quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:06 schreef Grobbel het volgende:
Vrij naar de plaat van het jaar uiteraard.
[ afbeelding ]
Hier maar even verder.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:45 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind het geen slecht nummer, maar ten opzichte van de rest van haar werk (dat ik nu pas voor het eerst hoor) kan ik me jouw mening goed voorstellen. Je moet wel gelijk je verwachtingspatroon bijstellen...
BInnen mijn vriendengroep zit ook iemand die amper ouder werk kent van indiebandjes, maar bij nieuwe releases er meteen bovenop duikt, het compleet grijs draait en het direct tot een absoluut meesterwerk bombardeert (Caribou, Spoon, Arcade Fire, Wilco, Kashmir). Zelfs daarna waagt ie zich amper aan ouder werk, overigens.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:59 schreef Z het volgende:
[..]
Hier maar even verder.
Dat vind ik altijd wel een interessant fenomeen. Er zijn mensen die 'Turn on the Bright Lights' de beste plaat vinden en er zijn mensen die 'Antics' de beste plaat van Interpol vinden. Volgens mij is een groot gedeelte van de tweede groep ook pas 'ingestapt' bij Antics.
Daar hoop ik dan snel eens achter te kunnen komen. de 4 nummers die ik van ze ken zijn echt ontzettend lekker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:10 schreef Grobbel het volgende:
Wild Palms, leuk bandje inderdaad. Al schijnen ze live echt helemaal niks te zijn.
Oh ja, die moet ik eens checken! Vond "Apologies..." erg leuk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:51 schreef Felagund het volgende:
Wolf Parade - Expo 86 is ook een fijn plaatje. Ik denk dat het kans maakt voor mijn top 10 van dit jaar.
Kennen wij elkaar? Dit klinkt eng veel als een vriend van mij namelijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
BInnen mijn vriendengroep zit ook iemand die amper ouder werk kent van indiebandjes, maar bij nieuwe releases er meteen bovenop duikt, het compleet grijs draait en het direct tot een absoluut meesterwerk bombardeert (Caribou, Spoon, Arcade Fire, Wilco, Kashmir). Zelfs daarna waagt ie zich amper aan ouder werk, overigens.
Misschien wel het beste wat ik tot nu toe in 2010 gehoord heb.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:50 schreef Z het volgende:
Ik vind de nieuwe Women prachtig. Staat op de luisterpaal.
Nu maak je me nieuwsgierig. Toch maar eens gaan luisteren dan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef Z het volgende:
[..]
Misschien wel het beste wat ik tot nu toe in 2010 gehoord heb.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork heeft z'n top 200 van best 90's songs nu online staan. Zoals verwacht een hoop bizarre hiphopplaten hoog in de lijst ('Nuthin' but a G Thang' hoger dan 'Paranoid Android'?), maar met de nummer 1 is weinig mis.
![]()
![]()
http://pitchfork.com/feat(...)-of-the-1990s-20-01/
1979 van the Smashing Pumpkins op 21, dat vind ik zo'n fijn nummer hequote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork heeft z'n top 200 van best 90's songs nu online staan. Zoals verwacht een hoop bizarre hiphopplaten hoog in de lijst ('Nuthin' but a G Thang' hoger dan 'Paranoid Android'?), maar met de nummer 1 is weinig mis.
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Grobbel het volgende:
![]()
![]()
quote:There are a lot of ways to think about the music of a decade. Sometimes when you sit down to make a list like this, you think about songs that seemed important-- maybe they changed music or were emblematic of prevailing trends in culture. And then sometimes you think about songs that make you feel good whenever they come on. You hear the first few notes, remember how much the song does for you, the excitement builds, you want to sing along, and hey-- they're coming to the chorus now... --Mark Richardson
Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeftquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:44 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe Dungen is ook gelekt trouwens.
Ah dat het bijna voelt alsof het familie is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Z het volgende:
[..]
Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeft
En ik met Tame Impala dit jaar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Z het volgende:
[..]
Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeft
Lijkt me ook.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:49 schreef Z het volgende:
SDRE zou het toch goed moeten doen bij de emo's
Ik heb de plaat nu een keer in zijn geheel geluisterd, maar niet alles springt er echt uit. Toch nog maar wel eens paar keer luisteren, kijken of het groeit.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:31 schreef Grobbel het volgende:
Edward Sharpe is fijn.Vorig jaar ook op Haldern en Lowlands gezien, live erg sterk.
Oh, en Phantogram is inderdaad ook erg goed. 'Mouthful of Diamonds' is echt een bloedmooi nummer. Rest van de plaat had ik nog niet gehoord, toch maar eens luisteren dan.
Ik vond hem een beetje saai, maar er staan wel een aantal mooie nummers op.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:28 schreef Maisnon het volgende:
hoe was dat Gayngs album eigenlijk van voor de zomer
Goede tip! Ik ga hier even meer van zoekenquote:Op dinsdag 28 september 2010 01:28 schreef Norrage het volgende:
Kennen jullie het album Die Stadt Muzikanten van Woodpigeon van dit jaar 2010?Vind het een erg vermakelijk album. Heel veelzijdigHet is een beetje raarstemmig, en af en toe wat orkesterigere galmgeluiden ofzo (geen idee hoe ik het moet omschrijven) maar ik vind het leuk
Like
Naast wat Moody zei misschien nog:quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:04 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
Ben de laatste tijd een beetje op zoek naar nieuwe indie bandjes. Welke bandjes ik voornamelijk veel luister zijn:
Silversun pickups
Air Traffic
Athlete
Band of horses
The veils
The pidgeon detectives
The Perishers
Broken Social Scene
The XX
Shout out louds
The Soft Pack < aanrader![]()
Mew
The Radio Dept
Sea Wolf
Pinback
The Foals
Arcade fire
The Presets
In ieder geval hierboven even een lijstje met wat ik goed vindHeeft iemand nog wat goeie bandjes met veel cleane gitaarsoundjes/toetsen? Of iets anders?
Heb al aardig wat goeie artiesten gevonden in dit topic en voorgaande topics
Jup zo heette ze eerst he? Maar uiteindelijk toch de naam aangepastquote:Op woensdag 29 september 2010 10:36 schreef ranja het volgende:
Als je The Soft Pack goed vind, ken je de muziek van The Muslims al? Zelfde band, zelfde muziek, andere naam.
'clean' zou ik ze beide in elk geval niet willen noemen, qua geluid dan.
Thanks!quote:Op woensdag 29 september 2010 10:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Naast wat Moody zei misschien nog:
Ariel Pink's Haunted Graffiti
Best Coast
Frightened Rabbit
Menomena
The Morning Benders
The Walkmen
Wolf Parade
Ga het meteen even opzoekenquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef Moody het volgende:
Goede albums van dit jaar die je wel zullen bevallen:
The National
Villagers
Broken Bells
Gush
Portugal The Man
Admiral Freebee
Balthazar
Black Keys
Grappig!! Die heb ik afgelopen vrijdag live gezien als voorprogramma van Jamie Lidellquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:17 schreef Z het volgende:
Leuke plaat! Twin Shadow - Forget
Hier te beluisteren:
http://www.prefixmag.com/(...)aming-in-full/44106/
Dat kan je wel zeggen ja, de nieuwe Deerhunter is wederom fantastischquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:20 schreef Maisnon het volgende:
dat nieuwe album van Deerhunter is wel een aanrader
quote:Ik heb hem al een tijdje in mijn playlist staan, maar aangezien ik toch altijd achter de feiten aanloop wat dat betreft, ging ik er van uit dat het allang bekend was....Op woensdag 27 oktober 2010 05:49 schreef Norrage het volgende:
Nog niemand de nieuwe Damien Jurado gemeld hier? Verdorie, hierdoor heb ik dat weer een paar maanden moeten missen! Vind het wel weer een fijn album hoor! Alhoewel mijn alltime favoriet altijd Caught in the Trees zal blijven.
Ik zit momenteel in mijn agressieve gangstarap periode. En elektronisch geweld. Indie komt vanzelf wel weer.quote:Op zondag 31 oktober 2010 03:30 schreef Norrage het volgende:
Waarom loopt dit topic niet meer?Ben nu die nieuwe Earl Greyhound aan het luisteren. Klinkt fijn!
http://pitchfork.com/news(...)onstage-cancel-tour/quote:Women Cancel Tour After Clashing Onstage
Band "exhausted and in need of a break from touring," according to manager.
Jammerquote:CANCELLED: Women (26/10)
NL: Omdat de bandleden van Women hun handjes ten opzichte van elkaar niet thuis konden houden, hebben ze de tour af moeten lassen.
ENG: Women has cancelled the tour because they practised karate on eachother while giving a show.
Op zich een mooi sfeer-plaatje van Horse Feathers, maar op den duur gaat ie wel wat vervelen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:35 schreef Grobbel het volgende:
Vooral vanwege de naam. Horse Shoes zit meer in die chillwave/surfpophoek.
Horse Feathers blijk ik nog te kennen van een plaat van een paar jaar terug, maar toen er allemaal jubelverhalen op 3VOOR12 stonden over Horse Feathers eerder dit jaar dacht ik eigenlijk dat ze Horse Shoes bedoelden. Weet eigenlijk niet waarom.
Ik ben momenteel vooral erg weg van hun debuut. Die 2010 plaat vind ik inderdaad wat saaier, maar zeker wel een mooiequote:Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Op zich een mooi sfeer-plaatje van Horse Feathers, maar op den duur gaat ie wel wat vervelen.
Hij staat nog in de top 10 van dit jaar, maar zakt wel langzaam steeds lager....
Leuk, had ze graag live gezien!quote:Op maandag 8 november 2010 23:36 schreef MaJo het volgende:
Zo laat ik hier ook weer eens meelezen, heb weer wat nieuwe input nodig
Gisteren naar Get Cape. Wear Cape. Fly geweest. Leuk bandje! Bekend hier? Ik kende ze alleen van naam maar het was erg fijn
Jaar of 2 geleden gezien. Of 3 jaar. Erg leuk idd. Was toen @ Festival DeBeschaving.quote:Op maandag 8 november 2010 23:36 schreef MaJo het volgende:
Zo laat ik hier ook weer eens meelezen, heb weer wat nieuwe input nodig
Gisteren naar Get Cape. Wear Cape. Fly geweest. Leuk bandje! Bekend hier? Ik kende ze alleen van naam maar het was erg fijn
Dat is goed nieuws. Ben er namelijk bij.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:20 schreef emokid het volgende:
Oh en voor de mensen die naar Broken Social Scene en Tortoise gaan in Paradiso, Menomena is nu geadd als voorprogramma.
Grappig, daar was ik ook bij. Vond hem eigenlijk wat braafjes toen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:22 schreef friekin_ het volgende:
Jaar of 2 geleden gezien. Of 3 jaar. Erg leuk idd. Was toen @ Festival DeBeschaving.
quote:Op woensdag 10 november 2010 06:40 schreef Norrage het volgende:
Wat een geweldige uitvoering zeg![]()
en ook die reactie van Letterman
Welke versie van dit nummer is dat? Ik heb een volstrekt andere versie op mijn computer staan, een hele korte van 2 minuten op hun nieuwste cd..is dit een aparte single ofzo??
Het rare is dat op allmusic wel dezelfde tracklist inclusief afspeeltijden staat....als die ik heb..Ik had al zo'n vermoeden dat er nummers verkeerd getagged waren, want het klonk niet naar de titelquote:Op woensdag 10 november 2010 07:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Denk dat die die wel kan verklaren aangezien ik die de plaat thuis heb.
Dat nummer dat je op je computer hebt, is die 1m53 lang? Want dat is niet 'How you like me now?' maar 'Oh No! Not You Again'. Die CD heeft namelijk nog een intro die niet op het hoesje achterop staat aangegeven, dus een beetje domme cd-ripper kan zomaar alle nummers de verkeerde titel geven.
Hier de clips van beide nummers in elk geval:
Ach, heb het eerder dit jaar nog gehad met een nummer van Tame Impala. Komt vaker voor dan je zou denken.quote:Op woensdag 10 november 2010 07:44 schreef Norrage het volgende:
Haha...Dit is wel verneukt (en genant) trouwens...Mijn favoriete nummer van die plaat schijnt hierdoor ineens niet No Time te zijn maar Short Change HeroEn laat die nou zelfs mijn top 100 singles gehaald hebben...(edit: ohnee, gelukkig, is net op #102 geeindigd
)
Haha epic failIk moet echt eens wat beter naar titels gaan luisteren etc
quote:Ik zoek een liedje
Het is een electronisch stuk, maar er komt op een gegeven moment ook een gitaar bij. Het is van dit jaar of vorig jaar.
Opvallend is de lengte, het nummer duurt bijna 12 minuten geloof ik.
Ik luisterde het altijd op youtube, en daar was de afbeelding van het filmpje volgens mij de artiest zelf, een man, in een appartement. een zwart wit foto.
Het is een erg vrolijk nummer, het begint vrij rustig en zonder enige duidelijke lijn, maar op een gegeven moment verteld hij over een vrouw. En dan zegt hij iets als - blabla the hearing of her name: "Christine!" Whyyyyy -
Ik dacht dat het Christine was in ieder geval. De naam was nogal opvallend ineens
Dan gaat het dus verder naar het gitaarstuk, op een gegeven moment worden telkens ook 2 zinnen herhaald.
Ergens zit ook het zinnetje "I was in love with the sea's blabla" in.
Ik zal even de 2 akkoorden van de gitaar zoals je het telkens hoort proberen op te nemen, voor zover ik die me goed kan herinneren
En is weer als vanouds lekkerquote:Op maandag 15 november 2010 22:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nieuwe Girl Talk is gratis down te loaden
Depressief zijn is weer helemaal cool zo te lezen.quote:Op zondag 21 november 2010 19:48 schreef frame-saw het volgende:
De nieuwe Girl Talk is weer vet!
Gister naar Xiu Xiu/Zola Jesus/Former Ghosts geweest. Xiu Xiu en Former Ghosts waren heel emotioneel en intens, ik ben altijd bang dat Jamie Stewart in huilen uit gaat barsten. En van Freddy Rupert dacht ik het ook even. Bij die laatste zei iemand op de last.fm-page: hem live zien is als een heftige therapie-sessie van iemand meemaken. En dat is ook wel zo.
Zola Jesus viel wat tegen, zonder band, en in de kelder een paar maanden terug was het veel 'duisterder' ofzo.
Dat hele album vind ik overall beter dan het nieuwste album van Midlake zelf. Hij is volgens mij al een tijdje uit (april of zo dacht ik?).quote:Op zondag 5 december 2010 19:56 schreef Norrage het volgende:
Hebben jullie John Grant's samenwerking met Midlake al geluisterd?
Nog niet heel veel van gehoord, maar mijn moeder is fan en het klinkt alleraardigst!
De enige waarvan ik echt denk, jezus, haal die eruit...is die van Vampire Weekendquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
Ik vind al die platen zeer goed te pruimen.
Alleen dat Titus Andronicus wil er bij mij niet echt in.
En no 20 en 8 ken ik niet.
Heb jij iets meer dan 60 cds gekocht, uit 2010? is dat niet heel veel?quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:45 schreef methodmich het volgende:
Twee daarvan die ook in mijn top iets meer dan zestig van gekochte CD's uit 2010 gaan komen.
Ik zou het maar wel doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:46 schreef Norrage het volgende:
...alhoewel ik dat Big Boi niet vertrouw....
Wat is het precies voor plaat dan? Welk soort hiphop?:)quote:
ok. Ik ben opzich wel een outkast fan, maar Andre 3000 zelf vind ik niet zo leuk..ik vind ze samen cool! Vandaar dat ik "huiverde"...maar goed, ik ga het eens uitchecken!quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:20 schreef DO2 het volgende:
Wat is het precies voor plaat?
- Een intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve plaat.
Wat voor soort hiphop?
- Het intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve soort.
Hier voor jou een remix van een OutKast-nummer gemaakt door de artiest die op 8 staat, artiest van het jaar:quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:32 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, als je Outkast kan waarderen, dan moet je 'm zeker beluisteren.
Ja, 't is, euh, even omschakelen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:26 schreef tim. het volgende:
[..]
Hier voor jou een remix van een OutKast-nummer gemaakt door de artiest die op 8 staat, artiest van het jaar:
Dit is een discussie die onmogelijk is inmiddelsquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Sofar dat we het over hiphop hebben in dit topic, dat kan je natuurlijk geen indie noemen xD
Als er iets mainstream is dan is het die hiphop wel, zeker namen als Big Boi, Kanye West etc...quote:Op zaterdag 18 december 2010 02:41 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dit is een discussie die onmogelijk is inmiddelsmaar ik vind dat niet zo heel natuurlijk anders
Ja, sta volgens mij nu op 62 uit 2010, maar er komt nog iets bij.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb jij iets meer dan 60 cds gekocht, uit 2010? is dat niet heel veel?
Plaat van het jaar voor mijquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
Maarrr niet elke is zo mainstream. Als je indie definieert vanuit het experiment en het zelf nieuwe terreinen verkennen, dan heb je dat binnen hiphop ook.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als er iets mainstream is dan is het die hiphop wel, zeker namen als Big Boi, Kanye West etc...en dan ontloop je de definitie van indie, hoe je die ook stelt, toch echt het meest
Had je reactie niet gezien! Maar heb je wel een punt ja...Maar voor mij is indie gewoon "onbekende band" of "geen label"...niet zozeer het experiment, alhoewel dat vaak terug te vinden is.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:13 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maarrr niet elke is zo mainstream. Als je indie definieert vanuit het experiment en het zelf nieuwe terreinen verkennen, dan heb je dat binnen hiphop ook.
Heel veel werk waar Danger Mouse aan meehelpt bijvoorbeeld, vind ik hier best wel onder kunnen vallenen dan heb je ook nog dingen als Bonobo, en Blockhead. Zodra je daar iemand overheen laat rappen, is het ook ineens hiphop. Zoals Aesop Rock bvb in het tweede geval deed
Een groep die ik wel tof vond altijd, is Cannibal Ox, die ook wel best hier onder valt
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_hip-hop
Ja, heb hem nu drie keer beluisterd. Had nog nooit wat van ze geluisterd en het beviel me wel.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef Norrage het volgende:
Mijn eerste album van 2011: The Decemberists!
Iemand al geluisterd? Ik ga het nu doen
Oh, dan ga ik dat ook maar eens opzoeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:09 schreef Norrage het volgende:
Wel weer erg Decemberists...Veel instrumenten maar een beetje eentonig...Hun conceptalbums hebben wat meer afwisseling..
Ken Madlib wel maar het doet me nog niet zoveel eigenlijk....quote:Op maandag 3 januari 2011 21:25 schreef Z het volgende:
Laten we er dan een goed voornemen van maken.
Over indie hiphop gesproken, misschien niet helemaal indie, maar verlies jezelf eens in Madlib, daar kan je zeer veel plezier aan beleven.
Foei.quote:Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ken Madlib wel maar het doet me nog niet zoveel eigenlijk....
Ik zou nummer 8, James Blake dus, zeker even checken. Ik ben niet de enige die het fantastisch vindtquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
Daarom heeft jouw lijstje ook zoveel invloed op mijn muzieksmaakquote:Op dinsdag 4 januari 2011 01:53 schreef krioro het volgende:
[..]
Foei.. En er is wel degelijk een hoop indie hip hop hoor. Om zo maar even wat neer te gooien, Blue Scholars bijvoorbeeld:
Een heel groot deel van de hip hop die ik luister is eigenlijk indie te noemen. De artiesten in dat lijstje van Pitchfork not so much.
Ik vond hem wel aardig, kende de band nog niet, maar niet top. Misschien nog eens luisteren, want hij wordt overal goed ontvangen heb ik het idee.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:20 schreef Maisnon het volgende:
Jaaaa Kaputt is er van Destroyer! En dat geweldige Bay of Pigs staat er ook op, die ene die ik zocht eerder in dit topic
Als Groninger natuurlijk aanwezig!quote:Op vrijdag 7 januari 2011 21:11 schreef Norrage het volgende:
Nog mensen van jullie naar Eurosonic trouwens?
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:54 schreef Thijsssss het volgende:
Bright Eyes speelt op 21 februari in Paradiso
Thesis-stress?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:48 schreef Norrage het volgende:
Godverdomme echt...Die periode is er al veel en veels te veel leuks....en ik studeer ergens rond die week af, heb de tijd er niet voor!!! aargh
Nogmaalsquote:Op dinsdag 11 januari 2011 16:23 schreef Maisnon het volgende:
En Animal Collective komt in mei naar Nederland
Ik hoorde hun muziek (walk in the park) laatst in een reclamespot voor een of ander automerk, best schokkend.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:15 schreef Maisnon het volgende:
En People Problems van Oh No Oh My is ook een fijn album!
British Sea Power ken ik al een paar jaar, maar kan er niet warm van worden. Debuut was aardig, maar daarna zijn ze stapsgewijs minder geworden. De nieuwe plaat is ook mwah.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:15 schreef Maisnon het volgende:
Moody jij vind dat British Sea Power denk ik ook wel tof. En People Problems van Oh No Oh My is ook een fijn album!
Klinkt weer tof, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:19 schreef Maisnon het volgende:
Heeeey een nieuwe Bibio! Ambivalence Avenue vond ik geweeeeeeldig
Bibio heeft vandaag op zn feesboek gezet dat het nieuwe album in de lente ergens komt!
quote:Op donderdag 13 januari 2011 23:19 schreef Maisnon het volgende:
Heeeey een nieuwe Bibio! Ambivalence Avenue vond ik geweeeeeeldig
Bibio heeft vandaag op zn feesboek gezet dat het nieuwe album in de lente ergens komt!
Ik vind dat ze tot nu toe goed bezig zijn. Vooral het eerste album heb ik enorm vaak gedraaid.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:16 schreef emokid het volgende:
Dat zo'n middelmatige band met zoveel werk komt, bizar.
Een medestander, tof!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:48 schreef Maisnon het volgende:
Dat eerste album van Bombay Bicycle Club vind ik geweldig
Ach kom, ze hebben best goede nummers geschreven, ook op het tweede album. (Rinse me down, Dust on the ground om er maar n paar te noemen) Ik ben benieuwd, beide albums konden mij wel bekoren.quote:Op zondag 16 januari 2011 22:16 schreef emokid het volgende:
Dat zo'n middelmatige band met zoveel werk komt, bizar.
Zelf vind ik het een beetje klinken alsof Ben Folds een plaat heeft opgenomen met een heel jonge Marc Almond. Fijn plaatje!quote:Invloeden: Elton John, Lady Gaga, Queen, David Bowie, The White Stripes, Florence and the Machine, Hedwig and the Angry Inch, Stevie Wonder
Interesses band: old warm piano sounds, electronic noises, singing into metal fans, diet coke
Biografie: when i was five years old i started banging on the piano. then i started shouting. most of it sounded like banging and shouting, but after about 15 years of practice, i finally managed to pull together a musical act that didn't sound like banging and shouting.
then i met this kid art, and he recorded it. History has been in progress ever since....
quote:Op vrijdag 28 januari 2011 09:22 schreef cafca het volgende:
Nieuw pareltje: The Birth of Sound van Alex David.
Ik kan er weinig informatie over vinden, behalve op zijn eigen facebook:
[..]
Zelf vind ik het ene beetje klinken alsof Ben Folds een plaat heeft opgenomen met een heel jonge Marc Almond. Fijn plaatje!
Die stonden inderdaad beiden op mijn "te luisteren"-lijstjequote:Op maandag 31 januari 2011 12:12 schreef -Dries- het volgende:
Nieuwe Bright Eyes is geweldig mensen.. Wat kan die gast toch mooie melodieen (sp?) verzinnen, pfoe. Kan niet wachten, binnenkort in Paradiso!
Verder is de nieuwe Destroyer ook geweldig!
als je bright eyes een beetje kent, weet je dat het eerste nummer iets compleet wazig is, is op alle bright eyes albums zo, zelfs op het "rarities" album.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:35 schreef Panic_A het volgende:
Ik ben nu de nieuwe Bright Eyes aan het luisteren, 2 minuten complottheorieën om mee te beginnen. Niet echt een geweldige start.
Ik denk niet dat ik het heel erg vind, een keer een nieuwe richting is niet slecht.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:56 schreef -Dries- het volgende:
Weg zijn trouwens de country-folk invloeden, dus bereid je maar voor.
Behoorlijk hyped!quote:I've heard the record. It's weird and dark, definitely their most difficult for sure. But rewarding ultimately. That's all I'll say for now.
Ik heb zo ongeveer de gehele discografie, maar ik heb me er nog nooit aan geërgerd. Ik heb hem inmiddels 2x volledig geluisterd en ik moet zeggen dat hij me aardig tegenvalt.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:37 schreef Beregd het volgende:
[..]
als je bright eyes een beetje kent, weet je dat het eerste nummer iets compleet wazig is, is op alle bright eyes albums zo, zelfs op het "rarities" album.
Ik volg hem maar ben geen fanatiek twitteraar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:10 schreef -Dries- het volgende:
Jep. Hij is bezig met masteren opt moment. Toch handig om artiesten via twitter te volgen
Ja, het gaat inderdaad hard dit jaar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:46 schreef Moody het volgende:
Ligt het aan mij of zijn in de eerste maand van dit jaar wel erg veel interessante albums verschenen/gelekt?
Ik heb 2 weken geen tijd gehad om de blogs te checken, maar heb nu zo'n 30 albums vluchtig gesorteerd die het waard zijn om eens te ontdekken.
Teveel om nu op te sommen, maar ff een greep (A t/m D):
Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Devotchka
DeWolff
Die laatste 2 zijn al afgevallen in mijn playlist, met zoveel nieuwe muziek moet je keuzes makenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:51 schreef TWP het volgende:
[..]
Ja, het gaat inderdaad hard dit jaar.
Cold War Kids, Smith Westerns, Cloud Nothings en The Get Up Kids zijn tot nu toe mijn favorieten.
Was A t/m D hequote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:53 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, niet alles van dat rijtje zit ik nou echt op te wachten (Boxer Rebellion en Bright Eyes vind ik persoonlijk totaal niet boeiend bijvoorbeeld, terwijl ik van pakweg Chapel Club, Cut Copy en Cold War Kids geen volledige albums hoef te horen).
Ik ben benieuwd! Dan ga ik morgen de hele lijst beluisterenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Was A t/m D he
Zal kijken of ik morgen een complete lijst kan posten.....
Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Was A t/m D he
Zal kijken of ik morgen een complete lijst kan posten.....
Cold War Kids kan ik juist erg goed aanhoren. Ik heb wel behoefte aan een lentegeluid.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:53 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, niet alles van dat rijtje zit ik nou echt op te wachten (Boxer Rebellion en Bright Eyes vind ik persoonlijk totaal niet boeiend bijvoorbeeld, terwijl ik van pakweg Chapel Club, Cut Copy en Cold War Kids geen volledige albums hoef te horen).
Het wachten is nu op de nieuwe plaat van De Kift.
Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans gevenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.
Ben behoorlijk afgeknapt op die band na dat matige tweede album. Eerste vond ik wel goed, maar ook wisselvallig in kwaliteit. Beschouw het nu maar gewoon als singletjesband.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef TWP het volgende:
[..]
Cold War Kids kan ik juist erg goed aanhoren. Ik heb wel behoefte aan een lentegeluid.
Louder Than Ever bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ben behoorlijk afgeknapt op die band na dat matige tweede album. Eerste vond ik wel goed, maar ook wisselvallig in kwaliteit. Beschouw het nu maar gewoon als singletjesband.
De geposte artiesten waren uit mijn "_nieuw" playlist. Dearhoof had ik al naar de lijst "_goed" gesleeptquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.
Dit is je eerste Deerhoof plaat pas? Dan is het zeker wennen in het begin. Ik ben al een albumpje of 8 verder ondertussen, met 10 jaar luisterervaring. Moet wel zeggen dat het kwartje ook pas na een paar jaar echt begon te vallen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans geven
Ah, alle tijd dus. Dan meld ik over een jaartje weer hoe het ervoor staatquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dit is je eerste Deerhoof plaat pas? Dan is het zeker wennen in het begin. Ik ben al een albumpje of 8 verder ondertussen, met 10 jaar luisterervaring. Moet wel zeggen dat het kwartje ook pas na een paar jaar echt begon te vallen.
Ik moest eerst elke dag met de trein, dat was ideaalquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:03 schreef TWP het volgende:
Maar waar haal ik de tijd vandaan om het allemaal te luisteren?
Hahaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik moest eerst elke dag met de trein, dat was ideaalnieuw album op de mp drei spieler en dan luister je ook echt aandachtig
Neem voortaan dus elke dag de trein naar willekeurige locaties
Friend Opportunity is een betere plaat om mee te beginnen, denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans geven
Anna Calviquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:46 schreef Moody het volgende:
Ligt het aan mij of zijn in de eerste maand van dit jaar wel erg veel interessante albums verschenen/gelekt?
Ik heb 2 weken geen tijd gehad om de blogs te checken, maar heb nu zo'n 30 albums vluchtig gesorteerd die het waard zijn om eens te ontdekken.
Teveel om nu op te sommen, maar ff een greep (A t/m D):
Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Devotchka
DeWolff
Ik volg al ruim 10 jaar nauwkeurig nieuwe muziek, maar dit jaar slaat alles......het belooft een mooi jaar te worden
Ja! Kreeg ik deze week van iemand getipt en vind het best wel heel kek.quote:
Doornroosje ontkent helemaal niks. Ze waren er wel mee bezig, maar band is gewoon nooit officieel geboekt geweest.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:24 schreef Thijsssss het volgende:
The Walkmen, één van de bands van mijn heilige drie eenheid (Interpol, The National en net genoemde), komt eind mei weer terug naar Nederland! Moest hun laatste optreden in Nederland missen omdat ik destijds bij Interpol in de HMH was, en de dag daarvoor verkoos ik The National boven ze tijdens Crossing Border. Heb wat goed te maken dus ben van plan zowel naar de Melkweg (24-05) als Doornroosje te gaan (23-05)
Nu ontkent Doornroosje dat deze dag spelen, aangezien ze Low al geboekt hebbenRare zaak, hoop in ieder geval dat ze nog wel naar Nijmegen komen...
Nu komen ze de 23e naar Vera, Groningen. Dat is wel iets te ver reizen...
Wat is er nog allemaal verwacht dan volgens jou??quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:34 schreef Felagund het volgende:
Ja, ook gezien de platen die ik nog verwacht. Moet goedkomen.
Elbow, REM, Marike Jager, Fleet Foxes, o.a.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat is er nog allemaal verwacht dan volgens jou??
Zag haar vorig jaar live, als voorprogramma weliswaar, en ze kon me toen echt totaal niet overtuigen. Maar de plaat wordt blijkbaar erg goed ontvangen, dus toch eens beluisteren!quote:
Ik vind hem ook goed, een van de beste platen tot nu toe, al wil dat nog niet veel zeggen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zag haar vorig jaar live, als voorprogramma weliswaar, en ze kon me toen echt totaal niet overtuigen. Maar de plaat wordt blijkbaar erg goed ontvangen, dus toch eens beluisteren!
En dan vergeet ik MMJ nog.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Elbow, REM, Marike Jager, Fleet Foxes, o.a.
En ik moet de nieuwe Kaizers Orchestra nog luisteren, maar dat zal jij wel niet interessant vinden denk ik.
Elbow, ik heb die single die al gelekt/uit is geluisterd en dat vond ik erg boring. Hopelijk wordt het album beter. REM's nieuwe werk vind ik meestal niet echt de moeite waard maar is wellicht interessant. Marike is leukquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
En ik moet de nieuwe Kaizers Orchestra nog luisteren, maar dat zal jij wel niet interessant vinden denk ik.
Late reactie maar: Dat is nog niet bekend, al zegt bijvoorbeeld de website van de Belgische venue waar ze optreden deze tour dat er dit jaar nog een plaat uitkomt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
NogmaalsDaar moet ik ook heen. Betekend dat dat er ook een nieuw album komt dit jaar? Naast die soloplaat van Panda Bear die nog steeds uit moet komen.
Ik ben zelf wel redelijk te spreken over Iron & Wine (zoals ik al in het topic gemeld heb)..en dat terwijl ik eigenlijk niet zo'n fan ben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:17 schreef cafca het volgende:
Top albums tot nu toe:
Alex David, Bobby Long, Ron Sexsmith, Emma's Imagination, The Civil Wars
Nog niet (genoeg) geluisterd: Iron & Wine, The Finches, The Bridge, Bright Eyes, Jason Isbell....
En er komen nog nieuwe van oa Hospital Bombers (zeer waarschijnlijk), Ladytron, Katzenjammer, Drive Like Maria, Sungrazer, Colour Haze, Space Siren (is beloofd) en Blues Brother Castro... Dat in combinatie met de al uitgekomen albums van Me & Stupid, Eefje de Visser, Emma's Imagination plus natuurlijk een hoop wat we nu nog niet kennen of weten... overigens valt niet alles onder wat tegenwoordig onder indie wordt verstaan maar soit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Felagund het volgende:
Net ook beluisterd en vind het echt goed. Alhoewel "tof" de beste omschrijving isquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:06 schreef Felagund het volgende:
Van het lijstje van Moody heb ik alleen Devotchka geluisterd en die vond ik goed.
Dit is "goed bevonden". Moet er alleen nog wel beter naar luisteren om een oordeel te kunnen vellen. Ik vrees dat mijn vriendinvrouw weinig aandacht krijgt de komende tijdquote:Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Babies
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Cake
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Destroyer
Devotchka
DeWolff
Hotel of the Laughing Tree
I Won't Keep You Here
Lola Kite
Lost Days
Magnus Moriarty™
My Little Pony
Oh No Oh My
Philosophy
Thee, Stranded Horse
The Twilight Singers
The Veils (EP)
Jij vind gewoon alles goed. Je mag wel wat kritischer zijnquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:26 schreef Moody het volgende:
Ok, ff het lijstje compleet maken:
[..]
Dit is "goed bevonden". Moet er alleen nog wel beter naar luisteren om een oordeel te kunnen vellen. Ik vrees dat mijn vriendin weinig aandacht krijgt de komende tijd
Dit lijstje is het resultaat van zo'n 80 albums die me moeite waard leken om te pindakazen vanaf 1-1-11quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Z het volgende:
[..]
Jij vind gewoon alles goed. Je mag wel wat kritischer zijn
jij gebruikt nog kazaaquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit lijstje is het resultaat van zo'n 80 albums die me moeite waard leken om te pindakazen vanaf 1-1-11
Waarschijnlijk vallen er nog wel wat af heur
Dewolff valt mij ook tegen. Qua albums van 2011 blijf ik The Decemberists geweldig vinden, Iron and Wine vind ik ook. Nieuwe Joan As Police Woman blijft ook tof, al ben ik normaal niet zo van de vrouwenstemmenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef ranja het volgende:
[..]
jij gebruikt nog kazaa
DeWolff is me erg tegengevallen. Had ik meer van verwacht.
Had het na een nummer al meteen te pakken. Bovendien is het volgens mij makkelijk te behappen folk, dus of een tweede luisterbeurt gaat helpen.. je weet nooitquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:55 schreef Arn0 het volgende:
Heb The Decemberists na twee nummers afgezet, trok het echt niet. Later nog eens proberen dan maar.
Ik download vrijwel niks meer sinds ik Spotify gebruik. Ik hoef sowieso niet voor te lopen in dingen kennen, als ze officieel uitkomen is vroeg genoegquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:47 schreef Moody het volgende:
neuh, maar ik denk dat je het wel begrijpt
Okkervil River lijkt me echt typisch een band voor jou. Of luister je ze al?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben zelf wel redelijk te spreken over Iron & Wine (zoals ik al in het topic gemeld heb)..en dat terwijl ik eigenlijk niet zo'n fan ben.
Bright Eyes nu aan het luisteren, is iig beter dan Cassaga. Ik zal iig even je lijstje checken dat staat meestal garant voor succes
Okkervil River heb ik nooit wat gevonden en ik heb echt al 150 plays ofzo in me last.fmquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Okkervil River lijkt me echt typisch een band voor jou. Of luister je ze al?
150 plays voor een band die je niet echt raakt vind ik nog best veel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Okkervil River heb ik nooit wat gevonden en ik heb echt al 150 plays ofzo in me last.fm(Shearwater daarentegen weer wel). Tsja, soms raken bepaalde bands je gewoon niet. Maar wellicht is Okkervil er een waarvan ik over 5 jaar zeg dat het een tijdje heeft geduurd.
Well, at least he tried....quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
150 plays voor een band die je niet echt raakt vind ik nog best veel.
Oh ik vind het een leuke band. Typisch zo'n band die ik gezellig even opzet en dat dus ook vrij vaak doe. Maar absoluut geen band die (voorlopig) ooit in mijn top 100 lijstjes gaat komen en die ik echt speciaal opzet. The Decemberists (vooral dat nieuwe album) heeft dat bijvoorbeeld ook. Chille muziek die ik makkelijk elk moment van de dag kan opzetten, maar waarvan ik niet zeg "oh, het beste album allertijden".quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
150 plays voor een band die je niet echt raakt vind ik nog best veel.
Dat vind ik toch wat anders dan een band die je nooit wat hebt gevonden en die je niet raakt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh ik vind het een leuke band. Typisch zo'n band die ik gezellig even opzet en dat dus ook vrij vaak doe. Maar absoluut geen band die (voorlopig) ooit in mijn top 100 lijstjes gaat komen en die ik echt speciaal opzet. The Decemberists (vooral dat nieuwe album) heeft dat bijvoorbeeld ook. Chille muziek die ik makkelijk elk moment van de dag kan opzetten, maar waarvan ik niet zeg "oh, het beste album allertijden".
Ik heb twee groepen van muziek die ik luisterquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wat anders dan een band die je nooit wat hebt gevonden en die je niet raakt.
Zal hem zeker wel beluisteren, maar "uitkijken" is een groot woord. Daarnaast blijft Julian Casablancas me best irriterenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:27 schreef Merge het volgende:
Niemand die uitkijkt naar het in Maart uitkomende album van The Strokes? Ik had toch verwacht dat die al n heel stuk eerder genoemd zou zijn geweest
Die is inderdaad ook zeer zeker interessantquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:14 schreef tim. het volgende:
Nog een album dat bijdraagt aan de verwachting dat 2011 een uitstekend popjaar gaat worden: een nieuwe van Bill Callahan, komt uit in april.
Het is wel grappig. Soms moet iemand gewoon eens tegen me zeggen dat iets goed is. Dan ga ik er toch op een andere manier naar luisteren ofzo. Heb nu even The Stage Names opstaan (en hoewel ik die dus altijd al wel redelijk vond) waardeer ik het nu ineens meer ofzo. Dat doet dit forum wel vaker met me, ofzo...ik snap het niet helemaal. Beetje artiesten pushen en dan op een gegeven moment ga ik het wel waarderenquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Okkervil River lijkt me echt typisch een band voor jou. Of luister je ze al?
Ik hoorde gisteren jouw naamgenoot nog langskomen op de radioquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb lekker Bonnie 'Prince' Billy gezien op het IFFR
Hahahha awesome. Stage Names is zeker goed, maar ga nu maar Black Sheep Boy of Down The River Of Golden Dreams luisterenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is wel grappig. Soms moet iemand gewoon eens tegen me zeggen dat iets goed is. Dan ga ik er toch op een andere manier naar luisteren ofzo. Heb nu even The Stage Names opstaan (en hoewel ik die dus altijd al wel redelijk vond) waardeer ik het nu ineens meer ofzo. Dat doet dit forum wel vaker met me, ofzo...ik snap het niet helemaal. Beetje artiesten pushen en dan op een gegeven moment ga ik het wel waarderen
Heb inderdaad dus ook nog nooit, omdat ik het dus niet denderend goed vond, die andere albums geluisterd. Toch maar eens doen hequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:39 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hahahha awesome. Stage Names is zeker goed, maar ga nu maar Black Sheep Boy of Down The River Of Golden Dreams luisteren
Dit nummer.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb inderdaad dus ook nog nooit, omdat ik het dus niet denderend goed vond, die andere albums geluisterd. Toch maar eens doen he
Deze jongen weet waarover hij praat. Top!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit nummer.![]()
en deze.
en de rest is natuurlijk ook goed.
Mijn naamsgenoot?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren jouw naamgenoot nog langskomen op de radio
Wel de eerste single van ze die ik oprecht goed vind trouwens. Eerdere tracks van ze waren toch stukken minder.quote:
Happy camper is leuk ja, leukste nummer vind ik die met Marien Deorleyn (van Moss)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:03 schreef Norrage het volgende:
Iemand dat Happy Camper album geluisterd? Erg leuk zeg! Gemaakt door de toetsenist van El Pino en met allemaal gast-optredens van Kyteman, Janne Schra, Tim Knol etc etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |