De mijne klopt ook niet, maar ik kan nog niet echt patsen met m'n huidige ratingquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:54 schreef Salamando het volgende:
OP klopt al niet meer trouwens, ik sta verdomme 4.9![]()
mijn doel voor dit jaar: Chriz inhalen qua rankingquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:56 schreef luckass het volgende:
[..]
De mijne klopt ook niet, maar ik kan nog niet echt patsen met m'n huidige rating.
hoezo dat niet?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef Norrage het volgende:
Mijn eindejaars rating zal zondag bekend zijn, dus die post ik dan maar! Want de rest van het jaar speel ik niet meer!
ik ga op vakantie volgende week en ben daarna 3 maanden in Amerika voor stage dus mis ook najaarscompetitie en zo.quote:
tofquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:51 schreef Norrage het volgende:
[..]
ik ga op vakantie volgende week en ben daarna 3 maanden in Amerika voor stage dus mis ook najaarscompetitie en zo.
Sta niet verbaasd te kijken als je dynamische ranking alsnog word aangepast.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef Norrage het volgende:
Mijn eindejaars rating zal zondag bekend zijn, dus die post ik dan maar! Want de rest van het jaar speel ik niet meer!
Stel jezelf eens wat moeilijkere doelen, manquote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:57 schreef Salamando het volgende:
[..]
mijn doel voor dit jaar: Chriz inhalen qua ranking
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk weer eens een mothafuckin' driesetter gewonnen trouwens, vamos! 6-2 4-6 6-2.
Ik speelde nog best goed ook, 1e service knallen en de 2e in een boogje over het net waardoor ik geen enkele dubbele fout heb geslagen. In de rally gewoon alles terug geprikt en gesliced om vaak vanuit het niets de bal een hengst te geven, wat deze keer goed uitpakte.
Daar heb ik gister ook gespeeld maar gefaald, was weer te gespannen en sloeg weer krampachtig. Eerste set kansloos 6-2 verloren, tweede set 3-5 en 30-15 voorgekomen en wordt 4-5. Dan slaat hij 2x dubbele fout dus 0-30 en alsnog pakt hij die game. En even later ook de tie-break!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:33 schreef TheArt het volgende:
Gisteren eerste ronde gespeeld op het volgende toernooi (Eemslag dus). Echt het enige toernooi dat ik ken, waar het voorweekend op vrijdag start. 6-2, 6-2 gewonnen, maar ik speelde echt veruit mijn slechtste wedstrijd in tijden. Het is dat die gast amper liep op mijn dropshots en op zijn service en forehand af en toe na gewoon niet zo goed was, maar anders
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:16 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Stel jezelf eens wat moeilijkere doelen, man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eindelijk weer eens een mothafuckin' driesetter gewonnen trouwens, vamos! 6-2 4-6 6-2.
![]()
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
SPOILER
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:23 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Daar heb ik gister ook gespeeld maar gefaald, was weer te gespannen en sloeg weer krampachtig. Eerste set kansloos 6-2 verloren, tweede set 3-5 en 30-15 voorgekomen en wordt 4-5. Dan slaat hij 2x dubbele fout dus 0-30 en alsnog pakt hij die game. En even later ook de tie-break!
Er was nog iemand van dit topic die daar had gespeeld vrijdag (net als ik). Toen onterecht verloren in 2 sets, nu herkansing in HE8 tegen tot nu toe de beste qua rating die ik ben tegengekomen in 3 toernooien (8,1 hahaha). Had hetzelfde probleem als ik, zenuwen waardoor je niet kan afmaken. Ik bleef maar slicen en uiteindelijk 7-5 (3-5 achter) 3-6 6-0 gewonnen. Hoop dat dit nu echt de last van mijn schouders haalt.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:47 schreef DKkuis het volgende:
Heb hier vrijdag ook gespeeld, met 6-3 6-1 gewonnen! Daarvoor natuurlijk eerst Nederland in de kroeg gekeken. 2de ronde ook verder door een walkover. Nu in de 3de ronde knallen wil ik door gaan!!!
[..]
Dan weet ik al wie jij bent op toernooi.nlquote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:15 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Er was nog iemand van dit topic die daar had gespeeld vrijdag (net als ik). Toen onterecht verloren in 2 sets, nu herkansing in HE8 tegen tot nu toe de beste qua rating die ik ben tegengekomen in 3 toernooien (8,1 hahaha). Had hetzelfde probleem als ik, zenuwen waardoor je niet kan afmaken. Ik bleef maar slicen en uiteindelijk 7-5 (3-5 achter) 3-6 6-0 gewonnen. Hoop dat dit nu echt de last van mijn schouders haalt.
Ik mag nu tegen iemand die voor het 2e seizoen tennist, of tegen iemand die net begonnen is. Wordt nog leuk!
Ik weet mijn volgende ronde partij helaas nog niet. Ik heb je tegenstander zien spelen vorige week op Amersfoort. Ik was niet onder de indruk, heel veel slice en backhand bijna alleen maar slice.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 15:59 schreef DKkuis het volgende:
[..]
Dan weet ik al wie jij bent op toernooi.nl
Waar jij van gewonnen had afgelopen wedstrijd, heb ik vorig jaar met 6-4 6-1 van gewonnen
Succes iig in de volgende ronde. Ik moet donderdag om 19.00uur in de 3de ronde in de HE7...
tegen zulke mensen verlies ik nietquote:Op vrijdag 2 juli 2010 14:01 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Sta niet verbaasd te kijken als je dynamische ranking alsnog word aangepast.
Het gebeurt wel eens dat je van iemand verliest, die dynamisch belachelijk laag staat, en dus een niet representatieve ranking heeft. Dus iemand was vroeger speelsterkte 4, en is bijv. 5 jaar gestopt met tennis. Hij besluit aan een toernooi mee te doen, en doet dat in de 6. Als jij zijn eerste tegenstander bent, kost je dat flink wat punten, want dikke kans dat die gozer terug is gevallen naar 9 ofzo. Mocht hij meerdere toernooien spelen, en aan het einde van het jaar bijv. 5,4 staan, dan zul je zien dat jouw verliespartij tegen hem, minder zwaar word aangerekent.
haha dat ben ik niet echt van plan ofzo, maar zou wel vet zijn als ik daar gewoon kan tennissenquote:Op vrijdag 2 juli 2010 11:51 schreef Salamando het volgende:
[..]
tof, ben je dan van plan bij zo'n college te spelen ofzo?
Helaas verloren met 6-2 en 7-5, die kerel sloeg alle ballen op hoofd hoogte terug, niet normaal meer!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:12 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Ik weet mijn volgende ronde partij helaas nog niet. Ik heb je tegenstander zien spelen vorige week op Amersfoort. Ik was niet onder de indruk, heel veel slice en backhand bijna alleen maar slice.
Helaas... Ik mag vanavond weer tegen iemand die voor het eerst tennist dit jaar, dus moet te doen zijnquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:33 schreef DKkuis het volgende:
[..]
Helaas verloren met 6-2 en 7-5, die kerel sloeg alle ballen op hoofd hoogte terug, niet normaal meer!
Kon er op die manier niet echt veel snelheid in gooien en me opslag haperde ook aardig. Nu alleen nog de GD spelen..
Soms een bon van de sponsor ofzo van 12,50quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:01 schreef EdNoolk het volgende:
Pff, ik heb mijn halve finale gewonnen! Hij was een stukje beter en daardoor werd het de eerste set 6-0. Toen 2-1 achter in de tweede set, ook nog eens 40-0 achter en gelukkig pakte ik toch nog die game en de 4 games daarna! 6-2 Tweede set voor mij dus, derde set speelde hij nog slechter als in de 2e en het werd 6-1.
Mijn eerste finale, heel veel zin in tegen een op papier niet bijzonder tegenstander (of 8.5, of 8,9). Wat krijg je trouwens over het algemeen als prijzen? Gewoon een beker of moet ik uitgaan van iets anders?
Veel succes andere halve finalist(en)!
Dat verschilt heel erg per toernooi,quote:Op zaterdag 10 juli 2010 13:01 schreef EdNoolk het volgende:
Mijn eerste finale, heel veel zin in tegen een op papier niet bijzonder tegenstander (of 8.5, of 8,9). Wat krijg je trouwens over het algemeen als prijzen? Gewoon een beker of moet ik uitgaan van iets anders?
En weer verloren, wel verdeeld over 2 dagen vanwege het onweer zaterdag avond. Waren net in de 3e set aanbeland en toen barstte het in eens los. 1-1 in sets 1-1 in games en 15-30 voor ons. Volgende ochten om !half 9! alweer op de baan, zo vroeg kan ik dus echt niet tennissen... Twintig minuutjes later konden we weer naar huisquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:18 schreef Vetnek het volgende:
Eindelijk magik morgen weer in actie komen in de HD8. Is de halve finale, jammer genoeg zonder er wat voor gedaan te hebben.
Kan mijn eerste overwinning worden op kunstgras, thumbs crossed!
Had deze pot nog gemakkelijk gewonnen, maar vandaag in de halve finale ging het aardig ruk.quote:Op donderdag 15 juli 2010 00:38 schreef luckass het volgende:
Vrijdag kwartfinale HE7 tegen een 9 (inmiddels wel 7.8) die de eerste ronde een geplaatste speler naar huis heeft gestuurd en daarna een WO kreeg. Moet kunnen lukken al blijft het link tegen een 9.
Heb ik ook gespeeld, maar lag er de eerste ronde al in twee sets uit.quote:Op maandag 19 juli 2010 04:48 schreef danusz1986 het volgende:
Ik moest gister de finale in de HD5 spelen op BLTC Baarn. Verloren met 4-6 7-6 (9) 3-6.
En we kregen 25 euro aan bonnenEn op 6-6 in de tie-break komt er zo´n scheid van de knltb melden, dat we niet mochten drinken als we wisselde van kant. Dat we in een keer door moesten gaan. Wat bezielt die man om op 6-6 in tie-break zijn bek open te trekken. Het punt daarna verloren we en toen zei mijn medespeler; '' Wat een klote scheids zeg '' en toen kreeg hij een officiele waarschuwing. Toch overleefde we 4 matchpoints en wonnen we de 2e set, maar in de derde set waren we lichamelijk op. Maja, nu drie heijmerink toernooien gespeeld in HD5 en 2x halve finale gehaald en 1 finale. Dus ik ben best tevreden. Op naar Bosch den Duin.
Dat is toch zo irritant hequote:Op maandag 19 juli 2010 17:46 schreef Chriz2k het volgende:
Ik stond zaterdag met een voortdurende '''' op de baan. Ik moest tegen '' the next big thing to hit tennis'', althans, dat was de vibe die hij en zijn hele familie afgaven. Na een lange tijd inspelen vroeg ik of hij wilde serveren, maar hij wilde nog even verder spelen, om vervolgens na vijf ballen zelf te vragen of ik wilde serveren
. Vervolgens ging hij uitgebreid zijn returns oefenen terwijl ik aan het inserveren was, zo ongeveer het meest debiele wat je kunt doen. Tijdens de wedstrijd werd hij voortdurend gecoacht door zijn familie, die hem continu vertelden dat hij dominant moest blijven en dat hij veel beter was. Het hoogtepunt volgde na afloop, toen hij vroeg of ik nog wat wilde drinken en nadat ik bevestigend antwoordde zei dat hij wel zelf gelijk wegging, want hij moest de dag erna de finale spelen
.
Daar heb ik toch zo'n hekel aan, dat familie/vrienden alleen maar klappen etc bij punten die hun zoon/mattie maaktquote:Op maandag 19 juli 2010 17:46 schreef Chriz2k het volgende:
Ik stond zaterdag met een voortdurende '''' op de baan. Ik moest tegen '' the next big thing to hit tennis'', althans, dat was de vibe die hij en zijn hele familie afgaven. Na een lange tijd inspelen vroeg ik of hij wilde serveren, maar hij wilde nog even verder spelen, om vervolgens na vijf ballen zelf te vragen of ik wilde serveren
. Vervolgens ging hij uitgebreid zijn returns oefenen terwijl ik aan het inserveren was, zo ongeveer het meest debiele wat je kunt doen. Tijdens de wedstrijd werd hij voortdurend gecoacht door zijn familie, die hem continu vertelden dat hij dominant moest blijven en dat hij veel beter was. Het hoogtepunt volgde na afloop, toen hij vroeg of ik nog wat wilde drinken en nadat ik bevestigend antwoordde zei dat hij wel zelf gelijk wegging, want hij moest de dag erna de finale spelen
.
Dat doe ik soms ook, omdat je soms dat automatisch doet. Soms sla ik hem ook in het net ( mede omdat je soms clubs hebt waar de ballen terugkomen via het hek/muur whateverquote:Op maandag 19 juli 2010 22:56 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Daar heb ik toch zo'n hekel aan, dat familie/vrienden alleen maar klappen etc bij punten die hun zoon/mattie maakt. Dat van service retourneren vind ik nooit zo erg.
Wat vinden jullie ervan als je tegenstander de bal terugslaat als de service uit gaat?
Ik sla 'm vrijwel altijd terug, zit gewoon in mijn beweging. Meestal richting mijn tegenstander zodat hij die bal straks niet hoeft te halen, vind ik zelf ook fijn (Y).quote:Op maandag 19 juli 2010 22:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat doe ik soms ook, omdat je soms dat automatisch doet. Soms sla ik hem ook in het net ( mede omdat je soms clubs hebt waar de ballen terugkomen via het hek/muur whatever) Geen probleem dus voor mij als mensen een fout service terugslaan. Oke doe het wel normaal en niet vol op de serveerder, dan vind ik alles best
Hekel aan die regelsquote:Op maandag 19 juli 2010 23:04 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Ik sla 'm vrijwel altijd terug, zit gewoon in mijn beweging. Meestal richting mijn tegenstander zodat hij die bal straks niet hoeft te halen, vind ik zelf ook fijn (Y).
Trouwens regel is toch altijd winnaar bied wat te drinken aan? Zijn er nog andere ongeschreven regels?
Oh god dat is ook zo ergquote:Op maandag 19 juli 2010 23:22 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hekel aan die regelsvooral dat drinken, maar het hoort erbij...
Geen idee wat je nog meer moet doen. Niet praten tegen je tegenstander is er misschien 1. Had ooit een gast die tijdens de punten hele verhalen ging ophalen... Werd ik niet vrolijk van.
kunnen we lachenquote:Op maandag 19 juli 2010 23:39 schreef Komakie het volgende:
Me vriendin heeft afgelopen week een keer een filmpje van mij gemaakt als ik sta te spelen. Best mooi want het was 1 service game die ik heel makkelijk won. Hoewel ik toen wel 4-1 achter stond in de 2de set.
Ik maakte ook gewoon 2 of 3 mooie punten.
Als ik een keer in de mogelijkheid ben zet ik hem op Youtube. Kan de hele wereld mijn belachelijk luie spel zien
Smashes heb ik er zeker 40% bij zitten. Ik oefen zelf ook nooit op volleys, te lui voor hahaquote:Op maandag 19 juli 2010 23:53 schreef Drassss het volgende:
Ook wel iets doms eigenlijk wat er na een aantal jaar is ingeslopen. Bij het inspelen oefen ik nooit mijn volleys ( zelfs niet als ik dubbel ). Het blijft mooi om de reactie van mijn tegenstander te zien als ik niet naar het net wil komen...
Had trouwens eergister voor het eerst iemand in 4 jaar die zijn smashes wilde oefenen...
Misschien komt het ook omdat ik in de 6/7 speelquote:Op maandag 19 juli 2010 23:57 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Smashes heb ik er zeker 40% bij zitten. Ik oefen zelf ook nooit op volleys, te lui voor haha
Ik heb het 1 keer gehad dat ik een dubbele fout sloeg en ze mijn tegenstander echt als een gek gingen aanmoedigen. Beetje triest. Was toen tie-break 3de set ofzo dus iedereen zat op het puntje van zijn stoel.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:44 schreef Salamando het volgende:
[..]
kunnen we lachen
verder een aantal herkenbare opmerkingen hiervoor(returns oefenen
, verhalen ophangen bij de kantwissel
, vrienden / familie die ook gaan klappen als jij een onnodige fout maakt
)
Damn, ik doe dat altijd. Ook om mijn schouder los te maken trouwens. Toch weer wat meer bovenhandse slagen als voorbereiding op de service en op de 1 of andere manier kan ik dan beter beginnen met smashen dan met serveren.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:53 schreef Drassss het volgende:
Ook wel iets doms eigenlijk wat er na een aantal jaar is ingeslopen. Bij het inspelen oefen ik nooit mijn volleys ( zelfs niet als ik dubbel ). Het blijft mooi om de reactie van mijn tegenstander te zien als ik niet naar het net wil komen...
Had trouwens eergister voor het eerst iemand in 4 jaar die zijn smashes wilde oefenen...
Ik zal hem een keer posten. Me vriendin heeft hem gemaakt dus ik moet hem eerst van haar telefoon af zien te krijgen. Ze heeft een nieuwe dus dat is weer even knutselen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 08:54 schreef Salamando het volgende:
ik wacht op het filmpje Komakie![]()
ben zelf ook een keer opgenomen, liever nooit meer
Ja dat bedoel ik dus. Lullen is prima, maar je levensverhaal oplepelen terwijl ik toch vol in de wedstrijd zit is toch wat andersquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:03 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Beetje ouwehoeren op de baan vind ik altijd wel prima trouwens ... je staat er toch voor je plezier en een beetje lullen vind ik nooit erg
Moet alleen wel oppassen, ik begon in de competitie over iets van "drukkend weer vandaag" en 2 kantwissels later had ik alle familieproblemen (en die buurman deed het met mn zus die het ook met de achterneef van de oma deed enzo ... ) ook meteen gehad
wij hebben er eentje die dat standaard doet, is altijd wel lachen jaquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Lullen is prima, maar je levensverhaal oplepelen terwijl ik toch vol in de wedstrijd zit is toch wat anders![]()
Mensen hier die net voor de partij ook inlopen enzo?Ik zet dan altijd zo gezicht op als ik het zie bij mijn tegenstander
Heb hem altijd meequote:Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
wij hebben er eentje die dat standaard doet, is altijd wel lachen ja![]()
tevens: mensen die de netband altijd tegenhebben?
Inlopen doe ik niet, maar zal zeker wel handig zijn om warm te worden. Maarja, niemand doet het, dus ik dan ook maar nietquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
Kijk naar zijn uitslagen zou ik zeggenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:06 schreef EdNoolk het volgende:
[..]
Inlopen doe ik niet, maar zal zeker wel handig zijn om warm te worden. Maarja, niemand doet het, dus ik dan ook maar niet. Flink mijn arm losdraaien doe ik dan weer wel.
Ik heb inderdaad vaker de netband tegen dan mijn tegenstander. Alleen bij mij is het vaak zo dat ik 'm precies tegen de rand sla zodat hij precies naar beneden valt. Wel irritant want dan ga ik tellen en vergelijken en zo en dat is frustrerend.
Vanavond tweede ronde. Tegenstander begon dit jaar als 6.9 maar is op dit moment 8.1. Geen idee wat ik kan verwachten, iemand met blessure of zo?
Laatste wedstrijd 4x in de eerste 3 gamesquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:48 schreef Salamando het volgende:
[..]
lol scheidsrechter erbij roepen, dan is het wel over met dit gezeik.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:05 schreef EdNoolk het volgende:
Wat een drama zeg. Ik dacht dat ik me in had geschreven voor HE7 17+ maar ik had me ingeschreven voor G-tennis volgens mij. Gelukkig voor hen speelde ik daar ook naar, helaas hij ook want het was met vlagen een duidelijk valsspeler. Een afdruk aanwijzen waarvan er duidelijk nog een stuk op de lijn staan, bij de wissel zeggen dat hij zijn service game had gepakt waardoor het ipv 3-2 voor mij (hij aan service) 3-2 voor hem moest zijn (hij aan service). Zegtie erachteraan dat we elkaar namelijk nog niet hebben gebroken
_! Verder kondie wel aardig tennissen, 6-2 6-3 verloren.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:05 schreef EdNoolk het volgende:
Wat een drama zeg. Ik dacht dat ik me in had geschreven voor HE7 17+ maar ik had me ingeschreven voor G-tennis volgens mij. Gelukkig voor hen speelde ik daar ook naar, helaas hij ook want het was met vlagen een duidelijk valsspeler. Een afdruk aanwijzen waarvan er duidelijk nog een stuk op de lijn staan, bij de wissel zeggen dat hij zijn service game had gepakt waardoor het ipv 3-2 voor mij (hij aan service) 3-2 voor hem moest zijn (hij aan service). Zegtie erachteraan dat we elkaar namelijk nog niet hebben gebroken
_! Verder kondie wel aardig tennissen, 6-2 6-3 verloren.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:09 schreef P.F het volgende:
Ja ik wil een cursus doen voor 3 weken (begint volgende maand) en daarna steeds weer een cursus van 3 weken als dat bevalt..
Ik heb nog wel een tennisrokje in de kast waar ik in hardloop en hardloopschoenen?
Het lag minuutje is aangebrokenquote:Op maandag 19 juli 2010 23:44 schreef Salamando het volgende:
[..]
kunnen we lachen
verder een aantal herkenbare opmerkingen hiervoor(returns oefenen
, verhalen ophangen bij de kantwissel
, vrienden / familie die ook gaan klappen als jij een onnodige fout maakt
)
Altijd positief blijvenquote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het lag minuutje is aangebroken
4 punten op rij winnen (2 keer goede servicve, dropshot en winner) en bijna geen stap verzetten
Ik stond met me handen omhoog omdat ik de hele set liep te klooien en ineens 2 goede punten na elkaar maakte. Zo van "waarom doe je dit niet gewoon de hele tijd?"
lakse hondquote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
4 punten op rij winnen (2 keer goede servicve, dropshot en winner) en bijna geen stap verzetten
Ik stond met me handen omhoog omdat ik de hele set liep te klooien en ineens 2 goede punten na elkaar maakte. Zo van "waarom doe je dit niet gewoon de hele tijd?"
Ik ken het. Balde eerst bij een clubje in Eindhoven dat ook French Court had.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:38 schreef Komakie het volgende:
Check trouwens wel ff hoe bizar glad die schijt French Court baan was. Bij het 2de punt kun je het goed zien. Het is echt glibberen en glijden als ik die forehand sla
Ik stond 3-6 1-4 achter en het ging voor geen meter. Vind je het gekquote:Op zaterdag 24 juli 2010 23:41 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik ken het. Balde eerst bij een clubje in Eindhoven dat ook French Court had.
Ik maakte daar een andy Roddick ace, in de zin van. Ik serveer en de bal komt in het vak en rolt gewoon door inplaats van te stuiterenWaardeloos dat french court.
Je komt trouwens over ( heeft uiteraard met de wedstrijd te maken ) alsof je er totaal geen zin meer in hebt
Maar de bandana maakt je dan weer een beetje professioneel haha.quote:Op zondag 25 juli 2010 00:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik stond 3-6 1-4 achter en het ging voor geen meter. Vind je het gek
Daarnaast slof ik altijd een beetje op de tennisbaan. Het is een soort van concentratie en daarnaast ben ik verder een beetje nonchalant dus tja het kan misschien zo overkomen
quote:Op zondag 25 juli 2010 01:52 schreef senswal het volgende:
[..]
Maar de bandana maakt je dan weer een beetje professioneel haha.
Ik kom ze toch niet zo vaak tegen op de baan. De laatste keer dat ik het zag was het in combinatie met nike shirt, short en schoenen à la Nadal.quote:Op zondag 25 juli 2010 02:33 schreef Komakie het volgende:
[..]
![]()
Het is een pet of dat. Aangezien ik zoveel haar heb dat een pet ook niet altijd even lekker zit, de bandana maar
Daarnaast zit het ook lekkerder met tennissen trouwens en je kunt ze erna in de was gooien. Iets waarvan een pet na een paar keer helemaal van naar zijn grootje is. (ik heb het geprobeerd)
De kleding en schoenen zijn van Adidas en de band van Nike.quote:Op zondag 25 juli 2010 03:27 schreef senswal het volgende:
[..]
Ik kom ze toch niet zo vaak tegen op de baan. De laatste keer dat ik het zag was het in combinatie met nike shirt, short en schoenen à la Nadal.
Ik heb van de week weer voor het eerst getennist, maar damn wat valt dat zwaar na 8 weken zo goed als stil zitten. Gaat nog wel ff duren voordat ik weer in vorm ben...
Hele uitleg haha.quote:Op maandag 26 juli 2010 12:00 schreef Komakie het volgende:
[..]
De kleding en schoenen zijn van Adidas en de band van Nike.
De kleren van Adidas zitten gewoon lekker. Nike vind ik te wijd en het dryfit van Nike en Adidas vind ik echt heerlijk.
De haarband is van Nike omdat... tja gewoon
Ik heb er ook 1 van Adidas, maar die zit wat minder lekker. Ik heb ook een paar gewone zakdoekjes, maar die zijn eigenlijk wat aan de kleine kant dus dat zit ook niet echt lekker.
Daarom die
alleen herendubbels tochquote:Op woensdag 28 juli 2010 10:19 schreef Drassss het volgende:
Waar ik heb gezeten ( Eindhoven ) was het 50/50.
Nee, hoorquote:
Tenuequote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het lachminuutje is aangebroken
4 punten op rij winnen (2 keer goede service, dropshot en winner) en bijna geen stap verzetten
DAnk jequote:
Same here. Als ik de tijd heb gaat het prima. Heb ik te weinig tijd, dan ga ik zo lekker achterover hangen als het warequote:Op woensdag 28 juli 2010 12:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Nee, hoor
Ik draai wanneer ik gewoon genoeg tijd heb 100% in, backhand en forehand. Dat is ook mijn grote probleem, want ik doe alles vol op techniek. Zodra ik te weinig tijd heb ben ik de lul
Ik ben sinds begin dit seizoen gezakt van 6,1 naar 6,6 of zo, terwijl ik meer heb gewonnen dan verlorenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:38 schreef TheArt het volgende:
Dubbelranking is nu 6,1 ofzo, het moet echt naar minstens 5,5.
De 6 is net te hoog gegrepen: 1-6, 1-6 verlorenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:11 schreef luckass het volgende:
Vandaag de eerste wedstrijd in HE6, morgen HE7 bij m'n oude club.
Dit is in de 4? Waar is dat dan? Of was het 1 van de eerste rondes? Bij ons gaat de 4 namelijk al een stuk harder..quote:Op zaterdag 24 juli 2010 22:58 schreef Komakie het volgende:
[..]
4 punten op rij winnen (2 keer goede service, dropshot en winner) en bijna geen stap verzetten
Beide gewonnen. De HD5 met 0-6, 6-4,7-5 en de HD6 met 2-6, 6-3, 6-2. Ik begin aan een eerste set syndroom te denkenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 13:38 schreef TheArt het volgende:
Vandaag 2 potjes. Omdat mijn dubbelranking omlaag moet, speel ik in een toernooi in twee dubbelcategorieën. HD5 en HD6. Eerste potje HD5 met 6-3, 6-1 verloren. Geen schande, zat dichter op elkaar dan de score deed vermoeden, maar ze zijn gewoon beter (waren 2 bijna 4'tjes). Eerste ronde HE6 6-2, 6-2 gewonnen. Maar aangezien HD5 een poultje van 4 is, moet ik dit weekend nog minstens 3x spelen. Vandaag 2e partij HD5 tegen de minsten uit de poule en halve finale HD6.
Dubbelranking is nu 6,1 ofzo, het moet echt naar minstens 5,5.
She's Back! And ready to kick some ass!quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:00 schreef Norrage het volgende:
Zonnestraaltje!!! Wat gezellig dat je er weer bent :p waar speel je nu dan??
Na 4 jaar? na 20 jaar heb ik daar nog regelmatig moeite meequote:Op zondag 1 augustus 2010 20:31 schreef Outlined het volgende:
zelf snelheid aan ballen geven, na 4 jaar nog steeds lastig
tsja, het liefst geef ik dat soort ballen zo loeiend veel spin dat de tegenstander het zelf maar moet uit zoeken. Maar dat spinnen lukt ook niet. Als je het mij voor maandag 17:30 kan uitleggen ben ik je zeer dankbaar, want dan mag ik weer aan de bak tegen zo'n pusher.quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Na 4 jaar? na 20 jaar heb ik daar nog regelmatig moeite mee
Kun je uberhaupt niet spinnen of gaat het niet lekker met spinnen?quote:Op zondag 1 augustus 2010 23:14 schreef Outlined het volgende:
[..]
tsja, het liefst geef ik dat soort ballen zo loeiend veel spin dat de tegenstander het zelf maar moet uit zoeken. Maar dat spinnen lukt ook niet. Als je het mij voor maandag 17:30 kan uitleggen ben ik je zeer dankbaar, want dan mag ik weer aan de bak tegen zo'n pusher.
als mijn tegenstanders lekker gaan meeballen vanaf de baseline tik ik ze helemaal weg, dat hebben ze na 4 games ook wel door en dan krijg je weer van die ubersafe boogballen. HELP!!!!!
bepaalt soort ballen kan ik niet spinnen. Hangt van veel dingen af geef ik toe: hoogte van de stuit, snelheid, hoe diep hij in de baan komt, etc. Hoog opstuiten (en ik ben niet klein), weinig snelheid en diep in het veld lukt eigenlijk standaard niet. Ik kan er gewoon weinig mee. Bedoeling is dat ik ze op zijn Nadal's de vernieling in spin maar daar komt weinig van terechtquote:Op maandag 2 augustus 2010 00:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Kun je uberhaupt niet spinnen of gaat het niet lekker met spinnen?
Bij een langzame bal is het een kwestie van meer armversnelling en meer naar voren bewegen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 00:59 schreef Outlined het volgende:
[..]
bepaalt soort ballen kan ik niet spinnen. Hangt van veel dingen af geef ik toe: hoogte van de stuit, snelheid, hoe diep hij in de baan komt, etc. Hoog opstuiten (en ik ben niet klein), weinig snelheid en diep in het veld lukt eigenlijk standaard niet. Ik kan er gewoon weinig mee. Bedoeling is dat ik ze op zijn Nadal's de vernieling in spin maar daar komt weinig van terecht
quote:Misschien dat je het allemaal al weet,
Je kan het alleen als je ook weet hoe het werkt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 14:19 schreef Outlined het volgende:
[..]
als ik het maar kan is belangrijker in mijn geval. Lijkt zo makkelijk allemaal
Ondanks je gemopper toch netjes gedaan hoor TheArtquote:Op maandag 2 augustus 2010 17:17 schreef TheArt het volgende:
Mijn dubbelranking tenminste wat verbeterd afgelopen week. Van 6,5316 aan het einde van vorig seizoen naar 5,6944 nu. Echt blij ben ik er nog niet mee, want hij moet gewoon minstens naar 5,0, maar dat komt hopelijk nog dit seizoen.
Op de tennisbaan ben ik altijd heel positief en als het slecht gaat, zeik ik ook nooit en merk je het ook nooit aan me. Maar achteraf mopper ik er vaak op los jaquote:Op maandag 2 augustus 2010 18:35 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Ondanks je gemopper toch netjes gedaan hoor TheArt!
Na het toernooi van 2 weken geleden is mijn single-rating weer 0,2 naar beneden gegaan. Dit was meer geweest indien ik niet van een 7 in de HE6 finale verloren had. Tegenstander was een jongen die enkele jaren gestopt was, en vervolgens 1 maand () geleden weer begonnen was. Hij was een slechte 4/hele goede 5 toen hij 4 jaar geleden gestopt was. My luck
!
Situatie deed me herinneren aan toen ik weer begon met tennis en speelsterkte 9 had. Win ik vervolgens een competitie-wedstrijd van een 5,0. Die kreeg toen een 10 aan zijn broek! What goes around come around...
!
Ik heb het meestal andersom.quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Op de tennisbaan ben ik altijd heel positief en als het slecht gaat, zeik ik ook nooit en merk je het ook nooit aan me. Maar achteraf mopper ik er vaak op los jaMaar thnx.
Dan moet je aan je trainer vragen of hij daar niet meer aandacht aan kan besteden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:49 schreef Outlined het volgende:
AARRGGHH
50% van mijn enkels in de 6 gaat als volgt:
Tegenstander heeft veel terug, ik moet dus het spel maken maar dat lukt niet. Daarvoor krijg ik die ballen te irritant terug. Het ontaard in duwen en trekken van het lelijkste soort. Ik heb gewoon een kut tijd op de baan. Soms win ik, soms verlies ik maar ik heb nooit leuk getennist.
Op de training train ik eigenlijk nooit op zulk soort ballen, daar krijg je alles mooi strak aangespeeld. Via youtube en fora probeer ik bij te leren maar in de wedstrijd dat in de praktijk brengen . . . daar komt het gewoon niet van.
Ik kan ook best wel vloeken op de baan, maar als ik dan verlies is het bij de handshake al weer helemaal top en ben ik heel sportief etc etcquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:09 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik heb het meestal andersom.
Op de baan wil ik nog wel eens mopperen. Soms zelfs heel erg.
Maar als ik eraf ben dan is het ook klaar.
Behalve als er echt uitzonderingen zijn...
Ik ben ook niet onsportief na de wedstrijd hoor, als dat soms gedacht werdquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik kan ook best wel vloeken op de baan, maar als ik dan verlies is het bij de handshake al weer helemaal top en ben ik heel sportief etc etcbeter dat dan andersom, eerlijk gezegd....
Met een beetje talent kun je na een jaar wel toernooien spelen in de 8quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:56 schreef P.F. het volgende:
Vanaf welk niveau of na hoe lang spelen kun je fatsoenlijk een wedstrijd spelen?
Nee niveaus lopen van 1 (beste) naar 9 (beginners)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:28 schreef P.F. het volgende:
Nou talent denk ik niet, 8 is het hoogste niveau?
5,56 it is!quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ben wel benieuwd naar m'n nieuwe rating trouwens.. Zal wel iets van 5,8/5,9 worden.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef Outlined het volgende:
maar ja, mijn trainer zij dat spin ballen slaan kinderachtig was
Je trainer is dan een beetje dom...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef Outlined het volgende:
Denk dat ik eindelijk door hebt hoe je spin slaat, het vlak waar je racket zich in beweegt moet en stuk verticaler op de baan staan dan normaal, probleem is nog dat de bal soms te weinig voorwaartse snelheid krijgt maar dat los ik ook wel op hoop ik
ontdekt in wedstrijden terwijl je dit eigenlijk tijdens de training wil leren, maar ja, mijn trainer zij dat spin ballen slaan kinderachtig was
Trainen doe je vooral voor de gezelligheid is zijn mening.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je trainer is dan een beetje dom...
Je wilde toch spin leren? Daar is de training voor. Als je trainer dan zegt dat spinnen kinderachtig is vind ik hem dom. Hoe hoog hij ook heeft gestaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:02 schreef Outlined het volgende:
[..]
Trainen doe je vooral voor de gezelligheid is zijn mening.
Mijn beste trainer was een voormalig top 100 (nationaal) speler. Keek tenminste naar basic dingen als hoe je je racket vast hield.
Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:07 schreef Outlined het volgende:
Is spin ballen slaan essentieel en het hoogst haalbare? daar kan je over discusieren maar ik zie in de lage regionen veel spelers die eigenlijk maar één dingen kunnen. Zodra hun tegenstander iets verandert zijn ze de klos. Als je in plaats van die vlakke risicovolle knallen ook nog spin kan slaan is dat mooi genomen, vind ik dan he.
Een Westerngrip is niet noodzakelijk om topspin te slaan. Federer slaat zijn forehand met een grip die tussen eastern en semi-western zit. Toch zit er genoeg topspin in. Een westerngrip maakt het wel makkelijker om topspin te slaan, maar is weer onhandiger bij lage ballen en slice.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.
Daarnaast kun je veel makkelijker een bal in slaan. Je kunt een bal hoger over het net slaan met meer snelheid zonder dat hij uit gaat.
Federer slaat semi-western. Ook een prima greep om topspin mee te slaan, maar om aan te leren is het makkelijker om helemaal western te gaan. Voor het gevoel. Je kunt dan altijd later nog iets terug.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:05 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Een Westerngrip is niet noodzakelijk om topspin te slaan. Federer slaat zijn forehand met een grip die tussen eastern en semi-western zit. Toch zit er genoeg topspin in. Een westerngrip maakt het wel makkelijker om topspin te slaan, maar is weer onhandiger bij lage ballen en slice.
N.B.
Ik denk dat die trainer niet bedoelde dat spin kinderachtig is, maar waarschijnlijk doelde hij op moonballen. Sommigen halen dat door elkaar.
super, thanks, dit is nieuw voor mij, kan jij soms niet mijn tennisleraar zijnquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.
Daarnaast kun je veel makkelijker een bal in slaan. Je kunt een bal hoger over het net slaan met meer snelheid zonder dat hij uit gaat.
Ik speel semi-western. Dus tussen continental en western in. In dat plaatje hebben ze trouwens western wel iets extreem aangegeven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:23 schreef Outlined het volgende:
[..]
super, thanks, dit is nieuw voor mij, kan jij soms niet mijn tennisleraar zijn
[ afbeelding ]
ik begon dus met continental, dat is echt moeilijk tennissen kan ik je vertellen. Speel nu met een eastern forehand en dat bevalt een stuk beter. Wanneer ik weer tegenstanders krijg die mij met hoge trage ballen het leven zuur maken zal ik eens western proberen.
Als ik de video's bekijk vind ik de Forehand van Federer toch meer Eastern dan Semi-western.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Federer slaat semi-western. Ook een prima greep om topspin mee te slaan, maar om aan te leren is het makkelijker om helemaal western te gaan. Voor het gevoel. Je kunt dan altijd later nog iets terug.
Ik heb vroeger ook western gespeeld. Alleen toen ik steeds beter ging tennissen en steeds meer snelheid in mijn slag ging ontwikkelen was het op een gegeven moment effectiever om semi te gaan. Daarnaast ging ik minder open staan bij het spelen (voeten dus naast elkaar ipv de een voor de ander) en met western spelen kan het bijna niet anders dan dat je uit een open stand speelt aangezien je anders de bal niet ver genoeg voor je kunt raken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:01 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Als ik de video's bekijk vind ik de Forehand van Federer toch meer Eastern dan Semi-western.
Verder schrijf je in je laatste bericht dat je zelf Semi-Western speelt. Dus niet Full-Western.
Waarom adviseer je dan om voor het gevoel helemaal western te gaan waarna je later iets terug kunt gaan?
Volledig western gaan is voor het gevoel juist heel onnatuurlijk. Je slaat in het begin alles in het net.
Wat is er tegen om je grip iets meer in de richting van western te verschuiven om op die manier iets meer topspin te ontwikkelen?
Aanvallend en agressief spelen, zodat je tegenstander in tijdnood komt door de snelheid en fouten gaat maken. Spinnen heeft vrij weinig effect op snelle banen. Spreiden is altijd goed!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:09 schreef Outlined het volgende:
Wat is nou een goede tactiek op tapijt? Spreiden? Vol in de aanval? Alles topspin?
Heb de omschakeling deze week ook moeten maken, is toch wel weer een verschil.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:09 schreef Outlined het volgende:
Wat is nou een goede tactiek op tapijt? Spreiden? Vol in de aanval? Alles topspin?
In ieder geval hoog tempo spelen en zorgen dat de tegenstander moet lopen. Als je eenmaal aan het lopen bent op tapijt wordt het moeilijk om de rally te winnen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:09 schreef Outlined het volgende:
Thanks!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:20 schreef Drassss het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005342968/index.html ( ook in het Engels ).
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002811827/index.html
Misschien iets? De eerste wilde ik eigenlijk al eerder, maar is er nog steeds niet van gekomen...
Ik heb wat verhalen gehoord dat het zo'n standaard Amerikaans verhaal is. Het meeste kwam al in de pers ( de boeiende stukken ).. Het is niet echt mijn ding, maar als je het bijvoorbeeld een held vind of wat dan ook kan het best interessant zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:38 schreef senswal het volgende:
[..]
Thanks!
En die van Agassi is die iets?
Lelijk winnen is onderhoudend en je kunt er zeker wat mee als je wedstrijden speelt. Staan leuke verhalen in en dingen die je kunt doen voor een wedstrijd om beter voorbereid te zijn en je tegenstander het moeilijker te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:20 schreef Drassss het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005342968/index.html ( ook in het Engels ).
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002811827/index.html
Misschien iets? De eerste wilde ik eigenlijk al eerder, maar is er nog steeds niet van gekomen...
Tja enkelband gescheurd, dat is niet zomaar helemaal over. Ik ben niet bij een fysio geweest, maar ik heb een kennis van me die zelf fysio is om tips gevraagd. Zodra ik kon hardlopen heb ik dat ook rustig gedaan om de doorbloeding te verbeteren en de spieren aan te sterken. En voor de rest die draaiing van de enkel waarbij het pijn doet zoveel mogelijk ontgaan. Langzaam maar zeker werd de pijn steeds minder en volgens mij heb ik nu wel lang genoeg gewacht met tennis en kan ik daar weer langzaam mee beginnenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:09 schreef senswal het volgende:
Oke ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik neem, maar ik ga er zeer binnenkort een of enkele bestellen. Ik wil ze namelijk lezen tijdens het reizen op vakantie. Dus dan laat ik het nog wel weten!
2,5 maand herstel? Zat je bij de fysio of dat niet?
Ik had voor m'n armen (allebei gebroken) in totaal 8/9 weken nodig. Ik heb er nu alleen nog last van als ik een paar dagen niet heb getennist en vervolgens weer langer dan normaal ga tennissen.
Oja daar kan je idd lang last van hebben, en al helemaal als je te snel weer begint.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:00 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Tja enkelband gescheurd, dat is niet zomaar helemaal over. Ik ben niet bij een fysio geweest, maar ik heb een kennis van me die zelf fysio is om tips gevraagd. Zodra ik kon hardlopen heb ik dat ook rustig gedaan om de doorbloeding te verbeteren en de spieren aan te sterken. En voor de rest die draaiing van de enkel waarbij het pijn doet zoveel mogelijk ontgaan. Langzaam maar zeker werd de pijn steeds minder en volgens mij heb ik nu wel lang genoeg gewacht met tennis en kan ik daar weer langzaam mee beginnen.
Gek maar omdat ik me er op had ingesteld dat ik niet kon spelen door de blessure, miste ik het tennissen ook niet echt. Ik denk dat als ik straks weer voor het eerst gespeeld heb en geen pijn meer voel, ik dan wel weer ontzettend veel zin heb om heel veel te tennissen.
Welk toernooi??quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:48 schreef Chriz2k het volgende:
Gewoon de als 2e geplaatste met 6-2 6-1 van de baan getikt. Eén van mijn beste wedstrijden ooit, winners vanuit alle posities, angstaanjagend.
Lelijk winnen lijkt me wel interessant. Binnenkort even bestellenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Lelijk winnen is onderhoudend en je kunt er zeker wat mee als je wedstrijden speelt. Staan leuke verhalen in en dingen die je kunt doen voor een wedstrijd om beter voorbereid te zijn en je tegenstander het moeilijker te maken.
Harde ballen is ook een aardig boek, maar heeft verder niets met tennis inhoudelijk te maken. Het gaat puur over Krajicek die zijn loopbaan doorloopt aan de hand van 10 andere bijzondere tennissers. Prima om te lezen, maar verwacht er geen goede tips & tricks van.
gaat het dan eindelijk wat met je worden dit seizoenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:48 schreef Chriz2k het volgende:
Gewoon de als 2e geplaatste met 6-2 6-1 van de baan getikt. Eén van mijn beste wedstrijden ooit, winners vanuit alle posities, angstaanjagend.
Leuk teamquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:28 schreef luckass het volgende:
Vandaag nog even getraind, bijna geen last meer van m'n schouder gelukkig.
Op naar de najaarscompetitie. Speel in een mixteam, ben benieuwd.
Als ik de finale weet te halen staat me waarschijnlijk weer iets leuks te wachten...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:26 schreef dekouwe het volgende:
[..]
gaat het dan eindelijk wat met je worden dit seizoen
Wow haha, dan ben ik wel het groentje. Succes daar man, kom je daarna nog terug op ons geweldige tennispark?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk teamwel een beetje oud, alleen koen is niet afgestudeerd :p maar zekers gezellig! Veel plezier :p
Ik geen najaars want ik ga morgen baar de vs! Ben benieuwd of ik daar ga tennissen, ga wel proberen
krijg je een stirptease van de clubbabe ?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:34 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als ik de finale weet te halen staat me waarschijnlijk weer iets leuks te wachten...
Neuh, dat krijg ik sowieso al.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:32 schreef Outlined het volgende:
[..]
krijg je een stirptease van de clubbabe ?
Je bent niet de enige met destructieve neigingen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:27 schreef Chriz2k het volgende:
1-6 6-3 3-6. Echt ongelooflijk hoe ik een dag na geweldig gespeeld te hebben weer als een mongool op de baan sta. Misschien ben ik wel gedoemd om een net-niet speler te blijven, de Kohlschreiber van het regionale tennis...
Anti-klacht: stoeltje doormidden geslagen zonder mijn racket te beschadigen.
Kijk maar uit, dalijk is het Komakie of Norragequote:Op woensdag 18 augustus 2010 10:28 schreef Stecky het volgende:
Ik ben net begonnen met tennissen... mijn tennisleraar is zooooo lekker
Ik stem voor een FOK! Clinic, eventueel met Martin erbijquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:32 schreef senswal het volgende:
[..]
Kijk maar uit, dalijk is het Komakie of Norrage
Met een Fok! Clinic met Hem doe ik zeker mee! Wel als deelnemer te verstaan natuurlijk. Van Hem kan ik zo veel leren dat ik dan ineens nederlandse top benquote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:02 schreef Salamando het volgende:
[..]
Ik stem voor een FOK! Clinic, eventueel met Martin erbij
KNLTB heeft een vergelijkingstabel:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:43 schreef Norrage het volgende:
Hey ik zit hier in de VS en wil graag een balletje gaan tennissen! Weet iemand hoe het ratingsysteem in de VS werkt??
Bijvoorbeeld als je in Nederland 5/5 bent, wat ben je dan in de VS? Daar hebben ze een systeem van 1 t/m 6 ofzo
Kan wel wat sites vinden waarop staat dat als je level 4.0 bent dat je dan goed kunt tennissen en veel ervaring hebt, maar dat zegt natuurlijk weer niks....
Dat klinkt ineens heel goedquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:49 schreef Norrage het volgende:
ja die zocht ik, kon maar niet vinden..dus ik ben 4.0![]()
4.0 - 3.5, nicequote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:48 schreef luckass het volgende:
[..]
KNLTB heeft een vergelijkingstabel:
http://knltb.nl/cms/strea(...)8A-82F8-7DB28D50F3A8
De basis van deze tabel staat op de site van de ITF. http://www.itftennis.com/(...)IO_3499_original.PDFquote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:48 schreef luckass het volgende:
[..]
KNLTB heeft een vergelijkingstabel:
http://knltb.nl/cms/strea(...)8A-82F8-7DB28D50F3A8
Op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven, helaas. Zoveel weet ik er ook weer niet van af.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:07 schreef Komakie het volgende:
Ik zie net dat het breekpunt voor de 4 in 2010 op 4.49** lag. Ik ben nu 4,5760.
Ik kom in de buurt
Ik snap alleen iets niet helemaal.
http://www.knltb.nl/cms/s(...)80-A315-15DB86231BA7
In dit document van de speelsterkte bepalingen staat boven aan de 2de pagina iets over - waarden. Gaan die er nou af (dus dat ik aan het einde van seizoen 4,4760 ben ipv 4,5760) of zit dat anders
Morgen in de 3 en vrijdag nog een keer (poule)quote:Op zondag 22 augustus 2010 23:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Balen Komakie!
Maar het klopt wel, je zit in een veel beter ritme als je twee of drie keer per week op de baan staat. Een maand lang pauze is dan erg lang. Zonde...
Maar... volgende x beter!
Ik ook hoorquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:16 schreef Salamando het volgende:
Een hele tijd niet tennissen en dan inschrijven voor een toernooi, ik heb zo al heel veel euro's het putje in gegooid
en ratings naar de knoppen geholpenquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:16 schreef Salamando het volgende:
Een hele tijd niet tennissen en dan inschrijven voor een toernooi, ik heb zo al heel veel euro's het putje in gegooid
Een hoge rating heb ik allang opgegeven, daar speel ik helaas te weinig voorquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:54 schreef Outlined het volgende:
[..]
en ratings naar de knoppen geholpen
welke ondergrond verwacht je op te gaan spelen ?quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:15 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Is het verstandig om meteen goede schoenen te kopen? En waar haal ik deze? Perry Sport?
(Best een aanschaf, want ik moet nog beginnen, maar mijn enkels zijn mij ook wat waard!)
Kunstgras dusquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Uhm.... Ja het is gewoon een baan? Niet met van die losse steentjes (graffel?) maar ook geen echt gras.
Heb ik nooit last van (of misschien ben ik daarom wel zo matigquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:18 schreef Komakie het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van all-court schoenen om eerlijk te zijn. Vooral op kunstgras vind ik ze niet fijn spelen. Te glibberig.
Ik heb nu Adidas Barricades. Op zich fijne schoenen. Kan er alleen niet zo veel meer op kunstgras. Maar dat kan ik met geen enkele schoen. Tenzij het een echte kunstgras schoen is zoals ze met hockey gebruiken. Maar dan kun je gelijk weer helemaal niet glijden. Dat is ook nietsquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:19 schreef Salamando het volgende:
[..]
Heb ik nooit last van (of misschien ben ik daarom wel zo matig), welke schoenen heb je dan?
• voor kunstgras kan je het best speciale gravelschoenen nemenquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:18 schreef Komakie het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van all-court schoenen om eerlijk te zijn. Vooral op kunstgras vind ik ze niet fijn spelen. Te glibberig.
slijt snel op die ondergrond jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:48 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Barricades
Ik noem ze altijd liefkozend mijn "Adidas-klompen"Het eerste paar schoenen dat niet na 1 jaar onder mijn poten vandaan gesleten is op onze plexipave-banen ...
Nike Air Zoom Vapor Federer IV Tourquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:46 schreef rooneyelst het volgende:
Ik heb ook Barricades en ik tennis voornamelijk op kunstgras en ben er wel erg content mee. Misschien moet je je voetenwerk wat aanpassen
Op gravel ben ik wel af en toe aan het "schaatsen" maar dat heeft meer te maken met het niet vaak genoeg spelen op gravel.
Mocht je grote voeten hebben dan kan je hier eens kijken.
http://www.tennisdirect.nl/outlet/herenschoenen/
De grotere maten worden het minst verkocht dus die blijven vaak nog wel liggen aan het einde van het seizoen.
quote:Aan de binnenkant van de schoen bevindt zich het zogenaamde Heat Block.
Dit zorgt ervoor dat de warmte die de zool door wrijving maakt, de voet niet bereikt.
Nouquote:Op maandag 23 augustus 2010 16:46 schreef rooneyelst het volgende:
Ik heb ook Barricades en ik tennis voornamelijk op kunstgras en ben er wel erg content mee. Misschien moet je je voetenwerk wat aanpassen
Op gravel ben ik wel af en toe aan het "schaatsen" maar dat heeft meer te maken met het niet vaak genoeg spelen op gravel.
Mocht je grote voeten hebben dan kan je hier eens kijken.
http://www.tennisdirect.nl/outlet/herenschoenen/
De grotere maten worden het minst verkocht dus die blijven vaak nog wel liggen aan het einde van het seizoen.
(meer dan) 1 Jaar met dezelfde schoenen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:48 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Barricades
Ik noem ze altijd liefkozend mijn "Adidas-klompen"Het eerste paar schoenen dat niet na 1 jaar onder mijn poten vandaan gesleten is op onze plexipavebanen ...
quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef senswal het volgende:
[..]
(meer dan) 1 Jaar met dezelfde schoenen?![]()
Ik kan blij zijn als ik het zomerseizoen met 1 paar red.
speciale gravelschoenen voor kunstgras. Het klinkt zo heerlijk tegenstrijdigquote:Op maandag 23 augustus 2010 17:02 schreef Outlined het volgende:
[..]
• voor kunstgras kan je het best speciale gravelschoenen nemen
• voor smashcourt voldoen all court schoenen prima
• voor canada tenn voldoen all court schoenen prima
• voor gravel voldoen gravel schoenen prima
• voor hardcourt voldoet alles.
Weet je zeker dat het geregend had, misschien hadden ze de banen ff nat gesproeid, zodat jullie lekker weggleden, en hun niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:30 schreef Komakie het volgende:
[..]
speciale gravelschoenen voor kunstgras. Het klinkt zo heerlijk tegenstrijdig
Daarnaast vind ik smashcourt in dat opzicht meer op kunstgras lijken. Heb ik soms ook moeite met grip.
De grip op canada ten en gravel dan weer heerlijk met een paar goede schoenen. Wel een beetje profiel natuurlijk.
Voor hardcourt kun je trouwens het beste rubberen zolen gebruiken voor de grip. Op die manier heb je meer grip als het glad wordt.
Ik heb ooit een keer competitie gespeeld op hardcourt nadat het net geregend had. Spekglad natuurlijk, maar met die schoenen van hun hadden ze er geen last van aangezien ze rubberen zolen hadden en dus niet gleden. Tenminste, ik dacht dat het rubber was.... Kan ook iets anders zijn. Het zat iig niet op elke schoen
De dag was al begonnen en toen ging het regenen, dus ja ik weet het zeker.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:47 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geregend had, misschien hadden ze de banen ff nat gesproeid, zodat jullie lekker weggleden, en hun niet.
Deze reactie verbaast me. Ik heb namelijk juist een keer gehad dat ik op gravelschoenen speelde op kunstgras (met veel zand). Tegenstandster speelde veel dropshots, die ik wel haalde, maar daarna telkens op m'n billen zat (gleed écht elke keer uit).quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:02 schreef Outlined het volgende:
[..]
• voor kunstgras kan je het best speciale gravelschoenen nemen
Na 1,5 jaar zijn ze nu ook wel echt aan het verslijten, vooral rond het gebied van de grote teen. Voor de rest zijn die dingen echt vrijwel onverwoestbaar zoals gezegdquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:46 schreef senswal het volgende:
[..]
(meer dan) 1 Jaar met dezelfde schoenen?![]()
Ik kan blij zijn als ik het zomerseizoen met 1 paar red.
Dat is alleen maar mooi. vechtertjequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:09 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Heb even statistieken erbij gepakt. 11 singles gespeeld, 6 gewonnen 5 verloren dit jaar. Van de 6 keer winst moest het potdomme 5 keer in 3 setsDe verliespartijen gingen wel allemaal in 2 ...
Oftewel: Ik kan best hard verliezen maar nooit een keer normaal winnen in de singlequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat is alleen maar mooi. vechtertje
Herkenbaarquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Oftewel: Ik kan best hard verliezen maar nooit een keer normaal winnen in de single
Je bedoelt denk ik profielloos, dat werkt inderdaad best goed na regenval op hardcourtquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:30 schreef Komakie het volgende:
Ik heb ooit een keer competitie gespeeld op hardcourt nadat het net geregend had. Spekglad natuurlijk, maar met die schoenen van hun hadden ze er geen last van aangezien ze rubberen zolen hadden en dus niet gleden. Tenminste, ik dacht dat het rubber was.... Kan ook iets anders zijn. Het zat iig niet op elke schoen
Deelnemers die zich flexibel opstellen (weinig verhinderingen) worden altijd genaaid.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:41 schreef Komakie het volgende:
Dat heb ik weer.
Komende zondag in een toernooi spelen. Ik kan het hele voorweekend en ik kan de hele week vanaf 17:30. Nog krijgen ze het voor elkaar om me op zondag om 13:00 en om 16:00 te laten spelen. Allebei singles
Weet je wat ze tegenwoordig ook niet meer doen? Een telefoonnummer erbij zetten voor het geval dat....quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:38 schreef magik7777 het volgende:
[..]
Deelnemers die zich flexibel opstellen (weinig verhinderingen) worden altijd genaaid.
Ik heb dat al zo vaak meegemaakt. Gewoon zaterdag om half 3 je kwartfinale tennissen, omdat je tegenstander niet eerder kan (terwijl je in het finale weekend geen verhinderingen mag hebben) die wedstrijd winnen, zodat je meteen je halve finale erna mag doen. En dan zondagochtend finale.
Of met de parkkampioenschappen, 3 onderdelen meedoen (mix, dubbel en single) dat mag alleen als je geen verhinderingen hebt. Vervolgens mag je iedere dag na half 11 de baan op, en speel je geregeld meerdere wedstrijden op 1 dag.
Ik heb het wel eens gedaan en het is inderdaad geen pretje.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:52 schreef rooneyelst het volgende:
Ik ben ook nooit makkelijk met me verhinderen enz maar als ik af en teo de verhalen wel eens hoor vanaf de toernooileiding... vb: halve finale spelen en winnen en tijdens het drankje na afloop even na de leiding lopen en zeggen dat je de finale dag niet kan spelen en dus maar opgeeft.
Zou niet graag de planning willen maken van een toernooi!
Ik moet vanavondquote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:06 schreef Outlined het volgende:
maar met een 64 schema maak je het jezelf lastiger dan een 32 schema, bovendien moet je in het finaleweekend gewoon beschikbaar zijn. PUNT.
iets anders: ben ik blij dat ik uitgeloot ben deze week zeg, wat een kut weer.
Het is geen vervolgwedstrijd maar een wedstrijd in een ander onderdeel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:03 schreef Outlined het volgende:
De vervolgwedstrijd op dezelfde dag spelen is nooit fijn. Planners zouden dat zo veel mogelijk moeten zien te voorkomen met als meest extreme maatregel geen 64 schema's toestaan.
Ik moest toch wel gniffelenquote:geef gewoon een game volledig weg met 4 dubbele fouten in 1 game
Pfff...quote:
Ik stond een keer bij een vriend van mij te kijken die aan het dubbelen was.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:26 schreef Komakie het volgende:
Sta de hele tijd best aardig te serveren en geef gewoon een game volledig weg met 4 dubbele fouten in 1 game
waar moet ik op letten bij het profiel dan?quote:
Het visgraatprofiel wat die schoen heeft is volgens mij een all court profiel, maar dit weet ik niet zeker!quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:08 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
waar moet ik op letten bij het profiel dan?
dan weet ik waar ik op moet letten, want bij nader inzien vind ik adidas schoenen toch mooier![]()
en dat past ook beter bij de rest van mijn kleding
ja, visgraat profiel helpt op kunstgrasquote:Op zondag 29 augustus 2010 17:02 schreef Schunckelstar het volgende:
weet er iemand of deze schoenen (wilson trance vision) geschikt zijn voor een kunstgras baan?
heb er zelf totaal geen verstand van, en ben net begonnen met tennissen hier in het dorp bij de vereniging dus heb ik natuurlijk ook schoenen nodig![]()
er staat alleen geen info bij op die pagina
quote:Op zondag 29 augustus 2010 18:03 schreef Salamando het volgende:
[..]
Het visgraatprofiel wat die schoen heeft is volgens mij een all court profiel, maar dit weet ik niet zeker!
ok, bedankt!quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:09 schreef Outlined het volgende:
[..]
ja, visgraat profiel helpt op kunstgras
ach, ik zeg altijd maar zo, verlies in de dubbel doet maar half zo pijn als verlies in de enkel.quote:Op zondag 29 augustus 2010 20:18 schreef Nalbandian het volgende:
Vandaag weer eens een dubbelfinale verloren (de derde op rij), dit keer op een gravelbaan die op een hardcourt baan leek. Ik probeerde een keer te glijden, maar toen brak ik zo ongeveer alles in mijn lijf....o, wat heb ik staan vloeken op die baan. Tegenstanders speelden goed, maar toch hadden we hem eruit kunnen slepen.
Ik verloor inderdaad bijna mijn enkel op die grafbaanquote:Op zondag 29 augustus 2010 20:21 schreef Outlined het volgende:
[..]
ach, ik zeg altijd maar zo, verlies in de dubbel doet maar half zo pijn als verlies in de enkel.
Het is wel een beetje nerdie om zo detailistisch over de forehandgrip van Federer door te gaan, maar ik kwam op Youtube een video van FYB tegen over zijn forehandgrip.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 11:22 schreef Komakie het volgende:
Btw, over die forehand van Federer. Er zijn er meer niet eens
http://tt.tennis-warehouse.com/archive/index.php/t-19583.html
http://www.tennis-champ.c(...)tennis-grip-how-when
De semi-western, eastern, western grip en ergens tussen eastern en semi-western komen allemaal naar voren. Zullen we de laatste maar nemen dan
Sorry hoor, maar als je op 1:44 een eastern ziet, dan heb je duidelijk een ander beeld van een eastern greep dan ik.quote:Op maandag 6 september 2010 00:35 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Het is wel een beetje nerdie om zo detailistisch over de forehandgrip van Federer door te gaan, maar ik kwam op Youtube een video van FYB tegen over zijn forehandgrip.
Het definitieve bewijs: Hij speelt met een Easternforehandgrip!
Beetje tennisser knalt daar natuurlijk gewoon overheenquote:Op maandag 6 september 2010 12:26 schreef magik7777 het volgende:
Ingeschreven voor de parkkampioenschappen
HE5
HD5 (met mijn vaste maat)
HD6 (met een kameraad die 7 is op zijn pasje)
Door de beperkte deelname, word de HD5 en HD6 samengevoegd. Heb ik mijn vaste dubbelmaat moeten teleurstellen, omdat ik die andere kameraad het eerder beloofd had. Beetje jammer dat DIT jaar de uitgelezen mogelijkheid was om parkkampioen te worden in de dubbel, omdat het koppel dat de afgelopen vijf jaar gedomneerd had, nu niet meedoet. Moet ik met een 7, het opnemen tegen allemaal 5-en en 6-en. Terwijl ik met mijn vaste dubbelmaat waarschijnlijk de finale wel gehaald zou hebben (en misschien ook nog gewonnen zou hebben)
Ach ja, komend weekend gaat het los, 2 weken lang....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |