abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86193100
OP/Recreatief Tennis/

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!
Pats hier met je ranking, deel je Federer-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!

Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:
KNLTB
TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland

De ranking wordt bijgehouden door InTrePidIvity, dus mocht je ook in de ranking willen komen dan kan je dat in dit topic aanvragen. Om in de toptennissers lijst te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.

| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 |
19 | 20 |

De OP is hier te vinden!
artikel overleg brontekst tonen geschiedenis
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86193106
Hmm, er was even geen nieuw topic aangemaakt! Bij deze.

Vraagje, hoe hoog/laag lag de cutoff om 5 te wordne de afgelopen jaren? Ik kan op de knltb site nooit snel dingen vinden en jullie geloof ik wel...dus...

Ik sta nu 5.525 ofzo en ik wil in een inschatting maken van of ik 5 word of 6 blijf volgend jaar! Ik hoop 6...anders worden het veel korte toernooitjes volgend jaar :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 07:40:27 #3
21636 Feestkabouter
pi_86193371
hmmm, spannend voor je. ik weet de cijfers niet.

Ik heb maandag een kutpartij gehad in een toernooi (HE6): op zich prima tot 1-1 in de 3e set, toen waren we al bijna 2,5 uur bezig. Het was toen 23.30.

Toen werden we door de wedstrijdleiding naar een andere baan gestuurd (ivm omwonenden, ze hebben afgesproken dat de 5 banen die het dichtst bij de huizen liggen na 23.00 zoveel mogelijk vrij blijven).
daar baalde ik zo van: ander licht, andere omgeving, ik kon er niet aan wennen. Ik heb nog geprotesteerd (er was nergens wat aangekondigd of gewaarschuwd voor dit soort acties)......... uiteindelijk met 6-3 verloren.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:41:55 #4
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86195104
Toernooi.nl staat tegenwoordig ook vol met zooi over 'interne competities' en dergelijke, het is niet echt makkelijk om een fatsoenlijk Open toernooi in de buurt te vinden? :?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86195817
quote:
Op woensdag 8 september 2010 06:30 schreef Norrage het volgende:
Hmm, er was even geen nieuw topic aangemaakt! Bij deze.

Vraagje, hoe hoog/laag lag de cutoff om 5 te wordne de afgelopen jaren? Ik kan op de knltb site nooit snel dingen vinden en jullie geloof ik wel...dus...

Ik sta nu 5.525 ofzo en ik wil in een inschatting maken van of ik 5 word of 6 blijf volgend jaar! Ik hoop 6...anders worden het veel korte toernooitjes volgend jaar :P
Dat verschilt per jaar, en word volgens mij ergens in oktober bekend gemaakt.
Maar met 5,525 zal je (denk ik) wel 5 worden. Hoewel vorig jaar?????

http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=330

Hier is ie van vorig jaar, gewoon klikken op procedure speelsterktebepaling 2010
  woensdag 8 september 2010 @ 16:14:45 #6
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86208069
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:41 schreef Salamando het volgende:
Toernooi.nl staat tegenwoordig ook vol met zooi over 'interne competities' en dergelijke, het is niet echt makkelijk om een fatsoenlijk Open toernooi in de buurt te vinden? :?
... of clubkampioenschappen. Herkenbaar probleem.
De toernooizoeker van de KNLTB kan echter uitkomst bieden.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_86208155
quote:
Bij voorjaarscompetitie kregen we een boekje met alle toernooien in de regio bijgeleverd. Volgens mij bestaat er een bestandje, zodat je gewoon alles makkelijk kan opzoeken.

IK ga even voor je googlen :)
  woensdag 8 september 2010 @ 16:18:42 #9
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86208221
Nice, bedankt ^O^
pi_86210072
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:15 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Dat verschilt per jaar, en word volgens mij ergens in oktober bekend gemaakt.
Maar met 5,525 zal je (denk ik) wel 5 worden. Hoewel vorig jaar?????

Hier is ie van vorig jaar, gewoon klikken op procedure speelsterktebepaling 2010
Ja, ik wist dat het op of onder de 5.5 zou zitten...laten we hopen dat het dit jaar vergelijkbaar is, ik heb echt geen zin om 5 te worden op een paar honderdsten :D
  woensdag 8 september 2010 @ 20:05:06 #11
75556 erkel
back from Dagestan
pi_86216454
quote:
Wat ik altijd doe is de zomerkalender erbij pakken van een regio. In mijn geval is dat Groningen en dan kun je gewoon per week zien waar er open toernooien zijn. Is volgens mij het makkelijkst en het meest overzichtelijk.

Vorige week is door de spierpijn slecht afgelopen :') . Na 3 dagen was het eigenlijk niet verminderd, dus dat was gewoon niet leuk meer. In de enkel en dubbel één rondje verder gekomen en toen was de pijp leeg.
Weisst
pi_86315344
Net een HD4 verloren in 3 sets. Bummer. Nouja, als 8 lekker mee kunnen doen in de 4 is al een ervaring op zich :P
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:04:29 #13
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86315667
als 8 in de HD4 :o :D
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2010 @ 17:20:23 #14
21636 Feestkabouter
pi_86317593
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:51 schreef Wokschotel het volgende:
Net een HD4 verloren in 3 sets. Bummer. Nouja, als 8 lekker mee kunnen doen in de 4 is al een ervaring op zich

heel plezierig en rechtvaardig voor de tegenstanders als je een partij wint............. NOT.

er zijn zoveel herintreders die niet hun best doen om bij de KNLTB weer te beginnen met een lager (beter) cijfer, het verziekt de boel soms flink.

maar ja, tegelijk hoorde ik vorige week van iemand die wel redelijk zijn best had gedaan, maar die moe werd van de saaie/lakse houding van de KNLTB: "we kunnen niks vinden van je geschiedenis, dus je bent weer gewoon een 8"......... terwijl hij een aantal jaar geleden in de 3 speelde.
leuk hoor dat ik dan een finale in de 6 van hem verloor en er een 8.3 bij krijg.
pi_86317779
De KNLTB moet niet zo moeilijk doen met ratings terugzetten inderdaad....Als je te hoog gerate bent ben je snel genoeg op je normale rating en wordt er tenminste niemand verneukt en speel je elke keer maar 1 wedstrijdje...ook niet het beste natuurlijk, maar altijd beter dan die 3tjes die de 6 spelen en zo....

Maar goed, ik ken ook weer mensen die wel een mailtje naar de knltb stuurden en terwijl ze geen enkel bewijs hadden gewoon meteen op 6 gezet zijn terwijl ze 7 zijn :P
Je moet gewoon als je weer begint met tennis op een nieuw pasje meteen tegen de KNLTB zeggen wat je vroeger was, dan doen ze niet moeilijk. Maar als je eenmaal je pasje met 9/9 hebt en dán wilt veranderen dan wordt het moeilijk voor ze...
Maar het probleem is dat iedereen die weer opnieuw begint in eerste instantie niet weet hoe het nieuwe systeem werkt en zo...ik vind dat alle verenigingen die deze nieuwe leden inschrijven dit duidelijk op het inschrijfformulier moeten zetten...zo beginnen wij het langzamerhand ook te doen..(maar dan heb je weer het probleem dat sommige mensen weer niet weten hoe goed ze zijn/waren :') )
pi_86335106
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

heel plezierig en rechtvaardig voor de tegenstanders als je een partij wint............. NOT.

er zijn zoveel herintreders die niet hun best doen om bij de KNLTB weer te beginnen met een lager (beter) cijfer, het verziekt de boel soms flink.

maar ja, tegelijk hoorde ik vorige week van iemand die wel redelijk zijn best had gedaan, maar die moe werd van de saaie/lakse houding van de KNLTB: "we kunnen niks vinden van je geschiedenis, dus je bent weer gewoon een 8"......... terwijl hij een aantal jaar geleden in de 3 speelde.
leuk hoor dat ik dan een finale in de 6 van hem verloor en er een 8.3 bij krijg.
Mja, mijn aktuele rating in de dubbel is 6.2, in de single 5.5 dus het valt wel mee hoor voor de tegenstanders. Dat ik op 8 begonnen ben kan ik weinig aan doen. Ik ben 15 jaar geleden gestopt met tennis, ik was toen op z'n sterkst D2 (!), volgens mij is dat nu 8. Daarna heb ik nooit meer gespeeld tot vorig jaar november. Toen ben ik dus weer als 8 begonnen. Misschien te laag, maar toen had ik toch ook niet kunnen vermoeden dat het 'opeens' zo goed zou gaan? Als ik vroeger 3 of 4 was geweest had ik echt wel correctie van de speelsterkte aangevraagd, maar daar had ik in november vorig jaar gezien mijn historie echt geen reden voor. Ik speel nu dus ook alleen maar toernooien in de 5 en 6, anders is er geen lol aan uiteraard.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 09:43:19 #17
21636 Feestkabouter
pi_86335454
ok, ja als het 15 jaar geleden is en je was toen D2 dan is het inderdaad niet te verwachten dat je spel nu zo snel in de 6 uitkomt.

effe wat anders: ik sta op toernooi.nl in een toernooi als eerste geplaatst, maar daar staan bij het cijfer 1 van de plaatsing ook de letters WDN.......... weet iemand wat dat betekent?
dus in het schema staat: Pietje van de Netband [1, WDN]

de wedstrijdleiding weet het niet.
pi_86351878
Volgens mij betekent dat dat je plaatsing niet op rating is gedaan maar op iets anders dan dat, maar ik weet niet zeker wat :P beetje vaag ja.
pi_86375545
Net een nieuw racket ( 2 weken ) en ik begin opeens aces te slaan. Gisteren gewoon 3 aces :D dat is me nog nooit gelukt.

( Na een rustige augustus maand qua toernooi tennis ben ik nu weer begonnen ).
  maandag 13 september 2010 @ 11:02:52 #20
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86375560
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:02 schreef Drassss het volgende:
Net een nieuw racket ( 2 weken ) en ik begin opeens aces te slaan. Gisteren gewoon 3 aces :D dat is me nog nooit gelukt.

( Na een rustige augustus maand qua toernooi tennis ben ik nu weer begonnen ).
Welk racket dan?
pi_86375786
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:02 schreef Salamando het volgende:

[..]

Welk racket dan?
http://www.tennisplanet.n(...)e-t-fight-295-vo2max

Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.
pi_86377956
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:10 schreef Drassss het volgende:

[..]

http://www.tennisplanet.n(...)e-t-fight-295-vo2max

Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.
Racket heb ik ook sinds kleine anderhalf jaar. Ben er zeer tevreden mee!

Speel nu met Technifibre Black Code bespanning erin :D
Ziet er goed uit en speelt prima
Life is life
pi_86378352
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:25 schreef JT_RSD het volgende:

[..]

Racket heb ik ook sinds kleine anderhalf jaar. Ben er zeer tevreden mee!

Speel nu met Technifibre Black Code bespanning erin :D
Ziet er goed uit en speelt prima
Ik heb er nog de gratis Tyger bespanning opzitten. Ik merk wel dat het handvat net te klein is, zodat bij een harde return ik de controle kwijtraak. Een overgripje moet dit probleem oplossen.

Maar ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben. Hiervoor had ik een Tyger C20, die beviel ook goed :)
pi_86380760
Mijn laatste toernooi gespeeld afgelopen week. Twee keer in de halve finale verloren. Zuur, maar niets aan te doen.

Mijn eindranking voor dit jaar is zeer waarschijnlijk dus deze:

Speelsterkte enkel 5 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 4,9286 Rating dubbel 5,4005
Eindejaarsrating enkel 2009 5,2275 Eindejaarsrating dubbel 2009 6,5316

Van 5,2 naar 4,9 en van 6,5 naar 5,4. Niet slecht, maar ik had er iets meer van verwacht. Uiteindelijk ook gewoon te weinig gedubbeld dan ik me had voorgenomen.
  maandag 13 september 2010 @ 15:30:31 #25
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86383611
Met die dubbelrating zou ik me in principe niet zo bezig houden, als je een goeie singelaar bent komt die goeie dubbelrating vanzelf wel.
pi_86383905
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:30 schreef Outlined het volgende:
Met die dubbelrating zou ik me in principe niet zo bezig houden, als je een goeie singelaar bent komt die goeie dubbelrating vanzelf wel.
Oh ik maak me er ook niet druk om hoor. Het ging me vooral om mijn voornemens aan het begin van het seizoen. En die voornemens bestonden o.a. uit meer dubbelen en dat is er toch weer niet van gekomen.
  maandag 13 september 2010 @ 15:42:04 #27
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86384018
Wanneer komt er een legendarische FOK! dubbel? :D
  maandag 13 september 2010 @ 15:49:47 #28
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86384336
Kan één van de tennistrainers hier mij uitleggen waarom de ene wedstrijd mijn service loopt als een tierelier en de andere wedstrijd ik alleen maar 2e services sta te slaan. Wanneer mijn forehand niet loopt weet ik precies wat fout gaat en wat ik moet veranderen. Met mijn service heb ik nooit enig idee.
pi_86563561
Vandaag begint de najaarscompetitie :D, 5 weekjes nog wat dubbeltjes spelen en m'n toch al verneukte rating (dankzij m'n blessure) staat weer vast. Nog meer mensen die najaarscompetitie spelen?
pi_86572044
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Ik behoor ook tot de categorie herintreders, maar je moet er rekening mee houden dat je dit niet altijd zelf in de hand hebt. Toen ik me opnieuw inschreef bij mijn huidige tennisclub heb ik nergens de optie gezien om aan te geven dat ik in het verleden een betere ranking had dan mijn huidige. Daarom heb ik gewoon een beginnersranking van 8,7 gekregen en heb ook ik een aantal mensen flink wat punten "aangenaaid". Na mijn zomertoernooien ben ik inmiddels een 6,1, dus aankomend jaar zal hier iig minder sprake van zijn.
pi_86572099
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:09 schreef Bak_Beest het volgende:
Vandaag begint de najaarscompetitie :D, 5 weekjes nog wat dubbeltjes spelen en m'n toch al verneukte rating (dankzij m'n blessure) staat weer vast. Nog meer mensen die najaarscompetitie spelen?
Ook ik doe hier aan mee, samen met m'n vader. Gisteren de eerste dubbel wedstrijd gespeeld en 6-4 2-1 (wordt op tijd gespeeld) verloren. Dit was de eerste dubbelwedstrijd die ik in 1,5 jaar ofzo gespeeld had, dus het viel me niet eens echt tegen :)
  † In Memoriam † zondag 19 september 2010 @ 10:44:28 #32
21636 Feestkabouter
pi_86593898
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:09 schreef Bak_Beest het volgende:
ik ook. mix team.
gisteren beide partijen gewonnen.
wel balen op zich: gewone tie-break ipv een 3e set. waarom toch? banen en zon en tijd genoeg!
gelukkig gisteren niet van toepassing geweest, alles in 2 sets gespeeld.

nu een vervangende dame aan het zoeken voor volgende week (ook de kut-taken horen bij het captain-schap).
pi_86595403
Vandaag begonnen met de interne zondagochtend competitie. Gelukkig is het leeftijd verschil ongeveer 25 jaar met mijn concurrenten :P
pi_86601660
Vandaag besloten om binnenkort weer eens een toernooitje te gaan dubbelen.
Heb er wel zin in, heb sinds mn blessure geen toernooien meer gespeeld.
Denk dat ik in de herfstvakantie ook nog een enkeltje erover heen gooi, misschien kan ik mn rating dan nog een beetje opkrikken. En zo niet, dan is volgend jaar mn basisresultaat zo laag dat ik bij iedere 8 waarvan ik win er nog een stuk op vooruit ga. :)
pi_86640618
Gister weer voor het eerst binnen gespeeld. Was weer even wennen ;)

Tevens ingeschreven voor de voorjaarscompetitie, op zaterdag, met een vriendenteam :)
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 21:12:22 #36
21636 Feestkabouter
pi_86652744
gisteren voor het eerst gesquasht!
we effe flink wennen hoor.......... zijmuren gebruiken............ zo'n heel licht racket-van-niks in je hand....... spelen met je pols............mijn vriendin heeft een paar jaar geleden regelmatig gesquasht, en ik was op zoek naar een sport voor de wintermaanden, dus nu gaan we dat eens een aantal keer proberen.
weet nog niet zeker of ik het leuk ga vinden, maar ik wil het sowieso nog wel een paar keer proberen.

meer tennissers die ook squashen?
niet dat ik het alleen maar over squashen wil hebben, maar over de combinatie, hoe andere tennissers het squashen ervaren.
pi_86653268
Vind squashen erg leuk, maar ik doe het liever niet omdat het mijn tennisspel volledig vernaggelt :(
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 21:58:58 #38
21636 Feestkabouter
pi_86655117
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:22 schreef Norrage het volgende:
Vind squashen erg leuk, maar ik doe het liever niet omdat het mijn tennisspel volledig vernaggelt :(
vertel?
wat zijn de gevolgen bij jou?
waar merk je het aan?
pi_86655375
Nou gewoon...Je hebt zo'n andere slag nodig bij squashen dan bij tennis. Ik merk dat ik elke keer als ik daarna weer tennis echt een tijdje nodig heb om weer normaal te spelen..heb nooit de langdurige gevolgen ondervonden van squashen want ik deed het uiteindelijk niet vaak genoeg door bovenstaande redenen.
pi_86664205
Ik denk dat je bijna nog beter flink kan gaan tafeltennissen in de winter, dan gaan squashen, want dan kan je nog net iets meer een tennisslag maken, ipv een korte polsslag. Maar kan je niet gewoon in de winter door tennissen Feestkabouter?

