abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:03:43 #1
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84861001
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XLIII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
;( Stylus Magazine ;(
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #48

Jaarlijstjes:
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!
Jaarlijstjes 2007!
Jaarlijstjes 2008!
Jaarlijstjes 2009!

Andere interessante topics:
De Hypes van 2006
CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)
Strawberry Indie (Indie Central XXXI)
Le Diable Avec Son Indie! (Indie Central XXXII)
Hercules and Indie Affair (Indie Central XXXIII)
Oracular Indie-tacular (Indie Central XXXIV)
Indie is a Grotesque Animal (Indie Central XXXV)
A Heart Full of Indie (Indie Central XXXVI)
Merriweather Indie Pavilion (Indie Central XXXVII)
The Hazards of Indie (Indie Central XXXVIII)
The Pains of Being Indie at the Heart (Indie Central XXXIX)
Broken Side of Indie (Indie Central XL)
Indie (The Topic) (Indie Central XLI)
Infinite Indie (Indie Central XLII)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:06:54 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84861081
Vrij naar de plaat van het jaar uiteraard.

woensdag 4 augustus 2010 @ 18:08:32 #3
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84861127
En die Romeinse I die nu er nu teveel aan is in de titel wordt met een beetje geluk op korte termijn door een modje verwijderd. :@
  woensdag 4 augustus 2010 @ 18:19:28 #4
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_84861535
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_84868921
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:19 schreef DO2 het volgende:

Aldus.
pi_84873507
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 18:06 schreef Grobbel het volgende:
Vrij naar de plaat van het jaar uiteraard.

[ afbeelding ]
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_84882930
Tame Impala begrijp ik ook niet ;)
pi_84886862
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:45 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind het geen slecht nummer, maar ten opzichte van de rest van haar werk (dat ik nu pas voor het eerst hoor) kan ik me jouw mening goed voorstellen. Je moet wel gelijk je verwachtingspatroon bijstellen...
Hier maar even verder.

Dat vind ik altijd wel een interessant fenomeen. Er zijn mensen die 'Turn on the Bright Lights' de beste plaat vinden en er zijn mensen die 'Antics' de beste plaat van Interpol vinden. Volgens mij is een groot gedeelte van de tweede groep ook pas 'ingestapt' bij Antics.
Aldus.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 11:16:30 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84887377
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 10:59 schreef Z het volgende:

[..]

Hier maar even verder.

Dat vind ik altijd wel een interessant fenomeen. Er zijn mensen die 'Turn on the Bright Lights' de beste plaat vinden en er zijn mensen die 'Antics' de beste plaat van Interpol vinden. Volgens mij is een groot gedeelte van de tweede groep ook pas 'ingestapt' bij Antics.
BInnen mijn vriendengroep zit ook iemand die amper ouder werk kent van indiebandjes, maar bij nieuwe releases er meteen bovenop duikt, het compleet grijs draait en het direct tot een absoluut meesterwerk bombardeert (Caribou, Spoon, Arcade Fire, Wilco, Kashmir). Zelfs daarna waagt ie zich amper aan ouder werk, overigens.
pi_84896545
Zonde. Hoe ouder, hoe leuker. In veel gevallen dan. Soms ook niet namelijk.

Ed Harcourts nieuwste is overigens wel weer heel goed. Maar de oude platen ook.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_84973269
Wolf Parade - Expo 86 is ook een fijn plaatje. Ik denk dat het kans maakt voor mijn top 10 van dit jaar.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:10:41 #13
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_84973805
Wild Palms, leuk bandje inderdaad. Al schijnen ze live echt helemaal niks te zijn.

Ook fijn:
pi_84975077
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:10 schreef Grobbel het volgende:
Wild Palms, leuk bandje inderdaad. Al schijnen ze live echt helemaal niks te zijn.

Daar hoop ik dan snel eens achter te kunnen komen. de 4 nummers die ik van ze ken zijn echt ontzettend lekker.
pi_85176666
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 13:51 schreef Felagund het volgende:
Wolf Parade - Expo 86 is ook een fijn plaatje. Ik denk dat het kans maakt voor mijn top 10 van dit jaar.
Oh ja, die moet ik eens checken! Vond "Apologies..." erg leuk.

En weet iemand wat er trouwens zo bijzonder aan Expo '86 was? Death Cab heeft ook een nummer met die titel. Op Wikipedia vind ik er weinig bijzonders over...
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_85187746
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 11:16 schreef Grobbel het volgende:

[..]

BInnen mijn vriendengroep zit ook iemand die amper ouder werk kent van indiebandjes, maar bij nieuwe releases er meteen bovenop duikt, het compleet grijs draait en het direct tot een absoluut meesterwerk bombardeert (Caribou, Spoon, Arcade Fire, Wilco, Kashmir). Zelfs daarna waagt ie zich amper aan ouder werk, overigens.
Kennen wij elkaar? Dit klinkt eng veel als een vriend van mij namelijk. :') k heb de hoop maar opgegeven met briljante albums van een paar jaar terug. :P

Overigens nog even dit (ik zou ook het topic op kunnen zoeken, maar deze leeft al zo schaars ;( ):

Nieuwe Belle and Sebastian

Ik kan niet wachten, hoewel hun laatste werk wel een stukje minder is dan hun begintijd.
pi_85190580
Ik ken er ook een aantal. maar die willen vooral geen artiesten van vroeger luisteren onder het motto klinkt oud en kut maar ze luisteren wel naar bands van nu die heel veel op oudere bands lijken.

beetje jammer voor die mensen
pi_85873143
Dit nummer is echt fijn, van ceo, zo'n soloding van de helft van the Though Alliance. Je hoort dat geluid er nog goed in terug en ook dat het van dat label is waar jj ook op zit :)
pi_85912899
Lost In The Trees, dat is ook een fijne band. Het album All Alone In An Empty House is erg sterk en doet me ook denken aan Okkervil River.
www.thuisuiteten.nl
pi_85927794
TVP, ik luister bijna alleen maar oude artiesten en oude muziek, maar misschien kan ik hier nog wat leren ;)

Overigens, de plaat van het jaar is vooralsnog deze:
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:33:08 #22
159757 Gibeon
Open to change
pi_85933065
Misschien wel een leuke toevoeging aan de lijst in de OP: Mixest, een Indie webradio.
Je kan gewoon nummers skippen en favoriten zodat je ze ooit nog terug kan luisteren. Maar de mooiste feature vind ik wel de "more obscure" knop. Als het nummer niet obscuur genoeg is, horen alle gebruikers dat nummer minder voorbij komen. Zo hou je dus altijd de meest verse, obscure Indie :)
pi_85996735
Niet echt een nieuwe groep, maar wel een die wat meer bekendheid verdient in Nederland: Los Hermanos. Braziliaanse rock 'n roll met wat samba en bossanova invloeden. Sommige nummers hebben wel iets weg van The Strokes.

vrijdag 3 september 2010 @ 09:32:58 #24
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86012577
Pitchfork heeft z'n top 200 van best 90's songs nu online staan. Zoals verwacht een hoop bizarre hiphopplaten hoog in de lijst ('Nuthin' but a G Thang' hoger dan 'Paranoid Android'? :') ), maar met de nummer 1 is weinig mis. O+ *O*

http://pitchfork.com/feat(...)-of-the-1990s-20-01/

[ Bericht 2% gewijzigd door Grobbel op 03-09-2010 09:38:24 ]
pi_86012985
Ik vind de nieuwe Women prachtig. Staat op de luisterpaal.
Aldus.
pi_86025292
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:50 schreef Z het volgende:
Ik vind de nieuwe Women prachtig. Staat op de luisterpaal.
Misschien wel het beste wat ik tot nu toe in 2010 gehoord heb.
Aldus.
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:45:30 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86025747
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef Z het volgende:

[..]

Misschien wel het beste wat ik tot nu toe in 2010 gehoord heb.
Nu maak je me nieuwsgierig. Toch maar eens gaan luisteren dan.
  vrijdag 3 september 2010 @ 16:44:37 #28
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86028153
Nieuwe Dungen is ook gelekt trouwens.
pi_86028906
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork heeft z'n top 200 van best 90's songs nu online staan. Zoals verwacht een hoop bizarre hiphopplaten hoog in de lijst ('Nuthin' but a G Thang' hoger dan 'Paranoid Android'? :') ), maar met de nummer 1 is weinig mis. O+ *O*

*O*
Wel leuke lijst sowieso, ben het veel hoog genoteerden wel eens, maar die hiphip altijd op Pitchfork..Als ik realistisch kijk zit er wel goede hiphop tussen en mag er ook wel wat andere muziek tussen al die alternatieve stuff, maar het is wel heel veel hiphop :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86029578
quote:

1979 van the Smashing Pumpkins op 21, dat vind ik zo'n fijn nummer he :)
pi_86029610
En ja best veel hiphop, had dan ook wel andere hiphop artiesten wat hoger verwacht maar toch, vind het ook wel gaaf dat Are You That Somebody van Aaliyah ertussenstaat als rnb song
pi_86030002
quote:

_O_

Mooie lijst. Ik vind de jaren negentig het beste decennium (gebaseerd op de muziek die ik tot nu toe, ik ben 17, heb beluisterd). De combinatie fin de siècle en kunst is goud.
Stay on my arm, you little charmer
pi_86030612
Vind dit trouwens een erg mooi stukje tekst, het laatste stukje over de #1 Gold Sounds _O_ *O*:
quote:
There are a lot of ways to think about the music of a decade. Sometimes when you sit down to make a list like this, you think about songs that seemed important-- maybe they changed music or were emblematic of prevailing trends in culture. And then sometimes you think about songs that make you feel good whenever they come on. You hear the first few notes, remember how much the song does for you, the excitement builds, you want to sing along, and hey-- they're coming to the chorus now... --Mark Richardson
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_86033915
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 16:44 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe Dungen is ook gelekt trouwens.
Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeft ;)
Aldus.
pi_86035057
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Z het volgende:

[..]

Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeft ;)
Ah dat het bijna voelt alsof het familie is. ;)
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:44:40 #36
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86038250
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Z het volgende:

[..]

En ik met Tame Impala dit jaar.

Women nog niet kunnen luisteren trouwens; moet vanavond last minute invallen om te draaien bij Disco Ensemble (!). Eens kijken of we de emo-poppunkende bezoekers eens een geschiedenisles van old school emo (Fugazi, Sunny Day Real Estate etc) kunnen geven. :9

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 03-09-2010 20:53:34 ]
pi_86038465
SDRE zou het toch goed moeten doen bij de emo's
Aldus.
  vrijdag 3 september 2010 @ 20:54:35 #38
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86038708
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 20:49 schreef Z het volgende:
SDRE zou het toch goed moeten doen bij de emo's
Lijkt me ook.
pi_86241612
hoe was dat Gayngs album eigenlijk van voor de zomer :P
pi_86260266
De band Phantogram heeft een helemaal niet onverdienstelijk album uitgebracht begin dit jaar met twee erg leuke singles:

En dé hippieband waar ik op dit moment het graagst naar luister; Edward Sharpe and The Magnetic Zeros :9

donderdag 9 september 2010 @ 22:31:55 #41
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_86260476
Edward Sharpe is fijn. O+ Vorig jaar ook op Haldern en Lowlands gezien, live erg sterk.

Oh, en Phantogram is inderdaad ook erg goed. 'Mouthful of Diamonds' is echt een bloedmooi nummer. Rest van de plaat had ik nog niet gehoord, toch maar eens luisteren dan.
pi_86260762
quote:
Op donderdag 9 september 2010 22:31 schreef Grobbel het volgende:
Edward Sharpe is fijn. O+ Vorig jaar ook op Haldern en Lowlands gezien, live erg sterk.

Oh, en Phantogram is inderdaad ook erg goed. 'Mouthful of Diamonds' is echt een bloedmooi nummer. Rest van de plaat had ik nog niet gehoord, toch maar eens luisteren dan.
Ik heb de plaat nu een keer in zijn geheel geluisterd, maar niet alles springt er echt uit. Toch nog maar wel eens paar keer luisteren, kijken of het groeit.

Live lijkt Edward Sharpe me inderdaad erg sterk, op basis van de beelden die ik heb gezien. Die hebben tenminste nog eens echt plezier in muziek maken :9
pi_86261420
quote:
Op donderdag 9 september 2010 14:28 schreef Maisnon het volgende:
hoe was dat Gayngs album eigenlijk van voor de zomer :P
Ik vond hem een beetje saai, maar er staan wel een aantal mooie nummers op.
pi_86263479
Ben nu dat album van the Fruit Bats aan het luisteren..erg fijn album zeg! The Ruminant Band uit 2009...Weer een leuke recommendation van last.fm :)
pi_86365574
Die nieuwe Caribou is trouwens wel leuk! Kende ze nog niet, hoe is hun oudere werk? :)
pi_86365793
Zoo, hier ook maar eens even posten. Lekker op de hoogte blijven :)
  zondag 12 september 2010 @ 23:52:08 #47
13973 ranja
image means nothing
pi_86367489
Ik heb een beetje van Women beluisterd maar ik vond er niet veel aan :N
pi_86425328
Ook leuk: de nieuwe Scram C Baby. En de Fransman 49 Swimming Pools. www.myspace.com/49swimmingpools Behoorlijk Beatlesque.

En Cherry Ghost en Frazey Ford zijn ook leuk!
www.thuisuiteten.nl
pi_86591468
Ring van Glasser is echt superfijn O+ Ik keek er al een tijdje naar uit en nu is ie volledig te streamen van True Panther

http://www.truepanther.co(...)/blog/listen-to-ring

Op die play knop midden in die rondjes klikken. Ik weet niet goed hoe ik moet uitleggen wat voor muziek het precies is, het voelt heel open vaak, aparte speelse ritmes, echt van die tribal percussie, en dan weer hele mooie electronische soundscapes met Glasser's heerlijke stem erdoorheen O+

Alle liedjes zijn ook in een soort ring vorm met elkaar verbonden, lastig uit te leggen maar het laatste nummer eindigt bvb hoe het eerste begint :P
pi_86929178
Kennen jullie het album Die Stadt Muzikanten van Woodpigeon van dit jaar 2010?Vind het een erg vermakelijk album. Heel veelzijdig :) Het is een beetje raarstemmig, en af en toe wat orkesterigere galmgeluiden ofzo (geen idee hoe ik het moet omschrijven) maar ik vind het leuk :)

Like

[ Bericht 8% gewijzigd door Norrage op 28-09-2010 01:37:44 ]
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:04:37 #51
283276 Gesmoltenkaas
Plakkend aan je gehemelte
pi_86963570
Ben de laatste tijd een beetje op zoek naar nieuwe indie bandjes. Welke bandjes ik voornamelijk veel luister zijn:

Silversun pickups
Air Traffic
Athlete
Band of horses
The veils
The pidgeon detectives
The Perishers
Broken Social Scene
The XX
Shout out louds
The Soft Pack < aanrader :D
Mew
The Radio Dept
Sea Wolf
Pinback
The Foals
Arcade fire
The Presets

In ieder geval hierboven even een lijstje met wat ik goed vind :P Heeft iemand nog wat goeie bandjes met veel cleane gitaarsoundjes/toetsen? Of iets anders? :P Heb al aardig wat goeie artiesten gevonden in dit topic en voorgaande topics :D

[ Bericht 4% gewijzigd door Gesmoltenkaas op 28-09-2010 23:15:30 ]
pi_86964589
Goede albums van dit jaar die je wel zullen bevallen:

The National
Villagers
Broken Bells
Gush
Portugal The Man
Admiral Freebee
Balthazar
Black Keys
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 29 september 2010 @ 08:31:27 #53
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_86969549
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 01:28 schreef Norrage het volgende:
Kennen jullie het album Die Stadt Muzikanten van Woodpigeon van dit jaar 2010?Vind het een erg vermakelijk album. Heel veelzijdig :) Het is een beetje raarstemmig, en af en toe wat orkesterigere galmgeluiden ofzo (geen idee hoe ik het moet omschrijven) maar ik vind het leuk :)

Like
Goede tip! Ik ga hier even meer van zoeken :)
  woensdag 29 september 2010 @ 10:31:55 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_86972162
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:04 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
Ben de laatste tijd een beetje op zoek naar nieuwe indie bandjes. Welke bandjes ik voornamelijk veel luister zijn:

Silversun pickups
Air Traffic
Athlete
Band of horses
The veils
The pidgeon detectives
The Perishers
Broken Social Scene
The XX
Shout out louds
The Soft Pack < aanrader :D
Mew
The Radio Dept
Sea Wolf
Pinback
The Foals
Arcade fire
The Presets

In ieder geval hierboven even een lijstje met wat ik goed vind :P Heeft iemand nog wat goeie bandjes met veel cleane gitaarsoundjes/toetsen? Of iets anders? :P Heb al aardig wat goeie artiesten gevonden in dit topic en voorgaande topics :D
Naast wat Moody zei misschien nog:
Ariel Pink's Haunted Graffiti
Best Coast
Frightened Rabbit
Menomena
The Morning Benders
The Walkmen
Wolf Parade
  woensdag 29 september 2010 @ 10:36:28 #55
13973 ranja
image means nothing
pi_86972281
Als je The Soft Pack goed vind, ken je de muziek van The Muslims al? Zelfde band, zelfde muziek, andere naam.
'clean' zou ik ze beide in elk geval niet willen noemen, qua geluid dan.
  woensdag 29 september 2010 @ 13:41:23 #56
283276 Gesmoltenkaas
pi_86978318
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:36 schreef ranja het volgende:
Als je The Soft Pack goed vind, ken je de muziek van The Muslims al? Zelfde band, zelfde muziek, andere naam.
'clean' zou ik ze beide in elk geval niet willen noemen, qua geluid dan.
Jup zo heette ze eerst he? Maar uiteindelijk toch de naam aangepast :P Althans zoiets las ik een tijdje terug..
Idd niet echt clean, maar wel lekker hahah :D :D
  woensdag 29 september 2010 @ 13:42:35 #57
283276 Gesmoltenkaas
pi_86978364
quote:
Op woensdag 29 september 2010 10:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Naast wat Moody zei misschien nog:
Ariel Pink's Haunted Graffiti
Best Coast
Frightened Rabbit
Menomena
The Morning Benders
The Walkmen
Wolf Parade
Thanks! :D Ben al wat aan het luisteren op youtube

quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef Moody het volgende:
Goede albums van dit jaar die je wel zullen bevallen:

The National
Villagers
Broken Bells
Gush
Portugal The Man
Admiral Freebee
Balthazar
Black Keys
Ga het meteen even opzoeken
pi_87227964
Leuke plaat! Twin Shadow - Forget

Hier te beluisteren:
http://www.prefixmag.com/(...)aming-in-full/44106/
Aldus.
pi_87228168
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:17 schreef Z het volgende:
Leuke plaat! Twin Shadow - Forget

Hier te beluisteren:
http://www.prefixmag.com/(...)aming-in-full/44106/
Grappig!! Die heb ik afgelopen vrijdag live gezien als voorprogramma van Jamie Lidell :D
Waren wel aardig ja. Maar ik vond het vrij eentonig worden na een aantal nummers...Maar eens kijken of een studioalbum leuker is. Het was gewoon geluidstechnisch niet helemaal zuiver, merk ik wel vaker met voorprogramma's.
pi_87228303
Kan ik me live wel voorstellen ja. Op plaat luistert het lekker weg. Mooi geproduceerde plaat.
Aldus.
pi_87259589
dat nieuwe album van Deerhunter is wel een aanrader :)
pi_87264213
The Walkmen hebben ook weer een leuk album gemaakt, ik gok ook eindelijk wat commercieel succes :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_87271841
De nieuwe belle&sebastian op de luisterpaal! Vind het na nu ondertussen al 3x geluisterd hebben toch een alleraardigst album! :)
pi_87311707
Wie kent Miles Benjamin Anthony Robinson?? Kon niks vinden op het forum! Is een fijn folk bandje met wat, tsja...geen idee wat voor invloeden..maar het is heel leuk..

Wat filmpjes:
en even een clipje, zodat we niet alleen (slechte kwaliteit) live hoeven te horen:
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:13:33 #65
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_87312714
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:20 schreef Maisnon het volgende:
dat nieuwe album van Deerhunter is wel een aanrader :)
Dat kan je wel zeggen ja, de nieuwe Deerhunter is wederom fantastisch :).
pi_88011513
Nog niemand de nieuwe Damien Jurado gemeld hier? Verdorie, hierdoor heb ik dat weer een paar maanden moeten missen! Vind het wel weer een fijn album hoor! Alhoewel mijn alltime favoriet altijd Caught in the Trees zal blijven.
pi_88011897
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 05:49 schreef Norrage het volgende:
Nog niemand de nieuwe Damien Jurado gemeld hier? Verdorie, hierdoor heb ik dat weer een paar maanden moeten missen! Vind het wel weer een fijn album hoor! Alhoewel mijn alltime favoriet altijd Caught in the Trees zal blijven.
Ik heb hem al een tijdje in mijn playlist staan, maar aangezien ik toch altijd achter de feiten aanloop wat dat betreft, ging ik er van uit dat het allang bekend was....
pi_88011957
Ach, of het nou nu uitkomt of een paar maanden geleden, het voelt alsof het nu uitkomt omdat toch niemand het erover heeft :D En dan is het leuk een album te ontdekken O-)
pi_88164253
Waarom loopt dit topic niet meer? :( Ben nu die nieuwe Earl Greyhound aan het luisteren. Klinkt fijn! :)
pi_88201221
Tja, ik ben een ouwe man.....niet meer zo hip als de meesten hier ;)

Ben nu helemaal in de ban van Timber Timbre, maar die is al van vorig jaar:
pi_88201263
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 03:30 schreef Norrage het volgende:
Waarom loopt dit topic niet meer? :( Ben nu die nieuwe Earl Greyhound aan het luisteren. Klinkt fijn! :)
Ik zit momenteel in mijn agressieve gangstarap periode. En elektronisch geweld. Indie komt vanzelf wel weer.
Zo, nu N.W.A weer aan.
pi_88248118
quote:
Women Cancel Tour After Clashing Onstage
Band "exhausted and in need of a break from touring," according to manager.
http://pitchfork.com/news(...)onstage-cancel-tour/

Grmbl.
Aldus.
pi_88248639
quote:
CANCELLED: Women (26/10)

NL: Omdat de bandleden van Women hun handjes ten opzichte van elkaar niet thuis konden houden, hebben ze de tour af moeten lassen.
ENG: Women has cancelled the tour because they practised karate on eachother while giving a show.
Jammer
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:59:40 #74
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_88253725
Jammer van Women idd.

In Londen dit weekend Not Cool gezien, aanrader voor de liefhebbers van Soft Pack oa, net wat venijniger...
http://www.myspace.com/notcoolisaband
  Moderator dinsdag 2 november 2010 @ 17:32:20 #75
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_88254984
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_88313879
Oh hi, ben deze topics een beetje uit het oog verloren.
pi_88392654
Ik weet niet waar ik em kwijt moet. Maar Miami Horror - Illumination is echt heerlijk, synthpop / electro disco

pi_88457330
Wat een géweldig nummer!

zondag 7 november 2010 @ 23:27:32 #79
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_88457718
Ik besef me nu ook pas dat ik Horse Shoes en Horse Feathers al een tijdje door elkaar haal.

Al vind ik Horse Shoes stiekem wel beter.
pi_88457782
Haal je zo ook door elkaar omdat het dezelfde soort muziek is? Of alleen de naam? Wat is het voor muziek dan? :)
pi_88457870
Lees nu pas dat zelfs Peter Broderick op hun eerste 3 albums heeft meegespeeld, dat verklaart wel het een en ander :)
(ik moet echt minder vaak dubbelposten :P )
  zondag 7 november 2010 @ 23:35:26 #82
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_88458008
Vooral vanwege de naam. Horse Shoes zit meer in die chillwave/surfpophoek.
Horse Feathers blijk ik nog te kennen van een plaat van een paar jaar terug, maar toen er allemaal jubelverhalen op 3VOOR12 stonden over Horse Feathers eerder dit jaar dacht ik eigenlijk dat ze Horse Shoes bedoelden. Weet eigenlijk niet waarom.

maandag 8 november 2010 @ 11:16:42 #83
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_88466292
Pulp-reunie in Barcelona op het Primavera Festival. En ik heb al kaartjes sinds een paar maand, whoehoeehoe.
pi_88466539
quote:
7s.gif Op zondag 7 november 2010 23:35 schreef Grobbel het volgende:
Vooral vanwege de naam. Horse Shoes zit meer in die chillwave/surfpophoek.
Horse Feathers blijk ik nog te kennen van een plaat van een paar jaar terug, maar toen er allemaal jubelverhalen op 3VOOR12 stonden over Horse Feathers eerder dit jaar dacht ik eigenlijk dat ze Horse Shoes bedoelden. Weet eigenlijk niet waarom.

Op zich een mooi sfeer-plaatje van Horse Feathers, maar op den duur gaat ie wel wat vervelen.
Hij staat nog in de top 10 van dit jaar, maar zakt wel langzaam steeds lager....
pi_88478072
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef cafca het volgende:

[..]

Op zich een mooi sfeer-plaatje van Horse Feathers, maar op den duur gaat ie wel wat vervelen.
Hij staat nog in de top 10 van dit jaar, maar zakt wel langzaam steeds lager....
Ik ben momenteel vooral erg weg van hun debuut. Die 2010 plaat vind ik inderdaad wat saaier, maar zeker wel een mooie :)
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 23:36:27 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_88498232
Zo laat ik hier ook weer eens meelezen, heb weer wat nieuwe input nodig :)

Gisteren naar Get Cape. Wear Cape. Fly geweest. Leuk bandje! Bekend hier? Ik kende ze alleen van naam maar het was erg fijn :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_88498889
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:36 schreef MaJo het volgende:

Gisteren naar Get Cape. Wear Cape. Fly geweest. Leuk bandje! Bekend hier? Ik kende ze alleen van naam maar het was erg fijn :)
Leuk, had ze graag live gezien!
Maar maar één optreden in Nederland -O-
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 9 november 2010 @ 01:18:07 #88
299272 Oneself
Computer says 'nooo'
pi_88501751
Muziek. :9~
pi_88524178
Nog meer mensen naar Dungen in Paradiso op de 17e? :P
pi_88535621
Voor Dungen is overigens bij Concerto een kaartje te krijgen voor de helft van de prijs, 5 euro dus.

Oh en voor de mensen die naar Broken Social Scene en Tortoise gaan in Paradiso, Menomena is nu geadd als voorprogramma. _O_
pi_88535731
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 23:36 schreef MaJo het volgende:

Jaar of 2 geleden gezien. Of 3 jaar. Erg leuk idd. Was toen @ Festival DeBeschaving.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:12:08 #92
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88538612
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:20 schreef emokid het volgende:

Oh en voor de mensen die naar Broken Social Scene en Tortoise gaan in Paradiso, Menomena is nu geadd als voorprogramma. _O_
Dat is goed nieuws. Ben er namelijk bij.
pi_88543506
Wat een geweldige uitvoering zeg :o _O_ en ook die reactie van Letterman :D
Welke versie van dit nummer is dat? Ik heb een volstrekt andere versie op mijn computer staan, een hele korte van 2 minuten op hun nieuwste cd..is dit een aparte single ofzo??
  woensdag 10 november 2010 @ 07:32:46 #94
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_88543674
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 22:22 schreef friekin_ het volgende:
Jaar of 2 geleden gezien. Of 3 jaar. Erg leuk idd. Was toen @ Festival DeBeschaving.
Grappig, daar was ik ook bij. Vond hem eigenlijk wat braafjes toen.

Oh, enne: http://www.doornroosje.nl(...)tid=668642&id=584459

[ Bericht 14% gewijzigd door Grobbel op 10-11-2010 07:39:50 ]
  woensdag 10 november 2010 @ 07:37:38 #95
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_88543703
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 06:40 schreef Norrage het volgende:
Wat een geweldige uitvoering zeg :o _O_ en ook die reactie van Letterman :D
Welke versie van dit nummer is dat? Ik heb een volstrekt andere versie op mijn computer staan, een hele korte van 2 minuten op hun nieuwste cd..is dit een aparte single ofzo??
_O- Denk dat ik die wel kan verklaren aangezien ik die de plaat thuis heb.
Dat nummer dat je op je computer hebt, is die 1m53 lang? Want dat is niet 'How you like me now?' maar 'Oh No! Not You Again'. Die CD heeft namelijk nog een intro dat niet op het hoesje achterop staat aangegeven, dus een beetje domme cd-ripper kan zomaar alle nummers de verkeerde titel geven.

Hier de clips van beide nummers in elk geval:

[ Bericht 0% gewijzigd door Grobbel op 10-11-2010 07:54:44 ]
pi_88543719
quote:
10s.gif Op woensdag 10 november 2010 07:37 schreef Grobbel het volgende:

[..]

_O- Denk dat die die wel kan verklaren aangezien ik die de plaat thuis heb.
Dat nummer dat je op je computer hebt, is die 1m53 lang? Want dat is niet 'How you like me now?' maar 'Oh No! Not You Again'. Die CD heeft namelijk nog een intro die niet op het hoesje achterop staat aangegeven, dus een beetje domme cd-ripper kan zomaar alle nummers de verkeerde titel geven.

Hier de clips van beide nummers in elk geval:
Het rare is dat op allmusic wel dezelfde tracklist inclusief afspeeltijden staat....als die ik heb..Ik had al zo'n vermoeden dat er nummers verkeerd getagged waren, want het klonk niet naar de titel :P
Dus Sixteen op mijn cd is dan How you like me now...het is allemaal erg raar, nooit naar de titels gekeken eigenlijk. Ergens klopte er iets niet! Haha. Dit soort dingen zijn leuk want dat maakt het de moeite waard cds te kopen xD
pi_88543737
Haha...Dit is wel verneukt (en genant) trouwens...Mijn favoriete nummer van die plaat schijnt hierdoor ineens niet No Time te zijn maar Short Change Hero _O- En laat die nou zelfs mijn top 100 singles gehaald hebben...(edit: ohnee, gelukkig, is net op #102 geeindigd :D)

Haha epic fail :@ Ik moet echt eens wat beter naar titels gaan luisteren etc :D
  woensdag 10 november 2010 @ 07:50:10 #98
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_88543774
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 07:44 schreef Norrage het volgende:
Haha...Dit is wel verneukt (en genant) trouwens...Mijn favoriete nummer van die plaat schijnt hierdoor ineens niet No Time te zijn maar Short Change Hero _O- En laat die nou zelfs mijn top 100 singles gehaald hebben...(edit: ohnee, gelukkig, is net op #102 geeindigd :D)

Haha epic fail :@ Ik moet echt eens wat beter naar titels gaan luisteren etc :D
Ach, heb het eerder dit jaar nog gehad met een nummer van Tame Impala. Komt vaker voor dan je zou denken.
pi_88543779
Wat GENANT! Het staat dus ook gewoon verkeerd op allmusic _O- _O-
  woensdag 10 november 2010 @ 07:52:02 #100
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_88543830
Interessante gewaarwording dit.....Wel grappig, eens een mailtje sturen naar allmusic geloof ik. Wat slecht dat zij zo'n fout maken, downloaden ze ook al hun muziek? O-)
edit: laat dat laatste wat ik hier schreef maar zitten

Welke nummers zullen ze op AMG nou zo'n album pick vinkje gegeven hebben? De goede of de verkeerd getagde? :D
pi_88569468
Steve Mason en Lone Wolf zijn toch niet zo heel nieuw meer? In elk geval wel goede albums, zeer goed vind ik persoonlijk weer iets te ver gaan. Mooiste nummer van Lone Wolf is wel de opener wat mij betreft, This Is War.
www.thuisuiteten.nl
pi_88615741
Ook niet nieuw, maar wel uit 2010:

Nieuwe Led Zeppelin? :)
'13 |
'14
  donderdag 11 november 2010 @ 22:55:24 #105
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_88616431
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:38 schreef Moody het volgende:
Nieuwe Led Zeppelin? :)
Hoezo, hebben ze ook alles bij elkaar gejat dan?
pi_88665781
Even een crosspost maar misschien weet iemand hier het :P

quote:
Ik zoek een liedje :)

Het is een electronisch stuk, maar er komt op een gegeven moment ook een gitaar bij. Het is van dit jaar of vorig jaar.

Opvallend is de lengte, het nummer duurt bijna 12 minuten geloof ik.

Ik luisterde het altijd op youtube, en daar was de afbeelding van het filmpje volgens mij de artiest zelf, een man, in een appartement. een zwart wit foto.

Het is een erg vrolijk nummer, het begint vrij rustig en zonder enige duidelijke lijn, maar op een gegeven moment verteld hij over een vrouw. En dan zegt hij iets als - blabla the hearing of her name: "Christine!" Whyyyyy -

Ik dacht dat het Christine was in ieder geval. De naam was nogal opvallend ineens

Dan gaat het dus verder naar het gitaarstuk, op een gegeven moment worden telkens ook 2 zinnen herhaald.

Ergens zit ook het zinnetje "I was in love with the sea's blabla" in.

Ik zal even de 2 akkoorden van de gitaar zoals je het telkens hoort proberen op te nemen, voor zover ik die me goed kan herinneren :P
pi_88667135
The past is a grotesque animal van of Montreal? Kan de teksten niet plaatsen maar hij duurt lang, is elektronisch en er komt ook nog een gitaar bij geloof ik.
pi_88670984
Mij schiet 'rain on tin' te binnen, van sonic youth.
Aldus.
pi_88674183
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2010 22:55 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Hoezo, hebben ze ook alles bij elkaar gejat dan?
The new and improved Led Zeppelin dan? :)
'13 |
'14
pi_88724954
Die zijn het allebei helaas niet. De artiest was 1 man, ik geloof ook dat hij geen speciale artiestennaam had verder maar dat het gewoon zijn naam was zeg maar :P
pi_88725037
Wow, even nog wat verder zoeken (alle electronica EP's van 2009 op Pitchfork doorgebladerd en bingo :P )

Aanrader trouwens :) maar wel oud, haha

Bij deze versie zit het mooie eind er niet aan vast :o

Maar ik heb hem inmiddels toch helemaal :)

Free and easy. Gentle. Gentle.
The wind through the trees makes you mental for me.
Nancy, in a state of crisis, on a cloud.

[ Bericht 24% gewijzigd door Maisnon op 15-11-2010 01:35:49 ]
pi_88725436
Volgend jaar een nieuwe Destroyer plaat. Zin in. :P
pi_88730594
Die nieuwe Stereolab is best een gezellig plaatje.
Aldus.
  maandag 15 november 2010 @ 22:22:28 #114
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88760600
quote:
En is weer als vanouds lekker :)
pi_88979508
Fijn Frans bandje...

'13 |
'14
pi_88979984
En wat zijn de beste 3 nummers dit jaar volgens jullie?

Zoiets zou t bij mij zijn:

'13 |
'14
pi_88980316
Poeh, dat is lastig, maar zal van de week eens bedenken welke albumtracks ik in 2010 tot nu toe de beste vind. En dan maar hopen dat ze op YouTube staan. :)
www.thuisuiteten.nl
pi_88984771
De nieuwe Girl Talk is weer vet!

Gister naar Xiu Xiu/Zola Jesus/Former Ghosts geweest. Xiu Xiu en Former Ghosts waren heel emotioneel en intens, ik ben altijd bang dat Jamie Stewart in huilen uit gaat barsten. En van Freddy Rupert dacht ik het ook even. Bij die laatste zei iemand op de last.fm-page: hem live zien is als een heftige therapie-sessie van iemand meemaken. En dat is ook wel zo.
Zola Jesus viel wat tegen, zonder band, en in de kelder een paar maanden terug was het veel 'duisterder' ofzo.
pi_88984851
Ik dacht dat Three Mile Pilot het ook altijd aardig deed op Fok? Hebben ook een aardig nieuw album uit, Pinback-esquer dan ooit.
pi_89001450
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:48 schreef frame-saw het volgende:
De nieuwe Girl Talk is weer vet!

Gister naar Xiu Xiu/Zola Jesus/Former Ghosts geweest. Xiu Xiu en Former Ghosts waren heel emotioneel en intens, ik ben altijd bang dat Jamie Stewart in huilen uit gaat barsten. En van Freddy Rupert dacht ik het ook even. Bij die laatste zei iemand op de last.fm-page: hem live zien is als een heftige therapie-sessie van iemand meemaken. En dat is ook wel zo.
Zola Jesus viel wat tegen, zonder band, en in de kelder een paar maanden terug was het veel 'duisterder' ofzo.
Depressief zijn is weer helemaal cool zo te lezen.
pi_89134053
Op de Deerhunter blog zijn ondertussen vier bestanden met Atlas Sound demo's te downloaden. Ik heb er nog niet naar geluisterd maar het is vast heel leuk om te doen.
http://deerhuntertheband.blogspot.com/
Aldus.
pi_89560823
Hebben jullie John Grant's samenwerking met Midlake al geluisterd?

Nog niet heel veel van gehoord, maar mijn moeder is fan en het klinkt alleraardigst! *O*
pi_89565130
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:56 schreef Norrage het volgende:
Hebben jullie John Grant's samenwerking met Midlake al geluisterd?

Nog niet heel veel van gehoord, maar mijn moeder is fan en het klinkt alleraardigst! *O*
Dat hele album vind ik overall beter dan het nieuwste album van Midlake zelf. Hij is volgens mij al een tijdje uit (april of zo dacht ik?).
Album top 100 2024
pi_89565237
Die nieuwste Midlake is inderdaad niet echt erg goed te noemen :P

Heb nu het hele album (John Grant dus) gehoord...en tsja, het verveelt op den duur een beetje (en dat probleem heb ik eigenlijk met alles uit het folkgenre :))..maar erg mooie composities!
pi_90053808
Wat is er toch met dit topic aan de hand?? :(

Hier iig de top 20 van pitchfork van 2010! :)

20. Oneohtrix Point Never - Returnal
19. How to Dress Well - Love Remains
18. Erykah Badu - New Amerykah Part Two: Return of the Ankh
17. Caribou - Swim
16. Sleigh Bells - Treats
15. Robyn - Body Talk
14. Flying Lotus - Cosmogramma
13. No Age - Everything In Between
12. Janelle Monáe - Archandroid
11. Arcade Fire - The Suburbs
10. Titus Andronicus - The Monitor
09. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Before Today
08. James Blake - The Bells Sketch EP / CMYK EP / Klavierwerke EP
07. Joanna Newsom - Have One On Me
06. Vampire Weekend - Contra
05. Beach House - Teen Dream
04. Big Boi - Sir Lucious Left Foot: The Son of Chico Dusty
03. Deerhunter - Halcyon Digest
02. LCD Soundsystem - This Is Happening
01. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
pi_90056134
Twee daarvan die ook in mijn top iets meer dan zestig van gekochte CD's uit 2010 gaan komen. :)
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:34:49 #128
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90058493
Ik vind al die platen zeer goed te pruimen.
Alleen dat Titus Andronicus wil er bij mij niet echt in.
En no 20 en 8 ken ik niet.
pi_90059153
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
De enige waarvan ik echt denk, jezus, haal die eruit...is die van Vampire Weekend :( de rest is wel fijn ja :) alhoewel ik dat Big Boi niet vertrouw....
pi_90059561
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:45 schreef methodmich het volgende:
Twee daarvan die ook in mijn top iets meer dan zestig van gekochte CD's uit 2010 gaan komen. :)
Heb jij iets meer dan 60 cds gekocht, uit 2010? is dat niet heel veel? :P
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:11:09 #131
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90060646
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:46 schreef Norrage het volgende:

...alhoewel ik dat Big Boi niet vertrouw....
Ik zou het maar wel doen.
pi_90060776
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:11 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik zou het maar wel doen.
Wat is het precies voor plaat dan? Welk soort hiphop?:)
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:20:21 #133
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90061164
Wat is het precies voor plaat?
- Een intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve plaat.

Wat voor soort hiphop?
- Het intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve soort.
pi_90061605
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:20 schreef DO2 het volgende:
Wat is het precies voor plaat?
- Een intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve plaat.

Wat voor soort hiphop?
- Het intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve soort.
ok. Ik ben opzich wel een outkast fan, maar Andre 3000 zelf vind ik niet zo leuk..ik vind ze samen cool! Vandaar dat ik "huiverde"...maar goed, ik ga het eens uitchecken!

Sofar dat we het over hiphop hebben in dit topic, dat kan je natuurlijk geen indie noemen xD alhoewel het wel op de grootste indiesite op #4 staat :P (wat is dat toch met pitchfork en hiphop....al het andere mainstream gedoe krijgt automatisch een 2 of lager...maar hiphop krijgt automatisch een 9 of hoger :?)
  vrijdag 17 december 2010 @ 21:32:01 #135
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90061851
Nu ja, als je Outkast kan waarderen, dan moet je 'm zeker beluisteren.
pi_90065110
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:32 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, als je Outkast kan waarderen, dan moet je 'm zeker beluisteren.
Hier voor jou een remix van een OutKast-nummer gemaakt door de artiest die op 8 staat, artiest van het jaar:

Ik vind dat album van Deerhunter overigens tegenvallen, het is een beetje saai.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:35:47 #137
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90065669
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 22:26 schreef tim. het volgende:

[..]

Hier voor jou een remix van een OutKast-nummer gemaakt door de artiest die op 8 staat, artiest van het jaar:

Ja, 't is, euh, even omschakelen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 23:03:29 #138
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90067116
Ik verbaas me 'n beetje over de zeer hoge notering van LCD Soundsystem, eigenlijk.

Ik vind 't een uitstekende plaat, en ben (ook) groot liefhebber,
maar 't is wel meer van hetzelfde.
pi_90076323
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 21:28 schreef Norrage het volgende:

[..]
Sofar dat we het over hiphop hebben in dit topic, dat kan je natuurlijk geen indie noemen xD
Dit is een discussie die onmogelijk is inmiddels :P maar ik vind dat niet zo heel natuurlijk anders :D
pi_90078849
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 02:41 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Dit is een discussie die onmogelijk is inmiddels :P maar ik vind dat niet zo heel natuurlijk anders :D
Als er iets mainstream is dan is het die hiphop wel, zeker namen als Big Boi, Kanye West etc... :P en dan ontloop je de definitie van indie, hoe je die ook stelt, toch echt het meest :)
pi_90080703
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Heb jij iets meer dan 60 cds gekocht, uit 2010? is dat niet heel veel? :P
Ja, sta volgens mij nu op 62 uit 2010, maar er komt nog iets bij.

En wat is veel...
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:47:12 #142
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_90086809
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
Plaat van het jaar voor mij :D Geweldig, live ook, misschien eens live zien als je de kans krijgt :)

Beetje rare top 20 die van P4k verder, Ariel Pink's Haunted Graffiti, LCD Soundsystem en Vampire weekend vind ik echt geen top 20 materiaal persoonlijk.
pi_90087465
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:34 schreef Norrage het volgende:

[..]

Als er iets mainstream is dan is het die hiphop wel, zeker namen als Big Boi, Kanye West etc... :P en dan ontloop je de definitie van indie, hoe je die ook stelt, toch echt het meest :)
Maarrr niet elke is zo mainstream. Als je indie definieert vanuit het experiment en het zelf nieuwe terreinen verkennen, dan heb je dat binnen hiphop ook.

Heel veel werk waar Danger Mouse aan meehelpt bijvoorbeeld, vind ik hier best wel onder kunnen vallen :P en dan heb je ook nog dingen als Bonobo, en Blockhead. Zodra je daar iemand overheen laat rappen, is het ook ineens hiphop. Zoals Aesop Rock bvb in het tweede geval deed :D

Een groep die ik wel tof vond altijd, is Cannibal Ox, die ook wel best hier onder valt

http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_hip-hop
pi_90800046
Mijn eerste album van 2011: The Decemberists!
Iemand al geluisterd? Ik ga het nu doen :)

quote:
14s.gif Op zaterdag 18 december 2010 16:13 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Maarrr niet elke is zo mainstream. Als je indie definieert vanuit het experiment en het zelf nieuwe terreinen verkennen, dan heb je dat binnen hiphop ook.

Heel veel werk waar Danger Mouse aan meehelpt bijvoorbeeld, vind ik hier best wel onder kunnen vallen :P en dan heb je ook nog dingen als Bonobo, en Blockhead. Zodra je daar iemand overheen laat rappen, is het ook ineens hiphop. Zoals Aesop Rock bvb in het tweede geval deed :D

Een groep die ik wel tof vond altijd, is Cannibal Ox, die ook wel best hier onder valt

http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_hip-hop
Had je reactie niet gezien! Maar heb je wel een punt ja...Maar voor mij is indie gewoon "onbekende band" of "geen label"...niet zozeer het experiment, alhoewel dat vaak terug te vinden is.
  maandag 3 januari 2011 @ 17:04:04 #145
283085 TWP
kassalade
pi_90800196
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef Norrage het volgende:
Mijn eerste album van 2011: The Decemberists!
Iemand al geluisterd? Ik ga het nu doen :)

Ja, heb hem nu drie keer beluisterd. Had nog nooit wat van ze geluisterd en het beviel me wel.
:)
pi_90808130
Wel weer erg Decemberists...Veel instrumenten maar een beetje eentonig...Hun conceptalbums hebben wat meer afwisseling..
  maandag 3 januari 2011 @ 20:38:27 #147
283085 TWP
kassalade
pi_90809871
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 20:09 schreef Norrage het volgende:
Wel weer erg Decemberists...Veel instrumenten maar een beetje eentonig...Hun conceptalbums hebben wat meer afwisseling..
Oh, dan ga ik dat ook maar eens opzoeken.
  maandag 3 januari 2011 @ 20:41:32 #148
283085 TWP
kassalade
pi_90810056
Dit topic kan trouwens wel weer wat aandacht gebruiken.
pi_90812076
Ja ooit was dit nog ongeveer het best lopende topic hier :(
pi_90812433
Laten we er dan een goed voornemen van maken.

Over indie hiphop gesproken, misschien niet helemaal indie, maar verlies jezelf eens in Madlib, daar kan je zeer veel plezier aan beleven.
Aldus.
  maandag 3 januari 2011 @ 21:32:49 #151
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90812885
Ik beleef vooral veel plezier aan zijn alter-ego Quasimoto.
pi_90815193
quote:
14s.gif Op maandag 3 januari 2011 21:25 schreef Z het volgende:
Laten we er dan een goed voornemen van maken.

Over indie hiphop gesproken, misschien niet helemaal indie, maar verlies jezelf eens in Madlib, daar kan je zeer veel plezier aan beleven.
Ken Madlib wel maar het doet me nog niet zoveel eigenlijk....
pi_90823687
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 22:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ken Madlib wel maar het doet me nog niet zoveel eigenlijk....
Foei. :{w. En er is wel degelijk een hoop indie hip hop hoor. Om zo maar even wat neer te gooien, Blue Scholars bijvoorbeeld:

Een heel groot deel van de hip hop die ik luister is eigenlijk indie te noemen. De artiesten in dat lijstje van Pitchfork not so much.
full stops and exclamation marks
pi_90824211
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
Ik zou nummer 8, James Blake dus, zeker even checken. Ik ben niet de enige die het fantastisch vindt :P
  dinsdag 4 januari 2011 @ 12:48:22 #155
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_90832139
Ik weet 't inmiddels ook al een tijdje, frame-saw.
pi_90832176
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 januari 2011 01:53 schreef krioro het volgende:

[..]

Foei. :{w. En er is wel degelijk een hoop indie hip hop hoor. Om zo maar even wat neer te gooien, Blue Scholars bijvoorbeeld:

Een heel groot deel van de hip hop die ik luister is eigenlijk indie te noemen. De artiesten in dat lijstje van Pitchfork not so much.
Daarom heeft jouw lijstje ook zoveel invloed op mijn muzieksmaak ;)
pi_90976192
Jaaaa Kaputt is er van Destroyer! En dat geweldige Bay of Pigs staat er ook op, die ene die ik zocht eerder in dit topic :D
pi_90976316
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:20 schreef Maisnon het volgende:
Jaaaa Kaputt is er van Destroyer! En dat geweldige Bay of Pigs staat er ook op, die ene die ik zocht eerder in dit topic :D
Ik vond hem wel aardig, kende de band nog niet, maar niet top. Misschien nog eens luisteren, want hij wordt overal goed ontvangen heb ik het idee.
Album top 100 2024
pi_90978655
Tsja het is wel veel hetzelfde, nouja, in dezelfde atmosfeer zit het echt allemaal en daardoor heb je wel minder snel dat er iets opvallends uitsteekt wat blijft hangen :P dat vind ik wel jammer. Maar desalniettemin wel heel fijn om te luisteren :D
pi_90989561
Destroyer als in de band van Dan Bejar?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:32:19 #161
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_90990032
Destroyer gaat blijkbaar al langer mee dan ik dacht. Kende ze van het fantastische "destroyer's rubies", en trouble in dreams was ook best ok.
pi_90995869
Nog mensen van jullie naar Eurosonic trouwens? :)
  vrijdag 7 januari 2011 @ 21:25:48 #163
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_90996776
Moet die nieuwe Destroyer ook maar snel uitchecken. De vorige was erg lekker.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:34:30 #164
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91015021
Dat nummer Kaputt net beluisterd van destroyer,

Hoor ik iets verkeerds of is dit gewoon foute stationjazz met de stem van dan opgeplakt?

http://pitchfork.com/reviews/tracks/12075-kaputt/
  zaterdag 8 januari 2011 @ 08:49:58 #165
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_91021448
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:11 schreef Norrage het volgende:
Nog mensen van jullie naar Eurosonic trouwens? :)
Als Groninger natuurlijk aanwezig!
pi_91042005
'13 |
'14
pi_91101463
2011 begint goed met veel spul hier, hebben jullie nu al dingen gehoord die niemand mag missen?

Ik had dat album van Belle & Sebastian nog niet goed geluisterd van eind vorig jaar en die is toch wel leuk :)
pi_91152438
Ik wil Lower Dens even pluggen. Plaat is van vorig jaar, ik kwam hem tegen in wat eindlijstjes (Guest List op PF). Prima plaat (Twin-Hand Movement).
Aldus.
pi_91158002
Bright Eyes speelt op 21 februari in Paradiso _O_
  dinsdag 11 januari 2011 @ 13:18:24 #171
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91158862
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 12:54 schreef Thijsssss het volgende:
Bright Eyes speelt op 21 februari in Paradiso _O_
:o *O* *O* Ga meteen kaarten bestellen a.s. vrijdag als de voorverkoop start
pi_91162254
Godverdomme echt...Die periode is er al veel en veels te veel leuks....en ik studeer ergens rond die week af, heb de tijd er niet voor!!! aargh
pi_91162481
Even kijken of ik er heen ga, ik kan meestal net een heel album Bright Eyes niet aan, op een gegeven moment wordt het saai.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:48 schreef Norrage het volgende:
Godverdomme echt...Die periode is er al veel en veels te veel leuks....en ik studeer ergens rond die week af, heb de tijd er niet voor!!! aargh
Thesis-stress? :D
Album top 100 2024
pi_91166195
En Animal Collective komt in mei naar Nederland :P
pi_91191886
Valhalla Dancehall van British Sea Power is ook wel leuk :)
  woensdag 12 januari 2011 @ 00:48:16 #176
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91193993
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 16:23 schreef Maisnon het volgende:
En Animal Collective komt in mei naar Nederland :P
Nogmaals *O* Daar moet ik ook heen. Betekend dat dat er ook een nieuw album komt dit jaar? Naast die soloplaat van Panda Bear die nog steeds uit moet komen.
pi_91205317
Ik kom nog even terug op mijn lijst van 2009, daar had het album van Gungfly zeker in gemoeten (en hoog ook).

Scandinavische Dire Straits of zoiets...
'13 |
'14
pi_91238061
Moody jij vind dat British Sea Power denk ik ook wel tof. En People Problems van Oh No Oh My is ook een fijn album!
  donderdag 13 januari 2011 @ 08:28:20 #179
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_91251247
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:15 schreef Maisnon het volgende:
En People Problems van Oh No Oh My is ook een fijn album!
Ik hoorde hun muziek (walk in the park) laatst in een reclamespot voor een of ander automerk, best schokkend.
pi_91267528
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:15 schreef Maisnon het volgende:
Moody jij vind dat British Sea Power denk ik ook wel tof. En People Problems van Oh No Oh My is ook een fijn album!
British Sea Power ken ik al een paar jaar, maar kan er niet warm van worden. Debuut was aardig, maar daarna zijn ze stapsgewijs minder geworden. De nieuwe plaat is ook mwah.
Oh No Oh My heb ik toevallig vorige week ergens vandaan geplukt, maar nog niet geprobeerd, zal ik eens gaan doen :)
'13 |
'14
pi_91293000
Heeeey een nieuwe Bibio! Ambivalence Avenue vond ik geweeeeeeldig O+

Bibio heeft vandaag op zn feesboek gezet dat het nieuwe album in de lente ergens komt!
pi_91295008
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:19 schreef Maisnon het volgende:

Bibio heeft vandaag op zn feesboek gezet dat het nieuwe album in de lente ergens komt!
Klinkt weer tof, ik ben benieuwd. :Y
pi_91295551
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:19 schreef Maisnon het volgende:

:7
  vrijdag 14 januari 2011 @ 20:12:00 #184
13973 ranja
image means nothing
pi_91421921
Had het ook in zijn eigen topic gezet, maar om dit topic ook maar nieuw leven in te blazen: De nieuwe Iron & Wine staat online! Ben benieuwd, ga zo eens luisteren. Sowieso in februari ga ik hem live zien *O*
  zondag 16 januari 2011 @ 21:29:48 #186
283085 TWP
kassalade
pi_91433513
Bombay Bicycle Club komt rond juni met het derde album in 3 jaar! _O_ Nu weer op dezelfde manier als het debuut, geen akoestisch meer. Zin in!
pi_91437431
Dat zo'n middelmatige band met zoveel werk komt, bizar.
  maandag 17 januari 2011 @ 10:17:32 #188
283085 TWP
kassalade
pi_91452779
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:16 schreef emokid het volgende:
Ik vind dat ze tot nu toe goed bezig zijn. Vooral het eerste album heb ik enorm vaak gedraaid.
pi_91452866
Bombay is wel geinig, maar niet meer dan dat in mijn ogen. Typisch zo'n leuke band om een beetje half-actief te luisteren.

Die van I&W vind ik trouwens uitermate verrassend! Met wat blazers erin, zelfs wat bliepjes, excentrieke gitaar-feedback en verder gewoon weer chill. Toch weer een vooruitgang ten opzichte van zijn laatste, die vond ik erg tegenvallen.
pi_91498640
Dat eerste album van Bombay Bicycle Club vind ik geweldig _O_
pi_91498657
Op de luisterpaal van 3voor12 staan nu een hoop leuke albums!

Ik vind Krach wel tof, van eigen bodem :)
pi_91503879
Ik moet wat meer bandjes uit dit topic luisteren, er zitten echt leuke dingen bij!
Anonimity is a bliss
  dinsdag 18 januari 2011 @ 11:48:44 #193
283085 TWP
kassalade
pi_91507539
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 00:48 schreef Maisnon het volgende:
Dat eerste album van Bombay Bicycle Club vind ik geweldig _O_
Een medestander, tof!

Nu ga ik de luisterpaal maar eens doorkijken.
pi_91534819
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 22:16 schreef emokid het volgende:
Ach kom, ze hebben best goede nummers geschreven, ook op het tweede album. (Rinse me down, Dust on the ground om er maar n paar te noemen) Ik ben benieuwd, beide albums konden mij wel bekoren.

Over Dust on the ground gesproken, toch best leuk hoe ze op hem op 2 manieren hebben uitgebracht (geheel in de stijl van elk album)
pi_91845876
Kickje, aantal leuke albums uit, vooral Iron and Wine kan me bekoren :)

Cloud Nothings zijn aardig gehypet, maar ik hoor er nou niks geweldigs aan af..
pi_91978484
Nieuw pareltje: The Birth of Sound van Alex David.

Ik kan er weinig informatie over vinden, behalve op zijn eigen facebook:
quote:
Invloeden: Elton John, Lady Gaga, Queen, David Bowie, The White Stripes, Florence and the Machine, Hedwig and the Angry Inch, Stevie Wonder
Interesses band: old warm piano sounds, electronic noises, singing into metal fans, diet coke
Biografie: when i was five years old i started banging on the piano. then i started shouting. most of it sounded like banging and shouting, but after about 15 years of practice, i finally managed to pull together a musical act that didn't sound like banging and shouting.

then i met this kid art, and he recorded it. History has been in progress ever since....
Zelf vind ik het een beetje klinken alsof Ben Folds een plaat heeft opgenomen met een heel jonge Marc Almond. Fijn plaatje!
pi_91978501
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 09:22 schreef cafca het volgende:
Nieuw pareltje: The Birth of Sound van Alex David.

Ik kan er weinig informatie over vinden, behalve op zijn eigen facebook:

[..]

Zelf vind ik het ene beetje klinken alsof Ben Folds een plaat heeft opgenomen met een heel jonge Marc Almond. Fijn plaatje!
_O-

Klinkt leuk. En gezien dat jij het aanraadt zal het ook wel leuk klinken :P
pi_92117734
Nieuwe Bright Eyes is geweldig mensen.. Wat kan die gast toch mooie melodieen (sp?) verzinnen, pfoe. Kan niet wachten, binnenkort in Paradiso!

Verder is de nieuwe Destroyer ook geweldig!
pi_92118481
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:12 schreef -Dries- het volgende:
Nieuwe Bright Eyes is geweldig mensen.. Wat kan die gast toch mooie melodieen (sp?) verzinnen, pfoe. Kan niet wachten, binnenkort in Paradiso!

Verder is de nieuwe Destroyer ook geweldig!
Die stonden inderdaad beiden op mijn "te luisteren"-lijstje :Y
pi_92118521
Ik ben nu de nieuwe Bright Eyes aan het luisteren, 2 minuten complottheorieën om mee te beginnen. Niet echt een geweldige start.
  maandag 31 januari 2011 @ 12:37:31 #202
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92118587
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:35 schreef Panic_A het volgende:
Ik ben nu de nieuwe Bright Eyes aan het luisteren, 2 minuten complottheorieën om mee te beginnen. Niet echt een geweldige start.
als je bright eyes een beetje kent, weet je dat het eerste nummer iets compleet wazig is, is op alle bright eyes albums zo, zelfs op het "rarities" album.
pi_92121312
Oeh de nieuwe Bright Eyes. Vanavond even luisteren :)
pi_92123304
Weg zijn trouwens de country-folk invloeden, dus bereid je maar voor.
pi_92124460
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 14:56 schreef -Dries- het volgende:
Weg zijn trouwens de country-folk invloeden, dus bereid je maar voor.
Ik denk niet dat ik het heel erg vind, een keer een nieuwe richting is niet slecht.

Het album van destroyer vind ik overigens niet veel aan. Het nieuwe album van Devotchka klonk bij de eerste luisterbeurt wel goed, wat vrolijker dan hun vorige.
Album top 100 2024
pi_92169987
MIdden dit jaar ook nog een nieuw Okkervil River album genaamd I am very far. De eerste beschrijvingen zijn:

quote:
I've heard the record. It's weird and dark, definitely their most difficult for sure. But rewarding ultimately. That's all I'll say for now.
Behoorlijk hyped!
pi_92170936
Yes! Eindelijk! Nieuwe toer ook hopelijk.
pi_92171101
Er komt toch ook een nieuwe Mountain Goats aan emo?
Aldus.
pi_92174332
Jep. Hij is bezig met masteren opt moment. Toch handig om artiesten via twitter te volgen ;)
pi_92185964
quote:
2s.gif Op maandag 31 januari 2011 12:37 schreef Beregd het volgende:

[..]

als je bright eyes een beetje kent, weet je dat het eerste nummer iets compleet wazig is, is op alle bright eyes albums zo, zelfs op het "rarities" album.
Ik heb zo ongeveer de gehele discografie, maar ik heb me er nog nooit aan geërgerd. Ik heb hem inmiddels 2x volledig geluisterd en ik moet zeggen dat hij me aardig tegenvalt.
pi_92188792
quote:
Op dinsdag 1 februari 2011 15:10 schreef -Dries- het volgende:
Jep. Hij is bezig met masteren opt moment. Toch handig om artiesten via twitter te volgen ;)
Ik volg hem maar ben geen fanatiek twitteraar.
Aldus.
pi_92192406
Het volgende album van Fleet Foxes komt geloof ik 3 maart :P misschien nog wat mensen geinteresseerd :D
pi_92195889
Ligt het aan mij of zijn in de eerste maand van dit jaar wel erg veel interessante albums verschenen/gelekt?
Ik heb 2 weken geen tijd gehad om de blogs te checken, maar heb nu zo'n 30 albums vluchtig gesorteerd die het waard zijn om eens te ontdekken.

Teveel om nu op te sommen, maar ff een greep (A t/m D):

Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Devotchka
DeWolff

Ik volg al ruim 10 jaar nauwkeurig nieuwe muziek, maar dit jaar slaat alles......het belooft een mooi jaar te worden :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Moody op 01-02-2011 21:51:55 ]
'13 |
'14
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:51:53 #214
283085 TWP
kassalade
pi_92196313
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:46 schreef Moody het volgende:
Ligt het aan mij of zijn in de eerste maand van dit jaar wel erg veel interessante albums verschenen/gelekt?
Ik heb 2 weken geen tijd gehad om de blogs te checken, maar heb nu zo'n 30 albums vluchtig gesorteerd die het waard zijn om eens te ontdekken.

Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Devotchka
DeWolff
Ja, het gaat inderdaad hard dit jaar.

Cold War Kids, Smith Westerns, Cloud Nothings en The Get Up Kids zijn tot nu toe mijn favorieten. ^O^
pi_92196356
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:51 schreef TWP het volgende:

[..]

Ja, het gaat inderdaad hard dit jaar.

Cold War Kids, Smith Westerns, Cloud Nothings en The Get Up Kids zijn tot nu toe mijn favorieten. ^O^
Die laatste 2 zijn al afgevallen in mijn playlist, met zoveel nieuwe muziek moet je keuzes maken :)
'13 |
'14
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:53:24 #216
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92196418
Nou ja, niet alles van dat rijtje zit ik nou echt op te wachten (Boxer Rebellion en Bright Eyes vind ik persoonlijk totaal niet boeiend bijvoorbeeld, terwijl ik van pakweg Chapel Club, Cut Copy en Cold War Kids geen volledige albums hoef te horen).

Het wachten is nu op de nieuwe plaat van De Kift. :9
pi_92196479
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:53 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, niet alles van dat rijtje zit ik nou echt op te wachten (Boxer Rebellion en Bright Eyes vind ik persoonlijk totaal niet boeiend bijvoorbeeld, terwijl ik van pakweg Chapel Club, Cut Copy en Cold War Kids geen volledige albums hoef te horen).
Was A t/m D he :)
Zal kijken of ik morgen een complete lijst kan posten.....
'13 |
'14
pi_92196487
Smith Westerns heb ik gisteren op repeat gehad, erg tof! Maar Destroyer hoort ook al wel bij die D thuis Moody :D

En British Sea Power begin je niet meer aan? haha :P

Zet anders maar gewoon heel die lijst hier neer, ik ben wel benieuwd.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:54:50 #219
283085 TWP
kassalade
pi_92196518
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:54 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd! Dan ga ik morgen de hele lijst beluisteren :D
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:55:29 #220
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92196570
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:54 schreef Moody het volgende:

[..]

Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:55:36 #221
283085 TWP
kassalade
pi_92196576
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:53 schreef Grobbel het volgende:

Het wachten is nu op de nieuwe plaat van De Kift. :9
Cold War Kids kan ik juist erg goed aanhoren. Ik heb wel behoefte aan een lentegeluid.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:56:18 #222
283085 TWP
kassalade
pi_92196625
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.
Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans geven :)
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:56:33 #223
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92196639
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef TWP het volgende:

[..]

Cold War Kids kan ik juist erg goed aanhoren. Ik heb wel behoefte aan een lentegeluid.
Ben behoorlijk afgeknapt op die band na dat matige tweede album. Eerste vond ik wel goed, maar ook wisselvallig in kwaliteit. Beschouw het nu maar gewoon als singletjesband.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:57:36 #224
283085 TWP
kassalade
pi_92196715
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ben behoorlijk afgeknapt op die band na dat matige tweede album. Eerste vond ik wel goed, maar ook wisselvallig in kwaliteit. Beschouw het nu maar gewoon als singletjesband.
Louder Than Ever bijvoorbeeld. _O_

pi_92196727
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef Grobbel het volgende:

[..]

De geposte artiesten waren uit mijn "_nieuw" playlist. Dearhoof had ik al naar de lijst "_goed" gesleept :P
'13 |
'14
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:58:12 #226
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92196766
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef TWP het volgende:

[..]

Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans geven :)
Dit is je eerste Deerhoof plaat pas? Dan is het zeker wennen in het begin. Ik ben al een albumpje of 8 verder ondertussen, met 10 jaar luisterervaring. Moet wel zeggen dat het kwartje ook pas na een paar jaar echt begon te vallen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:59:49 #227
283085 TWP
kassalade
pi_92196893
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:58 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Dit is je eerste Deerhoof plaat pas? Dan is het zeker wennen in het begin. Ik ben al een albumpje of 8 verder ondertussen, met 10 jaar luisterervaring. Moet wel zeggen dat het kwartje ook pas na een paar jaar echt begon te vallen.
Ah, alle tijd dus. Dan meld ik over een jaartje weer hoe het ervoor staat :P
pi_92197000
Hmm dat Louder than Ever klinkt al lekker, ik ga dat album eens even checken
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:03:00 #229
283085 TWP
kassalade
pi_92197151
Maar waar haal ik de tijd vandaan om het allemaal te luisteren? ;(
pi_92197286
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:03 schreef TWP het volgende:
Maar waar haal ik de tijd vandaan om het allemaal te luisteren? ;(
Ik moest eerst elke dag met de trein, dat was ideaal :') nieuw album op de mp drei spieler en dan luister je ook echt aandachtig :D

Neem voortaan dus elke dag de trein naar willekeurige locaties :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:05:28 #231
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92197350
Forenzen helpt inderdaad.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:06:06 #232
283085 TWP
kassalade
pi_92197417
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:04 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Ik moest eerst elke dag met de trein, dat was ideaal :') nieuw album op de mp drei spieler en dan luister je ook echt aandachtig :D

Neem voortaan dus elke dag de trein naar willekeurige locaties :')
Haha :P Dat ik elke dag 3 uur op en neer reis helpt inderdaad wel :D
pi_92197432
Ik krijg bij Louder than Ever wel heel erg een Wolf Parade gevoel in het begin. Van het lijstje van Moody heb ik alleen Devotchka geluisterd en die vond ik goed.
Album top 100 2024
pi_92197748
Nu ik zo die UI zie van Panic, komt er nog een nieuw Modest Mouse album binnenkort? Ik vond dat vorige album echt super, maar ik heb er de afgelopen jaren niet veel van gehoord
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:13:22 #235
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92198002
Ze hebben in 2009 natuurlijk nog die restjesplaat uitgebracht, waarmee ze vorig jaar pas in Europa zijn gaan touren (tot diep in het najaar). Helaas nog niets bekend over nieuwe platen.
pi_92198495
Volgens wikipedia waren ze de eerste helft van 2010 al bezig met het schrijven van nieuwe liedjes, maar dat het nog niet vergevorderd is, ze verwijzen na een interview met Isaac Brock door pitchfork, maar ook dat is al een half jaar oud. Dus je zou verwachten dat ze een keer klaar konden zijn.
Album top 100 2024
  dinsdag 1 februari 2011 @ 22:55:47 #237
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_92200956
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef TWP het volgende:

[..]

Friend Opportunity is een betere plaat om mee te beginnen, denk ik.
Dat album is meer straightforward en wat warmer/vriendelijker.
En mijns inziens ook 'n stuk beter.

pi_92202705
The Walkmen, één van de bands van mijn heilige drie eenheid (Interpol, The National en net genoemde), komt eind mei weer terug naar Nederland! Moest hun laatste optreden in Nederland missen omdat ik destijds bij Interpol in de HMH was, en de dag daarvoor verkoos ik The National boven ze tijdens Crossing Border. Heb wat goed te maken dus ben van plan zowel naar de Melkweg (24-05) als Doornroosje te gaan (23-05) :)

Nu ontkent Doornroosje dat deze dag spelen, aangezien ze Low al geboekt hebben :? Rare zaak, hoop in ieder geval dat ze nog wel naar Nijmegen komen...

Nu komen ze de 23e naar Vera, Groningen. Dat is wel iets te ver reizen...

[ Bericht 12% gewijzigd door Thijsssss op 02-02-2011 19:47:29 ]
pi_92239074
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 21:46 schreef Moody het volgende:

Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Devotchka
DeWolff

Ik volg al ruim 10 jaar nauwkeurig nieuwe muziek, maar dit jaar slaat alles......het belooft een mooi jaar te worden :)
Anna Calvi

Waarvan akte.
www.thuisuiteten.nl
pi_92240555
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:36 schreef methodmich het volgende:

[..]

Anna Calvi

Waarvan akte.
Ja! Kreeg ik deze week van iemand getipt en vind het best wel heel kek.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:14:56 #241
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92241143
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:24 schreef Thijsssss het volgende:
The Walkmen, één van de bands van mijn heilige drie eenheid (Interpol, The National en net genoemde), komt eind mei weer terug naar Nederland! Moest hun laatste optreden in Nederland missen omdat ik destijds bij Interpol in de HMH was, en de dag daarvoor verkoos ik The National boven ze tijdens Crossing Border. Heb wat goed te maken dus ben van plan zowel naar de Melkweg (24-05) als Doornroosje te gaan (23-05) :)

Nu ontkent Doornroosje dat deze dag spelen, aangezien ze Low al geboekt hebben :? Rare zaak, hoop in ieder geval dat ze nog wel naar Nijmegen komen...

Nu komen ze de 23e naar Vera, Groningen. Dat is wel iets te ver reizen...
Doornroosje ontkent helemaal niks. Ze waren er wel mee bezig, maar band is gewoon nooit officieel geboekt geweest. :) Foutje van de tourmanager denk ik.
En dat komt mooi uit, want hoe fraai de muziek van The Walkmen ook is, Low > The Walkmen. No contest.

(sowieso hebben The Walkmen stiekem nog best wel wat truukjes afgekeken van Low, dus wellicht delen ze die mening ook nog wel met mij ;)).

[ Bericht 1% gewijzigd door Grobbel op 02-02-2011 20:20:16 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:17:33 #242
13973 ranja
image means nothing
pi_92241312
2011 gaat een geweldig jaar worden :Y
pi_92242275
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 20:17 schreef ranja het volgende:
2011 gaat een geweldig jaar worden :Y
Dat gevoel heb ik ook, Ja :)
pi_92242450
Ja, ook gezien de platen die ik nog verwacht. Moet goedkomen.
Album top 100 2024
pi_92242887
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:34 schreef Felagund het volgende:
Ja, ook gezien de platen die ik nog verwacht. Moet goedkomen.
Wat is er nog allemaal verwacht dan volgens jou?? :)
pi_92243114
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wat is er nog allemaal verwacht dan volgens jou?? :)
Elbow, REM, Marike Jager, Fleet Foxes, o.a.

En ik moet de nieuwe Kaizers Orchestra nog luisteren, maar dat zal jij wel niet interessant vinden denk ik.
Album top 100 2024
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:46:13 #247
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92243185
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:36 schreef methodmich het volgende:

[..]

Anna Calvi

Waarvan akte.
Zag haar vorig jaar live, als voorprogramma weliswaar, en ze kon me toen echt totaal niet overtuigen. Maar de plaat wordt blijkbaar erg goed ontvangen, dus toch eens beluisteren!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92243328
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Zag haar vorig jaar live, als voorprogramma weliswaar, en ze kon me toen echt totaal niet overtuigen. Maar de plaat wordt blijkbaar erg goed ontvangen, dus toch eens beluisteren!
Ik vind hem ook goed, een van de beste platen tot nu toe, al wil dat nog niet veel zeggen natuurlijk.
Album top 100 2024
pi_92243584
\
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

En ik moet de nieuwe Kaizers Orchestra nog luisteren, maar dat zal jij wel niet interessant vinden denk ik.
En dan vergeet ik MMJ nog.
Album top 100 2024
pi_92243601
quote:

[..]

Elbow, ik heb die single die al gelekt/uit is geluisterd en dat vond ik erg boring. Hopelijk wordt het album beter. REM's nieuwe werk vind ik meestal niet echt de moeite waard maar is wellicht interessant. Marike is leuk *O* En Fleet Foxes vind ik echt zo'n poep band :( Maar ik ben wel benieuwd hoe ze hun debuut gaan opvolgen :)

Kaizers is niet echt mijn ding nee..Maar heb dat album al wel geluisterd. Was op zich wel te doen hoor. Verder ben ik momenteel even niet heel erg op de hoogte., dus vandaar dat ik het vraag :)

Edit op je edit: Ok, met MMJ heb je me wel geinteresseerd gemaakt :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:59:37 #251
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92244028
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 00:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Nogmaals *O* Daar moet ik ook heen. Betekend dat dat er ook een nieuw album komt dit jaar? Naast die soloplaat van Panda Bear die nog steeds uit moet komen.
Late reactie maar: Dat is nog niet bekend, al zegt bijvoorbeeld de website van de Belgische venue waar ze optreden deze tour dat er dit jaar nog een plaat uitkomt.

Maar Panda Bear's solo album (begin maart) kijk ik ook enorm naar uit, nog meer mensen? De liveoptredens en verschenen singeltjes beloven erg veel goeds. Al kan het "Person Pitch" nooit tippen vrees ik..
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:14:05 #252
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_92245027
Slow Motion, Tomboy, Last Night at the Jetty... Ik kan ernaar blijven luisteren...

Dus bij mij maakt dat album nu al een goede kans om album van het jaar te worden, Arno.
En hij moet nog uitkomen.
pi_92245299
Top albums tot nu toe:
Alex David, Bobby Long, Ron Sexsmith, Emma's Imagination, The Civil Wars

Nog niet (genoeg) geluisterd: Iron & Wine, The Finches, The Bridge, Bright Eyes, Jason Isbell....
pi_92245407
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:17 schreef cafca het volgende:
Top albums tot nu toe:
Alex David, Bobby Long, Ron Sexsmith, Emma's Imagination, The Civil Wars

Nog niet (genoeg) geluisterd: Iron & Wine, The Finches, The Bridge, Bright Eyes, Jason Isbell....
Ik ben zelf wel redelijk te spreken over Iron & Wine (zoals ik al in het topic gemeld heb)..en dat terwijl ik eigenlijk niet zo'n fan ben.
Bright Eyes nu aan het luisteren, is iig beter dan Cassaga. Ik zal iig even je lijstje checken dat staat meestal garant voor succes :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:28:56 #255
13973 ranja
image means nothing
pi_92246091
quote:

En er komen nog nieuwe van oa Hospital Bombers (zeer waarschijnlijk), Ladytron, Katzenjammer, Drive Like Maria, Sungrazer, Colour Haze, Space Siren (is beloofd) en Blues Brother Castro... Dat in combinatie met de al uitgekomen albums van Me & Stupid, Eefje de Visser, Emma's Imagination plus natuurlijk een hoop wat we nu nog niet kennen of weten... overigens valt niet alles onder wat tegenwoordig onder indie wordt verstaan maar soit.

[ Bericht 1% gewijzigd door ranja op 03-02-2011 00:47:10 ]
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:51:56 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92247863
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 22:06 schreef Felagund het volgende:
Van het lijstje van Moody heb ik alleen Devotchka geluisterd en die vond ik goed.
Net ook beluisterd en vind het echt goed. Alhoewel "tof" de beste omschrijving is :P Leuk, blij album!

Bedankt voor de tip dus _O_
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:05:37 #257
165512 MASD
Music is dead.
pi_92248874
Emma's Imagination net gedownt, wow. Die cover van Falling Slowly is ook tof gedaan. Goed debuut.
Long live music.
pi_92250357
Ok, ff het lijstje compleet maken:

quote:
Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Babies
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Cake
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Destroyer
Devotchka
DeWolff
Hotel of the Laughing Tree
I Won't Keep You Here
Lola Kite
Lost Days
Magnus Moriarty™
My Little Pony
Oh No Oh My
Philosophy
Thee, Stranded Horse
The Twilight Singers
The Veils (EP)
Dit is "goed bevonden". Moet er alleen nog wel beter naar luisteren om een oordeel te kunnen vellen. Ik vrees dat mijn vriendinvrouw weinig aandacht krijgt de komende tijd :P

edit: kut, ik ben getrouwd :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Moody op 02-02-2011 22:33:33 ]
'13 |
'14
pi_92250451
Nog even over Deerhoof, dit is één van mijn favo video's:
Live echt een fantastische band! Nieuwe plaat vind ik niet zo goed maar belooft een hoop qua richting die ze opgaan en een eventuele volgende plaat.
Aldus.
pi_92250504
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:26 schreef Moody het volgende:
Ok, ff het lijstje compleet maken:

[..]

Dit is "goed bevonden". Moet er alleen nog wel beter naar luisteren om een oordeel te kunnen vellen. Ik vrees dat mijn vriendin weinig aandacht krijgt de komende tijd :P
Jij vind gewoon alles goed. Je mag wel wat kritischer zijn :P
Aldus.
pi_92250715
En laat ik de Lower Dens nog maar eens pluggen, plaat heet Twin-Hand Movement en is een dijk van een plaat. Staan in het voorprogramma van Deerhunter in de Melkweg, waar ik niet moet vergeten kaarten voor te kopen.
Aldus.
pi_92250760
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Z het volgende:

[..]

Jij vind gewoon alles goed. Je mag wel wat kritischer zijn :P
Dit lijstje is het resultaat van zo'n 80 albums die me moeite waard leken om te pindakazen vanaf 1-1-11
Waarschijnlijk vallen er nog wel wat af heur :)
'13 |
'14
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:33:57 #263
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_92250869
Ik zou zweren dat 't er net nog 120 waren...
pi_92250911
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:33 schreef DO2 het volgende:
Ik zou zweren dat 't er net nog 120 waren...
:P Was overdreven. Wees blij dat ik alsnog eerlijk ben :P
'13 |
'14
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:41:27 #266
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_92251390
Ik vind 80 nog steeds ongelooflijk veel, eigenlijk...
Ik heb zelf 'het probleem' dat ik blijf hangen bij albums die me raken.
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:42:31 #267
13973 ranja
image means nothing
pi_92251460
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:32 schreef Moody het volgende:

[..]

Dit lijstje is het resultaat van zo'n 80 albums die me moeite waard leken om te pindakazen vanaf 1-1-11
Waarschijnlijk vallen er nog wel wat af heur :)
jij gebruikt nog kazaa :?

DeWolff is me erg tegengevallen. Had ik meer van verwacht.
pi_92251830
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef ranja het volgende:

[..]

neuh, maar ik denk dat je het wel begrijpt :)
'13 |
'14
pi_92252249
The Bridge is idd ook goed.
My Little Pony kwam bij mij niet verder dan " leuk"
pi_92252287
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef ranja het volgende:

[..]

DeWolff is me erg tegengevallen. Had ik meer van verwacht.
Dewolff valt mij ook tegen. Qua albums van 2011 blijf ik The Decemberists geweldig vinden, Iron and Wine vind ik ook. Nieuwe Joan As Police Woman blijft ook tof, al ben ik normaal niet zo van de vrouwenstemmen :Y
  woensdag 2 februari 2011 @ 22:55:55 #271
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92252328
Heb The Decemberists na twee nummers afgezet, trok het echt niet. Later nog eens proberen dan maar.
pi_92252396
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:55 schreef Arn0 het volgende:
Heb The Decemberists na twee nummers afgezet, trok het echt niet. Later nog eens proberen dan maar.
Had het na een nummer al meteen te pakken. Bovendien is het volgens mij makkelijk te behappen folk, dus of een tweede luisterbeurt gaat helpen.. je weet nooit ;)
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:05:01 #273
13973 ranja
image means nothing
pi_92252893
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:47 schreef Moody het volgende:

neuh, maar ik denk dat je het wel begrijpt :)
Ik download vrijwel niks meer sinds ik Spotify gebruik. Ik hoef sowieso niet voor te lopen in dingen kennen, als ze officieel uitkomen is vroeg genoeg :)
pi_92257415
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 21:19 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik ben zelf wel redelijk te spreken over Iron & Wine (zoals ik al in het topic gemeld heb)..en dat terwijl ik eigenlijk niet zo'n fan ben.
Bright Eyes nu aan het luisteren, is iig beter dan Cassaga. Ik zal iig even je lijstje checken dat staat meestal garant voor succes :)
Okkervil River lijkt me echt typisch een band voor jou. Of luister je ze al?
  donderdag 3 februari 2011 @ 00:44:59 #275
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_92257703
Wat was William Fitzsimmons vanavond goed in Paradiso!
pi_92261880
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Okkervil River heb ik nooit wat gevonden en ik heb echt al 150 plays ofzo in me last.fm :@ (Shearwater daarentegen weer wel). Tsja, soms raken bepaalde bands je gewoon niet. Maar wellicht is Okkervil er een waarvan ik over 5 jaar zeg dat het een tijdje heeft geduurd.
pi_92262841
Ik wil aan hte lijstje goede albums nog even Gone Missing van the Sunny Era toevoegen.
pi_92262967
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:17 schreef Norrage het volgende:

[..]

Okkervil River heb ik nooit wat gevonden en ik heb echt al 150 plays ofzo in me last.fm :@ (Shearwater daarentegen weer wel). Tsja, soms raken bepaalde bands je gewoon niet. Maar wellicht is Okkervil er een waarvan ik over 5 jaar zeg dat het een tijdje heeft geduurd.
150 plays voor een band die je niet echt raakt vind ik nog best veel.
Album top 100 2024
pi_92263082
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Well, at least he tried....
pi_92263232
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Oh ik vind het een leuke band. Typisch zo'n band die ik gezellig even opzet en dat dus ook vrij vaak doe. Maar absoluut geen band die (voorlopig) ooit in mijn top 100 lijstjes gaat komen en die ik echt speciaal opzet. The Decemberists (vooral dat nieuwe album) heeft dat bijvoorbeeld ook. Chille muziek die ik makkelijk elk moment van de dag kan opzetten, maar waarvan ik niet zeg "oh, het beste album allertijden".
pi_92264067
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 09:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

Oh ik vind het een leuke band. Typisch zo'n band die ik gezellig even opzet en dat dus ook vrij vaak doe. Maar absoluut geen band die (voorlopig) ooit in mijn top 100 lijstjes gaat komen en die ik echt speciaal opzet. The Decemberists (vooral dat nieuwe album) heeft dat bijvoorbeeld ook. Chille muziek die ik makkelijk elk moment van de dag kan opzetten, maar waarvan ik niet zeg "oh, het beste album allertijden".
Dat vind ik toch wat anders dan een band die je nooit wat hebt gevonden en die je niet raakt. ;)
Album top 100 2024
pi_92264364
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dat vind ik toch wat anders dan een band die je nooit wat hebt gevonden en die je niet raakt. ;)
Ik heb twee groepen van muziek die ik luister :) Maar "het nooit wat hebben gevonden" was wellicht wat kort door de bocht, maar toch nooit heel erg boeiend gevonden..maar niet slecht genoeg om af te zetten :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:12:36 #283
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_92278393
Heeft iemand de plaat van Woodsman al genoemd? Stond laatst op luisterpaal, goeie muziek!
pi_92288073
Niemand die uitkijkt naar het in Maart uitkomende album van The Strokes? Ik had toch verwacht dat die al n heel stuk eerder genoemd zou zijn geweest :P
  donderdag 3 februari 2011 @ 19:49:15 #285
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92289153
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 19:27 schreef Merge het volgende:
Niemand die uitkijkt naar het in Maart uitkomende album van The Strokes? Ik had toch verwacht dat die al n heel stuk eerder genoemd zou zijn geweest :P
Zal hem zeker wel beluisteren, maar "uitkijken" is een groot woord. Daarnaast blijft Julian Casablancas me best irriteren :@
pi_92297861
Nog een album dat bijdraagt aan de verwachting dat 2011 een uitstekend popjaar gaat worden: een nieuwe van Bill Callahan, komt uit in april.
pi_92300031
quote:
4s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:14 schreef tim. het volgende:
Nog een album dat bijdraagt aan de verwachting dat 2011 een uitstekend popjaar gaat worden: een nieuwe van Bill Callahan, komt uit in april.
Die is inderdaad ook zeer zeker interessant ^O^
pi_92313218
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Het is wel grappig. Soms moet iemand gewoon eens tegen me zeggen dat iets goed is. Dan ga ik er toch op een andere manier naar luisteren ofzo. Heb nu even The Stage Names opstaan (en hoewel ik die dus altijd al wel redelijk vond) waardeer ik het nu ineens meer ofzo. Dat doet dit forum wel vaker met me, ofzo...ik snap het niet helemaal. Beetje artiesten pushen en dan op een gegeven moment ga ik het wel waarderen :?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:01:35 #289
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92319811
Ik heb lekker Bonnie 'Prince' Billy gezien op het IFFR :)
pi_92320142
quote:
16s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb lekker Bonnie 'Prince' Billy gezien op het IFFR :)
Ik hoorde gisteren jouw naamgenoot nog langskomen op de radio :)
pi_92324338
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 10:34 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is wel grappig. Soms moet iemand gewoon eens tegen me zeggen dat iets goed is. Dan ga ik er toch op een andere manier naar luisteren ofzo. Heb nu even The Stage Names opstaan (en hoewel ik die dus altijd al wel redelijk vond) waardeer ik het nu ineens meer ofzo. Dat doet dit forum wel vaker met me, ofzo...ik snap het niet helemaal. Beetje artiesten pushen en dan op een gegeven moment ga ik het wel waarderen :?
Hahahha awesome. Stage Names is zeker goed, maar ga nu maar Black Sheep Boy of Down The River Of Golden Dreams luisteren ;)
pi_92324485
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:39 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Hahahha awesome. Stage Names is zeker goed, maar ga nu maar Black Sheep Boy of Down The River Of Golden Dreams luisteren ;)
Heb inderdaad dus ook nog nooit, omdat ik het dus niet denderend goed vond, die andere albums geluisterd. Toch maar eens doen he ;)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:52:53 #293
283085 TWP
kassalade
pi_92325006
Iron & Wine is goed, kom ik net achter

Verder ben ik deze week verslaafd aan Cloud Nothings _O_
  Moderator vrijdag 4 februari 2011 @ 15:46:57 #294
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_92327804
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Heb inderdaad dus ook nog nooit, omdat ik het dus niet denderend goed vond, die andere albums geluisterd. Toch maar eens doen he ;)
Dit nummer. :9~

en deze. :9~

en de rest is natuurlijk ook goed.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_92336327
quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Dit nummer. :9~

en deze. :9~

en de rest is natuurlijk ook goed.
Deze jongen weet waarover hij praat. Top!
pi_92347345
Iemand dat Happy Camper album geluisterd? Erg leuk zeg! Gemaakt door de toetsenist van El Pino en met allemaal gast-optredens van Kyteman, Janne Schra, Tim Knol etc etc. :)

pi_92347576
Aldus.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:05:21 #298
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92354479
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik hoorde gisteren jouw naamgenoot nog langskomen op de radio :)
Mijn naamsgenoot?
pi_92361130
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 00:05 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Mijn naamsgenoot?
http://www.last.fm/music/Lone%2520Wolf?ac=LOnE%20wolf
  zaterdag 5 februari 2011 @ 09:45:26 #300
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_92362131
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:07 schreef Z het volgende:
Yuck.
Wel de eerste single van ze die ik oprecht goed vind trouwens. Eerdere tracks van ze waren toch stukken minder.
pi_92365774
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:03 schreef Norrage het volgende:
Iemand dat Happy Camper album geluisterd? Erg leuk zeg! Gemaakt door de toetsenist van El Pino en met allemaal gast-optredens van Kyteman, Janne Schra, Tim Knol etc etc. :)

Happy camper is leuk ja, leukste nummer vind ik die met Marien Deorleyn (van Moss) :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')