als je bright eyes een beetje kent, weet je dat het eerste nummer iets compleet wazig is, is op alle bright eyes albums zo, zelfs op het "rarities" album.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:35 schreef Panic_A het volgende:
Ik ben nu de nieuwe Bright Eyes aan het luisteren, 2 minuten complottheorieën om mee te beginnen. Niet echt een geweldige start.
Ik denk niet dat ik het heel erg vind, een keer een nieuwe richting is niet slecht.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:56 schreef -Dries- het volgende:
Weg zijn trouwens de country-folk invloeden, dus bereid je maar voor.
Behoorlijk hyped!quote:I've heard the record. It's weird and dark, definitely their most difficult for sure. But rewarding ultimately. That's all I'll say for now.
Ik heb zo ongeveer de gehele discografie, maar ik heb me er nog nooit aan geërgerd. Ik heb hem inmiddels 2x volledig geluisterd en ik moet zeggen dat hij me aardig tegenvalt.quote:Op maandag 31 januari 2011 12:37 schreef Beregd het volgende:
[..]
als je bright eyes een beetje kent, weet je dat het eerste nummer iets compleet wazig is, is op alle bright eyes albums zo, zelfs op het "rarities" album.
Ik volg hem maar ben geen fanatiek twitteraar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 15:10 schreef -Dries- het volgende:
Jep. Hij is bezig met masteren opt moment. Toch handig om artiesten via twitter te volgen
Ja, het gaat inderdaad hard dit jaar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:46 schreef Moody het volgende:
Ligt het aan mij of zijn in de eerste maand van dit jaar wel erg veel interessante albums verschenen/gelekt?
Ik heb 2 weken geen tijd gehad om de blogs te checken, maar heb nu zo'n 30 albums vluchtig gesorteerd die het waard zijn om eens te ontdekken.
Teveel om nu op te sommen, maar ff een greep (A t/m D):
Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Devotchka
DeWolff
Die laatste 2 zijn al afgevallen in mijn playlist, met zoveel nieuwe muziek moet je keuzes makenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:51 schreef TWP het volgende:
[..]
Ja, het gaat inderdaad hard dit jaar.
Cold War Kids, Smith Westerns, Cloud Nothings en The Get Up Kids zijn tot nu toe mijn favorieten.
Was A t/m D hequote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:53 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, niet alles van dat rijtje zit ik nou echt op te wachten (Boxer Rebellion en Bright Eyes vind ik persoonlijk totaal niet boeiend bijvoorbeeld, terwijl ik van pakweg Chapel Club, Cut Copy en Cold War Kids geen volledige albums hoef te horen).
Ik ben benieuwd! Dan ga ik morgen de hele lijst beluisterenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Was A t/m D he
Zal kijken of ik morgen een complete lijst kan posten.....
Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Was A t/m D he
Zal kijken of ik morgen een complete lijst kan posten.....
Cold War Kids kan ik juist erg goed aanhoren. Ik heb wel behoefte aan een lentegeluid.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:53 schreef Grobbel het volgende:
Nou ja, niet alles van dat rijtje zit ik nou echt op te wachten (Boxer Rebellion en Bright Eyes vind ik persoonlijk totaal niet boeiend bijvoorbeeld, terwijl ik van pakweg Chapel Club, Cut Copy en Cold War Kids geen volledige albums hoef te horen).
Het wachten is nu op de nieuwe plaat van De Kift.
Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans gevenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.
Ben behoorlijk afgeknapt op die band na dat matige tweede album. Eerste vond ik wel goed, maar ook wisselvallig in kwaliteit. Beschouw het nu maar gewoon als singletjesband.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef TWP het volgende:
[..]
Cold War Kids kan ik juist erg goed aanhoren. Ik heb wel behoefte aan een lentegeluid.
Louder Than Ever bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ben behoorlijk afgeknapt op die band na dat matige tweede album. Eerste vond ik wel goed, maar ook wisselvallig in kwaliteit. Beschouw het nu maar gewoon als singletjesband.
De geposte artiesten waren uit mijn "_nieuw" playlist. Dearhoof had ik al naar de lijst "_goed" gesleeptquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Elk lijstje van A t/m D waar Deerhoof niet eens in opgenomen is telt natuurlijk niet.
