dat je het pas morgen hebt
Ah bedankt!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_86685470
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:42 schreef Lastpost het volgende:

[..]

En terecht, heb soms 7 tassen staan en hoppa, ik ga er met 2+ de deur uit. :D
Wat het mooiste is, is dat ze hier de extra tijd voor het halen van die tassen dus niet meerekenen, dus als ik hier 5 tassen post heb zonder HAH staat er evenveel tijd voor als wanneer er 2 tassen staan, logica ontgaat me.
Met HAH trouwens hetzelfde, krijg je 10 minuten extra voor je wijk maar kan je soms wel 3x heen en weer fietsen van je wijk naar depot en terug.
Kijk, en zó bespaart het bedrijf dus op zijn kosten: over jouw rug!

Ze moeten die tijd gewoon uitbetalen overigens, maar goed, daar zal je wel voor in de clinch moeten met je TC/VM/PB+. Maar zo lang jij hard kan maken dat je die tijd redelijkerwijs nodig hebt (wat niet zo moeilijk moet zijn) heb je er gewoon recht op.
pi_86691056
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:19 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Ik heb nu zo'n 250 verlofuren. :)

M'n TC zei dat je die alleen kunt opmaken door vrij te nemen òf door ontslag te nemen. Bij dat laatste krijg je al die uren uitbetaald. Als je gewoon nog in dienst bent heb je dus volgens mij geen recht op uitbetaling van verlofuren.
Zo, topic eindelijk weer gevonden? :') _O-
pi_86694780
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:21 schreef MissSpooky het volgende:
Hoe laat wordt loon ong. gestort? Of verschilt dat iedere keer?
Bij mij meestal de 22e rond 03.00 :)
Noot noot.
  dinsdag 21 september 2010 @ 23:18:24 #126
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86695002
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 21:53 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Zo, topic eindelijk weer gevonden? :') _O-
:*
Nothing is what it seems
pi_86700262
Soooo, lekker veel verdiend deze zomer!! Gewoon bijna 3x zoveel als normaal *O*
Out for my own, to live my own way...
pi_86701060
Nou het is met m'n salaris wel duidelijk dat ik weer vijf dagen in de week naar school ga :')
  woensdag 22 september 2010 @ 09:09:40 #129
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86701132
quote:
Op woensdag 22 september 2010 09:05 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou het is met m'n salaris wel duidelijk dat ik weer vijf dagen in de week naar school ga :')
Hehe, merk hier ook wel dat ik bijna de helft minder doe. :D
  woensdag 22 september 2010 @ 13:07:37 #130
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_86707983
Zooo, mooi bedragje. :9
Nothing is what it seems
  woensdag 22 september 2010 @ 13:32:16 #131
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_86708709
Ben ik de enige bij wie het flink tegenvalt? :') Nog geen 130 euro over de hele maand augustus waarin ik 5 dagen per week hebt gewerkt..
pi_86708784
quote:
Op woensdag 22 september 2010 13:32 schreef Denzo het volgende:
Ben ik de enige bij wie het flink tegenvalt? :') Nog geen 130 euro over de hele maand augustus waarin ik 5 dagen per week hebt gewerkt..
waaat?
pi_86708798
Hier valt het ook zwaar tegen.. Normaal verdiende ik rond de 210 euro voor 4 weken bij TNT..
Nu heb ik 52 euro gekregen voor 2 weken?! Daar klopt dus niets van..
Morgen maar eens m'n loonstrookje op mijn oude adres ophalen aangezien die klojo's bij TNT mijn adres niet goed wijzigen. :(
pi_86708976
De mijne klopt ook niet zo te zien -O-

edit; 18 uur in de afgelopen periode extra, terwijl ik zelf 28 uur geteld heb (per dag bijgehouden in excel). Stuur mijn complete berekening wel naar de TC }:|

[ Bericht 11% gewijzigd door Cerbie op 22-09-2010 14:29:10 ]
pi_86709177
Gaat weer 's lekker hier xD...

Ruim 2-3 weken terug vrij gevraagd in agenda. (Das weleens de procedure daar). En zo heb ik het altijd al gedaan.

Anyway, mijn telefoon was een tijdje ter reparatie, maar heb dit doorgegeven aan de P+. Afgelopen Zaterdagavond nog gecontroleerd op de telefoon van mijn vriendin of ik een sms had ontvangen. Niets. Maandag kreeg ik mijn telefoon weer terug. Ook geen sms.

Tot vandaag: P+: heb je een bericht gekregen van de TC? Ik: neehoor, heb helemaal niets gehad.

P+: je krijgt geen vrij voor vrijdag + zaterdag. Ik: hij zal wel moeten, ik heb het op tijd aangevraagd.

Nu beweert TC dat ik DEZE WEEK vrij gevraagd heb :O wat grote klets is. Ah, ik ga ook niet werken vrijdag + zaterdag. Dus ontslag zou eraan komen. Heb hem vriendelijk verteld dat hij dan een rechtszaak aan zijn broek krijgt. (Als het daadwerkelijk gebeurt, zal ik eens videobeelden opvragen bij de ingang... zul je zien dat ik gewoon gelijk heb).

Achterlijk zooi daar bij TNT :{ 8)7
I pwn u!
pi_86710092
quote:
Heb je die dagen extra gewerkt?
Noot noot.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:17:17 #137
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_86710315
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:11 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Heb je die dagen extra gewerkt?
Niet dat ik weet, maar het loon is maar 2,96 per uur, en ik zie 31 'Sal. extra uren', wat wel érg weinig is.
Ik heb dan wel maar 1 wijk gelopen maar dat komt neer op 1,5 uur per wijk, terwijl ik toch gemiddeld 2-2,5 uur over de wijk deed ( zónder HAH ).
pi_86710370
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:17 schreef Denzo het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, maar het loon is maar 2,96 per uur, en ik zie 31 'Sal. extra uren', wat wel érg weinig is.
Ik heb dan wel maar 1 wijk gelopen maar dat komt neer op 1,5 uur per wijk, terwijl ik toch gemiddeld 2-2,5 uur over de wijk deed ( zónder HAH ).
Je moet eerst eens ff weten wat je contracturen zijn per week. 31 Salaris extra uren is wat je bovenop je contract werkt namelijk en dat krijg je in oktober pas uitgekeerd.
Noot noot.
  woensdag 22 september 2010 @ 14:21:08 #139
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_86710478
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je moet eerst eens ff weten wat je contracturen zijn per week. 31 Salaris extra uren is wat je bovenop je contract werkt namelijk en dat krijg je in oktober pas uitgekeerd.
Weet nog niet precies hoe dat loonstrookje nou precies werkt, maar werden wel gelijk uitbetaald, want dat was zo'n 96 euro oid van de 128.
pi_86710599
quote:
Op woensdag 22 september 2010 14:18 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat precies? Bij mij staat er gewoon 18,580 Sal. extra uren wat vervolgens bij mijn loon is opgeteld. Mijn vaste salaris voor het normale aantal uren staat daarboven.

edit; Dat is dus nu al uitgekeerd. Alleen zou het volgens mijn eigen berekening 28 uren bovenop mijn vasta salaris moeten zijn in tijdvak 08
  woensdag 22 september 2010 @ 15:03:05 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_86711924
quote:
Ik weet je leeftijd natuurlijk niet, maar hier ontvang ik 340 euro voor 4 dagen in de week en dan +/- 2 uur op een dag.
  woensdag 22 september 2010 @ 15:07:21 #142
202647 Denzo
Gamedesignert
pi_86712069
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:03 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik weet je leeftijd natuurlijk niet, maar hier ontvang ik 340 euro voor 4 dagen in de week en dan +/- 2 uur op een dag.
Ben net 17 geworden, inmiddels ook over op zaterdagbezorger contract dus nu zou ik 5,55 per uur moeten krijgen, maar in de vakantie was ik 16 en op een vakantiebezorger contract en dan is het dus maar 2,96 :{
pi_86712121
Mijn salaris over augustus zal vrij schraal zijn, veel vrij geweest en weinig uren gemaakt verder.

Dat over september zal bruto iig wel 2 keer zo hoog uitkomen vermoed ik :')
pi_86714660
Ik had eigenlijk meer geld verwacht, maar heb het ff nagerekend en bij mij klopt het wel, ongeveer. Dat wil zeggen, volgens mij heb ik 60 uur extra gewerkt in de periode 2-29 augustus, maar op mijn loonstrookje staat 59,99! Da's wel raar, omdat ze diensttijden altijd afronden op 5 minuten, en zelfs als je op de minuut nauwkeurig afrondt kun je nooit op 0,99 komen. Maar ik krijg ze wel: ik schrijf morgen gewoon 36 seconden langer! })
pi_86715036
quote:
Op woensdag 22 september 2010 16:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik had eigenlijk meer geld verwacht, maar heb het ff nagerekend en bij mij klopt het wel, ongeveer. Dat wil zeggen, volgens mij heb ik 60 uur extra gewerkt in de periode 2-29 augustus, maar op mijn loonstrookje staat 59,99! Da's wel raar, omdat ze diensttijden altijd afronden op 5 minuten, en zelfs als je op de minuut nauwkeurig afrondt kun je nooit op 0,99 komen. Maar ik krijg ze wel: ik schrijf morgen gewoon 36 seconden langer! })
_O-
pi_86716922
Vier weken op de zaterdag rond de 5/6 uur gewerkt. Mijn loon is ongeveer 50 euro :')

Wtf.
Noot noot.
pi_86717284
Bij mij klopt het ook van geen kant, wat hebben ze gedaan zeg bij die salarisadministratie...
pi_86723730
Altijd lekker, een loonstrook van boven de 2000 euro, jammer dat de belasting er nog 500 vanaf pikt, maar daar is toch niks aan te doen.
pi_86723877
Ook bij mij valt het wat tegen. Normaal gesproken was "totaal" en "netto" altijd hetzelfde (dit is m'n enige bijbaantje en ik haal die ene norm van 13000/jaar nooit). Maar nu is "totaal" 842,38 en "netto" 703,50...
Ze hebben 83,41 aan loonheffing ingehouden (terwijl dit m'n enige bijbaan is?) en 55,47 aan bijdrage zvw???
pi_86724115
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:54 schreef TokenW het volgende:
Altijd lekker, een loonstrook van boven de 2000 euro, jammer dat de belasting er nog 500 vanaf pikt, maar daar is toch niks aan te doen.
Wtf! Hoeveel uur per week heb jij gemaakt? Ik ongeveer 30 a 35, wat resulteerde in 1600 bruto en 1200 netto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')