Dat verschilt per jaar, en word volgens mij ergens in oktober bekend gemaakt.quote:Op woensdag 8 september 2010 06:30 schreef Norrage het volgende:
Hmm, er was even geen nieuw topic aangemaakt! Bij deze.
Vraagje, hoe hoog/laag lag de cutoff om 5 te wordne de afgelopen jaren? Ik kan op de knltb site nooit snel dingen vinden en jullie geloof ik wel...dus...
Ik sta nu 5.525 ofzo en ik wil in een inschatting maken van of ik 5 word of 6 blijf volgend jaar! Ik hoop 6...anders worden het veel korte toernooitjes volgend jaar
... of clubkampioenschappen. Herkenbaar probleem.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:41 schreef Salamando het volgende:
Toernooi.nl staat tegenwoordig ook vol met zooi over 'interne competities' en dergelijke, het is niet echt makkelijk om een fatsoenlijk Open toernooi in de buurt te vinden?
Bij voorjaarscompetitie kregen we een boekje met alle toernooien in de regio bijgeleverd. Volgens mij bestaat er een bestandje, zodat je gewoon alles makkelijk kan opzoeken.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:41 schreef Salamando het volgende:
Toernooi.nl staat tegenwoordig ook vol met zooi over 'interne competities' en dergelijke, het is niet echt makkelijk om een fatsoenlijk Open toernooi in de buurt te vinden?
Ja, ik wist dat het op of onder de 5.5 zou zitten...laten we hopen dat het dit jaar vergelijkbaar is, ik heb echt geen zin om 5 te worden op een paar honderdstenquote:Op woensdag 8 september 2010 10:15 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Dat verschilt per jaar, en word volgens mij ergens in oktober bekend gemaakt.
Maar met 5,525 zal je (denk ik) wel 5 worden. Hoewel vorig jaar?????
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=330
Hier is ie van vorig jaar, gewoon klikken op procedure speelsterktebepaling 2010
Wat ik altijd doe is de zomerkalender erbij pakken van een regio. In mijn geval is dat Groningen en dan kun je gewoon per week zien waar er open toernooien zijn. Is volgens mij het makkelijkst en het meest overzichtelijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:41 schreef Salamando het volgende:
quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:51 schreef Wokschotel het volgende:
Net een HD4 verloren in 3 sets. Bummer. Nouja, als 8 lekker mee kunnen doen in de 4 is al een ervaring op zich
Mja, mijn aktuele rating in de dubbel is 6.2, in de single 5.5 dus het valt wel mee hoor voor de tegenstanders. Dat ik op 8 begonnen ben kan ik weinig aan doen. Ik ben 15 jaar geleden gestopt met tennis, ik was toen op z'n sterkst D2 (!), volgens mij is dat nu 8. Daarna heb ik nooit meer gespeeld tot vorig jaar november. Toen ben ik dus weer als 8 begonnen. Misschien te laag, maar toen had ik toch ook niet kunnen vermoeden dat het 'opeens' zo goed zou gaan? Als ik vroeger 3 of 4 was geweest had ik echt wel correctie van de speelsterkte aangevraagd, maar daar had ik in november vorig jaar gezien mijn historie echt geen reden voor. Ik speel nu dus ook alleen maar toernooien in de 5 en 6, anders is er geen lol aan uiteraard.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:20 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
heel plezierig en rechtvaardig voor de tegenstanders als je een partij wint............. NOT.
er zijn zoveel herintreders die niet hun best doen om bij de KNLTB weer te beginnen met een lager (beter) cijfer, het verziekt de boel soms flink.
maar ja, tegelijk hoorde ik vorige week van iemand die wel redelijk zijn best had gedaan, maar die moe werd van de saaie/lakse houding van de KNLTB: "we kunnen niks vinden van je geschiedenis, dus je bent weer gewoon een 8"......... terwijl hij een aantal jaar geleden in de 3 speelde.
leuk hoor dat ik dan een finale in de 6 van hem verloor en er een 8.3 bij krijg.
Welk racket dan?quote:Op maandag 13 september 2010 11:02 schreef Drassss het volgende:
Net een nieuw racket ( 2 weken ) en ik begin opeens aces te slaan. Gisteren gewoon 3 acesdat is me nog nooit gelukt.
( Na een rustige augustus maand qua toernooi tennis ben ik nu weer begonnen ).
http://www.tennisplanet.n(...)e-t-fight-295-vo2maxquote:
Racket heb ik ook sinds kleine anderhalf jaar. Ben er zeer tevreden mee!quote:Op maandag 13 september 2010 11:10 schreef Drassss het volgende:
[..]
http://www.tennisplanet.n(...)e-t-fight-295-vo2max
Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.
Ik heb er nog de gratis Tyger bespanning opzitten. Ik merk wel dat het handvat net te klein is, zodat bij een harde return ik de controle kwijtraak. Een overgripje moet dit probleem oplossen.quote:Op maandag 13 september 2010 12:25 schreef JT_RSD het volgende:
[..]
Racket heb ik ook sinds kleine anderhalf jaar. Ben er zeer tevreden mee!
Speel nu met Technifibre Black Code bespanning erin![]()
Ziet er goed uit en speelt prima
Oh ik maak me er ook niet druk om hoor. Het ging me vooral om mijn voornemens aan het begin van het seizoen. En die voornemens bestonden o.a. uit meer dubbelen en dat is er toch weer niet van gekomen.quote:Op maandag 13 september 2010 15:30 schreef Outlined het volgende:
Met die dubbelrating zou ik me in principe niet zo bezig houden, als je een goeie singelaar bent komt die goeie dubbelrating vanzelf wel.
Ik behoor ook tot de categorie herintreders, maar je moet er rekening mee houden dat je dit niet altijd zelf in de hand hebt. Toen ik me opnieuw inschreef bij mijn huidige tennisclub heb ik nergens de optie gezien om aan te geven dat ik in het verleden een betere ranking had dan mijn huidige. Daarom heb ik gewoon een beginnersranking van 8,7 gekregen en heb ook ik een aantal mensen flink wat punten "aangenaaid". Na mijn zomertoernooien ben ik inmiddels een 6,1, dus aankomend jaar zal hier iig minder sprake van zijn.quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:20 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
heel plezierig en rechtvaardig voor de tegenstanders als je een partij wint............. NOT.
er zijn zoveel herintreders die niet hun best doen om bij de KNLTB weer te beginnen met een lager (beter) cijfer, het verziekt de boel soms flink.
maar ja, tegelijk hoorde ik vorige week van iemand die wel redelijk zijn best had gedaan, maar die moe werd van de saaie/lakse houding van de KNLTB: "we kunnen niks vinden van je geschiedenis, dus je bent weer gewoon een 8"......... terwijl hij een aantal jaar geleden in de 3 speelde.
leuk hoor dat ik dan een finale in de 6 van hem verloor en er een 8.3 bij krijg.
Ook ik doe hier aan mee, samen met m'n vader. Gisteren de eerste dubbel wedstrijd gespeeld en 6-4 2-1 (wordt op tijd gespeeld) verloren. Dit was de eerste dubbelwedstrijd die ik in 1,5 jaar ofzo gespeeld had, dus het viel me niet eens echt tegenquote:Op zaterdag 18 september 2010 09:09 schreef Bak_Beest het volgende:
Vandaag begint de najaarscompetitie, 5 weekjes nog wat dubbeltjes spelen en m'n toch al verneukte rating (dankzij m'n blessure) staat weer vast. Nog meer mensen die najaarscompetitie spelen?
ik ook. mix team.quote:Op zaterdag 18 september 2010 09:09 schreef Bak_Beest het volgende:
Vandaag begint de najaarscompetitie, 5 weekjes nog wat dubbeltjes spelen en m'n toch al verneukte rating (dankzij m'n blessure) staat weer vast. Nog meer mensen die najaarscompetitie spelen?
vertel?quote:Op maandag 20 september 2010 21:22 schreef Norrage het volgende:
Vind squashen erg leuk, maar ik doe het liever niet omdat het mijn tennisspel volledig vernaggelt
Vind ik wel meevallen, ik doe het ook af en toe en ik vind het vooral lekker omdat het je voetenwerk denk ik wel verbeterd. Squashen is intensiever en explosiever dan tennis.quote:Op maandag 20 september 2010 21:22 schreef Norrage het volgende:
Vind squashen erg leuk, maar ik doe het liever niet omdat het mijn tennisspel volledig vernaggelt
op zich kan ik op mijn club in de winter doorspelen, maar ik wil eigenlijk alleen wedstrijden spelen (dus toernooien of competitie). ik kan met mensen een balletje overslaan, maar dan kom ik niet op gang, dat is heel wat anders dan een echte wedstrijd. dan raak ik niet opgepept en hangt mijn tong binnen 10 minuten op mijn schoenen. terwijl 4 lange enkel-wedstrijden op 1 dag geen probleem is.quote:Op dinsdag 21 september 2010 08:45 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik denk dat je bijna nog beter flink kan gaan tafeltennissen in de winter, dan gaan squashen, want dan kan je nog net iets meer een tennisslag maken, ipv een korte polsslag. Maar kan je niet gewoon in de winter door tennissen Feestkabouter?
waarschijnlijk gravel.quote:Op dinsdag 21 september 2010 16:07 schreef JonkersR het volgende:
Hoezo is voor een aantal van jullie niet mogelijk om in de winter gewoon te spelen? Welke ondergrond hebben de banen bij jullie op de club dan?
Dat leek mij ook het meest waarschijnlijk, maar ik dacht dat gravel zijn langste tijd wel zo'n beetje gehad had in Nederland. Hier in de regio kom ik het iig nog maar amper tegen.quote:
Ja is ook wel zo, en daarom doe ik het in de winter ook wel..maar om het tijdens het competatieve gedeelte van het seizoen te doen lijkt me toch niet zo slim..Lekker in de winter fit wordenquote:Op dinsdag 21 september 2010 08:47 schreef Salamando het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen, ik doe het ook af en toe en ik vind het vooral lekker omdat het je voetenwerk denk ik wel verbeterd. Squashen is intensiever en explosiever dan tennis.
hier in de regio Utrecht is er nog genoeg gravel te vinden!quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:24 schreef JonkersR het volgende:
[..]
Dat leek mij ook het meest waarschijnlijk, maar ik dacht dat gravel zijn langste tijd wel zo'n beetje gehad had in Nederland. Hier in de regio kom ik het iig nog maar amper tegen.
Deze competitie (Limburg) ben ik ook maar 1x een niet-gravel baan tegegekomen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 18:24 schreef JonkersR het volgende:
[..]
Dat leek mij ook het meest waarschijnlijk, maar ik dacht dat gravel zijn langste tijd wel zo'n beetje gehad had in Nederland. Hier in de regio kom ik het iig nog maar amper tegen.
Dat is ook de regio waar ik speel, dus vandaar dat ik ook de indruk had dat kunstgras gravel definitief verdrongen had. Aan de andere reacties te zien is dat nog niet het geval though.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:32 schreef magik7777 het volgende:
Hier in de buurt (brabant) zie je steeds meer kunstgras, voordeel is dat het all weather is. Als je willekeurig toernooien gaat zoeken in een straal van 30 kilometer op toernooi.nl, dan zul je veelal kunstgras toernooien tegenkomen.
Competitie spelen we met ons team al jaren, en verschillende klasses, maar hier in de regio, kom je zowel met de voorjaarscompetitie, als de najaarscompetitie, bijna alleen maar kunstgras tegen.
De reden waarom ik m'n pasje altijd een uur later hang dan dat ik begin.quote:Op woensdag 22 september 2010 11:36 schreef Drassss het volgende:
*haatmodus*
Clubs die 45 min hanteren als tennistijd, zodat daarna andere mensen op de baan kunnen. Ik wil verdomme 2 uur spelen, zodat ik voldaan kan gaan douchen!
*haatmodus uit*
Hier wel zo'n systeem blegh.quote:Op woensdag 22 september 2010 15:16 schreef senswal het volgende:
[..]
De reden waarom ik m'n pasje altijd een uur later hang dan dat ik begin.![]()
En nee we hebben niet zo'n luxe Jiba-afhangbord.
Maar je kunt daarmee wel van thuis uit reserveren of niet?quote:
Geen flauw idee...quote:Op woensdag 22 september 2010 19:36 schreef senswal het volgende:
[..]
Maar je kunt daarmee wel van thuis uit reserveren of niet?
Tenminste dat dacht ik ooit gezien te hebben op een promotie filmpje van dat scherm...
Smash Court gaat de shit worden. Banen die overgaan op wat anders dan gravel pakken allemaal Smash Court omdat het meer op gravel lijkt. Gelukkig maar, want kunstgras is echt een verschrikking.quote:Op woensdag 22 september 2010 12:05 schreef JonkersR het volgende:
[..]
Dat is ook de regio waar ik speel, dus vandaar dat ik ook de indruk had dat kunstgras gravel definitief verdrongen had. Aan de andere reacties te zien is dat nog niet het geval though.
Het is op zich een fijne baansoort. Ik vind alleen de kleur niet echt relaxt.quote:Op donderdag 23 september 2010 19:40 schreef Outlined het volgende:
Canada Tenn: beste baansoort by far. Combineert de beste eigenschappen van hardcourt en gravel:
- glijden als op gravel,
- fijne stuit zoals hardcourt en gravel,
- egaal zoals hardcourt,
- langer en eerder in het seizoen op spelen in vergl met gravel
- bij (zachte) regen kan je doorspelen itt sommige hardcourt banen.
vergeten: de kleur is prachtig lichte gedempt groen/grijs, erg prettig voor de ogen , beter dan dat felle rood.quote:Op vrijdag 24 september 2010 09:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het is op zich een fijne baansoort. Ik vind alleen de kleur niet echt relaxt.
same herequote:Ik ben een mooiweer tennisser
Dat is juist waar ik minder blij mee ben.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:09 schreef Outlined het volgende:
[..]
vergeten: de kleur is prachtig lichte gedempt groen/grijs, erg prettig voor de ogen , beter dan dat felle rood.
[..]
same here
Nu er nog wat mee doen en je bent een proquote:Op vrijdag 24 september 2010 16:58 schreef Drassss het volgende:
Ik ben nu die fuzzyyellowballs aan het bekijken. Wat een geweldige uitleg
Hier is de voorspelling ook ellendequote:Op zaterdag 25 september 2010 10:13 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Nu er nog wat mee doen en je bent een pro![]()
Ik hoop dat het vandaag meevalt met de buien, maar gezien buienradar vrees ik het ergste. Vooral omdat ik vandaag bij een club op gravel moet, ik zit niet te wachten op verzopen banen en uren wachten tot de plassen zijn verdwenen.
In de dubbel ?quote:Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef luckass het volgende:
Ja hoor, ik had gewoon weer moeite met een 8je gisteren, voornamelijk door de wind.
Kreeg op 4-5 zelfs een setpunt tegen, maar een goede service voorkwam setverlies.
7-5, 6-4 uiteindelijk, schandalig.
Totaal 5-0 gewonnen, onder andere omdat de tegenstander maar 1 man beschikbaar had.
Onze club heeft 8 mixteamsquote:Op zondag 26 september 2010 15:40 schreef Outlined het volgende:
een najaarscompetitie waar nog gemixt wordt ?
Ohquote:Op zondag 26 september 2010 15:45 schreef Outlined het volgende:
bedoel gesingled
fok lag er uit, kon het niet tijdig aanpassen
Goed zo!quote:Op zondag 26 september 2010 14:33 schreef luckass het volgende:
Ja hoor, ik had gewoon weer moeite met een 8je gisteren, voornamelijk door de wind.
Kreeg op 4-5 zelfs een setpunt tegen, maar een goede service voorkwam setverlies.
7-5, 6-4 uiteindelijk, schandalig.
Totaal 5-0 gewonnen, onder andere omdat de tegenstander maar 1 man beschikbaar had.
Jazeker. We misten alleen 2 dames, we speelden met een invalster uit een ander teamquote:Op zondag 26 september 2010 18:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
Goed zo!
En had je een leuk team?
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=523quote:Op maandag 27 september 2010 17:57 schreef Schunckelstar het volgende:
yeah, gisteren clubkampioen geworden in de dubbel, nadat ik nog maar 2 maanden tennis![]()
wel in mijn eigen klasse uiteraard maar toch![]()
we waren in de poulefase ingedeeld in de laagste categorie, maar na eerste te zijn geworden in de poule begonnen we het afvalsysteem in de middelste klasse, het hele toernooi (8 wedstrijden) maar één set ingeleverd![]()
dat had ik echt niet verwacht na nog maar 2 maanden(ok, wel 2 maanden bijna elke dag op de baan gestaan, gemiddeld zo'n 5/6 keer per week maar toch)
nu staan we volgend jaar alleen wel in de hoogste klasse ingedeeld waarschijnlijk, en wat ik daarvan gezien heb heb ik daar echt nog niks te zoeken![]()
maar goed, ik heb nog een heel jaar om me te verbeteren.
is er trouwens een makkelijke site om open toernooien in de buurt te vinden?
want dat toernooi.nl vind ik maar lastig zoeken
bedanktquote:Op maandag 27 september 2010 17:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=523
Klik op toernooi kalender
Ik ken het virusquote:Op maandag 27 september 2010 18:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
bedankt![]()
heb het toernooi virus aardig te pakken, vond het erg gezellig![]()
kan niet wachten op het volgende toernooi
Ja herfstcompetitie trek ik nog net als het weer een beetje mee zit. Dan is het weer uitzitten tot maart/aprilquote:Op maandag 27 september 2010 18:19 schreef Norrage het volgende:
Herfsttoernooitjes zijn wel leuk daarentegenmaar ja...het weer...
Vorig jaar speelde ik Welgelegen open herfst, was erg leuk..En kunstgras, dus je kan door met slecht weerquote:Op maandag 27 september 2010 18:22 schreef luckass het volgende:
[..]
Ja herfstcompetitie trek ik nog net als het weer een beetje mee zit. Dan is het weer uitzitten tot maart/april.
ik ken het probleem!quote:Op maandag 27 september 2010 10:32 schreef Salamando het volgende:
Halve finale in de HD5 verloren met 6-7 5-7, ik zoek een vaste dubbelpartner die ook een beetje snapt hoe het dubbelspel werkt want dit was eigenlijk niks
Tja, iedereen die goed kan dubbelen heeft al een partnerquote:Op maandag 27 september 2010 19:38 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ik ken het probleem!
in de 7 had ik een leuke mix-partner, we voelden elkaar goed aan.
maar ik ben flink gegroeid in het spel, volgend seizoen in de 5 spelen, maar dit seizoen in de 6 geen prettige dubbelpartners gehad. wel lekker veel ge-enkeld.
Geen wintercompetitie in de hal?quote:Op maandag 27 september 2010 18:22 schreef luckass het volgende:
[..]
Ja herfstcompetitie trek ik nog net als het weer een beetje mee zit. Dan is het weer uitzitten tot maart/april.
Als ik de keus zou hebben tussen bevriezen of binnen spelen zou ik het wel weten hoor. Helaas hier in de buurt niet veel hallen (kan er maar 1 zo opnoemenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:38 schreef senswal het volgende:
Vanaf volgende week moet ook ik eraan gaan geloven, we gaan naar binnen
Haha ja dat sowieso. Maar ik kan maar niet lang genieten van het gravel.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:42 schreef Komakie het volgende:
Vandaag eerste training gehad. Allemaal nieuwe mensen en het ging niet eens zo slecht. Tenminste, 3 weken niets gedaan en dan toch wel weer een bal over het net krijgen is niet slecht
Ook behoorlijk wat wedstrijden dit jaar hier.quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:03 schreef Feestkabouter het volgende:
Nou, najaarscompetitie ook afgelopen (gedeeld 3e van de 6 teams)![]()
Oftewel: gisteren de laatste KNLTB-wedstrijd van 2010 gespeeld![]()
65 wedstrijden in totaal gespeeld dit seizoen (en dan heb ik de walkovers NIET meegeteld).
10 in de voorjaarscompetitie (4 enkels en 6 dubbels).
10 in de najaarscompetitie (allemaal dubbels).
en 45 partijen in toernooien (waarvan 1 dubbelpartij).
1 enkelpartij gewonnen door opgave (blessure) van de tegenstander........ wel heel lullig om zo een toernooi te winnen, het was een finale in de 6.
anderen die ook echt lekker veel partijen hebben gespeeld?
heb jij ook een vriendin die het wel beu is dat je zoveel tennist?quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:07 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ook behoorlijk wat wedstrijden dit jaar hier.
Momenteel sta ik op 59 wedstrijden en ik speel deze week het laatste toernooi van het jaar.
45 wedstrijden qua toernooien en 14 in de competitie. Ik ben toch in de dubbel flink gestegen en in de enkel ben ik nu 6,9949
Ik heb "gelukkig"? daar nog geen last vanquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:29 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
heb jij ook een vriendin die het wel beu is dat je zoveel tennist?
of heb je de dubbels juist met haar gespeeld?
mijn relatie is uit nu, als ik dat eerder in het seizoen had gedaan had ik op meer partijen uit kunnen komen
waarom? (dat laatste)quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:33 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb "gelukkig"? daar nog geen last van![]()
Ik tennis idd veel te veel en het wordt met het seizoen serieuzer en serieuzer.. Momenteel speel ik ook nog op de zondagochtend intern, die potten tellen niet mee voor de ranking.
In de winter ga ik eens proberen om in de zaal 3 mnd wat te oefenen. Ik heb namelijk altijd het probleem dat ik na 2mnd tennis bijvoorbeeld de eerste weken erna geen bal raak.. Als ik had geweten dat ik zoveel zou gaan tennissen was ik er nooit aan begonnen :p te laat dus...
Oh nee ik bedoelde het niet serieusquote:Op zondag 17 oktober 2010 14:48 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
waarom? (dat laatste)
waarom tennis je TE veel?
lijden andere dingen eronder?
op zich wel wat mensen hier om in de winter wat ballen mee te slaan, maar ik krijg mezelf echt heel moeilijk in beweging als het niet een echte wedstrijd is....... ik heb adrenaline nodig!
Ik heb alleen toernooien gespeeld. In totaal 36 wedstrijden waarvan 1 volgens mij een walkover was..quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:03 schreef Feestkabouter het volgende:
Nou, najaarscompetitie ook afgelopen (gedeeld 3e van de 6 teams)![]()
Oftewel: gisteren de laatste KNLTB-wedstrijd van 2010 gespeeld![]()
65 wedstrijden in totaal gespeeld dit seizoen (en dan heb ik de walkovers NIET meegeteld).
10 in de voorjaarscompetitie (4 enkels en 6 dubbels).
10 in de najaarscompetitie (allemaal dubbels).
en 45 partijen in toernooien (waarvan 1 dubbelpartij).
1 enkelpartij gewonnen door opgave (blessure) van de tegenstander........ wel heel lullig om zo een toernooi te winnen, het was een finale in de 6.
anderen die ook echt lekker veel partijen hebben gespeeld?
woon je bij mij in de buurt toevallig? (Utrecht)quote:Op zondag 17 oktober 2010 14:53 schreef Drassss het volgende:
Ik heb vaak het probleem dat mensen na 1 uurtje het wel prima vinden. Graag tennis ik 2/3 uur en dan ben ik pas voldaan. Tevens ben ik soms niet "aanwezig" op de baan en sta ik als een natte krant te ballen. Beetje jammer altijd, maar ach soms is het niet je dag.
Omgeving Eindhovenquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:50 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
woon je bij mij in de buurt toevallig? (Utrecht)
quote:staat hij op marktplaats?Op donderdag 28 oktober 2010 18:21 schreef Schunckelstar het volgende:
iemand toevallig interesse in een adidas tennisshirt ?
Meestal ligt het breakpunt inderdaad rond de x.4 - x.6, verschilt per jaar en rating natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:32 schreef rooneyelst het volgende:
7.86 ..blijf je dan niet gewoon een 8?
Hoe lager je rating, hoe minder "moeite" je hoeft te doen om je gemiddelde op te krikken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:49 schreef Salamando het volgende:
[..]
Meestal ligt het breakpunt inderdaad rond de x.4 - x.6, verschilt per jaar en rating natuurlijk.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:36 schreef Knipoogje het volgende:
Gisteren kampioen geworden in de najaarscompetitie
Volgend jaar hoofdklasse
Een mijlpaal bereikt dus...
'speel je competitie?'
'jazeker, hoofdklasse'
Zeg nou zelf, dat klinkt toch errug stoer!
Dat gaat nog erg spannend worden bij mij dan... sta 4.52 nu en er komen geen uitslagen meer bij... We hadden nooit dat potje moeten delen toen het zo hard regende en ik mijn singletje weggaf aan een 6.5je terwijl ik zelf 4.9 stondquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:49 schreef Salamando het volgende:
Meestal ligt het breakpunt inderdaad rond de x.4 - x.6, verschilt per jaar en rating natuurlijk.
In principe 6, maar ik speel geen toernooien of competitie meer.quote:
een bal terugbrengen lukt me met elk racket wel.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:00 schreef Federer-fan het volgende:
Ik wil een paar nieuw rackets kopen. Weet iemand een redelijk racket dat weinig kost (50 euro of minder)? Ik tennis al heel lang maar ik merk er weinig van of ik met een goedkop of een duur racket tennis dus koop ik altijd maar goedkope rackets.
Ik speel ook al mijn hele leven met Dunlop, blijven heerlijke rackets (heb wel andere merken geprobeerd).quote:Op woensdag 3 november 2010 21:37 schreef Forgive het volgende:
ben van vroegs af aan dunlopfan,
heb ooit 1 jaar met wilson rackets gespeeld, en ik vond het zelf niet wat.
direct weer terug gestapt naar dunlop en dat is toch echt mijn racket.
tegenwoordig de dunlop aerogel 4d 200 in bezit!
maar elk racket is anders, en vooraf is het altijd handig om enkele rackets te testen
Je moet wel rekening houden met de transportkosten $ 50,00 via Fedex- International Priority Verder moet je ook nog 19% BTW betalen over de prijs van het racket. Maar dan heb je hem ook binnen 48-72 uur in bezit.quote:Op woensdag 3 november 2010 19:35 schreef Norrage het volgende:
Wat heel goed is via www.tenniswarehouse.com te kijken. Daar bieden ze soms hele cheape tweedehands demo-rackets aan (die heel erg goed zijn)...En ze bieden sowieso veel tweedehands aan, en als ze dat al niet aanbieden kan je daar sowieso voor goede prijzen rackets kopen.
Ik heb dat laatst gedaan hier in de VS (Je kan uiteraard ook in NL bestellen zover ik weet) en ik heb zo voor 30 euro een racket kunnen kopen dat ongeveer 200 waard was in originele staat...puur omdat het een demo-racket was. Wat ze ook hebben zijn rackets die uit de roulatie geraken (nieuw model en zo) en die daardoor heel cheap worden...maar desalniettemin heel goed zijn.
Zover mijn tip om aan iets goedkoops te geraken, de rest mogen je wel adviseren over welk
Het kan best voordelig zijn. Het hangt af van de stand van de dollar en wat voor racket je zoekt. In de Liquidation sectie van TennisWarehouse staan vaak rackets aangeboden voor $ 70 - $ 80 die hier ¤ 125 of ¤ 150 kosten. Als je er dan 2 koopt ben je $ 150 kwijt. Komt bij $ 50 aan transportkosten Is $ 200 = ¤ 140 Komt bij 19% BTW over de prijs van de rackets = 0,19 x 150 x 0,7 = ¤ 21quote:Op donderdag 4 november 2010 12:53 schreef Outlined het volgende:
rackets buiten de EU kopen raad ik ook af: extra kosten zijn gewoon te hoog
Daarom
http://www.tenniswarehouse-europe.com/
als ik me niet vergis wordt de btw ook over de 50$ verzendkosten gerekend, dus dan zou het uiteindelijk 7 euro meer zijn.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:33 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Het kan best voordelig zijn. Het hangt af van de stand van de dollar en wat voor racket je zoekt. In de Liquidation sectie van TennisWarehouse staan vaak rackets aangeboden voor $ 70 - $ 80 die hier ¤ 125 of ¤ 150 kosten. Als je er dan 2 koopt ben je $ 150 kwijt. Komt bij $ 50 aan transportkosten Is $ 200 = ¤ 140 Komt bij 19% BTW over de prijs van de rackets = 0,19 x 150 x 0,7 = ¤ 21
Dus voor ¤ 161 heb je dan 2 rackets die hier ¤ 125 per stuk kosten.
Als je er maar 1 nodig hebt, dan verkoop je de ander en je hebt een goedkoop racket in je handen.
Als je speciale bespanningswensen hebt, dan wordt het voordeel nog veel groter.
N.B. Bij de bovenstaande berekening is uitgegaan van de huidige dollarkoers, waarbij de dollar ongeveer ¤ 0,70 is.
Bij TennisWarehouse Europe hebben ze niet zo'n uitgebreide liquidationsectie.
De Pure Control? De pure storm bedoel je? Je die is ook fijn. Qua specs bijna identiek aan de prestige.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:45 schreef Komakie het volgende:
Ik heb aardig wat verschillende rackets gehad en getest, maar ik vind Head nog steeds het lekkerste
Mijn volgende racket wordt dan ook gewoon weer een Head Prestige, net als nu.
Moet er eigenlijk binnenkort wel weer een paar hebben. Die ik nu heb zijn ook al weer een jaar of 6/7 oud.
Hoewel ik de Babolat Pure Control ook altijd erg lekker vond spelen. Maar dat is al een paar jaar geleden
Nee de Pure Control.quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:39 schreef Outlined het volgende:
[..]
De Pure Control? De pure storm bedoel je? Je die is ook fijn. Qua specs bijna identiek aan de prestige.
Bedankt, zou kunnen, maar zou eigenlijk niet mogen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:53 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als ik me niet vergis wordt de btw ook over de 50$ verzendkosten gerekend, dus dan zou het uiteindelijk 7 euro meer zijn.
Ik dacht dat jij een nBlade had?quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:45 schreef Komakie het volgende:
Ik heb aardig wat verschillende rackets gehad en getest, maar ik vind Head nog steeds het lekkerste
Mijn volgende racket wordt dan ook gewoon weer een Head Prestige, net als nu.
Moet er eigenlijk binnenkort wel weer een paar hebben. Die ik nu heb zijn ook al weer een jaar of 6/7 oud.
Hoewel ik de Babolat Pure Control ook altijd erg lekker vond spelen. Maar dat is al een paar jaar geleden
Een Nbladequote:Op vrijdag 5 november 2010 14:39 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een nBlade had?
Ik ben ook een grote Head -fan.
Hoewel ik 2 Prestiges LM MP en een Tour Classic heb, heb ik gemerkt dat ze voor mij net iets te zwaar zijn.
Daarom ben ik toch teruggeschakeld naar iets lichtere Heads, zoals de Fxp Prestige Team, en de LM Instinct en de MG Instinct.
De Radicals zoals de LM en de Agassi konden mij niet zo bekoren.
Ik kan het beste uit de voeten met de LM Instinct. De FXP Prestige Team is meer voor fun en als ik vermoeid ben. Echter: Hoewel ik echt lekker speel met de Instinct mis ik de precisie en en het sublieme gevoel van de Prestige bij het volleren. Maar elke voordeel heeft zijn nadeel.
Als ik de reviews over de Prestige lees krijg ik de indruk dat de beste al 20 jaar geleden zijn gemaakt.
Head brengt sindsdien elke 2 jaar een nieuwe prestige op de markt, maar de echte Profs spelen nog steeds met de Prestiges van 20 jaar geleden, alleen gebruiken ze een paintjob om hem op de nieuwste versies van de Prestige te laten lijken.
Ik kan de Prestige MP Flexpoint nergens meer vindenquote:Op woensdag 10 november 2010 10:38 schreef Bak_Beest het volgende:
Heerlijk hè, die Flexpoint... o wacht ik heb er zelf ook 2 (wel de Radical)! Echt heerlijke rackets, ik heb er anderhalf jaar geleden twee voor 80 euro gekocht (40 per racket) tweedehands, omdat die kerel zelf nieuwe Microgel's had gehaald en er blijkbaar snel vanaf moest.
Aankomend weekend zijn hier de dubbel clubkampioenschappen, het wordt alleen baggerweer helaas. Ik weet nog wel dat we 2 jaar geleden rond dezelfde periode in de sneeuw hebben staan spelen.
dan moet je (net als ik) de komende vrijdagen misschien eens naar de testavonden in Zoetermeer!quote:Op woensdag 10 november 2010 11:07 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik kan de Prestige MP Flexpoint nergens meer vinden
Misschien ook omdat we al 2 generaties verder zijn, maar dan nog is het wel jammer.
Tennisrackets zijn trouwens 1 van de weinige dingen waarbij het me geen reet boeit of het nou het nieuwste model is of niet.
Bij snowboards is dat bijvoorbeeld een heel ander verhaal
En gast, of je maakt een opmerking die ik niet snap, of je hebt de posts boven je niet gelezen?quote:Op woensdag 10 november 2010 18:49 schreef Outlined het volgende:
Worden aanstaand weekend de nieuwe ratings voor volgens seizoen bekend gemaakt ?
Lekker met kutweerquote:Op woensdag 10 november 2010 18:52 schreef Norrage het volgende:
Vanaf volgende week weer lekker in Nederland tennissen!!
Heerlijk dat binnentennisquote:Op donderdag 11 november 2010 08:39 schreef Bak_Beest het volgende:
Als de voorspellingen kloppen, hoef je vanmiddag met je service opgooi je racket niet meer tegen de bal te slaan want die bal waait vanzelf wel tering hard weg
dat telt alleen niet, je racket moet de bal rakenquote:Op donderdag 11 november 2010 08:39 schreef Bak_Beest het volgende:
Als de voorspellingen kloppen, hoef je vanmiddag met je service opgooi je racket niet meer tegen de bal te slaan want die bal waait vanzelf wel tering hard weg
Hopen dat je tegen een moonballer moet, want die gaat het lastig krijgen vandaagquote:Op donderdag 11 november 2010 08:39 schreef Bak_Beest het volgende:
wtf is een moonballer?quote:Op donderdag 11 november 2010 12:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hopen dat je tegen een moonballer moet, want die gaat het lastig krijgen vandaag
quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:58 schreef Schunckelstar het volgende:
aha, iemand die steeds van die irritante hoge boogballen speelt dus
waar dan?quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:42 schreef Outlined het volgende:
de afrondingen voor volgend seizoen zijn bekend gemaakt, alleen waarom een 6.3 in de dubbel niet goed genoeg is voor een 6 is mij een raadsel ?
je naam invoeren en dan spelers details..of gewoon inloggen dmv je knltb nummer.quote:Op zaterdag 13 november 2010 11:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
specifieker?
ik kan het niet vinden
nou dat laatste weet ik nog even niet.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:02 schreef DKkuis het volgende:
Volgens mij is er nog niks bekend. Maar hebben ze alleen de actuele rating aangepast als dit nodig is/was..?? Die van mij was gister iig al bijgesteld met 0,1 punt. Maar mijn speelsterkte is nog niet aangepast, volgens mij gebeurt dit pas maandag?
Als ik er nu over nadenk was het vorig jaar ook raar, eerst meteen even speculeren en zo en toen bleek het allemaal anders zijn. Ik kijk maandag wel weerquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:16 schreef Feestkabouter het volgende:
WOW!! (ik heb nu ook resultaten uit de KNLTB-database gekregen)
In de enkel lijk ik er 0,87 bij te krijgen!!!
Laten we maar uitgaan van wat experimenteren......
Spelersprofiel: Puk, P. (Man, 12345678) vanaf 13-11-2010
Speelsterkte enkel 7 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 7,1850 Rating dubbel 6,0963
Eindejaarsrating enkel 2010 6,3146 Eindejaarsrating dubbel 2010 5,8289
Ze gebruiken jou vast als proefkonijnquote:Op zaterdag 13 november 2010 12:16 schreef Feestkabouter het volgende:
dus dat zou betekenen dat ik in de HE nog steeds een 7 ben, met mijn actuele rating van 6,3?quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:30 schreef Norrage het volgende:
Er staat nu wel dat ik 5 in de dubbel ben, dus dat klopt op zich. Alleen actueel staat het nog niet goed. Was vorig jaar ook zoMaar je pasjes rating kun je dus denk ik al eruit halen
ze zijn druk bezig.quote:Op zaterdag 13 november 2010 12:16 schreef Feestkabouter het volgende:
Dat zei ik van die speelsterkte jaquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:05 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
ze zijn druk bezig.
ratings zijn allemaal nog hetzelfde, maar speelsterkte is wel gewijzigd.
HE 7 is veranderd naar HE 6
Speelsterkte enkel 6 Speelsterkte dubbel 6
opmaakvraagje: is er een mogelijkheid om tabs te plaatsen in de posts?
als ik deze post opmaak (met een hoop spaties om de cijfers netjes onder elkaar te krijgen) ziet het er netjes uit, ook als ik edit, maar in het topic blijft het een chaosje.
Speelsterkte enkel 6 Speelsterkte dubbel 5quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:30 schreef luckass het volgende:
Ik word bijna jaloers op die ratings van jullie.
Bedankt. Volgend jaar maar weer eens proberen 6 te worden.quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Speelsterkte enkel 6 Speelsterkte dubbel 5
Rating enkel 5,4802 Rating dubbel 5,4643
Eindejaarsrating enkel 2010 5,4802 Eindejaarsrating dubbel 2010 5,4643
Ik schrijf me gewoon in voor hetzelfde toernooi, en tik je er in de finale afquote:Op zaterdag 13 november 2010 17:37 schreef Norrage het volgende:
Ik ben zo blij dat ik 6 ben gebleven in de single. Nu kan ik lekker veel spelen deze zomer als ik lekker net afgestudeerd ben en even alle tijd hebIk ga keihard heersen en master worden in de 6!
Grr, welk district ben jij?quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:41 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ik schrijf me gewoon in voor hetzelfde toernooi, en tik je er in de finale af
District Limburg/Brabant. Ik wil eigenlijk ook wel een jaartje heersen in de 6, dusseh kunnen we een deal maken Norrage door uit elkaars vaarwater te blijvenquote:Op zaterdag 13 november 2010 17:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Grr, welk district ben jij?
Elk jaar zijn er wel een paar spelers die te goed zijn voor de klasse, ik hoop dat ik er dit jaar eentje van ben![]()
(en dan niet laf als een 9tje die 4 waard is in de 7 spelen ofzo, dat heb je natuurlijk ook nog)
volgens mij is er altijd eerst acceleratie, dan pas bepaling van de speelsterkte. Daar is de acceleratie/demping juist voorquote:Op zaterdag 13 november 2010 17:13 schreef Norrage het volgende:
Die acceleratie zou ik niet op hopen, die komt waarschijnlijk na je pasjesrating-bepaling
maar je zit wel randje ja...Denk dat je misschien nog net wel 5 blijft...
speel je ook in Noord/Oost-Brabant?quote:Op zaterdag 13 november 2010 17:48 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
District Limburg/Brabant. Ik wil eigenlijk ook wel een jaartje heersen in de 6, dusseh kunnen we een deal maken Norrage door uit elkaars vaarwater te blijven?
We hebben het over een verschillende acceleratie denk ikquote:Op zaterdag 13 november 2010 18:16 schreef FedExpress het volgende:
[..]
volgens mij is er altijd eerst acceleratie, dan pas bepaling van de speelsterkte. Daar is de acceleratie/demping juist voor
Oh, okeequote:Op zaterdag 13 november 2010 18:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
We hebben het over een verschillende acceleratie denk ik
Die bedoel ikquote:Dit gebeurt op basis van de eindejaarsrating die voortkomt uit het gemiddelde van de behaalde resultaten gedurende het seizoen, eventueel gecorrigeerd met een acceleratiewaarde, dempingwaarde of inactiviteitwaarde.
http://knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=330
ja die is er voor jeugd- of senioren spelers (en dus inactiviteit), maar je hebt ook een soort correctie van een paar tienden aan het einde van het jaar net na je ratingbepaling...quote:
Ik val niet meer onder de jeugd, maar vorig jaar was er ook een paar tiende correctie. Dat was volgens mij voor de ratingbepaling. Anders was ik vorig jaar ook al 6 volgens mij.quote:Op zaterdag 13 november 2010 19:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
ja die is er voor jeugd- of senioren spelers (en dus inactiviteit), maar je hebt ook een soort correctie van een paar tienden aan het einde van het jaar net na je ratingbepaling...
Nee, dat is je acceleratie aan het begin van het jaar en heeft niets te maken met je eindejaarsratingquote:Op zaterdag 13 november 2010 21:07 schreef Drassss het volgende:
Dat is raar. Ik ben opeens dit:
Rating enkel 6,5949 Rating dubbel 7,1026
Eindejaarsrating enkel 2010 6,9949 Eindejaarsrating dubbel 2010 7,1026
Ik kom dus een paar honderdste te kort voor een 6
Uhm dan begrijp ik het niet helemaal. Hoe moet ik nu mijn rating voor 2011 zien + wat op mijn pasje komt te staan:quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:12 schreef luckass het volgende:
[..]
Nee, dat is je acceleratie aan het begin van het jaar en heeft niets te maken met je eindejaarsrating. Bij mij hetzelfde, je dubbel gaat ook nog omlaag met 0,4 !
quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:15 schreef Drassss het volgende:
[..]
Uhm dan begrijp ik het niet helemaal. Hoe moet ik nu mijn rating voor 2011 zien + wat op mijn pasje komt te staan:
Een 7 op mijn pasje en dus die 6,9 / 7,1 of iets anders?
Voor zover ik het snap wordt je basisresultaat inderdaad met 4 tienden verlaagd.quote:Basisresultaten aangepast bij spelers met DSS resultaten
Net als afgelopen jaren is bij een groot aantal spelers het basisresultaat aangepast. Hierdoor
beginnen deze spelers met een rating die 0,1, 0,2 of 0,4 beter is dan de eindejaarsrating van 2010.
Op deze manier wordt voorkomen dat op korte termijn de promotie- en/of degradatiegrenzen niet
meer op een acceptabele manier kunnen worden vastgesteld.
Er kan anders een situatie ontstaan dat een speler met een rating van 8,xxxx speelsterktecategorie 7
zou moeten worden. Om dit te voorkomen zijn de basisresultaten van de spelers die dit jaar ten
minste één DSS resultaat hebben gehaald als volgt aangepast.
Oke dank. We zien het vanzelf.quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:20 schreef luckass het volgende:
[..]
[..]
Voor zover ik het snap wordt je basisresultaat inderdaad met 4 tienden verlaagd.
quote:Voorbeelden
Jan is categorie 6 in het enkelspel en categorie 5 in de dubbel.
Zijn eindejaarsrating 2010 is in het enkelspel 6,1287 en het dubbelspel 5,4232
Aangezien hij afgelopen jaar in zowel enkel- als dubbelspel DSS resultaten geboekt heeft, wordt
zijn rating in het enkelspel met 0,2 aangepast en die in het dubbelspel niet, want 0 geeft geen
verschil (zie zwart kader).
Zijn basisresultaten aan het begin van het seizoen zijn dan als volgt:
Enkelspel: 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287
Rating: 35,5722 : 6 = 5,9287
Dubbelspel: 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232
Rating: 32,5392 : 6 = 5,4232
Helaas niet. Kijk nog even naar wat hierboven allemaal staatquote:Op zaterdag 13 november 2010 22:01 schreef Wokschotel het volgende:
Weer aangepast
Speelsterkte enkel 6 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 5,2325 Rating dubbel 6,4190
Eindejaarsrating enkel 2010 5,4325 Eindejaarsrating dubbel 2010 6,4190
Volgens mij gaat het toch nog een 5 worden. Dat zou wel lekker zijn, van de 8 naar de 5 in 1 jaar
Het staat wel duidelijk op de site nu op zich, zeker voor mij als 7 de moeite.quote:Op zaterdag 13 november 2010 22:51 schreef Norrage het volgende:
Ja ik ben straks ook een 6je die als 5.2 begint
Vorig jaar was dat dus ook, nog steeds raar gegeven hoor, maar na de pasjeratingbepaling gaan er dus nog tienden af en zoVorig jaar begon eindigde ik als 5.6 en werd het nog 5.4
En nu dus 5.4 naar 5.2
Maar waarom de dubbel nu hetzelfde blijft snap ik dan weer niet
toernooi.nl bekijkenquote:Op zondag 14 november 2010 01:24 schreef Komakie het volgende:
Knltb site is down.... (lekkere tijd om mijn rating te kijken ik weet het)
Ik zie het bij mij ook, 7,7 ziet toch beter uit dan 10,0000 haha.quote:Op zaterdag 13 november 2010 23:52 schreef luckass het volgende:
Valt me trouwens net op dat bij mij 1 DSS-resultaat is aangepast,
die jongen waar ik van verloor is van 8,999 naar 6.7 gegaan dit jaar.
Gewoon even wachten tot morgen, hoe moeilijk het ook is voor ons ratingverslaafden.quote:Op zondag 14 november 2010 11:14 schreef senswal het volgende:
[..]
Ik zie het bij mij ook, 7,7 ziet toch beter uit dan 10,0000 haha.![]()
Maar als ik het dus begrijp uit voorgaande posts is dit niet de definitieve rating?
waar vind je dat?quote:Op zaterdag 13 november 2010 21:25 schreef luckass het volgende:
Wellicht ten overvloede, hier staat een duidelijk voorbeeld.
Voorbeelden
Jan is categorie 6 in het enkelspel en categorie 5 in de dubbel.
Zijn eindejaarsrating 2010 is in het enkelspel 6,1287 en het dubbelspel 5,4232
Aangezien hij afgelopen jaar in zowel enkel- als dubbelspel DSS resultaten geboekt heeft, wordt
zijn rating in het enkelspel met 0,2 aangepast en die in het dubbelspel niet, want 0 geeft geen
verschil (zie zwart kader).
Zijn basisresultaten aan het begin van het seizoen zijn dan als volgt:
Enkelspel: 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287 5,9287
Rating: 35,5722 : 6 = 5,9287
Dubbelspel: 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232 5,4232
Rating: 32,5392 : 6 = 5,4232
Sorry, dat zwarte kader is gewoon de acceleratie per speelsterkte.quote:Op zondag 14 november 2010 13:55 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
waar vind je dat?
ik ben vooral benieuwd naar dat zwarte kader, want ik snap dit zinnetje absoluut niet:
"want 0 geeft geen verschil (zie zwart kader)"
en daarnaast is mij het idee achter de accelleratie nog niet duidelijk.
eigenlijk is het logischer om de mensen die GEEN partijen hebben gespeeld een klein stapje terug te laten zakken.quote:Op zondag 14 november 2010 14:03 schreef luckass het volgende:
[..]
Sorry, dat zwarte kader is gewoon de acceleratie per speelsterkte.
De 5 krijgt dit jaar geen acceleratie, vandaar de 0.
Het idee erachter is volgens mij een betere verdeling over de speelsterktes.
http://www.knltb.nl/cms/s(...)79-83AB-B4B5C55A0BA8
Doen ze ookquote:Op maandag 15 november 2010 11:01 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
eigenlijk is het logischer om de mensen die GEEN partijen hebben gespeeld een klein stapje terug te laten zakken.
Ach tennissen doe je toch voor je lolquote:Op maandag 15 november 2010 13:46 schreef Norrage het volgende:
Wel relaxed dat ik 6 blijf in de single, maar eigenlijk kutter dat ik wel 5 ben geworden in de dubbel...dat betekent ten eerste minder toernooitjes met minder wedstrijd per toernooitje, maar ook dat ik met al mijn partners niet meer kan spelenDie waren meestal toch "mindere" 6jes en ik een "beter" 6je waardoor we goed waren in de 6...maar in de 5 wordt het denk ik altijd 1e ronde exit...
Maar goed, wat nieuwe partners zoeken!
Ja, daarom wil ik ook in een toernooitje meer dan 1 wedstrijd kunnen spelenquote:Op maandag 15 november 2010 14:25 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ach tennissen doe je toch voor je lol
Toernooien met een poule systeem spelen? Op zich is dat altijd wel relaxt. Hoewel je er dan ook wel klaar mee bent op het moment dat je een wedstrijd hebt verloren, want dan kun je toch niet meer door naar de volgende ronde.quote:Op maandag 15 november 2010 14:27 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, daarom wil ik ook in een toernooitje meer dan 1 wedstrijd kunnen spelenHet gaat me niet zozeer om het winnen, wel om het gezellig veel wedstrijden mogen spelen doordat je er een aantal kán winnen.
Zoek niet verder, hier ben ik!quote:Op maandag 15 november 2010 13:46 schreef Norrage het volgende:
Wel relaxed dat ik 6 blijf in de single, maar eigenlijk kutter dat ik wel 5 ben geworden in de dubbel...dat betekent ten eerste minder toernooitjes met minder wedstrijd per toernooitje, maar ook dat ik met al mijn partners niet meer kan spelenDie waren meestal toch "mindere" 6jes en ik een "beter" 6je waardoor we goed waren in de 6...maar in de 5 wordt het denk ik altijd 1e ronde exit...
Maar goed, wat nieuwe partners zoeken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat verschil per district is wel grappig inderdaad, niveau in Den Haag is ook veel hoger dan West/Centraal-Brabant bijvoorbeeld.
Volgens mij wel.quote:Op maandag 15 november 2010 21:01 schreef senswal het volgende:
Dit is nog niet de definitieve bepaling of wel?
Sorry als dit al een paar is vermeld hierboven..
quote:Op maandag 15 november 2010 15:06 schreef luckass het volgende:
[..]
Zoek niet verder, hier ben ik!Wel logisch. In Den Haag tennissen meer mensen. Waarschijnlijk heb je daar ook grotere toernooien. Bij ons in de buurt was dat altijd wel zo. Als je in Utrecht kijkt had je standaard sheets van 32 in de 3 en in de 4. Hier in de omgeving moeten ze vaak de 3 en de 4 samenvoegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat verschil per district is wel grappig inderdaad, niveau in Den Haag is ook veel hoger dan West/Centraal-Brabant bijvoorbeeld.
Alleen op mijn nieuwe vereniging hebben ze een grote 3 sheet en een aardige 4. Maar dan krijg je ook gelijk iets van 700 euro als je wint
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
De oplossing is makkelijk. Gewoon de bazen enkel handige backhand lerenquote:Op maandag 22 november 2010 12:11 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik blijf 6/6, prima. Ik ga de komende tijd rustig aan doen, merk dat ik last krijg van m'n linkerpols tijdens het slaan van m'n (dubbelhandige) backhand (ben zelf rechtshandig). Even rust houden dan maar.
quote:Op maandag 15 november 2010 15:06 schreef luckass het volgende:
[..]
Zoek niet verder, hier ben ik!Kwam er net achter dat jij op 30 seconden lopen bij mij vandaan woontSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat verschil per district is wel grappig inderdaad, niveau in Den Haag is ook veel hoger dan West/Centraal-Brabant bijvoorbeeld.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Wat en fijne gedachte, een FOK!ker bij je in de buurtquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kwam er net achter dat jij op 30 seconden lopen bij mij vandaan woont
Wow, hemelsbreed is het nog geen 50 meterquote:Op dinsdag 30 november 2010 11:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kwam er net achter dat jij op 30 seconden lopen bij mij vandaan woont
Gewichtquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraagje. Ik tennis al heel lang, maar ik heb altijd gespeeld met topzware rackets. Pas onlangs heb ik begrepen dat die rackets vooral bedoeld zijn voor beginners, omdat hun techniek nog niet zo goed zijn en zij wat meer power nodig hebben. Nu heb ik onlangs rackets gekocht waarbij het zwaartepiunt in het midden ligt (weet niet of daar een naam voor is?). Maar nu moet ik dan toch meer kracht zetten om dezelfde snelheid te genereren als voorheen? Kan iemand me dit uitleggen?
Kunnen we gezellig samen met freiss over Martin pratenquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:17 schreef luckass het volgende:
[..]
Wow, hemelsbreed is het nog geen 50 meter.
Wanneer mag ik op de koffie komen?
Als Federer-fan ontkom je er eigenlijk niet aan om 2x de Wilson SixOne Tour BLX 90 te halenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:03 schreef Federer-fan het volgende:
Even een vraagje. Ik tennis al heel lang, maar ik heb altijd gespeeld met topzware rackets. Pas onlangs heb ik begrepen dat die rackets vooral bedoeld zijn voor beginners, omdat hun techniek nog niet zo goed zijn en zij wat meer power nodig hebben. Nu heb ik onlangs rackets gekocht waarbij het zwaartepiunt in het midden ligt (weet niet of daar een naam voor is?). Maar nu moet ik dan toch meer kracht zetten om dezelfde snelheid te genereren als voorheen? Kan iemand me dit uitleggen?
We hebben er slechts 1 in de buurtquote:
Ik heb er 1tje kunnen vinden waar ik voor 60 euro onbeperkt kan tennissen ( 3mnd ). Ideaalquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:35 schreef Salamando het volgende:
[..]
We hebben er slechts 1 in de buurt
noem dan ook even waar dat is, zodat meer mensen ervan kunnen profiteren!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:44 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik heb er 1tje kunnen vinden waar ik voor 60 euro onbeperkt kan tennissen ( 3mnd ). Ideaal
Zul je zien dat het stervend druk wordt en alle banen altijd bezet zijnquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:32 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
noem dan ook even waar dat is, zodat meer mensen ervan kunnen profiteren!
OH dat is nog redelijk in de buurtquote:Op woensdag 1 december 2010 08:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zul je zien dat het stervend druk wordt en alle banen altijd bezet zijnHet is in ZO Brabant
Hilvarenbeek.
het gaat mij om het vele spelen, niet om de rating.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:05 schreef senswal het volgende:
Ik wil me voor een toernooi opgeven, maar ben nog zwaar aan het twijfelen welke categorie.
Want mijn rating mag wel een beetje omhoog, maar nou zijn er in 7 alleen maar 6jes die puur uit zijn op winst, en zich daarom maar niet in de 6 inschrijven. en in de 8 alleen maar 8,9999. Dubbel hetzelfde verhaal. En zo is dat in vrijwel elke categorie.
Snap niet wat er zo leuk aan is om je lager in te schrijven dan je bent. Dat je wint kan je dan wel van uitgaan, maar als je verliest is toch ook meteen je hele rating naar de meuk?
hah die rackets zijn knetterzwaar! Had ze eens als test racket mee en na 1 set begon ik toch al moe te raken in me armen..terwijl ik toch wel een zwaar racket gewent bent (head radical)quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:15 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Als Federer-fan ontkom je er eigenlijk niet aan om 2x de Wilson SixOne Tour BLX 90 te halen!
Is dit trouwens in de Hiltenhal?quote:Op woensdag 1 december 2010 08:34 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zul je zien dat het stervend druk wordt en alle banen altijd bezet zijnHet is in ZO Brabant
Hilvarenbeek.
Klopt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:43 schreef Salamando het volgende:
[..]
Is dit trouwens in de Hiltenhal?
Doe ik waarschijnlijk mee aan het toernooi aan het eind van de maandquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:44 schreef Drassss het volgende:
[..]
Klopt.
Ik wilde er dit weekend heen gaan blijkt het helemaal vol te zitten. Lekker dan
Ahhh oke. Ja daar spelen ze er veel heb ik vernomen.. Achja ik wil gewoon wat blijven ballen en buiten is geen optie meer de komende maanden...quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:45 schreef Salamando het volgende:
[..]
Doe ik waarschijnlijk mee aan het toernooi aan het eind van de maand
Ja natuurlijk zegt rating niet alles,quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het gaat mij om het vele spelen, niet om de rating.
afgelopen seizoen was ik een 7.
ik deed mee in de 7 en de 6, een enkele keer ook in de 5.
bij 'gezelligheids'-toernooien kom je minder sterke tegenstanders tegen dan bij 'prestatie'-toernooien.
dus bij een gez-toernoei schrijf ik me niet in in de 7.
maar goed, ik weet van een toernooi niet altijd of het een gez- of een pres-toernooi is, ik heb dat dus ook wel eens verkeerd ingeschat.
maar soms kan het echt heel raar lopen:
1 toernooi deed ik mee in de 7, de 6 en de 5.
in de 7 lag ik er in de kwart-finale uit (die jongen verloor de halve), in de 5 haalde ik de halve finale, en de 6 won ik!
het is dus allemaal wat minder zwart-wit dan je stelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter had ik voorheen altijd gewoon een klein rondje.
Nou is mijn vraag dus, is er veel verschil met een kleine demper?
Hoewel ik dit extreme geval totaal niet geloofquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:51 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
dus bij een gez-toernoei schrijf ik me niet in in de 7.
maar goed, ik weet van een toernooi niet altijd of het een gez- of een pres-toernooi is, ik heb dat dus ook wel eens verkeerd ingeschat.
maar soms kan het echt heel raar lopen:
1 toernooi deed ik mee in de 7, de 6 en de 5.
in de 7 lag ik er in de kwart-finale uit (die jongen verloor de halve), in de 5 haalde ik de halve finale, en de 6 won ik!
het is dus allemaal wat minder zwart-wit dan je stelt.
als je me belooft discreet met mijn gegevens om te gaan wil ik je wel even mijn knltb-nummer geven, dan kun je de uitslagen vinden.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hoewel ik dit extreme geval totaal niet geloof(als in: 3 categorieen single wordt meestal niet eens toegestaan, wil je zelf ook niet spelen geloof me, en het totale onrealistische verhaal van je erboven op) heb ik wel iets soortgelijks meegemaakt 3 jaar terug ofzo...Ik verloor in de 1e ronde 7 van een een of andere 9 die vroeger wel beter was dan dat, maar nog steeds niet echt goed...maar die gast prikte me er af...en in de 6 kwam ik in de finale
en die gast in de 7 verloor de 2e ronde
quote:Op zondag 5 december 2010 01:20 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als je me belooft discreet met mijn gegevens om te gaan wil ik je wel even mijn knltb-nummer geven, dan kun je de uitslagen vinden.
en wat betreft het niet mee willen doen in 3 single-onderdelen: ik wel hoor!!
ben niet aan het werk, heb er alle tijd voor en heb er ook voldoende energie voor.
laat mij maar gewoon lekker rammen!
over dat toernooitje trouwens (waar ik in de 7, de 6 en de 5 meedeed): de kerel die dat organiseerde deed de hele prijsuitreiking uit zijn hoofd!!!
hij kende echt elke naam (5 t/m 8, enkel, dubbel en mix, 1e en 2e plaats) en gezicht, en hij wist over iedereen wat te vertellen.
op het moment trouwens dat ik hem belde om door te geven dat ik vanwege finale-weekend in het voorgaande toernooi mijn eerste wedstrijd in zijn toernooi moest verzetten, nam hij meteen op met de woorden: dag Feestkabouter, omdat je morgen in plaatsnaam de finale moet spelen heb ik zojuist je wedstrijd bij ons alvast verplaatst naar de maandag om 17.00, is dat ok?
hij was me dus gewoon helemaal voor, hij zit van alle deelnemers al te volgen hoe ze het in het voorgaande toernooi doen!
erg leuk toernooitje!
het was maar een klein toernooitje hoor, schema's van 16, en in de 5 was het absoluut niet realistisch dat ik de finale zou halen. ik had een walkover en ik won een wedstrijd van een slechte 5 die zijn dag niet had. mazzel dus.quote:Op zondag 5 december 2010 09:05 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat had ik kunnen zijndie wedstrijdleider.
Maar 3 categorieen single..jezus..als je in alle 3 de finale haalt, wat in jouw geval dan realistisch isdan speel je al snel 14/15 wedstrijden ofzo...dat zou mijn lichaam echt niet houden hoor....misschien voor 1 week, maar niet als je wss voor en na ook toernooitjes speelt..bizar...
Ja geniaal, had ik ook al ergens gepost in het ATP topicquote:Op zondag 5 december 2010 18:26 schreef Feestkabouter het volgende:
tennis in de dance-scene:
Martin Solveig & Dragonette - Hello
nu de superclip op TMF
duurt een beetje lang voordat de muziek begint, hier de korte versie:
Vet, die smash ook via de netbandquote:Op zondag 5 december 2010 18:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja geniaal, had ik ook al ergens gepost in het ATP topic
En je andere arm in feite paralle bewegen aan je slagarm.quote:Op zondag 28 november 2010 19:26 schreef Outlined het volgende:
laatst zo'n waanzinnig goeie technische tennis tip opgeduikeld. Wanneer je een forehand slaat moet je je schouder ban je andere arm helemaal naar je kin toe bewegen. Op die manier draai je veel beter in en zijn je slagen een stuk beter.
Gewicht naar voren werkt ook goed, is alleen lastig, zou ik geen beginner tip willen noemen.
Meesterlijk!quote:Op zondag 5 december 2010 18:26 schreef Feestkabouter het volgende:
tennis in de dance-scene:
Martin Solveig & Dragonette - Hello
nu de superclip op TMF
duurt een beetje lang voordat de muziek begint, hier de korte versie:
Wie is die Bob Sinclar? Ik had niet gedacht dat Martin Solvag nog terug zou komen toen hij de eerste sets met 6-0 6-0 had verloren. Het niveauverschil leek echt enorm groot. Dit is van Roland Garros toch, maar van wanneer is die wedstrijd dan?quote:Op zondag 5 december 2010 18:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja geniaal, had ik ook al ergens gepost in het ATP topic
Haha ja hoor, Federer-Fan is ook aanwezig in het Reacreatief Tennis Topic!quote:Op zondag 5 december 2010 19:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wie is die Bob Sinclar? Ik had niet gedacht dat Martin Solvag nog terug zou komen toen hij de eerste sets met 6-0 6-0 had verloren. Het niveauverschil leek echt enorm groot. Dit is van Roland Garros toch, maar van wanneer is die wedstrijd dan?
Kwartfinale 2009. Enorme choke van Bob inderdaad.quote:Op zondag 5 december 2010 19:53 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wie is die Bob Sinclar? Ik had niet gedacht dat Martin Solvag nog terug zou komen toen hij de eerste sets met 6-0 6-0 had verloren. Het niveauverschil leek echt enorm groot. Dit is van Roland Garros toch, maar van wanneer is die wedstrijd dan?
Was jij niet gestopt?quote:Op zondag 5 december 2010 23:50 schreef de_boswachter het volgende:
Hadden we in het begin van dit seizoen niet een lijstje met speelsterktes per FOK user?
Speelsterktes van 2011 zijn alweer tijdje bekend.
Overigens maak ik zelf de overstap van de mix naar heren op zaterdag volgend jaar
Nee?quote:
Ik heb 1 halve finale in de 7 gehaald, verder was het ook niet bijzonderquote:Op maandag 6 december 2010 10:25 schreef Salamando het volgende:
Toernooien, in de single ben ik volgens mij pas 1x verder gekomen dan de eerste ronde ofzo
Ik zie mezelf ook als de ideale Davis Cup speler, alleen presteren tijdens competitiequote:Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef luckass het volgende:
[..]
Ik heb 1 halve finale in de 7 gehaald, verder was het ook niet bijzonder.
Ik heb 1 halve finale gehaald in de 6, en dat was best prima want het was me enige toernooi (in de single)quote:Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef luckass het volgende:
[..]
Ik kwam er van de week achter dat ik van een oud Davis Cup speler training hebquote:Op maandag 6 december 2010 13:31 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik zie mezelf ook als de ideale Davis Cup speler, alleen presteren tijdens competitie
Jij speelde toch bij TCM? Of was jij dat niet?quote:Op maandag 6 december 2010 10:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Nee?
Goed jaar gehad, met 1 ATP overwinning in een 7 toernooi en 1 finaleplaats in een 5/6 toernooi.
Ik heb het wel aardig gedaan dit jaar. Heb in de 8 beide toernooien gewonnen.quote:Op maandag 6 december 2010 13:27 schreef luckass het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |