abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86383905
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:30 schreef Outlined het volgende:
Met die dubbelrating zou ik me in principe niet zo bezig houden, als je een goeie singelaar bent komt die goeie dubbelrating vanzelf wel.
Oh ik maak me er ook niet druk om hoor. Het ging me vooral om mijn voornemens aan het begin van het seizoen. En die voornemens bestonden o.a. uit meer dubbelen en dat is er toch weer niet van gekomen.
  maandag 13 september 2010 @ 15:42:04 #27
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86384018
Wanneer komt er een legendarische FOK! dubbel? :D
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  maandag 13 september 2010 @ 15:49:47 #28
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_86384336
Kan één van de tennistrainers hier mij uitleggen waarom de ene wedstrijd mijn service loopt als een tierelier en de andere wedstrijd ik alleen maar 2e services sta te slaan. Wanneer mijn forehand niet loopt weet ik precies wat fout gaat en wat ik moet veranderen. Met mijn service heb ik nooit enig idee.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_86563561
Vandaag begint de najaarscompetitie :D, 5 weekjes nog wat dubbeltjes spelen en m'n toch al verneukte rating (dankzij m'n blessure) staat weer vast. Nog meer mensen die najaarscompetitie spelen?
pi_86572044
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:20 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

heel plezierig en rechtvaardig voor de tegenstanders als je een partij wint............. NOT.

er zijn zoveel herintreders die niet hun best doen om bij de KNLTB weer te beginnen met een lager (beter) cijfer, het verziekt de boel soms flink.

maar ja, tegelijk hoorde ik vorige week van iemand die wel redelijk zijn best had gedaan, maar die moe werd van de saaie/lakse houding van de KNLTB: "we kunnen niks vinden van je geschiedenis, dus je bent weer gewoon een 8"......... terwijl hij een aantal jaar geleden in de 3 speelde.
leuk hoor dat ik dan een finale in de 6 van hem verloor en er een 8.3 bij krijg.
Ik behoor ook tot de categorie herintreders, maar je moet er rekening mee houden dat je dit niet altijd zelf in de hand hebt. Toen ik me opnieuw inschreef bij mijn huidige tennisclub heb ik nergens de optie gezien om aan te geven dat ik in het verleden een betere ranking had dan mijn huidige. Daarom heb ik gewoon een beginnersranking van 8,7 gekregen en heb ook ik een aantal mensen flink wat punten "aangenaaid". Na mijn zomertoernooien ben ik inmiddels een 6,1, dus aankomend jaar zal hier iig minder sprake van zijn.
pi_86572099
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:09 schreef Bak_Beest het volgende:
Vandaag begint de najaarscompetitie :D, 5 weekjes nog wat dubbeltjes spelen en m'n toch al verneukte rating (dankzij m'n blessure) staat weer vast. Nog meer mensen die najaarscompetitie spelen?
Ook ik doe hier aan mee, samen met m'n vader. Gisteren de eerste dubbel wedstrijd gespeeld en 6-4 2-1 (wordt op tijd gespeeld) verloren. Dit was de eerste dubbelwedstrijd die ik in 1,5 jaar ofzo gespeeld had, dus het viel me niet eens echt tegen :)
  † In Memoriam † zondag 19 september 2010 @ 10:44:28 #32
21636 Feestkabouter
pi_86593898
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 09:09 schreef Bak_Beest het volgende:
ik ook. mix team.
gisteren beide partijen gewonnen.
wel balen op zich: gewone tie-break ipv een 3e set. waarom toch? banen en zon en tijd genoeg!
gelukkig gisteren niet van toepassing geweest, alles in 2 sets gespeeld.

nu een vervangende dame aan het zoeken voor volgende week (ook de kut-taken horen bij het captain-schap).
pi_86595403
Vandaag begonnen met de interne zondagochtend competitie. Gelukkig is het leeftijd verschil ongeveer 25 jaar met mijn concurrenten :P
pi_86601660
Vandaag besloten om binnenkort weer eens een toernooitje te gaan dubbelen.
Heb er wel zin in, heb sinds mn blessure geen toernooien meer gespeeld.
Denk dat ik in de herfstvakantie ook nog een enkeltje erover heen gooi, misschien kan ik mn rating dan nog een beetje opkrikken. En zo niet, dan is volgend jaar mn basisresultaat zo laag dat ik bij iedere 8 waarvan ik win er nog een stuk op vooruit ga. :)
pi_86640618
Gister weer voor het eerst binnen gespeeld. Was weer even wennen ;)

Tevens ingeschreven voor de voorjaarscompetitie, op zaterdag, met een vriendenteam :)
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 21:12:22 #36
21636 Feestkabouter
pi_86652744
gisteren voor het eerst gesquasht!
we effe flink wennen hoor.......... zijmuren gebruiken............ zo'n heel licht racket-van-niks in je hand....... spelen met je pols............mijn vriendin heeft een paar jaar geleden regelmatig gesquasht, en ik was op zoek naar een sport voor de wintermaanden, dus nu gaan we dat eens een aantal keer proberen.
weet nog niet zeker of ik het leuk ga vinden, maar ik wil het sowieso nog wel een paar keer proberen.

meer tennissers die ook squashen?
niet dat ik het alleen maar over squashen wil hebben, maar over de combinatie, hoe andere tennissers het squashen ervaren.
pi_86653268
Vind squashen erg leuk, maar ik doe het liever niet omdat het mijn tennisspel volledig vernaggelt :(
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  † In Memoriam † maandag 20 september 2010 @ 21:58:58 #38
21636 Feestkabouter
pi_86655117
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:22 schreef Norrage het volgende:
Vind squashen erg leuk, maar ik doe het liever niet omdat het mijn tennisspel volledig vernaggelt :(
vertel?
wat zijn de gevolgen bij jou?
waar merk je het aan?
pi_86655375
Nou gewoon...Je hebt zo'n andere slag nodig bij squashen dan bij tennis. Ik merk dat ik elke keer als ik daarna weer tennis echt een tijdje nodig heb om weer normaal te spelen..heb nooit de langdurige gevolgen ondervonden van squashen want ik deed het uiteindelijk niet vaak genoeg door bovenstaande redenen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86664205
Ik denk dat je bijna nog beter flink kan gaan tafeltennissen in de winter, dan gaan squashen, want dan kan je nog net iets meer een tennisslag maken, ipv een korte polsslag. Maar kan je niet gewoon in de winter door tennissen Feestkabouter?

Ik maakte trouwens een goede rentree na m'n blessure afgelopen zaterdag met de competitie door allebei m'n dubbels ruim te winnen tegen 5jes en vooral erg lekker te spelen :). M'n backhand en mijn volleys liepen als een trein :D. Helaas faalden de andere 2 partijen en speelden we alsnog onnodig 2-2, zo zonde. Volgende week uit, op gravel, ben benieuwd aangezien de helft van m'n team gravel haat en ik inmiddels ook alweer een hele tijd niet op gravel heb gespeeld.
  dinsdag 21 september 2010 @ 08:47:54 #41
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_86664233
quote:
Op maandag 20 september 2010 21:22 schreef Norrage het volgende:
Vind ik wel meevallen, ik doe het ook af en toe en ik vind het vooral lekker omdat het je voetenwerk denk ik wel verbeterd. Squashen is intensiever en explosiever dan tennis.
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 09:36:35 #42
21636 Feestkabouter
pi_86665100
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:45 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik denk dat je bijna nog beter flink kan gaan tafeltennissen in de winter, dan gaan squashen, want dan kan je nog net iets meer een tennisslag maken, ipv een korte polsslag. Maar kan je niet gewoon in de winter door tennissen Feestkabouter?
op zich kan ik op mijn club in de winter doorspelen, maar ik wil eigenlijk alleen wedstrijden spelen (dus toernooien of competitie). ik kan met mensen een balletje overslaan, maar dan kom ik niet op gang, dat is heel wat anders dan een echte wedstrijd. dan raak ik niet opgepept en hangt mijn tong binnen 10 minuten op mijn schoenen. terwijl 4 lange enkel-wedstrijden op 1 dag geen probleem is.

tafeltennissen is ook een optie, dat overweeg ik ook al een paar winters. vroeger heel veel gedaan, ook 2 keer eerder bij een club gezeten.
pi_86677288
Hoezo is voor een aantal van jullie niet mogelijk om in de winter gewoon te spelen? Welke ondergrond hebben de banen bij jullie op de club dan?
pi_86677390
Gaat ITP de OP nog eens updaten? :P Nu ik onder de 5,0 zit, wil ik dat natuurlijk wel in de OP zien staan O-)
pi_86677513
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:07 schreef JonkersR het volgende:
Hoezo is voor een aantal van jullie niet mogelijk om in de winter gewoon te spelen? Welke ondergrond hebben de banen bij jullie op de club dan?
waarschijnlijk gravel.
pi_86680490
All Weather de gekste *O*
pi_86682545
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:13 schreef rooneyelst het volgende:

[..]

waarschijnlijk gravel.
Dat leek mij ook het meest waarschijnlijk, maar ik dacht dat gravel zijn langste tijd wel zo'n beetje gehad had in Nederland. Hier in de regio kom ik het iig nog maar amper tegen.
pi_86682856
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 08:47 schreef Salamando het volgende:

[..]

Vind ik wel meevallen, ik doe het ook af en toe en ik vind het vooral lekker omdat het je voetenwerk denk ik wel verbeterd. Squashen is intensiever en explosiever dan tennis.
Ja is ook wel zo, en daarom doe ik het in de winter ook wel..maar om het tijdens het competatieve gedeelte van het seizoen te doen lijkt me toch niet zo slim..Lekker in de winter fit worden :)
pi_86687241
In de winter beetje fitnessen en tennissen op smashcourt in de ballonhal.
Vandaag lekker getraind weer, ik moet echt eens backhands leren slaan in een wedstrijd.
  † In Memoriam † dinsdag 21 september 2010 @ 21:20:13 #50
21636 Feestkabouter
pi_86689478
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:24 schreef JonkersR het volgende:

[..]

Dat leek mij ook het meest waarschijnlijk, maar ik dacht dat gravel zijn langste tijd wel zo'n beetje gehad had in Nederland. Hier in de regio kom ik het iig nog maar amper tegen.
hier in de regio Utrecht is er nog genoeg gravel te vinden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')