Ik maakte trouwens een goede rentree na m'n blessure afgelopen zaterdag met de competitie door allebei m'n dubbels ruim te winnen tegen 5jes en vooral erg lekker te spelen :). M'n backhand en mijn volleys liepen als een trein :D. Helaas faalden de andere 2 partijen en speelden we alsnog onnodig 2-2, zo zonde. Volgende week uit, op gravel, ben benieuwd aangezien de helft van m'n team gravel haat en ik inmiddels ook alweer een hele tijd niet op gravel heb gespeeld.
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:47:54 #41
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86664233
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:22 schreef Norrage het volgende:
Vind ik wel meevallen, ik doe het ook af en toe en ik vind het vooral lekker omdat het je voetenwerk denk ik wel verbeterd. Squashen is intensiever en explosiever dan tennis.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 09:36:35 #42
21636 Feestkabouter
pi_86665100
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:45 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik denk dat je bijna nog beter flink kan gaan tafeltennissen in de winter, dan gaan squashen, want dan kan je nog net iets meer een tennisslag maken, ipv een korte polsslag. Maar kan je niet gewoon in de winter door tennissen Feestkabouter?
op zich kan ik op mijn club in de winter doorspelen, maar ik wil eigenlijk alleen wedstrijden spelen (dus toernooien of competitie). ik kan met mensen een balletje overslaan, maar dan kom ik niet op gang, dat is heel wat anders dan een echte wedstrijd. dan raak ik niet opgepept en hangt mijn tong binnen 10 minuten op mijn schoenen. terwijl 4 lange enkel-wedstrijden op 1 dag geen probleem is.

tafeltennissen is ook een optie, dat overweeg ik ook al een paar winters. vroeger heel veel gedaan, ook 2 keer eerder bij een club gezeten.
pi_86677288
Hoezo is voor een aantal van jullie niet mogelijk om in de winter gewoon te spelen? Welke ondergrond hebben de banen bij jullie op de club dan?
pi_86677390
Gaat ITP de OP nog eens updaten? :P Nu ik onder de 5,0 zit, wil ik dat natuurlijk wel in de OP zien staan O-)
pi_86677513
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:07 schreef JonkersR het volgende:
Hoezo is voor een aantal van jullie niet mogelijk om in de winter gewoon te spelen? Welke ondergrond hebben de banen bij jullie op de club dan?
waarschijnlijk gravel.
pi_86680490
All Weather de gekste *O*
pi_86682545
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:13 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

waarschijnlijk gravel.
Dat leek mij ook het meest waarschijnlijk, maar ik dacht dat gravel zijn langste tijd wel zo'n beetje gehad had in Nederland. Hier in de regio kom ik het iig nog maar amper tegen.
pi_86682856
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:47 schreef Salamando het volgende:

[..]

Vind ik wel meevallen, ik doe het ook af en toe en ik vind het vooral lekker omdat het je voetenwerk denk ik wel verbeterd. Squashen is intensiever en explosiever dan tennis.
Ja is ook wel zo, en daarom doe ik het in de winter ook wel..maar om het tijdens het competatieve gedeelte van het seizoen te doen lijkt me toch niet zo slim..Lekker in de winter fit worden :)
pi_86687241
In de winter beetje fitnessen en tennissen op smashcourt in de ballonhal.
Vandaag lekker getraind weer, ik moet echt eens backhands leren slaan in een wedstrijd.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 21:20:13 #50
21636 Feestkabouter
pi_86689478
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:24 schreef JonkersR het volgende:

[..]

Dat leek mij ook het meest waarschijnlijk, maar ik dacht dat gravel zijn langste tijd wel zo'n beetje gehad had in Nederland. Hier in de regio kom ik het iig nog maar amper tegen.
hier in de regio Utrecht is er nog genoeg gravel te vinden!
pi_86690190
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:24 schreef JonkersR het volgende:

[..]

Deze competitie (Limburg) ben ik ook maar 1x een niet-gravel baan tegegekomen.
pi_86705076
Hier in de buurt (brabant) zie je steeds meer kunstgras, voordeel is dat het all weather is. Als je willekeurig toernooien gaat zoeken in een straal van 30 kilometer op toernooi.nl, dan zul je veelal kunstgras toernooien tegenkomen.
Competitie spelen we met ons team al jaren, en verschillende klasses, maar hier in de regio, kom je zowel met de voorjaarscompetitie, als de najaarscompetitie, bijna alleen maar kunstgras tegen.
pi_86705177
*haatmodus*

Clubs die 45 min hanteren als tennistijd, zodat daarna andere mensen op de baan kunnen. Ik wil verdomme 2 uur spelen, zodat ik voldaan kan gaan douchen!

*haatmodus uit*
pi_86706182
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:32 schreef magik7777 het volgende:
Hier in de buurt (brabant) zie je steeds meer kunstgras, voordeel is dat het all weather is. Als je willekeurig toernooien gaat zoeken in een straal van 30 kilometer op toernooi.nl, dan zul je veelal kunstgras toernooien tegenkomen.
Competitie spelen we met ons team al jaren, en verschillende klasses, maar hier in de regio, kom je zowel met de voorjaarscompetitie, als de najaarscompetitie, bijna alleen maar kunstgras tegen.
Dat is ook de regio waar ik speel, dus vandaar dat ik ook de indruk had dat kunstgras gravel definitief verdrongen had. Aan de andere reacties te zien is dat nog niet het geval though.
pi_86712350
quote:
Op woensdag 22 september 2010 11:36 schreef Drassss het volgende:
*haatmodus*

Clubs die 45 min hanteren als tennistijd, zodat daarna andere mensen op de baan kunnen. Ik wil verdomme 2 uur spelen, zodat ik voldaan kan gaan douchen!

*haatmodus uit*
De reden waarom ik m'n pasje altijd een uur later hang dan dat ik begin. O-)
En nee we hebben niet zo'n luxe Jiba-afhangbord. :(
pi_86720062
quote:
Op woensdag 22 september 2010 15:16 schreef senswal het volgende:

[..]

De reden waarom ik m'n pasje altijd een uur later hang dan dat ik begin. O-)
En nee we hebben niet zo'n luxe Jiba-afhangbord. :(
Hier wel zo'n systeem blegh.
pi_86723052
quote:
Op woensdag 22 september 2010 18:22 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hier wel zo'n systeem blegh.
Maar je kunt daarmee wel van thuis uit reserveren of niet?
Tenminste dat dacht ik ooit gezien te hebben op een promotie filmpje van dat scherm...
pi_86723150
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:36 schreef senswal het volgende:

[..]

Maar je kunt daarmee wel van thuis uit reserveren of niet?
Tenminste dat dacht ik ooit gezien te hebben op een promotie filmpje van dat scherm...
Geen flauw idee...
pi_86739379
Met 3 kwartier vrij spelen voel ik me ook nooit voldaan, ik wil eigenlijk altijd minstens anderhalf uur spelen en dan de volgende dag voelen dat ik heb gespeeld
  † In Memoriam † donderdag 23 september 2010 @ 11:28:46 #60
21636 Feestkabouter
pi_86742921
gisterenavond voor het eerst dit seizoen van de baan gejaagd door andere spelers (omdat alle banen bezet waren, 2 ivm les), maar 10 minuten later stonden we alweer op een andere baan.
heerlijk 2,5 uur getennist (met 10 minuten pauze tussendoor dus).
mijn cluppie heeft slechts een kleine 400 leden, maar bij de verhuizing zijn er wel 6 mooie banen aangelegd :)
  donderdag 23 september 2010 @ 11:47:18 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86743527
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:05 schreef JonkersR het volgende:

[..]

Dat is ook de regio waar ik speel, dus vandaar dat ik ook de indruk had dat kunstgras gravel definitief verdrongen had. Aan de andere reacties te zien is dat nog niet het geval though.
Smash Court gaat de shit worden. Banen die overgaan op wat anders dan gravel pakken allemaal Smash Court omdat het meer op gravel lijkt. Gelukkig maar, want kunstgras is echt een verschrikking. :r

Daarnaast blijven bijna alle grote clubs op gravel spelen aangezien de competitiespelers het (en terecht) niet willen.

Om maar met de woorden vna Jacco Eltingh te spreken, Als je 5 of beter bent behoor je niet meer op kunstgras te tennissen.

*O* Jacco *O*
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 23 september 2010 @ 19:40:51 #62
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86761286
Canada Tenn: beste baansoort by far. Combineert de beste eigenschappen van hardcourt en gravel:
- glijden als op gravel,
- fijne stuit zoals hardcourt en gravel,
- egaal zoals hardcourt,
- langer en eerder in het seizoen op spelen in vergl met gravel
- bij (zachte) regen kan je doorspelen itt sommige hardcourt banen.
  vrijdag 24 september 2010 @ 09:36:53 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86779298
quote:
Op donderdag 23 september 2010 19:40 schreef Outlined het volgende:
Canada Tenn: beste baansoort by far. Combineert de beste eigenschappen van hardcourt en gravel:
- glijden als op gravel,
- fijne stuit zoals hardcourt en gravel,
- egaal zoals hardcourt,
- langer en eerder in het seizoen op spelen in vergl met gravel
- bij (zachte) regen kan je doorspelen itt sommige hardcourt banen.

Het is op zich een fijne baansoort. Ik vind alleen de kleur niet echt relaxt.
Verder speelt het wel lekker :)

Hoewel dat van die regen van mij niet hoeft. Als het regent (ook al is het heel zachtjes) ga ik de baan niet op. Grip en bespanning naar de klote, alles nattig, etc.

Ik ben een mooiweer tennisser :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  vrijdag 24 september 2010 @ 11:09:22 #64
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86781934
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 09:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het is op zich een fijne baansoort. Ik vind alleen de kleur niet echt relaxt.
vergeten: de kleur is prachtig lichte gedempt groen/grijs, erg prettig voor de ogen , beter dan dat felle rood.
quote:
Ik ben een mooiweer tennisser :P
same here :D
  vrijdag 24 september 2010 @ 12:17:50 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86784332
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 11:09 schreef Outlined het volgende:

[..]

vergeten: de kleur is prachtig lichte gedempt groen/grijs, erg prettig voor de ogen , beter dan dat felle rood.
[..]

same here :D
Dat is juist waar ik minder blij mee ben.
Ik vind de bal soms wat moeilijk te zien.

Fel rood valt toch ook wel mee? :P
pi_86794478
Morgen begint de najaarscompetitie.
Hopelijk kan ik mijn rating nog een beetje opkrikken, ben nog niet heel succesvol dit jaar :D.
pi_86795207
Ik ben nu die fuzzyyellowballs aan het bekijken. Wat een geweldige uitleg :)
pi_86820492
quote:
Op vrijdag 24 september 2010 16:58 schreef Drassss het volgende:
Ik ben nu die fuzzyyellowballs aan het bekijken. Wat een geweldige uitleg :)
Nu er nog wat mee doen en je bent een pro ;)

Ik hoop dat het vandaag meevalt met de buien, maar gezien buienradar vrees ik het ergste :{. Vooral omdat ik vandaag bij een club op gravel moet, ik zit niet te wachten op verzopen banen en uren wachten tot de plassen zijn verdwenen.
pi_86820643
quote:
Op zaterdag 25 september 2010 10:13 schreef Bak_Beest het volgende:

[..]

Nu er nog wat mee doen en je bent een pro ;)

Ik hoop dat het vandaag meevalt met de buien, maar gezien buienradar vrees ik het ergste :{. Vooral omdat ik vandaag bij een club op gravel moet, ik zit niet te wachten op verzopen banen en uren wachten tot de plassen zijn verdwenen.
Hier is de voorspelling ook ellende ;(.
pi_86859880
Ja hoor, ik had gewoon weer moeite met een 8je gisteren, voornamelijk door de wind :').
Kreeg op 4-5 zelfs een setpunt tegen, maar een goede service voorkwam setverlies.
7-5, 6-4 uiteindelijk, schandalig :').
Totaal 5-0 gewonnen, onder andere omdat de tegenstander maar 1 man beschikbaar had.
  zondag 26 september 2010 @ 14:51:53 #71
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86860439
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef luckass het volgende:
Ja hoor, ik had gewoon weer moeite met een 8je gisteren, voornamelijk door de wind :').
Kreeg op 4-5 zelfs een setpunt tegen, maar een goede service voorkwam setverlies.
Totaal 5-0 gewonnen, onder andere omdat de tegenstander maar 1 man beschikbaar had.
In de dubbel ?
pi_86861405
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:51 schreef Outlined het volgende:

[..]

In de dubbel ?
Zaterdag mix, dus de HD gaven ze op. Ik speelde de HE.
  zondag 26 september 2010 @ 15:40:14 #73
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86862245
een najaarscompetitie waar nog gemixt wordt ?
pi_86862373
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:40 schreef Outlined het volgende:
een najaarscompetitie waar nog gemixt wordt ?
Onze club heeft 8 mixteams :D.
  zondag 26 september 2010 @ 15:45:42 #75
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86862431
bedoel gesingled :')
fok lag er uit, kon het niet tijdig aanpassen
pi_86864880
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:45 schreef Outlined het volgende:
bedoel gesingled :')
fok lag er uit, kon het niet tijdig aanpassen
Oh :'). We spelen gewoon een DE, HE, DD, HD en GD :).
pi_86869137
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef luckass het volgende:
Goed zo! ;)
En had je een leuk team? :)
pi_86869716
quote:
Op zondag 26 september 2010 18:48 schreef Norrage het volgende:

[..]

Goed zo! ;)
En had je een leuk team? :)
Jazeker. We misten alleen 2 dames, we speelden met een invalster uit een ander team :P.
  maandag 27 september 2010 @ 10:01:07 #79
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86891407
Komende week beginnen met de winter training. Van de week nog ff een keer tennissen met me vriendin om maar ff een beetje gevoel te krijgen. Bijna een maand niet meer getennist dus ik gok dat het weer dramatisch gaat worden :P

Ik zit nog te twijfelen wat ik komend seizoen ga doen met mijn tennissen. ik ben verhuist naar Dronten, wat niet echt in de buurt zit bij Utrecht.
Ik wilde aanvankelijk nog 1 jaar competitie spelen in Utrecht omdat we kampioen geworden waren. Leek me toch wel leuk. Alleen het is toch wel een hele klus om daar elke keer te komen. Zeker aangezien ik niet altijd een auto tot mijn beschikking heb.
De zondagen spelen is dan nog niet eens zo'n probleem, maar door de weeks trainen wordt dan wel lastig. Ik werk wel in Utrecht, maar moet dan s'avonds ook nog terug.

Komende winter ga ik trainen in Kampen op een goede vereniging. Daar kun je gewoon trainen zonder dat je lid bent, maar in de zomer kan dat niet. Dan moet je daar competitie spelen. Dus dat is jammer genoeg geen optie.

Eerst maar eens afwachten hoe die trainingen zijn voordat ik een beslissing ga nemen, maar misschien dat ik dan nog wel van vereniging ga veranderen.
Jammer, maar misschien ook wel weer leuk :)
pi_86891517
Deze week weer een nieuw toernooitje ( HD6 ).. 1ste potje al verloren met 6-4 6-3.. Vorig jaar verloren we er 6-0 4-6 6-0 van dus dat is een verbetering :)

Na dit toernooitje nog 2 en dan is het voorbij dit jaar!

Wel bal ik nog een interne dubbelcompetitie. Altijd wel leuk zo op de zondagochtend ;)
  maandag 27 september 2010 @ 10:32:16 #81
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86892165
Halve finale in de HD5 verloren met 6-7 5-7, ik zoek een vaste dubbelpartner die ook een beetje snapt hoe het dubbelspel werkt want dit was eigenlijk niks :'(
pi_86908977
yeah, gisteren clubkampioen geworden in de dubbel, nadat ik nog maar 2 maanden tennis :D
wel in mijn eigen klasse uiteraard maar toch :P
we waren in de poulefase ingedeeld in de laagste categorie, maar na eerste te zijn geworden in de poule begonnen we het afvalsysteem in de middelste klasse, het hele toernooi (8 wedstrijden) maar één set ingeleverd *O*

dat had ik echt niet verwacht na nog maar 2 maanden :D (ok, wel 2 maanden bijna elke dag op de baan gestaan, gemiddeld zo'n 5/6 keer per week maar toch)

nu staan we volgend jaar alleen wel in de hoogste klasse ingedeeld waarschijnlijk, en wat ik daarvan gezien heb heb ik daar echt nog niks te zoeken :')
maar goed, ik heb nog een heel jaar om me te verbeteren.

is er trouwens een makkelijke site om open toernooien in de buurt te vinden?
want dat toernooi.nl vind ik maar lastig zoeken :@
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_86909044
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:57 schreef Schunckelstar het volgende:
yeah, gisteren clubkampioen geworden in de dubbel, nadat ik nog maar 2 maanden tennis :D
wel in mijn eigen klasse uiteraard maar toch :P
we waren in de poulefase ingedeeld in de laagste categorie, maar na eerste te zijn geworden in de poule begonnen we het afvalsysteem in de middelste klasse, het hele toernooi (8 wedstrijden) maar één set ingeleverd *O*

dat had ik echt niet verwacht na nog maar 2 maanden :D (ok, wel 2 maanden bijna elke dag op de baan gestaan, gemiddeld zo'n 5/6 keer per week maar toch)

nu staan we volgend jaar alleen wel in de hoogste klasse ingedeeld waarschijnlijk, en wat ik daarvan gezien heb heb ik daar echt nog niks te zoeken :')
maar goed, ik heb nog een heel jaar om me te verbeteren.

is er trouwens een makkelijke site om open toernooien in de buurt te vinden?
want dat toernooi.nl vind ik maar lastig zoeken :@
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=523

Klik op toernooi kalender :)
pi_86909225
quote:
Op maandag 27 september 2010 17:58 schreef Drassss het volgende:

[..]

http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=523

Klik op toernooi kalender :)
bedankt ^O^

heb het toernooi virus aardig te pakken, vond het erg gezellig :D
kan niet wachten op het volgende toernooi
pi_86909451
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:04 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

bedankt ^O^

heb het toernooi virus aardig te pakken, vond het erg gezellig :D
kan niet wachten op het volgende toernooi
Ik ken het virus :')
pi_86909538
Jammer dat de winter altijd zo leeg is, maar in die wintertoernooitjes heb ik toch echt geen trek :').
pi_86909720
Herfsttoernooitjes zijn wel leuk daarentegen :) maar ja...het weer... :')
pi_86909865
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:19 schreef Norrage het volgende:
Herfsttoernooitjes zijn wel leuk daarentegen :) maar ja...het weer... :')
Ja herfstcompetitie trek ik nog net als het weer een beetje mee zit. Dan is het weer uitzitten tot maart/april :D.
pi_86910050
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:22 schreef luckass het volgende:

[..]

Ja herfstcompetitie trek ik nog net als het weer een beetje mee zit. Dan is het weer uitzitten tot maart/april :D.
Vorig jaar speelde ik Welgelegen open herfst, was erg leuk..En kunstgras, dus je kan door met slecht weer ;) Maar toen ik speelde was het de hele week zon! :)
  † In Memoriam † maandag 27 september 2010 @ 19:38:12 #90
21636 Feestkabouter
pi_86913158
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:32 schreef Salamando het volgende:
Halve finale in de HD5 verloren met 6-7 5-7, ik zoek een vaste dubbelpartner die ook een beetje snapt hoe het dubbelspel werkt want dit was eigenlijk niks :'(
ik ken het probleem!
in de 7 had ik een leuke mix-partner, we voelden elkaar goed aan.
maar ik ben flink gegroeid in het spel, volgend seizoen in de 5 spelen, maar dit seizoen in de 6 geen prettige dubbelpartners gehad. wel lekker veel ge-enkeld.
  dinsdag 28 september 2010 @ 11:32:00 #91
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86935371
quote:
Op maandag 27 september 2010 19:38 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ik ken het probleem!
in de 7 had ik een leuke mix-partner, we voelden elkaar goed aan.
maar ik ben flink gegroeid in het spel, volgend seizoen in de 5 spelen, maar dit seizoen in de 6 geen prettige dubbelpartners gehad. wel lekker veel ge-enkeld.
Tja, iedereen die goed kan dubbelen heeft al een partner :'(
  dinsdag 28 september 2010 @ 12:11:25 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86936659
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:22 schreef luckass het volgende:

[..]

Geen wintercompetitie in de hal?
pi_87023426
Vanaf volgende week moet ook ik eraan gaan geloven, we gaan naar binnen :(
  donderdag 30 september 2010 @ 15:39:26 #94
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_87023480
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef senswal het volgende:
Vanaf volgende week moet ook ik eraan gaan geloven, we gaan naar binnen :(
Als ik de keus zou hebben tussen bevriezen of binnen spelen zou ik het wel weten hoor. Helaas hier in de buurt niet veel hallen (kan er maar 1 zo opnoemen :{ )
  donderdag 30 september 2010 @ 20:42:40 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87036498
Vandaag eerste training gehad. Allemaal nieuwe mensen en het ging niet eens zo slecht. Tenminste, 3 weken niets gedaan en dan toch wel weer een bal over het net krijgen is niet slecht :P
pi_87079412
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:42 schreef Komakie het volgende:
Vandaag eerste training gehad. Allemaal nieuwe mensen en het ging niet eens zo slecht. Tenminste, 3 weken niets gedaan en dan toch wel weer een bal over het net krijgen is niet slecht :P
Haha ja dat sowieso. Maar ik kan maar niet lang genieten van het gravel. :)
pi_87127707
KNLTB met hun tyfus ratingsysteem in de dubbel :r.
Win met 7-8 tegen een 7-8 maar door het onderlinge verschil maar -0.5 de eigen rating natuurlijk.
En in de herendubbel die we verloren verlies ik veel doordat 1 van hun nog nooit had gedubbeld :') !
Helaas 2-3 verloren in totaal, dus moeten we thuis met 4-1 van ze winnen om kampioen te worden
(de andere twee teams in onze poule zijn walkovers).
pi_87370460
Heerlijk zomers competitiedagje gehad, 2-3 verloren tegen de nummer laatst :') !!!
Onze beste dame was er niet en we hadden veel close wedstrijden, had net zo goed 4-1 kunnen zijn.
Zelf alleen HD gespeeld en makkelijk gewonnen.

Halverwege de competitie nu en 2e van de 4.
  zondag 10 oktober 2010 @ 00:01:56 #99
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87370593
Was mooi weer inderdaad. Prima tennisdagje :Y
pi_87611456
Speel ik als enige competitie? :D
Singel verloren met 5-7, 5-7 tegen een 6,1.
Als ik die bal op 4-4 40-30 toch had afgemaakt...als... :{
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:34:09 #101
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_87611691
nee hoor, ik speel ook najaars. Dubbels only. Gaat wel aardig, zullen volgende maand wel zien als de KNLTB de afronding bekend maakt.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:55:43 #102
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_87612226
Ik ben heerlijk aan het trainen.
Zoals gewoonlijk is mijn loopvermogen mijn ultra zwakke punt. :')
Nu hebben we een trainer die wel van het lopen is dus ik had de eerste 2 trainingen het heel slecht. Maar dat is wel goed voor me :)

Nu gingen we aanvallend spelen. Dus elke rally was met 3 ballen ofzo afgelopen. :D
Op een halve baan dus hoefde ook niet zo veel te lopen. Ik was te king of the court :') (ok 2 keer verloren, maar toch :P )
pi_87613025
wij gaan als het goed is als laatste eindigen met ons team :') :'). 3x 2-2 en 2x 0-4, dan wordt je dus laatste :'). zelf 6 partijen gespeeld en 3/3 gespeeld, dus dat kan er nog mee door, maar ik ben nog nooit laatste geworden met een tenniscompetitie dus ik vind het wel een prestatie. Ben ook vrij lam na al die pitchers moet ik zeggen, dat is dan weer het leuke aan competitie spelen :D
pi_87613061
ik lul trouwens, ik heb 8 wedstrijden gespeeld en dus 3/5 gewonnen :'), slecht :P
  † In Memoriam † zondag 17 oktober 2010 @ 14:03:51 #105
21636 Feestkabouter
pi_87631493
Nou, najaarscompetitie ook afgelopen (gedeeld 3e van de 6 teams) ;(
Oftewel: gisteren de laatste KNLTB-wedstrijd van 2010 gespeeld ;(

65 wedstrijden in totaal gespeeld dit seizoen (en dan heb ik de walkovers NIET meegeteld).
10 in de voorjaarscompetitie (4 enkels en 6 dubbels).
10 in de najaarscompetitie (allemaal dubbels).
en 45 partijen in toernooien (waarvan 1 dubbelpartij).
1 enkelpartij gewonnen door opgave (blessure) van de tegenstander........ wel heel lullig om zo een toernooi te winnen, het was een finale in de 6.

anderen die ook echt lekker veel partijen hebben gespeeld?
pi_87631645
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:03 schreef Feestkabouter het volgende:

65 wedstrijden in totaal gespeeld dit seizoen (en dan heb ik de walkovers NIET meegeteld).
1 enkelpartij gewonnen door opgave (blessure) van de tegenstander........ wel heel lullig om zo een toernooi te winnen, het was een finale in de 6.

Ook behoorlijk wat wedstrijden dit jaar hier.

Momenteel sta ik op 59 wedstrijden en ik speel deze week het laatste toernooi van het jaar.
45 wedstrijden qua toernooien en 14 in de competitie. Ik ben toch in de dubbel flink gestegen en in de enkel ben ik nu 6,9949 :+
  † In Memoriam † zondag 17 oktober 2010 @ 14:29:51 #107
21636 Feestkabouter
pi_87632307
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:07 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ook behoorlijk wat wedstrijden dit jaar hier.

Momenteel sta ik op 59 wedstrijden en ik speel deze week het laatste toernooi van het jaar.
45 wedstrijden qua toernooien en 14 in de competitie. Ik ben toch in de dubbel flink gestegen en in de enkel ben ik nu 6,9949 :+
heb jij ook een vriendin die het wel beu is dat je zoveel tennist?
of heb je de dubbels juist met haar gespeeld? :)

mijn relatie is uit nu, als ik dat eerder in het seizoen had gedaan had ik op meer partijen uit kunnen komen :P
pi_87632388
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:29 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

heb jij ook een vriendin die het wel beu is dat je zoveel tennist?
of heb je de dubbels juist met haar gespeeld? :)

mijn relatie is uit nu, als ik dat eerder in het seizoen had gedaan had ik op meer partijen uit kunnen komen :P
Ik heb "gelukkig"? daar nog geen last van ;)

Ik tennis idd veel te veel en het wordt met het seizoen serieuzer en serieuzer.. Momenteel speel ik ook nog op de zondagochtend intern :'), die potten tellen niet mee voor de ranking.

In de winter ga ik eens proberen om in de zaal 3 mnd wat te oefenen. Ik heb namelijk altijd het probleem dat ik na 2mnd tennis bijvoorbeeld de eerste weken erna geen bal raak.. Als ik had geweten dat ik zoveel zou gaan tennissen was ik er nooit aan begonnen :p te laat dus...
  † In Memoriam † zondag 17 oktober 2010 @ 14:48:06 #109
21636 Feestkabouter
pi_87632945
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik heb "gelukkig"? daar nog geen last van ;)

Ik tennis idd veel te veel en het wordt met het seizoen serieuzer en serieuzer.. Momenteel speel ik ook nog op de zondagochtend intern :'), die potten tellen niet mee voor de ranking.

In de winter ga ik eens proberen om in de zaal 3 mnd wat te oefenen. Ik heb namelijk altijd het probleem dat ik na 2mnd tennis bijvoorbeeld de eerste weken erna geen bal raak.. Als ik had geweten dat ik zoveel zou gaan tennissen was ik er nooit aan begonnen :p te laat dus...
waarom? (dat laatste)
waarom tennis je TE veel?
lijden andere dingen eronder?

op zich wel wat mensen hier om in de winter wat ballen mee te slaan, maar ik krijg mezelf echt heel moeilijk in beweging als het niet een echte wedstrijd is....... ik heb adrenaline nodig!
pi_87633137
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:48 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

waarom? (dat laatste)
waarom tennis je TE veel?
lijden andere dingen eronder?

op zich wel wat mensen hier om in de winter wat ballen mee te slaan, maar ik krijg mezelf echt heel moeilijk in beweging als het niet een echte wedstrijd is....... ik heb adrenaline nodig!
Oh nee ik bedoelde het niet serieus ;) Ik vind het een geweldige sport en probeer elk jaar beter te worden. Straks ga ik in de zaal een maand of 3 oefenen. Aantal oefeningen verzonnen en die gaan we testen. Tonnetje ballen en maar slaan :P

Ik heb vaak het probleem dat mensen na 1 uurtje het wel prima vinden. Graag tennis ik 2/3 uur en dan ben ik pas voldaan. Tevens ben ik soms niet "aanwezig" op de baan en sta ik als een natte krant te ballen. Beetje jammer altijd, maar ach soms is het niet je dag.
pi_87666949
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:03 schreef Feestkabouter het volgende:

Ik heb alleen toernooien gespeeld. In totaal 36 wedstrijden waarvan 1 volgens mij een walkover was..
Winst/verlies enkelspel 15/4
Winst/verlies dubbelspel 7/10

En dan nog 9 dubbelwedstrijden op '' interne'' toernooien van de club die niet mee tellen bij de KNLTB. Daarvan 8 wedstrijden gewonnen en 1 verloren. *)
  † In Memoriam † maandag 18 oktober 2010 @ 13:50:48 #112
21636 Feestkabouter
pi_87670589
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 14:53 schreef Drassss het volgende:

Ik heb vaak het probleem dat mensen na 1 uurtje het wel prima vinden. Graag tennis ik 2/3 uur en dan ben ik pas voldaan. Tevens ben ik soms niet "aanwezig" op de baan en sta ik als een natte krant te ballen. Beetje jammer altijd, maar ach soms is het niet je dag.
woon je bij mij in de buurt toevallig? (Utrecht)
pi_87678083
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:50 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

woon je bij mij in de buurt toevallig? (Utrecht)
Omgeving Eindhoven ;)
pi_88074251
iemand toevallig interesse in een adidas tennisshirt ?
pi_88074588
Tennis is gewoon fijn! En ik heb ook redelijk mijn sociale leven met tennis opgebouwd dus niemand die er om rouwt! Is toch geweldig 's avonds te tennissen en vervolgens met dezelfde mensen te zuipen? 2 vliegen in 1 klap *O*

En niet heel veel wedstrijden gespeeld dit jaar...Werd ziek tijdens de voorjaars en was de hele zomer op vakantie of weg en ook geen najaars omdat ik nu in de vs zit.

Single: 4-3
Dubbel: 14-3 (geen herendubbel verloren het hele jaar _O_)
pi_88074631
Jep ik vind het ook geweldig en ben blij dat ik nu ook een winteroptie heb gevonden :)

Nu alweer zin in het voorjaar en de toernooi in de zomer hehe.
pi_88074927
Ik ben straks rond februari afgestudeerd en heb dan alle tijd me vol op mijn tennisseizoen te gooien _O_ Laatste jaren was ik telkens op vakantie en zo tijdens de toernooien, maar nu ga ik het er maar omheen plannen! Eens kijken of ik wat moois kan doen dit jaar :D
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:07:16 #118
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88075779
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 18:21 schreef Schunckelstar het volgende:
iemand toevallig interesse in een adidas tennisshirt ?
staat hij op marktplaats?
pi_88079144
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 19:07 schreef Outlined het volgende:

[..]

staat hij op marktplaats?
nee, alleen op fok!
  donderdag 28 oktober 2010 @ 21:03:43 #120
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88080469
zet hem dan op marktplaats
pi_88141079
Op de laatste speeldag nog even mijn dubbelrating veilig gesteld.
Ik stond 8,0012 ( :') ) maar door 2 overwinningen (mix en hd) stijg ik nu naar 7,86 ongeveer,
dat lijkt me wel genoeg om 7 te blijven (niet dat het veel uitmaakt).
Totaal 4-1 gewonnen (waar we vorige keer schandalig met 2-3 van verloren) en helaas 3e geeindigd.
pi_88143938
7.86 ..blijf je dan niet gewoon een 8?
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:49:25 #123
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88144429
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 16:32 schreef rooneyelst het volgende:
7.86 ..blijf je dan niet gewoon een 8?
Meestal ligt het breakpunt inderdaad rond de x.4 - x.6, verschilt per jaar en rating natuurlijk.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:16:54 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88145238
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 16:49 schreef Salamando het volgende:

[..]

Meestal ligt het breakpunt inderdaad rond de x.4 - x.6, verschilt per jaar en rating natuurlijk.
Hoe lager je rating, hoe minder "moeite" je hoeft te doen om je gemiddelde op te krikken.
Het kan best zo zijn dat je met iets van 7.8 nog 7 kunt blijven. Maar hoe het precies zit weet ik niet. Moet je ff opzoeken op de KNLTB site. Ik ben te lui :P
pi_88151143
Vorig jaar was het 7,9739.
pi_88185348
Gisteren kampioen geworden in de najaarscompetitie *O*

Volgend jaar hoofdklasse :Y

Een mijlpaal bereikt dus...

'speel je competitie?'
'jazeker, hoofdklasse'

Zeg nou zelf, dat klinkt toch errug stoer!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_88186518
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:36 schreef Knipoogje het volgende:
Gisteren kampioen geworden in de najaarscompetitie *O*

Volgend jaar hoofdklasse :Y

Een mijlpaal bereikt dus...

'speel je competitie?'
'jazeker, hoofdklasse'

Zeg nou zelf, dat klinkt toch errug stoer!
_O_
pi_88196233
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 16:49 schreef Salamando het volgende:

Dat gaat nog erg spannend worden bij mij dan... sta 4.52 nu en er komen geen uitslagen meer bij... We hadden nooit dat potje moeten delen toen het zo hard regende en ik mijn singletje weggaf aan een 6.5je terwijl ik zelf 4.9 stond :N

Dubbel gelukkig 3.8, dus da's een dikke 4 :Y
En in de hoofdklasse zijn het vrijwel alleen maar 3tjes (collega viel keertje in bij mix die ook hoofdklasse spelen en die moest tegen een 2,3tje 8)7 ) dus elk potje winst is een megabonus hehe. Al is het nog maar de vraag natuurlijk of ik uberhaupt enige tegenstand kan geven of dat het gewoon 6x tennisles wordt...

Misschien voor de OP:
Eindejaarsrating enkel 2009: 4,5145 (5)
Eindejaarsrating dubbel 2009: 5,0975 (5)
Huidige rating enkel 2010: 4,5226
Huidige rating dubbel 2010: 3,8122

Wapenfeitjes dit jaar:
Competitie: Enkel: 9xwinst, 2xverlies. Dubbel: 9xwinst, 1x verlies
Toernooi: 2x meegedaan. Mix cat. 5: winst. Herendubbel: cat 5: winst
Clubtoernooi (hoofdpoules): single & dubbel, verloren in finale ;( Mix wel gewonnen.

Meest succesvolle jaar ooit voor mij :Y
Heb ook nog nooit zoveel getennist overigens. Minstens 2x per week.

[ Bericht 8% gewijzigd door Knipoogje op 01-11-2010 00:19:45 ]
  woensdag 3 november 2010 @ 19:00:15 #129
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88297014
Ik wil een paar nieuw rackets kopen. Weet iemand een redelijk racket dat weinig kost (50 euro of minder)? Ik tennis al heel lang maar ik merk er weinig van of ik met een goedkop of een duur racket tennis dus koop ik altijd maar goedkope rackets.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  woensdag 3 november 2010 @ 19:01:59 #130
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88297093
wat is je nivo ?
  woensdag 3 november 2010 @ 19:28:36 #131
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_88298238
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:01 schreef Outlined het volgende:
wat is je nivo ?
In principe 6, maar ik speel geen toernooien of competitie meer.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_88298437
kijk gewoon op marktplaats. genoeg gekken die 1 seizoen doen met een set rackets en ze daarna voor weinig doorverkopen. Voor de rest is een racket heel persoonlijk maar head,wilson,prince,dunlop en je zit altijd wel goed. bespanning is ook erg belangrijk..maar als je niet meeer als 50eu in totaal wilt uitgeven is het wel erg lastig.
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2010 @ 19:34:15 #133
21636 Feestkabouter
pi_88298524
quote:
Op woensdag 3 november 2010 19:00 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wil een paar nieuw rackets kopen. Weet iemand een redelijk racket dat weinig kost (50 euro of minder)? Ik tennis al heel lang maar ik merk er weinig van of ik met een goedkop of een duur racket tennis dus koop ik altijd maar goedkope rackets.
een bal terugbrengen lukt me met elk racket wel.
maar echt lekker plaatsen (dus dat een bal uiteindelijk stuitert daar waar ik ook wil dat ie stuitert) dat lukt alleen met een racket dat me goed bevalt.
en ook lekker topspin geven (dus een lekkere swing die ook voor mijn arm/pols lekker is) lukt niet met elk racket. zwaartepunt is erg van belang.
zwaartepunt dichterbij het handvat: controle-racket (beter plaatsen)
zwaartepunt dichterbij de top: power-racket (harder rammen)

ook de demping is van belang: ik heb nu een racket waarvan mijn pols en onderarm flink pijn gaan doen. ben op zoek naar iets beters.
pi_88298589
Wat heel goed is via www.tenniswarehouse.com te kijken. Daar bieden ze soms hele cheape tweedehands demo-rackets aan (die heel erg goed zijn)...En ze bieden sowieso veel tweedehands aan, en als ze dat al niet aanbieden kan je daar sowieso voor goede prijzen rackets kopen.

Ik heb dat laatst gedaan hier in de VS (Je kan uiteraard ook in NL bestellen zover ik weet ;) ) en ik heb zo voor 30 euro een racket kunnen kopen dat ongeveer 200 waard was in originele staat...puur omdat het een demo-racket was. Wat ze ook hebben zijn rackets die uit de roulatie geraken (nieuw model en zo) en die daardoor heel cheap worden...maar desalniettemin heel goed zijn.

Zover mijn tip om aan iets goedkoops te geraken, de rest mogen je wel adviseren over welk :P
pi_88304506
ben van vroegs af aan dunlopfan,
heb ooit 1 jaar met wilson rackets gespeeld, en ik vond het zelf niet wat.
direct weer terug gestapt naar dunlop en dat is toch echt mijn racket.
tegenwoordig de dunlop aerogel 4d 200 in bezit!

maar elk racket is anders, en vooraf is het altijd handig om enkele rackets te testen
pi_88304732
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 21:37 schreef Forgive het volgende:
ben van vroegs af aan dunlopfan,
heb ooit 1 jaar met wilson rackets gespeeld, en ik vond het zelf niet wat.
direct weer terug gestapt naar dunlop en dat is toch echt mijn racket.
tegenwoordig de dunlop aerogel 4d 200 in bezit!

maar elk racket is anders, en vooraf is het altijd handig om enkele rackets te testen
Ik speel ook al mijn hele leven met Dunlop, blijven heerlijke rackets (heb wel andere merken geprobeerd).
Heb nu de m-fill 300 nog (oudjes), volgend seizoen maar eens naar nieuwe Dunlopjes kijken :P.
pi_88304799
Ik ben ooit begonnen met Wilson, en ben altijd bij Wilson gebleven...nooit een reden voor gehad, maar ja...vind het ook wel het mooiste merk :P
pi_88311188
Ik had zo'n 3.5 jaar lang een Tyger.. Prima ding. Nu overgestapt naar Technifibre en dat was een goede keuze :)
pi_88322024
quote:
Op woensdag 3 november 2010 19:35 schreef Norrage het volgende:
Wat heel goed is via www.tenniswarehouse.com te kijken. Daar bieden ze soms hele cheape tweedehands demo-rackets aan (die heel erg goed zijn)...En ze bieden sowieso veel tweedehands aan, en als ze dat al niet aanbieden kan je daar sowieso voor goede prijzen rackets kopen.

Ik heb dat laatst gedaan hier in de VS (Je kan uiteraard ook in NL bestellen zover ik weet ;) ) en ik heb zo voor 30 euro een racket kunnen kopen dat ongeveer 200 waard was in originele staat...puur omdat het een demo-racket was. Wat ze ook hebben zijn rackets die uit de roulatie geraken (nieuw model en zo) en die daardoor heel cheap worden...maar desalniettemin heel goed zijn.

Zover mijn tip om aan iets goedkoops te geraken, de rest mogen je wel adviseren over welk :P
Je moet wel rekening houden met de transportkosten $ 50,00 via Fedex- International Priority Verder moet je ook nog 19% BTW betalen over de prijs van het racket. Maar dan heb je hem ook binnen 48-72 uur in bezit.
Verder kun je ze ook laten bespannen met een snaar naar keuze. Heel goedkoop. Ik had de mijne besnaard met Babolat Xcel Premium voor $15.

Door de hoge transportkosten koop ik er zelf meestal 2 tegelijk.
  donderdag 4 november 2010 @ 12:53:13 #140
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88322779
rackets buiten de EU kopen raad ik ook af: extra kosten zijn gewoon te hoog

Daarom
http://www.tenniswarehouse-europe.com/

:)
pi_88360189
quote:
Op donderdag 4 november 2010 12:53 schreef Outlined het volgende:
rackets buiten de EU kopen raad ik ook af: extra kosten zijn gewoon te hoog

Daarom
http://www.tenniswarehouse-europe.com/

:)
Het kan best voordelig zijn. Het hangt af van de stand van de dollar en wat voor racket je zoekt. In de Liquidation sectie van TennisWarehouse staan vaak rackets aangeboden voor $ 70 - $ 80 die hier ¤ 125 of ¤ 150 kosten. Als je er dan 2 koopt ben je $ 150 kwijt. Komt bij $ 50 aan transportkosten Is $ 200 = ¤ 140 Komt bij 19% BTW over de prijs van de rackets = 0,19 x 150 x 0,7 = ¤ 21

Dus voor ¤ 161 heb je dan 2 rackets die hier ¤ 125 per stuk kosten.

Als je er maar 1 nodig hebt, dan verkoop je de ander en je hebt een goedkoop racket in je handen.

Als je speciale bespanningswensen hebt, dan wordt het voordeel nog veel groter.

N.B. Bij de bovenstaande berekening is uitgegaan van de huidige dollarkoers, waarbij de dollar ongeveer ¤ 0,70 is.

Bij TennisWarehouse Europe hebben ze niet zo'n uitgebreide liquidationsectie.
  vrijdag 5 november 2010 @ 12:45:51 #142
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88360567
Ik heb aardig wat verschillende rackets gehad en getest, maar ik vind Head nog steeds het lekkerste :)
Mijn volgende racket wordt dan ook gewoon weer een Head Prestige, net als nu.
Moet er eigenlijk binnenkort wel weer een paar hebben. Die ik nu heb zijn ook al weer een jaar of 6/7 oud.

Hoewel ik de Babolat Pure Control ook altijd erg lekker vond spelen. Maar dat is al een paar jaar geleden :)
  † In Memoriam † vrijdag 5 november 2010 @ 12:53:27 #143
21636 Feestkabouter
pi_88360851
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:33 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Het kan best voordelig zijn. Het hangt af van de stand van de dollar en wat voor racket je zoekt. In de Liquidation sectie van TennisWarehouse staan vaak rackets aangeboden voor $ 70 - $ 80 die hier ¤ 125 of ¤ 150 kosten. Als je er dan 2 koopt ben je $ 150 kwijt. Komt bij $ 50 aan transportkosten Is $ 200 = ¤ 140 Komt bij 19% BTW over de prijs van de rackets = 0,19 x 150 x 0,7 = ¤ 21

Dus voor ¤ 161 heb je dan 2 rackets die hier ¤ 125 per stuk kosten.

Als je er maar 1 nodig hebt, dan verkoop je de ander en je hebt een goedkoop racket in je handen.

Als je speciale bespanningswensen hebt, dan wordt het voordeel nog veel groter.

N.B. Bij de bovenstaande berekening is uitgegaan van de huidige dollarkoers, waarbij de dollar ongeveer ¤ 0,70 is.

Bij TennisWarehouse Europe hebben ze niet zo'n uitgebreide liquidationsectie.
als ik me niet vergis wordt de btw ook over de 50$ verzendkosten gerekend, dus dan zou het uiteindelijk 7 euro meer zijn.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:39:22 #144
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88362375
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:45 schreef Komakie het volgende:
Ik heb aardig wat verschillende rackets gehad en getest, maar ik vind Head nog steeds het lekkerste :)
Moet er eigenlijk binnenkort wel weer een paar hebben. Die ik nu heb zijn ook al weer een jaar of 6/7 oud.

Hoewel ik de Babolat Pure Control ook altijd erg lekker vond spelen. Maar dat is al een paar jaar geleden :)
De Pure Control? De pure storm bedoel je? Je die is ook fijn. Qua specs bijna identiek aan de prestige.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:04:11 #145
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88363285
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 13:39 schreef Outlined het volgende:

[..]

De Pure Control? De pure storm bedoel je? Je die is ook fijn. Qua specs bijna identiek aan de prestige.
Nee de Pure Control.
Ik zei al dat het een paar jaar geleden was ;)

Dat was waarschijnlijk voor jouw tijd :+
pi_88364044
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:53 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

als ik me niet vergis wordt de btw ook over de 50$ verzendkosten gerekend, dus dan zou het uiteindelijk 7 euro meer zijn.
Bedankt, zou kunnen, maar zou eigenlijk niet mogen.
Maar doet verder niet af van het punt dat ik wilde maken dat het toch aantrekkelijk kan zijn om rackets in de VS te kopen.
Ze hebben bv nu de Wilson KFactor Kobra Tour in de aanbieding voor $ 89. Als je er 2 koopt kom je op een stukprijs van ongeveer ¤ 90- ¤ 95.

Bij Tennisarena bieden ze hem aan voor ¤ 149,35 per stuk als je er 2 koopt , anders ¤ 158,35

NB. Dan moet je wel een Kfactor Kobra Tour willen hebben natuurlijk!
pi_88364747
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 12:45 schreef Komakie het volgende:

Ik dacht dat jij een nBlade had?

Ik ben ook een grote Head -fan.

Hoewel ik 2 Prestiges LM MP en een Tour Classic heb, heb ik gemerkt dat ze voor mij net iets te zwaar zijn.

Daarom ben ik toch teruggeschakeld naar iets lichtere Heads, zoals de Fxp Prestige Team, en de LM Instinct en de MG Instinct.
De Radicals zoals de LM en de Agassi konden mij niet zo bekoren.

Ik kan het beste uit de voeten met de LM Instinct. De FXP Prestige Team is meer voor fun en als ik vermoeid ben. Echter: Hoewel ik echt lekker speel met de Instinct mis ik de precisie en en het sublieme gevoel van de Prestige bij het volleren. Maar elke voordeel heeft zijn nadeel.

Als ik de reviews over de Prestige lees krijg ik de indruk dat de beste al 20 jaar geleden zijn gemaakt.
Head brengt sindsdien elke 2 jaar een nieuwe prestige op de markt, maar de echte Profs spelen nog steeds met de Prestiges van 20 jaar geleden, alleen gebruiken ze een paintjob om hem op de nieuwste versies van de Prestige te laten lijken.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:51:29 #148
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88365257
Het is grafweer :r
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:02:31 #149
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88365710
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:39 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij een nBlade had?

Ik ben ook een grote Head -fan.

Hoewel ik 2 Prestiges LM MP en een Tour Classic heb, heb ik gemerkt dat ze voor mij net iets te zwaar zijn.

Daarom ben ik toch teruggeschakeld naar iets lichtere Heads, zoals de Fxp Prestige Team, en de LM Instinct en de MG Instinct.
De Radicals zoals de LM en de Agassi konden mij niet zo bekoren.

Ik kan het beste uit de voeten met de LM Instinct. De FXP Prestige Team is meer voor fun en als ik vermoeid ben. Echter: Hoewel ik echt lekker speel met de Instinct mis ik de precisie en en het sublieme gevoel van de Prestige bij het volleren. Maar elke voordeel heeft zijn nadeel.

Als ik de reviews over de Prestige lees krijg ik de indruk dat de beste al 20 jaar geleden zijn gemaakt.
Head brengt sindsdien elke 2 jaar een nieuwe prestige op de markt, maar de echte Profs spelen nog steeds met de Prestiges van 20 jaar geleden, alleen gebruiken ze een paintjob om hem op de nieuwste versies van de Prestige te laten lijken.
Een Nblade :?
Nooit gehad :P

Ik heb al jaren de Prestige LM. Ben er altijd wel tevreden mee geweest hoewel hij nog wat stijver is dan de andere types.

Ze spelen trouwens lang niet allemaal met paintjobs. De flexpoint is nog wat langer populair geweest dan de serie die erna komt.

Eigenlijk zou ik nog wel een paar Flexpoints willen hebben. Toen die uit kwam had ik die LM's nog niet zo lang dus had geen nieuwe rackets nodig. Heb er uiteindelijk wel een beetje spijt van.

Mocht iemand nog een paar (nieuwe) hebben liggen....
Gripmaatje 4 en de MP versie :P
pi_88547171
Heerlijk hè, die Flexpoint... o wacht ik heb er zelf ook 2 (wel de Radical)! Echt heerlijke rackets, ik heb er anderhalf jaar geleden twee voor 80 euro gekocht (40 per racket O+) tweedehands, omdat die kerel zelf nieuwe Microgel's had gehaald en er blijkbaar snel vanaf moest.

Aankomend weekend zijn hier de dubbel clubkampioenschappen, het wordt alleen baggerweer helaas. Ik weet nog wel dat we 2 jaar geleden rond dezelfde periode in de sneeuw hebben staan spelen :').
  woensdag 10 november 2010 @ 11:07:26 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88548026
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 10:38 schreef Bak_Beest het volgende:
Heerlijk hè, die Flexpoint... o wacht ik heb er zelf ook 2 (wel de Radical)! Echt heerlijke rackets, ik heb er anderhalf jaar geleden twee voor 80 euro gekocht (40 per racket O+) tweedehands, omdat die kerel zelf nieuwe Microgel's had gehaald en er blijkbaar snel vanaf moest.

Aankomend weekend zijn hier de dubbel clubkampioenschappen, het wordt alleen baggerweer helaas. Ik weet nog wel dat we 2 jaar geleden rond dezelfde periode in de sneeuw hebben staan spelen :').
Ik kan de Prestige MP Flexpoint nergens meer vinden :(
Misschien ook omdat we al 2 generaties verder zijn, maar dan nog is het wel jammer.

Tennisrackets zijn trouwens 1 van de weinige dingen waarbij het me geen reet boeit of het nou het nieuwste model is of niet.
Bij snowboards is dat bijvoorbeeld een heel ander verhaal

:D
pi_88548943
Aankomend weekend worden trouwens de eind ratings bekend gemaakt.
  † In Memoriam † woensdag 10 november 2010 @ 11:56:09 #153
21636 Feestkabouter
pi_88549739
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 11:07 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik kan de Prestige MP Flexpoint nergens meer vinden :(
Misschien ook omdat we al 2 generaties verder zijn, maar dan nog is het wel jammer.

Tennisrackets zijn trouwens 1 van de weinige dingen waarbij het me geen reet boeit of het nou het nieuwste model is of niet.
Bij snowboards is dat bijvoorbeeld een heel ander verhaal

dan moet je (net als ik) de komende vrijdagen misschien eens naar de testavonden in Zoetermeer!
ik heb de afgelopen weken al een paar nieuwe boards getest, en ik weet inmiddels zeker dat ik mijn oude board ga wegdoen en een nieuwe ga kopen!
pi_88549792
Ik ben 4 jaar geleden overgestapt van babolat naar head flexpoint en zal nu nooit meer terug willen!
  woensdag 10 november 2010 @ 18:49:54 #155
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88565433
Worden aanstaand weekend de nieuwe ratings voor volgens seizoen bekend gemaakt ?
pi_88565533
Vanaf volgende week weer lekker in Nederland tennissen!! :D

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:49 schreef Outlined het volgende:
Worden aanstaand weekend de nieuwe ratings voor volgens seizoen bekend gemaakt ?
En gast, of je maakt een opmerking die ik niet snap, of je hebt de posts boven je niet gelezen? :D
  woensdag 10 november 2010 @ 18:54:19 #157
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88565611
overheen gelezen
  woensdag 10 november 2010 @ 19:15:26 #158
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88566523
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:52 schreef Norrage het volgende:
Vanaf volgende week weer lekker in Nederland tennissen!! :D

Lekker met kutweer :D
pi_88583529
Als de voorspellingen kloppen, hoef je vanmiddag met je service opgooi je racket niet meer tegen de bal te slaan want die bal waait vanzelf wel tering hard weg :')
  donderdag 11 november 2010 @ 10:02:40 #160
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88585115
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 08:39 schreef Bak_Beest het volgende:
Als de voorspellingen kloppen, hoef je vanmiddag met je service opgooi je racket niet meer tegen de bal te slaan want die bal waait vanzelf wel tering hard weg :')
Heerlijk dat binnentennis 8-)
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2010 @ 11:48:12 #161
21636 Feestkabouter
pi_88588984
quote:
dat telt alleen niet, je racket moet de bal raken
pi_88589783
quote:
Hopen dat je tegen een moonballer moet, want die gaat het lastig krijgen vandaag :')
pi_88608438
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 10:02 schreef Komakie het volgende:
Heerlijk dat binnentennis 8-)
kunstgravel O+
pi_88616941
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:05 schreef Drassss het volgende:

[..]

Hopen dat je tegen een moonballer moet, want die gaat het lastig krijgen vandaag :')
wtf is een moonballer? :@
  † In Memoriam † donderdag 11 november 2010 @ 23:44:51 #165
21636 Feestkabouter
pi_88618175
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 23:10 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

wtf is een moonballer? :@
iemand die zijn ballen via de moon naar jou stuurt
pi_88619895
een ijsco man..met zijn schepballen ;) aka moonballer
pi_88625747
aha, iemand die steeds van die irritante hoge boogballen speelt dus :P
pi_88625951
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Schunckelstar het volgende:
aha, iemand die steeds van die irritante hoge boogballen speelt dus :P
:Y
  vrijdag 12 november 2010 @ 10:27:18 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88626591
Damn, gisteren weer anderhalf uur getraind en het ging een uur en een kwartier echt helemaal ruk.
Daarna gingen we partijtje spelen 3 tegen 1. En op het moment dat ik alleen stond sloeg ik alles goed :D
returnwinners, passeerslagen, volleys, aces. Alles lukte :D
  zaterdag 13 november 2010 @ 11:42:10 #170
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88666122
de afrondingen voor volgend seizoen zijn bekend gemaakt, alleen waarom een 6.3 in de dubbel niet goed genoeg is voor een 6 is mij een raadsel ?
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2010 @ 11:50:40 #171
21636 Feestkabouter
pi_88666327
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:42 schreef Outlined het volgende:
de afrondingen voor volgend seizoen zijn bekend gemaakt, alleen waarom een 6.3 in de dubbel niet goed genoeg is voor een 6 is mij een raadsel ?
waar dan?
volgens de KNLTB gebeurt dat maandag pas

inloggen lukt op dit moment niet:
"Gebruiker (bondsnummer) en/of wachtwoord is onjuist."
dat is niet waar, die zijn wel goed.
pi_88666337
hmm die site ligt er weer eens uit..ben benieuwd of ik een 4 ben gebleven..
pi_88666363
Oeh blijf ik dan 6 met 5.3 of alleen voor 6.3??:p straks eens kijken, linkje?
pi_88666466
toernooi.nl
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2010 @ 11:58:59 #175
21636 Feestkabouter
pi_88666602
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:55 schreef rooneyelst het volgende:
toernooi.nl
specifieker?
ik kan het niet vinden
pi_88666717
Volgens mij is er nog niks bekend. Maar hebben ze alleen de actuele rating aangepast als dit nodig is/was..?? Die van mij was gister iig al bijgesteld met 0,1 punt. Maar mijn speelsterkte is nog niet aangepast, volgens mij gebeurt dit pas maandag?
pi_88667025
Hmm feit is dat ze hele rare dingen doen met die ratings nu...Krijg er ineens 0.5 bij in de dubbel? En sowieso is die tienden-bijstelling die ze elk jaar doen pas ná de afronding...Ik heb het gevoel dat ze nog even aan het experimenteren zijn...dus nog even wachten :P
pi_88667038
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 11:58 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

specifieker?
ik kan het niet vinden
je naam invoeren en dan spelers details..of gewoon inloggen dmv je knltb nummer.
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2010 @ 12:12:32 #179
21636 Feestkabouter
pi_88667039
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:02 schreef DKkuis het volgende:
Volgens mij is er nog niks bekend. Maar hebben ze alleen de actuele rating aangepast als dit nodig is/was..?? Die van mij was gister iig al bijgesteld met 0,1 punt. Maar mijn speelsterkte is nog niet aangepast, volgens mij gebeurt dit pas maandag?
nou dat laatste weet ik nog even niet.
ze maken maandag de grenzen en de nieuwe speelsterkte bekend, maar of ze dan ook meteen de speelsterktes daadwerkelijk aanpassen.......
als je dit jaar nog aan een indoortoernooi meedoet is je 2010-speelsterkte namelijk nog bepalend of je mag meedoen.

.

Het spelen van wintertoernooien en de speelsterkte die vanaf 1 januari 2011 van kracht wordt

Het jaar voor de speelsterktebepaling loopt van half november tot half november. Op dat moment
wordt de speelsterkte voor het nieuwe jaar vastgesteld en dit is gelijk ook het moment om aan een
nieuw speelsterktejaar te beginnen. Met de ledenpas met de oude speelsterkte kunnen spelers tot 31 maart 2011 aantonen lid van de KNLTB te zijn. De resultaten behaald vanaf 15 november worden berekend op basis van de speelsterkte van 2011 en tellen dus mee voor de speelsterkte van 2012.

Let op! Voor de wintertoernooien geldt dat vanaf 1 januari 2011 de nieuwe speelsterkte
van 2011 bepalend is voor deelname aan een toernooionderdeel.
Spelers die, per ongeluk, in een te lage categorie inschrijven worden door de controlefunctie van de toernooiprogrammas automatisch gesignaleerd.
De controle voor de toernooien met een aanvangsdatum die valt in 2010 gebeurt op basis van de
speelsterkte 2010. De controle voor de toernooien die beginnen op 1 januari 2011 of later gebeurt op basis van de speelsterkte 2011.
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2010 @ 12:16:09 #180
21636 Feestkabouter
pi_88667176
WOW!! (ik heb nu ook resultaten uit de KNLTB-database gekregen)
In de enkel lijk ik er 0,87 bij te krijgen!!!
Laten we maar uitgaan van wat experimenteren......

Spelersprofiel: Puk, P. (Man, 12345678) vanaf 13-11-2010
Speelsterkte enkel 7 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 7,1850 Rating dubbel 6,0963
Eindejaarsrating enkel 2010 6,3146 Eindejaarsrating dubbel 2010 5,8289
pi_88667237
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 12:16 schreef Feestkabouter het volgende:

Als ik er nu over nadenk was het vorig jaar ook raar, eerst meteen even speculeren en zo en toen bleek het allemaal anders zijn. Ik kijk maandag wel weer ;)
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2010 @ 12:18:23 #182
21636 Feestkabouter
pi_88667252
ik kom inmiddels ook tot de conclusie dat dat verstandiger is :)
pi_88667561
quote:

Ze gebruiken jou vast als proefkonijn
pi_88669432
Er staat nu wel dat ik 5 in de dubbel ben, dus dat klopt op zich. Alleen actueel staat het nog niet goed. Was vorig jaar ook zo :) Maar je pasjes rating kun je dus denk ik al eruit halen :)
pi_88669518
Jammer, nog steeds 7/7
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2010 @ 13:57:41 #186
21636 Feestkabouter
pi_88670102
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:30 schreef Norrage het volgende:
Er staat nu wel dat ik 5 in de dubbel ben, dus dat klopt op zich. Alleen actueel staat het nog niet goed. Was vorig jaar ook zo :) Maar je pasjes rating kun je dus denk ik al eruit halen :)
dus dat zou betekenen dat ik in de HE nog steeds een 7 ben, met mijn actuele rating van 6,3?
kan in theorie, maar ik denk dat het waarschijnlijker is dat je de nieuwe speelsterkte (ik denk dat dat is wat je bedoelt met pasjes-rating) er nog niet uit kunt halen.
lijkt mij tenminste.......
  † In Memoriam † zaterdag 13 november 2010 @ 14:05:15 #187
21636 Feestkabouter
pi_88670300
quote:

ze zijn druk bezig.
ratings zijn allemaal nog hetzelfde, maar speelsterkte is wel gewijzigd.
HE 7 is veranderd naar HE 6

Speelsterkte enkel 6 Speelsterkte dubbel 6

opmaakvraagje: is er een mogelijkheid om tabs te plaatsen in de posts?
als ik deze post opmaak (met een hoop spaties om de cijfers netjes onder elkaar te krijgen) ziet het er netjes uit, ook als ik edit, maar in het topic blijft het een chaosje.
pi_88670741
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:05 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

ze zijn druk bezig.
ratings zijn allemaal nog hetzelfde, maar speelsterkte is wel gewijzigd.
HE 7 is veranderd naar HE 6

opmaakvraagje: is er een mogelijkheid om tabs te plaatsen in de posts?
als ik deze post opmaak (met een hoop spaties om de cijfers netjes onder elkaar te krijgen) ziet het er netjes uit, ook als ik edit, maar in het topic blijft het een chaosje.
Dat zei ik van die speelsterkte ja :) En hoe je zo kan posten, geen idee..vraag ik me ook wel eens af (en niet alleen op dit forum)
pi_88674304
Hmm, ik zit echt op het randje van 5/6 in de enkel. Ik begon vorig jaar als 8,5555 (ofzoiets). Nu staat er

Rating enkel 5,4325 Rating dubbel 6,4190
Eindejaarsrating enkel 2010 5,4325 Eindejaarsrating dubbel 2010 6,4190

Ik hoop eigenlijk dat ik toch een 5 op m'n pasje krijg, ik ben benieuwd hoe de grenzen liggen :P
pi_88674370
Grenzen enkel liggen rond de 5.3 meestal...5.4 laag...dus wss blijf je 6 :P
pi_88674550
Oh, lang niet hier geweest :o
Ben benieuwd...
Rating enkel 5,3532
Rating dubbel 5,5577

Hoop dat er nog iets acceleratie op zit, anders ga ik terug naar de 6 met mn dubbel vrees ik.
~Si vis amari, ama~
pi_88674667
Die acceleratie zou ik niet op hopen, die komt waarschijnlijk na je pasjesrating-bepaling :)
maar je zit wel randje ja...Denk dat je misschien nog net wel 5 blijft...
  zaterdag 13 november 2010 @ 17:28:10 #193
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_88675098
Rating enkel 5,1510 Rating dubbel 5,2200
Eindejaarsrating enkel 2010 5,1510 Eindejaarsrating dubbel 2010 5,2200

*O*
pi_88675160
Ik word bijna jaloers op die ratings van jullie.
pi_88675168
Rating enkel 5,4922 Rating dubbel 5,8292
Eindejaarsrating enkel 2010 5,4922 Eindejaarsrating dubbel 2010 5,8292

Waarschijnlijk net geen 5 in de enkel, al ligt dit natuurlijk aan de grenzen die nog gesteld gaan worden :) .
pi_88675222
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:30 schreef luckass het volgende:
Ik word bijna jaloers op die ratings van jullie.
Speelsterkte enkel 6 Speelsterkte dubbel 5
Rating enkel 5,4802 Rating dubbel 5,4643
Eindejaarsrating enkel 2010 5,4802 Eindejaarsrating dubbel 2010 5,4643
pi_88675295
quote:
16s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:32 schreef Norrage het volgende:

[..]

Speelsterkte enkel 6 Speelsterkte dubbel 5
Rating enkel 5,4802 Rating dubbel 5,4643
Eindejaarsrating enkel 2010 5,4802 Eindejaarsrating dubbel 2010 5,4643
Bedankt. Volgend jaar maar weer eens proberen 6 te worden.
pi_88675363
Ik ben zo blij dat ik 6 ben gebleven in de single. Nu kan ik lekker veel spelen deze zomer als ik lekker net afgestudeerd ben en even alle tijd heb *O* Ik ga keihard heersen en master worden in de 6! :P
pi_88675457
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:37 schreef Norrage het volgende:
Ik ben zo blij dat ik 6 ben gebleven in de single. Nu kan ik lekker veel spelen deze zomer als ik lekker net afgestudeerd ben en even alle tijd heb *O* Ik ga keihard heersen en master worden in de 6! :P
Ik schrijf me gewoon in voor hetzelfde toernooi, en tik je er in de finale af ~O>
pi_88675511
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:41 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Ik schrijf me gewoon in voor hetzelfde toernooi, en tik je er in de finale af ~O>
Grr, welk district ben jij? :D
Elk jaar zijn er wel een paar spelers die te goed zijn voor de klasse, ik hoop dat ik er dit jaar eentje van ben O-) }) (en dan niet laf als een 9tje die 4 waard is in de 7 spelen ofzo, dat heb je natuurlijk ook nog)
pi_88675663
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:43 schreef Norrage het volgende:

[..]

Grr, welk district ben jij? :D
Elk jaar zijn er wel een paar spelers die te goed zijn voor de klasse, ik hoop dat ik er dit jaar eentje van ben O-) }) (en dan niet laf als een 9tje die 4 waard is in de 7 spelen ofzo, dat heb je natuurlijk ook nog)
District Limburg/Brabant. Ik wil eigenlijk ook wel een jaartje heersen in de 6, dusseh kunnen we een deal maken Norrage door uit elkaars vaarwater te blijven :D ?
pi_88675827
Oh dan kom ik je niet tegen :P Of er moet een soort landelijke masters zijn met alle kampioenen tegen elkaar ;)
  zaterdag 13 november 2010 @ 18:14:47 #203
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88676416
ben alsnog een 6 geworden in de dubbel *O* maar trust me, er stond een 7 vanochtend !!!!!!!
pi_88676466
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:13 schreef Norrage het volgende:
Die acceleratie zou ik niet op hopen, die komt waarschijnlijk na je pasjesrating-bepaling :)
maar je zit wel randje ja...Denk dat je misschien nog net wel 5 blijft...
volgens mij is er altijd eerst acceleratie, dan pas bepaling van de speelsterkte. Daar is de acceleratie/demping juist voor ;)
~Si vis amari, ama~
pi_88676493
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 november 2010 17:48 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

District Limburg/Brabant. Ik wil eigenlijk ook wel een jaartje heersen in de 6, dusseh kunnen we een deal maken Norrage door uit elkaars vaarwater te blijven :D ?
speel je ook in Noord/Oost-Brabant?
~Si vis amari, ama~
pi_88676518
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 18:16 schreef FedExpress het volgende:

[..]

volgens mij is er altijd eerst acceleratie, dan pas bepaling van de speelsterkte. Daar is de acceleratie/demping juist voor ;)
We hebben het over een verschillende acceleratie denk ik ;)
pi_88676547
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 18:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

We hebben het over een verschillende acceleratie denk ik ;)
Oh, okee :P
quote:
Dit gebeurt op basis van de eindejaarsrating die voortkomt uit het gemiddelde van de behaalde resultaten gedurende het seizoen, eventueel gecorrigeerd met een acceleratiewaarde, dempingwaarde of inactiviteitwaarde.

http://knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=330
Die bedoel ik ;)
~Si vis amari, ama~
pi_88677330
Speelsterkte enkel 7 Speelsterkte dubbel 8
Rating enkel 7,4825 Rating dubbel 8,6376
Eindejaarsrating enkel 2010 7,4825 Eindejaarsrating dubbel 2010 8,6376

De speelsterkte is nu iig aangepast, want vannochtend was ik nog 8 in de enkel..
pi_88677773
quote:
Op zaterdag 13 november 2010 18:20 schreef FedExpress het volgende:

[..]

Oh, okee :P

[..]

Die bedoel ik ;)
ja die is er voor jeugd- of senioren spelers (en dus inactiviteit), maar je hebt ook een soort correctie van een paar tienden aan het einde van het jaar net na je ratingbepaling...
  zaterdag 13 november 2010 @ 19:08:54 #210
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88677819
Dammit!

Geen hol opgeschoten met mijn rating tov eind vorig jaar :(

Voornamelijk omdat ik na de vakantieperiode nog zo nodig een paar toernooien moest spelen. Aangezien ik weinig gespeeld had maar 1 potje gewonnen. Bijna een half punt omlaag gegaan :(
Anders was ik misschien vorig jaar net 4 geworden. Of niet natuurlijk :P
Maar dan had ik er dichter tegen aan gezeten.

Volgend jaar maar weer beter.

Ik heb me in ieder geval uitgeschreven bij mijn oude vereniging en ik ga nu voor KJLTC Kampen tennissen. Ik train er nu al dus dat ik wel een lekkere binnenkomer. :)
Als het goed is heb ik komende zomer in ieder geval ook training. Ik had deze winter zelfs wel 2 of 3 keer in de week kunnen trainen. Maar ja.... tijd en geld he. 8)7
pi_88678363
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 19:07 schreef Norrage het volgende:

[..]

ja die is er voor jeugd- of senioren spelers (en dus inactiviteit), maar je hebt ook een soort correctie van een paar tienden aan het einde van het jaar net na je ratingbepaling...
Ik val niet meer onder de jeugd, maar vorig jaar was er ook een paar tiende correctie. Dat was volgens mij voor de ratingbepaling. Anders was ik vorig jaar ook al 6 volgens mij.
~Si vis amari, ama~
pi_88681218
Daar zijn de acceleraties, grenzen etc. te vinden :).
pi_88681376
Dat is raar. Ik ben opeens dit:

Rating enkel 6,5949 Rating dubbel 7,1026
Eindejaarsrating enkel 2010 6,9949 Eindejaarsrating dubbel 2010 7,1026

Ik kom dus een paar honderdste te kort voor een 6 :')
pi_88681509
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:07 schreef Drassss het volgende:
Dat is raar. Ik ben opeens dit:

Rating enkel 6,5949 Rating dubbel 7,1026
Eindejaarsrating enkel 2010 6,9949 Eindejaarsrating dubbel 2010 7,1026

Ik kom dus een paar honderdste te kort voor een 6 :')
Nee, dat is je acceleratie aan het begin van het jaar en heeft niets te maken met je eindejaarsrating :P. Bij mij hetzelfde, je dubbel gaat ook nog omlaag met 0,4 !
pi_88681540
Laat maar.

[ Bericht 91% gewijzigd door Wereldgozer op 13-11-2010 21:21:14 ]
pi_88681598
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef luckass het volgende:

[..]

Nee, dat is je acceleratie aan het begin van het jaar en heeft niets te maken met je eindejaarsrating :P. Bij mij hetzelfde, je dubbel gaat ook nog omlaag met 0,4 !
Uhm dan begrijp ik het niet helemaal. Hoe moet ik nu mijn rating voor 2011 zien + wat op mijn pasje komt te staan:

Een 7 op mijn pasje en dus die 6,9 / 7,1 of iets anders?
pi_88681764
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:15 schreef Drassss het volgende:

[..]

Uhm dan begrijp ik het niet helemaal. Hoe moet ik nu mijn rating voor 2011 zien + wat op mijn pasje komt te staan:

Een 7 op mijn pasje en dus die 6,9 / 7,1 of iets anders?
quote:
Basisresultaten aangepast bij spelers met DSS resultaten
Net als afgelopen jaren is bij een groot aantal spelers het basisresultaat aangepast. Hierdoor
beginnen deze spelers met een rating die 0,1, 0,2 of 0,4 beter is dan de eindejaarsrating van 2010.

Op deze manier wordt voorkomen dat op korte termijn de promotie- en/of degradatiegrenzen niet
meer op een acceptabele manier kunnen worden vastgesteld.
Er kan anders een situatie ontstaan dat een speler met een rating van 8,xxxx speelsterktecategorie 7
zou moeten worden. Om dit te voorkomen zijn de basisresultaten van de spelers die dit jaar ten
minste één DSS resultaat hebben gehaald als volgt aangepast.
Voor zover ik het snap wordt je basisresultaat inderdaad met 4 tienden verlaagd.
pi_88681852
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:20 schreef luckass het volgende:

[..]

[..]

Voor zover ik het snap wordt je basisresultaat inderdaad met 4 tienden verlaagd.
Oke dank. We zien het vanzelf.
pi_88681881
Wellicht ten overvloede, hier staat een duidelijk voorbeeld.

quote:
Voorbeelden
Jan is categorie 6 in het enkelspel en categorie 5 in de dubbel.
Zijn eindejaarsrating 2010 is in het enkelspel 6,1287 en het dubbelspel 5,4232
Aangezien hij afgelopen jaar in zowel enkel- als dubbelspel DSS resultaten geboekt heeft, wordt
zijn rating in het enkelspel met 0,2 aangepast en die in het dubbelspel niet, want 0 geeft geen
verschil (zie zwart kader).
Zijn basisresultaten aan het begin van het seizoen zijn dan als volgt:
Enkelspel: 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287
Rating: 35,5722 : 6 = 5,9287
Dubbelspel: 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232
Rating: 32,5392 : 6 = 5,4232
pi_88683019
Weer aangepast :P

Rating enkel 5,2325 Rating dubbel 6,4190

Volgens mij gaat het toch nog een 5 worden. Dat zou wel lekker zijn, van de 8 naar de 5 in 1 jaar :P
pi_88683074
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:01 schreef Wokschotel het volgende:
Weer aangepast :P

Rating enkel 5,2325 Rating dubbel 6,4190

Volgens mij gaat het toch nog een 5 worden. Dat zou wel lekker zijn, van de 8 naar de 5 in 1 jaar :P
Helaas niet. Kijk nog even naar wat hierboven allemaal staat :P.
pi_88684814
Ja ik ben straks ook een 6je die als 5.2 begint *O*
Vorig jaar was dat dus ook, nog steeds raar gegeven hoor, maar na de pasjeratingbepaling gaan er dus nog tienden af en zo :D Vorig jaar begon eindigde ik als 5.6 en werd het nog 5.4 :D En nu dus 5.4 naar 5.2

Maar waarom de dubbel nu hetzelfde blijft snap ik dan weer niet :?
pi_88684890
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 22:51 schreef Norrage het volgende:
Ja ik ben straks ook een 6je die als 5.2 begint *O*
Vorig jaar was dat dus ook, nog steeds raar gegeven hoor, maar na de pasjeratingbepaling gaan er dus nog tienden af en zo :D Vorig jaar begon eindigde ik als 5.6 en werd het nog 5.4 :D En nu dus 5.4 naar 5.2

Maar waarom de dubbel nu hetzelfde blijft snap ik dan weer niet :?
Het staat wel duidelijk op de site nu op zich, zeker voor mij als 7 de moeite.
Als ik die wedstrijd tegen die 8.5 niet had verloren had ik nu 6,xxx geweest.

Edit: en de dubbel zal morgen nog wel gedaan worden.
  zaterdag 13 november 2010 @ 23:45:44 #224
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_88686342
dit weekend is niet het beste moment om je rating te checken, ze zijn continu aan het aanpassen.
pi_88686586
Valt me trouwens net op dat bij mij 1 DSS-resultaat is aangepast,
die jongen waar ik van verloor is van 8,999 naar 6.7 gegaan dit jaar.
  zondag 14 november 2010 @ 01:24:10 #226
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88689484
Knltb site is down.... (lekkere tijd om mijn rating te kijken ik weet het :P )
pi_88689520
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 01:24 schreef Komakie het volgende:
Knltb site is down.... (lekkere tijd om mijn rating te kijken ik weet het :P )
toernooi.nl bekijken
pi_88693819
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 23:52 schreef luckass het volgende:
Valt me trouwens net op dat bij mij 1 DSS-resultaat is aangepast,
die jongen waar ik van verloor is van 8,999 naar 6.7 gegaan dit jaar.
Ik zie het bij mij ook, 7,7 ziet toch beter uit dan 10,0000 haha. :@
Maar als ik het dus begrijp uit voorgaande posts is dit niet de definitieve rating?
pi_88693974
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 11:14 schreef senswal het volgende:

[..]

Ik zie het bij mij ook, 7,7 ziet toch beter uit dan 10,0000 haha. :@
Maar als ik het dus begrijp uit voorgaande posts is dit niet de definitieve rating?
Gewoon even wachten tot morgen, hoe moeilijk het ook is voor ons ratingverslaafden.
Mijn dubbelrating is ook weer aangepast met de acceleratie.
pi_88695858
Rating enkel 3,9474 - Op naar de 3! :D
pi_88696015
Volgens mij draai je echt overuren als je bij de knltb werkt.
  † In Memoriam † zondag 14 november 2010 @ 13:55:43 #232
21636 Feestkabouter
pi_88697950
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 21:25 schreef luckass het volgende:
Wellicht ten overvloede, hier staat een duidelijk voorbeeld.

Voorbeelden
Jan is categorie 6 in het enkelspel en categorie 5 in de dubbel.
Zijn eindejaarsrating 2010 is in het enkelspel 6,1287 en het dubbelspel 5,4232
Aangezien hij afgelopen jaar in zowel enkel- als dubbelspel DSS resultaten geboekt heeft, wordt
zijn rating in het enkelspel met 0,2 aangepast en die in het dubbelspel niet, want 0 geeft geen
verschil (zie zwart kader).
Zijn basisresultaten aan het begin van het seizoen zijn dan als volgt:
Enkelspel: 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287
Rating: 35,5722 : 6 = 5,9287
Dubbelspel: 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232
Rating: 32,5392 : 6 = 5,4232

waar vind je dat?
ik ben vooral benieuwd naar dat zwarte kader, want ik snap dit zinnetje absoluut niet:
"want 0 geeft geen verschil (zie zwart kader)"
en daarnaast is mij het idee achter de accelleratie nog niet duidelijk.
pi_88698174
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 13:55 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

waar vind je dat?
ik ben vooral benieuwd naar dat zwarte kader, want ik snap dit zinnetje absoluut niet:
"want 0 geeft geen verschil (zie zwart kader)"
en daarnaast is mij het idee achter de accelleratie nog niet duidelijk.
Sorry, dat zwarte kader is gewoon de acceleratie per speelsterkte.
De 5 krijgt dit jaar geen acceleratie, vandaar de 0.
Het idee erachter is volgens mij een betere verdeling over de speelsterktes.

http://www.knltb.nl/cms/s(...)79-83AB-B4B5C55A0BA8
  † In Memoriam † maandag 15 november 2010 @ 11:01:32 #234
21636 Feestkabouter
pi_88731151
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 14:03 schreef luckass het volgende:

[..]

Sorry, dat zwarte kader is gewoon de acceleratie per speelsterkte.
De 5 krijgt dit jaar geen acceleratie, vandaar de 0.
Het idee erachter is volgens mij een betere verdeling over de speelsterktes.

http://www.knltb.nl/cms/s(...)79-83AB-B4B5C55A0BA8
eigenlijk is het logischer om de mensen die GEEN partijen hebben gespeeld een klein stapje terug te laten zakken.
pi_88731328
7/7, 6.5 / 6,7 geworden :)

Tevreden en volgend jaar op naar de 6!
pi_88731343
quote:
Op maandag 15 november 2010 11:01 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

eigenlijk is het logischer om de mensen die GEEN partijen hebben gespeeld een klein stapje terug te laten zakken.
Doen ze ook
  maandag 15 november 2010 @ 11:36:15 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88732200
Met de dubbel een tiende vooruit gegaan na de correctie, de enkel maakt geen hol uit :(

Op dit moment: Enkel: 4,8939 Dubbel: 4,2949

Ik zit nu in district Flevoland en Gelderland. Iets minder sterk dan Utrecht. Geeft me mogelijkheden om in de 4 weer te komen ;)
pi_88736157
Helaas 6 geworden in de dubbel.
5.5577 niet genoeg om 5 te blijven. Na bepaling is er nog wel 0.2 vanaf gegaan, dus goede basis om weer terug naar de 5 te gaan.
~Si vis amari, ama~
pi_88736320
Wel relaxed dat ik 6 blijf in de single, maar eigenlijk kutter dat ik wel 5 ben geworden in de dubbel...dat betekent ten eerste minder toernooitjes met minder wedstrijd per toernooitje, maar ook dat ik met al mijn partners niet meer kan spelen :( Die waren meestal toch "mindere" 6jes en ik een "beter" 6je waardoor we goed waren in de 6...maar in de 5 wordt het denk ik altijd 1e ronde exit...

Maar goed, wat nieuwe partners zoeken! *O*
  maandag 15 november 2010 @ 14:25:44 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88737739
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:46 schreef Norrage het volgende:
Wel relaxed dat ik 6 blijf in de single, maar eigenlijk kutter dat ik wel 5 ben geworden in de dubbel...dat betekent ten eerste minder toernooitjes met minder wedstrijd per toernooitje, maar ook dat ik met al mijn partners niet meer kan spelen :( Die waren meestal toch "mindere" 6jes en ik een "beter" 6je waardoor we goed waren in de 6...maar in de 5 wordt het denk ik altijd 1e ronde exit...

Ach tennissen doe je toch voor je lol ;)
pi_88737799
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:25 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ach tennissen doe je toch voor je lol ;)
Ja, daarom wil ik ook in een toernooitje meer dan 1 wedstrijd kunnen spelen ;) Het gaat me niet zozeer om het winnen, wel om het gezellig veel wedstrijden mogen spelen doordat je er een aantal kán winnen.
  maandag 15 november 2010 @ 14:50:26 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88738605
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:27 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, daarom wil ik ook in een toernooitje meer dan 1 wedstrijd kunnen spelen ;) Het gaat me niet zozeer om het winnen, wel om het gezellig veel wedstrijden mogen spelen doordat je er een aantal kán winnen.
Toernooien met een poule systeem spelen? Op zich is dat altijd wel relaxt. Hoewel je er dan ook wel klaar mee bent op het moment dat je een wedstrijd hebt verloren, want dan kun je toch niet meer door naar de volgende ronde.
pi_88739169
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:46 schreef Norrage het volgende:

Zoek niet verder, hier ben ik!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verschil per district is wel grappig inderdaad, niveau in Den Haag is ook veel hoger dan West/Centraal-Brabant bijvoorbeeld.
pi_88754730
Dit is nog niet de definitieve bepaling of wel?
Sorry als dit al een paar is vermeld hierboven.. :@
pi_88754915
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:01 schreef senswal het volgende:
Dit is nog niet de definitieve bepaling of wel?
Sorry als dit al een paar is vermeld hierboven.. :@
Volgens mij wel.
  maandag 15 november 2010 @ 21:27:56 #246
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88756198
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:06 schreef luckass het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verschil per district is wel grappig inderdaad, niveau in Den Haag is ook veel hoger dan West/Centraal-Brabant bijvoorbeeld.
Wel logisch. In Den Haag tennissen meer mensen. Waarschijnlijk heb je daar ook grotere toernooien. Bij ons in de buurt was dat altijd wel zo. Als je in Utrecht kijkt had je standaard sheets van 32 in de 3 en in de 4. Hier in de omgeving moeten ze vaak de 3 en de 4 samenvoegen.

Alleen op mijn nieuwe vereniging hebben ze een grote 3 sheet en een aardige 4. Maar dan krijg je ook gelijk iets van 700 euro als je wint :D
pi_88942607
Ik blijf zes in de dubbel :) maar word vijf in de enkel. :o Ik moet écht nog zien hoe dat gaat. Had één toernooitje gewonnen in de DE6 en nu dus meteen door naar de vijf.

Misschien nog een dubbeltoernooi spelen tussen kerst en oud&nieuw. Nog even een partner zoeken... ;)
pi_89007891
Ik blijf 6/6, prima. Ik ga de komende tijd rustig aan doen, merk dat ik last krijg van m'n linkerpols tijdens het slaan van m'n (dubbelhandige) backhand (ben zelf rechtshandig). Even rust houden dan maar.
pi_89008007
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2010 12:11 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik blijf 6/6, prima. Ik ga de komende tijd rustig aan doen, merk dat ik last krijg van m'n linkerpols tijdens het slaan van m'n (dubbelhandige) backhand (ben zelf rechtshandig). Even rust houden dan maar.
De oplossing is makkelijk. Gewoon de bazen enkel handige backhand leren ;)
  maandag 22 november 2010 @ 12:47:30 #250
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89008980
Ik heb een beetje last rondom mijn elleboog de laatste tijd als ik speel. Heel apart, want dat heb ik nooit gehad en het is niet op de plek waar een tenniselleboog bijvoorbeeld zit.
  zondag 28 november 2010 @ 19:26:11 #251
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_89266571
laatst zo'n waanzinnig goeie technische tennis tip opgeduikeld. Wanneer je een forehand slaat moet je je schouder ban je andere arm helemaal naar je kin toe bewegen. Op die manier draai je veel beter in en zijn je slagen een stuk beter.

Gewicht naar voren werkt ook goed, is alleen lastig, zou ik geen beginner tip willen noemen.
pi_89336345
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 15:06 schreef luckass het volgende:

[..]

SPOILER
Kwam er net achter dat jij op 30 seconden lopen bij mij vandaan woont ;)
  dinsdag 30 november 2010 @ 11:54:01 #253
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89336822
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wat en fijne gedachte, een FOK!ker bij je in de buurt :P
pi_89344761
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 11:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wow, hemelsbreed is het nog geen 50 meter _O_.
Wanneer mag ik op de koffie komen?
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:03:19 #255
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89359027
Even een vraagje. Ik tennis al heel lang, maar ik heb altijd gespeeld met topzware rackets. Pas onlangs heb ik begrepen dat die rackets vooral bedoeld zijn voor beginners, omdat hun techniek nog niet zo goed zijn en zij wat meer power nodig hebben. Nu heb ik onlangs rackets gekocht waarbij het zwaartepiunt in het midden ligt (weet niet of daar een naam voor is?). Maar nu moet ik dan toch meer kracht zetten om dezelfde snelheid te genereren als voorheen? Kan iemand me dit uitleggen?
pi_89359295
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraagje. Ik tennis al heel lang, maar ik heb altijd gespeeld met topzware rackets. Pas onlangs heb ik begrepen dat die rackets vooral bedoeld zijn voor beginners, omdat hun techniek nog niet zo goed zijn en zij wat meer power nodig hebben. Nu heb ik onlangs rackets gekocht waarbij het zwaartepiunt in het midden ligt (weet niet of daar een naam voor is?). Maar nu moet ik dan toch meer kracht zetten om dezelfde snelheid te genereren als voorheen? Kan iemand me dit uitleggen?
Gewicht

Het gewicht van een tennisracket wordt uitgedrukt in gram. De algemene regel is: hoe zwaarder een tennisracket, hoe meer balcontrole. Hoe lichter een racket, hoe meer slagkracht of power u in uw slagen kunt leggen.

Dit geeft volgend overzicht:

* > 320 gram - zeer zwaar tennisracket
* 300 319 gram - zwaar tennisracket
* 280 299 gram - standaard gewicht tennisracket
* 260 279 gram - vrij licht tennisracket
* 240 259 gram - licht tennisracket
* 220 239 gram - zeer licht tennisracket
* < 220 gram - ultra licht tennisracket

Balanspunt

Het balanspunt van een tennisracket is het punt waar het tennisracket in balans of in evenwicht ligt. Het balanspunt wordt uitgedrukt in cm. De gemiddelde lengte van een tennisracket is +/- 68 cm, wat betekent dat een tennisracket met een balanspunt van +/- 33 à 34 cm een tennis racket in evenwicht is. Bij een balanspunt van < 33 cm, dus een tennisracket waarvan het gewicht meer in de steel zit en spreekt men van een handvatzwaar of handle weight tennisracket. Bij een balanspunt van > 34 cm, dus een tennisracket waarvan het gewicht meer in de kop zit, spreekt men van een kopzwaar of top weight tennisracket.

Kop zware of top weight rackets

Het voordeel van dit type tennisracket is dat het meer slagkracht of power genereert. De nadelen zijn niet steeds even duidelijk, maar algemeen wordt aangenomen dat de balcontrole vermindert.

Handvat zware of handle weight rackets

Een tennisracket met meer gewicht in het handvat biedt meer balcontrole en is ontworpen voor competitie tennisspelers die van zichzelf uit al genoeg power of slagkracht in hun slagwisselingen kunnen leggen.

Dit geeft volgend overzicht:

* 29,0 30,9 cm - duidelijk handle weight tennisracket
* 31,0 32,9 cm - handle weight tennisracket
* 33,0 34,9 cm - allround tennisracket
* 35,0 36,9 cm - top weight tennisracket
* > 37 cm - duidelijk top weight tennisracket

Hopelijk helpt dit iets.
pi_89359517
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:17 schreef luckass het volgende:

[..]

Wow, hemelsbreed is het nog geen 50 meter _O_.
Wanneer mag ik op de koffie komen?
Kunnen we gezellig samen met freiss over Martin praten _O_
pi_89363125
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Als Federer-fan ontkom je er eigenlijk niet aan om 2x de Wilson SixOne Tour BLX 90 te halen :Y) !
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:28:01 #259
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89363842
Tevens: Grafwinter :r
pi_89363883
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:28 schreef Salamando het volgende:
Tevens: Grafwinter :r
Binnenbanen O+
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:35:20 #261
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89364301
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:28 schreef Drassss het volgende:

[..]

Binnenbanen O+
We hebben er slechts 1 in de buurt :')
pi_89364949
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:35 schreef Salamando het volgende:

[..]

We hebben er slechts 1 in de buurt :')
Ik heb er 1tje kunnen vinden waar ik voor 60 euro onbeperkt kan tennissen ( 3mnd ). Ideaal :)
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 23:32:12 #263
21636 Feestkabouter
pi_89367504
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Ik heb er 1tje kunnen vinden waar ik voor 60 euro onbeperkt kan tennissen ( 3mnd ). Ideaal :)
noem dan ook even waar dat is, zodat meer mensen ervan kunnen profiteren!
pi_89373315
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:32 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

noem dan ook even waar dat is, zodat meer mensen ervan kunnen profiteren!
Zul je zien dat het stervend druk wordt en alle banen altijd bezet zijn :P Het is in ZO Brabant ;) Hilvarenbeek.
  woensdag 1 december 2010 @ 12:35:07 #265
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89380513
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:34 schreef Drassss het volgende:

[..]

Zul je zien dat het stervend druk wordt en alle banen altijd bezet zijn :P Het is in ZO Brabant ;) Hilvarenbeek.
OH dat is nog redelijk in de buurt :P
pi_89436968
Ik wil me voor een toernooi opgeven, maar ben nog zwaar aan het twijfelen welke categorie.
Want mijn rating mag wel een beetje omhoog, maar nou zijn er in 7 alleen maar 6jes die puur uit zijn op winst, en zich daarom maar niet in de 6 inschrijven. en in de 8 alleen maar 8,9999. Dubbel hetzelfde verhaal. En zo is dat in vrijwel elke categorie.
Snap niet wat er zo leuk aan is om je lager in te schrijven dan je bent. Dat je wint kan je dan wel van uitgaan, maar als je verliest is toch ook meteen je hele rating naar de meuk?
pi_89438752
Lager is natuurlijk relatief. Als men 6,6 is en 7 op hun pasje is het toegestaan om in de 7 in te schrijven. Vaak hikken veel mensen tussen 6/7 en dan is het vervelend als je na 1 wedstrijd in de 6 uitgeschakeld bent en in de 7 wel een potje of 2/3 kan ballen..

Zelf bal ik altijd 1 klasse hoger, omdat ik beter wil worden en leren met een hoger tempo te spelen :) puur eigen overweging.
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 09:51:28 #268
21636 Feestkabouter
pi_89465172
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:05 schreef senswal het volgende:
Ik wil me voor een toernooi opgeven, maar ben nog zwaar aan het twijfelen welke categorie.
Want mijn rating mag wel een beetje omhoog, maar nou zijn er in 7 alleen maar 6jes die puur uit zijn op winst, en zich daarom maar niet in de 6 inschrijven. en in de 8 alleen maar 8,9999. Dubbel hetzelfde verhaal. En zo is dat in vrijwel elke categorie.
Snap niet wat er zo leuk aan is om je lager in te schrijven dan je bent. Dat je wint kan je dan wel van uitgaan, maar als je verliest is toch ook meteen je hele rating naar de meuk?
het gaat mij om het vele spelen, niet om de rating.
afgelopen seizoen was ik een 7.
ik deed mee in de 7 en de 6, een enkele keer ook in de 5.
bij 'gezelligheids'-toernooien kom je minder sterke tegenstanders tegen dan bij 'prestatie'-toernooien.
dus bij een gez-toernoei schrijf ik me niet in in de 7.
maar goed, ik weet van een toernooi niet altijd of het een gez- of een pres-toernooi is, ik heb dat dus ook wel eens verkeerd ingeschat.

maar soms kan het echt heel raar lopen:
1 toernooi deed ik mee in de 7, de 6 en de 5.
in de 7 lag ik er in de kwart-finale uit (die jongen verloor de halve), in de 5 haalde ik de halve finale, en de 6 won ik!

het is dus allemaal wat minder zwart-wit dan je stelt.
pi_89467605
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 november 2010 22:15 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Als Federer-fan ontkom je er eigenlijk niet aan om 2x de Wilson SixOne Tour BLX 90 te halen :Y) !
hah die rackets zijn knetterzwaar! Had ze eens als test racket mee en na 1 set begon ik toch al moe te raken in me armen..terwijl ik toch wel een zwaar racket gewent bent (head radical)
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:43:03 #270
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89468762
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 08:34 schreef Drassss het volgende:

[..]

Is dit trouwens in de Hiltenhal?
pi_89468816
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:43 schreef Salamando het volgende:

[..]

Is dit trouwens in de Hiltenhal?
Klopt.

Ik wilde er dit weekend heen gaan blijkt het helemaal vol te zitten. Lekker dan :')
  vrijdag 3 december 2010 @ 11:45:44 #272
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89468870
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:44 schreef Drassss het volgende:

[..]

Klopt.

Ik wilde er dit weekend heen gaan blijkt het helemaal vol te zitten. Lekker dan :')
Doe ik waarschijnlijk mee aan het toernooi aan het eind van de maand :P
pi_89468924
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 11:45 schreef Salamando het volgende:

[..]

Doe ik waarschijnlijk mee aan het toernooi aan het eind van de maand :P
Ahhh oke. Ja daar spelen ze er veel heb ik vernomen.. Achja ik wil gewoon wat blijven ballen en buiten is geen optie meer de komende maanden...

Mooie zaal in Hilvarenbeek :) Tapijt, kan ik erg waarderen.
pi_89517728
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:51 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het gaat mij om het vele spelen, niet om de rating.
afgelopen seizoen was ik een 7.
ik deed mee in de 7 en de 6, een enkele keer ook in de 5.
bij 'gezelligheids'-toernooien kom je minder sterke tegenstanders tegen dan bij 'prestatie'-toernooien.
maar goed, ik weet van een toernooi niet altijd of het een gez- of een pres-toernooi is, ik heb dat dus ook wel eens verkeerd ingeschat.

in de 7 lag ik er in de kwart-finale uit (die jongen verloor de halve), in de 5 haalde ik de halve finale, en de 6 won ik!

Ja natuurlijk zegt rating niet alles,
Maar toevallig ken ik een deel van de 6jes..
En 6,1 en 6,2 noem ik niet echt op de grens.
Maar goed, ik zie het op de baan wel allemaal.

Nu heb ik een andere vraag,
Ik heb van iemand een brede demper gekregen.
SPOILER
Echter had ik voorheen altijd gewoon een klein rondje.
Nou is mijn vraag dus, is er veel verschil met een kleine demper?
pi_89520228
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 09:51 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Hoewel ik dit extreme geval totaal niet geloof :') (als in: 3 categorieen single wordt meestal niet eens toegestaan, wil je zelf ook niet spelen geloof me, en het totale onrealistische verhaal van je erboven op) heb ik wel iets soortgelijks meegemaakt 3 jaar terug ofzo...Ik verloor in de 1e ronde 7 van een een of andere 9 die vroeger wel beter was dan dat, maar nog steeds niet echt goed...maar die gast prikte me er af...en in de 6 kwam ik in de finale :P en die gast in de 7 verloor de 2e ronde :(
pi_89531077
Mede-tenniser hiero! Weinig tijd om te spelen door opleiding maar ben 6/6. Gebruikmakend van Federers BLX rackets. Was op slag verliefd toen ik ze een keer probeerde.

Jammer dat door de sneeuw hier niet meer gespeeld kan worden. Studentenbudgetje kan indoor tennis niet betalen :P.

Leuk topique!
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 01:20:40 #277
21636 Feestkabouter
pi_89540048
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 16:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hoewel ik dit extreme geval totaal niet geloof :') (als in: 3 categorieen single wordt meestal niet eens toegestaan, wil je zelf ook niet spelen geloof me, en het totale onrealistische verhaal van je erboven op) heb ik wel iets soortgelijks meegemaakt 3 jaar terug ofzo...Ik verloor in de 1e ronde 7 van een een of andere 9 die vroeger wel beter was dan dat, maar nog steeds niet echt goed...maar die gast prikte me er af...en in de 6 kwam ik in de finale :P en die gast in de 7 verloor de 2e ronde :(
als je me belooft discreet met mijn gegevens om te gaan wil ik je wel even mijn knltb-nummer geven, dan kun je de uitslagen vinden.

en wat betreft het niet mee willen doen in 3 single-onderdelen: ik wel hoor!!
ben niet aan het werk, heb er alle tijd voor en heb er ook voldoende energie voor.
laat mij maar gewoon lekker rammen!

over dat toernooitje trouwens (waar ik in de 7, de 6 en de 5 meedeed): de kerel die dat organiseerde deed de hele prijsuitreiking uit zijn hoofd!!!
hij kende echt elke naam (5 t/m 8, enkel, dubbel en mix, 1e en 2e plaats) en gezicht, en hij wist over iedereen wat te vertellen.

op het moment trouwens dat ik hem belde om door te geven dat ik vanwege finale-weekend in het voorgaande toernooi mijn eerste wedstrijd in zijn toernooi moest verzetten, nam hij meteen op met de woorden: dag Feestkabouter, omdat je morgen in plaatsnaam de finale moet spelen heb ik zojuist je wedstrijd bij ons alvast verplaatst naar de maandag om 17.00, is dat ok?
hij was me dus gewoon helemaal voor, hij zit van alle deelnemers al te volgen hoe ze het in het voorgaande toernooi doen!
erg leuk toernooitje!

[ Bericht 28% gewijzigd door Feestkabouter op 05-12-2010 01:28:58 ]
pi_89542895
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 01:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

als je me belooft discreet met mijn gegevens om te gaan wil ik je wel even mijn knltb-nummer geven, dan kun je de uitslagen vinden.

en wat betreft het niet mee willen doen in 3 single-onderdelen: ik wel hoor!!
ben niet aan het werk, heb er alle tijd voor en heb er ook voldoende energie voor.
laat mij maar gewoon lekker rammen!

over dat toernooitje trouwens (waar ik in de 7, de 6 en de 5 meedeed): de kerel die dat organiseerde deed de hele prijsuitreiking uit zijn hoofd!!!
hij kende echt elke naam (5 t/m 8, enkel, dubbel en mix, 1e en 2e plaats) en gezicht, en hij wist over iedereen wat te vertellen.

op het moment trouwens dat ik hem belde om door te geven dat ik vanwege finale-weekend in het voorgaande toernooi mijn eerste wedstrijd in zijn toernooi moest verzetten, nam hij meteen op met de woorden: dag Feestkabouter, omdat je morgen in plaatsnaam de finale moet spelen heb ik zojuist je wedstrijd bij ons alvast verplaatst naar de maandag om 17.00, is dat ok?
hij was me dus gewoon helemaal voor, hij zit van alle deelnemers al te volgen hoe ze het in het voorgaande toernooi doen!
erg leuk toernooitje!
Dat had ik kunnen zijn :@ die wedstrijdleider.
Maar 3 categorieen single..jezus..als je in alle 3 de finale haalt, wat in jouw geval dan realistisch is :P dan speel je al snel 14/15 wedstrijden ofzo...dat zou mijn lichaam echt niet houden hoor....misschien voor 1 week, maar niet als je wss voor en na ook toernooitjes speelt..bizar...
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 09:58:43 #279
21636 Feestkabouter
pi_89543252
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 09:05 schreef Norrage het volgende:

[..]

Dat had ik kunnen zijn :@ die wedstrijdleider.
Maar 3 categorieen single..jezus..als je in alle 3 de finale haalt, wat in jouw geval dan realistisch is :P dan speel je al snel 14/15 wedstrijden ofzo...dat zou mijn lichaam echt niet houden hoor....misschien voor 1 week, maar niet als je wss voor en na ook toernooitjes speelt..bizar...
het was maar een klein toernooitje hoor, schema's van 16, en in de 5 was het absoluut niet realistisch dat ik de finale zou halen. ik had een walkover en ik won een wedstrijd van een slechte 5 die zijn dag niet had. mazzel dus.
maar op zich: vaak zat ik afgelopen seizoen wel op 8 of 9 wedstrijden per toernooi, en als de toernooien elkaar dan ook nog direct opvolgen zit je dan aan meer dan 1 wedstrijd per dag.
pi_89546302
Pff nog even over dat toernooi waar ik het over had, als 5.0 in de 6 inschrijven.
En dan ook nog eens als enige categorie?
Echt voor die mensen hoop ik gewoon dat ze verliezen van een 7 die de 5 wel eens willen proberen. :P
  † In Memoriam † zondag 5 december 2010 @ 18:26:54 #281
21636 Feestkabouter
pi_89557711
tennis in de dance-scene:
Martin Solveig & Dragonette - Hello
nu de superclip op TMF

duurt een beetje lang voordat de muziek begint, hier de korte versie:
pi_89557812
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:26 schreef Feestkabouter het volgende:
nu de superclip op TMF

Ja geniaal, had ik ook al ergens gepost in het ATP topic :D
pi_89559015
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:29 schreef Norrage het volgende:

[..]

Vet, die smash ook via de netband _O_.
  zondag 5 december 2010 @ 19:17:24 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89559538
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:26 schreef Outlined het volgende:
laatst zo'n waanzinnig goeie technische tennis tip opgeduikeld. Wanneer je een forehand slaat moet je je schouder ban je andere arm helemaal naar je kin toe bewegen. Op die manier draai je veel beter in en zijn je slagen een stuk beter.

Gewicht naar voren werkt ook goed, is alleen lastig, zou ik geen beginner tip willen noemen.
En je andere arm in feite paralle bewegen aan je slagarm.
pi_89560083
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:26 schreef Feestkabouter het volgende:
nu de superclip op TMF

Meesterlijk!
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 5 december 2010 @ 19:53:30 #286
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_89560719
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:29 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wie is die Bob Sinclar? Ik had niet gedacht dat Martin Solvag nog terug zou komen toen hij de eerste sets met 6-0 6-0 had verloren. Het niveauverschil leek echt enorm groot. Dit is van Roland Garros toch, maar van wanneer is die wedstrijd dan?
pi_89565701
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wie is die Bob Sinclar? Ik had niet gedacht dat Martin Solvag nog terug zou komen toen hij de eerste sets met 6-0 6-0 had verloren. Het niveauverschil leek echt enorm groot. Dit is van Roland Garros toch, maar van wanneer is die wedstrijd dan?
Haha ja hoor, Federer-Fan is ook aanwezig in het Reacreatief Tennis Topic!
pi_89572322
Hadden we in het begin van dit seizoen niet een lijstje met speelsterktes per FOK user?
Speelsterktes van 2011 zijn alweer tijdje bekend.

Overigens maak ik zelf de overstap van de mix naar heren op zaterdag volgend jaar _O_
U MAD?
pi_89572386
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:53 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Kwartfinale 2009. Enorme choke van Bob inderdaad.
pi_89572580
Schele ik. Staat gewoon in de OP :')

BoWa's 2011 speelsterkte;

Enkel: 7.06
Dubbel: 6.53

Intel pas jij die aan?
U MAD?
pi_89577343
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:50 schreef de_boswachter het volgende:
Hadden we in het begin van dit seizoen niet een lijstje met speelsterktes per FOK user?
Speelsterktes van 2011 zijn alweer tijdje bekend.

Overigens maak ik zelf de overstap van de mix naar heren op zaterdag volgend jaar _O_
Was jij niet gestopt? :P
pi_89577552
Bij het nieuwe topic maar even die lijst updaten ja :)
pi_89578431
quote:
Op maandag 6 december 2010 08:56 schreef senswal het volgende:

Was jij niet gestopt? :P
Nee?

Goed jaar gehad, met 1 ATP overwinning in een 7 toernooi en 1 finaleplaats in een 5/6 toernooi.
U MAD?
  maandag 6 december 2010 @ 10:25:37 #294
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89578934
Toernooien, in de single ben ik volgens mij pas 1x verder gekomen dan de eerste ronde ofzo :')
pi_89584343
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:25 schreef Salamando het volgende:
Toernooien, in de single ben ik volgens mij pas 1x verder gekomen dan de eerste ronde ofzo :')
Ik heb 1 halve finale in de 7 gehaald, verder was het ook niet bijzonder :P.
  maandag 6 december 2010 @ 13:31:13 #296
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_89584473
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef luckass het volgende:

[..]

Ik zie mezelf ook als de ideale Davis Cup speler, alleen presteren tijdens competitie :P
pi_89584740
quote:

[..]

Ik heb 1 halve finale gehaald in de 6, en dat was best prima want het was me enige toernooi (in de single) :P
pi_89587603
Sport 1 ,gaat meer aandacht besteden aan ATP tennis? 8-)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  maandag 6 december 2010 @ 15:03:45 #299
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89588037
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:31 schreef Salamando het volgende:

[..]

Ik zie mezelf ook als de ideale Davis Cup speler, alleen presteren tijdens competitie :P
Ik kwam er van de week achter dat ik van een oud Davis Cup speler training heb :D
pi_89592695
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:02 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Nee?

Goed jaar gehad, met 1 ATP overwinning in een 7 toernooi en 1 finaleplaats in een 5/6 toernooi.
Jij speelde toch bij TCM? Of was jij dat niet?
pi_89592829
quote:

[..]

Ik heb het wel aardig gedaan dit jaar. Heb in de 8 beide toernooien gewonnen.
Toen in de 7 gaan spelen, paar keer halve finale en kwartfinale verloren en ook nog 1x het toernooi in de 7 gewonnen :D.

Speelsterkte 2011 enkel 7 Speelsterkte dubbel 8
Rating enkel 7,0825 Rating dubbel 8,6376
pi_89597768
Open je ook nog ff een nieuwe?
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')