Aanvallend en agressief spelen, zodat je tegenstander in tijdnood komt door de snelheid en fouten gaat maken. Spinnen heeft vrij weinig effect op snelle banen. Spreiden is altijd goed!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:09 schreef Outlined het volgende:
Wat is nou een goede tactiek op tapijt? Spreiden? Vol in de aanval? Alles topspin?
Heb de omschakeling deze week ook moeten maken, is toch wel weer een verschil.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:09 schreef Outlined het volgende:
Wat is nou een goede tactiek op tapijt? Spreiden? Vol in de aanval? Alles topspin?
In ieder geval hoog tempo spelen en zorgen dat de tegenstander moet lopen. Als je eenmaal aan het lopen bent op tapijt wordt het moeilijk om de rally te winnen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:09 schreef Outlined het volgende:
Thanks!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:20 schreef Drassss het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005342968/index.html ( ook in het Engels ).
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002811827/index.html
Misschien iets? De eerste wilde ik eigenlijk al eerder, maar is er nog steeds niet van gekomen...
Ik heb wat verhalen gehoord dat het zo'n standaard Amerikaans verhaal is. Het meeste kwam al in de pers ( de boeiende stukken ).. Het is niet echt mijn ding, maar als je het bijvoorbeeld een held vind of wat dan ook kan het best interessant zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:38 schreef senswal het volgende:
[..]
Thanks!
En die van Agassi is die iets?
Lelijk winnen is onderhoudend en je kunt er zeker wat mee als je wedstrijden speelt. Staan leuke verhalen in en dingen die je kunt doen voor een wedstrijd om beter voorbereid te zijn en je tegenstander het moeilijker te maken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:20 schreef Drassss het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)005342968/index.html ( ook in het Engels ).
http://www.bol.com/nl/p/n(...)002811827/index.html
Misschien iets? De eerste wilde ik eigenlijk al eerder, maar is er nog steeds niet van gekomen...
Tja enkelband gescheurd, dat is niet zomaar helemaal over. Ik ben niet bij een fysio geweest, maar ik heb een kennis van me die zelf fysio is om tips gevraagd. Zodra ik kon hardlopen heb ik dat ook rustig gedaan om de doorbloeding te verbeteren en de spieren aan te sterken. En voor de rest die draaiing van de enkel waarbij het pijn doet zoveel mogelijk ontgaan. Langzaam maar zeker werd de pijn steeds minder en volgens mij heb ik nu wel lang genoeg gewacht met tennis en kan ik daar weer langzaam mee beginnenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:09 schreef senswal het volgende:
Oke ik ben er nog niet helemaal over uit welke ik neem, maar ik ga er zeer binnenkort een of enkele bestellen. Ik wil ze namelijk lezen tijdens het reizen op vakantie. Dus dan laat ik het nog wel weten!
2,5 maand herstel? Zat je bij de fysio of dat niet?
Ik had voor m'n armen (allebei gebroken) in totaal 8/9 weken nodig. Ik heb er nu alleen nog last van als ik een paar dagen niet heb getennist en vervolgens weer langer dan normaal ga tennissen.
Oja daar kan je idd lang last van hebben, en al helemaal als je te snel weer begint.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:00 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
Tja enkelband gescheurd, dat is niet zomaar helemaal over. Ik ben niet bij een fysio geweest, maar ik heb een kennis van me die zelf fysio is om tips gevraagd. Zodra ik kon hardlopen heb ik dat ook rustig gedaan om de doorbloeding te verbeteren en de spieren aan te sterken. En voor de rest die draaiing van de enkel waarbij het pijn doet zoveel mogelijk ontgaan. Langzaam maar zeker werd de pijn steeds minder en volgens mij heb ik nu wel lang genoeg gewacht met tennis en kan ik daar weer langzaam mee beginnen.
Gek maar omdat ik me er op had ingesteld dat ik niet kon spelen door de blessure, miste ik het tennissen ook niet echt. Ik denk dat als ik straks weer voor het eerst gespeeld heb en geen pijn meer voel, ik dan wel weer ontzettend veel zin heb om heel veel te tennissen.
Welk toernooi??quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:48 schreef Chriz2k het volgende:
Gewoon de als 2e geplaatste met 6-2 6-1 van de baan getikt. Eén van mijn beste wedstrijden ooit, winners vanuit alle posities, angstaanjagend.
Lelijk winnen lijkt me wel interessant. Binnenkort even bestellenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:57 schreef Komakie het volgende:
[..]
Lelijk winnen is onderhoudend en je kunt er zeker wat mee als je wedstrijden speelt. Staan leuke verhalen in en dingen die je kunt doen voor een wedstrijd om beter voorbereid te zijn en je tegenstander het moeilijker te maken.
Harde ballen is ook een aardig boek, maar heeft verder niets met tennis inhoudelijk te maken. Het gaat puur over Krajicek die zijn loopbaan doorloopt aan de hand van 10 andere bijzondere tennissers. Prima om te lezen, maar verwacht er geen goede tips & tricks van.
gaat het dan eindelijk wat met je worden dit seizoenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:48 schreef Chriz2k het volgende:
Gewoon de als 2e geplaatste met 6-2 6-1 van de baan getikt. Eén van mijn beste wedstrijden ooit, winners vanuit alle posities, angstaanjagend.
Leuk teamquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:28 schreef luckass het volgende:
Vandaag nog even getraind, bijna geen last meer van m'n schouder gelukkig.
Op naar de najaarscompetitie. Speel in een mixteam, ben benieuwd.
Als ik de finale weet te halen staat me waarschijnlijk weer iets leuks te wachten...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:26 schreef dekouwe het volgende:
[..]
gaat het dan eindelijk wat met je worden dit seizoen
Wow haha, dan ben ik wel het groentje. Succes daar man, kom je daarna nog terug op ons geweldige tennispark?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk teamwel een beetje oud, alleen koen is niet afgestudeerd :p maar zekers gezellig! Veel plezier :p
Ik geen najaars want ik ga morgen baar de vs! Ben benieuwd of ik daar ga tennissen, ga wel proberen
krijg je een stirptease van de clubbabe ?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:34 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Als ik de finale weet te halen staat me waarschijnlijk weer iets leuks te wachten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |