Ja precies, daar wou ik het ook es effe over hebben. Lijkt me niet echt nodig zo. Of anders weet ik nog wel dertigduizend links die erin kunnen. Alsof sowieso OOIT iemand erop klikt. Wmb kan heel die sectie er wel uit eigenlijk.quote:
quote:
Misschien een idee om 'm te beperken tot de iets meer bijzondere dingen? Die link naar Monaco heb ik bijvoorbeeld wel eens aangeklikt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, daar wou ik het ook es effe over hebben. Lijkt me niet echt nodig zo. Of anders weet ik nog wel dertigduizend links die erin kunnen. Alsof sowieso OOIT iemand erop klikt. Wmb kan heel die sectie er wel uit eigenlijk.
Is wat voor te zeggen op zich, maar ook die lijst zal steeds langer worden. En waar leg je dan de grens? Maar wat Greavy nou doet gaat nergens over natuurlijkquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien een idee om 'm te beperken tot de iets meer bijzondere dingen? Die link naar Monaco heb ik bijvoorbeeld wel eens aangeklikt.
Ik zou zeggen, alles wat je niet gauw-even op een vrije dag zelf kan bekijken.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is wat voor te zeggen op zich, maar ook die lijst zal steeds langer worden. En waar leg je dan de grens? Maar wat Greavy nou doet gaat nergens over natuurlijk
Ver buitenland kan (dus niet ff dagje NRW of België of zo, want daar heb ik er ook wel honderd van). Of meerdaags buitenland.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, alles wat je niet gauw-even op een vrije dag zelf kan bekijken.
Dan hou je dus de dingen over die ver weg in het buitenland liggen, en bijvoorbeeld het verslagje over Harlingen Haven.
Vertel eens wat meer, wat vond je zo bijzonder?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:43 schreef Dionysiou het volgende:
Vorige week voor het eerst in een koploper gezeten, wat een ding zeg.
You're right, maar ik heb de eerste 2 reports er niet ingezet, had een ander gedaan. Ik dacht, laat ik de vervolg delen er ook bijzetten.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ver buitenland kan (dus niet ff dagje NRW of België of zo, want daar heb ik er ook wel honderd van). Of meerdaags buitenland.
Met idd ruimte voor voortgangsinspecties aan langdurige infra-werken. Uitvoerige verslagen daarvan voegen ook echt wat toe. Maar alle hobbyrondjes met kruidvatkaartjes van iedereen dat zijn er misschien wel duizend per jaar. Dat is echt onzin.
Kan je dat ergens vinden? Hoeveel het oplevert? Of verlies maakt?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Die lijn is zelfs verreweg de meest verliesgevende van het land. Voor elke 100 euro die die lijn kost, brengt ie 8 euro op. Elke andere kansloze lijn zit toch wel boven de 25.
Ik had daar ooit een documentje van zien langskomen ja, en ik bewaar altijd alles, alleen waar..?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 20:34 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Kan je dat ergens vinden? Hoeveel het oplevert? Of verlies maakt?
Ik vraag me het vooral af van de merwedelingelijn.
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien een idee om 'm te beperken tot de iets meer bijzondere dingen? Die link naar Monaco heb ik bijvoorbeeld wel eens aangeklikt.
Berlijnse Ü-Bahnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:08 schreef dennistd het volgende:
Niet helemaal het juiste topic, maar ik wou hem toch graag met jullie delen:
[ afbeelding ]
Afgelopen week was ik in Berlijn en daar kwamen toevallig deze twee U-Bahn-stellen uit 1929 langs.
Foto's van treinen op Hbf volgen later vanavond
Moet je bij Greavy zijnquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:09 schreef gateway het volgende:
uit de op: " Welkom in alweer deel 224 van deze succesvolle reeks. "
dit is toch echt 228
Oepsquote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:09 schreef gateway het volgende:
uit de op: " Welkom in alweer deel 224 van deze succesvolle reeks. "
dit is toch echt 228
Maar zo is-tie wel beter, met dat lijstje met tripreports enzo toch?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je bij Greavy zijndie heeft zichzelf tot OP-baas gekroond zo'n beetje
Zeker!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Berlijnse Ü-Bahn
Sowieso is het railvervoer in en rondom Berlijn errug gaaf.
Klopt dus niks van, Kruidvatkaartje is gewoon geldig tot de grens. Tot de Duitse grens tenminste daar heb ik het laatst zo gedaan (Kruidvatkaartje + alleen in Duitsland geldige interrail, geen enkel probleem).quote:Voor reizen naar het buitenland is je dagkaart geldig tot en met het laatste station voor de grens. Vanaf het betreffende station moet de volledige prijs voor een kaartje betaald worden, dus inclusief het Nederlandse traject tot aan de grens.
Dat zijn van die dingen die niemand precies weet, en waarvan de betreffende HC het laatste woord heeft. We hebben hier gewoon geen zin in eindeloos gezeik over die paar dubbeltjes,quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:26 schreef ReisT het volgende:
Waar komt dit geleuter in de OP eigenlijk vandaan?
[..]
Klopt dus niks van, Kruidvatkaartje is gewoon geldig tot de grens. Tot de Duitse grens tenminste daar heb ik het laatst zo gedaan (Kruidvatkaartje + alleen in Duitsland geldige interrail, geen enkel probleem).
Het uiterlijk en natuurlijk de 'kop' echt tof!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer, wat vond je zo bijzonder?
Nou vrienden, over welk mat gaat dit precies?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:56 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Het uiterlijk en natuurlijk de 'kop' echt tof!
En de trein trekt ook redelijk snel op. Beter dan een stoptrein.. enig minpuntje is dat je wel minder ruimte hebt. Maar het is wel gezelliger en die banken zitten lekker!
Dat geleuter komt van mij en heb ik zo geschreven met het oog op de stations Roosendaal en Maastricht. Er waren ooit plannen om van beide stations "Belgische stations" te maken, waardoor elke meter spoor tot de grens ook onder het Belgische tarief valt en Nederlandse kaartjes er dus niet geldig zijn. Verder wat Flash zegt.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:26 schreef ReisT het volgende:
Waar komt dit geleuter in de OP eigenlijk vandaan?
[..]
Klopt dus niks van, Kruidvatkaartje is gewoon geldig tot de grens. Tot de Duitse grens tenminste daar heb ik het laatst zo gedaan (Kruidvatkaartje + alleen in Duitsland geldige interrail, geen enkel probleem).
Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou vrienden, over welk mat gaat dit precies?
Gezellig, banken zitten lekker: Een niet gemoderniseerde ICM in een vis-a-vis opstelling
Minder ruimte dan in een stoptrein? Welke stoptrein?
quote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Maak eens gewoon wat paints van wat jij onder stoptrein en intercity verstaat![]()
Ah ICM* is geen Intercityquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:04 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Teveel gecompliceerde vragen voor iemand die er geen verstand van hebt!
