abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84837371
Nou talent denk ik niet, 8 is het hoogste niveau?
pi_84837694
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:28 schreef P.F. het volgende:
Nou talent denk ik niet, 8 is het hoogste niveau?
Nee niveaus lopen van 1 (beste) naar 9 (beginners) :P.
Met talent bedoel ik: enig balgevoel :P.
pi_84837799
Haha, nou ben heel benieuwd, hele uitdaging! Begint helaas pas volgende maand..
  woensdag 4 augustus 2010 @ 08:28:47 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84841941
Als je een bal over het net krijgt en een service in kan slaan kun je eigenlijk al een wedstrijd spelen. Er zijn wedstrijden voor elk niveau dus dat is niet zo'n probleem. :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_84845836
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 16:13 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ben wel benieuwd naar m'n nieuwe rating trouwens.. Zal wel iets van 5,8/5,9 worden.
5,56 it is! :o

Over twee weken toernooitje in de DD6. :)
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:34:59 #156
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84845862
Denk dat ik eindelijk door hebt hoe je spin slaat, het vlak waar je racket zich in beweegt moet en stuk verticaler op de baan staan dan normaal, probleem is nog dat de bal soms te weinig voorwaartse snelheid krijgt maar dat los ik ook wel op hoop ik

ontdekt in wedstrijden terwijl je dit eigenlijk tijdens de training wil leren :') , maar ja, mijn trainer zij dat spin ballen slaan kinderachtig was :N
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_84846090
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef Outlined het volgende:
maar ja, mijn trainer zij dat spin ballen slaan kinderachtig was :N
_O-!
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:49:04 #158
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84846344
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:34 schreef Outlined het volgende:
Denk dat ik eindelijk door hebt hoe je spin slaat, het vlak waar je racket zich in beweegt moet en stuk verticaler op de baan staan dan normaal, probleem is nog dat de bal soms te weinig voorwaartse snelheid krijgt maar dat los ik ook wel op hoop ik

ontdekt in wedstrijden terwijl je dit eigenlijk tijdens de training wil leren :') , maar ja, mijn trainer zij dat spin ballen slaan kinderachtig was :N
Je trainer is dan een beetje dom...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:02:18 #159
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84846776
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je trainer is dan een beetje dom...
Trainen doe je vooral voor de gezelligheid is zijn mening.

Mijn beste trainer was een voormalig top 100 (nationaal) speler. Keek tenminste naar basic dingen als hoe je je racket vast hield. Heeft me ook 3 jaar gekost om straight te krijgen. Ik vond sommige wedstrijden in de 8 al zo zwaar, JA als je je stick verkeert vasthoud wel ja.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:03:18 #160
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84846807
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:02 schreef Outlined het volgende:

[..]

Trainen doe je vooral voor de gezelligheid is zijn mening.

Mijn beste trainer was een voormalig top 100 (nationaal) speler. Keek tenminste naar basic dingen als hoe je je racket vast hield.
Je wilde toch spin leren? Daar is de training voor. Als je trainer dan zegt dat spinnen kinderachtig is vind ik hem dom. Hoe hoog hij ook heeft gestaan.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:03:49 #161
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84846823
Nee dat was een andere trainer, ik heb er meerdere gehad
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:07:23 #162
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84846940
Is spin ballen slaan essentieel en het hoogst haalbare? daar kan je over discusieren maar ik zie in de lage regionen veel spelers die eigenlijk maar één dingen kunnen. Zodra hun tegenstander iets verandert zijn ze de klos. Als je in plaats van die vlakke risicovolle knallen ook nog spin kan slaan is dat mooi genomen, vind ik dan he.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 12:15:09 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84847150
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:07 schreef Outlined het volgende:
Is spin ballen slaan essentieel en het hoogst haalbare? daar kan je over discusieren maar ik zie in de lage regionen veel spelers die eigenlijk maar één dingen kunnen. Zodra hun tegenstander iets verandert zijn ze de klos. Als je in plaats van die vlakke risicovolle knallen ook nog spin kan slaan is dat mooi genomen, vind ik dan he.
Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.
Daarnaast kun je veel makkelijker een bal in slaan. Je kunt een bal hoger over het net slaan met meer snelheid zonder dat hij uit gaat.
pi_84857111
Hier gaat het ook wel lekker. Eindejaarsrating enkel 2009 8,5667 actuele rating 5,6nogwat. Ik heb nog geen toernooi (in de 6) gespeeld waar ik niet minimaal de halve finale heb gehaald (dit jaar 5 toernooien gespeeld). Toch maar eens in de 5 gaan inschrijven :P
pi_84859275
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

Spinballen zijn niet essentieel en ook niet het hoogst haalbare, maar het is wel verrekte handig. Je hebt sowieso een veel grotere range. Met een Western greep kun je ballen hoger nemen en dan hard weg slaan en vanuit dezelfde greep ook ballen spinnen als dat nodig is. Met een eastern of continental greep is dat veel moeilijker.
Daarnaast kun je veel makkelijker een bal in slaan. Je kunt een bal hoger over het net slaan met meer snelheid zonder dat hij uit gaat.
Een Westerngrip is niet noodzakelijk om topspin te slaan. Federer slaat zijn forehand met een grip die tussen eastern en semi-western zit. Toch zit er genoeg topspin in. Een westerngrip maakt het wel makkelijker om topspin te slaan, maar is weer onhandiger bij lage ballen en slice.

N.B.
Ik denk dat die trainer niet bedoelde dat spin kinderachtig is, maar waarschijnlijk doelde hij op moonballen. Sommigen halen dat door elkaar.
  woensdag 4 augustus 2010 @ 19:02:37 #166
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84863174
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:05 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Een Westerngrip is niet noodzakelijk om topspin te slaan. Federer slaat zijn forehand met een grip die tussen eastern en semi-western zit. Toch zit er genoeg topspin in. Een westerngrip maakt het wel makkelijker om topspin te slaan, maar is weer onhandiger bij lage ballen en slice.

N.B.
Ik denk dat die trainer niet bedoelde dat spin kinderachtig is, maar waarschijnlijk doelde hij op moonballen. Sommigen halen dat door elkaar.
Federer slaat semi-western. Ook een prima greep om topspin mee te slaan, maar om aan te leren is het makkelijker om helemaal western te gaan. Voor het gevoel. Je kunt dan altijd later nog iets terug.

Dan nog zijn pro's geen maatstaaf.
Die slaan op een manier die jij nooit zult beheersen. Gebruiken bijvoorbeeld heel erg een wristsnap. Iets wat veel 3 spelers nog niet eens fatsoenlijk kunnen. Daarmee kun je zoveel snelheid meegeven en daarnaast ook nog eens veel spin zonder extreme grip. Alleen wordt je raakzone heel klein en is het dus voor recreatieve spelers niet geschikt.

Hier is het mooi te zien. Alleen de 3de forehand heeft het niet echt.

woensdag 4 augustus 2010 @ 19:23:14 #167
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84864068
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 12:15 schreef Komakie het volgende:

[..]

super, thanks, dit is nieuw voor mij, kan jij soms niet mijn tennisleraar zijn :D

ik begon dus met continental, dat is echt moeilijk tennissen kan ik je vertellen. Speel nu met een eastern forehand en dat bevalt een stuk beter. Wanneer ik weer tegenstanders krijg die mij met hoge trage ballen het leven zuur maken zal ik eens western proberen.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 00:46:35 #168
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84879701
paar jaar geleden last van, ik wilde lekker DSS punten scoren, echter alle spelers met een goed DSS lieten zich er vrij snel uitslaan. Win je zo'n toernooi maar scoor je nauwelijks DSS. Soms verloor je in de (halve) finale en had je dus DSS technisch gezien een negatief toernooi gedraaid. BALEN, zeker als je hoopt 1 DSS punt sterker te worden. Ik hen dus een jaar gehad dat mij dit iets te vaak overkwam.
  donderdag 5 augustus 2010 @ 08:22:43 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84883737
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:23 schreef Outlined het volgende:

[..]

super, thanks, dit is nieuw voor mij, kan jij soms niet mijn tennisleraar zijn :D

[ afbeelding ]

ik begon dus met continental, dat is echt moeilijk tennissen kan ik je vertellen. Speel nu met een eastern forehand en dat bevalt een stuk beter. Wanneer ik weer tegenstanders krijg die mij met hoge trage ballen het leven zuur maken zal ik eens western proberen.
Ik speel semi-western. Dus tussen continental en western in. In dat plaatje hebben ze trouwens western wel iets extreem aangegeven.

Ik wil je best les geven, maar daar zit wel een prijskaartje aan. Zwart uiteraard :P
pi_84918171
Nou, ik heb vandaag mijn inner demons weten te temmen :').

6-1 5-3* voor, niets aan de hand, gewoon een goede wedstrijd. Maar toen! Matchpoint gemist, op love gebroken, *5-6 achter en er nog een tie-break uit weten te slepen, in die tie-break van 3-0 naar 5-1, naar 5-4, naar 6-4, naar 7-9 :'). In de derde set gelijk 0-2 achter, maar gelukkig op de een of andere manier nog met 6-3 weten te winnen.

Nu tegen een of andere gozer die 2,8 staat, dus dat wordt pittig.
pi_84919025
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

Federer slaat semi-western. Ook een prima greep om topspin mee te slaan, maar om aan te leren is het makkelijker om helemaal western te gaan. Voor het gevoel. Je kunt dan altijd later nog iets terug.
Als ik de video's bekijk vind ik de Forehand van Federer toch meer Eastern dan Semi-western.

Verder schrijf je in je laatste bericht dat je zelf Semi-Western speelt. Dus niet Full-Western.
Waarom adviseer je dan om voor het gevoel helemaal western te gaan waarna je later iets terug kunt gaan?

Volledig western gaan is voor het gevoel juist heel onnatuurlijk. Je slaat in het begin alles in het net.
Wat is er tegen om je grip iets meer in de richting van western te verschuiven om op die manier iets meer topspin te ontwikkelen?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 11:22:24 #172
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_84930447
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 00:01 schreef VadeRetro het volgende:

[..]

Als ik de video's bekijk vind ik de Forehand van Federer toch meer Eastern dan Semi-western.

Verder schrijf je in je laatste bericht dat je zelf Semi-Western speelt. Dus niet Full-Western.
Waarom adviseer je dan om voor het gevoel helemaal western te gaan waarna je later iets terug kunt gaan?

Volledig western gaan is voor het gevoel juist heel onnatuurlijk. Je slaat in het begin alles in het net.
Wat is er tegen om je grip iets meer in de richting van western te verschuiven om op die manier iets meer topspin te ontwikkelen?
Ik heb vroeger ook western gespeeld. Alleen toen ik steeds beter ging tennissen en steeds meer snelheid in mijn slag ging ontwikkelen was het op een gegeven moment effectiever om semi te gaan. Daarnaast ging ik minder open staan bij het spelen (voeten dus naast elkaar ipv de een voor de ander) en met western spelen kan het bijna niet anders dan dat je uit een open stand speelt aangezien je anders de bal niet ver genoeg voor je kunt raken.

Volledig western hoeft helemaal niet zo te zijn dat je alles in het net slaat. Ik geef altijd een paar trainingen per jaar waarin ze alleen met spin mogen slaan en, wanneer goed uitgelegd gaat het bijna altijd ineens goed.

Wanneer is iets onnatuurlijk? topspin met een continental if een eastern greep is ook niet natuurlijk. Je beweegt je racket veel meer naar boven dan bij western, waardoor je veel minder makkelijk spin in de bal krijgt en hem ook nog met vaart over het net kunt spelen.

Op het moment dat je western probeert voel je heel erg de spin. Tennissen is voelen. Zeker met training. Doe het extreem en je voelt wat er gebeurd. Doe het steeds een klein beetje en je voelt het veel minder goed waardoor het resultaat onduidelijker is. 1 van de eerste lessen bij de opleiding.

Btw, over die forehand van Federer. Er zijn er meer niet eens :D
http://tt.tennis-warehouse.com/archive/index.php/t-19583.html

http://www.tennis-champ.c(...)tennis-grip-how-when

De semi-western, eastern, western grip en ergens tussen eastern en semi-western komen allemaal naar voren. Zullen we de laatste maar nemen dan :P
pi_84976948
Gisteren kwartfinale HD6 gewonnen :-)
vanavond in de halve finale tegen de 1e geplaatste. Kijk ik eventjes naar de tegenstander staat die ene gozer wel is waar met een andere partner inmiddels ook in de HD5 finale.
Zijn actuele rating is voor het toernooi 5.0 en de jongen waarmee hij in de HD6 speelt is ook een 5.1 actueel vind het vrij kansloos ( zijn gasten van rond de 25, mijn leeftijd ) dan schrijf je je zelf toch niet meer in de 6 maar goed.. heb niks te verliezen dus gaan gewoon vol knallen!
sudo is powerrrr
pi_84977641
Regen :r! Zo kut om de halve finale van je thuistoernooi te moeten afwerken in een sfeerloos halletje, vooral als het ook nog eens je minste ondergrond is.

6-3 7-6 verloren, maar opzich niet verkeerd gespeeld. Tegen zo'n gast moet je gewoon 90% van je ballen hard en diep slaan, anders word je er keihard afgemept, maar dat is totaal mijn speelstijl niet. Natuurlijk wel superagressief gespeeld voor mijn doen, maar daarbij maak ik enorm veel fouten. Vanaf 3-6 *1-4 nog een zieke comeback gemaakt naar 4-4* 30-0, een matchpoint weggeaced op 4-5, maar het mocht helaas niet baten...
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 16:44:36 #175
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_84977973
Speelde je op tapijt ?

Verder heel herkenbaar allemaal. Spelen in zo'n hal is vaak kil. Presteer er zelf vaak ook niet goed.

[ Bericht 71% gewijzigd door Outlined op 07-08-2010 16:51:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')