Dit is je eerste Deerhoof plaat pas? Dan is het zeker wennen in het begin. Ik ben al een albumpje of 8 verder ondertussen, met 10 jaar luisterervaring. Moet wel zeggen dat het kwartje ook pas na een paar jaar echt begon te vallen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans geven
Ah, alle tijd dus. Dan meld ik over een jaartje weer hoe het ervoor staatquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Dit is je eerste Deerhoof plaat pas? Dan is het zeker wennen in het begin. Ik ben al een albumpje of 8 verder ondertussen, met 10 jaar luisterervaring. Moet wel zeggen dat het kwartje ook pas na een paar jaar echt begon te vallen.
Ik moest eerst elke dag met de trein, dat was ideaalquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:03 schreef TWP het volgende:
Maar waar haal ik de tijd vandaan om het allemaal te luisteren?
Hahaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:04 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Ik moest eerst elke dag met de trein, dat was ideaalnieuw album op de mp drei spieler en dan luister je ook echt aandachtig
Neem voortaan dus elke dag de trein naar willekeurige locaties
Friend Opportunity is een betere plaat om mee te beginnen, denk ik.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:56 schreef TWP het volgende:
[..]
Ik moet dan weer erg wennen aan het geluid van Deerhoof. Misschien nog maar een kans geven
Anna Calviquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:46 schreef Moody het volgende:
Ligt het aan mij of zijn in de eerste maand van dit jaar wel erg veel interessante albums verschenen/gelekt?
Ik heb 2 weken geen tijd gehad om de blogs te checken, maar heb nu zo'n 30 albums vluchtig gesorteerd die het waard zijn om eens te ontdekken.
Teveel om nu op te sommen, maar ff een greep (A t/m D):
Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Devotchka
DeWolff
Ik volg al ruim 10 jaar nauwkeurig nieuwe muziek, maar dit jaar slaat alles......het belooft een mooi jaar te worden
Ja! Kreeg ik deze week van iemand getipt en vind het best wel heel kek.quote:
Doornroosje ontkent helemaal niks. Ze waren er wel mee bezig, maar band is gewoon nooit officieel geboekt geweest.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:24 schreef Thijsssss het volgende:
The Walkmen, één van de bands van mijn heilige drie eenheid (Interpol, The National en net genoemde), komt eind mei weer terug naar Nederland! Moest hun laatste optreden in Nederland missen omdat ik destijds bij Interpol in de HMH was, en de dag daarvoor verkoos ik The National boven ze tijdens Crossing Border. Heb wat goed te maken dus ben van plan zowel naar de Melkweg (24-05) als Doornroosje te gaan (23-05)
Nu ontkent Doornroosje dat deze dag spelen, aangezien ze Low al geboekt hebbenRare zaak, hoop in ieder geval dat ze nog wel naar Nijmegen komen...
Nu komen ze de 23e naar Vera, Groningen. Dat is wel iets te ver reizen...
Wat is er nog allemaal verwacht dan volgens jou??quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:34 schreef Felagund het volgende:
Ja, ook gezien de platen die ik nog verwacht. Moet goedkomen.
Elbow, REM, Marike Jager, Fleet Foxes, o.a.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat is er nog allemaal verwacht dan volgens jou??
Zag haar vorig jaar live, als voorprogramma weliswaar, en ze kon me toen echt totaal niet overtuigen. Maar de plaat wordt blijkbaar erg goed ontvangen, dus toch eens beluisteren!quote:
Ik vind hem ook goed, een van de beste platen tot nu toe, al wil dat nog niet veel zeggen natuurlijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Zag haar vorig jaar live, als voorprogramma weliswaar, en ze kon me toen echt totaal niet overtuigen. Maar de plaat wordt blijkbaar erg goed ontvangen, dus toch eens beluisteren!
En dan vergeet ik MMJ nog.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Elbow, REM, Marike Jager, Fleet Foxes, o.a.
En ik moet de nieuwe Kaizers Orchestra nog luisteren, maar dat zal jij wel niet interessant vinden denk ik.
Elbow, ik heb die single die al gelekt/uit is geluisterd en dat vond ik erg boring. Hopelijk wordt het album beter. REM's nieuwe werk vind ik meestal niet echt de moeite waard maar is wellicht interessant. Marike is leukquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
En ik moet de nieuwe Kaizers Orchestra nog luisteren, maar dat zal jij wel niet interessant vinden denk ik.
Late reactie maar: Dat is nog niet bekend, al zegt bijvoorbeeld de website van de Belgische venue waar ze optreden deze tour dat er dit jaar nog een plaat uitkomt.quote:Op woensdag 12 januari 2011 00:48 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
NogmaalsDaar moet ik ook heen. Betekend dat dat er ook een nieuw album komt dit jaar? Naast die soloplaat van Panda Bear die nog steeds uit moet komen.
Ik ben zelf wel redelijk te spreken over Iron & Wine (zoals ik al in het topic gemeld heb)..en dat terwijl ik eigenlijk niet zo'n fan ben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:17 schreef cafca het volgende:
Top albums tot nu toe:
Alex David, Bobby Long, Ron Sexsmith, Emma's Imagination, The Civil Wars
Nog niet (genoeg) geluisterd: Iron & Wine, The Finches, The Bridge, Bright Eyes, Jason Isbell....
En er komen nog nieuwe van oa Hospital Bombers (zeer waarschijnlijk), Ladytron, Katzenjammer, Drive Like Maria, Sungrazer, Colour Haze, Space Siren (is beloofd) en Blues Brother Castro... Dat in combinatie met de al uitgekomen albums van Me & Stupid, Eefje de Visser, Emma's Imagination plus natuurlijk een hoop wat we nu nog niet kennen of weten... overigens valt niet alles onder wat tegenwoordig onder indie wordt verstaan maar soit.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:44 schreef Felagund het volgende:
Net ook beluisterd en vind het echt goed. Alhoewel "tof" de beste omschrijving isquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:06 schreef Felagund het volgende:
Van het lijstje van Moody heb ik alleen Devotchka geluisterd en die vond ik goed.
Dit is "goed bevonden". Moet er alleen nog wel beter naar luisteren om een oordeel te kunnen vellen. Ik vrees dat mijn vriendinvrouw weinig aandacht krijgt de komende tijdquote:Alex David
Alexander Ebert
Apex Manor
The Babies
The Boxer Rebellion
The Bridge
Bright Eyes
Cake
Chapel Club
Cold War Kids
Cut Copy
David Lowery
The Dears
Destroyer
Devotchka
DeWolff
Hotel of the Laughing Tree
I Won't Keep You Here
Lola Kite
Lost Days
Magnus Moriarty™
My Little Pony
Oh No Oh My
Philosophy
Thee, Stranded Horse
The Twilight Singers
The Veils (EP)
Jij vind gewoon alles goed. Je mag wel wat kritischer zijnquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:26 schreef Moody het volgende:
Ok, ff het lijstje compleet maken:
[..]
Dit is "goed bevonden". Moet er alleen nog wel beter naar luisteren om een oordeel te kunnen vellen. Ik vrees dat mijn vriendin weinig aandacht krijgt de komende tijd
Dit lijstje is het resultaat van zo'n 80 albums die me moeite waard leken om te pindakazen vanaf 1-1-11quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:28 schreef Z het volgende:
[..]
Jij vind gewoon alles goed. Je mag wel wat kritischer zijn
jij gebruikt nog kazaaquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:32 schreef Moody het volgende:
[..]
Dit lijstje is het resultaat van zo'n 80 albums die me moeite waard leken om te pindakazen vanaf 1-1-11
Waarschijnlijk vallen er nog wel wat af heur
Dewolff valt mij ook tegen. Qua albums van 2011 blijf ik The Decemberists geweldig vinden, Iron and Wine vind ik ook. Nieuwe Joan As Police Woman blijft ook tof, al ben ik normaal niet zo van de vrouwenstemmenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:42 schreef ranja het volgende:
[..]
jij gebruikt nog kazaa
DeWolff is me erg tegengevallen. Had ik meer van verwacht.
Had het na een nummer al meteen te pakken. Bovendien is het volgens mij makkelijk te behappen folk, dus of een tweede luisterbeurt gaat helpen.. je weet nooitquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:55 schreef Arn0 het volgende:
Heb The Decemberists na twee nummers afgezet, trok het echt niet. Later nog eens proberen dan maar.
Ik download vrijwel niks meer sinds ik Spotify gebruik. Ik hoef sowieso niet voor te lopen in dingen kennen, als ze officieel uitkomen is vroeg genoegquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:47 schreef Moody het volgende:
neuh, maar ik denk dat je het wel begrijpt
Okkervil River lijkt me echt typisch een band voor jou. Of luister je ze al?quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben zelf wel redelijk te spreken over Iron & Wine (zoals ik al in het topic gemeld heb)..en dat terwijl ik eigenlijk niet zo'n fan ben.
Bright Eyes nu aan het luisteren, is iig beter dan Cassaga. Ik zal iig even je lijstje checken dat staat meestal garant voor succes
Okkervil River heb ik nooit wat gevonden en ik heb echt al 150 plays ofzo in me last.fmquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Okkervil River lijkt me echt typisch een band voor jou. Of luister je ze al?
150 plays voor een band die je niet echt raakt vind ik nog best veel.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Okkervil River heb ik nooit wat gevonden en ik heb echt al 150 plays ofzo in me last.fm(Shearwater daarentegen weer wel). Tsja, soms raken bepaalde bands je gewoon niet. Maar wellicht is Okkervil er een waarvan ik over 5 jaar zeg dat het een tijdje heeft geduurd.
Well, at least he tried....quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
150 plays voor een band die je niet echt raakt vind ik nog best veel.
Oh ik vind het een leuke band. Typisch zo'n band die ik gezellig even opzet en dat dus ook vrij vaak doe. Maar absoluut geen band die (voorlopig) ooit in mijn top 100 lijstjes gaat komen en die ik echt speciaal opzet. The Decemberists (vooral dat nieuwe album) heeft dat bijvoorbeeld ook. Chille muziek die ik makkelijk elk moment van de dag kan opzetten, maar waarvan ik niet zeg "oh, het beste album allertijden".quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
150 plays voor een band die je niet echt raakt vind ik nog best veel.
Dat vind ik toch wat anders dan een band die je nooit wat hebt gevonden en die je niet raakt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Oh ik vind het een leuke band. Typisch zo'n band die ik gezellig even opzet en dat dus ook vrij vaak doe. Maar absoluut geen band die (voorlopig) ooit in mijn top 100 lijstjes gaat komen en die ik echt speciaal opzet. The Decemberists (vooral dat nieuwe album) heeft dat bijvoorbeeld ook. Chille muziek die ik makkelijk elk moment van de dag kan opzetten, maar waarvan ik niet zeg "oh, het beste album allertijden".
Ik heb twee groepen van muziek die ik luisterquote:Op donderdag 3 februari 2011 10:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wat anders dan een band die je nooit wat hebt gevonden en die je niet raakt.
Zal hem zeker wel beluisteren, maar "uitkijken" is een groot woord. Daarnaast blijft Julian Casablancas me best irriterenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:27 schreef Merge het volgende:
Niemand die uitkijkt naar het in Maart uitkomende album van The Strokes? Ik had toch verwacht dat die al n heel stuk eerder genoemd zou zijn geweest
Die is inderdaad ook zeer zeker interessantquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:14 schreef tim. het volgende:
Nog een album dat bijdraagt aan de verwachting dat 2011 een uitstekend popjaar gaat worden: een nieuwe van Bill Callahan, komt uit in april.
Het is wel grappig. Soms moet iemand gewoon eens tegen me zeggen dat iets goed is. Dan ga ik er toch op een andere manier naar luisteren ofzo. Heb nu even The Stage Names opstaan (en hoewel ik die dus altijd al wel redelijk vond) waardeer ik het nu ineens meer ofzo. Dat doet dit forum wel vaker met me, ofzo...ik snap het niet helemaal. Beetje artiesten pushen en dan op een gegeven moment ga ik het wel waarderenquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:36 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Okkervil River lijkt me echt typisch een band voor jou. Of luister je ze al?
Ik hoorde gisteren jouw naamgenoot nog langskomen op de radioquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ik heb lekker Bonnie 'Prince' Billy gezien op het IFFR
Hahahha awesome. Stage Names is zeker goed, maar ga nu maar Black Sheep Boy of Down The River Of Golden Dreams luisterenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 10:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is wel grappig. Soms moet iemand gewoon eens tegen me zeggen dat iets goed is. Dan ga ik er toch op een andere manier naar luisteren ofzo. Heb nu even The Stage Names opstaan (en hoewel ik die dus altijd al wel redelijk vond) waardeer ik het nu ineens meer ofzo. Dat doet dit forum wel vaker met me, ofzo...ik snap het niet helemaal. Beetje artiesten pushen en dan op een gegeven moment ga ik het wel waarderen
Heb inderdaad dus ook nog nooit, omdat ik het dus niet denderend goed vond, die andere albums geluisterd. Toch maar eens doen hequote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:39 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Hahahha awesome. Stage Names is zeker goed, maar ga nu maar Black Sheep Boy of Down The River Of Golden Dreams luisteren
Dit nummer.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Heb inderdaad dus ook nog nooit, omdat ik het dus niet denderend goed vond, die andere albums geluisterd. Toch maar eens doen he
Deze jongen weet waarover hij praat. Top!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit nummer.![]()
en deze.
en de rest is natuurlijk ook goed.
Mijn naamsgenoot?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:09 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik hoorde gisteren jouw naamgenoot nog langskomen op de radio
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |