abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86193100
OP/Recreatief Tennis/

* Welkom bij het topic voor recreatieve tennissers!
Pats hier met je ranking, deel je Federer-momenten of roddel over je tegenstanders: alles kan je kwijt in dit topic!

Om je een beetje op weg te helpen hier wat nuttige links:
KNLTB
TennisDirect - Goedkope tennisspulletjes
TennisPro - Eveneens goedkope tennisspulletjes
TennisActueel.nl - Tennisnieuws van Nederland

De ranking wordt bijgehouden door InTrePidIvity, dus mocht je ook in de ranking willen komen dan kan je dat in dit topic aanvragen. Om in de toptennissers lijst te komen kun je je eigen avatar toevoegen aan de OP op Wiki.

| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 |
19 | 20 |

De OP is hier te vinden!
artikel overleg brontekst tonen geschiedenis
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86193106
Hmm, er was even geen nieuw topic aangemaakt! Bij deze.

Vraagje, hoe hoog/laag lag de cutoff om 5 te wordne de afgelopen jaren? Ik kan op de knltb site nooit snel dingen vinden en jullie geloof ik wel...dus...

Ik sta nu 5.525 ofzo en ik wil in een inschatting maken van of ik 5 word of 6 blijf volgend jaar! Ik hoop 6...anders worden het veel korte toernooitjes volgend jaar :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2010 @ 07:40:27 #3
21636 Feestkabouter
pi_86193371
hmmm, spannend voor je. ik weet de cijfers niet.

Ik heb maandag een kutpartij gehad in een toernooi (HE6): op zich prima tot 1-1 in de 3e set, toen waren we al bijna 2,5 uur bezig. Het was toen 23.30.

Toen werden we door de wedstrijdleiding naar een andere baan gestuurd (ivm omwonenden, ze hebben afgesproken dat de 5 banen die het dichtst bij de huizen liggen na 23.00 zoveel mogelijk vrij blijven).
daar baalde ik zo van: ander licht, andere omgeving, ik kon er niet aan wennen. Ik heb nog geprotesteerd (er was nergens wat aangekondigd of gewaarschuwd voor dit soort acties)......... uiteindelijk met 6-3 verloren.
  woensdag 8 september 2010 @ 09:41:55 #4
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86195104
Toernooi.nl staat tegenwoordig ook vol met zooi over 'interne competities' en dergelijke, het is niet echt makkelijk om een fatsoenlijk Open toernooi in de buurt te vinden? :?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_86195817
quote:
Op woensdag 8 september 2010 06:30 schreef Norrage het volgende:
Hmm, er was even geen nieuw topic aangemaakt! Bij deze.

Vraagje, hoe hoog/laag lag de cutoff om 5 te wordne de afgelopen jaren? Ik kan op de knltb site nooit snel dingen vinden en jullie geloof ik wel...dus...

Ik sta nu 5.525 ofzo en ik wil in een inschatting maken van of ik 5 word of 6 blijf volgend jaar! Ik hoop 6...anders worden het veel korte toernooitjes volgend jaar :P
Dat verschilt per jaar, en word volgens mij ergens in oktober bekend gemaakt.
Maar met 5,525 zal je (denk ik) wel 5 worden. Hoewel vorig jaar?????

http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=330

Hier is ie van vorig jaar, gewoon klikken op procedure speelsterktebepaling 2010
  woensdag 8 september 2010 @ 16:14:45 #6
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86208069
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:41 schreef Salamando het volgende:
Toernooi.nl staat tegenwoordig ook vol met zooi over 'interne competities' en dergelijke, het is niet echt makkelijk om een fatsoenlijk Open toernooi in de buurt te vinden? :?
... of clubkampioenschappen. Herkenbaar probleem.
De toernooizoeker van de KNLTB kan echter uitkomst bieden.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_86208155
quote:
Bij voorjaarscompetitie kregen we een boekje met alle toernooien in de regio bijgeleverd. Volgens mij bestaat er een bestandje, zodat je gewoon alles makkelijk kan opzoeken.

IK ga even voor je googlen :)
  woensdag 8 september 2010 @ 16:18:42 #9
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86208221
Nice, bedankt ^O^
pi_86210072
quote:
Op woensdag 8 september 2010 10:15 schreef magik7777 het volgende:

[..]

Dat verschilt per jaar, en word volgens mij ergens in oktober bekend gemaakt.
Maar met 5,525 zal je (denk ik) wel 5 worden. Hoewel vorig jaar?????

http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=330

Hier is ie van vorig jaar, gewoon klikken op procedure speelsterktebepaling 2010
Ja, ik wist dat het op of onder de 5.5 zou zitten...laten we hopen dat het dit jaar vergelijkbaar is, ik heb echt geen zin om 5 te worden op een paar honderdsten :D
  woensdag 8 september 2010 @ 20:05:06 #11
75556 erkel
back from Dagestan
pi_86216454
quote:
Wat ik altijd doe is de zomerkalender erbij pakken van een regio. In mijn geval is dat Groningen en dan kun je gewoon per week zien waar er open toernooien zijn. Is volgens mij het makkelijkst en het meest overzichtelijk.

Vorige week is door de spierpijn slecht afgelopen :') . Na 3 dagen was het eigenlijk niet verminderd, dus dat was gewoon niet leuk meer. In de enkel en dubbel één rondje verder gekomen en toen was de pijp leeg.
Weisst
pi_86315344
Net een HD4 verloren in 3 sets. Bummer. Nouja, als 8 lekker mee kunnen doen in de 4 is al een ervaring op zich :P
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:04:29 #13
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86315667
als 8 in de HD4 :o :D
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2010 @ 17:20:23 #14
21636 Feestkabouter
pi_86317593
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:51 schreef Wokschotel het volgende:
Net een HD4 verloren in 3 sets. Bummer. Nouja, als 8 lekker mee kunnen doen in de 4 is al een ervaring op zich

heel plezierig en rechtvaardig voor de tegenstanders als je een partij wint............. NOT.

er zijn zoveel herintreders die niet hun best doen om bij de KNLTB weer te beginnen met een lager (beter) cijfer, het verziekt de boel soms flink.

maar ja, tegelijk hoorde ik vorige week van iemand die wel redelijk zijn best had gedaan, maar die moe werd van de saaie/lakse houding van de KNLTB: "we kunnen niks vinden van je geschiedenis, dus je bent weer gewoon een 8"......... terwijl hij een aantal jaar geleden in de 3 speelde.
leuk hoor dat ik dan een finale in de 6 van hem verloor en er een 8.3 bij krijg.
pi_86317779
De KNLTB moet niet zo moeilijk doen met ratings terugzetten inderdaad....Als je te hoog gerate bent ben je snel genoeg op je normale rating en wordt er tenminste niemand verneukt en speel je elke keer maar 1 wedstrijdje...ook niet het beste natuurlijk, maar altijd beter dan die 3tjes die de 6 spelen en zo....

Maar goed, ik ken ook weer mensen die wel een mailtje naar de knltb stuurden en terwijl ze geen enkel bewijs hadden gewoon meteen op 6 gezet zijn terwijl ze 7 zijn :P
Je moet gewoon als je weer begint met tennis op een nieuw pasje meteen tegen de KNLTB zeggen wat je vroeger was, dan doen ze niet moeilijk. Maar als je eenmaal je pasje met 9/9 hebt en dán wilt veranderen dan wordt het moeilijk voor ze...
Maar het probleem is dat iedereen die weer opnieuw begint in eerste instantie niet weet hoe het nieuwe systeem werkt en zo...ik vind dat alle verenigingen die deze nieuwe leden inschrijven dit duidelijk op het inschrijfformulier moeten zetten...zo beginnen wij het langzamerhand ook te doen..(maar dan heb je weer het probleem dat sommige mensen weer niet weten hoe goed ze zijn/waren :') )
pi_86335106
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

heel plezierig en rechtvaardig voor de tegenstanders als je een partij wint............. NOT.

er zijn zoveel herintreders die niet hun best doen om bij de KNLTB weer te beginnen met een lager (beter) cijfer, het verziekt de boel soms flink.

maar ja, tegelijk hoorde ik vorige week van iemand die wel redelijk zijn best had gedaan, maar die moe werd van de saaie/lakse houding van de KNLTB: "we kunnen niks vinden van je geschiedenis, dus je bent weer gewoon een 8"......... terwijl hij een aantal jaar geleden in de 3 speelde.
leuk hoor dat ik dan een finale in de 6 van hem verloor en er een 8.3 bij krijg.
Mja, mijn aktuele rating in de dubbel is 6.2, in de single 5.5 dus het valt wel mee hoor voor de tegenstanders. Dat ik op 8 begonnen ben kan ik weinig aan doen. Ik ben 15 jaar geleden gestopt met tennis, ik was toen op z'n sterkst D2 (!), volgens mij is dat nu 8. Daarna heb ik nooit meer gespeeld tot vorig jaar november. Toen ben ik dus weer als 8 begonnen. Misschien te laag, maar toen had ik toch ook niet kunnen vermoeden dat het 'opeens' zo goed zou gaan? Als ik vroeger 3 of 4 was geweest had ik echt wel correctie van de speelsterkte aangevraagd, maar daar had ik in november vorig jaar gezien mijn historie echt geen reden voor. Ik speel nu dus ook alleen maar toernooien in de 5 en 6, anders is er geen lol aan uiteraard.
  † In Memoriam † zondag 12 september 2010 @ 09:43:19 #17
21636 Feestkabouter
pi_86335454
ok, ja als het 15 jaar geleden is en je was toen D2 dan is het inderdaad niet te verwachten dat je spel nu zo snel in de 6 uitkomt.

effe wat anders: ik sta op toernooi.nl in een toernooi als eerste geplaatst, maar daar staan bij het cijfer 1 van de plaatsing ook de letters WDN.......... weet iemand wat dat betekent?
dus in het schema staat: Pietje van de Netband [1, WDN]

de wedstrijdleiding weet het niet.
pi_86351878
Volgens mij betekent dat dat je plaatsing niet op rating is gedaan maar op iets anders dan dat, maar ik weet niet zeker wat :P beetje vaag ja.
pi_86375545
Net een nieuw racket ( 2 weken ) en ik begin opeens aces te slaan. Gisteren gewoon 3 aces :D dat is me nog nooit gelukt.

( Na een rustige augustus maand qua toernooi tennis ben ik nu weer begonnen ).
  maandag 13 september 2010 @ 11:02:52 #20
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86375560
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:02 schreef Drassss het volgende:
Net een nieuw racket ( 2 weken ) en ik begin opeens aces te slaan. Gisteren gewoon 3 aces :D dat is me nog nooit gelukt.

( Na een rustige augustus maand qua toernooi tennis ben ik nu weer begonnen ).
Welk racket dan?
pi_86375786
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:02 schreef Salamando het volgende:

[..]

Welk racket dan?
http://www.tennisplanet.n(...)e-t-fight-295-vo2max

Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.
pi_86377956
quote:
Op maandag 13 september 2010 11:10 schreef Drassss het volgende:

[..]

http://www.tennisplanet.n(...)e-t-fight-295-vo2max

Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.
Racket heb ik ook sinds kleine anderhalf jaar. Ben er zeer tevreden mee!

Speel nu met Technifibre Black Code bespanning erin :D
Ziet er goed uit en speelt prima
Life is life
pi_86378352
quote:
Op maandag 13 september 2010 12:25 schreef JT_RSD het volgende:

[..]

Racket heb ik ook sinds kleine anderhalf jaar. Ben er zeer tevreden mee!

Speel nu met Technifibre Black Code bespanning erin :D
Ziet er goed uit en speelt prima
Ik heb er nog de gratis Tyger bespanning opzitten. Ik merk wel dat het handvat net te klein is, zodat bij een harde return ik de controle kwijtraak. Een overgripje moet dit probleem oplossen.

Maar ik moet zeggen dat ik ook zeer tevreden ben. Hiervoor had ik een Tyger C20, die beviel ook goed :)
pi_86380760
Mijn laatste toernooi gespeeld afgelopen week. Twee keer in de halve finale verloren. Zuur, maar niets aan te doen.

Mijn eindranking voor dit jaar is zeer waarschijnlijk dus deze:

Speelsterkte enkel 5 Speelsterkte dubbel 6
Rating enkel 4,9286 Rating dubbel 5,4005
Eindejaarsrating enkel 2009 5,2275 Eindejaarsrating dubbel 2009 6,5316

Van 5,2 naar 4,9 en van 6,5 naar 5,4. Niet slecht, maar ik had er iets meer van verwacht. Uiteindelijk ook gewoon te weinig gedubbeld dan ik me had voorgenomen.
  maandag 13 september 2010 @ 15:30:31 #25
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86383611
Met die dubbelrating zou ik me in principe niet zo bezig houden, als je een goeie singelaar bent komt die goeie dubbelrating vanzelf wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')