De ruimte die je hebt in een koploper is gewoon minder dan een stoptrein en intercity (beenruimte).
Types/modelnummers/ hoef je niet te vragen, dat heb/weet ik niet.
Uit vorig topic maar ik was even weg, niet zover als Duvel maar wel zonnig en lekker warm.quote:Op zondag 9 mei 2010 15:25 schreef greavy het volgende:
Ik heb al een andere oplossing:
Naar Leer heb ik mijn kaartje al.
[..]
Alleen Bad-Bentheim - Hengelo nog een kaartje kopen. Wat is verstandiger, uit de automaat of bij NS HiSpeed 1 kopen voor ¤8,40 ?
quote:Arnhem-Winterswijk
Woensdag 12 Mei 09:02
Oorzaak
Tussen Wehl en Winterswijk rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Reisadvies
Reizigers tussen Arnhem en Winterswijk kunnen omreizen via Zutphen.
Ze hebben daar al zoveel voor hun kiezen gehad ...quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Kun je wel zeggen ja... Arme mensen die op dat lijntje moeten rijden.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtmlquote:Naar porno kijken, vrouwen ambeteren, sterke drank en tijdens de uren pooier spelen: het leven zoals het blijkbaar is in controlekamer van het spoor
Ontslag op staande voet en een lange straf wegens het in gevaar brengen van de veiligheid als ik het zo lees.quote:Op woensdag 12 mei 2010 09:44 schreef De_Hertog het volgende:
Ondertussen in Belgie..
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)s-Brussel-Zuid.dhtml
Wat een slechte TVPquote:Op dinsdag 11 mei 2010 22:01 schreef dennistd het volgende:
Zo, Tijd Voor Plaatjes:
[ afbeelding ]
101 043
Met de intercity naar Schiphol, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
112 103
Met de RegionalExpress naar Frankfurt aan de Oder, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
143 569
Met de AirportExpress naar Berlin Schönefeld, te Berlin Hbf
[ afbeelding ]
478 601
Werktreinloc van de S-Bahn Berlijn, te Berlijn Hbf
[ afbeelding ]
186 130
Met leeg mat van de Berlin-Warszawa-Express, te Berlijn Hbf
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 21:01 schreef James1988 het volgende:Berlijnse Ü-Bahn![]()
'U-Bahn' zonder umlaut dus. Staat voor 'Untergrundbahn'quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Dat had Londen ook al langer. In de buitenwijken reden al delen bovengronds.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:16 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Waar staat de Ü voor dan? Übergrund?
Hebben ze in London sinds een paar jaar wel: naast London Underground ook London Overground.
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:40 schreef BastiaanL het volgende:
Nee, met London Overground bedoel ik niet een metrolijn die bovengronds rijdt. Het is een netwerk van normale spoorlijnen die sinds enkele jaren aan het stedelijke OV-netwerk van London zijn toegevoegd (daarvoor was dat niet zo). Om in het rijtje van het Londense OV te passen, was de naam "Overground" naast de al bestaande Underground wel zo voor de hand liggend.
Dat dacht ik uit je 'nee' op te maken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:49 schreef BastiaanL het volgende:
Waar beweer ik dan dat dat niet zo is?
Ah ok, dacht dat je op Ascendency's opmerking dat s-bahn en u-bahn verschillende dingen waren reageerdequote:Op woensdag 12 mei 2010 11:53 schreef BastiaanL het volgende:
Met "Nee" bedoelde ik dat Overground niet hetzelfde is als een Underground-lijn die een stukje bovengronds rijdt
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:47 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, dat is met de S-bahn toch ook? De s-bahnen is een stadsspoornetwerk, de u-bahn is de metro. Beide rijden gedeeltelijk ondergronds en gedeeltelijk bovengronds. Het voornaamste verschil is dat de s-bahn al veel ouder is.
Ja, dat is ongeveer wat ik impliciet bedoelde met stadsspoor en metroquote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Er is een veel wezenlijker verschil tussen U en S bahn. S-bahn heeft een veel grotere afstand tussen stations en het mat zal doorgaans ook anders zijn.
Naja, het gaat weer lekker daarquote:Doetinchem - Wehl; sectiestoring vanaf plm. 7.15, duurt nog voort tot tenminste 14.00 uur.
Winterswijk - Aalten; systeemstoring (?) vanaf plm. 7.30, inmiddels opgelost.
Noem dan eens wat Overground-lijnen (behalve de East London Line) die zijn ontstaan door het ombouwen van metrolijnen?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:14 schreef Ascendancy het volgende:
De overground in Londen is overigens gewoon het ombouwen van metrolijnen.
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?quote:Wel is in bijvoorbeeld Keulen de S en U bahn bijna hetzelfde.
Ik zag het staan vanochtend jaquote:
Ik denk dat hij bedoeld dat de Keulse U-Bahn en Strassenbahn (=Tram) bijna hetzelfde is. Dat kan ik na afgelopen weekend wel beamen namelijk.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:33 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Onzin! De Keulse S-Bahn zijn in feite treinen (BR 143 + x-Wagen, treinstellen BR 423, etc.), de U-Bahn is soort tussenvorm tussen tram en metro. Hoe kun je beweren dat ze bijna hetzelfde zijn?![]()
Lees hier meer (De Gelderlander)quote:Arnhem-Winterswijk: Provincie overweegt schadeclaim bij ProRail
DOETINCHEM - De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren overweegt een schadeclaim in te dienen bij spoorbeheerder Prorail voor de aanhoudende storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk. Ze gaat daarvoor in overleg met haar juridisch adviseurs.
De gedeputeerde is 'bijzonder ontstemd' over de storingen. Op donderdag 6 mei sloot ProRail de tweeëneenhalf jaar durende werkzaamheden aan de lijn af. Daardoor zou het aantal storingen en de daarmee gepaard gaande vertragingen worden verminderd.
In de routes waar die stellen zouden moeten gaan zijn niet volledig HSL, zitten ook zat stukken gewone spoorlijnen tussen. Logisch dus dat er ook testritten op het gewone net nodig zijn (tussen Helmond en Venlo is een veelgebruikt testtraject). Alleen zou je denken dat er toch zo wel een keer genoeg testen zijn geweest? Wat valt er nou nog te testen na tientallen testritten.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:49 schreef V2 het volgende:
Okay, intrigerend. Waarom rijdt ie nou weer op dit traject een proefrit? Die V250 gaat toch alleen A'dam-R'dam etc doen, over de HSL?
Jij snapt hetquote:Op woensdag 12 mei 2010 15:57 schreef Stefanovic83 het volgende:
Duss... als men een traject 'meteen' opengooit ipv maanden testen, en het vervolgens 10x per dag in storing ligt is het niet goed.
En als men wel (in dit geval een treinstel) tot in den treure test is het ook niet goed?
Op zich is dat wel een leuke om te doen - maar dan met de trein. Met Thalys van Brussel naar Parijs, met Eurostar naar Londen, met Eurostar terug naar Brussel en uiteindelijk weer huiswaarts.quote:Join us as we get in training for London 2012
We’ve just been announced as an Official Provider to the London 2012 Olympic Games. We’re thrilled to be taking part, bringing London and the Continent closer than ever before for this
once-in-a-lifetime experience.
To get into the spirit early we’re holding a truly unique international sporting event of our own:
the Eurostar Tri-City-Athlon.
The first ever triathlon event to be held across three cities in one day will take place on
14 September 2010, with a swim in Paris, bike in Brussels and run in London.
En daar komen ze ook vaak mee naar Nederland, ze rijden alleen nooit verder dan Venlo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:51 schreef James1988 het volgende:Ik weet eigenlijk niet eens of Railion DB Schenker met Traxx'en naar Nederland komt, ik zie voornamelijk EuroSprinters van hun voorbijkomen in NL. DB Schenker heeft echter wel Traxx'en.
Sja, waarom kan dat dan niet met die Eurobahn-Flirts denk je danquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef ReisT het volgende:
[..]
En daar komen ze ook vaak mee naar Nederland, ze rijden alleen nooit verder dan Venlo.
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinenquote:Op woensdag 12 mei 2010 21:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kijfhoek wordt toch niet alleen voor de Betuwelijn gebruikt?
Dat is omdat ze naar de havens in Rotterdam gaan, en dat gaat volgens mij ivm rangeren via de kijfhoekquote:Veel goederentreinen die wij op pad sturen uit Leeuwarden en Veendam gaan ook naar Kijfhoek.
De ICE wordt pas leuk tussen Keulen en Frankfurt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Morgen met de ICE(naar Dusseldorf, vliegtuig pakken naar Thailand
)
Daarom stelde ik mijn vermoeden ook in de vragende vorm. Ik ken het daar niet zo goed.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinen
Er gaan er toch zeker ook gewoon via venlo.quote:Op woensdag 12 mei 2010 22:33 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij in Groningen zit en niet in Rotterdam, dan hadden we straks de hele lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst vol met goederentreinen
[..]
Dat is omdat ze naar de havens in Rotterdam gaan, en dat gaat volgens mij ivm rangeren via de kijfhoek
Rijdt proefritten op de Betuweroute.quote:Op woensdag 12 mei 2010 18:40 schreef James1988 het volgende:
Zojuist heb ik een NS Hispeed-Traxx zien staan op het Kijfhoek-rangeerterrein, volgens mij de 186-115 maar dit weet ik niet zeker. Ik vind dit wel enigszins opvallend, aangezien Kijfhoek voornamelijk/uitsluitend wordt gebruikt door goederentreinen die de Betuweroute gebruiken. Wat doet die reizigers-Traxx daar dan?
Ik weet zeker dat het een Hispeed-Traxx is en geen Railion-Traxx o.i.d.: andere kleur rood, en er stond "NL HSA" op de zijkant.
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTEquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:51 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom stelde ik mijn vermoeden ook in de vragende vorm. Ik ken het daar niet zo goed.
Neemt niet weg dat ik ook wel weer naar Thailand wilquote:Op woensdag 12 mei 2010 22:19 schreef Stefanovic83 het volgende:
Morgen met de ICE(naar Dusseldorf, vliegtuig pakken naar Thailand
)
Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.quote:Op woensdag 12 mei 2010 23:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik bedoelde het meer dat jij de naam betuwelijn gebruikt, en dat is dus de lijn Dordrecht-Geldermalsen-Tiel-Elst. Het goederenspoor langs de A15 is de BetuweROUTE
Super, dank je voor de info!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:15 schreef BastiaanL het volgende:
Leuk land hoor, dat Engeland![]()
PS:
De bovenste is een Class 158 "Express Sprinter", gebouwd door BREL Derby, in dienst bij Northern Rail.
De onderste is een Class 185 "Desiro UK", gebouwd door Siemens, in dienst bij First Transpennine Express.
Dubbeldeks ICEquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:21 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh. Ik hoor de helft van de tijd "Betuwelijn" i.p.v. "Betuweroute" in de media enzo, dus in de volksmond is dat gewoon allebei die goederenlijn. Bedankt voor je correctie, maar het is wel een beetje muggenzifterij.
(Voorbeeldje: http://www.trouw.nl/nieuw(...)al_te_bloeien__.html , daar gebruiken ze het ook door elkaar)
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 14:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kijk, dat de media alles maar klokje-klepeltje aan elkaar wauwelen is erg genoeg. Als prorailers zelf het gaan bestempelen als "muggenzifterij" dan constateer ik dat een treindienstleider zijn werk niet serieus neemt en dan is simpelweg de veiligheid van treinpassagiers in gevaar.
Ik zag hem vanochtend ook bij Delft.quote:Op donderdag 13 mei 2010 09:18 schreef greavy het volgende:
stoomloc van de SSN 01-1075 rijdt met minimaal -20.
Om 9:07 door Alkmaar ri. Hoorn voor Westfriesland onder stoom
Mooi!quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:34 schreef BastiaanL het volgende:
Bombardier heeft een opdracht binnen gesleept om 50 achtdelige en 9 vierdelige dubbeldekstreinstellen voor 200 km/u genaamd "Twindexx" te leveren aan de SBB. De achtdelige komen zowel in een IC- als in IR-uitvoering, de vierdelige alleen in een IR-uitvoering. Het verschil tussen IC en IR is in ieder geval dat de IC-uitvoering een restauratierijtuig heeft en de IR-uitvoering niet.
[ afbeelding ]
Meer foto's hier
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Excuse me? Ik wist niet dat er blijkbaar, volgens de enge definities, een verschil bestaat tussen de Betuweroute en de Betuwelijn en ik ben, blijkens de vele berichten in de media waarin deze termen door elkaar gebruikt worden, niet de enige. Met veiligheid heeft dat natuurlijk totaal niets te maken.
Dat je moet weten waar je over praat als je verantwoordelijk bent voor de treinenloop, ben ik met je eens. Maar een treindienstleider die niet precies een triviale naam weet van een traject dat tweehonderd kilometer van zijn werkgebied ligt, is geen veiligheidsissue lijkt me. Overigens worden dat soort namen doorgaans niet gebruikt in het dagelijkse werk als treindienstleider.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Dat waar Kesteren en Opheusden aan liggen Merwede-Lingelijn ja?quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:24 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig heet de Betuwelijn tegenwoordig de MerwedeLingelijn, om die verwarring te voorkomen.
Betuweroute heeft geen seinenquote:Op donderdag 13 mei 2010 17:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Machinist: "Hoi treindienstleider, hier spreekt Jan! Ik sta hier op de Betuwelijn voor een rood sein, mag ik doorrijden? Over!"
Treindienstleider: "Is goed Jan! Over en uit!"
Treindienstleider: "Nee, ho, wacht, zei je nou Betuwelijn? Ik dacht dat jij dat gele streepje op mijn scherm op de Betuweroute was!"
*BAF* *KNAL*
Treindienstleider: "Jan!?"
Zo gaat dat natuurlijk niet hè.
Edit: Spuit 11
Ja, dacht ik ook.quote:Op donderdag 13 mei 2010 17:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee
Merwede-Lingelijn = Dordrecht - Geldermalsen
De Merwede-Lingeroute echter....quote:
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je mag toch van iemand die verantwoordelijk is voor de treinenloop, wel verwachten dat hij weet waarover hij praat? Dat heeft wel degelijk met veiligheid te maken.
Al had dat een mooi argument voor Ziggy zelf kunnen zijn om mee te komenquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:28 schreef Eix het volgende:
[..]
Alleen is, tot zover ik weet, niet Prorail verantwoordelijk voor de treinenloop op de Betuweroute. Dus tenzij Ziggy voor Keyrail werkt heeft het niets met veiligheid te maken of hij wel of niet weet hoe het traject genoemd wordt.
Je moet naar Pinkpop? Klinkt niet echt alsof je er veel zin in hebt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
Kut, dat was inderdaad een mooie geweest.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Al had dat een mooi argument voor Ziggy zelf kunnen zijn om mee te komen![]()
Maar goed, ik zal erover ophouden
Ik heb nog 5 van deze kaarten liggen, maar wil ze zelf nog gebruiken.quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
Nou ga jij ook de fout in, want in mijn voorbeeldje was het toch overduidelijk dat de machinist op de Betuwelijn voor een rood sein stond.quote:
Ik moet erheen gaan om er van te genieten , t komt niet naar mijquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:43 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Je moet naar Pinkpop? Klinkt niet echt alsof je er veel zin in hebt.
Je kan toch ook blijven tot maandagochtend? Dan kan je gewoon terug met je OV. Doe ik ook. Of ga je niet 3 dagen?
OV voor dit soort dingen gebruikenquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef dennistd het volgende:
Ik ga morgen nog 'even' naar Goes toe, nog niet geweest bij de SGB daar en aangezien ze er morgen ook nog eens een Plan U hebben en mijn OV geldig is, kon ik deze kans niet laten schieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ha, jij ook Dennis?quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:25 schreef dennistd het volgende:
Ik ga morgen nog 'even' naar Goes toe, nog niet geweest bij de SGB daar en aangezien ze er morgen ook nog eens een Plan U hebben en mijn OV geldig is, kon ik deze kans niet laten schieten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Grote kans dat je er in Gouda al genoeg van hebtquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen eindelijk eens een ritje met die SLT dingen maken. Nog nooit in gezetenGewoon ff een slagje Utrecht - Den Haag
Gewoon, klein ritje, toch leuk
Ik mag er in Terwijde ook al uit toch?quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:28 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Grote kans dat je er in Gouda al genoeg van hebt
Naja 'k hield er rekening mee dat je waarschijnlijk met een koploper verder wiltquote:Op donderdag 13 mei 2010 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik mag er in Terwijde ook al uit toch?
Oh juist. Mag ik zelf ook een mening hebben? Of zeg je van "Mwoa doe maar niet"?quote:
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
De NS heeft naast de 99 al bestelde SLT'tjes een optie gelicht, zodat er nog eens 16 SLT IV en 16 SLT VI bij komen.
13 en 17 is 30 saampjes iigquote:Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
ze bestellen in principe in totaal 1 viertje meer dan een zesje. Basisbestelling was 17 viertjes en 16 zesjes. Daarnaast zijn er drie opties opgenomen van ieder 16 viertjes en 16 zesjes.quote:Op donderdag 13 mei 2010 22:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er staat "154 sprinterrijtuigen" in dat jaarverslag. Dan zullen het 13 viertjes en 17 zesjes (= 32 stellen) moeten zijn wil dat rekensommetje kloppen.
EENS !quote:Op donderdag 13 mei 2010 21:51 schreef greavy het volgende:
Mag wel hoor, ik hou je niet tegen.
Ik vind de stoelen niet ideaal zitten in ieder geval, en je word gestoord van het geluid als de deuren sluiten..
Het valt wel mee. Bij de GTW stoor ik me er al niet eens meer aanquote:Op donderdag 13 mei 2010 23:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
EENS !
vooral op utrecht en den haag ... die automatische deuren![]()
![]()
![]()
Hier kun je voor 17.50 dagkaarten halen http://www.webwinkel.tctu(...)gkaart-trein-p-2252/ misschien heb je daar wat aan..quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dubbeldeks ICE![]()
Heeft er iemand nog wat kruidvatkaartje's liggen voor het weekend van 30 mei? Ik heb nog wel interesse in 2-5 aangezien ik naar pinkpop moet
De Gelderlanderquote:Prorail: hoofdoorzaak storingen op Arnhem-Winterswijk gevonden
Spoorbeheerder ProRail denkt de hoofdoorzaak van de storingen op de spoorlijn Arnhem-Winterswijk gevonden te hebben. De magneetremmen van de Syntus-treinen zouden ‘inwerken’ op de zogeheten assentellers in het spoor, waardoor die niet goed werken.
“We zijn er vrij zeker van dat dat de belangrijkste oorzaak is”, aldus woordvoerster Babet Verstappen van ProRail. “We hebben vandaag (donderdag, red.) aan machinisten gevraagd de magneetremmen niet te gebruiken en we hebben vrijwel geen storingen gehad.”
Vrijdagnacht worden er testritten uitgevoerd. Afhankelijk van de resultaten hoopt ProRail vrijdagmiddag te kunnen vertellen hoe lang het nog duurt voordat de problemen zijn opgelost. De spoorbeheerder houdt wel een slag om de arm. “We denken dat dit de hoofdoorzaak is, maar dat neemt niet weg dat we nog te maken kunnen krijgen met andere, kleinere storingen.”
Woensdag was er nog een storing waardoor de vertraging opliep tot een uur. De Gelderse gedeputeerde Marijke van Haaren is woedend over de gang van zaken. Ze dreigt ProRail met een schadeclaim.
Volgens Van Haaren communiceert zowel ProRail als Syntus slecht over de vertragingen. Beide partijen hebben beterschap beloofd.
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben net terug van mijn SLT-debuutritje naar Den HaagBest een leuk treintje, maar ik ben idd gewoon met een fatsoenlijke IC (naja okee dan, een VIRM4) teruggekomen
Ik had een 1e klas kaartje hequote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Fles die een VIRM redelijk fatsoenlijk noemt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
Omdat ik rustig foto's wil kunnen maken, ook van binnen. Zonder mensen die daar bezwaar tegen maken en zonder security muppets die zouden kunnen dromen over mensen die daar bezwaar tegen zouden kunnen makenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 16:33 schreef ReisT het volgende:
Maar waarom koop je dan ook een 1eklas kaartje voor een slagje SLT?
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag was het dan eindelijk tijd voor mijn langverwachte SLT-debuut. Ik had het genoegen met het vierwagenstel 2424, die samen met de 2428 om 12:35 uit Utrecht Centraal vertrok als sprinter naar Den Haag Centraal. Een paar dingen die me opvielen: Allereerst de enorme hoeveelheid licht binnen. Die ramen zijn echt GROOT gewoon. Daarnaast het inmiddels bekende pauperbeleid: 2e klas blauwe bankjes, 1e klas dezelfde bankjes, alleen in het roodDaar betaal je dan 70% extra voor
Daarnaast wordt elke halte aangekondigd met het perrondjingeltje gevolgd door "Dames en heren. Goedemiddag. Het volgende station is: <<naam station>>. Station <<naam station>>." Niet over nagedacht
Perrondjingeltje hoort op het perron, niet in de trein. En dat iedere keer "Dames en heren." en dat iedere keer "Goedemiddag"? Dient geen enkel doel en gaat snel vervelend worden. Maar informatie over aan welke kant van de trein het perron komt, een langgekoesterde wens van velen, krijg je nog steeds niet. Overstaps? Ook niet. In Den Haag Centraal kon er niet eens een "eindpunt. Allemaal uitstappen" vanaf
![]()
Deugt er dan ook nog iets WEL aan? Ja, de informatiedisplays namelijk. Met de aankomsttijden op alle volgende stations. Niet alleen volgens de dienstregeling, maar ook volgens de werkelijkheid (die waren op mijn allereerste rit al meteen niet helemaal hetzelfde dus). Dat is nuttig. Snelheid, binnen- en buitentemperatuur is leuk, maar niet echt waar mensen op zitten te wachten.
Conclusie: Leuk om een keer mee gereden te hebben, maar toch maar een VIRM4 terug naar Utrecht.
Dan wat foto's tot besluit:
1. De ruim bemeten stuurpost van de SLT
[ afbeelding ]
2. De infodisplay
[ afbeelding ]
3. De trein tijdens de lange haltering op Gouda Goverwelle
[ afbeelding ]
4. Het 1e-klascompartiment (MET kerstverlichting aan de bagagerekken, ook zoiets.. 2e klas heeft dat niet)
[ afbeelding ]
5. Bij het uitstappen in Den Haag kon ik nog snel ook even het 2e-klascompartiment fotograferen, vrijwel zonder mensen
[ afbeelding ]
6. En nog allerlei goedbedoelde boodschappen bij het verlaten van de trein
[ afbeelding ]
Toch een leuk ritje voor een keer
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerdenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Overstap mogelijkheden verschijnen dus wel op die schermen
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzoquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niks gezien. Niet bij Gouda, niet bij Den Haag Centraal. En ook niet bij Woerden
Naja, t zou kunnen op zich, er kan veel op die schermen. Maar overstaps werden bij mijn ritje niet aangegeven iigquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zie elke ochtend dat ik om 8.37 kan overstappen naar deventer ofzoEr is alleen nog nooit iets of iemand dat de overstap zoetermeer-> amsterdam aangeeft op gouda
Dan zal jij wel pech hebben gehad. Ik heb me er de eerste keer nog over verbaasd dat die overstap-informatie zelfs (in tegenstelling tot het Duitse broertje van de SLT) slim genoeg is om de eerstvolgende trein terug niet als overstap te noemen.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Naja, t zou kunnen op zich, er kan veel op die schermen. Maar overstaps werden bij mijn ritje niet aangegeven iig
Dat is alleen bij de grotere stations, waar genoeg nieuwe mensen instappen. Op het stichtse lijntje bijvoorbeeld alleen maar in Utrecht C en Den Dolder. Hier is het echt ELK station dat gedoequote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:31 schreef Igen het volgende:
En de omroep in de trein is altijd nog beter dan in de SGMm, waar bij zowat elk station wordt omgeroepen dat "Goedemiddag! Deze sprrrinterrrr rijdt naar X, Y, Z, AA, AB en AC"
En dat er geen plee in zit.quote:Het grootste bezwaar vind ik persoonlijk eigenlijk dat de nieuwe sprinters gewoon ontzettend kil en ongezellig zijn.
Dat hebben wij mannen toch helemaal niet nodig?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat er geen plee in zit.
ik moet 's ochtend toch best wel vaak pissenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:56 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
Dat hebben wij mannen toch helemaal niet nodig?![]()
Het leukste vind ik nog dat de snelheid op het scherm wordt aangegeven. Helaas verschijnt het maar af en toe, omdat men de volgende stations en overstapmogelijkheden belangrijker vond![]()
Ik ook. Maar daar wacht ik toch echt niet mee tot ik in de trein zitquote:Op vrijdag 14 mei 2010 20:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik moet 's ochtend toch best wel vaak pissen![]()
En daarna in diezelfde wasbak je tanden poetsen en per ongeluk een klodder tandpasta morsen?quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ook. Maar daar wacht ik toch echt niet mee tot ik in de trein zitIs zo'n beetje het eerste wat ik doe smorgens, na wakker worden, opstaan en naar de wasbak lopen
![]()
Net zo goedquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:22 schreef BastiaanL het volgende:
[..]
En daarna in diezelfde wasbak je tanden poetsen en per ongeluk een klodder tandpasta morsen?
Het heet niet voor niets een WASbak, hè. Wassen is synoniem voor schoonmaken ...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik weet niet of jij soep eet uit je wasbak, maar dat doe ik dus NIET![]()
Ermmquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:33 schreef BastiaanL het volgende:
EDIT: Ja precies! De TEE had vroeger speciale vrouwenhokjes waar ze [..] andere vrouwendingen konden doen.
Voor mensen die niet altijd direct als eerste het spoorvocabulaire klaar hebben klinkt dat enorm koud.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ermm![]()
Beetje slaaprijtuig ( <> ligrijtuig) van een internationale nachttrein heeft tegenwoordig ook een douche op het balkon trouwens![]()
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ermm![]()
Beetje slaaprijtuig ( <> ligrijtuig) van een internationale nachttrein heeft tegenwoordig ook een douche op het balkon trouwens![]()
Mijn reisje van morgen.. Eens in Duitsland buurten.. Met het Nieder-Sachsen ticket.quote:Tijd Station Spoor Treinnr.
5:36 Zwijndrecht 2 5110
5:56 Rotterdam Centraal 8
Overstappen
6:05 Rotterdam Centraal 14b 2421
6:42 Utrecht Centraal 9b
Overstappen
6:51 Utrecht Centraal 11a 1719
7:05 Amersfoort 1
Overstappen
7:08 Amersfoort 2b 719
8:52 Groningen 3b
Overstappen
10:19 Groningen 1b 8411
10:41 Zuidbroek 2
Overstappen
10:45 Zuidbroek Bus i.p.v. trein
11:55 Leer (Ostfriesland)
Overstappen
13:42 Leer (Ostfriesland) 4 RE 4432
15:03 Bremen Hbf 3
Overstappen
15:15 Bremen Hbf 1 RB 14822
15:57 Oldenburg 6
Overstappen
16:33 Oldenburg 6 RE 14538
17:15 Leer (Ostfriesland) 4
Overstappen
18:06 Leer (Ostfriesland) 1 RE 14129
19:19 Salzbergen 3
Overstappen
19:53 Salzbergen 4 WFB 39630
20:03 Bad Bentheim 2
Overstappen
20:44 Bad Bentheim 140
22:22 Amersfoort 7
Overstappen
22:24 Amersfoort 6a 578
23:25 Rotterdam Centraal 14b
Overstappen
23:33 Rotterdam Centraal 6 2189
23:47 Dordrecht 4
Overstappen
0:07 Dordrecht 2a 5184
0:10 Zwijndrecht 2
ah, geen stoomloc te Salzberg dus.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn reisje van morgen.. Eens in Duitsland buurten.. Met het Nieder-Sachsen ticket.
Die overstap in Groningen is zo lang omdat ik daar nog even naar een oude bekende ga, die vlakbij het station woont.
in je weekend om 5.56 opstaan om naar leer te gaan ...quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Mijn reisje van morgen.. Eens in Duitsland buurten.. Met het Nieder-Sachsen ticket.
Die overstap in Groningen is zo lang omdat ik daar nog even naar een oude bekende ga, die vlakbij het station woont.
Dat doen de nieuwe ICMm's die met Wifi zijn uitgerust ookquote:Op vrijdag 14 mei 2010 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Daarnaast wordt elke halte aangekondigd met het perrondjingeltje gevolgd door "Dames en heren. Goedemiddag. Het volgende station is: <<naam station>>. Station <<naam station>>."
Mijn wekker gaat al om 4:45 uurquote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
in je weekend om 5.56 opstaan om naar leer te gaan ...![]()
Kan je nou inmiddels al schakelen?
Niet met WiFi maar met RIS (Reizigers Informatie Systeem).quote:Op vrijdag 14 mei 2010 22:55 schreef Wimpeh het volgende:
[..]
Dat doen de nieuwe ICMm's die met Wifi zijn uitgerust ook
Ik noem De Broodzaak voor het gemak De Broodroof.quote:
Oh, dat hoort zo? Ik heb eens een medewerker van die winkel erop gewezen dat er een tikfout in het schermpje van hun pinapparaat zat, drie o's namelijk. Hij zou het laten corrigeren.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 17:26 schreef KapiteinT het volgende:
Ik zie net dat je Brooodzaak met 3 o's schrijft. Wat is daar nou weer het nut van?
Het hoort zo ja: http://www.lekkerwerkenophetstation.nl/web/show/id=125352quote:Op zondag 16 mei 2010 00:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oh, dat hoort zo? Ik heb eens een medewerker van die winkel erop gewezen dat er een tikfout in het schermpje van hun pinapparaat zat, drie o's namelijk. Hij zou het laten corrigeren.
Ja ik zag het donderdag.quote:Op zondag 16 mei 2010 00:04 schreef Ascendancy het volgende:
Ze hebben nu ook een broodzaak op Dordrecht
C'est du pain was veel beter
Vroeger had je ook rechtstreekse treinen Emmerich - Arnhem - Zwolle - Heerenveen - Leeuwarden - Harlingen Haven v.v. In deze treinen bevonden zich omkleedhokjes voor de toeristen die hun nette suit onderweg konden verwisselen voor hun badkleding.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:33 schreef BastiaanL het volgende:
EDIT: Ja precies! De TEE had vroeger speciale vrouwenhokjes waar ze zich konden opmaken / opfrissen / andere vrouwendingen konden doen.
Dit gaat echt over de jaren '20 of zo zeker?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:30 schreef Socios het volgende:
Vroeger had je ook rechtstreekse treinen Emmerich - Arnhem - Zwolle - Heerenveen - Leeuwarden - Harlingen Haven v.v. In deze treinen bevonden zich omkleedhokjes voor de toeristen die hun nette suit onderweg konden verwisselen voor hun badkleding.
Jij doet zeker ook je boodschappen bij de lokale Ahold en je reist in het noorden van het land zeker ook met de bussen van de Nederlandse Spoorwegen?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Deutsche Bahn, nu al rijdende tussen Harlingen Haven en de Duitse grens nabij Nieuweschans (met 2 overstappen)
www.mat64.nlquote:Op zondag 16 mei 2010 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand welke trein er op Leidschendam depot staat. Tis een groene trein, lijkt op de gele "hond" zeg maar. Heeft schade aan de neus en staat er al een aantal jaren denk ik.
Lekker duidelijk he?
quote:
Geen dank, zelfs vanuit Peru werkt de "welke trein is dat hotline"!quote:Op zondag 16 mei 2010 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]serieus
tering, ik dacht dat is een vraag waar jullie niks mee kunnen maar dat is niet waar
![]()
Ik zie hem dagelijks namelijk als ik mijn voertuig vanaf Leidschendam moet pakken (Randstadrail) en vraag me al die tijd af wat er mee gebeurt is
Thanks in ieder geval![]()
AA is htm bestuurder?quote:Op zondag 16 mei 2010 22:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]serieus
tering, ik dacht dat is een vraag waar jullie niks mee kunnen maar dat is niet waar
![]()
Ik zie hem dagelijks namelijk als ik mijn voertuig vanaf Leidschendam moet pakken (Randstadrail) en vraag me al die tijd af wat er mee gebeurt is
Thanks in ieder geval![]()
Je zal vast Werkplaats Leidschendam bedoelen.quote:Op zondag 16 mei 2010 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand welke trein er op Leidschendam depot staat. Tis een groene trein, lijkt op de gele "hond" zeg maar. Heeft schade aan de neus en staat er al een aantal jaren denk ik.
Lekker duidelijk he?
quote:Op maandag 17 mei 2010 10:20 schreef James1988 het volgende:
...
Ik kon 'm niet bijhouden, zo hard ging dat ding ik.
Daar heb je gelijk in:quote:Op maandag 17 mei 2010 10:24 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is de Betuweroute max 120km/h, dus het zou makkelijk moeten kunnen
Meer informatie hierover is in een PDF bestandje van KeyRail te vinden: http://www.keyrail.nl/viewer/file.aspx?FileInfoID=314 (pagina 8 zijn verschillen opgesomd/vergeleken)quote:Typen beveiliging:
Kijfhoek/IJsselmonde ATB Lichtseinen
Havenlijn level 1 Lichtseinen
A15 traject level 2 SMB
Alles aan de betuweroute is kut.quote:Op maandag 17 mei 2010 11:50 schreef James1988 het volgende:
Hij ging echt wel harder dan 120... mijn teller gaf namelijk 145 aan en nog liep de Traxx uit. En de afwijking van mijn teller is maar iets van 2 km/h
Wel vreemd dat ze hogesnelheidstestritten op de betuweroute dan... level 2 kan men ook gaan rijden op het zuidelijke deel van de HSLquote:Op maandag 17 mei 2010 11:50 schreef James1988 het volgende:
Hij ging echt wel harder dan 120... mijn teller gaf namelijk 145 aan en nog liep de Traxx uit. En de afwijking van mijn teller is maar iets van 2 km/h
Boehoe, huiliequote:Op maandag 17 mei 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Alles aan de betuweroute is kut.
Heel mijn omgeving verneukt en er rijden nauwelijks treinen over.
En tussen Dordrecht en Rotterdam zit ik nog steeds achter goederentreinen
Zie jij de voordelen wel dan?quote:
Heeft HSA geen last van uitvallende Thalyssen als die loc er mee kapt.. Nu hebben alleen de goederentreintjes datquote:Op maandag 17 mei 2010 12:22 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wel vreemd dat ze hogesnelheidstestritten op de betuweroute dan... level 2 kan men ook gaan rijden op het zuidelijke deel van de HSL
Treinen die naar België en dergelijke gaan, gaan niet via de Betuweroute, maar via Dordrecht en Roosendaal, en daar de grens over.quote:Op maandag 17 mei 2010 12:02 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Alles aan de betuweroute is kut.
Heel mijn omgeving verneukt en er rijden nauwelijks treinen over.
En tussen Dordrecht en Rotterdam zit ik nog steeds achter goederentreinen
Mwah, de betuweroute is toch juist hét alternatief voor de Brabantroute via Venlo?quote:Op maandag 17 mei 2010 15:59 schreef dennistd het volgende:
En het probleem is dat de Zuidtak van de Betuweroute (naar Venlo) niet is aangelegd, waardoor treinen die daar de grens over moeten nog gewoon door Brabant gaan.
Juist niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 16:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Mwah, de betuweroute is toch juist hét alternatief voor de Brabantroute via Venlo?
Maar waarom zou je naar Venlo willen met goederenmeuk? De enige reden dat Venlo een (spoor)plaats van betekenis is, heeft juist te maken met het feit dat het aan de grens ligt van de belangrijke corridor Rotterdam Haven - Duitsland en verder. Dat kan dus ook voor een groot deel via de Betuweroute worden afgehandeld. En capaciteit is vooralsnog lijkt me geen probleem, bij Zevenaar-> Emmerich is het gewoon twee sporig. In tegenstelling tot Venlo - Mönchengladbach.quote:Op maandag 17 mei 2010 17:30 schreef weps het volgende:
[..]
Juist niet.
Vanaf de Betuweroute moet je richting Nijmegen, Den Bosch, Eindhoven, Venlo. Deel s de Brabantroute.
Missing link is de verdubbeling en elektrificatie van Nijmegen - Venlo. Als ze die aanleggen is het inderdaad een stuk sneller.
Oh, wachten we op de Duitsers?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:52 schreef dennistd het volgende:
Via Venlo kom je een stuk zuidelijker uit, en de route via Emmerich heeft niet zo heel veel capaciteit omdat de Duitsers nog steeds het derde spoor niet aangelegd hebben...
Wat stel jij voor dan? De Marsman-lijn?quote:Op maandag 17 mei 2010 17:59 schreef Eix het volgende:
Overigens, welke idioot heeft eigenlijk ooit de naam betuweroute bedacht? Je moet vooral zo'n goederenspoorlijn (denk aan: lompe machines, lawaai, vervuiling etc) koppelen aan het imago van Flipje en de lieve schattige Betuwe. Daar win je echt zieltjes mee.![]()
De A15-lijn ofzo. In elk geval iets neutraals. Als je als ministerie van Verkeer en Waterstaat zo'n spoorlijn aanlegt moet je het vooral Betuweroute noemen. Als er nog ergens wat milieuclubjes aan het slapen zijn waarvan sommige overigens best goed werk doen, daar niet van maak je die zeker wel wakker. Nu, wellicht dat men bij V&W bang was dat er bezuinigd moest worden en dat er in het kader van werkverschaffing zo weer wat inspraak en weerstand gecreëerd kon worden maar handig vind ik het in ieder geval niet.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan? De Marsman-lijn?
Denkend aan Holland zie ik lange goederentreinen
traag door oneindig laagland gaan
Eigenlijk moet er niet gewacht worden op de Duitsers.quote:
Syntus heeft Zutphen - Oldenzaal nogquote:Op maandag 17 mei 2010 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk met synthus gebeuren als ze al hun lijntjes verliezen?
Of wordt het de NS tegen de Duitse Bahn en weet DB dan uiteindelijk door lobbywerk het hoofdnet vrij te krijgen
Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland. Misschien hebben ze er zelfs al ergens eentje of een paar gewonnen, dat weet ik niet. Maar dat een dergelijke ontwikkeling eraan zit te komen mag duidelijk zijn.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:10 schreef Ascendancy het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk met synthus gebeuren als ze al hun lijntjes verliezen?
Of wordt het de NS tegen de Duitse Bahn en weet DB dan uiteindelijk door lobbywerk het hoofdnet vrij te krijgen
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijdenquote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Verkopen ze dat LINT? Of is het inmiddels bijna allemaal kapot?
Ik vind het ook best een reeële optie. Maar het lijkt me niet echt wenselijk.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland. Misschien hebben ze er zelfs al ergens eentje of een paar gewonnen, dat weet ik niet. Maar dat een dergelijke ontwikkeling eraan zit te komen mag duidelijk zijn.
De lintjes zijn van NS Financial Services, een leasemaatschappij. Ik neem aan dat Syntus zo snugger is geweest om de leasetermijn niet langer te laten zijn dan de duur van de huidige concessiesquote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Ascendancy het volgende:
Verkopen ze dat LINT? Of is het inmiddels bijna allemaal kapot?
Ze hadden de bandjes elders nodig?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden![]()
[ afbeelding ]
Blerick, 15 mei 2010
Whaha, zo gaat ie niet hard rijden..quote:Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden![]()
[ afbeelding ]
Blerick, 15 mei 2010
Nee het hele hoofdnet in 1 keer klinkt wel wat radicaal, dat ben ik met je eens. Aan de andere kant: Het alternatief is een overgangsperiode van 20-30 jaar waarin de versnippering heerst. Dat kan toch ook niet de bedoeling van het spelletje zijn?quote:Op maandag 17 mei 2010 19:50 schreef Ascendancy het volgende:
Ik vind het ook best een reeële optie. Maar het lijkt me niet echt wenselijk.
De NS zal vast niet het volledige hoofdnet in 1x verliezen. En er zit zoveel geld in de NS dat we het toch niet zomaar kunnen dumpen.
Maar een klein landje dit hoorquote:Op maandag 17 mei 2010 20:20 schreef Ascendancy het volgende:
Hoe groot moet de order wel niet zijn wil DB hier overal treinen kunnen laten rijden?
Zo makkelijk zal het niet gaan he. "We besteden openbaar aan, als de NS maar wint"quote:Op maandag 17 mei 2010 20:45 schreef dennistd het volgende:
In het geval dat het HRN aanbesteedt wordt zal men echt wel een clausule opnemen dat indien NS niet wint de winnaar alle materieel en personeel (dat laatste is al standaard volgens mij) moet overnemen van de NS tegen een vooraf opgestelde prijs (die dan wel zo hoog zal liggen dat niemand wil inschrijven en NS dus toch de concessie behoudt)
quote:De provincie [Noord-Holland] heeft de inschrijvers gevraagd thee en koffie te leveren en heeft daarbij, in de technische specificaties, één of twee specifieke keurmerken genoemd, hetgeen niet is toegestaan in het kader van overheidsopdrachten, aangezien daarmee tegen bepaalde inschrijvers wordt gediscrimineerd.
Dat is dan wel een redelijk bizarre kant van die aanbesteding, in Frankrijk wordt de SNCF flink beschermd, maar in landen waar ze wel netjes de Europese regelgeving opvolgen doet de SNCF lekker mee met die biedingen..quote:Op maandag 17 mei 2010 19:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zou niet eens raar zijn. SNCF schrijft ook geregeld in op hogesnelheidstrajecten in Duitsland.
Een creatieve welgekozen naam kweekt meteen sympathie, zoals ‘de zalmsnip’ en het zogenaamde ‘opzoomeren’. Dat terwijl een slecht gekozen naam het draagvlak voor een project, plan, ontwerp of product negatief kan beïnvloeden. Een voorbeeld van dat laatste is de ‘Betuweroute’, dat het publiek in eerste plaats associeert met door bloeiende boomgaarden waar goederentreinen doorheen denderen.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:21 schreef Eix het volgende:
[..]
De A15-lijn ofzo. In elk geval iets neutraals. Als je als ministerie van Verkeer en Waterstaat zo'n spoorlijn aanlegt moet je het vooral Betuweroute noemen. Als er nog ergens wat milieuclubjes aan het slapen zijn waarvan sommige overigens best goed werk doen, daar niet van maak je die zeker wel wakker. Nu, wellicht dat men bij V&W bang was dat er bezuinigd moest worden en dat er in het kader van werkverschaffing zo weer wat inspraak en weerstand gecreëerd kon worden maar handig vind ik het in ieder geval niet.
Wellicht dat ze voortaan in het kader van leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker ook direct iedereen waarvan ze ook maar enig vermoeden hebben dat ze tegen zijn pro-actief kunnen benaderen.
En dan dit nog (wikipedia): "De naam Betuweroute is door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat gekozen om vermeende verwarring te voorkomen met de al bestaande, maar weinig bekende (Oostelijke en Westelijke) Betuwelijn". Nou, dat is me even goed gelukt zeg! Hoewel wiki wel niet de meest betrouwbare bron is maar goed.
Die staat er al een week of 5.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geen idee, maar deze gaat voorlopig niet heel erg hard rijden![]()
[ afbeelding ]
Blerick, 15 mei 2010
Het verbaast me ook helemaal niets, maar ik zou me als Duitse overheid toch wel even bedenken voor ik iets aan de Fransen gun, niet vanwege 1918 maar vanwege 2010quote:Op maandag 17 mei 2010 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach ja, je weet hoe hypocriet die camembertvreters zijn he. Met de kop nog helemaal in 1870.
Ik meende gehoord het hebben dat er 1 kaduuk in Blerick staat en dat de andere in de achterhoek verblijft.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:50 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Over lint treinen gesproken, waar rijdt het andere treinstel in de twents kleurstelling?![]()
Of is die kadoek?
Die andere rijdt gewoon tussen Almelo en Marienbergquote:Op maandag 17 mei 2010 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende gehoord het hebben dat er 1 kaduuk in Blerick staat en dat de andere in de achterhoek verblijft.
Staat in de OP.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:57 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt mij het beste de vraag hier te stellen..
Ik moet (overigens voor school, voor het gedonder over misbruik van OV kaarten weer begint) naar nogal wat evenementen op verschillende plaatsen. Donderdag bijvoorbeeld moet ik in Amsterdam zijn. Nou zie ik dat de NS routeplanner hier de route planned met de Fyra. Daar staat dus bij dat daarvoor toeslag betaald moet worden. Ik heb even globaal de topics met Fyra in de titel door gegraven maar kan niks vinden. Kan ik, met een studenten OV gewoon gebruik maken van die Fyra, of moet ik dan bijtikken? Scheelt namelijk wel wat in reistijd en ik wil dat ook wel eens meemaken
Nogmaals, ben daar voor studiegerelateerde zaken.
Zie dus boven je postquote:Op dinsdag 18 mei 2010 01:09 schreef BlackLining het volgende:
Ah, dat is jammerMaar bedankt
Ga ik toch eens kijken wat dat kost. Wil er toch wel een keer in zitten en scheelt me een half uur reistijd.
Ik wou net zeggenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:51 schreef James1988 het volgende:
Een ICE schommelt anders ook behoorlijk op Nederlands grondgebied...
Om 16.30 te Zv, spoor 3 richting Did een ATB storing en 20.30 tussen/te Wl en Did een blokstoring waarbij ovw. 39.7 gestoord was.quote:Op maandag 17 mei 2010 22:47 schreef greavy het volgende:
De wonderen lijken de wereld nog niet uit te zijn: Vandaag (nog) niet een storing op Arnhem - Zevenaar - Winterswijk..
Heb ik nog maar 1 keer ingezeten, tussen Utrecht en Arnhemquote:Op dinsdag 18 mei 2010 08:51 schreef James1988 het volgende:
Een ICE schommelt anders ook behoorlijk op Nederlands grondgebied...
mja, dat valt je tegen. Vaak zijn meerdere overwegen in storing en dan wordt het al snel +5 of meerquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:02 schreef dennistd het volgende:
een overwegstoring is niet zo heel erg, kost je misschien een minuutje
Heb daardoor eens een aansluting gemist in Maastricht idd, alle overwegen tussen Eijsden en Mt in de prak. Hoppa, +30 voor alles naar SIttard en verderquote:Op dinsdag 18 mei 2010 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat valt je tegen. Vaak zijn meerdere overwegen in storing en dan wordt het al snel +5 of meer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |