quote:Op woensdag 4 augustus 2010 18:06 schreef Grobbel het volgende:
Vrij naar de plaat van het jaar uiteraard.
[ afbeelding ]
Hier maar even verder.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:45 schreef Grobbel het volgende:
Ik vind het geen slecht nummer, maar ten opzichte van de rest van haar werk (dat ik nu pas voor het eerst hoor) kan ik me jouw mening goed voorstellen. Je moet wel gelijk je verwachtingspatroon bijstellen...
BInnen mijn vriendengroep zit ook iemand die amper ouder werk kent van indiebandjes, maar bij nieuwe releases er meteen bovenop duikt, het compleet grijs draait en het direct tot een absoluut meesterwerk bombardeert (Caribou, Spoon, Arcade Fire, Wilco, Kashmir). Zelfs daarna waagt ie zich amper aan ouder werk, overigens.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:59 schreef Z het volgende:
[..]
Hier maar even verder.
Dat vind ik altijd wel een interessant fenomeen. Er zijn mensen die 'Turn on the Bright Lights' de beste plaat vinden en er zijn mensen die 'Antics' de beste plaat van Interpol vinden. Volgens mij is een groot gedeelte van de tweede groep ook pas 'ingestapt' bij Antics.
Daar hoop ik dan snel eens achter te kunnen komen. de 4 nummers die ik van ze ken zijn echt ontzettend lekker.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:10 schreef Grobbel het volgende:
Wild Palms, leuk bandje inderdaad. Al schijnen ze live echt helemaal niks te zijn.
Oh ja, die moet ik eens checken! Vond "Apologies..." erg leuk.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:51 schreef Felagund het volgende:
Wolf Parade - Expo 86 is ook een fijn plaatje. Ik denk dat het kans maakt voor mijn top 10 van dit jaar.
Kennen wij elkaar? Dit klinkt eng veel als een vriend van mij namelijk.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 11:16 schreef Grobbel het volgende:
[..]
BInnen mijn vriendengroep zit ook iemand die amper ouder werk kent van indiebandjes, maar bij nieuwe releases er meteen bovenop duikt, het compleet grijs draait en het direct tot een absoluut meesterwerk bombardeert (Caribou, Spoon, Arcade Fire, Wilco, Kashmir). Zelfs daarna waagt ie zich amper aan ouder werk, overigens.
Misschien wel het beste wat ik tot nu toe in 2010 gehoord heb.quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:50 schreef Z het volgende:
Ik vind de nieuwe Women prachtig. Staat op de luisterpaal.
Nu maak je me nieuwsgierig. Toch maar eens gaan luisteren dan.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:35 schreef Z het volgende:
[..]
Misschien wel het beste wat ik tot nu toe in 2010 gehoord heb.
quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork heeft z'n top 200 van best 90's songs nu online staan. Zoals verwacht een hoop bizarre hiphopplaten hoog in de lijst ('Nuthin' but a G Thang' hoger dan 'Paranoid Android'?), maar met de nummer 1 is weinig mis.
![]()
![]()
http://pitchfork.com/feat(...)-of-the-1990s-20-01/
1979 van the Smashing Pumpkins op 21, dat vind ik zo'n fijn nummer hequote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork heeft z'n top 200 van best 90's songs nu online staan. Zoals verwacht een hoop bizarre hiphopplaten hoog in de lijst ('Nuthin' but a G Thang' hoger dan 'Paranoid Android'?), maar met de nummer 1 is weinig mis.
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:32 schreef Grobbel het volgende:
![]()
![]()
quote:There are a lot of ways to think about the music of a decade. Sometimes when you sit down to make a list like this, you think about songs that seemed important-- maybe they changed music or were emblematic of prevailing trends in culture. And then sometimes you think about songs that make you feel good whenever they come on. You hear the first few notes, remember how much the song does for you, the excitement builds, you want to sing along, and hey-- they're coming to the chorus now... --Mark Richardson
Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeftquote:Op vrijdag 3 september 2010 16:44 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe Dungen is ook gelekt trouwens.
Ah dat het bijna voelt alsof het familie is.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Z het volgende:
[..]
Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeft
En ik met Tame Impala dit jaar.quote:Op vrijdag 3 september 2010 19:02 schreef Z het volgende:
[..]
Woman is mij echt op het lijf geschreven. Zeg maar wat mm met cocorosie heeft
Lijkt me ook.quote:Op vrijdag 3 september 2010 20:49 schreef Z het volgende:
SDRE zou het toch goed moeten doen bij de emo's
Ik heb de plaat nu een keer in zijn geheel geluisterd, maar niet alles springt er echt uit. Toch nog maar wel eens paar keer luisteren, kijken of het groeit.quote:Op donderdag 9 september 2010 22:31 schreef Grobbel het volgende:
Edward Sharpe is fijn.Vorig jaar ook op Haldern en Lowlands gezien, live erg sterk.
Oh, en Phantogram is inderdaad ook erg goed. 'Mouthful of Diamonds' is echt een bloedmooi nummer. Rest van de plaat had ik nog niet gehoord, toch maar eens luisteren dan.
Ik vond hem een beetje saai, maar er staan wel een aantal mooie nummers op.quote:Op donderdag 9 september 2010 14:28 schreef Maisnon het volgende:
hoe was dat Gayngs album eigenlijk van voor de zomer
Goede tip! Ik ga hier even meer van zoekenquote:Op dinsdag 28 september 2010 01:28 schreef Norrage het volgende:
Kennen jullie het album Die Stadt Muzikanten van Woodpigeon van dit jaar 2010?Vind het een erg vermakelijk album. Heel veelzijdigHet is een beetje raarstemmig, en af en toe wat orkesterigere galmgeluiden ofzo (geen idee hoe ik het moet omschrijven) maar ik vind het leuk
Like
Naast wat Moody zei misschien nog:quote:Op dinsdag 28 september 2010 23:04 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
Ben de laatste tijd een beetje op zoek naar nieuwe indie bandjes. Welke bandjes ik voornamelijk veel luister zijn:
Silversun pickups
Air Traffic
Athlete
Band of horses
The veils
The pidgeon detectives
The Perishers
Broken Social Scene
The XX
Shout out louds
The Soft Pack < aanrader![]()
Mew
The Radio Dept
Sea Wolf
Pinback
The Foals
Arcade fire
The Presets
In ieder geval hierboven even een lijstje met wat ik goed vindHeeft iemand nog wat goeie bandjes met veel cleane gitaarsoundjes/toetsen? Of iets anders?
Heb al aardig wat goeie artiesten gevonden in dit topic en voorgaande topics
Jup zo heette ze eerst he? Maar uiteindelijk toch de naam aangepastquote:Op woensdag 29 september 2010 10:36 schreef ranja het volgende:
Als je The Soft Pack goed vind, ken je de muziek van The Muslims al? Zelfde band, zelfde muziek, andere naam.
'clean' zou ik ze beide in elk geval niet willen noemen, qua geluid dan.
Thanks!quote:Op woensdag 29 september 2010 10:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Naast wat Moody zei misschien nog:
Ariel Pink's Haunted Graffiti
Best Coast
Frightened Rabbit
Menomena
The Morning Benders
The Walkmen
Wolf Parade
Ga het meteen even opzoekenquote:Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef Moody het volgende:
Goede albums van dit jaar die je wel zullen bevallen:
The National
Villagers
Broken Bells
Gush
Portugal The Man
Admiral Freebee
Balthazar
Black Keys
Grappig!! Die heb ik afgelopen vrijdag live gezien als voorprogramma van Jamie Lidellquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:17 schreef Z het volgende:
Leuke plaat! Twin Shadow - Forget
Hier te beluisteren:
http://www.prefixmag.com/(...)aming-in-full/44106/
Dat kan je wel zeggen ja, de nieuwe Deerhunter is wederom fantastischquote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:20 schreef Maisnon het volgende:
dat nieuwe album van Deerhunter is wel een aanrader
quote:Ik heb hem al een tijdje in mijn playlist staan, maar aangezien ik toch altijd achter de feiten aanloop wat dat betreft, ging ik er van uit dat het allang bekend was....Op woensdag 27 oktober 2010 05:49 schreef Norrage het volgende:
Nog niemand de nieuwe Damien Jurado gemeld hier? Verdorie, hierdoor heb ik dat weer een paar maanden moeten missen! Vind het wel weer een fijn album hoor! Alhoewel mijn alltime favoriet altijd Caught in the Trees zal blijven.
Ik zit momenteel in mijn agressieve gangstarap periode. En elektronisch geweld. Indie komt vanzelf wel weer.quote:Op zondag 31 oktober 2010 03:30 schreef Norrage het volgende:
Waarom loopt dit topic niet meer?Ben nu die nieuwe Earl Greyhound aan het luisteren. Klinkt fijn!
http://pitchfork.com/news(...)onstage-cancel-tour/quote:Women Cancel Tour After Clashing Onstage
Band "exhausted and in need of a break from touring," according to manager.
Jammerquote:CANCELLED: Women (26/10)
NL: Omdat de bandleden van Women hun handjes ten opzichte van elkaar niet thuis konden houden, hebben ze de tour af moeten lassen.
ENG: Women has cancelled the tour because they practised karate on eachother while giving a show.
Op zich een mooi sfeer-plaatje van Horse Feathers, maar op den duur gaat ie wel wat vervelen.quote:Op zondag 7 november 2010 23:35 schreef Grobbel het volgende:
Vooral vanwege de naam. Horse Shoes zit meer in die chillwave/surfpophoek.
Horse Feathers blijk ik nog te kennen van een plaat van een paar jaar terug, maar toen er allemaal jubelverhalen op 3VOOR12 stonden over Horse Feathers eerder dit jaar dacht ik eigenlijk dat ze Horse Shoes bedoelden. Weet eigenlijk niet waarom.
Ik ben momenteel vooral erg weg van hun debuut. Die 2010 plaat vind ik inderdaad wat saaier, maar zeker wel een mooiequote:Op maandag 8 november 2010 11:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Op zich een mooi sfeer-plaatje van Horse Feathers, maar op den duur gaat ie wel wat vervelen.
Hij staat nog in de top 10 van dit jaar, maar zakt wel langzaam steeds lager....
Leuk, had ze graag live gezien!quote:Op maandag 8 november 2010 23:36 schreef MaJo het volgende:
Zo laat ik hier ook weer eens meelezen, heb weer wat nieuwe input nodig
Gisteren naar Get Cape. Wear Cape. Fly geweest. Leuk bandje! Bekend hier? Ik kende ze alleen van naam maar het was erg fijn
Jaar of 2 geleden gezien. Of 3 jaar. Erg leuk idd. Was toen @ Festival DeBeschaving.quote:Op maandag 8 november 2010 23:36 schreef MaJo het volgende:
Zo laat ik hier ook weer eens meelezen, heb weer wat nieuwe input nodig
Gisteren naar Get Cape. Wear Cape. Fly geweest. Leuk bandje! Bekend hier? Ik kende ze alleen van naam maar het was erg fijn
Dat is goed nieuws. Ben er namelijk bij.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:20 schreef emokid het volgende:
Oh en voor de mensen die naar Broken Social Scene en Tortoise gaan in Paradiso, Menomena is nu geadd als voorprogramma.
Grappig, daar was ik ook bij. Vond hem eigenlijk wat braafjes toen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 22:22 schreef friekin_ het volgende:
Jaar of 2 geleden gezien. Of 3 jaar. Erg leuk idd. Was toen @ Festival DeBeschaving.
quote:Op woensdag 10 november 2010 06:40 schreef Norrage het volgende:
Wat een geweldige uitvoering zeg![]()
en ook die reactie van Letterman
Welke versie van dit nummer is dat? Ik heb een volstrekt andere versie op mijn computer staan, een hele korte van 2 minuten op hun nieuwste cd..is dit een aparte single ofzo??
Het rare is dat op allmusic wel dezelfde tracklist inclusief afspeeltijden staat....als die ik heb..Ik had al zo'n vermoeden dat er nummers verkeerd getagged waren, want het klonk niet naar de titelquote:Op woensdag 10 november 2010 07:37 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Denk dat die die wel kan verklaren aangezien ik die de plaat thuis heb.
Dat nummer dat je op je computer hebt, is die 1m53 lang? Want dat is niet 'How you like me now?' maar 'Oh No! Not You Again'. Die CD heeft namelijk nog een intro die niet op het hoesje achterop staat aangegeven, dus een beetje domme cd-ripper kan zomaar alle nummers de verkeerde titel geven.
Hier de clips van beide nummers in elk geval:
Ach, heb het eerder dit jaar nog gehad met een nummer van Tame Impala. Komt vaker voor dan je zou denken.quote:Op woensdag 10 november 2010 07:44 schreef Norrage het volgende:
Haha...Dit is wel verneukt (en genant) trouwens...Mijn favoriete nummer van die plaat schijnt hierdoor ineens niet No Time te zijn maar Short Change HeroEn laat die nou zelfs mijn top 100 singles gehaald hebben...(edit: ohnee, gelukkig, is net op #102 geeindigd
)
Haha epic failIk moet echt eens wat beter naar titels gaan luisteren etc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |