Nee niveaus lopen van 1 (beste) naar 9 (beginners)quote:Op woensdag 4 augustus 2010 00:28 schreef P.F. het volgende:
Nou talent denk ik niet, 8 is het hoogste niveau?
5,56 it is!quote:Op zondag 1 augustus 2010 16:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ben wel benieuwd naar m'n nieuwe rating trouwens.. Zal wel iets van 5,8/5,9 worden.
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef Outlined het volgende:
maar ja, mijn trainer zij dat spin ballen slaan kinderachtig was
Je trainer is dan een beetje dom...quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef Outlined het volgende:
Denk dat ik eindelijk door hebt hoe je spin slaat, het vlak waar je racket zich in beweegt moet en stuk verticaler op de baan staan dan normaal, probleem is nog dat de bal soms te weinig voorwaartse snelheid krijgt maar dat los ik ook wel op hoop ik
ontdekt in wedstrijden terwijl je dit eigenlijk tijdens de training wil leren, maar ja, mijn trainer zij dat spin ballen slaan kinderachtig was
Trainen doe je vooral voor de gezelligheid is zijn mening.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Je trainer is dan een beetje dom...
Je wilde toch spin leren? Daar is de training voor. Als je trainer dan zegt dat spinnen kinderachtig is vind ik hem dom. Hoe hoog hij ook heeft gestaan.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:02 schreef Outlined het volgende:
[..]
Trainen doe je vooral voor de gezelligheid is zijn mening.
Mijn beste trainer was een voormalig top 100 (nationaal) speler. Keek tenminste naar basic dingen als hoe je je racket vast hield.
Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:07 schreef Outlined het volgende:
Is spin ballen slaan essentieel en het hoogst haalbare? daar kan je over discusieren maar ik zie in de lage regionen veel spelers die eigenlijk maar één dingen kunnen. Zodra hun tegenstander iets verandert zijn ze de klos. Als je in plaats van die vlakke risicovolle knallen ook nog spin kan slaan is dat mooi genomen, vind ik dan he.
Een Westerngrip is niet noodzakelijk om topspin te slaan. Federer slaat zijn forehand met een grip die tussen eastern en semi-western zit. Toch zit er genoeg topspin in. Een westerngrip maakt het wel makkelijker om topspin te slaan, maar is weer onhandiger bij lage ballen en slice.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.
Daarnaast kun je veel makkelijker een bal in slaan. Je kunt een bal hoger over het net slaan met meer snelheid zonder dat hij uit gaat.
Federer slaat semi-western. Ook een prima greep om topspin mee te slaan, maar om aan te leren is het makkelijker om helemaal western te gaan. Voor het gevoel. Je kunt dan altijd later nog iets terug.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:05 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Een Westerngrip is niet noodzakelijk om topspin te slaan. Federer slaat zijn forehand met een grip die tussen eastern en semi-western zit. Toch zit er genoeg topspin in. Een westerngrip maakt het wel makkelijker om topspin te slaan, maar is weer onhandiger bij lage ballen en slice.
N.B.
Ik denk dat die trainer niet bedoelde dat spin kinderachtig is, maar waarschijnlijk doelde hij op moonballen. Sommigen halen dat door elkaar.
super, thanks, dit is nieuw voor mij, kan jij soms niet mijn tennisleraar zijnquote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:15 schreef Komakie het volgende:
[..]
Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.
Daarnaast kun je veel makkelijker een bal in slaan. Je kunt een bal hoger over het net slaan met meer snelheid zonder dat hij uit gaat.
Ik speel semi-western. Dus tussen continental en western in. In dat plaatje hebben ze trouwens western wel iets extreem aangegeven.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:23 schreef Outlined het volgende:
[..]
super, thanks, dit is nieuw voor mij, kan jij soms niet mijn tennisleraar zijn
[ afbeelding ]
ik begon dus met continental, dat is echt moeilijk tennissen kan ik je vertellen. Speel nu met een eastern forehand en dat bevalt een stuk beter. Wanneer ik weer tegenstanders krijg die mij met hoge trage ballen het leven zuur maken zal ik eens western proberen.
Als ik de video's bekijk vind ik de Forehand van Federer toch meer Eastern dan Semi-western.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:02 schreef Komakie het volgende:
[..]
Federer slaat semi-western. Ook een prima greep om topspin mee te slaan, maar om aan te leren is het makkelijker om helemaal western te gaan. Voor het gevoel. Je kunt dan altijd later nog iets terug.
Ik heb vroeger ook western gespeeld. Alleen toen ik steeds beter ging tennissen en steeds meer snelheid in mijn slag ging ontwikkelen was het op een gegeven moment effectiever om semi te gaan. Daarnaast ging ik minder open staan bij het spelen (voeten dus naast elkaar ipv de een voor de ander) en met western spelen kan het bijna niet anders dan dat je uit een open stand speelt aangezien je anders de bal niet ver genoeg voor je kunt raken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 00:01 schreef VadeRetro het volgende:
[..]
Als ik de video's bekijk vind ik de Forehand van Federer toch meer Eastern dan Semi-western.
Verder schrijf je in je laatste bericht dat je zelf Semi-Western speelt. Dus niet Full-Western.
Waarom adviseer je dan om voor het gevoel helemaal western te gaan waarna je later iets terug kunt gaan?
Volledig western gaan is voor het gevoel juist heel onnatuurlijk. Je slaat in het begin alles in het net.
Wat is er tegen om je grip iets meer in de richting van western te verschuiven om op die manier iets meer topspin te ontwikkelen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |