quote:Ik zoek een liedje
Het is een electronisch stuk, maar er komt op een gegeven moment ook een gitaar bij. Het is van dit jaar of vorig jaar.
Opvallend is de lengte, het nummer duurt bijna 12 minuten geloof ik.
Ik luisterde het altijd op youtube, en daar was de afbeelding van het filmpje volgens mij de artiest zelf, een man, in een appartement. een zwart wit foto.
Het is een erg vrolijk nummer, het begint vrij rustig en zonder enige duidelijke lijn, maar op een gegeven moment verteld hij over een vrouw. En dan zegt hij iets als - blabla the hearing of her name: "Christine!" Whyyyyy -
Ik dacht dat het Christine was in ieder geval. De naam was nogal opvallend ineens
Dan gaat het dus verder naar het gitaarstuk, op een gegeven moment worden telkens ook 2 zinnen herhaald.
Ergens zit ook het zinnetje "I was in love with the sea's blabla" in.
Ik zal even de 2 akkoorden van de gitaar zoals je het telkens hoort proberen op te nemen, voor zover ik die me goed kan herinneren
En is weer als vanouds lekkerquote:Op maandag 15 november 2010 22:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nieuwe Girl Talk is gratis down te loaden
Depressief zijn is weer helemaal cool zo te lezen.quote:Op zondag 21 november 2010 19:48 schreef frame-saw het volgende:
De nieuwe Girl Talk is weer vet!
Gister naar Xiu Xiu/Zola Jesus/Former Ghosts geweest. Xiu Xiu en Former Ghosts waren heel emotioneel en intens, ik ben altijd bang dat Jamie Stewart in huilen uit gaat barsten. En van Freddy Rupert dacht ik het ook even. Bij die laatste zei iemand op de last.fm-page: hem live zien is als een heftige therapie-sessie van iemand meemaken. En dat is ook wel zo.
Zola Jesus viel wat tegen, zonder band, en in de kelder een paar maanden terug was het veel 'duisterder' ofzo.
Dat hele album vind ik overall beter dan het nieuwste album van Midlake zelf. Hij is volgens mij al een tijdje uit (april of zo dacht ik?).quote:Op zondag 5 december 2010 19:56 schreef Norrage het volgende:
Hebben jullie John Grant's samenwerking met Midlake al geluisterd?
Nog niet heel veel van gehoord, maar mijn moeder is fan en het klinkt alleraardigst!
De enige waarvan ik echt denk, jezus, haal die eruit...is die van Vampire Weekendquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
Ik vind al die platen zeer goed te pruimen.
Alleen dat Titus Andronicus wil er bij mij niet echt in.
En no 20 en 8 ken ik niet.
Heb jij iets meer dan 60 cds gekocht, uit 2010? is dat niet heel veel?quote:Op vrijdag 17 december 2010 19:45 schreef methodmich het volgende:
Twee daarvan die ook in mijn top iets meer dan zestig van gekochte CD's uit 2010 gaan komen.
Ik zou het maar wel doen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:46 schreef Norrage het volgende:
...alhoewel ik dat Big Boi niet vertrouw....
Wat is het precies voor plaat dan? Welk soort hiphop?:)quote:
ok. Ik ben opzich wel een outkast fan, maar Andre 3000 zelf vind ik niet zo leuk..ik vind ze samen cool! Vandaar dat ik "huiverde"...maar goed, ik ga het eens uitchecken!quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:20 schreef DO2 het volgende:
Wat is het precies voor plaat?
- Een intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve plaat.
Wat voor soort hiphop?
- Het intelligente, afwisselende, verdomd fijne, uiterst vermakelijke en zeer creatieve soort.
Hier voor jou een remix van een OutKast-nummer gemaakt door de artiest die op 8 staat, artiest van het jaar:quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:32 schreef DO2 het volgende:
Nu ja, als je Outkast kan waarderen, dan moet je 'm zeker beluisteren.
Ja, 't is, euh, even omschakelen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:26 schreef tim. het volgende:
[..]
Hier voor jou een remix van een OutKast-nummer gemaakt door de artiest die op 8 staat, artiest van het jaar:
Dit is een discussie die onmogelijk is inmiddelsquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:28 schreef Norrage het volgende:
[..]
Sofar dat we het over hiphop hebben in dit topic, dat kan je natuurlijk geen indie noemen xD
Als er iets mainstream is dan is het die hiphop wel, zeker namen als Big Boi, Kanye West etc...quote:Op zaterdag 18 december 2010 02:41 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Dit is een discussie die onmogelijk is inmiddelsmaar ik vind dat niet zo heel natuurlijk anders
Ja, sta volgens mij nu op 62 uit 2010, maar er komt nog iets bij.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb jij iets meer dan 60 cds gekocht, uit 2010? is dat niet heel veel?
Plaat van het jaar voor mijquote:Op vrijdag 17 december 2010 20:34 schreef DO2 het volgende:
Ik vind al die platen zeer goed te pruimen.
Alleen dat Titus Andronicus wil er bij mij niet echt in.
En no 20 en 8 ken ik niet.
Maarrr niet elke is zo mainstream. Als je indie definieert vanuit het experiment en het zelf nieuwe terreinen verkennen, dan heb je dat binnen hiphop ook.quote:Op zaterdag 18 december 2010 10:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Als er iets mainstream is dan is het die hiphop wel, zeker namen als Big Boi, Kanye West etc...en dan ontloop je de definitie van indie, hoe je die ook stelt, toch echt het meest
Had je reactie niet gezien! Maar heb je wel een punt ja...Maar voor mij is indie gewoon "onbekende band" of "geen label"...niet zozeer het experiment, alhoewel dat vaak terug te vinden is.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:13 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Maarrr niet elke is zo mainstream. Als je indie definieert vanuit het experiment en het zelf nieuwe terreinen verkennen, dan heb je dat binnen hiphop ook.
Heel veel werk waar Danger Mouse aan meehelpt bijvoorbeeld, vind ik hier best wel onder kunnen vallenen dan heb je ook nog dingen als Bonobo, en Blockhead. Zodra je daar iemand overheen laat rappen, is het ook ineens hiphop. Zoals Aesop Rock bvb in het tweede geval deed
Een groep die ik wel tof vond altijd, is Cannibal Ox, die ook wel best hier onder valt
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_hip-hop
Ja, heb hem nu drie keer beluisterd. Had nog nooit wat van ze geluisterd en het beviel me wel.quote:Op maandag 3 januari 2011 17:00 schreef Norrage het volgende:
Mijn eerste album van 2011: The Decemberists!
Iemand al geluisterd? Ik ga het nu doen
Oh, dan ga ik dat ook maar eens opzoeken.quote:Op maandag 3 januari 2011 20:09 schreef Norrage het volgende:
Wel weer erg Decemberists...Veel instrumenten maar een beetje eentonig...Hun conceptalbums hebben wat meer afwisseling..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |